A tudás fája ott volt a paradicsomban, tehát a szabad akaratot megadta.
A történetben igen. Lefordítva nagyjából úgy mondanám, hogy nyitva volt az út a fejlődésünk előtt. Isten nem zárt minket örök állati létbe.
Ha úgy nézzük a történtet, mint egy absztrakt modellt, akkor jó lenne azt is megérteni, hogy a képek, - mint minden modell - egyszerűsítő jellegű. Nem hiszem, hogy a szerző a kukacoskodás ellen írta volna. A mondanivalója érthető. Az útvesztők felé el lehet indulni, csak nem érdemes, mert akkor a lényeg vész el.
"Az Istennek ellentmondás szerintem egyenes következménye az öntudatnak, vagy másképp a szabad akaratnak."
Persze, csak már egy más dimenzióban vagyunk. Legalábbis én. Te meg az előző rétegben próbálod értelmezni.
Az írás természetesen,ha így nézzük tartalmazhat ilyesféle ellentmondásokat, de ez sem a szó szerinti, sem a szimbolikusként történő értelmezést nem zavarja. Téged zavar, mert szeretnéd is, hogy zavarjon. Ez ráadásul nem tudományos mű, ilyenekbe nem sok értelmét látom belekötni. A Bibliába milliónyi helyen bel lehet kötni, ezt már sokan megtették. Ízekre szedték, boncolgatták, kivesézték. Szerintem ennek terjedelmes szakirodalma is van. Ráadásul a teológiai megközelítés is eléggé tetemes anyagmennyiség.
"A keresztény vallás egyik alaptanítása, hogy emberi lényemből fakadóan bűnös vagyok, és ez számomra elfogadhatatlan."
tovább megyek, ez nem csak a keresztény tanítás alapján van így, hanem a valóság is pontosan ezt mutatja. Hiszen nincs olyan élő ember, aki képes bűnt elkövetni, de még sosem követett el. Nincs ilyen. De ezért ne a kereszténységre haragudj -főleg, hogy nem is hiszel benne. Haragudhatsz a természetre, a biológiai folyamatokra, a fizikára. De akkor is ez van. Negatív? Lehet.
A kereszténység viszont a materialista felfogás mellé kínál kiutat. Van megbocsátás. Isten megbocsát, és kezdheted tiszta lappal, bármikor. Ezt nem vallásosként nem tudod megtenni, mert számodra ugye nem létezik az, aki neked meg tud bocsátani, és elveszi a bűneidet.
"Ha az öntudatlan állati létet tekintjük kívánatosnak és bűntelennek, akkor az "isten báránya" jelentése pontosan ez is lesz - birka, a szó köznapi, átvitt értelmében."
Ezt továbbra sem értem. A kifejezés Jézusra vonatkozik, utalva az áldozati bárányra. Mondhatjuk azt is, hogy bűn bak.
Szerintem nem az állati létünk a kívánatos. Egyszerűen az van, hogy ha képesek vagyunk bűnt elkövetni, akkor ott megjelenik a Sátán is. És el is követjük a bűnt. Eredendően jók vagyunk, ezért is lehetséges ennek a tiszta állapotnak a visszaállítása a bűnbocsánat révén.
''Ugrott apósom, nagy régi sólyom, mindene az illegalitás''