Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#73501) Cifu válasza ates2 (#73496) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nekem Cisco volt, de megdöglött. A technikussal sikerült megbeszélni, hogy egy TC7200-ast rakjon be helyette (azt mondta, hogy Cisco már nincs a raktárban, és TC7200 se sok)...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#73502) ArthurShelby válasza Watercolour (#73498) üzenetére


ArthurShelby
addikt

Szerintem is a 2. verzió a helyes, de attól még itt van a kutya elásva.

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#73503) blakey válasza vg (#73500) üzenetére


blakey
titán

Azaz alapvetően azt sem tudod miként működik, de szerinted minden rendben - írtam, hogy vitatom a hibát? Nem.
Gondolom te még az orvosodnak se hiszel, mert éppen nem fáj, és te nála is jobban tudod. - miért tudnám jobban ha ő elmondja, hogy mi a helyzet? Nem írtam egy szóval sem, hogy nem létezik a hiba, mutasd, hol írtam. Annyit írtam, hogy nálam eddig jól teljesít és pontosan az itt olvasottak miatt tartottam meg a Cisco-t, tehát az az állítás, hogy csak nekem van igazam, nem állja meg a helyét, mert felkészültem az esetleges hibára.
Nincs baj ezzel a felfogással, de amikor valódi szakemberek tesztekkel, komoly szakértelemmel levezetik neked mi a probléma, és te nem hiszed el, mert eleve nem is érted, az már baj. - előző kettőben megválaszoltam, nem cáfoltam semmit, nem állítottam, hogy nem létezik a hiba. Tehát ott a baj, hogy nem érted, hogy én értem és tudom, hogy létezik a hiba.

(#73502) legelek
Igen, azaz én nem az első állításodat vallom, annyit írtam, hogy nálam eddig nem mutatkozott a hiba, nem érzékeltem, de nem írtam, hogy nem létező hiba.Pontosan ezek miatt felkészültem, itt van mellettem a Cisco is, bármikor kell csak bekötöm, regisztrálom és mehet a menet.

[ Szerkesztve ]

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73504) ates2 válasza Cifu (#73501) üzenetére


ates2
senior tag

jah tudom,nekem is mondta még anno az egyik,ettől félek én is :p

[ Szerkesztve ]

(#73505) woros


woros
őstag

Nekem megvan még a CB mellett egy ubee evw3226 is.. a 300-as netre jó lesz az is, ha visszarakom? Az akkor nem szenved ettől a hibától, mint a CB?

(#73506) blakey válasza woros (#73505) üzenetére


blakey
titán

Nem szenved attól a hibától, kevesebb csatornát fog használni.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73507) akaido


akaido
addikt

Üdv!
Itthoni ConnectBox + HD Horizon Mediabox kiépítést bővíteném ASUS routerrel, a ConnectBox modem üzemmódba kerülne.
A kérdés az, hogy a Horizon Mediaboxnak kell-e a közvetlen UTP kábel kapcsolat a CB-hez?

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#73508) kabelmania27 válasza akaido (#73507) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Routeren keresztül is működik.

(#73509) fsdb válasza Cifu (#73462) üzenetére


fsdb
aktív tag

Vannak akik szó szerint ugyanazt írják már itt egy ideje, ne erőlködj.
[link]

(#73510) akaido válasza kabelmania27 (#73508) üzenetére


akaido
addikt

Adást vettem, köcce szépen! :R

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#73511) kabelmania27 válasza akaido (#73510) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Nincsmit, modem üzemmódban három eszköz kap ip-t, így két megoldás is van.

[ Szerkesztve ]

(#73512) pjen válasza fsdb (#73509) üzenetére


pjen
félisten

Picit vissza olvasná találnál még pár + hozzászólást. Arra lehet nem jó amire sok felhasználónak kéne, bár szerintem sokkal nagyobb lenne a felzúdulás. Amire nekem kell arra elég.

(#73513) woros válasza blakey (#73506) üzenetére


woros
őstag

Modem üzemmódban lenne a ubee, csak vigye a 300-as netet jól a többi nem számít.

(#73514) blakey válasza woros (#73513) üzenetére


blakey
titán

Az nem baj, attól még kevesebb csatornát használ. Próbáld ki és meglátod, hogy rendben működik vagy sem.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73515) akaido válasza kabelmania27 (#73511) üzenetére


akaido
addikt

Valamit elcsesztem, mert nem megy a net csak ha a CB router üzemmódban van. Bekonfigolom az ASUS routert, majd amikor átállítanám modemre, nem is tudok hozzá csatlakozni UTP-n a 192.168.0.1 IP-vel hogy átállítsam modem módra.

[ Szerkesztve ]

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#73516) woodworm válasza akaido (#73515) üzenetére


woodworm
veterán

Az admin felület 192.168.100.1 címen érhető el.

(#73517) kabelmania27 válasza akaido (#73515) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

192.168.100.1 címen mindkét módban elérhető a modem, saját routeredet indítsd újra miután a cb-t átállítottad modem üzemmódba.

(#73518) ArthurShelby válasza woros (#73513) üzenetére


ArthurShelby
addikt

A 300-at bőven vinni fogja az ubee is, nálam a cisco 356Mbps-ot mért most (pedig ez csúcs időszak). A CB több csatornát tud, viszont érzékenyebb az értékekre.

[ Szerkesztve ]

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#73519) akaido válasza woodworm (#73516) üzenetére


akaido
addikt

és kabelmania27
Jah kérem eztán a hasznos infó :R (vagy az összefoglalót kellett volna elolvasnom).

[ Szerkesztve ]

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#73520) kabelmania27 válasza akaido (#73519) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Elvileg 3925 cisco hgw-n kívül mindegyik hgw elérhető a 192.168.100.1 címen.

[ Szerkesztve ]

(#73521) akaido válasza kabelmania27 (#73520) üzenetére


akaido
addikt

Egy éves megújított hűségem van novembertől a UPC-nél, legalább erre az időre biztos nagyon alaposan megjegyzem ezt az IP-t. (Már a Fibernetes időben is náluk voltam, majd átvette a UPC, legalábbis Gödöllőn és környékén) Csak ne lenne ennyi technikai malőr, bár gondolom az örökölt hálózat is befolyásolja ezt.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.

(#73522) gduck válasza Cifu (#73462) üzenetére


gduck
addikt

Nekem is megy modem módban hónapok óta gond nélkül. Család használja a netet feszt, online multizok, mindezt minden probléma nélkül. És gonosz kiberbűnözők eddig még nem fektették meg a netet ;)

[ Szerkesztve ]

(#73523) woros válasza blakey (#73514) üzenetére


woros
őstag

Felhívtam őket, hogy azonnal aktiválják vissza a Ubee-t, de persze ment a vakítás, hogy ez lehetetlen, mert aki egyszer váltott Connect Box-ra annak nem engedi a rendszer stb. stb.... na addig vergődtem velük, hogy érdekes módon ez a lehetetlennek tűnő feladat hirtelen megoldható volt.

(#73524) kabelmania27 válasza akaido (#73521) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Van hatása, ha nincs jó állapotban a hálózat lehetnek netproblémák, de azóta több karbantartás is volt és lesz amennyiben szükséges.
woros: pcreg.upc.hu címen elvileg meglehet csinálni.

[ Szerkesztve ]

(#73525) blakey válasza woros (#73523) üzenetére


blakey
titán

De miért hívtad? Nem lett volna elég bekötés után a pcreg.upc.hu-ra menni és regisztrálni?

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73526) woros válasza blakey (#73525) üzenetére


woros
őstag

és kabelmania27

Nem ismertem ezt az oldalt és fogalmam sincs mit kellene megadni mint username és password. :B

[ Szerkesztve ]

(#73527) kabelmania27 válasza woros (#73526) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Szerződéskötéskor kapsz egy ügyféladat összesítőt a megadott email címre vagy irodában rendeled meg a szolgáltatást akkor kinyomtatják, azon a manuális regisztráció adatainál van a felhasználónév és jelszó ami általában megegyezik az email címmel.

(#73528) woros válasza kabelmania27 (#73527) üzenetére


woros
őstag

Ahha.. hát az ezer éve volt és azt se tudom hol vannak a papírok. :DDD Max. az ügyfélszámot tudom.

(#73529) blakey válasza woros (#73528) üzenetére


blakey
titán

Nálam a mailcím és a hozzátartozó jelszó a belépés.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73530) woros válasza blakey (#73529) üzenetére


woros
őstag

A myupc email cím / jelszóval nem engedett be, gondolom akkor ez csak az eredeti papíron lesz rajta. Majd megpróbálom megkeresni, bár így már okafogyottá vált, de köszi az infót nektek. Legközelebb lehet jól jön majd. :)

(#73531) ArthurShelby válasza woros (#73530) üzenetére


ArthurShelby
addikt

A upc-s email címed és jelszavad kell. Ha fölhívod őket, megadják neked (azonosítás után).

A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat

(#73532) viktorhu válasza Cifu (#73468) üzenetére


viktorhu
veterán

Ezt a zombirouterezést, amit itt emlegetsz, még sehol nem láttam dokumentálva puma6-tal kapcsolatban.

Csak olyat találtam eddig, hogy egy támadással leszedhetnek a netről, ami egyrészt egy átlag lakossági felhasználónak fel sem tűnne (velem az idén többször is előfordult mindenféle puma chipset és támadás nélkül is, simán szolgáltatói hibából), másrészt az idő nem igazolta életszerűnek az ezt kihasználó támadásokat a lakossági szegmensben, legalábbis nem hasonlítható egy vihar, egy kábeltörés vagy egy rosszul szerelt csatlakozás kockázatához képest, ami ehhez képest rendszeresen bekövetkezik egy ilyen bonyolult infrastruktúrában.

Szóval most attól rettegünk, hogy elméletben előfordulhat, hogy egyszer majd emiatt kell pár órán át mobilnetet használnotok, vagy találtatok arra utaló jelet, hogy át lehet venni a routeren az irányítást egy ilyen dos támadással?

(#73533) Cifu válasza viktorhu (#73532) üzenetére


Cifu
nagyúr

Szerintem olvasd el újra a hsz.-em és értelmezd. Nem azt írtam, hogy Puma SoC-os routert láttam zombulni... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#73534) #19482368 válasza viktorhu (#73532) üzenetére


#19482368
törölt tag

Az a baj hogy te nem érted.
A probléma az, hogy eleve olyan eszközt kapnak az előfizetők, aminek a sebezhetőségét, könnyedén ki lehet használni.
Mikor okozz ez gondot?
Pl, amikor HOME OFFICE-ra használod, és nem kapod meg időben az értesítéseket, email-ket, nem férsz hozzá a munkádhoz kapcsolódó anyagokhoz, dokumentumokhoz mert valami beteg elme épp ezzel szórakozik. Ebből neked a munkahelyeden kellemetlenséged lehet, és a munkahely se tolerálja.

Amikor nincs probléma vagy csak nem érzékeljük azt, akkor bizonyos szempontból nincs miről beszélni, de attól a jelenség létezik, és bizony vannak olyan rosszindulatú emberek, akik ezt ki is használják, és ki is fogják addig, amíg van rá lehetőség. Ezt megfékezni, kontrollálni megoldani csak a szolgáltató tudja. Eszközei, lehetőségei éppen megvannak. Csak ....

Tedd át modem módba, és vegyél egy másik routert.
Jól hangzik nem? Na de, kapok egy eszközt, mert csak ezzel az eszközzel tudom létrehozni az internet kapcsolatot. Ki kerülni, megkerülni nem tudom. Tehát mint előfizető elvárhatom hogy működjön rendesen. És amikor használni kell, akkor ezt probléma mentesen tegye. De menjünk tovább a valósághoz, elmegyek a boltba, és veszek egyet, 20-30.000 Ft. Ok, van egy dobozom, amivel azt hiszem megoldottam. De nem így van, a népi routerek, Asus, Tp-Link, stb... ugyan úgy megvan a maga problémája. És csak annyit értem el vele, hogy remélhetőleg sűrűbben kapok rá FW frissítést. Ugyan úgy korlátozott beállítási lehetőségek, tele rakva olyan biztonsági hibáktól hemzsegő szolgáltatásokkal, amik sok esetben már megjelenésük óta kiverte a biztosítékot.
Ilyenek pl a PPTP VPN, a fájlmegosztások, stb...
De tényleg meg oldottam? A valóság az, hogy nem. Csak adtam a szarnak egy pofont.
És elérkeztünk oda, hogy teljesen mindegy mit használsz, mert ha rád talál egy beteg elme, akkor konkrétan baszhatod. És itt vissza is kanyarodhatunk, hogy ha már add a szolgáltató egy eszközt, akkor az legyen megbízható, és a mai biztonsági elvárásoknak hellyel-közel, feleljen meg. Sajna a C.B nem az az eszköz, sok felhasználó internet élményét teszi tönkre, és teszi használhatatlanná.

Én megértem azokat az előfizetőket, akik ebből nem éreznek soha semmit, de ez nem jelenti azt hogy ez a valóság. Közelednek az ünnepek, az emberek online vásárolnak, a bűnözők se tétlenkednek. Ilyen jellegű incidensekről, visszaélésekről elég sok hivatalos beszámoló van, egymástól független cégektől.
Közel se gondolnám hogy légből kapott lenne. elég csak elolvasni hetente mi mindenben találtnak olyan problémákat, legyen az hálózati eszköz, vagy szoftver, amik segítségével meg lehet károsítani a másik embert. És itt a UPC a csodaboxal, tudnak róla, állítólag kézben tartják az ügyet, de a valóság az, hogy a kellő magasságból kezelik.

[ Szerkesztve ]

(#73535) ates2 válasza #19482368 (#73534) üzenetére


ates2
senior tag

Legjobb rész a DDOS része CB-nek,régen kellett gigabit meg minden,hogy lerakjál valakit, most elég egy mezei home net és a CB eldobja magát mindegy,hogy milyen sávon log. Ez is azért vicc.

(#73536) dualface válasza Cifu (#73483) üzenetére


dualface
tag

Nem szeretnék beleszólni a korábbi vitába/eszmecserébe...

viszont abban a cipőben járok, hogy 1 hete kötöttem 300-as netet a UPC-nél, ugye CB modem.
Sávszélesség rendben, stabilitással nincs gond, viszont a legelső játék során kapásból tapasztalom az emlegetett és alátámasztott problémát, pedig nemvagyok se hardcore gamer, se IT guru.

Két online játékkal is teszteltem, mindkét esetben zavaró, sőt majdnem élvezhetetlen.
(pl. worldoftanks-ban, megy tovább a tank miután elengedted a billentyűket, fél másodperccel később érnek célba a lövések, meg hasonlók = bármilyen FPS, moba, vagy olyan játék amiben fontos az időzítés játszhatatlan)

Jelenleg utánajárási fázisban vagyok, teljesen alapbeállítások vannak, IPv6, router üzemmódban megy a CB, és wifin keresztül próbálkoztam még csak. Próbálkoztam Pingplotterrel és rengeteg packetlosst látok sima weblapok esetén is a TCP portot figyelve.

Az lenne a kérdésem, hogy esetleg van rá mód, hogy enyhítsem legalább a tüneteket, ha teljes megoldás nincs is a latency spike-k megszüntetésére?
Olvastam, hogy talán modemmód+router segíthet mert vesz le terhelést a CB-ről, esetleg IPv4-re visszaállítás segíthet valamit?
Van bármi értelme a szolgáltatónál próbálkozni ezen hiba miatt vagy úgyse értik/tudnak segíteni?

Köszi előre is bármilyen segítőkész hozzáállást, és külön köszi Watercolournak a cikkért, amiben tök érthetően leírja a problémát. Én mint aki nem vagyok valami jártas az informatikában is egész jól megértettem mi a gond.

(#73537) viktorhu válasza Cifu (#73533) üzenetére


viktorhu
veterán

De akkor ilyen példákat én is tudok. Pl. láttam már elég csúnya közúti balesetet ahhoz, hogy ne akarjak puma6 chipsetet használni. Éppen annyi köze van a két dolognak egymáshoz.

Senki nem tudott semmilyen biztonsági problémát említeni, csak ismételgetni, hogy biztonsági probléma, biztonsági probléma.

Ha valakinek home office-hoz kell a net, és olyan béna, hogy nincs lehetősége mobilon megkapni a netes üzeneteket, az már eddig is bajba került, és nem a puma6 miatt, és vagy mégis megoldotta az első kiesés után, vagy úgy döntött, hogy annyira mégsem fontos a folyamatos netkapcsolat a számára.

Az elvi lehetősége nagyon sok negatív eseménynek megvan - érdemes a kockázatelemzésbe a bekövetkezés valószínűségét (historikus alapon - pl. az elmúlt egy-két évben mennyire volt jellemző a probléma) és a következmény súlyosságát (pl. backup megoldás lehetősége) is beszámítani, és aszerint priorizálni, mert különben el fogsz veszni a végtelen mennyiségű kockázat között.

(#73538) Cifu válasza dualface (#73536) üzenetére


Cifu
nagyúr

Én a leírt példát tudom felhozni, ott a srác BF1-ezett, CB-vel az általad is leírt mikrolag-spikeokra panaszkodott, pedig a játékban lévő számláló szerint nem volt gondja a pinggel. Ott azt is kipróbáltuk, hogy közvetlenül volt a lapos rákötve a CB-re, meg úgy is, hogy CB modem üzemmódban, utána router. A CB (illetve az 500-as net) előtt nem tapasztalt ilyet.
Nálam kipróbálta TC7200 modemmel, nem volt problémája. Visszaálltak 240-es netre és kaptak TC7200-at, utána nem panaszkodott ilyenre.

Mit lehet tenni? Nos, első körben te is a fent leírtakat futhatod végig. Először is én személy szerint mindig a kábellel való összekötést szoktam javasolni, tehát célszerű ezzel kezdeni, akár csak kísérletképpen. Ha úgy is ez van, akkor jöhet az a verzió, hogy kábellel közvetlenül a számítógépet kötöd rá a CB-re, és a CB-t modem üzemmódba kapcsolod (ehhez segítség itt található, ha esetleg szükséges lenne). Ha így javul a helyzet, akkor jöhet az a verzió, hogy a CB-ből egy routerbe megy a net, az fog Wifit is szolgáltatni, majd onnan a számítógépre (én továbbra is első körben kábel, és ha csak nagyon nem szeretnél kábelezni, akkor wifi megoldást javaslom).

Végül ha egyik se hoz változást, akkor jöhet az ügyfélszolgálat, illetve a technikusnak könyörgés, hogy legyen kedves lecserélni a CB-t valami másra.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#73539) #19482368 válasza viktorhu (#73537) üzenetére


#19482368
törölt tag

Ha valakinek home office-hoz kell a net, és olyan béna, hogy nincs lehetősége mobilon megkapni a netes üzeneteket, az már eddig is bajba került...,

Legalább hülyeséget ne beszélnél. Mi köze a mobil internethez? Szerinted minden dolgozónak adnak mobilt, ami push-ja a maileket? Szerinted nem VPN kapcsolatokon keresztül megy kommunikáció?
Szerinted egy dolgozó ember dönti el, milyen eszközt, eszközöket kap? Tudod, rengeteg esetben nem érkeztek meg időben a levelek, és nem tudott olyan alkalmazásokhoz hozzáférni amik a munkájához kell.
Majd átkapcsoltunk más internet előfizetésre, és jééééé bameg minden megy. :D
Másnap megnéz UPC oldal 3GB adatforgalom. :D Ja hogy max 200mb szokott elmenni. :D
Lehetne mondani hogy wifi, de nincs rajta bekapcsolva, vezetéken használja. És csak ő használja, nem napi szinten. Mondjuk havi 4-5 alkalom.
Ennyit a nagy UPC connect box hulladékról, és a hamis biztonság érzetekről.
De ha neked nincs vele bajod, akkor szerencsés vagy. Sok előfizető ezt nem mondhatja el.
Pont az általam is leírt problémák miatt.

[ Szerkesztve ]

(#73540) blakey válasza #19482368 (#73539) üzenetére


blakey
titán

Tudod, rengeteg esetben nem érkeztek meg időben a levelek, és nem tudod olyan alkalmazásokhoz hozzáférni amik a munkájához kell.
Ezt kifejtenéd bővebben, milyen maileket, upc-s, céges, gmail-es? Értem, hogy ez pontosan mit jelent, de én is itthonról dolgozom, a cégnél Hitron van, itthon Compal, mindkettő modem módban de még soha nem volt olyan, hogy ne kaptam volna meg időben a maileket. Viszont kiváncsi vagyok, hogy ez miként jelentkezhet. Elküldi és a fogadó nem kapja meg csak 1 óra múlva?

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73541) #19482368 válasza blakey (#73540) üzenetére


#19482368
törölt tag

Természetesen céges email, multi cég.
Így van, mint kimenő, mint bejövő email-ek időnként olyan 3-4 órás késéssel.
Céges alkalmazásokhoz való csatlakozás is sok esetben nem valósult meg. Ilyenkor telefon kolléga, neki működik. Tehát a probléma házon belül.
Már rutinosak vagyunk, ha ezt tapasztaljuk, Box kikapcsol, és átkötjük magunkat egy másik internet előfizetésre. És ott minden működik. probléma mentesen.
Csak akkor minek fizetünk érte, ez az előfizetés kifejezetten erre a célra van.
Kicsit gáz, hogy amit a család használ, szinte napi szinten, ott meg minden megy, probléma mentesen.

[ Szerkesztve ]

(#73542) blakey válasza #19482368 (#73541) üzenetére


blakey
titán

Nálam ilyen még nem volt, szerencsére, napi átlag kb. 200 mail, szóval valahogy, valamikor ki kell derülnie ha ilyen van valamint a VPN is átlagban 6 órát van használatban van amikor kevesebb, mert nincs rá szükségem és van amikor 10-12 órát is és nincs kapcsolat bontás. De kiváncsian várom, hogy lesz-e ilyen vagy sem. A céges netet ugye a Hitron biztosítja és kb 100-an használják.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#73543) Cifu válasza viktorhu (#73537) üzenetére


Cifu
nagyúr

A magyarázkodásoddal annyi a probléma, hogy kb. azt akarod beadni, hogy télen nem is kell téli gumi, amíg az adott nyári gumival nem szenvedsz balesetet. Ráadásul a jelek szerint te magad sem értesz hozzá, legalábbis abból szűröm ezt le, hogy gyakorlatilag azt írod le, hogy a mobilnet biztonságosabb, mint az otthoni netelérés, tehát aki home office-t akar, az mobilnetezzen...

Az IT biztonság nem arról szól, hogy a potenciálisan veszélyes megoldásokat a keblünkre öleljük, mondván, hogy amíg nem kezdik el kihasználni ellenünk, addig nem is jelent veszélyt ránk. Ez egy orosz roulett mentalitás.

Tisztában vagyok vele, hogy az emberek többségének ez megfelel, és el van vele. Egészen addig, amig be nem üt a menykő. Egy partnercég napokra leállt, mikor egy ransomware lezárta a szervergépet, feltehetően egy, a szervergépen elérhető (ott rögzített) olcsó kínai webkamerán keresztül hackelhették meg. Ki gondol az ilyesmire nem igaz? Biztonsági mentés nem volt, a kár pedig cirka 1 misi a ransomware feloldásáért, plusz a 4-5 nap kiesésből fakadó üzleti veszteség, illetve a kárelhárítás és a rendszer újrahúzásának munkadíja. Szóval nem nem az otthoni, de a céges IT biztonság is arra épül nagyjából, hogy "velem úgyse történhet baj"... :U

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#73544) dualface válasza Cifu (#73538) üzenetére


dualface
tag

Köszi a gyors választ.
Hétvégén lesz egy kis időm vele próbálkozni, akkor végigzongorázok pár lehetőséget, meg szerzek egy routert kölcsön.

(#73545) viktorhu válasza #19482368 (#73539) üzenetére


viktorhu
veterán

Ott viszont tényleg gáz van, ha nincs backup megoldás, de ennek semmi köze a puma6-hoz. Ahogy írtam, nincs itthon puma6-os modemem, mégis volt többször is szolgáltatás-kiesésem. A vpn szempontjából mindegy, hogy a modemen vagy mobilon csatlakozom a netre. Innentől a munkáltató felelőssége eldönteni, hogy milyen eszközt biztosít, vagy a munkavállaló saját netkapcsolatára alapoz, de nem a puma6 miatt.

Ha pedig hibás az eszköz (levelek nem érkeznek meg, nem fér hozzá alkalmazásokhoz), annak megint semmi köze a puma6-hoz, én a nem puma6-os sagemcommal szenvedek a mobilokon ilyennel, de nem tudok rá hibát bejelenteni, mert nem reprodukálható igény szerint a probléma, miközben a munkahelyen a connectbox-szal ilyen problémák soha nem fordulnak elő.

(#73546) pjen válasza Cifu (#73543) üzenetére


pjen
félisten

Előző meló helyemen bérelt vonal volt a T től, hát ahhoz képest a CB egy csoda.Tény nem értek hozzá igazán, csak használom, de a lányomék T s netjénél is messze jobb.

[ Szerkesztve ]

(#73547) bounty123


bounty123
őstag

Sziasztok, ez az 1 napos EPG korlátozás Mediacard esetén megkerülhetetlen, esélytelen többet kicsiholni belőle? Nevetséges így. A Horizon Box gagyi fos, a visszanéző funkció kb. használhatatlan, minden nap amikor kellene, box reboot nélkül esélytelen elérni. Van egy Technisat boxom 2 mediacarddal, ami viszont az 1 napra korlátozott mediacard EPG miatt vicc kategória. A Connect Box problémáiról nem is beszélek, és hogy ezt a trágyát mind mennyiért adja a UPC.

(#73548) szabogabor10 válasza bounty123 (#73547) üzenetére


szabogabor10
veterán

Megkerülhetetlen sajnos.

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#73549) atala válasza bounty123 (#73547) üzenetére


atala
addikt

Mi ez az 1 napos EPG korlátozás?

(#73550) szabogabor10 válasza atala (#73549) üzenetére


szabogabor10
veterán

DVB-C-n keresztül 1 napos EPG-t küldenek csak. A 8 napost IP alapon küldik a boxoknak.

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.