Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-23 11:57:24

LOGOUT.hu

Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#69951) gduck válasza o.gaby (#69950) üzenetére


gduck
addikt

Amúgy most a UPC DNS is vacakol!

Most néztem, hogy a múltkori router bütykölésem után elfelejtettem beállítani a google DNS-t elsődlegesnek. Most pótoltam és egyből köpi a böngésző az oldalakat :)

(#69952) kali válasza o.gaby (#69950) üzenetére


kali
legenda

Így igaz, minél többen bejelentik, annál jobb, azt is érdemes lehet mondani az ügyintézőnek, hogy a különböző (szakmai) fórumokon sokan jelezték a problémát más és más helyekről, ezért nem egyedi, az előfizetőnél adott problémáról lehet szó.

gduck: DNS problémát nem tapasztaltam - a szolgáltatóét használom -, de néhány HD csatorna nálunk is beakadt tegnap este, még ha csak elvétve és nagyon minimálisan is.
Azonnal megnéztem persze a jelszinteket, netes sebességet, válaszidőt...stb., minden tökéletes volt (ahogy most is az), de nem is számítottam másra, mivel olvastam, hogy másnál is gond van a TV szolgáltatással, szóval átfogóbb, központi probléma ez.

[ Szerkesztve ]

(#69953) tPedro_ válasza kabelmania27 (#69947) üzenetére


tPedro_
őstag

Szia! Közben már hívtam őket, de nem látják a modemet a központból így vagy kábel hiba vagy tönkrement.

Sajnos munka miatt nehezen fogok tudni időpontot egyeztetni a szerelővel, viszont eszembe jutott, hogy amikor nálam connect box lett, elraktam a Cisco modemet. Működhet az itt a másik előfizetéssel? Nekem úgy rémlik, hogy modem cserénél csak be kellett regisztrálni egy online felületen.

(#69954) kabelmania27 válasza tPedro_ (#69953) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Próbáld meg, ha nincs visszirány másik modemmel sem lesz internet.

(#69955) gduck válasza kali (#69952) üzenetére


gduck
addikt

Nálam vagy 5 másodperc múlva találta meg a IP címet vagy 5 másodperc után hibát dobott, de utána egyből beadta. Ezt pár napja csinálja. Google DNS-t elsődlegesnek beállítva a hiba megszűnt.

UI: az 5 másodperc olyan körülbelüli érték

[ Szerkesztve ]

(#69956) tPedro_ válasza kabelmania27 (#69954) üzenetére


tPedro_
őstag

Akkor szerinted nem a modem a hibás hanem a kábel?
Én a kábelt azért zárnám ki, mert azon megy a tv is (a modem előtt közvetlenül van elosztva).
Ezért tippelek a modemre és ezért jutott az eszembe a csere.
Csak abban nem voltam biztos, hogy egy annak idején másik előfizetéshez használt modem mükődni-e eltérő elöfizetővel.

(#69957) kabelmania27 válasza tPedro_ (#69956) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Lehet egyik sem hibás, hanem lakáson kívül van a hiba valahol.
Általában lehet regisztrálni azt a modemet amelyet korábban már használtak, de ahhoz az kell hogy a használni kívánt modem szinkronizálva legyen, ha egy feltöltési csatornát sem talál a modem akkor abból arra lehet következtetni, hogy nincs visszirány vagy valami más hálózati probléma van.

(#69958) Nemo1001


Nemo1001
aktív tag

gondolom ez már rossz érték? amúgy nincs is meg a netem bár packet loss-om nincs de elégé ugrál a pingem

(#69959) popely16


popely16
tag

Sziasztok,

Van arra szerintetek lehetőség, hogy szerezzek egy 2 tuneres, HD képes media boxot, felvétel opcióval?
Jó öreg Thomson boxom van, kellene már a HDMI...
Horizon boxon nincsen rendes felvétel opció ami nekem fontos lenne.

Köszi

(#69960) Gubek-Einste válasza popely16 (#69959) üzenetére


Gubek-Einste
Topikgazda

Csak a szolgáltató által számodra kiadott eszköz használható, esetleg Mediacard-dal saját.

Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

(#69961) kabelmania27 válasza Nemo1001 (#69958) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Alacsonyak az értékek. Milyen a feltöltés?

(#69962) gduck válasza popely16 (#69959) üzenetére


gduck
addikt

Saját boxban mediacardot tudsz használni. Viszont azzal egynél több kódolt csatornát egy időben nem tudsz lekezelni (ha jól tudom)

(#69963) Draken


Draken
őstag

Sziasztok!

Box csere óta, (kis horizon box, felvétel opció nélküli) kikapcsolás után valamiért x idővel visszakapcsol. Tapasztalt már valaki ilyet?

(#69964) Nemo1001 válasza kabelmania27 (#69961) üzenetére


Nemo1001
aktív tag

a feltöltésem jó bár ugrál egy kicsit de meg van a 22mega
volt modem restart és reset is nem segitett.a letöltésem sincs meg.a jitter is magas

[ Szerkesztve ]

(#69965) kali válasza Draken (#69963) üzenetére


kali
legenda

Szia,

Nekem sosem kapcsolt még vissza csak úgy.
ECO módban használom, reggelente bekapcsol automatikusan, lefrissül, majd ki is kapcsol, ez a folyamat viszonylag gyorsan lezajlik.

(#69966) m0h0senator


m0h0senator
őstag

Sziasztok,

Múlthét szerda óta én is UPC előfizető vagyok. Elolvastam a logout cikket a connect boxxal kapcsolatban. A kérdésem a következő:

Tudok e valami beállítást változtatni a box-on, hogy egyenletes legyen a sáv szélesség. 500-as net van, 1 pc kábelen 2 telefon a wifin. A sebesség pedig csodálatosan ingadozik. Ubuntu szerverről ISO letöltése 5-15Mbps között ugrál. Steam szintén, teljesen mindegy neki, hogy SSD-re vagy HDD-re töltök le. Torrent összevissza ugrál.

Előre is köszönöm a tanácsaitokat! :R

An odyssey through the realm of consciousness.

(#69967) Draken válasza kali (#69965) üzenetére


Draken
őstag

Az eco módot kikapcsoltam, az egyiknél alapól így volt, a másiknál pedig én kapcsoltam át, ugye így jelzi az időt is! De valamiért x idő után visszakapcsol!

(#69968) Nemo1001 válasza m0h0senator (#69966) üzenetére


Nemo1001
aktív tag

nekem is ugyanez a problémám :( mikor megigényeltem nekem is jó volt.

(#69969) m0h0senator válasza Nemo1001 (#69968) üzenetére


m0h0senator
őstag

De ha speedtest-re megyek ott nyilván kidobja a 490es letöltést. Steam is induláskor 40-50 körül majd hirtelen lezuhan. Ennyit a törökbálinti 120as netem is tudott amit most az 500-as.

An odyssey through the realm of consciousness.

(#69970) Sanya válasza m0h0senator (#69966) üzenetére


Sanya
nagyúr

Nekem október óta most javult meg. Én Bridge módban használom egy Synology routerrel (1900ac)

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#69971) kabelmania27 válasza m0h0senator (#69966) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Üdv!
Modem oldalán haladó beállítások, hálózat állapota menüpontban nézd meg a letöltési és feltöltési értéket.

(#69972) ztsoft válasza m0h0senator (#69966) üzenetére


ztsoft
őstag

Szia!

Letöltési sebesség tesztelésére nem alkalmas az Ubuntu szerveréről ISO fájl letöltése, nagyon sok tükör szerver is működik a terhelés megoszlása miatt, de még így is van olyan időszak, mikor nagyon lelassul. A torrent meg pont erre nem alkalmas, már csak a technológiája miatt.

Helyette inkább ezt ajánlom, [link], direkt ilyen céllal hozták létre. Persze, itt is lehet nagyobb terhelés, de sokkal kisebb az esélye. Ráadásul többféle fájl méretből választhatsz.

Idézet a readme fájlból:

You can use it for FTP/HTTP/rsync client large file compliance testing, or to
saturate our outbound bandwidth (please don't do it for extended periods).

Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

(#69973) Nemo1001 válasza ztsoft (#69972) üzenetére


Nemo1001
aktív tag

nekem nem jó 500-as nettel nem ennyivel kell hogy jöjjön lefele.

(#69974) ztsoft válasza Nemo1001 (#69973) üzenetére


ztsoft
őstag

Nagyon nem ennyivel kellene jönnie (~114,4 Mb/s). Én egy 2 GiB-os fájlal teszteltem a laptomon (SATA 1-es) meg a NAS-on (SATA 3-as), mind kettő 1 Gb-es kábeles kapcsolattal. A laptopon 14,6 MB/s volt a max, a NAS-on meg 14,7 MB/s, ami nagyjából meg is felel a 120-as netnek (~117,6 Mb/s), nekem ez van.

Viszont eléggé ugrált a sebesség letöltés közben mind két esetben, több esetben vissza eset 4 MB/s-re. Ahogy a NAS-on mért átlag is jól mutatja (wget-tel töltöttem le):

2018-06-25 12:40:37 (10,1 MB/s) -- „2GiB” mentve [2147483648/2147483648]

Még az hozzá tartozik, hogy nálam gondok vannak a nettel meg a TV-vel is, így ez is közre játszhatott. Persze, a szerver terheltsége is.

Ugyan ez a fájl NAS-ról laptopra másolása (NSF megosztás használatával), átlagban 65 MB/s-et tudott (~520 Mb/s, valahol itt a vége a laptop tudásának).

Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

(#69975) m0h0senator


m0h0senator
őstag

Köszönöm Mindenkinek délután végig megyek a javaslatokon és hozok képeket is. Amit tudok, hogy egyelőre ipv6-ba van a modem és modem opciót nem tudok választani nincs olyan menüpont.

An odyssey through the realm of consciousness.

(#69976) ztsoft válasza m0h0senator (#69975) üzenetére


ztsoft
őstag

Kérd vissza az IPv4-et, az IPv6-os már elég sok bonyodalmat okozott, sok rosszat olvastam róla itt a fórumon.

(#69974) ztsoft
Még milyen jó, hogy az NFS-t sem tudtam helyesen leírni. :W

[ Szerkesztve ]

Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

(#69977) m0h0senator válasza ztsoft (#69976) üzenetére


m0h0senator
őstag

Igen az lesz az első amit kérni fogok.

An odyssey through the realm of consciousness.

(#69978) Nemo1001 válasza ztsoft (#69974) üzenetére


Nemo1001
aktív tag

sajnos nálam is vannak bajok mind a nettel mind pedig a tévével,a tévével már az elején is bajok voltak :(

(#69979) Gergőke88


Gergőke88
addikt

Tudja valaki, hogy kihez lehet fordulni ha a Upc szarik magasból arra, hogy 2 hete nem tudnak szolgáltatás adni?
Ügyfélszolgálat leráz, mivel az oszlopon van a probléma és azt az alvállalkozó javítja...
Kötbér mellett hajlandóak lemondani a szolgálatást.

(#69980) kabelmania27 válasza Gergőke88 (#69979) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Írásban jelentsd be a problémát ITT.

(#69981) Intruder2k5 válasza Gergőke88 (#69979) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság, Békéltető Testület, illetve a Járási Hivatalok.

https://www.upc.hu/segithetunk/ugyintezes/panaszkezeles/

De ez sajnos mind idő, gyors válaszra ne nagyon számíts, lehet előbb megoldódik magától az ügy.

[ Szerkesztve ]

(#69982) ztsoft válasza Gergőke88 (#69979) üzenetére


ztsoft
őstag

Szia!

Ügyfélszolgálat leráz, mivel az oszlopon van a probléma és azt az alvállalkozó javítja.
Ezt nem igazán értem. Neked mi közöd van az alvállalkozóhoz. Te a UPC-vel szerződtél, az alvállalkozó meg legyen az Ő problémájuk. Még a végén Neked kell egyeztetni az alvállalkozóval. Eszem megáll.

Én már ilyenkor keményen csapdosnám az asztalt. Mi az, hogy az oszlopon lévő probléma nem az övék, talán bérlik valakitől és nem nyúlhatnak hozzá. :Y

Komolyabbra fordítva, én addig nem hagynám, hogy letegye a telefont az ügyfélszolgálatos, míg nem rögzíti a hibajegyet. Ha Ő nem tudja, akarja, akkor kapcsoljon át egy másikhoz. Nem szabad hagyni, hogy mondva csinált ürüggyel lerázzanak.

Ha jól tudom, akkor ez jön.
Ha ez megvan, innentől ketyeg a 72 óra. Ha ezen belül nem kezdik meg a hibaelhárítást, akkor már jogosult vagy a kötbére.

Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

(#69983) Gergőke88 válasza ztsoft (#69982) üzenetére


Gergőke88
addikt

Többiek is köszi.
Hiába csapkodom nem történik semmi. Felveszik a hibabejelentest és semmi.
Nyitnak egy munkalapot (már azt se...) és majd jelentkezik az alvállalkozó.
75e Ft a kötbér ha felmondani akarom.
Soha többet UPC, lassan leszarom a 75e Ft-ot csak szabaduljak tőlük.

[ Szerkesztve ]

(#69984) blakey válasza Gergőke88 (#69983) üzenetére


blakey
titán

Hol szolgáltatnak ilyen sz@rul? Nálam pont az ellenkezője tapasztalható.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#69985) Gergőke88 válasza blakey (#69984) üzenetére


Gergőke88
addikt

Dunaharszti.
Anno panelban semmi bajom nem volt velük. Ott több előfizető nyilván jobban figyelnek.
Kertes övezetben úgy látszik ilyen...

[ Szerkesztve ]

(#69986) kabelmania27 válasza Gergőke88 (#69985) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Régi területeken többször volt szintezés.
Teljesen mindegy hogy családi házas légkábeles övezet vagy társasházi övezet általában rendben szokott lenni a szolgáltatás.
Új kiépítésű területeken lehetnek problémák de ezek megfognak oldódni.

[ Szerkesztve ]

(#69987) blakey válasza Gergőke88 (#69985) üzenetére


blakey
titán

Kertes övezetben vagyok, szóval nem hinném, hogy ne figyelnének.

*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

(#69988) Gergőke88 válasza kabelmania27 (#69986) üzenetére


Gergőke88
addikt

Köszönöm de akkor mondjak, hogy nem tudnak szolgáltatni.
De azt, hogy 2 hétig ne intezzenek semmit.
Nevetséges.

(#69989) kabelmania27 válasza Gergőke88 (#69988) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Mivel arrafelé a UPC nem az első koaxos szolgáltató hanem a második amíg az adott utcában nincs bekötés nem tudnak problémáról. Ilyet nem fognak mondani, mert meg fogják javítani.
Modemértékből látszik, hogy szintezni kell a hálózatot mert a vételi érték és a feltöltési érték is magas, az egyikből vissza kell venni a másikra pedig rá kell adni, de ezt az optikai nodetól erősítőnként haladva műszerrel beállítani.

[ Szerkesztve ]

(#69990) Watercolour válasza Gergőke88 (#69988) üzenetére


Watercolour
aktív tag

Hasonlót játszottak el velem is, és másokkal is, ez bevett szokás a UPC-nél. Szerintük "külső hálózati hiba" esetén nem él a 72 órás hibajavítási kötelezettségük. (Ami persze szemenszedett hazugság.)

Én a problémámmal 3 hónapig küzdöttem tavaly, mire megjavították, elutasították a kötbérigényem (a fentebb leírtra hivatkozva), háromszor visszadobták a panaszomat, mire az utolsó telefonhívásom után pár nappal kaptam egy szívhezszóló bocsánatkérő levelet, és ötvenpárezer forint jóváírást.

Ne hagyd magad hülyének nézni!

A tisztánlátás kedvéért az ÁSZF idevonatkozó fontosabb részei:
- A bejelentett hiba elhárítására a bejelentéstől számítva 72 óra áll rendelkezésre. (Nem elkezdeni a javítást, hanem megjavítani.)
- Amennyiben ez nem teljesül, a 72 óra letelte után minden megkezdett nap után kötbérre vagy jogosult (olvasd el az ÁSZFben a részleteket, le van írva az összeg).
- Amennyiben a 72 óra letelte után 15 nap alatt sem tudják megjavítani a problémát, a határozott idejű szerződést azonnali hatállyal, jogkövetkezmény (tehát kötbérfizetés) nélkül felmondhatod.

Persze foggal-körömmel ellenkezni fognak és hazudozni, de erélyesnek kell lenni és tisztában lenni a jogaiddal. Mielőtt a panszkodásba belefogsz, igenis olvasd el az ÁSZF vonatkozó részeit! Fontos, hogy mindenképpen vedd rá az ügyfélszolgálatost, hogy be ne merje zárni a hibajegyet, amíg az nincs kijavítva, valamint minden egyes telefonbeszélgetés során mondd el, hogy a problémád első bejelentésének ideje ekkor és ekkor történt, és a probléma azóta sincsen elhárítva. Ellenőrizd le MyUPC-n rendszeresen a hibajegyed állapotát!

(#69991) Gergőke88 válasza kabelmania27 (#69989) üzenetére


Gergőke88
addikt

Értem, köszönöm.
De 3 hónapig semmi probléma nem volt....

(#69992) kabelmania27 válasza Gergőke88 (#69991) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Akkor lehet egyik erősítő hibásodott meg vagy valahol zajbetörés vagy beázás van és nem találták még meg a helyét.

(#69993) ztsoft válasza Watercolour (#69990) üzenetére


ztsoft
őstag

Ha nem is nekem címezted, de köszönöm a korrekciót. :R Igyekszem megjegyezni, hogy legközelebb ne keljen javítani.

Jó dolog fontosnak lenni, de fontosabb, hogy jók legyünk.

(#69994) m0h0senator


m0h0senator
őstag

Na a délutáni fejlemények:

ipv4 beállítva, a CB egyelőre router módban. A korábban ztsoft által linkelt ftp-ről 2mega-val töltök lefelé.

kabelmania27 a kért képek:

[kép]

[kép]

[kép]

[kép]

Egyelőre ezek vannak. Most újraindítom a CB-t és meglátjuk milyen lesz utána.

An odyssey through the realm of consciousness.

(#69995) kabelmania27 válasza m0h0senator (#69994) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Köszi az értékeket.
Nézd meg milyen osztóval van elosztva a koax (ha van tv előfizetés) és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító.
Ha nem használod a wi-freet akkor azt is érdemes kikapcsoltatni 1221-en csak internethiba menüpontban.
Amennyiben nem javul megnézheted modem üzemmódban ekkor a 192.168.100.1 címen érhető el a modem.

[ Szerkesztve ]

(#69996) m0h0senator válasza kabelmania27 (#69995) üzenetére


m0h0senator
őstag

Ezzel van bekötve:

[kép]

a my upc-ben megnéztem a wi free kikapcsolva.

Gubek-Einste: a csillapító az amelyik az elosztó előtt van közvetlenül?

[ Szerkesztve ]

An odyssey through the realm of consciousness.

(#69997) Gubek-Einste válasza m0h0senator (#69996) üzenetére


Gubek-Einste
Topikgazda

Jó fajta osztó, a csillapító hányas?

Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

(#69998) kabelmania27 válasza m0h0senator (#69996) üzenetére


kabelmania27
Topikgazda

Osztó rendben van.
Igen, csillapító amelyik az osztó előtt van, arra van írva egy szám.

[ Szerkesztve ]

(#69999) m0h0senator válasza kabelmania27 (#69998) üzenetére


m0h0senator
őstag

9

An odyssey through the realm of consciousness.

(#70000) Gubek-Einste válasza m0h0senator (#69999) üzenetére


Gubek-Einste
Topikgazda

Bent maradhat.

Egy dolog állandó: a változás - Internet powered by Vodafone Internet 150 with CBN CH7465VF & Asus RT-AC65P

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.