Hirdetés

2020. január 28., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) VitaD5


VitaD5
(tag)

Figyelem: Az eredeti kiírást ITT készítettem a PC játékok kategóriába, mivel készül a Rewind (lásd lejjebb), de mivel ez eredetileg konzolos játék, gondoltam picit átszerkesztve (és súlyos hibákat ijavítva) ide is felrakom.

Sok játékosnak boldog emlékek tömvelege tőr fel a TimeSplitters név hallatán. Nem csoda, hisz a trilógia a humorával, a történetével, a zenéivel, és a felejthetetlen multiplayer-ével rengetek örömöt és könnyet (a nevetéstől) okozott. De ugye vannak, akik nem ismerik asorozatot, így nekik írtam össze ezt a hosszabb szöveget. Természetesen csak kedvcsinálót írok, meg egy kicsit ismertetem a játékot, nem fogok spoilerezni. :)

Egy új fejezet
1997: Rare ekkor adta ki Goldeneye 007-t. Ez a játék fontos volt későbbiekben a fiatal Free Radical Design számára, mert ebből szerezték a legtöbb tapasztalatot, hogy megalkossák saját elképzelésüket. A Perfect Dark nevű, szintúgy FPS játék készítésének közepette 1999 februárjában kiváltak a fejlesztők közül páran, köztük David Roak, Steve Ellis, Karl Hilton és Graeme Norgate. 1999 áprilosában ők megalapították a Free Radical Design-t, és a céghez még 18 dolgozót felvettek, hogy első projektük kezdetét vehesse.

TimeSplitters

Észak-Amerikában 2000. október 23-án, míg Európában November 24-én megjelent a TimeSplitters első része. E dátum Amerikának és Európának is nagy volt, hisz a régiókban ekkor vált elérhetővé a PlayStation 2 mindenki örömére. A TimeSplitters exkluzív nyítócíme a PS2-nek. Itt megkell említenem, hogy Amerikában 3 nappal hamarabb adták ki a játékot, mint a konzolt.

Zombik is voltak, és csak akkor haltak meg, ha a fejre találsz. Voltak akik erre nehezen jöttek rá...

A TimeSplitters trilógiáról röviden azt illik tudni, hogy akció orientált First-Person Shooter, sok-sok marhasággal és poénnal fűszerezve. Az EIDOS által kiadott első rész fogadtatása remekül sikerült. Az IGN 8.6/10 értékelést adott, míg a Megacritic pontszáma 81/100. Mivel nyűgözte le a kritikusokat és a játékosokat? Hát nem történetével, mert nem volt. Cserébe kaptunk sok viccesebbnél viccesebb karaktert, rengeteg fegyvert, hardcore "sztori módot", és lenyűgöző multiplayer-t, akár 4 játékos osztott képernyőn! Sikerét az is mutatta, hogy 2002. Március 8-án elérhetővé vált a Platinum kiadása, ami azt jelentette, hogy meghaladta az akkoriban nagynak számító 400 ezer darabos eladást.

A "sztori mód" pályái annyi feladattal láttak el minket, hogy menj el A-ból B-be, szerezd meg az időkristályt, majd menj visszafele keresd meg a kijáratot, ami egy féreglyuk. A cél könnyűnek hangzik, de ellenfelek sokassága vár ránk sok irányból, ami miatt Easy-n még az ember elboldogul, de Normal-on már vért izzad, míg a Hard méltán elnyerze a Hardcore kinevezést. A sztori mód kivitelével kapunk egy Challenge módot, ahol válogathatunk különböző kihívások között, amiknek értelmük... Egyedi. Ezek elvégzésével újabb játszható karaktereket kapunk. A multiplayer szerintem zseniális. Rengetek játék tipus és fegyver mellett folyamatos a pörgés. A játék tipus kivalasztása nagyon bő beállìtásokkal operál: Nem csak a limiteket és a pont nyerése/vesztése opciót állíthatod, hanem hogy milyen fegyverek legyenek szétszórva, mindenki mindenki ellen, vagy lengyen-e Team Play, a botokat beállíthatod, az Abilities-t kikapcsolhatod, egy szólvan testreszabható szinte minden! Hoppá, Abilities! Minden karakternek van 3 jellemzője: Pontosság (Accuracy), Gyorsaság (Speed), és Stamina (Stamina), illetve a TimeSplitters kiegészítésében helyet kap a Sokkolási (Shockproof) és a tűzellenállás (Fireproof), de ott már nincs Pontosság. Ezek után rengetek pálya és zene vár ránk. És megint hoppá! A zene. A zene külön dicséretett érdemel, hisz az elektro és néha más műfajok keverésével olyan zenéket sikerült Graeme Norgate-nek csinálnia, amik önmagukba is kíválóan halgathatóak. Természetesen nem mind. Ettől függetlenül nekem megvan az összes a telefonomon. :DD És akinek ennyi sem elèg, az ellehet a Map Maker-rel, ami nagyon bő választékokat ad, így nagyon sok időt beleölhetünk új kedvenc pályánk elkészétéséért.

TimeSplitters 2

A sikereket látva a Free Radical Design neki látott a második résznek, ami későbbiekben a az első több platformos játék lett. Itt már megszűnt a PS2 exkluzivitás, már Game Cube-on és Xbox-on is elérhető lett. Észak-Amerikában 2002. október 9-én jelent meg a PS2-es, október 16-án a Game Cube-os, és október 17-én az Xboxos verzió. Európában október 18-án jelent meg a PS2-es és az Xbox-os verzó, míg az Game Cube-osra november 1-ig kellett várni. A japánok jártak a legrosszabbul, mert nekik 2003. február 12-éig kellett várni, hogy csak a PS2-es verziót megkapják. Ezt is az EIDOS adta ki. A második rész felülmúlta az elődje sikerét: Az IGN-nél 9.1/10, míg a Metacritic-nél 91/10 értékelést kapott. A fejlődés látható volt a játékon, illetve történetet is kaptunk már. A multiplayer-ből kivettek pár tipust, de cserébe kaptunk újakat, új pályákkal, újjabb zenékkel, amik már jobban aláfestették a helyszín hangulatát, de megtartva a játékon kívüli halgathatóságot. A Map Maker is fejlődőt, itt már mégtöbb lehetőségünk lett, illetve egy kissebb kampányt is összedobhattunk, amit megtudtunk osztani másokkal. A karakterek bővültek, illetve javult a grafika. Illetve az eladásai ismét elérték a PS2-es Platinum szintet.

Ilyen felállásban nehéz elveszíteni egy meccset.

2401-et ìrunk, történetünk ott kezdődik, hogy Cortez őrmester és Hart tizedes éppen a timesplitter (magyarul: idővágók, vagy időhasítók) faj egyik űrbázisa felé érkeznek, hogy megszerezzék az időkristályokat. Kristályok a nevüket onnan kapták, hogy speciális energiájuk van, amiáltal az időutazáshoz stabil, folyamatos energiát ad. Az idővágók képesek utazni a térben, az időben, és a dimenziók között. Származásuk ismeretlen, csak a céljuk tudott: Az időkristályok segítségével egy folyamatos féreglyukat akarnak fenttartani, amivel a múltba utazva az akkori fejletlenebb embereket leigázzák. Így hát a fogadtatás se marad el, amikot Cortez és Hart hajója leszál a bázison. Hogy elrejtsék a kristályokat, elviszik különböző időkbe az időkapuval, ami kristályokkal a féreglyukat tartaná fent. Mire Cortez és Hart oda ért, addigra a kristályokat elvitték, de a bázis még tele volt idővágókkal, így az időkapu térségét gyorsan lezárták. Hogy vissza szerezzék a kristályokat nagy kockázatott kellett vállalni: Az idővágók után kellett menni a kapu segítségével. Mivel a kapu nem sokáig kapja az energiát, Cortez bemegy, míg Hart felügyeli a kaput és próbál minnél több energiát a kapuban tartani. Innentől kezdve Cortez különböző időkben és testekben jár a kristályok után, mivel azok elkeveredtek az adott korban valamilyen módon. Lesz itt orosz laboratórium, amit a katonaság éppen átvizsgál, a maffiózók között fogjuk osztani az áldást, hogy a maffia vezérrel találkozzunk, és még sok más helyszín mind a maga korának fegyverzetével.

TimeSplitters: Future Perfect

Honnan jöttek az idővágók? Miért akarják leigázni az emberiséget? Van valaki, aki hátulról irányitja a szálakat? Ha ők tudnak az időben utazni, akkor miért nem mennek szimplán vissza? Ezekre és még sok másra nem kaptuk meg a választ, de pár éves kihagyás után egy különálló kiegészítést kaptunk, ami mindent megválaszolt. A Future Perfect alcímmel ellátott epizód 2005. március 21-én jelent meg Észak-Amerikában, míg Európában március 24-én, illetve az Ausztrállok is megkapták március 28-án. Érdekesség, hogy nem volt késés platformok között, egyszerre adták ki a PS2-es, Game Cube-os, és Xbox-os verziót is. Valószínüleg azért, mert ezt már az EA adta ki. A más-más platformra más értékelést kapot, de átlagba az elődjei közé sikerült elhelyezkednie a kritikusoknál. Az IGN az Xbox-osra 9/10, míg a PS2-re 8.9/10, és a Game Cube-osra 8.8/10 értékelést adott. A Metacritic pontszámok a Game Cube-ra 82/100, a PS2-re 83/100, és az Xbox-ra 84/100. De a sikerei ennél az epízódnál is megkapta a Platinum-ot.

Szerinted ez furcsa? Akkor látnod kéne a hóembert, ami egy szőnyegen repül, és éppen rádfogja a shotgun-t...

Az idő haladta meglátszik: A grafika rengeteget fejlődött, fegyverek még kidolgozottabbak, értem ezalatt a hitbox-ot, az animált újratöltést, illetve tüzelést, és a sokszínűséget, illetve mégtöbb lett a számuk. Néhol néhány új, vagy régi, vagy régebbinek az új változata. A pályák változatosak és megjelennek a járművek vezethetői formában is. Az eddigi részekbe is voltak, de ott nem dönthettünk úgy, hogy ki-be száljunk, illetve itt már sztori módban is vannak járművek. A multiplayer megint megvált pár tipustól, de úgyszint kaptunk helyettük másokat, illetve fejlődött a rendszer is, így online szerverek is voltak. Az irányítást is sokkal jobban testreszabhatjuk, meghát alapjába véve sokkal kidolgozotabb lett.

Itt már a teljesétményünkért kupákat kapunk: Bronz, ami egy majmot ábrázol (Easy, vagy a min. feltétel teljesítése); Silver, ami Jo-Beth Casey-t ábrázolja mindenki örömére (Medium, vagy a közepes feltétel teljesítése); Gold, ami Cortez-t ábrázolja két gépfegyverrel (Hard, vagy a magas szintű feltétel teljesítése); Platinum, ami R-110-et (vagy R-109-et?) ábrázolja egy Gatling-gal. A Platinum eléréséhez komoly erők kellenek, mert a játék nem árulja el, hogy milyen feltételei vannak.

Találkozni fogunk pár régi "ismerőssel".

Ennek a résznek a történeti bevezetőjét inkább nem írom le, mert az utalhat a második részben történtetre. Elég tudni, hogy ott folytatódik, ahol az előző rész befejeződik. :K Illetve annyit szabad, hogy a sztoriban rengetek a fordulat, a humor, lesz pár fárasztó rész, sőt egyszer egy kimondhatatlan kavar is lesz, amit józan ész nehezen fog tudni követ. A sztori akár 4-5 órányi adrenalin dús akciót nyújt, ha pedig épp nem, akkor védtelenek vagyunk és a játék próbál velünk picit szórakozni.

Nos, rengetek mindent ide írhatnék még, de akkor senki se olvasná el, mert hosszú. :DDD Ha rajongó vagy, vagy csak szimplán kimaradtál és pótolni szeretnéd, akkor jobb ha vissza tudsz tekerni mert...

TimeSplitters Rewind

Oly sok idő után készülőben az a HD remake, PC-re, ráadásul Steam-es keretek között! Nem csak felskálázzák a felbontást és 60 fps-re állítják a játékot (Bár erre eddig is képes volt PS2-őn és Xbox-on), hanem újra lemodellezik a karaktereket, újra textúrázzák a textúrákat, a hangokat és a zenéket újra keverik. Természetesen mind a három részt tartalmazni fogja a Rewind, ingyen. Legalább is ezt mondják a készítők, akik nem a Free Radical Design...

De szép lett a tenger...

Nos, egy kis vissza tekintés: A Free Radical Design 2008. decemberére anyagi problémákkal küzdött, ezért több, mint 140 dolgozót elbocsátottak, de nem változott sokat a helyzet, így 2009. februárjában a Crytek felvásárolta a céget és Crytek UK névvel üzemelteti továb ma még. És ez természetesen azt is jelenti, hogy hiába ugyan az a cég, a TimeSplitters jogai a Crytek-nél van. A hírekbe többször is felmerült, hogy tervezik a HD remake-et, a negyedik részt, sőt volt olyan is, hogy elvileg látták működés közben, de igazából nem történt semmi a játékkal kapcsolatban.

De akkor most kik is azok, akik csinálják a Rewind-ot? Nem egy cég, csak olyan rajongói a sorozatnak, akik kézbe vették az ügyet és már készítik is a HD remak-et. Természetesen a Crytek-től megkapták a szükséges engedélyeket, illetve még ingyen megkapták a CryEngine-t, és máris belekeztek! Sőt, elvileg a kész terméket a Crytek PS4-re is portolná, de ez még csak jövő muzsikája lenne.

"Shake your money maker!" - Ő lenne Jo-Beth Casey.

Aki régóta nem majmolta valamelyik epizódot, vagy kimaradt belőle és pótolná, az hamarosan megteheti, hacsak nincs PS2-je, vagy Xbox-a, vagy Game Cube-ja az illetőnek, mert akkor csak be kell szereznie, és élvezheti is az adrenalin-akció gyermekének lövöldéjét megannyi humorral. Ha hasonlítanom kéne a játékot, akkor a sok baromság miatt ez a konzolos Garry's Mod, a jól scriptelt, pörgős sztori miat ez a 6. generációs Call of Duty Modern Warfare vagy Black Ops (a TimeSplitters 6., míg a CoD az MW-tól kezdve 7. generáció, a Ghost-ot meg szégyen a 8-ba sorolni, de ez ízlés kérdése).

Itt megtaláljátok a Steam-es oldalát a projektnek, és az hogy eltervezésen van, ne tévesszen meg senkit! A játék készül, és már lehet is megtekinteni pár videót a fejlesztés alatt álló játékról. :) Itt meg megtaláljátok a projekt hivatalos oldalát!

A topicot azért nyitottam, mert nem volt ennek a játéknak nem hírhez kötött témája, illetve észre vettem, hogy sok ember, akik imádják a játékot azok nem tudnak a Rewind projektről, így mint rajongó, gondoltam felhívom rá figyelmet, hogy van, és hivatalos. :)

Yar Har fiddle di dee

(#2) ldave válasza VitaD5 (#1) üzenetére


ldave
(nagyúr)
LOGOUT blog

Az első rész egyike volt az első PS2 játékaimnak (SSX és Gran Turismo 3 mellett), imádtam nagyon. A többi rész aztán valahogy kimaradt.

A Slime draws near! Command?

(#3) james001 válasza VitaD5 (#1) üzenetére


james001
(veterán)

Future Perfect nagy kedvencem volt PS2-n,végigvittem a sztorit vagy 3-szor benne. Sokat játszottam haverokkal is vele,főleg Virus módban :D Meg emlékszem mindig a robotmajommal voltam :D "Régi" szép idők :)

Modulistic terror, A vast sadistic feast, The only way to exit, Is going piece by piece!

(#4) VitaD5 válasza james001 (#3) üzenetére


VitaD5
(tag)

Én azt csináltam a vírusnál, hogy az összes botot zombinak állítottam be és fegyvernek baseball ütőt. Aztán rájöttem hogy ez már a hardcore-t is túlszárnyalta. :DDD
Ezért csak időzített aknákat raktam be és imádkoztam, hogy pont időben robbanjanak. :DD

Nekem a kedvencem Jo-Beth volt, de a Ninja majmot jobban imádtam. :D
Trained in the deadly art of the kick-ass. :DDD

[ Szerkesztve ]

Yar Har fiddle di dee

(#5) james001 válasza VitaD5 (#4) üzenetére


james001
(veterán)

Ja igen igazából az összes majom király volt :D
Próbáltam pályát is csinálni benne sokszor,de általában mindig valami gagyi jött össze. Emlékszem egyszer órákon át egy pályán dolgoztam és elment az áram (épp vihar volt odakinn),és ugye nem mentettem el... Nem kicsit voltam ideges :(( :D
Kár hogy manapság már nem nagyon van ilyesfajta FPS... Sajnos a PSN-en nincs fenn pedig megvenném PS3-ra.

[ Szerkesztve ]

Modulistic terror, A vast sadistic feast, The only way to exit, Is going piece by piece!

(#6) VitaD5 válasza james001 (#5) üzenetére


VitaD5
(tag)

Amennyiben ha van géped (Nem tudom, hogy van-e, mert a cuccaid között nincs.), akkor tudsz emulátort is működtetni. :K Nem olyan nagy az igénye, mint ahogy írják, de ez igazából a játéktól függ. Például: Míg a TimeSplitters elfut, nem biztos, hogy egy God of War-t, vagy egy Black-et is elbírna. Ezt ki kell tapasztalni, mert rossz beállításokkal egy i7-esen is egy Titán mellett szakadni fog.

Én ajánlom a PCSX 2-őt, mert képes a magas szintű BIOS-emulációra, így nem kell netről leszedni azt, ezáltal legális. Illetve ha meg van a DVD-je a játéknak, akkor beteszed a DVD olvasóba és vagy ISO-t csinálsz belőle, és később nem fog kelleni a DVD,vagy folyamatosan használod a DVD-t.
Amíg az ISO-t nem osztod meg a neten másokkal, addig legális marad a tevékenység :K

A neten már rengetek optimális beállítást fogsz taláni a játékra.
Sőt, ha nincs kontrollered, akkor az alap plugin, a Lilipad megoldás: Képes az egeret az egyik analóg karnak kezelni, így beállíthatod azt a kamerának.

PS3-mon is lehetséges a futatása, de az sajnos illegális.

[ Szerkesztve ]

Yar Har fiddle di dee

(#7) james001 válasza VitaD5 (#6) üzenetére


james001
(veterán)

Ez a baj hogy van PC-m csak nagyon gyenge. Egy PS2 emulátor biztos nem futna rajta,örülök ha valami kisebb játék is elindul normálisan. Meg ez netezős PC,nem játékos PC,azért van a PS3 hogy azon játsszak.
Mindegy,tervezem hogy egy PS2-őt beszerválok,már nagyon olcsón kapni.

Modulistic terror, A vast sadistic feast, The only way to exit, Is going piece by piece!

(#8) VitaD5 válasza james001 (#7) üzenetére


VitaD5
(tag)

Nem tudom mennyi keretet szánsz rá, de ITT a KonzolStudio-ban 26 990 Ft-ért megtudod venni az utolsó sorozat egyik tagját, egy joypad, és egy 8 MB-os memória kártya kiséretében.

Amúgy, az egyik challenge a Future Perfect-ben az, hogy a Cyborgchimp-eket (robot majmok) kell a sokkolóval feltölteni, hogy a diszkóban táncoljanak, és folyamatos töltést alatt kell őket tartanod.
Tup-Turup-Tup-Tup... Dance, dance, dance, dance like a monkey... Tup-turup-tup-tup :DDD

"Hey DJ!"

[ Szerkesztve ]

Yar Har fiddle di dee

(#9) james001 válasza VitaD5 (#8) üzenetére


james001
(veterán)

Annyit azért nem akarok kiadni rá,használtan szerzek egyet,meg jó lenne ha tört lenne,mert eredetiben elég nehéz már beszerezni a TS-t. Majd még kiderül mert még PS Vitát is akarok venni most nyáron.

Ez egy nagy kedvencem ha TS zenéről van szó :)

[ Szerkesztve ]

Modulistic terror, A vast sadistic feast, The only way to exit, Is going piece by piece!

(#10) VitaD5 válasza VitaD5 (#8) üzenetére


VitaD5
(tag)

Nekem is! :DDD Csak mert a kedvenc challengem alatt ez szól.
Amúgy, a Like a Monkey a Like a Robot "átirata". Csak poénból van benne. :D
De még a Mexican Mission is mekkora már!

Yar Har fiddle di dee

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.