Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) schawo


schawo
titán

Egy további, nem szorosan ide tartozó információ, hogy cégünk, az evDirect hamarosan üzembe állítja 75kW-os töltőit autópályák mentén. Augusztus elején (remélhetőleg 1-jén) indul Mosonmagyaróváron az első, de év végéig még jópár helyen megjelenünk DC töltőkkel. Jelenleg az alábbi helyszínekre van meg az energetikai hivatali engedélyünk telepítésre: Mosonmagyaróvár mellett Hegyeshalom, Siófok, Velence, Hatvan, de jövőre is folytatni kívánjuk a telepítéseket, és az elkövetkező néhány évben 40-50 nyilvános állomást kívánunk üzembe állítani.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#52) 3L1T3 válasza schawo (#50) üzenetére


3L1T3
addikt

Így van az ajtót erősebben kell becsukni, feleségemre mindig rámordulok ez miatt.

Indexes gonddal nem találkoztam.

FSD hiány szerintem túl van reagálva. A visszajelző hangot a menüből ki lehet kapcsolni “joe mode”. Mivel FSD nélkül nincs automata sávváltás így egyértelmű, hogy manuálisan kell ki és be kapcsolni. Én se kértem FSD-t és autopilot közben indexelés esetén automatikusan kikapcsol az autopilot. Ha nem akkor erősebben kell megmozdítani a kormányt vagy fékre kell lépni.

Az adaptív tempómat esetében pedig tudtok állítani követési távolságot a jobboldalsó scrollinggal a kormányról. Mellesleg nem csak tartja a sebességet, meg is áll el is indul adaptív tempómat esetén.

Ha több segítségre van szükség akkor mindent lehet erősíteni és kikapcsolni az autopilot beállításokban.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#53) 3L1T3 válasza schawo (#51) üzenetére


3L1T3
addikt

Király, de könyörgöm kW alapú fizetés legyen, ne szopassatok ti is midnenkit a perc alapú töltéssel.

Hamarabb lenyeljük EV-sek az 1x használati díjat és mellé a kW alapú fizetést, mint a perc alapút. Mert az meg kibaszás a lassabb fedélzeti töltővel rendelkező autósokkal. Mintha a benzinkúton többet kellene fizetnie aki lassabban talál bele a töltőnyílásba...

Plusz nem tudom, hogy milyen töltőberendezésekkel terveztek, de figyeljetek arra, hogy szoftveresen ne utasítsa el egyik autót se. Az emobi esetében a 22kW töltők nem támogatták sokáig a TESLA-kat.! :)

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#54) schawo válasza 3L1T3 (#52) üzenetére


schawo
titán

Az Ioniq (már az első generációs, 28kWh-s is) adaptív tempomatja is megáll, elindul magától, de az nem nyűgösködik sávváltásnál.

A töltőink minden autóval kompatibilisek, és erre komoly hangsúlyt fektetünk.

Az árazásban lesz egy kicsi perc alapú rész is (mostani tervek szerint a DC töltés 99 Ft/kWh + 12 Ft/perc lesz, amit egy 5-20%-os kedvezményrendszer csökkent). A perc alapú rész egyszerűen elkerülhetetlen. A nagyobb teljesítményű infrastruktúra nagyon drága. Egy 50kW-os (100-120A) és a mi 75 kW-os töltőberendezésünk (420V x 180A áramkoláttal, jövőre már 90kW-osokat telepítünk 450V x 200A limittel, egyébként) létesítési költségei között kb. 7-8m forint (nettó) a különbség (több, mint a duplája a 75-ös).

Az 50-es töltőknek 3x63A áramot szokás adni (ami csak 45kW :D, 100A). Azt bármelyik trafóról könnyen le lehet akasztani, még ideiglenesen is odaviszik bárhova (majdnem) ingyen. Afölött jönnek a mókák. Az áramszolgáltató a hálózati díjait áthárítja (néhány milla), az áramkifoglalás díja is többmilliós nagyságrendű, és a töltőberendezés is 2 millióval drágább. Ezen felül nálunk mindenhol lesz, kaja, pia, WC, és tető a töltő és az autó felett. Ha ezeket a költségesebb helyeket mondjuk DC 22kW-os Outlander elfoglalja, vagy ha valaki nem tudja (vagy nem érdekli), hogyan működik a töltés, és az aksi, és 100%-ig tölti az autóját gyökkettővel, az nekünk komoly veszteséget okoz. Hiszen ugyanannyi idő alatt másik autó több áramot tölthetett volna be. (nem beszélve arról, hogy mekkora szívás ez a várakozóknak) Ezt a veszteséget vagyunk kénytelenek egy kis, percalapú résszel kompenzálni. (illetve inkább akarjuk az ésszerű használat felé terelni a villanyautósokat)

Ésszerű körülmények között 50kW-os autón 80%-ig töltve, mondjuk a végén 30 kW-tal ez a rész legfeljebb 24 Ft-tal emeli a kW díjat, de pl egy Teslánál 75kW-on csak 10 Ft plusz. Ha valakinek lesz 10%-os kedvezménykártyája (új és használt autóhoz eleve sokan fognak kapni kereskedőktől), akkor az ár egy Teslánál, vagy Ioniqnál, ami ki tudja használni a teljes 75kW-ot, 100 Ft/kWh alatt kijön (97,8 Ft), míg egy régi 2011 Leaf (36kW átlagos töltés mellett) is megáll teljes díjat figyelembe véve 107 Ft-nál.

Az AC természetesen nem lesz percdíjas. Ha valakinek nem kell gyors töltés, az ne foglalja a drága 75kW-os állomáshelyet.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#55) Kiskokó


Kiskokó
veterán

Na látom van egy kis plusz infó minden téren.

A nehéz ajtó csukódás, hogy újonnan lóg az ajtó azért nekem már elég nagyot nyelős baki :S
Ez volt az első amit észrevettem ismerősöm M3 Performance-n.

Ez az FSD röviden, pontosan mit is jelent? Van amikor szériában van a kocsiban? Mennyibe kerül pluszba? Minden Autopilot ami 2.0 - 2.5 verziónál újabb az már FSD-s, valamit olvastam róla de nem volt teljese a kép.

Na én Hatvani vagyok, hol lesz itt az a töltő? (Nem mintha tudnám használni :( :) )

[ Szerkesztve ]

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#56) schawo válasza Kiskokó (#55) üzenetére


schawo
titán

[link]

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#57) schawo


schawo
titán

Azért durva, hogy otthoni töltéssel 100km városi forgalom 400 forintba sem kerül. Egy bkv jegy.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#58) 3L1T3 válasza schawo (#57) üzenetére


3L1T3
addikt

Autópályán se valami drága, 600 ft/100km kb! :)

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#59) djpety


djpety
tag

Én 2016 óta követem nagyobb figyelemmel a Teslát és azóta elhatároztam, hogy egyszer lesz egy ilyen autóm.

Idő közben azért szerettem volna vezetni is már, így egy hétvégi nyaralás erejéig béreltem egyet (Model 3 SR+), amivel Bécsből a Balatonra mentünk le. Az első élményekről és tapasztalatokról szól a videóm :)

Őszintén bízom benne, hogy hasznos lesz sokak számára 😊

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=-EaB3dCn7h4

https://nyaripeter.hu/ | iPhone 14 Pro |  Watch Ultra | MBP 13" | LG 35WN75C-B | tv 4th gen | Shadow PC | NAS: KVM + XPenology

(#60) djpety válasza djpety (#59) üzenetére


djpety
tag

Kibővített leírással elérhető itt is: https://nyaripeter.hu/elso-tesla-elmenyem-utazas-a-balatonra-model-3-al/

https://nyaripeter.hu/ | iPhone 14 Pro |  Watch Ultra | MBP 13" | LG 35WN75C-B | tv 4th gen | Shadow PC | NAS: KVM + XPenology

(#61) Kiskokó


Kiskokó
veterán

Na mizu srácok? Szaladnak a KáeMek a kis kocsikba? :)

Úgy veszem észre a Model3-nál 2 féle tulajdonos van. Akinek már berepedt a panoráma üvegtető és akinek befog repedni.
Ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalat?

| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |

(#62) schawo válasza Kiskokó (#61) üzenetére


schawo
titán

Én még nem találkoztam egyetlen repedtel sem.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#63) 3L1T3 válasza Kiskokó (#61) üzenetére


3L1T3
addikt

Itt sincs repedés 20K km után se aminek 80% autópálya.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#64) schawo


schawo
titán

Tesómé mellé megérkezett az enyém is (bal oldalon, 2021-es rácfelvarrt kiadás).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#65) schawo


schawo
titán

Március 31-ig ingyenesen kipróbálható az Enhanced Autopilot. Minden EUs modellben aktív, nem kell semmi egyebet csinálni, mint bekapcsolni az Autopilot menüpont alatt.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#66) schawo


schawo
titán

[link] TM3 vs ID3

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#67) Norb79


Norb79
őstag

Így 20e km után milyen az autópályás tapasztalatod sebesség/fogyasztás és zajszigetelés szempontjából? Egy 130-140es tempomatos gurulás nagyon leveszi a hatótávot? Vagy ez az első napos szegedi túrás hatotáv megvan, hogy 300km autópálya után még van benne 150km? Hangszigetelés milyen mondjuk a korábbi x6m-edhez képest ilyen tempónál a pályán?
Lassan nekem is autót kellene cserélni, és minden második hétvégén van egy nagyobb köröm, kb mint neked a szegedi túra volt, gyerekekkel, és az idegeiket nem cibálnám se azzal, hogy 80-100al gurulunk, se azzal hogy valahol tölteni kell útközben.
Meg a zajszigetelésről írnak mindenfélét, nem tudom milyen ez valójában, mert jó lenne továbbra is normál hangerővel beszélgetni 140es tempónál is a kocsiban.

(#68) 3L1T3 válasza Norb79 (#67) üzenetére


3L1T3
addikt

X6M sose volt, csak többszőr volt nálam. :) (tisztázás)

Ettől függetlenül X6M és BMW nem mérhető összeszerelési és hangszigetelési minőségben a Teslahoz . . .

Itt a jó idő 130-al 17-19 kWh/100km az átlag fogyasztás. 300-400 km bőven megtehető de ehhez 18-20 fokos külső hőmérsékletre van szükség és lehetőség szerint nem +20-30 km/h szembeszélre.

Nem hazudok hangos az autó, eleve a keret nélküli ablakok se segítenek ezen de az új 2021-es facelift már dupla üveget kapott elől.

Bp-Szeged-Bp bőven megtehető. Ha pedig valami oknál fogva mégse akkor 5 perc töltés elengedő Szegeden a Superchargeren.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#69) Norb79 válasza 3L1T3 (#68) üzenetére


Norb79
őstag

Télen ehhez képest hogyan alakult a fogyasztás?

A hangszigetelés ügyében nem nyugtattál meg. :)

Én Miskolc irányába járok, de pont nem megyek el Miskolcig, ahol van SC, szóval nekem ez sajna nem opció, hogy rátöltök gyorsan, csak az, hogy lassan töltök rá. :D

(#70) 3L1T3 válasza Norb79 (#69) üzenetére


3L1T3
addikt

30%-al több a fogyasztás télen.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#71) schawo válasza Norb79 (#69) üzenetére


schawo
titán

A hang főleg a gumik felől jön, nem az ablakon. Nekünk van FL előtti és utáni is, az FL utáni kicsit jobb, de nem nagy a különbség (főleg az első mondatból adódóan). A FL-es télen is nagyon keveset fogyaszt, alig valami különbség van a nyári és téli fogyasztás között.

Úgy kell elképzelni a nagysebességű zajt, hogy nem nagyobb, mint egy átlagos autóé, sőt, annál kisebb, de a nagy prémiumoknál (5, E, A6) nagyobb. Mivel csak kerék- és szélzaj van, ezért városban nagyon csendes, kiemelkedően, pályán meg közepesen hangos.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#72) 3L1T3


3L1T3
addikt

15 milliónál indul a Tesla – megnyílt a magyar szalon

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#73) FIREBLADE78


FIREBLADE78
addikt

3-asban van hud? Ha nincs,akkor nem cink,hogy középre kell lenézni az aktuális sebesség lecsekkolásához? Ez nagyon életveszélyes. Egyszer vittek egy facelift előtti performance-al,gyorsulás brutál volt,de minősége a kocsinak szuzuki szint sztem. De lehet csak x5 miatt érzem így. Gondolkodom elektromoson,de hitvány minőségért nem akarnék 20 misit fizetni. Dílernél amúgy lehet alkudni vagy ezek az árak és pont? :U
Jó nagy hülyéget írtál,hogy nem kell költeni 6 év alatt semmit a kocsira csak a pollenszűrőt kell cserélni ;] Ha csak ennyit költenél rá,akkor tőled sem vennék soha használt kocsit. Említett szűrőt évente nem árt cserélni,de legyen max 2 év. Fékek cseréje (tárcsak,betét). Rugózás nem tudom,hogy milyen ebben,de az is beszarik. Kilincsek állítólag megintcsak elbaszódnak ( ez elég gáz lehet) stb stb.
Látom töltő telepítésben bizniszelsz. Partner nem kell? :D Profilt kellene váltani,ebben van a pénz,nem a vendéglátásban

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#74) FIREBLADE78 válasza 3L1T3 (#58) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

150-160 tempomattal is? Nincs gázabb,amikor 120-al tötyörögsz a kamionok között egy drága autóval ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#75) 3L1T3 válasza FIREBLADE78 (#74) üzenetére


3L1T3
addikt

Fu baszki , felesleges reagálni a hozzászólásaidra érdemben. Maradj az X5-nél, az való neked! Ez a Tesla egy ócska szar! :R

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#76) FIREBLADE78 válasza 3L1T3 (#75) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Ok csà :U

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#77) schawo válasza FIREBLADE78 (#73) üzenetére


schawo
titán

3-asban van hud?
Nincs

Ha nincs,akkor nem cink,hogy középre kell lenézni az aktuális sebesség lecsekkolásához?
Nem. Magától értetődő. Mondnám, hogy gyorsan megszokható, de valójában teljesen automatikus, hogy épp hova pillant az ember a szemével, szóval nincs mit megszokni rajta. Volt HUD-os autóm, azzal sem volt semmivel jobb a helyzet, azzal is egy szemmozdulat volt a HUD-ra nézni, ezzel is egy. Egy csomó embernek kölcsönadtam vezetésre, utána mindig megkérdeztem, hogy zavarta-e őket. Mindenki akkor döbbent rá, hogy vezetés közben észre sem vette, hogy előtte erről beszélt, hogy szar helyen van.

Ez nagyon életveszélyes.
Évek óta rengeteg autó volt, aminek ennél sokkal jobban középen volt a sebességmérője. A Priusomban is volt HUD, de mégis kényelmesebb volt a tök középre helyezett sebességmérőt nézni, mert a fókuszálás nem természetes a HUD-ra.

Egyszer vittek egy facelift előtti performance-al,gyorsulás brutál volt,de minősége a kocsinak szuzuki szint sztem.
Egyszer köteleznélek egy útra egy suzukiban. Utána térjünk vissza rá. Elég hosszú listám volt autóból az elmúlt 10 évben (Subaru Legacy, Toyota Prius, Lexus CT, amerikai Chevy Volt, Merci A), most van KIA e-Niro, és Tesla Model 3, és a teljes sornál egyértelműen jobb a Tesla anyaghasználat és kényelem szempontjából. A haverom kicsit drágább, pár hónapos (16M) 3-as BMW-je egy vacak fapad ehhez képest. Teslából egész napos út után is olyan frissen szállok ki, ahogy reggel beültem. Például a párhuzamosan használt szintén 2 hónapos kb. azonos árkategóriás KIA eNiro ezerszer kényelmetlenebb. Városban el lehet azzal is menni ide-oda, de túraautónak nem kényelmes, hosszabb útra akkor megyünk vele, ha a nagyobbik kutyát is visszük hátul. Teslában két hónap alatt van 10ezer km, eNiróban másfél alatt 3.

De lehet csak x5 miatt érzem így. Gondolkodom elektromoson,de hitvány minőségért nem akarnék 20 misit fizetni.
20 13,5M

Dílernél amúgy lehet alkudni vagy ezek az árak és pont? :U
Nincs díler, nincs alku. Kell, nem kell, lehet választani.

Jó nagy hülyéget írtál,hogy nem kell költeni 6 év alatt semmit a kocsira csak a pollenszűrőt kell cserélni ;] Ha csak ennyit költenél rá,akkor tőled sem vennék soha használt kocsit.
Oké. Nem muszáj.

Említett szűrőt évente nem árt cserélni,de legyen max 2 év. Fékek cseréje (tárcsak,betét).
Nem cserélünk Teslán fékeket. Villanyautóval a fékbetétek nem kopnak, (szinte) csak vészfékezésre vannak használatban.

Rugózás nem tudom,hogy milyen ebben,de az is beszarik.
Valamit hallottál, fél füllel. Amiről hallottál, azok az első generációs (még főleg kézi tákolt) Model S légrugói. Vedd figyelembe, hogy ez a cég még csak 8 éve gyárt sorozatban autókat. Az első 3-4 év a tapogatózás volt, elég gyakran előfordultak gyártási hibák. Sokat fejlődtek. Haver 2 éves Performance-a tele van illesztési hibával, a tesóm 1 éves Model 3-asán még van néhány itt-ott, az én két hónapos, facseliftesemen egy gondolatnyi sincs.

Kilincsek állítólag megintcsak elbaszódnak ( ez elég gáz lehet) stb stb.
Az is a Model S/X motoros-kitolós kilincseinél van, nem a Model 3-nál. Régi Model S-t, X-et bátorság venni. Kell hozzájuk türelem bőven.

Látom töltő telepítésben bizniszelsz. Partner nem kell? :D
Mindig kell.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#78) Strezi


Strezi
őstag

Alakul a garázs ;) Érdekes használni a két autót egymás után, van amiben jobb van amiben rosszabb az M3P.

Fostalicska X5 40d után felüdülés hogy nem kell rá(juk) költeni mert elszaródik :DD Két év után volt egy 60EUR pollenszűrő csere a márkaszervízben. A pláne az, hogy a benzinköltséget ők fizették oda-vissza :D

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#79) 3L1T3 válasza Strezi (#78) üzenetére


3L1T3
addikt

:C

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#80) Balázzs válasza Strezi (#78) üzenetére


Balázzs
senior tag

Szia!
Még csak Model 3-hoz volt szerencsém, kifejtenéd, hogy mi az amiben rosszabb?
Gondolom a helykínálat, bár mögém (186 cm 84kg) be tudott ülni egy hasonló magasságú, 100+ kg-os rokon, elfért, de hosszú úton tuti nem örülne.
üdv
Balázs

(#81) Strezi válasza Balázzs (#80) üzenetére


Strezi
őstag

Belső tér igen-igen hasonló méretű, sőt asszony szerint hátul jobb a fejtér a 3-ban. Gondolom üvegtető miatt. Emellett több praktikus tárolóhely van, pl. az jtókban.
Amiben visszalépés lehet a 3-mas:
- Azért a kormány mögötti kijelző információtartalma nem elhanyagolható
- Közép tábla kicsi, pláne hogy a legutóbbi frissítések óta a térkép még kisebb helyre szorult
- Ha nincs prémium adatkapcsolatod a 3mas ban, az komoly érvágás
- Légrugóval az S több helyzetben komfortosabb, meglepően alacsonyabb is az ülés.
- Első csomagtér óriási S-ben, pláne a csak hátsókerekesekben.
- hátsó csomagtér is sokkal nagyobb
- meglepő, de vezetésben tisztább, játékosabb karakter a hátulhajtó S, a vadállat kitépi a kormányt a kezedből karakterű M3P-hez képest.
Hirtelen ennyi.

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#82) 3L1T3 válasza Strezi (#81) üzenetére


3L1T3
addikt

Mondjuk tök felesleges az S-t és az M3-at hasonlítgatni már csak az árak miatt is. :D

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#83) Strezi válasza 3L1T3 (#82) üzenetére


Strezi
őstag

Lehet új M3P árban venni használt S-t ami valós alternatíva. Meglepően hasonló a két autó, méret az egyetlen nagy különbség.

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#84) 3L1T3 válasza Strezi (#83) üzenetére


3L1T3
addikt

Én biztos nem ülnék be 2020-nál régebbi Model S-be, főleg amennyi gond van a régi rendszerrel.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#85) Balázzs válasza Strezi (#83) üzenetére


Balázzs
senior tag

Igen, erre gondoltam, hogy használt S, vagy új 3.

(#86) Balázzs válasza 3L1T3 (#84) üzenetére


Balázzs
senior tag

A 3-as ára se kevés, de az S és az X, pláne az újak nekem sajnos elérhetetlen.

(#87) Strezi válasza 3L1T3 (#84) üzenetére


Strezi
őstag

Nekem semmi gondom a régi S-sel, sőt :F Az élettartam ingyen töltésnek, meg korlátlan adatkapcsolatnak pedig megvan a "varázsa". Nem is akaródzik eladni.
Csak új S miatt adtam volnael, de az nem lesz jövő évig európában :(((

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#88) schawo válasza Strezi (#87) üzenetére


schawo
titán

A havi 3000 forint szerintem nem sokat jelent, az 10 év alatt is csak 350000 Ft, 1000 euró. Autó árához képest semmi. Az ingyenes SuC sem ér olyan sokat. Most ugye mindenkinek ingyenes, nekem is így is 10.000 km alatt 52kWh-t töltöttem SuC-on, spórolva 4100 Ft-ot a fizetős változathoz képest. Ez 250e km alatt 100000 Ft. Összesen 450000 Ft, cserébe 10 év alatt sokkal több nyűg egy garis 3-mal szemben.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#89) 3L1T3 válasza Strezi (#87) üzenetére


3L1T3
addikt

Memóra hibára figyelj azért.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#90) Strezi válasza 3L1T3 (#89) üzenetére


Strezi
őstag

Figyeltem, hiba előtt cseréltettem majd két éve. És még? ;)

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#91) Strezi válasza schawo (#88) üzenetére


Strezi
őstag

Mert nem utazol. Én bejártam már vele fél európát, héten is indulok ;)
Egyébként nem a 3000 forinton múlik az adatkapcsolat sem, hiszen magyarországról pl. még nem fizethető elő Premium Connectivity, ha már nem aktív az autón....

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#92) 3L1T3 válasza Strezi (#91) üzenetére


3L1T3
addikt

De előfizethető csak amcsi címet kell megadni, én is így tettem amikor 05.31-el lejárt a prémiumom. :D

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

(#93) schawo válasza Strezi (#91) üzenetére


schawo
titán

Én máshogy utazok. Nekem is megvan a két villanyautóval két és fél hónap alatt 14000km.

Premium: csak akarat kérdése.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#94) Strezi válasza schawo (#93) üzenetére


Strezi
őstag

Ja, én nem megyek annyit csak ha kedvem tartja ülök autóba.

Viszont a premium nem megy nekem sehogy. Próbáltam német, amcsi címekkel is már. Fel sem jön az opció. Ha meg BuyUpgrade, akkor 500-as hibával kiáll az account.

Hogy akarjam még jobban? Valami fake nem magyar kártya?

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#95) Balázzs válasza Strezi (#94) üzenetére


Balázzs
senior tag

írtam privit

(#96) tibaimp


tibaimp
nagyúr

Üdvözlet!

Érdeklődés szinten, egy Tesla 22kW-os fali töltő, más típusú autókat is tud tölteni, amelyiken Type 2-es csatlakozó van? Illetve ez a töltő, például 7-11kW-on is tud tölteni?
Erre gondoltam: [link]

Bocs, ha nagy butaságot kérdeztem!

[ Szerkesztve ]

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#97) Strezi válasza tibaimp (#96) üzenetére


Strezi
őstag

Persze hogy tud tölteni, lehet jumperolni, mind protokolra, mind max teljesítményre.
Amúgy meg megbeszéli az autóval mennyit adjon.
Meg ne vedd ennyiért, mint a linken van! Bruttó ára 500EUR. Ha kell, keresd Trombitást FB-n.
Én 190-ért vettem fekete fedlapos(Signature) editiont.

[ Szerkesztve ]

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#98) tibaimp válasza Strezi (#97) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Köszi a választ! :R
Még csak nézelődök, de a következő kocsim, valszeg elektromos lesz, nem hiszem, hogy Tesla, mert nekem drága, de majd meglátjuk, mit hoz az élet. Illetve először ki kell alakítanom a garázsban a 3 fázist, előkészíteni a dolgokat (jó kis meccs lesz az Émász-al gondolom :( ).

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#99) Strezi válasza tibaimp (#98) üzenetére


Strezi
őstag

Nekem szerencsém volt, mert a beálló mellett van a 3f óraszekrényem. A töltőpont kialakítása kb. 6000 forintba került így, amiben benne volt egy 3f20A kismegszakító, egy kültéri szerelhető 3f 16A ipari stekker, meg egy méter kábel és négy polisztirol dűbel...
A Model S gyári töltője a piros digasszal mehet is ebbe a csatiba, így ment a 11kW töltés. Megéri Teslát venni, mennyit spóroltam ezen is vele ;) :D :DDD

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#100) tibaimp válasza Strezi (#99) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Az a gond, hogy nekem a háztömb garázsban eleve csak 1 fázis van bent. Oda ki kell építtetnem a 3 fázist, a többi amper-ért fizetnem kell majd (3600 Ft/A+ ÁFA áron), mert alanyi jogon 32A jár, tehát a 3x20A = 60A azaz ~130.000 Ft lesz, amit az ÉMÁSZ-nak kell fizetnem, csak a hálózatbővítésre + szerelési díj.

3 fázis 20A elég, amúgy, ha én 22kW-al szeretnék tölteni, akkor is?

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#101) Strezi válasza tibaimp (#100) üzenetére


Strezi
őstag

Nem, nem elég. a 22kW az 3F x 32Amper. Zsebbenyúlós, és kb. felesleges. 3f, 16Amperrel is maxra tudsz tölteni egy rövid éjszaka alatt.

Amúgy, pont most csinálom ugyanezt a procedúrát a társasházban ahol van lakásom. Mivel a társasház versenypiaci bekötései adottak, semmi plusz költség nincs "amperbővítésre" itt....
A jelenleg érdeklődő tulajoknak a meglévő (4 x 3 x 100A) betápról csinálunk most két gerincet körbe a garázsban, aztán mehet az egyedi végpontok kialakítása. Mivel az áramszámlázás és elosztás már adott, tervek szerint nem is lesz plusz költség az áramon, a mostani infrastruktúra költségen felül. Ez meg kb. 50 - 100Eft / fő + töltő nagyságrend lesz a jelnlegi nyolc érdeklődő mellett.

[ Szerkesztve ]

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#102) tibaimp válasza Strezi (#101) üzenetére


tibaimp
nagyúr

"Nem, nem elég. a 22kW az 3F x 32Amper. Zsebbenyúlós, és kb. felesleges. 3f, 16Amperrel is maxra tudsz tölteni egy rövid éjszaka alatt." -- -ezt most nem értem! Ha 3x32A kell, akkor hogyan elég a 3x16A?

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#103) Frozen


Frozen
őstag

Üdv

Zöldfülű vagyok és szeretném a tudásom bővíteni.

Az első dolog ami érdekelne ,hogy mennyibe kerül a töltés a tesla chargeren (otthon és pl németországban). Olvastam különböző oldalakon van akinek ingyenes van akinek fizetni kell gondolom.

A másik kérdés ha ugy rendesen taposod vagy vereted neki mint egy forma 1 es pilóta akkor menyivel előbb merül le az akku?

Egy régebbi S modelt érdemesebb venni vagy egy model 3 at inkább?
(itt olvastam sokat és volt aki a 3 ra panaszkodott minőségben ,hogy nem olyan ülés pl kényelmetlen összeszerelési hézagokkal is sokszor gond van ilyenek.)

Mennyi időt vesz igénybe a töltés?

Otthon ha nincs egy nagyon nagy amperos villanyora 15 vagy 30a van aszem.
Ilyen esetbe hogy lehet tölteni a kocsit?

köszi a válaszokat

Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

(#104) schawo válasza Frozen (#103) üzenetére


schawo
titán

Mo-n jelenleg ingyenes a SuC, de hamarosan fizetős lesz. Németországban 36 cent a kWh, nálunk valamivel kevesebbért várható. Ha pályán tapsod (150 fölött folyamatosan) nyilván többet fogyaszt, hogy mennyivel, az sebességtől (légellenállástól) függ. 180-nál kb fele a hatótáv, mint 120-szal. Ha városban, akkor észre sem veszed a különbséget (120 Wh/km helyett 150 a fogyi, ha minden zöldre kitaposod, tök mindegy).

Töltés annyi időt vesz igénybe, amennyit töltesz. Ha van otthon töltő, akkor úgyis csak addig tölti az ember, ameddig annyi villany belemegy, ami a hazajutáshoz elég. Nem emlékszem, mikor töltöttem utoljára 10 percnél tovább. SuC-on.

A TM3 3x16A-rel tud tölteni max. Nálam 3x20A van bekötve, ebből 3x14-et adok az autónak, ez 10kW. Ezzel 10->60% 2,5 óra (SR+ 53 kWh)

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#105) Frozen válasza schawo (#104) üzenetére


Frozen
őstag

ez most azt jelenti ,hogy hogy az 1x 35A albérletbe nem tudnám tölteni?

Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.

(#106) Strezi válasza Frozen (#105) üzenetére


Strezi
őstag

De, tudod. Konnektorból 16 amperrel, kb. 16km / óra hatótávot kapsz. Autóval kapod ezt a töltöt. Lehet hozzá 32A digaszt is szereltetni, akkor dupla sebesség. Amit kolléga lentebb is írt, annak elsö esetben egy, második esetben két harmadát kapod töltési sebességben.

... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.