Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Tenebrae - egy különleges quake1 mod... (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) Yutani


Yutani
nagyúr

A link:
[L]http://users.pandora.be/hollemeersch/blackrose/tenebrae/index.htm[/L]

A lényeg: a Quake1 motorját úgy módosították, hogy az bump mappinget kapott, és valós idejű árnyékot számol akár több fényforrás esetén is (pl. a pályán elhelyezett fényforrás plusz a gránátok fénye generál több árnyékot).
Mindez OpenGL alatt működik, elég hozzá egy shareware Quake1, ami mappájába belemásolva a Tenebrae-t működni is fog a dolog. Mivel nem nagy méretű egyik sem, érdemes letölteni és kipróbálni.

Ja, nVidia kártya javasolt, abból is GeForce...


Have fun!

#tarcsad

(#2) CsendPenge válasza Yutani (#1) üzenetére


CsendPenge
őstag

Jaja, de szerintem inkább az a gáz, hogy a q1 motorja sok más egyéb tekintetben azért még elavult marad. Amúgy nézted már, hogy mennyit dob a grafikán?

Remember the Linux, that's like a wigwam: no Windows, no Gates, just Apache inside. Two minutes of thinking can save hours of unnecessary work.

(#3) twollah


twollah
nagyúr

Nagyon jó lett :).
Még a végén kedvet kapok egy kis mászkáláshoz a Quake1 világban.

Amúgy a motor tényleg nem egy mai darab, de vegyük figyelembe azt is, hogy akkor 95 közepén ez volt az isten császár.
Sőt ha minden igaz ez volt az első 3Ds játék ami tényleg 3Ds volt, és nem egy 2D texture mapped vmi rontott ránk üvöltve a homályból.
Szóval legyünk egy kicsit több tisztelettel iránta.

(#4) CsendPenge válasza twollah (#3) üzenetére


CsendPenge
őstag

Oké, ebben igazad van.

Remember the Linux, that's like a wigwam: no Windows, no Gates, just Apache inside. Two minutes of thinking can save hours of unnecessary work.

(#5) Yutani válasza twollah (#3) üzenetére


Yutani
nagyúr

Valóban ez volt az első _igazi_ 3D motor, mivel a modellek is 3D-ben voltak megalkotva, nem pedig sprite-okkal.

Valóban régi, de ha azt nézitek, hogy a DOOM3-ban megjelenő új effekteket készítették el erre a motorra (stencil shadow, fények és bump mapping igen komoly alkalmazása), akkor mégis csak elismerésre méltó ez a munka.

Számomra legalábbis mindenféleképpen.

#tarcsad

(#6) launcser


launcser
senior tag

hmm
elég érdekes
jol néz ki
csak egy a baj!
1024*768 32 bit timerefresh a legelején 17,5 fps...
kb mintha ut2003al nyomnám..
optimalizációról ezek se hallottak :)
gef2ti+1600+xp stb..
eddig 1600*1200-ban játszottam a kvék1-et, a ködös verziót

tütüü

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  Tenebrae - egy különleges quake1 mod... (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.