Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Inuprince


Inuprince
csendes tag

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni egy elhúzódó szervizelés kapcsán, milyen lépést érdemes tenni, és mely vásárláshoz kapcsolódó jogaimat lehet majd érdemes érvényesíteni?

A történet röviden :
Összegyűjtöttem némi pénzt végre egy új számítógépre, utoljára 10 éve volt teljesen új a hardverem. Az elmúlt években csak merevlemezzekkel bővült a konfigom amik még teljesen jól szolgálnak, valamint egyszer lecseréltem a gépházat egy kicsit dizájnosabbra, de minden más a régi volt így minden alkatrész megérett a cserére.

Budapesti ismertebb áruház webshopjából rendeltem, ahonnan már egy jó ideje szoktam. Megérkezett minden január 31-én délelőtt estére összeállt az új konfiguráció, minden készen bekötve - elindítom, minden felizzik és betölt a BIOS.

Ellenőrzöm az alkatrészeket, hogy látszanak-e rendben - processzor működik, hőmérséklet rendben, memória modulokat is felismerte, a DVD meghajtó és a két winchester látszik - bár bootolásra csak a DVD meghajtó állítható be, ezt nem is gondolom bajnak, mert úgyis szükséges egy friss Windows 10 telepítés.
Lemez a meghajtóban, save and exit, újraindul és újra BIOS. Itt pedig megakadt a tudomány, néztem külföldi fórumokat, próbáltam ram slot-okat váltogatni, csak egy modult használni, leválasztani a meghajtókat - de mindig csak a BIOS tölt be más semmi.

Régebben sosem volt gondom saját konfigok összerakásával, és bár magamnak rég újítottam, másoknak, köztük sógoromnak is tavaly összeraktam egy konfigot, ami (bár a ram modul gyári hibás volt - ezt rögtön cserélték is) semmi gond nem volt vele, működött minden rendben.

Mivel egész este nem jutottam semmire ezért másnap (febr 1. - péntek) bevittem a gépet összeszerelve a budapesti üzlet szervizébe - itt felületesen átnézte a konfigot a szervizes - majd megnézte, hogy a processzor vagy az alaplapi tüskék sérültek-e de látta, hogy nincs rajta semmilyen sérülés.
Kompatibilitást illetően sem rontottam el semmit, minden alkatrész összeillik.

Átvették bevizsgálásra az egész gépet - egy kisebb összegért persze, hogy kiderítsék melyik alkatrész a hibás - az átvételi idő amit a munkalapra írtak - 3-5 munkanap, azaz következő hét szerda-péntek. Mondták, hogy sok a dolguk, ezért türelmes voltam, de pénteken azért mégis rájuk telefonáltam, mert a megadott idő szerint ekkor már legkésőbb kész kellett volna, hogy legyen.

A beszélgetésből kiderült, hogy még rá se néztek (mert annyi a dolguk) - megígérték, hogy megpróbálják még aznap és akkor másnap a boltban kiadják nekem ha kész, de nem ígérték meg, hívnak ha megnézték. Persze nem hívtak. Lassan itt a hétfő és ha pénteken nem néztek rá, nagyon nem hiszem, hogy holnap reggel tudnának újat mondani. Mindenesetre megpróbálkozom a telefonálással és bár nem áll szándékomban fenyegetőzni, valahogy nem szeretnék még egy pár hétig gép nélkül maradni. Az ember kiad egy havi (egyes családoknál talán kettő havi) fizetést valamire, és ha nem működik azért az elég idegörlő tud lenni.
Valamint aggódok, hogy amennyiben valamelyik alkatrész hibás ők meg elhúzzák az időt, úgy nem fogom tudni garanciában cseréltetni.

Kérdéseim hozzátok:
1. kérdés : Mivel az átvételtől számított 1 napon belül elvittem a bolt szervizébe a gépet, amennyiben kiderül, hogy valóban valamelyik alkatrész hibás (pl az alaplap) ebben az esetben hiába telt el már több mint 3 nap a megvétel óta, érvényes még, hogy 3 napon belül ingyen cserélniük kell a műszakilag hibás alkatrészt?

Bízom benne, hogy az elsőre igen a válasz, és így akármeddig húzódik a javítás - a bevizsgálási díjon kívül mást nem kell fizetnem majd ha vették a fáradtságot és kiderítették mi a hibás és adnak helyette egy másikat.

2. kérdés : Tudom, hogy összességében még relatíve nem telt el "annyira" sok idő - de a másik tény, ami miatt aggódom az a 14 napos elállási jog, ami megillet internetes vásárlás esetén lassan elmúlik. Nem szívesen akarnék élni ezzel, de ha nem teljesítik a saját maguk által megadott idő intervallumban és csak húzzák a bevizsgálást, akkor ez elévül. Ha a 3 napos cserejog nem illet meg, akkor már csak erre számíthatok, hogy ne kerüljön még a végén egy halom pénzbe az ha valamilyen nagyobb hibáról van szó.
Valamint úgy gondolom, hogy ezzel is lehetne érvelni, hogy ha nem végzik el a bevizsgálást akkor inkább hagyják a fenébe, élek az elállási jogommal, vissza adok mindent, dobozostul (hiszen ehhez jogom van abban az esetben is, ha minden rendben működik, mivel online vásárlás) és elköltöm a pénzem máshol.
Tényleg nem akarok ehhez folyamodni se ezzel fenyegetőzni, de valahogy nagyon frusztrál, hogy az ember elhatározza, hogy beleöl X összeget valamibe - akkor az se nem működik, se nem fontos annyira a vásárló, hogy a megadott időben végezzék a dolgukat.

Válaszokat, javaslatokat, tanácsokat szívesen fogadok mindenkitől. Ha valami nagy ostobaságot mondtam, csináltam akkor bocsi, csak frusztráltabb vagyok minden egyes nap. Javítsatok ki nyugodtan, csak annyit kérek, hogy normális hangnemben.

Vásárolt konfig még így egyszerűen :
Gigabyte H370 Wifi Gaming alaplap
Intel I5 8400 2.8 Ghz LGA 1151 V2 processzor
Asus Geforce GTX 1060 3GB videokártya
Fury HyperX DDR4 2x8GB RAM 2666Mhz
Zalman 600 W Táp
Asus DVD író

Mindenkinek a segítségét előre is nagyon köszönöm :)

(#2) Intruder2k5 válasza Inuprince (#1) üzenetére


Intruder2k5
MODERÁTOR

Szia!

Legközelebb mielőtt új topikot nyitsz, legyél szíves használd a keresőt, mert több mint valószínű, hogy a meglévő témák közt is lesz olyan, amibe a kérdésed beleillik, és egy nagyobb, forgalmasabb témába választ is előbb remélhetsz.

Jelen kérdésedet javaslom az alábbi témák valamelyikében feltenni:

Garancia kérdés, fogyasztóvédelem

Ezt a topikot pedig zárom.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.