Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Szerepjáték

Hozzászólások

(#251) doc


doc
nagyúr

meg ha már itt vagyok :U
Fighting fantasy: szerepjáték a kaland-játék-kockázat könyvek alapján. A szabályok ugyanazok (Ügyesség, Életerő, Szerencse), szóval a rendszer a végletekig minimalista (az egyetlen plusz a játékkönyvek szabályaihoz képest, hogy meg van adva minden lénynél az hogy egyszerre hány kalandozóval harcolhat). A szabálykönyvben a mesélőknek szóló tanácsok és néhány helyzetben alkalmazandó módszereken kívül pár dungeon stílusú példakaland is van.

(#252) MichaelSD válasza doc (#250) üzenetére


MichaelSD
őstag

a CORPS harcrendszere (egész pontosan a sebzés modosítók) túl komplikált. Különben nagyon átgondolt és nagyon eltalálta a feelinget.

Sorcerer: van egy démonod (akit u.a. meg kell csinálnod mint a karaktered) aki nagyon durva (de tényleg, és még kitalálható hogy hogyan működik) erőket ad neked. Cserébe neki is vannak igényei. Egyszerű, de nagyszerű játék Ron Edwardstól, ahol a narratív játékmód van előtérben. Mikor meséltem a barátom karaktere egy taxis volt, démonja meg maga a taxi. :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#253) doc válasza MichaelSD (#252) üzenetére


doc
nagyúr

bocs, ezt privibe akartam..

[Szerkesztve]

(#254) MichaelSD


MichaelSD
őstag

Kijött az Esoterrorist. Érdekes témája van. [link]

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#255) Roth


Roth
tag

Sziasztok!

Akit érdekel egy új szöveges, de online szerepjáték, az nézze meg az alábbi linket:

[link]

4SiDE-COPY Nyomtatás gyorsan Budapesten! Kérjen árajánlatot tőlünk! | info@4sidecopy.hu

(#256) brownus


brownus
veterán

(#257) Synthwave


Synthwave
HÁZIGAZDA

Üdv Kalandozók.

Lassan jó egy éve nem írtak a topikba, elérkezettnek látom az időt, hogy elkasztoljak egy Mass Resurrect-et.:)

Gyerünk, gyerünk, éledjen a topik!

Én már vagy 8 éve játszom, általában elég gyakran. Jópár rendszert kipróbáltam már:
-M.A.G.U.S. (ennek mindenféle változatát)
-Codex
-D&D 3.5
-Ars Magica
-Vampire the Masquarade
-Changeling
-Mage : Ascension
-Call of Cthulhu
-Shadowrun

Volt egy-két saját világ is, + Star Wars Ars Magica rendszerben.

Szerencsére a három potenciális KM nagyon jó (csak ebből egy ge*nnyesül lusta:D, a másik nem nagyon akar mesélni, a harmadik, A PUPU viszont kőprofi. Meg úgy általában a bagázs. Nem is véletlen, hogy az országos RPG-versenyben Pupu csapata első helyen, Susu barátom csapata a második helyen téblábol. Volt már Kalandozók Karneválja első helyezés is, szóval eléggé tehetséges kompániát sikerült összehozni.:D)
Olyan is volt nemegyszer, hogy a parti gyak. saját magának írta a kalandot, mindig megoldottuk, hogy legyen valami.:) Vagy ha nem, hát 2 órán keresztül főztünk.:) Elég jellemző az is, hogy a csapaton belül megy az egymás szivatása, megy a vérszívás, de ha para van, összefognak az ellentétek. Pupu mester meg olyat lerögtönöz neked, hogy csak kapkodod a fejed, hogy hogy a fenébe tud ennyi csavaros történet-szálat fejben tartani és előre vezetni, szinte minden felkészülés nélkül...Csak egy kis kitartást kéne beleölni a team-be, hogy egy-egy parti TOVÁBB játsszon (na jó, azért volt 1-2 kivétel), bár a mostani D&D úgy néz ki, menni fog még egy darabig -kopp x7-.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#258) MichaelSD válasza Synthwave (#257) üzenetére


MichaelSD
őstag

Hát megállapíthatuk, hogy nincsen átfedésben RPG játékaink :)

De örülök, hogy van itt is lelkes szerepjátékos.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#259) piadex2


piadex2
senior tag

Sziasztok!

Van egy angol nyelvű szerepjáték könyvem:
Vampire: The Masquerade. 6000-ért adom. 1998-as, de jó állapotban van.
Az elérhetőségeim az aláírásomban vannak.
Üdv,

piadex2

kontakt: +36 70 502 2167 ; mail, privát

(#260) piadex2 válasza piadex2 (#259) üzenetére


piadex2
senior tag

Sziasztok!

Már nem aktuális.
Üdv,

piadex2

kontakt: +36 70 502 2167 ; mail, privát

(#261) Synthwave válasza MichaelSD (#258) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Ez alatt mit értesz? Mármint, hogy nincs átfedés.

Az biztos, hogy az utóbbi időben kicsit elqrvult a dolog (kb. senki nem ér rá), szóval kénytelen leszek MERP-et mesélni (ez már megvan vagy 16 éve, de sohasem volt alkalmam játszani vele, most is csak, mint KM *ill. JM :)-Nem baj, majd csatlakozik a partihoz egy NPC, aki szinte végig velük lesz... :B ).

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#262) MichaelSD válasza Synthwave (#261) üzenetére


MichaelSD
őstag

"Elég jellemző az is, hogy a csapaton belül megy az egymás szivatása"

Na ilyenért felálltam már ment mesélő és távoztam...

Persze ki mit szeret.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#263) Synthwave válasza MichaelSD (#262) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Ez alatt a "vérszívást" értem. :) Nem mindenki-mindenkit, meg direkt csakazértis, hanem csak azok, akik tényleg egy kicsit összeférhetetlenek (bár valójában nem, mert bajban azért összefognak, csak a "casual-énjük" ég-és föld). Tehát hogy realisztikus emberi viszonyok legyenek a partitagok között.
Meg jobbra van a "quest", de a karakterem BALRA akar menni, mert úgy érzi, arra fontosabb dolga van, akkor nem erőltetik bele szituációkba, stb. Mert nem quest-et, meg Diablo-t játszom, hanem karaktert.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#264) Synthwave


Synthwave
HÁZIGAZDA

Hopp, kifutottam az 5 percből.:)

Egyszer már volt olyanra is példa (M.A.G.U.S.-ban), hogy kivégeztünk egy partitagot (megérdemelte! és már így is lágyszívűek voltunk, hogy ennyit halogattuk). Toroni parti volt. Ha érdekel, megosztom veled a részleteket.:)

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#265) MichaelSD válasza Synthwave (#264) üzenetére


MichaelSD
őstag

Ez nagyon csapat függő, hogy ki mit szeret. Én nem hiszem, hogy örülnék ha a karakteremet megölik, de mondjuk én is kisregényt írok a karaktereimről :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#266) Synthwave válasza MichaelSD (#265) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Az a kari megérdemelte.

A parti: Susu barátom, elendor-kasztú (a császár által nem elismert)harcos, nemes, menekülőben Toronból; Pupu barátom, famor, az ő személyi testőre, fejvadász; Márk barátunk, obsor tolvaj, hozzánkcsapódott még az elendor nemesi udvarában, ill. én, mint magiszter, szintén a nemesi udvarból, mentál-metamágus.

Hajótörést követően (még Toron partvidékén) a parton tábort verünk. Az elendor sérült, kellene gyógyító, de csak 3 db mithrill-érménk van...Mondjuk a tolvajnak, hogy menjen be a közeli településre, tudja meg a helyi viszonyokat és hozzon egy gyógyítót. A kezébe nyomunk egy mithrillérmét (mert nincs más és biztosra akarunk menni, nem szeretnénk a lopási-tehetségére hagyatkozni :) ).
Tolvaj elindul, majd néhány óra múltán visszatért. Már messziről látjuk, hogy akit magával hozott, az egy széttetovált arcú férfi (bosz.mes.). Ekkor kánonban üdvözöljük: OBOSOR!! :W

A történet vége az lett, hogy a boszmes megkötözte a tolvajt és elvitte a mithrillünket (mert ez a barom bent a faluban LÓBÁLTA a mithrillérméket :W :O ).
Aztán mondanom sem kell, hogy utána a fejvadász ment be a faluba, kb. 2 óra alatt megtudta a helyi viszonyokat, szerzett egy gyógyítót és még egy sörre is meghívatta magát...:)

Már itt azt mondtuk, hogy ezt a tolvajt meg kéne ölni, de végül adtunk neki egy újabb esélyt.

Később a parti szétszéledt bevásárolni a nagy útra. A tolvaj velem jött. Amikor visszatértünk a fogadóba, az ajtónk előtt elnyomtam egy Hatodik Érzéket (nagyon óvatos karakter, meg hát fél Toron a nyomunkban van) Ez már egyébként egy határvidéken történt, ahol gyülőlik a toroniakat.
Nos, veszélyt (bár nem halálosat) érzékeltem a szobánkból, de be kellett menni. Mondtam a tolvajnak, hogy bemegyünk, de para van, ÉN beszélek (mert kb. 6 nyelven beszéltem anyanyelvi szinten), ő meg KUSSOL :)(mert csak toroniul tud).
Belépünk, sehol senki (én már gondolom, hogy valszeg. láthatatlan fejvadászok, ejnye). Aztán tényleg, az árnyékból kilép egy alak. Beszélgetés veszi kezdetét köztem és közte, hibátlan pyar nyelven. A konverzéció már ott tartana, hogy "Elnézést, ez minden bizonnyal egy tévedés volt, megyünk.", amikor a tolvaj odasúg nekem valamit TORONIUL, erre persze a fejvadász fazon "Hoppá, tessék??! ;] Beszélgessünk csak még egy kicsit...:U- aminek a vége az lett, hogy nekem vérkötelékbe kellett lépnem a mágusukkal, aztán mehettem is...:W
Este összegyűlt a parti a szobában, elmeséltem a történteket, és akkor:

Elendor: Elég volt! Halál rá. Famor, öld meg! Én nem piszkítom be vele a kezem.
Famor: Nem akarom, nincs kedvem. Különben is, famor vagyok. Nem mocskolom be a pengémet egy féregéltű obsor vérével.
Én:Én kimaradok ebből.
Elendor: Hé, te ork (NPC, akit egy rabszolgakereskedőtől váltott ki az elendor, hogy jó lesz majd cipekedni, meg felfogni a mérgezett nyílvesszőket :DDD )! Öld meg!
Ork: De...hát...a...barátunk. Nem akarom, me'...
Elendor: ÖLD MEG!
Ork: Ö...jóvan'. :)
Aztán levágta a fejét.
Elendor: Remek, most takarítsd el innét ezt a trágyakupacot.
Ork: Ööööö...-és kidobja a testet az ablakon (2-ik emelet, fényes nappal).
:Y:Y:Y:Y
Én: Hozod vissza, de azonnal, te istenverte barom!
Ork: Öööö, jó...-és KIUGRIK az ablakon (csak, hogy ne legyen feltűnő...:W:))és visszahozza. Aztán belerakja egy zsákba, később pedig a város mellett a vadonban elássa a francba.:)

Szerintem korrektül jártunk el.

[ Szerkesztve ]

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#267) MichaelSD válasza Synthwave (#266) üzenetére


MichaelSD
őstag

Erre mondtam, hogy más a stílusunk. Egy ilyen szitunak nálam nem szabad, hogy előforduljon. De ki hogyan játszik az ízlés kérdése.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#268) Synthwave válasza MichaelSD (#267) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

De melyik szitu? Az, hogy hülye a tolvaj :), vagy az, hogy szándékosan megöljük (egyébként ez nálunk is csak egy alkalommal fordult elő a 8 év alatt)?
Mert az előbbin nem lehet segíteni (mert karaktereket játszunk), az utóbbin meg nem lehet segíteni :) (mert karaktereket játszunk).
Az nézett volna ki hülyén, ill. Ynevhez (Toron) képest inkoherensen, ha ilyen szarvashibák után életben hagyjuk.

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#269) MichaelSD válasza Synthwave (#268) üzenetére


MichaelSD
őstag

Nem baj az amit leírtál csak mit másképpen játszunk. Pl.: az soha nem indok, hogy karaktert játszunk ki ezért ártunk a másik PC vgy játékosnak :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#270) Synthwave válasza MichaelSD (#269) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Pedig ettől lesz meg az RPG igazi sava-borsa.:)

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#271) MichaelSD válasza Synthwave (#270) üzenetére


MichaelSD
őstag

Erre mondtam, hogy kevés az átfedés... :D

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#272) Synthwave válasza MichaelSD (#271) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Az olyan unalmas, ha mindig mindenki egyetért, meg quest-el...:D

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#273) MichaelSD válasza Synthwave (#272) üzenetére


MichaelSD
őstag

:D

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#274) Synthwave válasza MichaelSD (#273) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

:))

Egyébként MERP-eztél már?

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#275) MichaelSD válasza Synthwave (#274) üzenetére


MichaelSD
őstag

Nagyon régen, a világ, leszámítva a psit meg mágiat, tetszett. De a szabályok borzalmasak voltak. Rolemaster származék, abszolút nem passzolt Tolkien világához.

[ Szerkesztve ]

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#276) Synthwave válasza MichaelSD (#275) üzenetére


Synthwave
HÁZIGAZDA

Szerintem megvan a hangulata a sok táblázatnak. Olyan oldszkúl.:D

Persze sehol nincs mondjuk egy Ars Magica-hoz, vagy egy Codex-mágiarendszerhez képest.

Nem tudod, hogy hol meg mennyiért lehet átlátszó hexafóliát kapni?

SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

(#277) MichaelSD válasza Synthwave (#276) üzenetére


MichaelSD
őstag

Nekem ár nincs időm ennyi táblázatra,

Magyarországon sajnos nem. Talán itt és itt.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#278) Huma


Huma
addikt

Kicsit felbolygatom a topicot.

Elkezdtem írni egy szerepjátékot, de már rögtön az elején bajok vannak.
Nevezetesen a harcrendszerrel. Olyan harcrendszert akarok összehozni ami folyamatos, pörgős harcot tesz lehetővé, de emellett kellően reális is.
Úgy hiszem most már sikerült összehoznom egy nagyjából működőt, de még sok finomhangolás kell.

A játékban 8 fő tulajdonság van és mindegyik főtulajdonságnak 2 altulajdonsága. Pl Fizikum: Erő, Kitartás.
A főtulajdonságok max 10-ig fejlődhetnek. A képzettségek szintén 10-es rendszerűek. Max 10-ig fejleszthetők.
A képzettségek mellett vannak képességek is. Pl kétkezesség, mágikus talentum, kivételes fizikum, stb.

A harcérték a tulajdonságoktól függ. Ehhez adódik hozzá a képzettségekből származó ami a harci gyakorlat és a fegyverforgatás összege. Minden harmadik szakértelemszinten kap valami elérhető képességet amitől jobban fog tudni harcolni. Pl Harci jártasság-nál 6-ik szinten plusz egy támadást. Fegyverforgatásnál pedig fegyverspecializációt amivel megnövelheti egy választott fegyverrel a harcértékét.

Először volt hárítás is, de elvetettem mert csak bonyolítja a rendszert. Plusz egy dobás és különböző módosítók arra is. Meg amúgy is az alapnak vehető hogy hárítanak harc közben külön kijelentés nélkül is. Ha az ellenfél Té-je dobással együtt nem éri el a Vé-t akkor nem talált.

2k10-el terveztem a támadódobást. Eredetileg k12 lett volna, de nem jött ki.

Ami a lényeg: Még semmi sincs fixen rögzítve. Minden nap átírok valamit és 3 naponta kb az egészet. Volt már a rendszer 20-as (tulajdonság) és a támadó dobást is volt mikor 01-59-re írtam. (k6+k10. A k6 dobást tízzel szorozni kellett és hozzáadni a k10-et. 1-5-ig 10-50 volt. A 6-os 0-a. így jöhetett ki 01-59. Dupla nulla pedig 100 volt, azaz abszolút siker.)

Valaki nem tud esetleg ajánlani valami jó kis harcrendszert amit áttanulmányozhatnék? Az ismertebb szerepjátékokat ismerem és nem olyan rendszert akarok. Pl Magus, Ad&D, Codex, stb.

Mondjuk a mostani rendszer amit megalkottam sem tűnik rossznak, de félek, hogy részletesen kidolgozom az egészet aztán meg írhatom át mert valamit nem vettem észre.

Szeretnék már túllépni a harcrendszeren és nekilátni a többi dolognak. (képzettségek, varázslatrendszer, stb)

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#279) doc válasza Huma (#278) üzenetére


doc
nagyúr

a porgos es a realis eleg erosen ellentetesek egymassal...
nem akarom elvenni a kedved, de egy uj szabalyrendszert nullarol megirni eleg feleslegesnek tunik, plane hogy az alapjan amit leirtal, igazabol semmi ujdonsag nincs benne. persze szerepjatekot irni jo, en is csinaltam tobbet is :D bar en inkabb arra mentem ra, hogy a leheto legegyszerubb legyen minden

ha realis harcrendszert akarsz, nezd meg a TimeLords-ot, na az meg van csinalva :R

(#280) Huma válasza doc (#279) üzenetére


Huma
addikt

Persze. Tudom, hogy ellentétes, de szeretnék egy olyat megalkotni ami azért valahol középúton van.
Amit most csinálok abban különféle harci taktikák, manőverek és stílusok vannak amiket különböző fegyverkategóriákkal lehet végrehajtani. Pl egykezes vágóval mestervágást, egykezes zúzófegyverrel erőből ütést, kétkezes fegyverrel elsöprő rohamot. Stb.
Ezeket a harci trükköket külön kell tanulni és a fegyverforgatás képzettségtől függnek.

Magas szinten már többféle fegyverrel sok trükköt ismerhet valaki, de külön erre csináltam egy olyan oldalt a karakterlapon ahová csak a forgatott fegyvereket és a stílusokat lehet beírni. Így, hogy előre ki vannak számolva a harci értékek, nem kell játék közben osztani-szorozni. Egyszerűen csak annak a harci taktikának a sorát nézem amit épp használok. Így máris változatosabb a harcrendszer. Többféle lehetőség közül választhat valaki és azok jelentősen eltérhetnek a választott fegyvertől függően.

Köszönöm! A Time Lords-ot megnézem. De ha túl van komplikálva a harcrendszer akkor nem lesz jó.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#281) Huma válasza doc (#279) üzenetére


Huma
addikt

Átfuttottam a Time Lords harcrendszerét. Első nekifutásra túl komplikáltnak tűnt. Jó sok mindennel számol.

Az enyémben csak kiválaszt valami harcmodort ill manővert az ember és dobja a támadást és utána a sebzést ha talált.

Azt nem mondtam hogy az összes különleges harci manőver ill stílus AP-be (akciópontba kerül). Minden 3-ik fegyverforgatás szinten kap egyet a karakter. Minél több van annál több manővert hajthat végre ill annál erősebbet több pontért.

De aztán az is lehet, hogy törlöm az egész manőveres-stílusos dolgot és csak az AP marad. Mondjuk a 1AP=1HM (harcérték módosító) és minden körben oda rakja ahova szeretné. Növelheti vele a támadását ill a védelmét. Vagy akár a sebzését. Ezzel is lehet szimbolizálni, hogy mire koncentrál inkább. A támadásra vagy a védekezésre esetleg mindkettőre.

És ezen kívül csak az alap harcmódosítók maradnának. Pl roham, védekezőharc, stb.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#282) Huma


Huma
addikt

Harc:
A harc közben akciópontokat (AP) használhatunk fel amellyel növelhetjük a harcértékünket. Ennek alapértéke: (Ügy+Gyor+Int+Kitartás)/2
A fegyverforgatás és a harci jártasság képzettség minden fokon ad még kettő akciópontot (AP) amellyel növelhetjük a harcértékünket. Az egy körben felhasználható akciópontok száma megegyezik a fegyverforgatás és a harci jártasság képzettség átlagával+Gyor/2.

Ezek az akciópontok jelképezik azt mikor valaki minden erejét beleadja a harcba. Viszont mivel ez nagyon megterhelő fizikálisan és mentálisan ezért folyamatosan csökken a harc folyamán amikor használják, minden körben annyival amennyit felhasznált. Pihenéskor körönként annyi AP tér vissza amennyi a kitartás/2.

1AP: +1Ké, +2Té, +2Vé, +1Sebz. Max 3AP-t költhetünk egy harcértékre.
2AP: +1Támadás. Max +2-szer lehet támadni. (4AP)

Most így hirtelen ennyire jutottam. Szerintem ez így elsőre jónak tűnik. Benne van az, hogy egy képzettebb harcosnak több az AP-je és egy körben többet is tud felhasználni ezért több lehetősége van. Szemtől-szembe ezért egy gyengébb harcosnak nem sok esélye van a képzettebbel szemben. Azonban ha a harc elhúzódik mert pl több ellenfél ellen harcol akkor pár kör alatt elfogynak az AP-i és onnantól kezdve már nem lesz olyan rózsás a helyzet. Főleg ha egy kipihentebb, AP-vel rendelkező ellenfél állít elé aki az AP-ivel már meg tudja közelíteni a JK harcértékét is.

10-es tulajdonsággal és 10-es képzettségekkel számolva 60AP-ja lehet és 15-öt használhat el egy körben. Tehát 4 körig képes +3Ké +6Té +6Vé +3Sebz és +2 Tám/kör-t biztosítani magának. Ez ugye elég sok, de itt most a legmagasabb képzettségszintekkel és tulajdonságokkal számoltam. Ebben a rendszerben ez kb magus 20-ik szintnek felel meg.
Egy első szintű, jóképességű harcos kb 18AP-vel rendelkezik és 6-ot használhat el egy körben. Tehát 3 körig ő is képes +6Té-t és Vé-t adni magának.
A magas szintű ugye 9-10 körig képes ugyanerre. De akár még többre is képes, ha több pontot használ fel. (pl többször támad, sebez)

Ez milyennek tűnik?
Szerintem nem túl bonyolult. Csak fel kell írni a max AP-t és mindig amikor használ belőle akkor le kell vonni. +6-ot meg bárki hozzáadhat a harcértékeihez különösebb számolgatás nélkül is.

Szerk: Azt nem írtam, hogy a fegyverforgatás és harci jártasság képzettség is növeli a harcértéket. 10-ik fokon a kettő együtt +3Ké-t +7Té,Vé-t és +3 sebzést ad plusz 3 szintenként lehet fegyverspecializációt vásárolni 1,2,3-at és akkor azzal a konkrét fegyverrel +3ké, Té, Vé és Sebz jár 3-ik fokú specializációval. Így összesen:
+6Ké-t +10Té,Vé-t és +6 sebzés egy képzetlen fegyverforgatóval szemben. (De egy második szintűvel szemben már "csak" +3Ké, +7Té,Vé és +3Sebz)

[ Szerkesztve ]

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#283) Huma válasza Huma (#282) üzenetére


Huma
addikt

Ezt közben már átírtam kb 5-ször.
Már más a rendszer. :D

Most ott tartok, hogy:

Összecsapás előtt és közben is a szemben álló felek összemérik az AP-ik számát. Akinek magasabb annak az AP értékéből levonódik az alacsonyabb AP érték. A különbözetet használhatja csak a több AP-vel rendelkező.

Pl az egyiknek 8, a másiknak 10 az AP-je. Tehát a második használhat 2AP-t. Az első pedig egyet sem.
Ellenben ha a 10AP-s emberünket megtámadja három 8AP-s akkor összeadva nekik 24 AP-jük lesz. Levonva tehát 14 marad hármójuknak. Ezt osztani kell 3-al és matematikai szabály szerint kell kerekíteni. Tehát mindhárman 5AP-val támadhatnak.

Max felhasználható AP:
ügy+gyor összege:
2-6:0
7-9:1
10-12:2
13-15:3
16-18:4
19-20:5
+
(Harci jártasság+ fegyverforgatás)/2

Ezzel a rendszerrel szimulálva van az, hogy ha két harcos közül az egyik agilisebb, képzettebb akkor rá tudja kényszeríteni a harcmodorát a másikra. Pl kétszer támadhat míg a másik csak egyszer, az AP-iból megnövelheti a harcértékét, stb.
Valamint a túlerőt is szimulálni lehet vele. Ráadásul nem statikusan mint a legtöbb rendszerben, hogy pl 3 ellenfél esetén -4Vé hanem függ az ellenfelek képzettségétől is.

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#284) MichaelSD válasza Huma (#283) üzenetére


MichaelSD
őstag

Nincs mit felpörgetni, mert kevesen írnak ide. :(

A RPG készítés nemes mestersége. :)

Szerintem a megközelítésed rossz (konstruktív kritika lesz :) ). Mire kell a harc a kulcs kérdés. Ha egy Tom Clancy féle szerepjtátékhoz írsz harcrendszert más legy mint egy 3 testőr vagy a Hupikék Törpikék szerepjtáték harcrendszere (pl. A Héz Tenger = 7th Seaben nem tudsz meghallni, mert nem az a stílus). Sokkal hasznosabb és egyszerűbb annak fényébe foglalkozni a harccal.

Ezen túl izéles és pofonok, hogy kinek mi tetszik. Valahol valamilyen kompromisszumot kell kötni.

Scifire, jelekorra és a Blue Planet Synergy rendszerét használom. Fantasyre, hmm legutljára a L5R első kiadását használtuk, minimálisan átalakítva.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#285) doc válasza MichaelSD (#284) üzenetére


doc
nagyúr

az eddigi postjai alapjan 'sima' high fantasy, a rendszer is az azoknal megszokott regi tipusu (szinte ugyanaz min pl. a MOKUS), kisebb modositasokkal (AP)

(#286) Huma válasza MichaelSD (#284) üzenetére


Huma
addikt

A harcrendszer az én kis darkos, fantasy szerepjátékomba kell. :)
Olyan rendszert csinálok ahol egy rossz mozdulat, egy hibás döntés és már jöhet is a tartalék karakter.

Alapvetően egy olyan világot képzeltem el ami középkorszerű. Istenek helyett a Hawk & Fisher sorozatban megismerhető kisebb istenek lesznek. Inkább bálványok, démonok, erősebb szörnyek és szellemi entitások akik képesek felruházni a híveiket hatalommal. Viszont akár halandók által is elpusztíthatóak. Persze igen kivételes esetben lehetséges majd ilyesmit véghezvinni. Ellenben egy vallásháborúban könnyedén megjelenhet a két fél istene személyesen is, hogy lerendezzék egymás közt a dolgot.
Gyakori emberáldozatok, babonás népek. A varázshasználókat félik és üldözik a legtöbb helyen. A szörnyek ritkák lesznek benne. Csak néha bukkannak fel a babonák ködéből. Egy egy szörny egész vidékeket tarthat terrorban akár több emberöltőn keresztül is mire sikerül megölni.

Szóval valami darkosat képzeltem el alapból.
Amúgy a kalandjaimban nem szokott dominálni a harc. Igyekszem úgy megalkotni őket, hogy ésszel, csellel meg lehessen oldani vérfürdő nélkül is.

doc: A Magus nem tipikusan high fantasy. Ott egy lövéstől vagy ütéstől meg lehet halni. Az epikus csaták elég ritkák. Persze lehet úgy is játszani ha mindenféle varázslattal és varázstárggyal feltápolják a karaktereket. De nálunk nem ez volt a jellemző. Legtöbbször a városőrséggel sem mertünk ujjat húzni, mert nem akartunk bitófára kerülni.

szerk: És a világomban nem lesznek játszhatóak csak az emberek. Lesznek elfek is meg törpék, de csak mint valami legendás népség akik még az emberiség előtt uralták a világot.

[ Szerkesztve ]

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#287) MichaelSD válasza Huma (#286) üzenetére


MichaelSD
őstag

Szerintem néz körül a hal piacon, nagyon sok rendszer van jó ötlettel.

A Mongoose Publishing Conanjára sok jót mondtak, pár egy d20 átirat.
A Riddle of Steelnek nagyon jópofa, de kicsit komplikált a harcrendszere.
Unisystem egyszerű és tudhatja amit szeretnél, talán a Dungeons and Zombies amit meg kellene nézni. Bár a páncél kezelése nem tökéletes.
Desolation az Ubiquity rendszert használja. Az is elég jó. Mondjuk ott egyszerűbb a harc.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#288) Huma válasza MichaelSD (#287) üzenetére


Huma
addikt

Köszi a tippeket. Bár most egyelőre úgy tűnik sikerült kitalálnom egy egész használható verziót. Persze még rengeteget kell tesztelni majd, meg számolgatni, hogy ne legyenek ultimate kombók. Mindenesetre jó érzés valami sajátot alkotni. Ez az AP-s rendszer saját találmány. Persze tudom, hogy van máshol is AP (pl fallout), de azok nem teljesen ilyenek és ezt azoktól függetlenül találtam ki.

Ráadásul még kitaláltam egy újítást. A szinteket meghagytam, de megoldottam, hogy a játékosok kaland közben is tudjanak fejlődni, két szint között. Persze tudom hogy ez nem egyedi. Engem pl a magusban zavart az, hogy kb negyed ill. fél évente léptünk egy szintet mert max havonta egyszer játszottunk. Az ember szeret szöszölni a saját karakterével.

Valahogy így gondoltam a szintlépést és a KP (képzettségpont) elosztást:

A szintlépés úgy zajlik, hogy 5 tapasztalati pontot kell összegyűjteni egy szinthez. 1TP-ből is lehet fejlődni.
4 pontot lehet szorzóként elosztani a két tulajdonság közt annak függvényében, hogy melyikhez tartozó képzettségeket használt inkább. Minimum 1-et tenni kell mindegyikhez.
Lehetséges variációk: ügy*3+elme*1, ügy*2+elme*2, ügy*1+elme*3. Minden ügy-ből származó KP csak olyan képzettségre költhető amely igényli azt a tulajdonságot. Ugyanez vonatkozik az elméből származóra is.

Arra még gondoltam hogy 2:1 arányban lehet váltani a pontokat ha valaki nagyon nem akar másfajta képzettségeket venni.

Az általad említettek megjelentek magyarul? Sajnos nem olyan jó az angolom, hogy gond nélkül megértsek egy szabálykönyvet.

[ Szerkesztve ]

Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

(#289) MichaelSD válasza Huma (#288) üzenetére


MichaelSD
őstag

Jó ötletnek hangzik, hajrá!

Sajnos csak angolul jelentek meg, sajnos elég réteg szórakozás a szerepjáték.

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#290) Dave-11


Dave-11
tag

Sziasztok!
Nem tudnátok mondani egy egyszerű szerepjátékot? Valami olyanra gondoltam, aminek nem túl hosszú a könyve, egyszerű a játékmenete, de mégis élvezhető? :B

[ Szerkesztve ]

:D Semmi :D

(#291) doc válasza Dave-11 (#290) üzenetére


doc
nagyúr

rengeteg ilyen van, nagyon jok pl. a Fudge es a GURPS Lite

(#292) MichaelSD válasza Dave-11 (#290) üzenetére


MichaelSD
őstag

John Wick játékai mind relatív egyszerűek.
Sorensen játékai is hasonlóak.
Sorcerer is ilyen.

A kérdés az, hogy mi nem túl hosszú? Ezek mind rövidek, mert a világleírás alig van, illetve a szabályok nagyon egyszerűek.

Nem kötözködöm, de a GURPS Liteé s FUDGE csak szabályok.

[ Szerkesztve ]

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#293) doc válasza MichaelSD (#292) üzenetére


doc
nagyúr

"csak szabályok"
persze, aki egyszeru RPG-t keres, szerintem nem is kell tobb, a vilag a legkevesebb, es ezekhez barmilyen vilag konnyen hasznalhato, akar a Titant, akar egy Dragonlance boxot olvasgat, ra lehet huzni az altalanos rendszereket

(#294) MichaelSD válasza doc (#293) üzenetére


MichaelSD
őstag

Erről vitát nyithatnánk, de legyen. :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#295) doc válasza MichaelSD (#294) üzenetére


doc
nagyúr

egy flame-mentes, vitatkozas-mentes barati vitaban mindig benne vagyok :)

amugy majd a kollega eldonti, mi kell neki, most kapott par tippet

en anno csinaltam egy nagyon egyszeru, de viszonylag rugalmas sajat kis 'rendszert', 3-4 A4 oldalon elfer az egesz, arra tokeletes volt hogy az asszony megismerje hogy mi is ez az egesz. eredetileg lapozgatos konyvhoz valo rendszernek szantam, de asztalra is siman jo

a kerdes az, hogy mire kell, az igenyek alapjan mar eleg jol be lehet hatarolni hogy merre erdemes elindulni

(#296) Dave-11


Dave-11
tag

Köszönöm a gyors válaszokat, még megnézem ezeket alaposan.
Egyébként én is próbálkoztam szerepjáték készítéssel, el is készült egy, ami még mindig megvan a fiókomban, csak kicsit el lett számolva, egy idő után könnyű volt megölni a szörnyeket 1-2 ütésből :D

:D Semmi :D

(#297) MichaelSD válasza Dave-11 (#296) üzenetére


MichaelSD
őstag

FATE, EABA, Unisystem, ORE, stb.

Mennyi időd van? :D

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#298) Dave-11


Dave-11
tag

Mire van időm? :D

:D Semmi :D

(#299) MichaelSD válasza Dave-11 (#298) üzenetére


MichaelSD
őstag

Mind végig olvasni :)

XMPP: sdmichael@kdetalk.net

(#300) StrangeDays


StrangeDays
újonc

Üdv!

Az ismerőesim egy iOS szerepjátékon kezdtek el dolgozni, de az érdemi munka előtt szeretnék megtudni, mi érdekli a játékosokat igazán. Nagyon örülnének, ha minél többen kitöltenék a rövid kérdőívüket. Ez tényleg csupán fél perc, két kérdés, feleletválaszós, angolul. Köszi a segítségeteket!
http://bit.ly/QkTj3h

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Szerepjáték
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.