Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-01-17 09:07:23

LOGOUT.hu

Subaru topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#801) Parci válasza Jorus (#799) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

én úgy tudom, aztán lehet, hogy ez urban legend, hogy az előző h6-os volt "alultervezve". azért a mi motorunkhoz találtak közel +40 lóerőt. de ha azt nézem, hogy az ls400-as 4 literes v8-asa is csak 285 lóerő volt, akkor sem az jön ki, hogy ez a 245 lóerő spórolós egy 3 literes motortól.

a váltónak biztos mindegy, a fékek már így is gyengécskék :DDD, tényleg kb. a motor lehet a kérdés.

tényleg, ilyenkor ezt át kell vezetni a forgalmiba? vagy ez ilyen láthatatlan ügy? :B

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#802) Jorus


Jorus
nagyúr

Qru: nem, nem foglalkozik utcai autókkal, de már annyi szívességgel lógott nekem, hogy mindig akart nekem ajándékba írni progit az aktuális autóimra, de se az 1.9-es, se a 2.0-ás B6 Passatra sem akartam íratni, mert minek. :)

Parci: ezt szerintem így nem lehet összehasonlítani, mármint a V8-assal, meg az valamivel korábbi konstrukció is volt, ha minden igaz. Persze mellé tehetjük, hogy a H6-osunkkal egy idős sor6-os, 3 literes BMW szívómotorok meg 310 LE / 400 Nm-t tudnak (N54-es széria), de ellenpéldaként ott van a korabeli V6-os Audi 3 literes szívóbenyás mocija 220 lóval, boxerből meg elég nehéz lenne bármihez is hasonlítani, szal pássz. :)
Hivatalosan át kellene vezetni a forgalmiban, és le kéne vizsgáztatni szigorítottban, és kellene kapni egy hatósági bizonyítványt a módosításról. Ahogy minden olyan "chiptuning" esetén, ami nem fogyioptimalizálásra irányul, hanem teljesítménynövelésre. Nem hivatalosan még nem hallottam olyanról, hogy egy autót akár közúti ellenőrzés során, akár műszaki vizsga alkalmával megmértek volna fékpadon.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#803) Qru válasza Parci (#801) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

200k km a vezérlés csereperiódusa az én H4-ben meg a fele... Ez azért sokat elárul.

Hivatalosan: Egyrészt adócsalásnak számít ugyanis a gépjárműadót a teljesítmény alapján fizeted, ha utólag felerősíted a géped akkor többet is kéne fizetned...
Másrészt az nkh-val kéne engedélyeztetni a módosított szotfvert (alapvetően befolyásolja az autó viselkedését így fokozottan kockázatos beavatkozásnak számít) ami nagyon nehézkes dolog és nem is biztos a pozitív végkimenetel.

Nem hivatalosan: Kb sosem derül ki, műszakin nem nézik. Ha nagyon ordít róla, hogy piszkált motor akkor esetleg küldhetik szigorított műszakira de ez nem, hogy nem jellemző kb fehér holló eset (nyilván ha az 1,3-as Favoriton ott figyel a csiga meg az IC meg az olajhűtő akkor azonnal küldik szigorítottra).
NKH szokott mérőpados ellenőrzéseket tartani (jellemzően az autópályákon mert ott a pihenőben van hely a mobil mérőpadnak). A jó hír hogy a gyári névleges teljesítmény + 10%-tól van csak bünti tehát egy kis tuning belefér. A másik jó hír, hogy inkább csak teherautóknál/buszoknál mérnek tengelyterhelést mert az tuti bevétel forrás.

mod:

Jorus: Eddig egy emberrel beszéltem erről de körberöhögött, hogy egy szívót minek tuningolni úgy sem lesz érdemi erőnövekmény ilyen kis motor esetében. De lehet egyszer rászánnám magam mégis... :U
De sz@r helye meg nem vinném.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#804) Jorus válasza Parci (#801) üzenetére


Jorus
nagyúr

Egyébként én elégedett vagyok a fékekkel, legalábbis a Passatokhoz képest jobb a fékerő, még a nehezebb autóval is. Az mondjuk igaz, hogy nincs annyira agyonszervózva, mint a Passatban, de ha keményen kell fékezni, akkor érezhetően jobb teljesítményt nyújtanak. Amit fel szoktak hozni ellene, hogy relatíve kicsi a tárcsa, és hajlamos elmelegedni, de ezt csak pályanapon tudnám elképzelni, nyélen hajtva; hegyi szerpentineken még nem sikerült elmelegítenem őket (Passatot sikerült párszor), mivel manuál módban ott a durva motorfék visszaváltásoknál, ezért lehet kímélni a féket még sportosabb stílusnál is. Persze gondolom, te a Lexushoz méred, olyat meg még nem kóstoltam. :)

Qru: turbósokhoz képest persze, ez nem is tuning, de azokat meg ugye elég egyszerű mókolni, és igen nagy a módosítás hatásfoka is, sok helyen csak emelnek kicsit a töltőnyomáson, azt szaladj vele...

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#805) Parci válasza Qru (#803) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

sőt, nincs is a láncra hivatalos csereperiódus :)

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#806) Parci válasza Jorus (#804) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

satufékről nincs infóm (próbáltam, de nincs igazán mihez hasonlítanom), városi 40-50 km/óráról kicsit nyúlós érzetű nekem. de a lexus sem állt meg könnyen, az 200 kilóval nehezebb volt, méginkább himbilimbis futóművön.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#807) Qru válasza Jorus (#804) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem már elhullámosodott a két első tárcsa. :( Tudom minek fékezek annyit... :D

Amúgy szoknom kell nekem is a Passat után, hogy nincs agyonszervózva a fék de szépen fog. A tököli egész napos Subaru kulbbos vezetési tréningen is kapott a pofájára rendesen de bírta a strapát. :K

Parci: Az obk nem szíjjas? Bakker félre lettem informálva?!

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#808) Jorus válasza Qru (#807) üzenetére


Jorus
nagyúr

Vezérműlánc van benne, ráadásul kettő is. :) A láncokat alapvetően nem kellene cserélni, csak, ha megnyúlna vmiért, és csörögni kezd, de amikor az összes többi motyó (görgők, feszítők, csapágyak, szíjak, pumpák, stb.) cseréje miatt úgyis le van bontva a motor, akkor azt is ki szokták cserélni.

Így néz ki a kis kópé:

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#809) Qru válasza Jorus (#808) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csinike! :C

Az enyém szíjjas, ott egyszerűbb a történet.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#810) Parci válasza Jorus (#808) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

gondolom a vízpumpa a szűk keresztmetszet. mennyit bír vajon? mondjuk van még 50e km-em a 210 ezerig :DDD, de igazából nem cserélem, ha nem muszáj (a csörgésre igyekszem majd fülelni, gondolom van benne feszítőpatron, állítólag indítás után kell 5-10 mp-ig fülelni, mert akkor csörög, ha már laza a lánc és erőlködik a patron).

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#811) carr válasza Qru (#798) üzenetére


carr
őstag

őőő.... amint időmilliomos leszek. :R :C

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

(#812) Jorus válasza Jorus (#748) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nah, a srác meg is vette a kinézett autót németből, teljesen belé van szeretve, el is mentünk egy közös körre. A képen két 3.0R OBK-t rejtettünk el. :D

Parci: aszongya a kolléga, hogy neki, ha manuálban tiltásig forgatja, akkor néhány tiltás után elvált feljebb. Te tapasztaltál ilyesmi? Én egészen biztosan nem, pedig többször néztem. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#813) Qru válasza Jorus (#812) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csinik! :C

#nincsbennetarcsi

(#814) Parci válasza Jorus (#812) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

ööö... nem szoktam manuálisban tiltásig forgatni :)

ha őrjöngeni kell, s#-ba teszem az automatát és kész :B

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#815) Jorus


Jorus
nagyúr

Én mondjuk lábrázást kapok a Tribeca-tól kívül és belül egyaránt, de ez nem feltétlenül rossz bolt ennyiért, ha vki ilyesmit keres épp.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#816) Qru válasza Jorus (#815) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ilyen B9 volt haverom esküvőjén a nászutas autó. Hát az orrát szokni kell de amúgy faja. Ez készült a 3,6-os motorral is az még talán ezt a nagy bódét is jól mozgatja...

#nincsbennetarcsi

(#817) Parci válasza Qru (#816) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

nincs nagy különbség azért a 3,0 és a 3,6 között, akármennyire is nagyítják fel páran. biztos jobban viszi és lehet, hogy úgy már épp oké. de alapvetően tuti, hogy hasonlóan viselkedik a két motorral.

Jorus: fórumban kivesézték, tényleg ismert, tuti gép? mondjuk sajnos nem játszik nekem, pedig egy időben ezt akartam, nem az outbacket :B

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#818) Jorus válasza Parci (#817) üzenetére


Jorus
nagyúr

Fórumon? Dehogy, a napi 1 hozzászólás a velencei OST-ről szól. :D

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#819) Qru válasza Parci (#817) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Inkább csak eszmei dolog, hogy a legnagyobb H6-os motor ami elérhető márkán belül. Ha nyernék a lottón hozatnék magamnak egy új Lega 3.6R-t az usa-ból. :D

mod:

Jorus: Na?! Csak nem megcsappant a látogatottság? ;]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#820) Parci válasza Jorus (#818) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

pff, te jó ég :U

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#821) Jorus


Jorus
nagyúr

Oké, túloztam kicsit, a héten volt 2 nap, amikor 3 post is volt. :) Mindenesetre tényleg gáz. Ha most regelnék, tuti nem tejelnék egy zsákbamacska fórumért 5 ropit.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#822) Qru válasza Jorus (#821) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én nem most regeltem még sem fogok tejelni.

#nincsbennetarcsi

(#823) carr válasza carr (#797) üzenetére


carr
őstag

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

(#824) Qru válasza carr (#823) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó lesz ez! :C

Jól látom, hogy a jobb sarka le van horzsolva kicsit?

#nincsbennetarcsi

(#825) Jorus


Jorus
nagyúr

600 lóerős négyajtóssal ment a rekordra a Subaru a Nordschleifén

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#826) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

ti kötnétek évi 54e ft-ért cascót a gépre? sosem volt cascóm, most felhívott az allianz, elgondolkodtam.

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#827) Jorus válasza Parci (#826) üzenetére


Jorus
nagyúr

Annyiért igen.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#828) Parci válasza Jorus (#827) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

10% - de maximum 100e ft - önrész. 100e ft fölötti károkra vonatkozik csak. utángyártott alkatrészek (évi 63e ft-ért gyári).

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#829) carr válasza Parci (#826) üzenetére


carr
őstag

Vársz egy kicsit? pár napot max. Függő biztosításközvetítői tevékenységbe fogtam, aztán ha tudok kötni, köthetnél nálam is. Union Vienna amúgy. :R az autó adatait privátban elküldöd, s készítek egy előzetes kalkulációt, aztán ha úgy alakul...

ON
QRU
Meg sem néztem, lehet csak a fény, de most térdficammal vagyok a géphez szögelve pár órára, holnap ránézek. :R
(nekem is feltűnt)

[ Szerkesztve ]

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

(#830) Parci válasza carr (#829) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

pár nap belefér, abban maradtam a csókával, hogy egy hét múlva folytassuk.. kösz!

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#831) carr válasza Parci (#830) üzenetére


carr
őstag

autó adatait kérhetem, akkor?
minden részlet kéne.

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

(#832) Qru válasza Parci (#828) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Annyiért simán. :K

#nincsbennetarcsi

(#833) mmcc02


mmcc02
tag

Üdv!

Pár hónapja érdeklődtem az XV-ről, most meg is lett az új vas :D

2012/09, 2.0 benzin, 60k km, Comfort felszereltség.

Eddig tetszik a gép, bár van néhány hiányossága: nincs komfortindex (wtf, 12+ éves Golfban is van), a könyöklő nem állítható, és picit hangos autópályán (pl. Opel Mokka azonos tempónál határozottan csendesebb). Ja, meg hiányzik a turbó róla :P

Tetszik az összeszerelési minőség, az AWD (eddig csak körforgalomból kifele próbáltam, állat, hogy nem csavarja ki a kormányt a kezemből, meg hogy kanyarodik és gyorsul, nem radíroz), és a futómű/kanyarsebesség (főleg ahhoz képest, hogy 20+ cm-re lebeg a föld felett). Meglepően jól fogyaszt, az elmúlt 2000 km átlaga (80% autópálya átlag 130-cal, a többi országút) 7.4 liter / 100 km.

[Képek]

Amit kérdezni is szeretnék: mit kell, és mikor cserélni, az alap olaj+szűrők kombón kívül? Tehát a standard karbantartás :)

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#834) Parci válasza mmcc02 (#833) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

csinos. grat!

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#835) mmcc02 válasza mmcc02 (#833) üzenetére


mmcc02
tag

És még egy fontos dolog: k. jók az ülések! 10 óra vezetés után sem fájt semmim!

Parci: :R

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#836) Sub-ZeRo válasza mmcc02 (#833) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Ez milyen rendszám?

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#837) mmcc02 válasza Sub-ZeRo (#836) üzenetére


mmcc02
tag

Német exportrendszám (Ausfuhrkennzeichen)

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#838) Sub-ZeRo válasza mmcc02 (#837) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Köszönöm!

Mostanában sok autón láttam, de nem tudtam hova rakni, pedig pár országban már megfordultam.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#839) mmcc02 válasza Sub-ZeRo (#838) üzenetére


mmcc02
tag

Itt Romániában februártól eltörölték (többek közt) a beiratási/környezetszennyezési illetéket, ez régi és környezetszennyező autóknál elég durva volt (pl. 2002-es, euro 3-as dízelmotoros autóra kb 900 Euro, ami durván a fele is lehet autó árának!). Most, hogy ez nincs, rengeteg autót hoznak be külföldről.

Ezt az illetéket minden 2007 utáni autóra ki kellett fizetni egyszer, vagy vásárláskor (új autóra is!), vagy az első tulajdonosváltáskor. Emiatt most nagy a gyúródás a hivatalokban, mindenki most veszi nevére a régebben vásárolt autóját. Nekem sem lesz rendes rendszámom vagy 2 hónapig, csak ez az export-, vagy ideiglenes, azelőtt ugyanis nincs szabad időpont.

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#840) Qru válasza mmcc02 (#833) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagyon csinos! Gratula! :C Mennyire koszolódós ez a szín? Por mennyire látszik pl rajta?
A következő autóm nekem is ilyen lesz jelen tervek szerint.

Igen a komfort index nekem is hiányzik de ez ilyen japó sajátosság mint a kvarcóra. :D
A fogyasztásod nagyon jó!
Képek alapján látszik, hogy megkímélt darab. Honna hoztad? Mobile-n vetted?

60k km-nél érdmes a váltó/diffi olajokat cserélni (az első difit a váltóolaj keni, a hátsónak van csak külön olajozása, a középsődifi meg élettartam olajozású ahhoz nem kell hozzányúlni (nem is lehet csak ha szétszedik az egészet)), noha a gyártó szerint 120k km után elég. Nem egy nagy tétel sztem érdemes cserélni.
A fékfolyadékot is érdemes 4-5 évente, mert felvizesedik és nem csak a forráspontja esik le hanem korrodálja is magát a fékrendszert (abs kocka).
A motorolaj meg a szűrők mehetnek 10k km után vagy ha nem mész rövid utakat akkor elég lehet a 15k-s periódus.
A vezérlésre figyelj oda, annak a cseréjét sem érdemes elspórolni, mert ha esetelg elszakad akkor az horror költséget jelent. A hűtőfolyadékot szokták vezérléscserekor újra cserélni (amúgy is le kell engedni a vezérléscserekor mert elöl fut a szíj így nem férni hozzá csak ha lekapja a hűtőt kompletten) de ha nem zavaros és a fagyáspontja is oké akkor nem muszáj. Gyertya/vízpumpa csere is ráér a vezérléscserekor.
A benzinszűrőt is szokták cserélni 60k km után az óvatosok de igazából elég ritkábban is, a benzinben nincs annyi dzsuva mint a gázolajban.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#841) mmcc02 válasza Qru (#840) üzenetére


mmcc02
tag

Köszi! :R

Sajnos eléggé koszolódik, kb. mint a fekete. De nem nagyon tudtam szín szerint válogatni, ez sikerült :D
Amúgy ez az autó arrafele tipikus anyukaautó, ebben is 2 gyerekülés volt, és maggassarkú cipők nyomai.

Németországból, Bayreuth környékéről hoztam. Itthon egyszerűen egyetlen darab eladó benzines sem volt, s ha már utazok, akkor meg sem állok Németországig. 2 autót sikerült megnézni, ami jónak tűnt, képről, nem török/bolgár árulta és kézi váltós volt, ez volt a jobb állapotú. így is 300 km-re volt a két autó egymástól! Arrafelé is ritka darab. mobile.de-n azt hiszem nem volt fenn, autoscout24.de-n találtam.

Most léptem át a 60-at, akkor amint időm és energiám engedi, intézkedem a váltó/diffi olaj cseréjét illetően. Érdemes márkaszervizbe vinni, vagy pék is boldogul vele? Itt egyéb Subaru szakszerviz tudtommal nincs. Olaj 3000 km-e volt cserélve. A fékfolyadékot és a benzinszűrőt megnézem, voltak-e cserélve.

A vezérléssel kapcsolatban: ebben az új FB20-as motor van, ami tudtommal láncos. Ezt gondolom nem kellene cserélni :F

* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *

(#842) Qru válasza mmcc02 (#841) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha láncos akkor csak vezetőt meg feszítőt szoktak cserélni és akkor más a periódus is. Annak nézz utána, mi a helyzet a vezérlésével, az FB20 (nekem) új motor. :B

Nem kell hozzá szakértelem, leenegedő csavart kiteker olaj lejön, a frisset meg rátöltöd. Csak belevaló olajat vegyél hozzá.

CVT sem rossz de azt szokni kell. De nekem is inkább manuálissal kéne.

#nincsbennetarcsi

(#843) Jorus


Jorus
nagyúr

Május 24-én lett átírva a progi az autón, azóta határozottan csökkent a fogyi, most tankoltam harmadszor, és stabilan eljárok 10 alatt - nem mintha ez lett volna a cél, de attól az egytől tartottam, hogy a módosítás miatt majd az égbe száll a fogyasztás, de nem, sőt! :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#844) Qru válasza Jorus (#843) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez jó! Lehet nekem is el kénne mennem egy ilyen optimalizációra?! :D

Amúgy parádé ez a fogyi nekem most a nagyátlagom 8,34 és azért 100 lóval gyengébb az enyém...

#nincsbennetarcsi

(#845) Jorus válasza Qru (#844) üzenetére


Jorus
nagyúr

Túlnyomórészt ez pálya ugye, az sokat számít. Ellenben van, aki 8.34-gyel jár el vele. :D Mondjuk az szerintem tolja, vagy ilyesmi.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#846) Parci válasza Jorus (#843) üzenetére


Parci
HÁZIGAZDA

és mikor vihetem az enyémet? :DDD

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#847) Qru válasza Jorus (#845) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nee, nekem a H4 kér annyit úgy, hogy nem járok vele városban... Tuti hogy tolja. :D

#nincsbennetarcsi

(#848) Jorus


Jorus
nagyúr

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#850) carr válasza Qru (#849) üzenetére


carr
őstag

Agyon technikázott sz*rok lesznek lassan. Nekem épp ezért jött be az első széria... Puritán, lényegre törő, de funkcionális. Csak semmi cécó. ;)

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.