Subaru topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Doky586:] Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
A kopás nem izgat annyira inkább a középső osztómű. Nem tudom menyire háklis a nem egyformán kopó gumik okozta fordulatszám különbségére.
A gépkönyv azt írja 12k km után cseréljem meg a gumikat...
#nincsbennetarcsi
elég kuka vagyok összkerék-hajtás témában, de ez egy full-time összkerék... szerintem bírnia kell mindenféle különbségeket, különben eleve nem lehetne full-time, nem?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
DZs
senior tag
Erre én is kíváncsi lennék, hogy milyen testközelből, feltéve, a haverod megnézi.
Qru
MODERÁTOR
Tüzetesen elolvastam a manualt: csak a gumikopás miatt javasolja a cserélgetést. Akkor megnyugodtam, nem kell cserélgetnem. Így is előbb öregszik el a gumi mint sem elkopna.
De pl úgy nem szabad vontatni hogy csak az első vagy csak a hátsó tengely ér le. Sőt 4 keréken vontatni is csak rövid ideig lassú tempónál szabad (max 30 km/h max táv 50 km) ez benne is van a manualban.
mod:
DZs: Még csak nézelődés van a konkrét megtekintés messze. Előbb el kéne adnia a meglévő autóját ott kezdődik...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Eddig első kerekes autóim voltak, ott láthatóan jobban kopott az első két köpeny, de mondjuk ha látható volt a különbség, akkor kicseréltem mind a négyet, nem tettem fel hátra a kopottabbat. Persze nálad hamarabb összejön a 12k km a négyévszakossal, nálam ugye 5 hónap téli-, 7 hónap nyárigumi használattal kb. 2 év alatt megy ennyi a gumikba, a 3. évben meg már egyébként is csere lenne.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
FWD igen, főleg ha erős. Nekem a Skodán (1.8 TSI) 2 év után a hátsók még bőven jók voltak az elsőre meg azt mondta a gumis, hogy azt ő már nem teszi fel (Conti PC).
Igen teljes szezont megyek a pacskerokkal de mivel nem napi használatban van nem megy bele olyan sok km.
#nincsbennetarcsi
Passat nem volt erős, de én nem nagyon szoktam fékezni kanyarban, és olyankor az ívkülső első keréken könyököl az alulkormányzás miatt az autó.
A napokban egy roppant agresszív, ködlámpás Dusteres jött a hátsó lökhárítómon az M7-es érdi lehajtója előtt (130-as tempónál), majd láthatóan bosszantotta, hogy én is lekanyarodok Érdnél, és a kanyarodó sávban ugyanúgy jött kb. 60 centire mögöttem. Aztán valamiért úgy gondolta, hogy ha én 85 körüli tempóban abszolválom a visszafordítós lehajtót, akkor ő is. A durva fékcsikorgás még megvolt mögöttem, de aztán nem hallottam csattanást, szal vhogy el tudta kerülni a szalagkorlátot.
Anno még a Feliciával esett be így mögöttem egy X3-as BMW az Éles kanyarnál (Fehér út felől), mert úgy vélte, ha egy Felicia beveszi a kanyart ennyivel, akkor ő is. Aztán majdnem benézett az autómosóba, de ő is megúszta egy randa, szikrázós padkázással.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Van benne pár elírás de csini.
Jorus: Hát azért az elég bátor dolog volt a Dusterestől...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Haha az enyémbe még egy futóbicikli se férne be egyben.
#nincsbennetarcsi
nagyon pöpec a csomagtartója az outbacknek , ma már erre 965 litert írnának
tényleg a nyamvadt lábtér a problémám egyedül a géppel, még a vezetőülésnél is szűköske. na mindegy, merjünk kicsiknek lenni!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Mi a Jazz-el (380 liter) mentünk nyaralni mert az Imprezába (301 liter) nem fért be 4-ünk cucca. Az meg a bónusz, hogy kb fele annyit is eszik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
az outbackben a cuccoknak rengeteg hely van, neked nincs annyi, mint illene
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Jó az OBK csomagterébe beférne az egész autóm akkora.
Az enyém kényelmes 4 felnőttnek is de a csomagtartó az csak jelképes méretű.
#nincsbennetarcsi
Ez zavarbaejtő. 2008-as DÍZEL (!) OBK 3.6M HUF-ért?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Engedd el, ritka fos konstrukció ez a motor.
#nincsbennetarcsi
Eszemben sincs ilyesmit venni, csak arra utaltam, hogy ez olyan egy, másfél millióval olcsóbban lehetne reális. Mint pl. ez itten.
Ennyiért, mármint 3.6 misért már 2012-es dízelt is kapni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
A kevés méter miatt árazta be ennyire de igen ennyiért sosem adja el, max egy palimadárnak.
mod:
Ha már vt kép a gépedről itt is egy: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Ebben még annyi sincs, és 1 misivel olcsóbb.
Persze lehet, csak elírás, láttam már ilyet.
Bár lassan vége a télnek, azért bedobom az egyik kedvenc foris videóm.
Mod: fíling kép! (Bár nem túl friss )
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Kéne nekem is egy XV...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Szinte minden hónapban megyünk oda, szal szentem simán, minnyá be is jelentkezek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk 1,5k az ebédért húzós ami egy leves meg egy pala... De lehet majd arra kanyarodok én is. Megnézném már az OBK-d.
mod:
Na bedupláztam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Májusig azért csak le tudunk már szervezni vmi mini talit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Tuti. Autós topik tali úgy is lesz még addig. Ha más nem átgurulok valamikor.
#nincsbennetarcsi
bélák, igazi nőies kérdés , de ti milyen ablaktörlőlapátot vesztek a gépre? bementem a bárdiba, adtak egy jó méretű boscht, 3900 ft volt a pár, felmegy rá, de picit buta a bepattanó műanyag klipsz kialakítása, mert hogy nem pattan be. azért sejtem, hogy nem fog lerepülni róla, de van szupcsybb megoldás?
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Én is vmi hasonló árú Boscht rakattam fel, de azon ilyen quick-clip adapter volt, szal az bepattanós.
Szerk.: kitúrtam a számlát, ilyen volt: 600/450 mm-es lapát - BOSCH (3397118303)
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Bosoko multi. Nagyon bevált.
#nincsbennetarcsi
ez az a full rugalmas cucc, ugye? az xtrailünkön volt, szerettem, kösz a tippet!
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
ahogy nézem, 2x1300 ft-ból meg is van onlejn. ehh, remélem szétszakad minél hamarabb ez a mostani fosch
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
mmcc02
tag
Sziasztok!
Valamikor május körül esedékes lesz az autóvásárlás, erős versenyző a Subaru XV. Illetve a Forester is, de az XV méretben elég lenne. Illetve olcsóbb is, adott pénzért fiatalabbat/kevesebbet futottat találni. 2 literes dieselt nézek, a szívóbenzin szerintem lusta lenne, szeretek dinamikusan vezetni.
Kár, hogy nem árulták 2.0 benzin turbóval.
Németországból hoznám, egyrészt nem bízok az itteni eladókban (Románia), másrészt a választék nagyon gyér.
Viszont: ami eltántorított, az az Auto Bild tartóstesztje.
Röviden összefoglalva a lényeget, azaz a problémákat:
- 100000 km alatt az 1. és 3. henger dugattyúinak a széle megolvadt, fel is szántotta a hengerfalat. Feltehetőleg hibás befecskendezés miatt. Denso injektorok. Feltehetőleg még néhány ezer km után k.o. a motor. Érdemes megnézni a cikk galériáját.
- 52000 km - elfüstölt a kuplung, a végén (100000 km) az új kuplung is a végét járta már
- ropogó vezetőülés, kb. féltávnál jelentkezett. Az üléshuzat nyúlik. Az ülésfűtés fűtőeleme elmozdult.
- hamis, alaptalan hibajelzések a műszerfalon
- érzésre 2x annyi a km benne, a sok műanyag mozog és kellemetlen hangokat ad ki
- nem megfelelő korrózióvédelem
Ez egy elég szomorú hibalista, egy Daciában nem romlik el ennyi minden 100000 km és 2 év alatt
Főleg azért szomorú, mert az XV (meg a Subaru úgy általában) nem egy olcsó autó. Meg ugye Subaru == megbízhatóság...
A 2.0 D egyik bug-járól tudtam (főtengelytörés, 2011-ig), de ez a leolvadó dugattyú azért durva.
A tesztelt autó ugye 2012-es volt, én a 2013-2014-eseket nézegetem. Vajon javítottak ezeken a problémákon? Infót nem igazán találtam erről, US fórumokon talán lenne, de úgyis különböznek az autók piactól függően.
Üdv
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
én nem vennék dízel subarut. mondjuk, ha már itt tartunk, akkor semmilyen dízel autót sem.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Dízelt ne. Híresen rossz konstrukció a bokszerdízel. A benzines motorok jók de a dízelt felejtsd el.
Ha erős kell akkor csak a Forester XT marad.
Amúgy 2016-ban kapott egy komolyabb frissitést. Akkor elég sok mindent javítottak. De a 2.0D motor nem lett jobb ahhoz nem nyúltak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
mmcc02
tag
+ Parci
Kár, pedig tetszett volna a 350 Nm. Illetve a kínálat fele kiesik dízelek híján.
Az az érzésem, a Forester XT-nek elég sok lenne a fenntartása, startból az éves adó+bizotsítás legalább 75e Ft-tal drágább lenne, s a többi, éppen csak picivel drágább tételekkel már érezhető lenne a különbség.
Bónusz: Forester SH-ból Németországban nem árultak XT-t, csak az újabból 2013-tól, de az már sajnos nem fér bele a keretbe.
Amúgy jól látom, hogy az XV gyakorlatilag egy körbeműanyagozott és magas futóművű Impreza?
Ezek a CVT váltók megbízhatóak? A 2.0 benzinesek háromnegyede mellé ez a váltó van. Karbantartásáról van infó? Vagy a hivatalos eztnemkellcserélni? Próbáltatok ilyent, mennyire idegesítő/megszokható?
(lassan rájövök, hogy túl sok kritériumom van:
-max. 4-5 éves, 15k Eur körül (picit több lehet, de inkább ne)
-legyen nagyobbacska 5ajtós, inkább kombi;
-legyen összkerekes, minél kevésbé FWD orientált, annál jobb;
-ne legyen nagy, 4.5 m hosszba jó lenne beleférni, nagy autóval csak a saját bajom gyűjtöm meg városban;
-legyen értékelhető hasmagassága, nem szeretem a hangot, amikor az autó alja hozzaér valamihez
ebből vagyok leginkább hajlandó engedni
-min. 140-150 lóerő, persze nem 2 tonnás autónál - itt egy 2.0 turbó benzin lenne az ideális
-értékelem a boxermotort, Subaru AWD-t )
Szép estét!
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
én nem vagyok a cvt nagy barátja, érted, egy szíj fog össze két teljesen szabadon mozgó kúpos izét. de a subaru látszólag nagyon megcsinálta, egyrészt láncos, másrészt 350 nm nyomatékot is kibír. szóval nem félnék tőle. rohadt jó a fogyasztása is ezeknek a cvt-vel egyébként, meg jól is mennek a relatíve "gyengeségük" mellett.
szóval én néznék egy forestert, az újabbak szép nagyok is már. vagy egy outbacket, az jóval nagyobb, de hamar megszokod (úgy fél nap ). 2,0 vagy 2,5-ös szívó motorral és csókolom. jól fog menni.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Sajnos tényleg nem jók a dízelek, nyugodtan kérdezz meg más hozzáértőket is. És nem a dízel utálat szól belőlem, van egy 2.0 TDI-nk és azzal nincs baj, azt bátran merném ajánlani pl.
Igen, Forester XT sokat eszik és drága rá a biztosítás is...
Igen az XV az egy emelt futóműves Impreza (15,5 cm helyett 22 cm a szabad hasmagassága).
CVT: Megbízhatóak és tartósak de ha vmi baja lesz akár természetszerű kopásból adódóan öreg korára drága a javítása nagyon. Szóval fontos, hogy időben legyen cserélve az olaj benne és a megfelelő, speciális cvt-be való olajat kapjon. Itt különösen fontos az igazolt előélet mert több százezer forintos csontváz eshet ki a (kocsi)szekrényből adott esetben.
Nem kell félni tőle csak nyilván egy automata váltó mindig nagyobb rizikó mint egy egyszerű manuális váltó. Viszont a jó hír az, hogy nincs benne kettős tömegű lendkerék aminek a cseréjéből kb ki is jön egy cvt felújítás.
Jah meg kis extra infó: nem ugyanaz az awd renszer van a cvt-ben meg a manuális változatban (az AWD egy PR név igazából nem egy egzakt rendszert jelent, olyan mint Audinál a Quattro, ott is ez a PR név fixen mégis van torsen meg haldex rendszer is ezen a néven).
Cvt-vel csak Lexus ct200h-ban meg Mitsubishi Lancerben találkoztam Subaruban még nem de gyorsan megszokható, hogy nem pörgeti halálba a motort feleslegesen. Mindig a tempóhoz éppen elégséges fordulatszámot tartja. Van akit zavar pl, hogy ha padlógázon mész akkor fix fordulaton áll (teljesítménycsúcs) és úgy gyorsul de ez is csak szokás kérdése.
Maga a cvt sokat fejlődött az utóbbi időben most már sikerült annyira lecsökkenteni a súlyát és a hajtási veszteségét, hogy fogyiban kicsit jobb is mint egy manuális váltó de ez csak a legutóbbiakra él (2011+).
Jó a Subaru de dízelt ne a 2 literes benzines nem egy erőgép és cserébe eszik, ha megnézed a valós fogyi adatokat (spritmonitor pl) a 2,5-ös motorral sem eszik többet, tehát az az ideális motor teljesítmény/fogyi szinten. Csak hogy azt nem rakták bele akármibe itt Európában kvázi csak az OBK-ba ami meg neked nagy mert a 4,5 méteres limitbe csak az Impreza vagy az abból készült emelt változat jöhetne szóba...
Magyarul akkor egy olyan SUV kéne ami megy, nem otromba nagy és kifinomult 4wd rendszere van. Nos... Ha mindet egybe vetek akkor én a helyedben Volvo XC60 felé mozdulnék el.
Megbízható, biztonságos, az 5 hengeres dízel motorjuk maga a megtestesült erő és megbízhatóság és még a hangja is kultúr dízel létéhez képest. Nem olyan otromba nagy és van belőle awd-s változat...
Vagy esetleg nézz be a milyen autót vegyek topikba, ott tudi kapsz jó tippeket.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
óvatosan azért ezzel a megtestesült megbízhatóság dízellel... ha alapvetően pályázol, akkor igen, talán, de rövid városi szakaszoknál (például agglomerációs mindennapok) garantáltan megfingik az is.
az automata váltótól meg nem kell félni, nekem sosem volt bajom vele, pedig egy ideje csak ilyen kocsijaink vannak. de természetesen figyeltem, hogy milyen automata (régi, buta, lassú bolygóműves rulez), meg mindig friss az olaja (60e km-enként azért ez nem egy nagy feladat). cvt váltós kocsit én nem vennék, kivéve a subaru.
de tanulságos, hogy például a nissan x-trail t31-nél a benzines megkapta az új fejlesztésű cvt-t, míg a nagyobb nyomatékú dízelmotorhoz sutyiban egy bolygóműves hatsebességest tettek... vajon miért?
2,5-ös forester oszt hadd szóljon! vagy az újaknál már csak a 2 literes motor van? (engem még 10 évig nem érint, ráérnék utánanézni )
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
230k km van a 2.0 TDI-ben ennek a kb a fele városi rövid távok. Köszöni jól van. Persze DPF meg EGR csere volt már de motorikusan tök oké. Persze rövidtávra inkább benyós való, az jobban tűri az ilyen ridegtartást.
Mk3-ból (SH) európában csak 2.0i és 2.0d volt 5/6 gangos manuális vagy 4 gangos hidrós automatával.
Szürke importként USA-ból jött pár jég és/vagy vízkáros darab de kb fehér holló kategória.
Természetesen volt belőle XT verzió, ami a wrx 2.5GT motorját kapta.
Újban már csak cvt váltó van vagy manuális. Európában 2.0i, 2.0t (DIT azaz Direkt Injection Turbo) és 2.0D van. USA-ban maradt a 2.0i helyett a 2.5i alapmotornak, illetve ott ha jól rémlik nem árulnak dízelt sem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
inkább úgy mondom akkor, hogy ha nincs napi (max. heti..) szintű pálya a menüben a város mellé, akkor a dízel nem jó választás. nálam van, hogy 1-2 hónapig csak a város megy.
kár, hogy kivette a subaru a 2,5-ös motort a forester alól (ami ráadásul nőtt közben egy csomót), mert a dízel kuka, a 2 literes benyás gyenge, a turbós meg... problémás lehet szintén. bár azt susogják, hogy a cvt váltó sokat javít a teljesítményen, de azért ki kéne próbálni, hiszem, ha látom...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Miénk azért kap sztrádát is de igen ezek a dízelek nem városi rövid utakra lett kitalálva.
Nőtt és nem csak a kasztni hanem a motor is 2457 ccm-ről 2498 ccm-re.
A 2.0i gyenge a 3.0i meg sokat eszik. Szóval a 2.5i ideális de azt szépen kivezetik sőt lassan a 2.0i-t is. Levorgban is már csak 1.6t van (jobb helyeken meg a 2.0t).
Eleinte fáztam a turbós autóktól de végülis nincs velük gond ha számolsz az extra kiadásokkal (magasabb fogyi és drágább karbantartás egy szívóhoz képest). Nekem volt 1,8T-m meg 1,8 TSI-m is. Nem az ördög műve de nyilván nem volt őszinte mosolyom mikor 120k-ért kellett turbót cserélni....
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
a percekig melegítem és hűtöm minden indításkor és leálláskor nekem nem pálya. elképzelem, hogy megállunk a bölcsi előtt, de még két percig ülünk a járó autóban, mindenki mulatságára.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
Qru
MODERÁTOR
Bolondnak néznének simán.
#nincsbennetarcsi
mmcc02
tag
Qru és Parci
Először is köszönöm a válaszokat!
A dízel/benzin kérdés különösen nem zavar. Kb. évi 10k km-t használom az autót, ennek nagyrésze városon kívül, hétvégén. Hétköznap inkább tömegközlekedem. Néha azonban muszáj bemennem a belvárosba autóval. Ha dízelt vennék, akkor azt a karakterisztikája miatt venném, itt hegyes-völgyes vidéken nem árt a sok nyomaték. De mivel a Subaru dízelek nem sikerültek jól, ezért marad a benzines ebből.
Alapvetően nem SUV-t keresek/kerestem, nem kell a magas karosszéria (nagyobb légellenállás, jobban belekap az oldalszél, jobban dől). Inkább egy emelt aljú kombit. Ami pl. a második (SG) Forester. Abból 2002-2005 között volt 2.0 turbós (177 LE), az lenne az ideális, ha kb. 10 évvel később gyártották volna őket...
Aztán ha már Forester, akkor nézzünk újabbat, aminek a helyzetét motorügyileg szépen leírtátok.
Nem annyira SUV stílusú autó, hanem emelt (majdnem) kombi (na jó, hatch) az XV.
Amúgy nem akarok 2000 ccm-nél nagyobb motort, ugyanis itt csak az adó eléggé elszáll a lökettérfogattal:
2000 ccm: kb. 209 lej / év (~14230 Ft)
2001 ccm: kb. 836 lej / év
2500 ccm: kb. 1045 lej / év (~71151 Ft)
Ezt, és a biztosítás felárát inkább költeném turbófelújításra vagy cserére (már ha kell), és a turbós motor karakterisztikája még szimpatikusabb is
A Foresterre visszatérve: a mk3 (SH) 4.56 m, az még monjuk belefér, 6 centi nem a világ vége, de 4.80-4.90 azért nekem overkill lenne. A lényeg, hogy egy pár sílécet/biciklit is be tudjak dobni az autóba, arra meg már az XV is elég nagy.
Szerintem ki fogok próbálni egy 2.0 szívó Forestert és/vagy XV-t, hátha nem tűnik majd lomhának! Bár a 10.7 mp-es 0-100 nem egy rakéta...
A Volvo XC60 tetszik, illetve a V60 CrossCountry is, de elég drágák :/ Illetve mostmár játszik az Octavia Scout és a Yeti is. Szoktam olvasgatni a Milyen autót vegyek topicot, ha nem jutok döntésre, jelentkezem ott is
Üdv
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
mmcc02
tag
Lomhaság téma: ami hasonló (teljesítmény, összkerékhajtás, tömeg) autót vezettem:
1994 Audi A6 2.6 V6 Quattro, 150 LE, 1540 kg
2016 Opel Mokka 1.4T 4x4, 140 LE, 1445 kg
Mindkettő élhetőnek tűnt, bár az aszfaltot egyik sem szedte fel. Igaz, az Audi kb. Euro 2-es, a Mokka motorját meg túrbó(cska) fújja
Az átlagos forgalmat (országúton) gond nélkül lehetett velük előzni. Bár egy 2.2-es, 177+chip-es Toyota dízelhez képes reumás tetűnek hatott mindkettő. Még bízom a 2.0 szívóban!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Qru
MODERÁTOR
Imprezát vettem de mai fejjel már inkább Forestert néznék.
Egyrészt én se leszek fiatalabb másrészt meg a nagyobb hasmagasság jól jönne amikor megyek ki a telekre.
2-es Fori tetszik, főleg a 2.0 turbó. Az tartós ellenben a 2.5 turbó már közel sem sikerült olyan jól, azt kerüld (mk2/mk3-as széiriában). Sajnos az öntött alu hajtókarok nem bírják el azt a teljesítményt, hengerfejes lesz mind elég hamar. Ezt később az új szériákban azzal küszöbölték ki, hogy áttértek az erősebb de drágább kovácsolt alu hajtókarokra.
A kettes Forival csak az a bajom, hogy a töréstesztje 0 azaz nulla. Mk3 amibe már bele mernék ülni.
10,7 a 0-100? Nekem 8,2s és az se egy rakéta a 10,7-be beleőszülnék.
Az XV azért lenne jobb mert sokkal könnyebb mint a Fori.
Forester 2.0i mk2 1320 kg
Forester 2.0i mk3 1470 kg
XV 2.0i 1370 kg
Tehát az XV úgy könnyű, hogy közben biztonságos is mi az mk2-ről nem mondható el. Ez teljesítményben is érezhető (Fori mk3 vs XV) nem csak a súly de légellenállás miatt is.
Turbósokat a korán ébredő nagy nyomaték miatt érzed erősnek.
#nincsbennetarcsi
mmcc02
tag
Jó ideig egy szívódízel Renault Kangooval közlekedtem (65 LE, kb. 20 sec 0-100). A forgalom ritmusát lehet vele tartani (kivéve autópályán, ha nem üres az autó, egy nagyobb dombon 90-re visszalassul, bármelyik sebességfokozatban ). Az előzéseket lendületből lehet abszolválni, másképp nem igazán. Ami viszont fárasztó, az lesni, hogy mikor kell lendületet venni. Tiszta strategizálás az átlagos közlekedés is
Ehhez képest persze a 10.7 sec is gyors
A 2-es Forester nem gondoltam volna, hogy olyan gyenge (törés szempontjából), azért a 2000 utáni autók már elfogadhatóak szoktak lenni.
A turbós motort pont ezért, a korán ébredő nyomaték miatt szeretem: nem kell minden domb előtt, minden előzésnél, gyorsításnál visszaváltani. Alacsonyabb fordulaton is van elég teljesítmény. Illetve pörgetve sem gyenge ám.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Qru
MODERÁTOR
Egy 120-as Skodával kezdtem szóval tudom miről beszélsz.
Egy régi Swiftnél biztonságosabb nyilván de ebben még nem használtak nagy szilárdságú acélt. Ehhez képest a következő generáció (mk3) az egyik legbiztonságosabb SUV volt a maga idejében.
Én szeretem a szívót, vissza 3-asba és hadd szóljon.
#nincsbennetarcsi
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással