Nekem kicsit felemás érzésem van az update után. Egyrészt remek, hogy mégjobban belelátok a "világom" működésébe, másrészt idegesítő a sok "önigazoló" elem.
Néhány észrevétel:
1) Nagyon meredek a learning curve. YouTube videók nélkül (ASpec) fogalmam sem lenne mi micsoda, 10-féle nyersanyag, mit termel ez-az, és a végtelen spirál, épp miből van/lesz hiány. Ezen az épületekhez adott törpe ikonok se segítenek, mert van pár hasonló.
2) Stellaris -> Stellar Economy Micromanagement Simulator.
Épp annyira szerettem meg, amennyire nem kedvelem ezt az új arcát, helyzettől függően. A nép boldogságát vagy a gazdasági célokat priorizálom? Megtehetem mindkettőt, és működik is.
Kár, hogy szakaszosan Pause-olni kell a játékot, ha sok bolygót menedzselsz egyszerre, hogy megnézd mi a stájsz.
3) Felesleges elemek: Nincs elég spec kristály vagy "motes" nyersanyagod? Akkor gyárts magadnak! Hát de akkor mi benne a különleges nyersanyag, ha tudok csinálni... Vagy tegyél le gázfinomítót, ami a továbbfejlesztett kutatólaborjaidat táplálja. Miért nem jó erre direktben a nyersanyag? A POP rendszerhez kellettek az állások, és azt fel kellett tölteni tartalommal?
Cserébe lehet vele kereskedni...
Ami viszont kifejezetten tetszik, mint ennek hozománya, hogy lehet magadnak "venni" modifier-eket (pl +25% pajzs) az Edicts fülön. Ez így már kevésbé unfair, mint amikor szét van szórva a galaxisban.
4) Automata szektor létrehozás. Én speciel szerettem a makromenedzsment részét, ahol a szektorok termelését ki kellett egyensúlyozni, mert tényleg egy nagy birodalom vezetőjének érezhettem magam. De az tény, hogy az új rendszer egyszerűbb lenne...
5) Nálam az AI nem képes a bolygóit kezelni néhány esetben. Egyes bolygók szépen építik magukat, más szektor pedig téli álmot alszik, majd kapom a piros értesítést, hogy gáz van. Másnál sem megy ez?
Nekem most egy közepes méretű pályán van 10 bolygóm, amit mind mikromanagelni kell, ez elég bosszantó...
6) A háborúzás továbbra is a játék gyenge pontja. Konkrétan jobban élvezem a bolygó management és kutatás szervezését, mint a háborút.
7) A kereskedelmi útvonal és az azon pprtyázó kalóz csürhe nagyon jó ötlet volt. Sokkal közelebb kerültünk valósághoz, és ki ne omádná a járőröző hajókat nézni néha-néha.
8) A frissített diplomácia rész annyira nem is változott sokat, de ez nem baj.
TL;DR: A változások ellenérea játék még mindig függőséget okoz az űrstratégia szerelmeseinek, és van benne annyi újdonság, hogy aki ráunt, az most újra elővegye.
+) Egy dolgot hiányolok csak, hogy a kultúrámmal nem tudok más nemzet/bolygó stabilitására hatni. Egy SoaSE szerű kultúrális terjeszkedés rendszerre gondolok konkrétan.