Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Stellaris

Hozzászólások

(#251) Habugi válasza woryz (#250) üzenetére


Habugi
addikt

A barátlistát ne felejtsd el..

..sem a Cloudot..

Azért így és azért ezek, mert ha jól tévedek első próbálkozásra nekem sem adta az achikat amikor elkezdtem Ironmanben játszani, némi Google után végül ezeknél az opcióknál kötöttem ki (kiegészítve azokkal melyeket már beállítottál) és ennek hatására végül megjavult és osztotta őket egymásutánban.

Profi.. :B
Profinak ugyan nem mondanám magam de nagyjából elboldogulok a játékkal (anélkül h minden 3. postban leírnám mekkora császár vagyok Insane fokozaton.. ), továbbá gameplay csatornát sem vezetek, pláne nem Stellaris kapcsán, fakír egy fajzat aki bevállalja mert rohadt hosszú tud lenni.

A gameplay videó(ka)t arra a pár darabra értettem, melyeket akkor linkeltem ide, amikor Ironman modeban nekem jött egy Awakened Fallen Empire, szerencsétlenségére már az Unbidden után, így tech szinten volt olyanom ami neki nincs (fegyverzet).

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#252) woryz válasza Habugi (#251) üzenetére


woryz
senior tag

Ezek is megvannak: :)


Köszi, majd jól megnézem a videjókat. :)

Szerintem akkor kezdek megint egy új gémet, hátha... :/

(#253) Habugi válasza woryz (#252) üzenetére


Habugi
addikt

Amennyiben van külön softveres tűzfalad, nézd meg ki van-e fullosan engedve a Steam illetve a Stellaris, így h minden más megvan elvileg már működnie kéne az achievement rendszernek Ironman közben.. :K

Indíts egy újat és lesd meg, talán az első bolygó kolonizálása a leggyorsabb módja hogy kiderítsd minden rendben van-e. Amit most játszol azt ettől még folytathatod utána csak az újat pörgesd el gyorsan egy kolonizálásig.

Ettől még persze elképzelhető h valamit elszúrtak és nem adja őket/javítva lesz de semmi erre vonatkozó infót nem találtam, egyedül ezt: [link] ..

..ez pedig gyakorlatilag shemmi, mert ha pár óra után (8.-án) már Dyson gömböt épített a srác akkor az nem Ironman módban történt.. ;] :N

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#254) Habugi


Habugi
addikt

Ez esetleg megér egy próbát: [link] 1.5.1beta

Egyben érvényteleníti is a korábbiakat, valóban van valami probléma az achievement rendszerrel és erre a hétre ígérik a javítást.

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#255) woryz válasza Habugi (#254) üzenetére


woryz
senior tag

Nahugyye! :D

Kipróbáltam, indítottam egy újat, és továbbra is semmi (mondjuk nem tudom mire számítottam, mert a tegnapi képeken látott beállításokkal játszottam vasárnap is, szal... )

Béta patch log-ban nem láttam az öcsi javítást... Meg inkább megvárom, amíg rendes lesz, ha már nem választottak ki HOI4 tesztre, akkor Stellaris patchet sem tesztelek. ;]

(#256) Habugi válasza woryz (#255) üzenetére


Habugi
addikt

Tegnap kijött a végleges (non-beta) 1.5.1 Steamre..: [link]

Hozzátartozó topic..: [link]

A szitu tömören..

Achievementeket még mindig nem ad a játék de ha a tegnap kijött offical 1.5.1-el kezdesz egy új játékot akkor a bug javítása után retroaktívan megkapod majd az összes közben unlockolt achievementet.
Értelemszerűen az 1.5.0 ill 1.5.1beta nem játszik sajnos a retroaktív buliban. :(

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#257) Louro


Louro
őstag

Leht, hogy én csinálok valamit rosszul, de kb. 6-7. újrakezdésen vagyok túl. A Hive mind bejött a happiness control hiánya miatt.

Amit szoktam: Felfedezem a környeket egy-két hajóval. A környezetemben megkeresem a laknagyobb lakható bolygókat és azokat igyekszem kolonizálni. Tudom, hogy nem ez a legjobb, mert akkor drágul a fejlesztés. Közben pedig a legtöbb elérhető erőforrásra igyekszek bányát pakolni, hogy termelje az erőforrást. Elsődlegesen a kristályt, utána a pénzt és utána csak a kutatáshoz szükséges bányákat építem. Ha elérem az 5 bolygót, akkor amennyit csak lehet egy szektorba préselek. Szektort etetem, hogy legyen erőforrása és próbálok népességet növelni. De valahogy hiába próbálok erős is maradni, hogy ne nöjjenek a fejemre, mégis mindenki rivalizál, kekeckedik, bár meg tudom magam védeni. A kósza civilizációkat meg eddig egyszer se sikerült meggyőznöm a hitemről. Volt, hogy engedékeny, votl, hogy erőszakos voltam velük. Bár angolom nem erős, de azért igyekszem elolvasni a sztori és követni a történéseket.

Lehet úgy kellene kolonizálni, hogy előbb kimaxolom a népességet és utána menjek új bolygóra? Fejlesztésben is inkább a hajós fejlesztésekre megyek. Vezetőkből is igyekszek mindig hasznosat választani, bár nem rotálgatom őket.

Jó az irány vagy valamit nagyon elcseszek?

Mess with the best / Die like the rest

(#258) woryz válasza Habugi (#256) üzenetére


woryz
senior tag

Köszi, a napokban nem játszottam, ellenben néztem videókat. Hogy működnek a szektorok? Mik a tapasztalataid? Kezdem kicsit megunni a Paradoxot, mert Hoi4-ben battle planner, ebben szektorok... :(((

szerk: még1 kérdés... Nem találtam benne semmi logot, ahol pl meg tudnám nézni, hogy a situation log-ban "kifejlezstett" dolgoknak mi lett az eredménye? Engem kicsit zavar, hogy van x darab és emlékezetből kell rájöjjek, hogy melyiket "fejlesztettem ki". Kifejleszt = pl új lények tanulmányozása. :)

[ Szerkesztve ]

(#259) woryz válasza Habugi (#256) üzenetére


woryz
senior tag

Most működnek az öcsik. :))

(#260) Habugi válasza woryz (#258) üzenetére


Habugi
addikt

Szektorok.. :U

Meglehetősen ambivalensek az érzéseim ezzel kapcsolatban, a játék korai szakaszában szerintem érdemes kerülni a kialakításukat amíg csak lehetséges, ugye a core rendszerek max számának növelési lehetőségeivel, közép / végjátékban viszont már nem lehet meglenni sectorok nélkül.

Ugye a legnagyobb hátrányuk az, hogy az adott szektorba foglalt rendszerek termelésük max 75%-át lehet egyből behúzni a birodalmi közösbe, kvázi a kezedbe, a maradék 25% megy a lecsóba, illetve az adott szektort kormányzó általad választott karakter kezébe, aki a beállítási lehetőségekhez mérten használja fel az innen nyert erőforrásokat.., vagy sem.., és ez itt a bökkenő..

Nálam rendre minden szektor kormányzó alól ki van húzva az összes elérhető/pipálható lehetőség, ilyenkor két dologra kompetensek, az egyik h a szektor által, (75% a kézbe esetén..) abból a bizonyos 25%-ból épített építőhajókkal bányászállomásokat építenek (ahol még nincs), természetesen az adott szektoron belül, illetve az adott szektor által magában foglalt kolonizált bolygókon az építési ukáznak/specnek meghatározott irányba építkeznek olyan benépesített popokon ahol még nem áll épület.

Adja magát h amint adott szektor összes bolygója fullos, egyéb rendszerek "lebányászva", onnantól csak ömlik bele a szektor kasszájába az össztermelésének 25%-a amiből kivenni már nem tudsz, max meghatározni h amint lehetősége adódik rá, mire költse..

Ez a játék elején rossz, mert minden apró kis nyersanyag forrás is sokat számíthat, közép-végjátékban pedig áldás, mert szektorok nélkül olyan mértékű micro managementté válna a játék, amivel még Shíva sem tudna mit kezdeni, arról nem beszélve ugye h sokkal kevésbé érzi meg az ember azt a bizonyos -25%-ot szektoronként, nem fáj már annyira. :N

Btw..

A már kifejlesztett techeket itt találod..

Három részre bonthatóan (alul..), ott még ugyan nem tartunk h kronológia sorrendben listázza őket ( :DDD ) de ennek is örülni kell.. :)

(#259) woryz:

:C

Erre mondtam azt korábban, h attól hogy a Paradox fórumon panaszkodnak miszerint "nem adja az achievementeket" még nem jelenti azt hogy így is lenne, ezért jártuk végig az erdőt korábban h minden jól be van-e állítva, mert igen apró buktatókon is elmehet. :)

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#261) Vesporigo


Vesporigo
aktív tag

Arról tudtok valamit, hogy a tech tree-t szeretnék-e a készítők megváltoztatni? Kicsit szokatlan, nekem még kissé átláthatatlan, amolyan szerencsejátéknak tűnik, mert random ad be fejlesztéseket. Mennyire tetszik ez a játékközösségnek?

(#262) warcat válasza Vesporigo (#261) üzenetére


warcat
veterán

Nincs tervben jelenleg.
Egyébként meg a hó eleji automatikus mentések ironman módban a kutatás befejezése előtt készülnek el,ezért ha visszatöltöd, új választási lehetőségeket kapsz,nem túl bonyolult az igényeidhez szabni mit fedezel fel.

EA: It's in the crate!

(#263) Vesa válasza Vesporigo (#261) üzenetére


Vesa
veterán

Éppen az a lényege, hogy ne ismerd a tech tree-t! Így minden játék esetén ahhoz kell igazodni, ahogyan a lehetőségek jönnek. ha ismerjük a tech tree-t (ami ugye eddig a megszokott megoldás volt ezekben a játékokban), akkor hamar kivégezzük a programot, mert a harmadik játéknál már eleve tudjuk mire kell rámenni, mit érdemes fejleszteni és ezzel gyakorlatilag az újrajátszhatóság értékét fokozatosan konvergáljuk a nullához.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#264) woryz válasza Habugi (#260) üzenetére


woryz
senior tag

Köszi, de én nem a kutatásra gondoltam, hanem a (nem jut eszembe a neve) felső menüsor második "gombjára". :)

Viszont valamit nem nagyon jól csinálok, mert tegnap egálban volt (harcértékben) az én flottám és a gép flottája, és gyakorlatilag ő veszteség nélkül levert... Valami jó kis tipped nincsen a flotta fejlesztésre? :)

(#265) Madwe válasza woryz (#264) üzenetére


Madwe
nagyúr

Az érték csak egy becslés, a har kimenetele függ attól, h te mivel lősz, neki milyen a védelme s fordítva. Kő papír olló elve érvényesül itt, gondolom neki pont olyan fegyvere volt, ami ellen a védelmed nem volt jó, ellenben te olyannal lőttél rá, ami ellen az övé pont jó volt :D

Emiatt érdemes vagy felkészülni, s tudni h az ellen mivel lő s védekezik, s olyan hajkat gyártani (vagy átépíteni) az ütközetre ami az ellen jó, vagy valamennyire vegyesen gyártani eleve őket mind támadás de főleg védekezés szempontjából.

[ Szerkesztve ]

(#266) woryz válasza Madwe (#265) üzenetére


woryz
senior tag

Köszi!
Honnan lehet kideríteni, hogy a gép birodalma milyen fegyvereket használ? Kerestem a diplomáciai részben, de nem találtam... Amikor upgradelem a gépeket nem látom, hogy megéri-e vagy sem, mit változtat egy blokk (mármint összességében csökkent / növel pl hull-t)
Mi a helyzet az űrállomásokkal? Érdemes építeni állomásokat olyan bolygókhoz is ahol nincsenek telepesek? Valamint azt is érdemes / lehet átszerelni?

(#267) Habugi válasza woryz (#264) üzenetére


Habugi
addikt

Ájszííí.., akkor kend az Event logra gondolt, kvázi a befejezettek listájára, arról sajnos fogalmam sincsen. :N

(#266) woryz:

Amint megvolt az első diplo bemutatkozás, a térképen már mutatni fogja a másik birodalmának egy részét, nincs más dolgod mint "látótávba" mennyi bármelyik hajóddal, melyen a számodra már aktuálisan elérhetőek közül a legfejlettebb szenzor van és a határai mentén kukkolni.
Amennyiben nem háborúzik adott fél, általában a főbolygón kotlik a flottájával, na azt a flottát kéne senzor rangen belülre fognod és onnantól rákattintva ugyan úgy szemügyre tudod venni a hajóit/azok fittjét/felszerelését mint a sajátjaidat a fleetablakban, a nagyítóval.

Általánosságban Shielded mindig legyen, lehetőleg Capacitorral ha már megvan a tech, mellé pedig annyi Armor plate (I - V) amennyi befér a Reaktorok mellé.

Amennyiben rakétás a másik, a flottád/hajótípusok elérhetőségétől függően PD-t (Point Defense) felszerelni, pl ha már BS-ig elérhető számodra minden akkor jellemzően azokra a kisebb hajókra PD-t szerelni melyek előrébb helyezkednek el (destrók hátsó/második felső slotjába pl..), ilymódon hiába pl a Cruiserek a primaryk sok csatában, mivel hátrébb helyezkednek el (fizikálisan) általában a rájuk küldött rákétákat a destrókon lévő PD-k szépen megtizedelik ha elég destroyered van.
Ez azért hasznos sok esetben mert így meg tudod őrizni a Cruiserek tűzerő többletét, nem kell vagy legalábbis nem mindre kell PD-t raknod egy rakétás ellenfél ellen, maradhat fő profiljuk a pofonosztás.

Aztán.., nézegesd meg pl hogy három kezdő fegyverzet közül ( projectile aka kinetic, laser, raksi..) melyik milyen tulajdonságokkal, képességekkel bír.
Más-más mértékben sebzik a pajzsot illetve az armort/ignore esetén a Hullt.

Egy lézeres ellenfél esetén érdemes pl a shieldedre fókuszálnod ami persze vissza is üthet ha a lézerek mellett azt látod h erőlteti pl a Disruptorokat is..
Egyik kedvenc fegyverzetem, ha megnézed az alapstatjaik nem túl acélosak viszont ott egy mosolygós 200% shield damage bónusz rajtuk.. ;]

Nagy-nagy általánosságban azt tudom mondani hogy Shield booster (1-3db, amennyi felfér adott hajótípusra power függvényében), minél nagyobb slotba amennyiben lowban több is elérhető lenne S/M/L plusz A slotba 1-2db Capacitor amennyiben már elérhető.
Mellé némi armor plate és jó vagy.

Fegyverzet terén Kinetic.. (üti a shieldet és az armort is elég rendesen, relative jó tracking és range..), a fegyverzet ~50%-át nálam ez teszi ki (kezdő fegyverzetnek is ezt javaslom!), a maradék 50%-on pedig a Disruptorok és az Plasma fegyverek osztoznak, függően attól h mi ellen kell menni. Ugye a Disruptorok. gyak leszívják a shieldet az ellenséges hajókról, a Plasmák pedig nagyon erősek Armor ellen, itt egy kis kitérőt megérdemel a Drone Mining Laser ami droneos Event/salvage által lesz elérhető a maga 100% Armor Ignorejával, középjátékig elég brutális tud lenni ;] :K , kiváltva a Plasma fegyvereket.
A korábban emlegetett rakéta elleni PD-t pl nem teszek semmire, csakis dedikáltan erre a célra létrehozott hajókra/hajóosztályra melyek elöl mennek.

Megjegyzem közép/végjátékban már a BS-ek közé is csinálok olyan variánst ami rogyásig van rakva PD-vel és Flakokkal, felkészülve arra hha kellően masszív a rakéta felhő és eljutna hozzájuk is hátra akkor ne legyen gond, a vadászokról/bomberekről nem beszélve ugye melyeket szintén csap a PD ill. a Flak is. :)

Ritka mint a fehér holló ill. random de érdemes gyakran nézegetni a "lehívható"/recruitolható admirálisok között elérhető-e RoF aka. RateofFire bonuszos és amennyiben igen, lecsapni rá mint gyöngytyúk a takonyra, idővel ahogy szinteket lép, a különböző hajógyár modulok által gyújtott bónuszok illetve harci computerek hathatós segedelmében/bónuszaival egy kollektív +30-40% RoF relatíve hamar elérhető a flottán, ami igencsak sokat tud számítani. Idővel ez vihető 60% fölé/környékére is..

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#268) woryz válasza Habugi (#267) üzenetére


woryz
senior tag

Igen-igen, arra. :) Sajnálom, hogy nincs, néha jó lenne visszanézni. :)

Kezdőnek melyik faj az ideális? Megint elp.csáztak emberként lézeresek (pontosabban még nem, de jó úton haladok... ). Tehát akkor csináljak olyan hajót, amelyiken van ilyen fegyver is és olyan is, vagy a felderítésre hagyatkozva csak specifikusan az ellenre? (ugye a kinetic fegyverek a ballisztikus rakéták?)

Kolonizáció: Érdemes 60%-os habitability-s bolygót elfoglaljak? Eddig csak a 80% körülieket kolonizáltam, de most is eléggé lemaradtam a bolygókkal... :/ Vagy ne erőltessem az emberi birodalmat (az elsőt a felajánlott fajok közül)?

(#269) Louro válasza woryz (#268) üzenetére


Louro
őstag

Én csináltam egy saját fajt. Mineral+Army fókusszal. Mineral az egyik fő nnyersanyag, amiből gyártok. Army pedig azért, mert szeretek kopogtatni a szomszédoknál. Nem vagyok egy nagy diplomata.

Bolygónál az elején szerintem érdemes a létszámra gyúrni és a legelején a food-ra a bolygókon. Minél előbb maxos a népesség, annál hamarabb tudsz profitálni maxot a bolygóból. A lakhatóság esetén nálam eddig 60% hab+22népesség preferáltabb, mint a 80% hab+16népesség.

Mess with the best / Die like the rest

(#270) woryz válasza Louro (#269) üzenetére


woryz
senior tag

Én nem tudom, de hiába vagyok +7-ben a kajával akkor 1,00 a napi növekedés az új popban... Hogy lehet rágyúrni? Nem elég, ha zöld az érték? :)

(néha olyan b.zi helyekre tud betenni a gép... :(( Berak mellém 10-es, 12-es 14-es 80%-os bolygót, és ezzel ő letudta, mert a környéken nincsen semmi más... :(( )

[ Szerkesztve ]

(#271) Louro válasza woryz (#270) üzenetére


Louro
őstag

Valahogy lakható bolygó nekem se sok akad a környezetemben.

Foodnál én az elején úgy játszok, hogy az üres helyekre food-os épületet teszek. Majd ha maxos a populáció, akkor cserélem vagy mineral vagy science épületre.

A habitability kapcsán tegnap ezt az oldalt találtam. A növekedésre is hatással van. +minél nagyobb a bolygó, annál lassabban fog nőni a népesség.
[link]

Mess with the best / Die like the rest

(#272) woryz válasza Louro (#271) üzenetére


woryz
senior tag

Köszi, most így már kezd tisztulni a kép. :) Megnéztem este, és tényleg kaptam kis bónuszt ha nagyobb volt a "túltermelésem".

Amit még szeretnék kérdezni, hogy helytartót érdemes minden bolygó élére kinevezni, vagy elég ha csak a szektorok élére nevezek ki valakit?

(#273) Louro válasza woryz (#272) üzenetére


Louro
őstag

Szektorban ha több bolygó van, akkor úgy tudom, csak a szketor élére nevezhetsz ki vezetőt.

A szektorra is van valami -10%-os büntető. Bár még nem merültem bele. Bár szeretem a sok bolygót, mert outpost nem túl olcsó. :(

Mess with the best / Die like the rest

(#274) Habugi


Habugi
addikt

A Precursor Eventek legvégére figyeljetek oda, ugyanis hiába írták a Banks féle changelogban h immár végre player onlysok lettek.., mert az utolsó artifact megtalálását követően mikor a home system spawnol, álló brével futnak rá a rendszerre a környező AI birodalmak is.. :U

Elég gáz.., mivel ugye ha előbb scannelik át a rendszert mint a player akkor bukó az ottani anomaly, így az Event befejezhetősége és a tetemes mennyiségű Unity reward is.. :(((

Ironman modeban jártam meg vele de nagyon csúnyán.., az utolsó mentési/töltési pont ingame 22napos volt így, mindennel próbálkoztam.., még azzal is hogy a rendszerbe elsőként érkező, számomra még "felfedezetlen" birodalom science shipjét apró darabokra lőttem amint a rendszerbe értem, kvázi bevállaltam volna a háborút is de még így is megjártam, nem segített.

Kezdtem emiatt egy új játékot mert az achi sem létezett még akkor amikor Ironmanben először végig vittem, mondanom sem kell nyilván h klasszisokkal gyengébb helyen kezdtem emiatt, 80%-os bolygó sehol, 60-asok is alig, a kezdő tudosókról és egyéb karakterekről nem beszélve, az már extrának sem volt nevezhető amikor kiderült h közvetlenül mellettem trónól a galaxis 3db Fallen Empirejéből az egyik de olyan közelségben, hha a kezdőbolygóm határának szélén (egy bizonyos irányban..) kezdek el kolóniát felhúzni, vagy annak peremén egy Outpostot akkor udvariasan megszólít hogy vagy azonnal lebontom vagy hörcsögeledelt dózerol belőlem.. ;] :O

Kabaré.., na mindegy, a lényeg.., az utolsó artifact megtalálása/anomaly kutatása előtt érdemes a birodalom átellenes határain kívülre, attól legalább 5-7 naprendszeres távra elhelyezni 1-1db, 5ös tudóssal felvértezett science shipet, hogy amikor bedingel h megvan az anyabolygó akkor egyből rá lehessen startolni..
Féregjáratosok esetén (mint pl jómagam is), előre rákészülni a manőverre generátorokkal.., nem pedig csak a spawn után nekiállni felhúzni őket mert már bőven-bőven késő lesz..

Így már sikerült.., persze az AI erre is ráugrott mint gyöngytyúk a takonyra de most nehéz lett volna legyorsulniuk, esélyt sem adtam nekik. Meglett az achi, a reward és "csak" két estémbe került.. :D :W
Hurrá-hurrá, cserébe ott vagyok ahol a part szakad, mert ezzel a bukott majommal a szomszédban még komoly problémák várhatóak, ráadásul közeljövőben.. :)

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#275) Habugi


Habugi
addikt

Kérnék tippeket..

Főbolygomtól két rendszernyire lévő pulzárból előmászott ez az egyed:

Van humorérzékem de ~50év után egy tápos Leviathant kicsit korainak érzek.. :DDD

Kicsit utánaolvastam.., Class A/B csillagokhoz tartozó naprendszerekben gyengébb mint máshol, Curatortól is be tudom húzni a 25% damage bonuszt viszont a hajamra kenhetem, elég morcul rámentem a gazdaságra/fejlesztésre, flottám az nudli egyelőre, ugyan ~Tech4 Cruisereket már ki tudok tolni magamból de állítólag 20K-s Fleet alatt még Class A/B rendszerekben sem nagyon érdemes próbálkozni.

A probléma.., vándorol kénye-kedve szerint és lemángorol mindent amit talál.
Mire meglenne a 20K olyan rombolást rendez hogy pffff.., mentés/betöltés nem játszik, Ironman.

Valakinek ötlet? :D

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#276) warcat válasza Habugi (#275) üzenetére


warcat
veterán

Hagyod rombolni és majd elmegy másfelé,nagy távolságokra kóborol,ilyen statokkal sajnos nem tudsz vele mit csinálni

Az igazi probléma,hogy nagyon keveset fejlődtél 50 év alatt, a tudományon kívül látszatra se gazdaság,se lakosság se haderő nincs, ezt így nem lehet, max ha betársulsz valahova ahol a föderációs társak vagy egy feltápolt vazallus véd téged.
Ha tall stílusban próbálsz játszani,akkor is több kolónia kell ennél, nyilván mindenki 25 slotos planétákat szeretne,de nyugodtan be lehet húzni a 60% lakhatóságú bolygókat 16 felett,lehetőleg úgy,hogy az első pár minél nagyobb területet adjon neked. Biztos volt a környéken,ha a gép bezárt,akkor túl lassú voltál.
Az első 20-25 évben be kell fejezni a környéked belakását és kiépítését,utána már a szomszédokat kell méricskélni.

Kicsit korán érkezett valóban,de ekkor már le lehet győzni ,rákészüléssel meg főleg (amikor nem harcol senkivel,látszik szépen merre tart)

Ironman kapcsán meg tudom ajánlani, hogy amíg nem ismered ki a játék csínját-bínját, a
c:\Users\Felhasználónév\Documents\Paradox Interactive\Stellaris\ mappából másold át időnként(pl egy hhháború előtt) a save gamest,ezt visszamásolva visszatöltheted jóval korábbra is az állást.

[ Szerkesztve ]

EA: It's in the crate!

(#277) Habugi válasza warcat (#276) üzenetére


Habugi
addikt

Berombolt még két rendszert és kiment "északra", két éve nem láttam szóval bizakodó vagyok, remélem nem látom amíg fel nem készültem a fogadására, útja során beköszönhetne egy-két szomszédomhoz is.. :DDD ;]

Elvileg minél közelebb megy vele a harc Class A/B csillaghoz annál gyengébb, fejben már összeraktam hha visszajön/ráakadok, akkor az ilyen rendszereimbe a legkisebb állomásokból bepakolok a nap mellé egy-egy "berántósat" a flotta pedig ott fogja várni. Ez az elmélet, a gyakorlat pedig majd kiderül..

Ez az első ilyen jellegű kezdésem.., ezt is az ihlette hogy nem kevesebb mint 3db SparkOfGeniussal kezdtem, továbbá hogy ugye az egységesített Food miatt nem lehet olyan hamar "felhízlalni" Popokkal a bolygókat, szóval Migráció & GrowTimeos variánst csináltam/tesztelgetem különböző Tradició kombókkal megspékelve, illetve egy eddig nem tesztelt Unitys buildel társítva. Az első játékom ahol nem militarista vagyok.. :)

Fleet ügyileg nem álltam ilyen gyászul csak nem sokkal a shot készülte előtt az agresszívra állított fleettel beleszaladtam a Crystal Nidus rendszerébe, aztán ennyi maradt mire reagáltam, hajnali játék powa.

Két szomszédra addig azt írta a játék fleet/tech szinten h pathetic/inferior és jóban is vagyok velük, nem láttam értelmét újrahúzni a destró fleetet mert küszöbön volt a Cruiser illetve egy rakat hajógyártási bónusz, ha valamelyik elkezd keménykedni lazán kif*sok olyan haderőt amitől lehiggadnak.

Btw, rákészülni erre a dögre nem tudom mennyi értelme van/lenne, állítólag nagyon ritka..

Pont az első 20-25évben nem szoktam ész nélkül kolonizálni, függetlenül a mostani hazárdjáték kezdéstől mert rettenetesen visszafogja a kutatást, a minőség > mennyiség elve eddig mindig kifizetődött fleet/tech szinten háborúban. Kiderül h a jelen változások mellett tartható-e.., ettől a dögtől azért most kicsit elbizonytalanodtam h meddig tartható az az állapot h nem a fleetbe ölöm a nyersanyagot hanem minden másba és majd utána "repülőrajt" .., kiderül majd h beborul-e, amennyiben működik ez a kitolt módszer majd dobok róla képet ~10-20év múlva h meddig jutottam.

Az általad említett helyen egyébként csak a Non-Ironman mentéseket találtam, szóval nálam máshová teszi, napközben rákeresek majd mert hiába a rossz dir, annyi azért átjött abból amit írtál h valószínűsíthetően már használtad ezt a fajta módszert Ironmanben, kvázi működik/het és ezért a tippért pedig ezer hála..

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#278) woryz válasza Louro (#273) üzenetére


woryz
senior tag

Hááát, vagy a) vannak rendesen lakható bolygók a közelemben (18-20+) csak akkor az ellennek nem vagyok szimpatikus vagy b) el se jutok az ellenig, mert 12-13-as kis sz@rokat kapok csak c) semmilyen rendszer sincs a határaimon belül... :W 7végén próbálkoztam és ezt a hármat adta a gép, természetesen hamar meguntam így...

Valahogy elég lutrinak érzem az elejét a játéknak... Vagy valami titkos balance van? (nem gondoltam komolyan. ;) )

[ Szerkesztve ]

(#279) Habugi válasza woryz (#278) üzenetére


Habugi
addikt

Én ma olyat találtam amit még soha.., eleinte volt egy kis szépséghibája de szépen rendbe tettem..

25ös a kicsike és van rajta egy szerény 50% mineral bonusz.. :D :C

A migráció bonuszommal és a Synthekkel elég hamar fullra lesz rakva, kap majd Landofopportunityt is pluszban és properül cserélgetve lesz alatta 3db 5ös kormányzó amíg elkészül s elnyeri teljes pompáját, endtech megy rá mindenből, mocskosul durva lesz. :))

Szomszéd rendszerben pedig már épül a feketelyuk mellé a Habitat.. ;]

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#280) anatron


anatron
aktív tag

Ezek a telepaták lettek szerintem a legütősebbek.

Az egyik admirálisomból halhatatlant csinált a túlvilág:
-Choosen One : +30% evasion +15% fire rate, Immortal

Na ezzel a parancsnokkal a szerény 62k-s flottám úgy elkente egy 92k-s alvás zavaros ős flottáját,hogy csak lestem.

Aztán ott van a Covenant bónusz: ami szintén +15% fire rate és +30% army morál.

A +10%-os research bónusz a kutatóimnak szintén nem rossz.

Az alap bónusz a népességnek +5% energia,+5% engineering,soci,fizika és +5% happység.

Ezen felül idéztem már Avatárt,ami 21k-s csatahajónak felel meg.A random túlvilági bónuszokról nem is beszélve (pl +20% research bónusz 60 napra).

A pszihopata hadseregtől nem dobtam magam hanyatt,mert szerintem egy klón sereg is tud annyit ár/érték arányban,mint ezek.

Szal szerintem telepatikusnak lenni nem rossz a stellárisban.

(#281) Vesa válasza anatron (#280) üzenetére


Vesa
veterán

Az egyik admirálisomból halhatatlant csinált a túlvilág:

:))

A tudomány a valóság költészete!

(#282) Drenadar válasza anatron (#280) üzenetére


Drenadar
veterán

telepaták?? azok kik? :D

(#283) Habugi válasza warcat (#276) üzenetére


Habugi
addikt

Elkaptam a rohadékot, bevált a terv.., működik rajta a berántós módszer! :C

Tudom a felvételbe belerondít a skillcsere de ~20éve vártam már h beadja végre azt a mocsok Mega-Engineeringet, hiába volt meg minden előfeltétel.., szóval manapság ugrottam rá a skillcserékre mint gyöngytyúk arra a bizonyosra.. :U

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#284) woryz válasza Habugi (#279) üzenetére


woryz
senior tag

Ezt a kormányzós dolgot nem értem... Ha csak két bolygóm van, akkor érdemes mindkettő élére kormányzót tenni? Vagy automatice érvényesülnek a bónuszai?

Bár szerintem jegelni fogom a játékot egy ideig, valamit mindig elb@szok, és kezdhetem elölről... Vagy széjjel szopatnak az ellenek... ÉS az első 20 év már kezd baromi unalmassá válni. :)

(#285) Habugi válasza woryz (#284) üzenetére


Habugi
addikt

Érdemes bizony, nálam momentán egy híján tele a pool mert 9 core rendszerem van, sectort még nem muszáj csinálnom, kvázi "kell" 9 kormányzó.., a bonuszaik miatt.

A többire írtam neked privátot.. :)

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#286) anatron válasza Drenadar (#282) üzenetére


anatron
aktív tag

Hát ők azok az arcok akik szemmel vernek,nem kézzel. :)

(#287) anatron


anatron
aktív tag

Na csatolok képet is:

(#288) Habugi válasza anatron (#287) üzenetére


Habugi
addikt

Spiritualista vagy, esetleg egyéb módon jutottál hozzá egy Psionikus Scientisthez és bemákoltad a PsionicTheoryt? :)

Nézegettem hogy egész szépen ki lehet sakkozni a Perkekből h meglegyen mindkét Psi, az endgame crisis damage bonusz, továbbá mega structure szinten minimum a Dyson/SA/SN trio, az építési bónuszukkal. :K

Nálam időközben elkészült a bánya.. :DDD

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#289) anatron válasza Habugi (#288) üzenetére


anatron
aktív tag

Spiritualista és a Pszionikus utat választottam.

(#290) anatron


anatron
aktív tag

Habugi

Amúgy lehetne még azt a bányász témát fokozni!Ha pl szinkretista rabszolga tartó lennél,mint pl én,akkor kitudnál hozni +30%-os bonuszt a rabszolga bányászokra alapból + a rabszolga bónuszok épülettől és rabszolga tartó tech szinttől függően. :K

[ Szerkesztve ]

(#291) Habugi válasza anatron (#287) üzenetére


Habugi
addikt

"Immortal" Hadmirálisom már nekem is van..

Összesen 15% RoF bonsszal, azt ugyan nem tudom mi történik a kiválasztottaddal ha csatában elhullik, feltámad-e vagy hasonló, az enyém tuti nem.., viszont újrahasznosítható, fémhulladék formájában! :DDD

(#290) anatron:

Igen, tudnám is alkalmazni Xenophobe révén de nem csípem. :B

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#292) anatron válasza Habugi (#291) üzenetére


anatron
aktív tag

Viszont az én vezetőm nem rozsdásodik és a hegedűművészek sem akarják elvinni a MÉH telepre mert olyan szíp színes. :D

(#293) Habugi válasza anatron (#292) üzenetére


Habugi
addikt

:D :C

Btw..

Sárkányfiókátok volt már?! :))

103 évvel az Ether Drake legyőzése után jött egy ilyen Event..:

Eltelt 4 hónap és..

:C :C :C

Nagyon kemény dög (plusz úgy megy mint a mérgezett egér, menekülő fleeteket egy pillanat alatt harcba lehet rántani vele!!), fogalmam nincs milyen fegyverzete van, teljesen új effekt de egyszerre több célpontot büntet párhuzamosan, közben pedig viszonylag sűrűn elsüti a "halálsugarát" is, itt épp a Prethoryn Swarm BS-eit instapopolja egy lövésből:

Utóbbiaktól egyébként pont mostanság tervezem behúzni a Queent is, jópofa hármas lesznek az Automated Dreadnoughttal együt.. :D

"Délen" van egy elszemtelenedett Spiritualista birodalom, ami már bekebelezett 6-7 másikat és a 800 csillagos galaxis bő ~40%-át uralja, kezdésnek hozzá fogok majd beköszönni ezzel a hármassal. ;]

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#294) warcat válasza Habugi (#293) üzenetére


warcat
veterán

X idővel a sárkány után elkezd elkezd ketyegni az óra és előbb-utóbb beadja ha tied a bolygó,ez hozzátartozik a jutalomhoz,amúgy meg lehet nézni mi van rajta a nagyító ikonnal.Jól felszerelt...
De mit csinálsz 2439-ben,addigra rég végetér a játék, nekem ez a bajom jelenleg vele :)

EA: It's in the crate!

(#295) Habugi válasza warcat (#294) üzenetére


Habugi
addikt

Igen megnézhető csak ennyit mutat..

Namost ez bitangul fals, hiába látványos a Tachyon extravaganza.., ahhoz sok köze nincsen. :(

Btw.., minden megastruktúrából felhúzok egyet, nem két napos project egyik sem és ugyan már a Ringworld 2. etapjánál tartok de fájdalmas pedig a Dyson gömb sem volt kutya.

Megjegyzem ezt (RingWorld) és Science Nexust sem fogok soha többet építeni, utóbbi nettó haszontalan és ahhoz képest elég hosszadalmas felhúzni..
Egy Habitat töredék idő, töredék költség és kutatási outputra lazán el lehet vele érni a Science Nexus ~90%-át, sőt.., többet is, ráadásul párhuzamosan több is építhető egyszerre.
Utóbbi ugye 50/50/50, namost a Habitatból ki lehet hozni 54/46/46-ot úgy, hogy rakok rájuk egy-egy Paradise Domeot is a 10% Happiness és a kaja kedvéért ami ugye nem lenne szükséges az egységesítés okán. Kvázi akár 60/51/51 is lehetne.. :U

Az anyarendszerben jelenleg 6db ilyen Habitatom van, ez a rendszer egyben önálló szektor is, amit a képen látható s mély köztiszteletben álló, karizmatikus Unit 48B kormányoz.. :DDD :D

Egyébként ha nem is vágtam volna bele a Mega projectbe, a Pretoryn eléggé megszivatott/bénázott.
A királynőt mindenképpen be akartam húzni, ahhoz ugye meg kell várni amíg legalább egy bolygót elfoglalnak/belaknak, mert őfelsége csak ezután teszi tiszteletét.

Nos igen ám.., csak a barmok egy olyan ponton léptek be a galaxisba ami igen erősen lakott volt és helyből ki is választottak 5db olyan bolygót rivális területen ami heavy reinforced volt, fullra belakott és beépített.
Na.. innentől ~40évig arra vártam hogy valamelyik bolygót az 5db közül sikeresen nullra bombázzák, ergó lepusztuljon róluk/valamelyikről az összes épület és pop, mert a ~30-40db kolonizáló hajójuk addig csak dísznek van kb, nem csinálnak semmit.

Végül meguntam és hadat üzentem annak a szerencsétlennek akihez megérkeztek, célként megjelölve az érintett 5db rendszerből hármat, méghozzá Cleanse funkcióval hogy véget vessek a hikomatnak.. :U :W
Bejött egyébként.., amint megnyertem a háborút az érintett takarított bolygókra egyből rárepültek a kolonizáló hajóik és kezdetét vette a móka, csak túl sokáig voltam türelmes. :N

Egy vicc egyébként, volt olyan bolygó amit 4x30K csapott nevezett ~40évig, olyan is amit 60 + 67K csapott ezidő alatt és ugyan az épületek lepusztultak de a Popok csak nem akartak, pedig az ikon alapján fullos bombázást kaptak nem Limitedet.., lol.
Van még min dolgoznia a készítőknek, ha ezt a Cleanse-es kis hadüzenetet nem ejtem meg, a nagy end-game krízisük még mindig sehol nem tartana, a beérkezési 5db rendszerben hikomatolna még mindig a Prethoryn Swarm. :(((

Amennyiben unod a banánt indíts egy 800 vagy 1000-es 4ágas Spirált, 15+5el, olyan clusterfuck hogy az teljesen kész, garantáltan nem fogod befejezni 2400-ra.. :D

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#296) warcat válasza Habugi (#295) üzenetére


warcat
veterán

Ugyanarra jutottál mint én meg a stellaris reddit is :)
Újra kell balanszolni a megastruktúrákat majd,szerintem a kicsi verziók sokkal hamarabb beférnének,ekkor a számuk még erősen kötött lenne, ringworldből csak egy szelet stb.
Ez utóbbit fel szoktam építeni mert remek flottabázisnak a 4 starport együtt,cruiser/battleship mind ott épül esetleg megtámogatva máshonnan corvette hordával.

1.6-ban ugye javíthatóak lesznek, a beacon of infinity-alapú fallen empire-diót elég könnyű feltörni,elég durva lesz ha a jutalom így marad mint most (1 működő ringworld,egy csonka kipofozható meg egy harmadik javítható)

Habitatokat használom,azok jók ,a többi MS tükrében még talán túl erősek is,de inkább azokon kellene pofozni még.
Kimatekozták azt is,hogy kb addig érdemes science habitatot építeni,míg nem éred el a 250/250/250 összteljesítményt tudomány terén,utána én energiatermelésre használom,ahogy igényli a flotta úgy telepítem be őket,ugyebár lehet őket halomra építeni,nem kötelező beköltözni.

EA: It's in the crate!

(#297) Habugi válasza warcat (#296) üzenetére


Habugi
addikt

Pontosan egy FE-től behúzott RingWorld kapcsán lett nálam totál érdektelen az Energy kérdése még a Habitatok előtt, 2320 környékén..

Összességében egyébként sokkal könnyebb lett a játék, a Tradiciók között is van egy-kettő ami nagyon OP, a megastruktúrák közül a SentryArray valami elképesztő nagy cheat, ha nem szeretném annyira akkor rohadtul utálnám.., stb.
Nehezítésnek ugyanakkor nem kapott semmit vagy csak én nem találkoztam ilyesmivel.

A megastruktúrákat alapjaikban kell újragondolni, az biztos.

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#298) vvega30


vvega30
senior tag

Csinálhatnátok egy tuttoriál videót az első 100-150 évről a kezdőknek, mint én:)
De komolyan! :)

NEE NED ZB 6TNN DEIBEDH SIEFI EBEEE SSIEI ESEE SEEE !!

(#299) Habugi válasza vvega30 (#298) üzenetére


Habugi
addikt

Elég nehéz feladvány mert ahány faj és azok politikai/egyéb berendezkedései annyi féle kezdés és ha ez még nem lenne elég a random generált, minden alkalommal eltérő kezdési körülmények is rátesznek egy lapáttal.. :B

Kvázi amire te gondolsz, az egy "nagy általánosságban" jellegű dolog kéne hogy legyen, ami kérdés mennyire megvalósítható.

Btw..

Egy tegnapi kis szösszenet, avagy a tárgyalt @kikelt Immature Ether Drake akcióban, amint éppen aprófává hasogat egy Prethoryn fleetet, egymaga..! ;]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#300) Louro válasza vvega30 (#298) üzenetére


Louro
őstag

Inkább pár olyan lehetne, amit mondjuk egy topiknyitónak el tudnék képzelni, hogy fegyvereknél mi mire jó, milyen szetteket javasoltok, fejlődésre vagy gyors terjeszkedés vagy gyors fejlődés. Vagy mi mire van hatással.

Én is eddig tök buta módon azt hittem, hogy ha minél több a food egy bolygón, annál gyorsabban nő a népesség. A számokat nézve nagyon nem. A lényeg, hogy ne nulla vagy minuszos legyen az érték és nőni fog a populáció. Rengeteg infó gyűlt már itt össze. De tényleg nehéz egy általános javaslatot írni, mert akkor az a játékot is minősítené. Ez pedig pont nem egy szimpla stratégia. Én a fegyverekkel szívtam. Még az elején csak torpedóra mentem, de aztán csodálkoztam, hogy volt, akit nem is sebzett. Akkor megismerkedtem a Point-defense jóságával. Bár így veszítek DPS-t, de nyerek védelmet. Vagy ilyen a gazdasági kérdés. Nem kell minden bányát felhúzni. Én az elején a mineral és energy bányákra mentem. Mineral építéshez, energy pedig az üzemeltetési költségekhez. Mert a bányák, outpost-ok pénzigényesek.

Mess with the best / Die like the rest

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Stellaris
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.