Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:37:15

LOGOUT.hu

Sörtípusok erjesztési eljárás alapján:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#18962) Mike88


Mike88
senior tag

Sziasztok!
Volna hozzátok 1-2 kérdésem, sör gyártásával kapcsolatban, egyelőre főzéssel nem foglalkozom, mivel abszolút kezdő vagyok a témában, pálinkafőzéssel viszont foglalkozom már jópár éve...
Az első kérdés az, hogy (keresve láttam, hogy többen használtatok/használtok sörsűrítményeket), ezeket kierjedés után szimplán palackozzátok vagy használtok a palackozás után valamilyen szűrési eljárást? Kell-e egyáltalán? Első 1-2 decit kiöntitek-e, utolsó pár decit kiöntitek-e? Avagy ezt úgy ahogy van, lelehet palackozni?
Mikor kezditek el lepalackozni, (mikor érdemes?) ha abszolút leállt az erjedés, vagy az utóerjedés vége felé, amikor még teszem azt egyszer-egyszer bugyborékol a kotyogó 1 órában? Miután lepalackoztátok, cukor rákerült, (olvastam, hogy kb. 1 hét, mire a szénsavasság kialakul) ebben az egy hétben, majd ezt követőn milyen hőmérsékleten tároljátok? Mert értem, hogy a szénsavasságot a cukorral újraindított erjedés okozza, csak hogy az erjedéshez elvileg kell egy magasabb hőmérséklet 15-20 fok, tehát ebben az egy hétben még érdemes a házban/pincében hagyni, majd lehet hidegre tenni vagy hogy?