Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1318) FazekasLaci válasza otkolon (#1312) üzenetére


FazekasLaci
aktív tag

Én azóta lesem a pixelhibákat a kijelzőkön, amióta egyszer belefutottam egybe... Nem véletlenül küldtem be korábban azt a pixelhiba ellenőrzőt...

Mellesleg van egy trükk, amit a gyártók kihasználnak:
- az, ami neked van, az nem pixelhiba, hanem subpixel-hiba. Ami azt jelenti, hogy a pixel csak részlegesen működik jól. Minden pixel 3 subpixelből áll: vörös, kék, zöld. Ezek adják a fekete és a fehér pixeleket. Ha ilyen színű a pixelhibád, akkor a teljes pixel hibás, ha színes, akkor meg csak a subpixel nem megy...

Mivel ezek a gyártásból eredő hibák, azt már a vásárláskor látni kellett volna. Utólag ugyanis ezek nem jönnek ki.

Sajnos azt tudom javasolni, hogy a Fogyasztóvédelmen keresztül próbáld érvényesíteni az igényedet, mivel a Sony a garancialevélen garantálja, hogy 2 ÉV TELJESKÖRŰ garanciát ad a termékre. Vagyis lazán kérheted, hogy ismerjék el, a monitorod nem a szokványosnak megfelelően működik, és kérd, hogy technológiától függetlenül javítsák meg, hogy ugyanúgy tudd használni, mint akik egy pixelhiba-menteset vettek azonos árért...

Mellesleg az én nyomtatott garancialevelem nincs is befejezve. A 4. oldal közepénél vége mindennek a mondat közepén :) Szóval ez alapján sok mindenbe bele lehetne kötni.

Valószínűleg a békéltető testület majd segít Neked. Nyugodtan hivatkozz arra, hogy a vásárlás előtt sehol nem volt a boltban felfüggesztve, hogy ilyen helyzetben nem tudsz szervízbe menni.... Mellesleg nem a Sony, hanem az eladó kötelezhető a garanciális ügyintézésért a hatályos jogszabályok szerint. Tehát nem neked, nekik kell rohangálniuk majd ezügyben...

Mellesleg, ha három napon belül vetted észre, még visszavihetted volna, hátha az eladó szíve megesik rajtad és kicseréli (vannak ilyen cégek). Ha online vetted, akkor 8 napon belül az eladó köteles lett volna kicserélni mindenféle indoklásod nélkül, vagy visszafizetni az árát (ez az elállás jogáról szóló hatályos kormányrendelet alapján van így).

Ezért online biztonságosabb a megrendelés... Hozassátok ki házhoz ingyen és akkor 8 napig gyűrhetitek probléma nélkül. Ha meg a fenti elállás jogára nem hívja fel a figyelmedet az eladó a vásárlás során (ld. Online üzletszabályzat), úgy ez az időtartam 3 hónapra kitolódik... De ez utóbbi nehezen igazolható utólag...

[ Szerkesztve ]

Laci - Ide is írhatsz nekem: fazekas@grasshopper.hu, vagy hívhatsz: 70/429-3200

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.