- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Egy Biztonsági őr kalandos útja.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Mindent a StreamSharkról!
- Ep128Emu felhasználói képeskönyv
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Érdekes történések a hardveraprón...1.
- Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
-
LOGOUT.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rumos14
nagyúr
válasz
sebgutkopf #848 üzenetére
sztem van annyi különbség a 2 gép között, hogy mindenki tud választani. videóra a NEX-7 egyértelműen jobb (említeném még a peakinget és a külső miki csatlakozást), natív objektívek terén az OM-D viszont sokkal de sokkal jobban áll.
-
válasz
sebgutkopf #897 üzenetére
biztos, hogy nem tudok, próbáltam már dslr-en a 50/1,8-at, utáltam minden esetben.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Magától a látószögtől eléggé tartottam előtte, de kellemes meglepetés volt, sokkal jobban tudom használni mint számítottam rá. Vagy jól alkalmazkodom, vagy mégse olyan rossz. Mindegy a lényeg, hogy bevált.
De ez nem is fontos, mert nem vagyunk egyformák, témáid szokásaid miatt lehet, hogy nem tudsz/szeretsz ilyen látószöget használni.
-
válasz
sebgutkopf #895 üzenetére
az, hogy a sarkok csak f4-re szedik össze magukat igazán, nem gond, sőt, kívánatos is lehet. középen viszont ennél jobb teljesítményt várnék, és hát igen, a ca sem szép. a legnagyobb bajom azonban nem is ez, hanem az 50 mm, tényleg érthetetlen számomra.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Az összefoglaló korrekt.
Ha rendszert nézünk, akkor szigorúan nekem az em5-ből három dolog hiányzik:
1. olyan árcédula, amit hajlandó lennék kipengetni
2. a 12-60 valódi utódja (a 12-50 nálam totál mellé, egyedül az átfogása tetszik)
3. videóban már többre vágyom (3 helyen tehát ez zavar a legkevésbé)A nex7 ellen is van legalább ennyi érvem, azt se fogom megvenni, nem éri meg a nex-ben feljebb lépni az 5n-nél. Meg eldöntöttem, hogy ennyit egy darabig (soha - soha nem mond, hogy soha
) nem adok ki egy vázért.
-
Stitch
őstag
[ Szerkesztve ]
-
nekem csak az a bajom, hogy annyira nem kicsi, annyira nem olcsó, és úgy tűnik, hogy annyira nem is jó. bőven megüti a mércét, én is megvenném, ha nex-eznék, de azért nehéz megemészteni ezeket, annak fényében pláne, hogy valóban 60-70 mm-esre illett volna tervezniük. 50/1,8-ból dunát lehetne rekeszteni, és azok is elég jók már f4-en, sőt.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
FEDman
addikt
Hát nem egy M.Zukio 45/1,8 az biztos.
Ettől függetlenül én nem tartom annyira rossznak ezt az obit. Nem üti meg a kis M.Zuiko szintjét, de pl. Sony 16/2,8-hoz képest ez egy teljesen használható obi akár nyitott rekeszen is. Mert bár nyitva nem karcolja szét a szenzort, picit puhácska a képe, de 16-os palacsintával ellentétben sokkal kiegyensúlyozottabb a teljesítménye. Nem csúcs obi, de szerintem vállalható ez az obi akár nyitott rekeszen is. Ha 50 helyett 70mm-es lenne talán még el is gondolkoznék rajta.
Így viszont boldogan használom tovább a kis M.Zuikomat.
-
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
válasz
sebgutkopf #880 üzenetére
nyilván nem a világ csúcsa egy váz sem.
de azért eljátszom a gondolattal: mi hiányzik szerinted az e-m5-ből? az én szememben az első igazán érett váz (kivéve az ergonómiát, ott bosszantó hülyeségek vannak). gyors, jó af, jó evf, fícsörökben gazdag, strapabíró. a nex-7-et nagyon innovatívnak mondják, az is, de igazából nagyon hasonló a tudása. nagyobb szenzor, nagyobb felbontás, nagyobb af, viszont rosszabb af, lassabb, nem annyira strapabíró és más formájú.
ja, és nincs köré rendszer!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #880 üzenetére
Hangos AF? Én mintha pont azt olvastam volna róluk, hogy nagyon finom csendes AF-e van az új Sigma fixeknek. Ha esetleg van már valakinek akkor erről beszámolhatna..
Amúgy a 19/2,8 és a 30/2,8-as obikból túl sok következtetést én még nem vonnék le arra vonatkozóan hogy akkor ezek alapján mire lehet majd számítani a Sigmától.
Már csak azért se mert ez a két obi még nem a cserélhető obis mirrorless vázakra lett tervezve, hanem a Sigma saját DP kompaktjára. Gyanítom ez most amolyan kompatibilitási előtapogatás, ha már az APS-C DP kompaktokra megterveztek két fix obit akkor már semmibe nem került számukra kidobni ezeket NEX, meg mFT bayonettel, miközben meg értékes tapasztalatokat szereznek a későbbiekre.
[ Szerkesztve ]
-
csakb
őstag
válasz
sebgutkopf #879 üzenetére
"A Fujit azért nem tudom rendszernek tekinteni, mert igaz van 3 obija, de váza csak 1 db van, az is méregdrága."
További nemrendszerek: Leica S2 + 5 db fix obi, Pentax 645D.
-
Pompi
nagyúr
Valaminek a 16mm pancake helyett is jönnie kell, a Sony UK weboldalán már nincs is fent ez az obi, csak a previous modellek között.
Feel Good Inc.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #882 üzenetére
szerintem annyi előnye lesz, hogy palacsinta méretű...egyébként nem hiszem (még ha G-H-I-J...jelet raknak rá) hogy a jelen kitzúmnál jobban fog rajzolni...itt egyértelműen a váz+obi össz nagyság lesz a döntő szempont...lehet versenyeztetni egy mft+zúm palacsintával.
És valljuk meg őszintén, ez nagyon hiányzott a nex frontról...nem lepődnék meg, ha megnőne a vásárló kedv a kis kombó láttán...persze mindez 2014 tájékán
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A viccet viccnek vettem
Ettől mindenképpen korábbi megjelenésre számítok.
Amíg a képminősége nem ismert, addig nem mondhatom az se egyértelműen, hogy érdekelne. Kicsit átlag feletti képminőségnél még valószínűleg nem érdekel, csak ha valóban jól rajzol, ha már nem fényerős. Ha éles és kevés CA-t produkálna, akkor jó lehet a 16/2,8 és a 18-55 kiváltásra egyben és akkor 2 obival lennék (az 50/1,8 az mindenképpen marad). -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #880 üzenetére
"De kíváncsi vagyok már mikor jön és milyen lesz az a sony 16-50 G-s palacsinta"
Én már megírtam neked viccesen, de lehet hogy ogazam lesz...úgy 2014 körül
Viccet félretéve, nem kapkodja el a sanyi a fejlesztését a nex rendszernek...inkább csinált egy kissé hasonló kompaktot. -
sebgutkopf
őstag
A sigma obiknak az a szerencséjük, hogy olyan kevés a sony obi, hogy ezért megveszik az emberek. Egyébként engem egy fix obi 2,8-as fényerővel és hangos af-el abszolút hidegen hagy.
Amikor gépet választ az ember, akkor nem csupaszítjuk le úgy a modellt, mint ahogy én tettem, hogy csak a vázat nézzük. Ezt szándékosan tettem, hogy rávilágítsak, hogy önmagában mint váz az em5 se a világ csúcsa. Nagyon jó, de nem egyedülálló. A mögötte lévő rendszer jelenleg már az, de az egy másik beszélgetés része.
De kíváncsi vagyok már mikor jön és milyen lesz az a sony 16-50 G-s palacsinta.
-
sebgutkopf
őstag
Az mft egyedüli milc rendszerkénti léte az ex négyharmadosoknak egy jó elégtétel. Szívesen nézem a sikerét, és a két nagy meg csak a partvonalról nézi egyelőre. Kérdés mikor kapnak észbe, vagy egy új fotós "világrend" kialakulásának kezdetét látjuk?
A Fujit azért nem tudom rendszernek tekinteni, mert igaz van 3 obija, de váza csak 1 db van, az is méregdrága. A várható eladások mennyisége nem fog érdemi piaci részesedést elérni, ezzel pedig hiába jó, vannak szarvas hibái, amit ilyen ár mellett már nem mindenki néz el és perifériára fog szorulni.
Sokat sírunk az obik iránt és azt látjuk, hogy hiába nincs ínyünkre, de egy induló szettnek szüksége van egy kit zoom-ra, mert a nagy tömeg azzal veszi meg, nem a fixekkel. Ez ismét egy olyan szempont, ami miatt nem lehet széles körben elterjedt. A fuji jelenleg lehet egy kiváló kult gép, de olcsóbb váz és zoom-ok nélkül egy ritkaság marad, nem lesz rá 3rd party obi, nem tud rendszerré élni.Jelenleg az mft az egyetlen milc rendszer. A nex-ben meg azt látom, hogy idővel lehet belőle rendszer (még nem az). Másnál azt hittem lesz, de nem lett és csönd van. Pedig a samunak is ott vannak az ígéretes obijai, de hiába. Néma csönd. A 3db eladott nikon 1-ről meg most nem akarok veled újra vitatkozni, hogy rendszer-e.
-
Tulku
veterán
válasz
haarmaan #874 üzenetére
Semmi baj az 5n-nel, aki pl kompaktról szeretne tovább lépni, annak melegen ajánlom...
Kültéren a videója is mesés, és ha azt nézzük, hogy a kitzúmmal tökéletesen elvan az emberek 80-90%-a, akkor még meg is értem a sanyit, hogy nem fejlesztett obiparkot.Én a nex7 koncepcióját nem értem, erről regéltem (a rendszerben gondolkodom röpirattal) egyébként mint váz, biztosan szenzációs a nex7...
Parci lehet hogy markánsan fogalmazott, az ő véleménye, egyébként az mft fórumon is ajánlja bizonyos esetekben a nex 5n-t, tehát nem valami ördögtől valónak hiszi, csak hát itt hadd ütköztessük a véleményeket.
Az pedig hogy miből mit hámoz ki valaki, aki gépet szeretne venni, eléggé az egyén széles látóterétől függ...nem hiszem hogy egy-két poszt alapján dönt ellene vagy mellette...
Ha áttévedsz az mft fórumba (látom megteszed azért) láthatod, hogy ugyan ilyen vehemenciával megyünk neki ott is vázaknak-objektíveknek...nem kíméli az emberfia, ám leírja az előnyeit is, de szerintem jobb, ha ideje korán felkészül a páciens a vásárolni kívánt gép hibáiból is... -
haarmaan
tag
„az e-m5-ben semmi különleges nincs és társai”
Ezt nem mondta senki, arról szól a dolog, hogy az a plusztudás, amit az OMD tud nagyon sok embernek nem ér meg további kétszázezret, ennyi ezen mit nem lehet megérteni.
„akkor szoktam például én felhördülni, amikor jön a nex istenítés”
Szerintem nagyon sok nex tulaj leírta a véleményét a gépről itt a topicban, a pozitívumokat és a negatívumokat egyaránt, úgyhogy nem hiszem hogy olyan sokszor volt itt istenítés.
De ha volt is, egy Nex gépekkel foglalkozó topicba ez nem fér bele? -
haarmaan
tag
Látom még mindig nem értitek amit írtam, próbáljátok már meg egy kicsit más látószögből nézni a dolgokat, és ne csak a tietekéböl. Mert még mindig azt hajtogatjátok, hogy a Nex rendszer szar az obik terén. Ez így van de, rengeteg embert ez nem érdekel, hidegen hagy.ugyanugy ahogy benneteket nem érdekel a video.
Elhiszem hogy nagyon profik vagytok fényképezés terén, de úgy beszéltek itt gépekről, rendszerekről mintha minden szar lenne. És aki nem költ legalább 400000 ezret vázra meg ugyanennyit obikra az mind luzer. Ezzel a hozáálásal rengeteg embert félrevezettek.
Hát igen van, akinek fontossab a videó minősége is. Ettől függetlenül nem kell őket lenézni, vagy lekezelően beszélni róluk, csak azért mert nektek nem annyira fontos, vagy azért mert hü de nagy hozzáértők vagytok a fotózás terén.
Durci bevágásról szó sincs csak a véleményem mondtam el. Hátha segit abban egy-két embernek azon hogy tul lépjen azon a hozááláson hogy, hu de mekkora profi vagyok fotózás terén, és amit én tudok, vagy gondolok, vagy tapasztaltam az a tuti. -
válasz
haarmaan #871 üzenetére
"nincs egy használható obi se rá, a 16-os palacsinta szar, a zeiss drága és nagy, az 50-es elcseszett látószögű ráadásul nagy, a kit obiról meg ne is beszéljünk, Nex rendszere nincs egy használható üveg sem stb."
ennyi!
tényleg tegyük helyre a dolgokat: ezekkel is lehet jó képeket csinálni, kompaktról jövő embernek pláne nagy különbség (bár komponálási tudás nem jár a nagyobb szenzorhoz). csak épp nem ez a világmegváltó szuperváz, nem ez a lónagy varázsszenzor stb. akkor szoktam például én felhördülni, amikor jön a nex istenítés, meg hogy az e-m5-ben semmi különleges nincs és társai. sebi lassan tényleg pénzt is kaphatna a sony-tól.
180e ft-ért pedig óriási választék van mft fronton. 18-55-nél izgalmasabb üvegekkel is.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
madgie
titán
válasz
haarmaan #871 üzenetére
Igen, tegyük helyre a dolgokat: millió fontosabb dolog van a fényképezésben, mint a váz. Az objektív nem romlik meg, nem veszíti el az értékének a felét másfél év alatt, nem fog megállni benne a zár.
Átlag amatőrnek elég jó a kitobi meg a taknyos képű fix, de nem elég egy 100 ezer alatti váz? Átlag amatőr nem bánja ha fotónál mosott a képszél f6.3-nál is, de a videó full HD legyen meg ötvenpé?
Az, hogy mivel vagy el, meg mivel nem, az magánügy, szubjektív dolog (igazából kognitív disszonancia), az viszont tény, hogy a NEX rendszer objektív terén foghíjas. Még az NX rendszernél is foghíjasabb, pedig arról nem sokat hallani ám...
Ennyiért viszont nem kell bevágni a durcit
-
haarmaan
tag
Beszarok hogy milyen fikázás megy itt néha „ez az obi szar” „az a gép szar” „erre a rendszerre nincs üveg” stb.
Közben meg az itt lefikázott dolgok közül többet is, több ember is megelégedéssel használ.
Vegyük már észre, hogy mindenkinek mások az igényei és nem mindenki olyan hogy hajlandó 400000ft ot kifizetni egy bizonyos minőségért, főleg akkor, hogyha bizonyos korlátokkal is, de majdnem azt a minőséget megkaphatja a feléért. Ráadásul úgy hogy a dupla árért vett gép sem lesz hibátlan.
Erről szólt az eredeti link, amit belinkeltem.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen parázs vita kerekedik belőle.Most már ott tartunk, hogy kiderül, hogy a Nex 5N Nex 7 gépek szarok nincs egy használható obi se rá, a 16-os palacsinta szar, a zeiss drága és nagy, az 50-es elcseszett látószögű ráadásul nagy, a kit obiról meg ne is beszéljünk, Nex rendszere nincs egy használható üveg sem stb.
Nekem nincs bajom a 16-os palacsintával, sőt a kit obival sincs bajom, és az ötvenest is meg fogom venni ha lesz rá pénzem. Annak ellenére hogy a Nex-re nincs egy használható üveg sem, nagyon jól elvagyok a kit obival, meg a 16-os panacke obival.
Ami zavar a nex gépekkel kapcsolatban az a videó alatti melegedés, meg egy-két logikátlan dolog a menüvel-kezeléssel kapcsolatban, de most már ezzel is együtt tudok élni.
Úgyhogy tegyük helyére a dolgokat kicsit. Nagyon sok ember kompaktok világából érkezik valamelyik Milc rendszerre (például én is) és ezek közül rengeteg nem is akar obikra költeni egyáltalán. Nekik bőven elég az a minőségi ugrás, amit váltás gyanánt tapasztal kép és videó minőségben, gyorsaságban, beállíthatóságban, rossz fényviszonyok közti fényképezésnél, magasabb iso használatánál, stb.
Ha innen nézzük a dolgot, akkor mutassatok már nekem egy gépet 180000ft alatt, ami ugyanezt a minőséget hozza a szar kitobijával videózásnál és fényképezésnél egyaránt mint a Nex 5N.Egyébként nagyon sok ember van, aki még drágább gépeknél, vagy más rendszeren sem jut tovább a kit obinál. Hiába nagyobb a választék, hiába vannak jobb obik a rendszere.
Kicsit óvatosában kéne fogalmazni mielőtt valamiről, kijelentitek hogy szar, mert minden relativ.
-
válasz
vacsigusz #869 üzenetére
a fuji eleve niche piacra célzott, ez a különbség. két nagyságrenddel kevesebb vázat akar eladni, mint a többiek. ettől függetlenül, látva a 14/2,5, 20/1,7 és 45/1,8 obikat, bárki megcsinálhatta volna a saját árszintjén is. a sony-féle zeiss üveget hagyjuk, túl nagy, túl drága, és az árához képest nem elég jó.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
vacsigusz
csendes tag
"És ki akadályozza meg ebben őket?"
Talán a kereslet, mert vannak azok a piszkos anyagiak. Az oly,pana,sony bedobott volna egy ilyen rendszert, de semmi többet csak ennyit. Szerinted mennyi lenne a hazai eladás? Most szigorúan a magyar fizetésekhez nézve. Nagyon húzott a fuji az biztos, de meg is kéri az árát.
Vagy lehet, hogy a fuji csak a tengerentúli és a NY-európaikra gondolt ahol "kicsivel" többet keresnek az emberek? A többi gyártó pedig nem mert kockáztatni és inkább a biztos bevételt választotta? A sony-nak ott nex-7 amihez nincs "minőségi üveg" kivétel a zeiss. Ott az mft-n M5,van hozzá vállalható objektívpark, de ez a két gép egy csapatban focizik x-pro-1 el?
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
Ijk
nagyúr
válasz
vacsigusz #864 üzenetére
"Szerintem ennyi pénzből bármelyik nagy milc gyártó összehozná a fuji "rendszerét"
És ki akadályozza meg ebben őket?
A Fuji vágott bele a legtöbb ésszel ebbe a milc témába, persze előtte már a pana-oly kikísérletezte. Habár elég nyilvánvaló volt mindig is, hogy sokan a távmérősök utódjára vágynak, kis vázzal, minőségi fix obikkal, ezt mégis elég nyögvenyelősen sikerül összehozni./人◕ ‿‿ ◕人\
-
válasz
vacsigusz #866 üzenetére
jól tetted, hogy ez alapján döntöttél. a vita itt azonban onnan indult, hogy az e-m5 nem is nagy szám, bezzeg a nex-7 stb. én sem azt mondtam, hogy semmilyen körülmények között nem használható a nex-5/7.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
vacsigusz
csendes tag
Kinek mi a bölcsesség.....
A szubjektív véleményem írtam le egy olyan "rendszerről" amit mindennap használok. Senki nem mondta, hogy a sony a király, sőt mielőtt megvettem ezt a gépet úgy gondoltam a sony-ra, hogy maradjon csak a TV meg a HIFI gyártásnál......
Az, hogy kinek mi a rendszer az megint egy szubjektív dolog, Neked 3 fix már az, nekem nem,az hogy kinek mi az olcsó szintén így van, átlag 185k egy fuji objektív, Neked ez nem drága,nekem viszont nem olcsó. Kiadnék én is ennyit egy objektívért, de nem egy fix-ért.
Azt is aláírom, hogy most az mft rendszernek nincs párja és nincs igazán versenytársa. Az E-M5 egy igazán jól sikerült gép és megvan hozzá a megfelelő objektív park is. Egy dolgot irigylek csak az olympus üdvöskéjéből, az pedig a szigetelt váz.
Remélem sikerült kihámoznod a sok bölcsességből amire ráakartam világítani. Nem egyformák az igényeink, képességeink, lehetőségeink. Én az itt olvasottak alapján választottam ezt a fényképezőgépet, olvastam/olvasom rendszeresen mft topicot is, sőt elsőnek egy gf3 vagy pl-2 volt a kiszemelt,de "hallgattam" rátok és elmentem "megfogdostam" gépeket és a végén nex lett az áldozat.......
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
válasz
vacsigusz #864 üzenetére
jó sok bölcsességet elpuffantottál, köszönjük.
a 16-ossal nincs gond 30e ft-ért, annyit ér. ahogy a nex-7 szenzorával sincs gond, a fórumpistik kitalálták, hogy a sony hirtelen elfelejtett szenzort csinálni a 16-os után.
a fuji pedig 3 jó üveget tett le az asztalra, ja. nem is drágák. a váz az tényleg drága, no de a nex-7 sem olcsó még. egyébként igen, 3 obival egy rendszer, mert egy bizonyos típusú használatot teljesen lefed. vagy ez kilóra megy, és a sony a király, mert tele van bazinagy kitobikkal? egyébként a sony is lefed egy bizonyos használatot, azokét, akik vesznek egy 350e ft-os nex-7 vázat, majd kitobival használják.
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
vacsigusz
csendes tag
A fuji 3 fix obival már rendszer?
Mellesleg 999k a x-pro-1 a 3 obival, szóval a fuji tényleg letett az asztalra valamit, nem vitatom, hogy jó cucc, de az árát is megkérik. Szerintem ennyi pénzből bármelyik nagy milc gyártó összehozná a fuji "rendszerét"
Ha az egyéni igényeket nézzük, nekem megfelel az 5N, sőt merem használni 16/2.8-as obit is bármennyire fikázzák, az egyik legjobb ár/érték objektív szerintem, én 30k-ért vettem, bár az is igaz, hogy nem vadászok a pixelekre. Lehet majd idővel én is "igényesebb" leszek a képminőségre, de mint átlagfelhasználó most elégedett vagyok vele, ha nex-7-nek elfogadhatóbb lesz az ára akkor biztos, hogy arra váltok, de ha esetleg jönne egy olyan gép amiben az 5N szenzora és a 7-es kezelhetőségét összegyúrnák akkor természetesen arra ruháznék be.
Engem egyáltalán nem zavar az üvegtenger hiánya, több pénz marad utazásra.........."Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
nézzük:
- zeiss 24/1,8: korrekt rajz, viszont túl nagy, túl drága
- sony 16/2,8: középszar rajz, viszont olcsó és kompakt
- sony 50/1,8: korrekt méret, rajz és ár, egyedül a fókusztávolság lett elkefélve
- sony 18-55: tulajdonképpen a legkiegyensúlyozottabb nex obi (ez elég sokat elárul a rendszerről)
- sony 55-210: muhahaha!
- sony 18-200: HAR-HAR-HAR-HAR!nagyjából a videózás manuális optikákkal témakörnél merül ki a nex előnye részemről, amint innen ellépdelünk, egyre több sebből vérzik a "rendszer". a sony egy hibátlan fixet sem tudott letenni az asztalra (lásd fent), a fuji nyitáskor hármat!
a vázak innovatív formájúak, a szenzorok jók, a videó specifikációi jók. pont, vége a történetnek, sajnos.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
válasz
sebgutkopf #846 üzenetére
csak a rendszer számít, egy üres vázzal senki sem lődöz. tulajdonképpen érdekes, hogy ahogy eddig az új szereplők (oly az új platform miatt, panasonic, sony) voltak szopóágon dslr-ben, mert hozzá sem tudtak érni a canikon duóhoz, úgy most mindkét nagy éveket enged el egy nyilvánvalóan új platformból.
sosem fogadtam volna az mft sikerére, mert látszólag ugyanazokat a hibákat követik el, mint korábban, no meg egymás ellen harcolnak, de ehhez képest telnek az évek, és senki sem volt képes még rendszert építeni, márpedig egy idő után ez öngerjesztő növekedést adhat.
talán pont a fuji az ellenpélda, aki egy körben rögtön letette az asztalra azt, amit sokan kértek. nem értem, hogy miért nem tekinted rendszernek, baromira az. vagy hiányoznak a kitzoomok?
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #856 üzenetére
Igaz, az ekv. 36 és az 50 az két eltérő látószög, de ugyanakkor gyakorlati szempontból ugyanarra való mind a kettő, egy általános mindenes fix alap objektív mint a kettő és hogy ezen belül erre a feladatra ki melyiket preferálja az gyakorlatilag már ízlés kérdése.
Egyrészt ezért is gondoltam összevetni ezt a két obit, másrészt meg a realitás talaján maradva ez még mindig ésszerűbb szerintem, mint a méregdrága és nagy dög Zeiss-t és a hozzá képest töredékébe kerülő és össze hasonlíthatatlanul kisebb Pana palacsinta obi közti párhuzam.
A Lumix 20/1,7 még a megfizethető kategóriába esik nálam, a NEX-7-re ilyet csak egyet tudok mondani, a Sigma 30/2,8. A Sigma kicsit olcsóbb, ellenben jó nagy és a NEX-7 egy ilyen obival megint csak nem lesz jobb mélységélességben, sőt.. !
Abban amúgy egyet értünk, hogy önmagában elég szoros a közdelem a NEX-7 és az OM-D között. Az már más kérdés hogy veled szemben nekem az nem megy, hogy egy rendszer vázat a hozzá tartozó rendszertől teljesen függetlenül ítéljem meg így aztán végeredményben nálam mégiscsak van a kettő közül egy egyértelműen győztes.
-
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #857 üzenetére
"Szóval az igény megvan az 50p-re világosan, moziba is jön a 48p."
Azt olvastad, hogy a Hobbit próbavetítésénél az emberek nagy részének nem tetszett?
-
sebgutkopf
őstag
Az utóbbi időben elég sokat próbálkoztam a videózással és tudatosabban beállítani az expót és mozgatni a gépet.
Lehet úgy lassan mozgatni 25p-vel, hogy ne legyen zavaró szaggatás. Ez kézből nehéz, illetve rutint igényel, állványról könnyebb a profi élményt elérni (erre még visszatérek a záridőnél). A 24-25p nem élethűbb, sőt egyáltalán nem az, egyszerűen mozis, ahogy mondani szokták álomszerű (az álom pedig nem valóság). A filmes ízlésben ez van. Ennek ellenére úgy látszik, hogy az emberek mégis csak vágynak az élesebb képre, jobb mozgásra, különben nem született volna meg a te tv-dben is használt pixel plus, illetve motion flow, vagy mi a neve szolgáltatás, ami a szaggatást extra képkockákkal egészíti ki. Nekem is philipsem van igaz lcd.Szintén tudja ezt a funkciót és szépen ki is kapcsoltam, mert nem egyenértékű az eredmény az 50p-vel. Tartalomtól függően jobban, vagy kevésbé jól dolgozik. A lényeg, hogy olyan képtartalmat számol, ami a valóságban sose volt ott, csak valószínűsíthető, hogy valami olyasmi volt.
Szóval az igény megvan az 50p-re világosan, moziba is jön a 48p.Tapasztalati szinten azt látom, hogy a 25p-s anyag ügyesen kezelve nagyon minőségi lehet, kellemes hangulattal és hatással. Ehhez tudatos záridő és gépkezelés szükséges. Ha kis szaggatást akarunk, akkor az 1/50 záridő az ideális (régi filmes mánia) a 25p-hez. Persze, ha más hatásra vágyunk akkor kreatívan el lehet ettől térni. Ezzel szemben az 50p esetében 1/100 az ideális záridő, ami az eleve jobb mozgás megörökítésen kívül stabilabb egyben berázásmentesebb és élesebb képet tud produkálni. Minőségben ez a legszembetűnőbb, ha kézből kamerázol, mert ugye 1/100-at könnyebb kitartani mint 1/50-et, még ha van IS, akkor is.
Jelen korban ezt elsősorban egy ízlésbeli vitának érzem. Az idő viszont el fogja dönteni, hogy hosszabb távon melyik nyer a másikkal szemben. Amikor a sávszélesség és tárolás kevésbé lesz szűk keresztmetszet én valószínűsítem, hogy a double frame teret fog hódítani. Ez az én vízióm.
Milyen jó lenne összehozni egy em5 vs nex7 személyes próbát.
-
sebgutkopf
őstag
Az obi összehasonlítás adott látószöget nézve úgy néz ki, hogy zeiss 24/1,8 vs pana 20/1,7. Jobban mos a zeiss? igen. A pana 25 már szűkebb látószög (ekv 36mm vs ekv 50mm).
Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem nincs köztük érdemi különbség, nem jobb, de nem is rosszabb. Máshogy fogalmazva a sokat hangoztatott APS-C előnye e két váz között e téren gyakorlatilag elolvadt.
Ebben megegyezhetünk.
Mindent összevetve valóban egyik se tudja egyértelműen maga mögé utasítani a másik vázat. Lemosásról meg végképp nem beszélhetünk.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #853 üzenetére
Ez a szaggatás kissé felülértékelt;
1. Bezony az 50p is tud rendesen szaggatni, vigyázni kell a záridővel, de ezt te is tudod
2. 25-30p gyönyörű tud lenni, pláne ha egy valamire való plazmán-lcd-n nézed ahol olyan algoritmust gyártanak a mozgásokra hogy ihaj...de ezt gondolom te is láttad már. Nekem 12 éve van olyan filipsz pixel plus tv-m, hogy több barátom azt mondta, nem szeret nálam dvd-t nézni, mert olyan mint egy rajzfilm (nem a színekre, kontrasztra gondoltak, hanem a mozgáskompenzáció volt nekik idegen
3. A 2. pontban leírt tapasztalatok is mutatják azt az általánosan elfogadott tézist, miszerint a 24p mozis jellege a kulcs sok szituáció életszerű visszaadására...sajna az 50p erősen riport jellegű tökéletességet ad...nem biztos hogy ez a megfelelő...persze ezen a téren nem vitázom, egykoron én is a minél tökéletesebb mozgáskompenzáció híve voltam...És az utolsó leírt mondatodra ugyan úgy tudnék reflektálni, mint te a borítékolásomra; nézzük meg életben azt az OMD-t....
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #848 üzenetére
A NEX-7-nek van 3 vezérlőtárcsája és 0 programtárcsája, az OMD-nek 2 vezérlő és egy 1 programtárcsája, mondjuk akkor ez 1-1
Videóban nem vagyok annyira képben, simán lehet hogy ott a Sony jobb. Bár videó erén is nagyot lépett ám előre az Oly, ott is sokkal jobb lett a dinamika (csúcsfények) és a szenzor stabija valami zseniális videó közben.Ami a nagyobb szenzor kisebb mélységélesség terén rejt magában lehetőségeket, de hogy ez egy olyan egyértelmű előny lenne a NEX-7-nek ami ráadásul sose fog megváltozni azzal azért én vitatkoznék. Legfőképpen mert a mélységélességet megítélni csak a szenzor mérete alapján nem lehet.
Vegyük például a NEX-7 szenzorával egyedül jóban lévő Zeiss 24/1,8-at. Felteszem a kérdést ezzel az obival kisebb mélységélessége lesz a Sony-nak, mint az OMD + Leica 25/1,4-nek, bizony hogy nem.Ami a szenzort illeti itt van a két váz jó obival tesztelve iso6400-as Raw LR alapkonverziója:
Ami a csúcsfényeket illeti tele van net ehhez hasonló tapasztalatokkal. Itt tűző napsütésben iso3200-on sikerült nagyon durván túlexponálni egy képet és ennyit lehetett belőle visszahúzni. Nem tudom hol van ehhez képest a NEX-7, de nem hiszem hogy olyan nagy lehet a különbség a kettő között.
Tehát nem véletlenül mondom, hogy nagyságrendileg egy kategória a kettő.
Amúgy nem értem egy ilyen kijelentésből hogy szűrted le azt, hogy szerintem akkor ez akkor az Olympus előnye?? Nem azt mondtam, hogy jobb, hanem nincs köztük érdemi különbség, nem jobb, de nem is rosszabb. Máshogy fogalmazva a sokat hangoztatott APS-C előnye e két váz között e téren gyakorlatilag elolvadt.
De azt se értem hogy lehet egy rendszer vázat a hozzá tartozó rendszertől függetlenítve megítélni.
Persze lehet ezzel kisebbségben vagyok és a legtöbb embernek nem okoz gondot, hogy egy vázat pusztán önmagában értékeljen, talán pont ez a fajta mentalítás is magyarázza miért lehet a méregdrága NEX-7 még objektívek nélkül is ilyen sikeres. -
sebgutkopf
őstag
Teszt nélkül ne borítékolj.
Nekem volt 30p-t tudó gépem, gyönyörűen szaggatott pásztázásnál, kivéve ha lassan pásztázik az ember. A 30p alig jobb valamivel a 25p-nél, egész pontosan 20%-al jobb, amitől további 80%-ra van az 50p (az 25p-ből kiindulva).
Mft vonalon videózásban még mindig a pana gh-k az egyeduralkodók. Az oly nem veszi elég komolyan a videózást. Majd talán egyszer. -
sebgutkopf
őstag
Jelenleg nem tudok raneszerben gondolkozni, mert nem létezik az a milc rendszer, ami maradéktalanul kielégítené minden vágyamat. Dslr rendszerekről beszélhetünk, de abba már nem akarok még egyszer beszállni.
Félre ne érts! Nem akarom azt elhitetni, hogy a nex7 lemosná az em5-öt. Inkább azon rugózom, hogy amekkora hype van körülötte, azért annyira nem nagy szám az se, nem emelkedik ki az em5 se a mezőnyből, hogy teljesen el kéne ájulni tőle.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #848 üzenetére
"videóban nagyon nem egy kategória (avchd 2.0 28 bmps)"
No én azért megnézném mit tudnak beltérben....én borítékolom az eredményt
Tudod szerintem a 30p és az 50p között nincs pregnáns különbség...lehet hogy az a 8 mbit/s hozzátesz a filmhez, de le merem fogadni hogy az omd aliasing kezelése lemossa a sanyit...
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #846 üzenetére
"nex7 igencsak odaver az omd-nek"
Miben? És miben "igencsak"?
(gyorsaság?, evf?, fogás?,...stb)Szerintem teszteljünk egy nex7-et egy 50 1,8-al egy omd-t egy 45 1,8-al, majd csináljuk meg ugyanezt a ceissz 24-essel és a lejka 25-össel...nem tudom, mi lenne a végeredmény...és persze arról elfelejtkezem ilyenkor, hogy a ceiszben nincs stabi...
Én nem látom azt a hihetetlen erőt a NEX7-ben amit te, de különbözhetünk.
És persze ezért írtam, hogy olcsóbb venni egy x100-at egy baromi jó fix optikával, mint 400-ért egy hasonló cuccost, ami persze drágább, nem jobb képminőségben, nagyobb és szintén 1 db fix optikával lehet használni.
Szerintem nex7-et kultgépként veszik az emberkék (persze egyelőre az omd-t is...) míg az 5n egy használható, baromi jó ár-érték arányú masina.
És Sebi, tedd a szívedre a kezed...te nem rendszerben gondolkodsz?
-
sebgutkopf
őstag
nex7:
- 3 tárcsás kezelés
- videóban nagyon nem egy kategória (avchd 2.0 28 bmps)
- igen a nagyobb szenzorral jobb dof játék lehetősége, és ez soha nem fog változni
- akit érdekel, annak több részlet
- sarokba rakott oled evf (az evf mániásoknak)
- 14 bites raw fájlokCsúcsfény dinamikában az om5 végre sokat javult, de nem tudom hogy állnak most egymással szemben.
Lehet, hogy azt mondod nagyságrendileg egy kategória a szenzor a két gépben, de azért ne kovácsoljunk már abból előnyt az om5-nek, hogy csak kicsivel gyengébb valamiben.Attól még nem jobb.
A fordított kérdés, hogy miben jobb az om5 a nex7-től:
- is
- szigetelt
- gyorsabb s-af, de a c-af még mindig nem az a szint, ami megdobbantaná a szívem.Az om5 előnye igazából az, hogy van rendszer körülötte, de ez nem a váz érdeme, hanem az mft-s gyártóké. Maga a váz annyira azért nem különleges és se utolérhetetlenül szuper.
Olyan szempontból kiszúrásnak tartom ezt a gépet, hogy van már egy rakat mft obi, jók is közötte, de normális vázból oly részről az om5 az első, ami nekem is tetszik. De milyen áron, akkor meg mit ér a rendszer.Remélem elég egyértelmű, hogy ezek mind a saját szemszögemből nézve írom.
-
FEDman
addikt
válasz
sebgutkopf #841 üzenetére
Felsorolod nekem mik azok a területek ahol a NEX-7 tényleg érdemben jobb mint az OMD?
Csak mert túl sok ilyet én nem tudnék mondani.
Akármilyen meglepő szenzorban, jel/zaj arányban, dinamikában nagyságrendileg egy kategóriában van a kettő. A kicsit nagyobb szenzor kicsit kisebb mélységélességet akár sorolhatnánk a NEX-7 erényei közé, csak hát ha obi nincs ami ezt kihasználná..
Egyedül a váz felépítése, a sarokba helyezett EVF és a kompakt mérete amit egyértelműen a NEX-7 javára tudok írni, mást nagyon nem.
Az OMD ezzel szemben sokkal gyorsabb AF-el, a nagyon komoly szigetelt vázával és a mára a köré épített rendszerrel elég komoly előnyöket tud felmutatni. -
sebgutkopf
őstag
Itt a lényeg, hogy mi gépet vetettünk össze, te meg rendszert. A kettő nem ugyanaz. Ha csak a gépet nézed, akkor a nex7 igencsak odaver az omd-nek, akármekkora is a hype körülötte. Én nem veszek se nex7-et, se omd-t. A 7-es vevői közül ahogy olvasom sokan eleve a 24-es zeiss miatt veszik a váznak alá. Ebből sejthető is kik tartoznak a vevő körébe (nem mi).
A rendszerben gondolkozás egy egész más dolog, ott eleve az obi, vaku, stb... oldalról szokták kezdeni a dolgot és utána hozzá veszünk egy vázat, ami van.
Más: észrevettétek, hogy az utóbbi fél évben nekem úgy tűnik, hogy a nagy milc lázból némileg tisztult a kép. Értem ez alatt, hogy úgy tűnik mind a nikon, a samsung, a ricoh kezdenek lemorzsolódni, sőt hiába van itt a fuji a csoda és drága rendszerével, nem tudunk rá rendszerként nézni. Lényegében új bejelentések milc téren érdemben csak az mft fronton vannak és néha valami a nex-eknél. Úgy tűnik, hogy közép távon ez egy két pólusú mft vs nex konkurencia harc lesz, kínálatban az mft jobban áll.
Ezt a teóriát támasztja az is alá, hogy a 3rd party obi gyártók is ezen két rendszerre haraptak rá egy másikra se, és ezekre jelentettek be obikat, ezekkel számolnak. Az összes többi milc próbálkozásban nem látják a potenciált, hogy érdemes lenne velük foglalkozni és obit fejleszteni rájuk. -
Pompi
nagyúr
Üdvözletem a hölgyeknek / uraknak!
Egy rövidke regénnyel indítanék
Pár napja beléptem én is a NEX klubba. 10 év DSLR-ezés után, egy viszonylag elég jónak és egyben elég terebélyes Canon szettet adtam el nemrég. A mérete miatt egyre többször maradt otthon, így egyre kevesebbet használtam, végül úgy döntöttem, hogy valami MILC rendszerre váltok helyette.
A NEX-5(N) képek alapján már nagyon régen tetszett formára és tudásra is, de a szűkös objektívpark miatt nem is nagyon foglalkoztam vele. Az előző gépen előszeretettel használtam egy 10-20 (~16-32) mm-es objektívet, leginkább a 10-es végén, egy hasonló gyújtótávolságot szerettem volna mindenképp az új konfigurációtól is valahogy. Ezért első körben a micro 4:3 rendszert nézegettem, ott vannak erre alternatívák, persze aranyáron.
Közben a DSLR mellett mindig volt valami kis kompaktom, leginkább a Canon IXUS sorozatából, aztán valamikor ősszel egy Sony WX10-re váltottam, és nagyon bejött rajta pár funkció, többek között a HDR fotózás és a Sweep Panorama. Úgyhogy pár hete ismét elkezdtem a NEX-ek felé kacsintgatni, akkor bukkantam rá a 16mm-os pancake-hez kapható nagylátó (x0,75) adapterre (VCL-ECU1). Utána olvasgatva azt gondolom hozni fogja azt amit elvárok tőle képminősgégben, gyújtótávolságban meg egész közel leszek a "megszokotthoz".
Vacilláltam, hogy megvárjam-e az utódot, az F5-öt, nem lett volna sürgős a vásárlás, de egyrészt tartok tőle, hogy az F5 jóval magasabb áron fog kezdeni (és talán nem fog olyanokat hozni, ami miatt érdemes rá várni) és lehet ugyan, hogy az 5N árát talán lejjebb fogja vinni, de féltem, hogy pl. az általam kinézett dupla kit (16+18-55) nem lesz elérhető. Ennek mostani viszonylag kedvező akciós ára miatt végül úgy döntöttem, hogy maradok az 5N-nél.
Úgyhogy egy NEX-5N lett az új masina, a 16mm és a 18-55mm-es E mountos obijaival és egy HVL-F20S vakuval, az ECU1 adapter már érkezőben. Az első benyomások nagyon jók, a mérete nagyon kellemes a nagy vas után. A képminőség szintén jó, egy 40D-m volt előtte, még ahhoz képest is jobb, főleg magas ISO értékeknél. Egy elég durva „alap” objektívem volt a Canonon, annak az AF sebességétől elmarad a kis NEX, de azért ez még mindig a gyors kategória. Szóval igaz nincs átnézeti kereső (persze opcionális és van viszont kihajtható), nincs nagy kulcsszámú dönthető, forgatható vaku, egy időre lemondtam a tele objektívről is (keveset használtam), de nem tölt meg egy komplett fotós hátizsákot a szett, nem húzza 2-3 kg a nyakamat a többi meg a vállamat egy-egy úton. Hoztam pár kompromisszumot, de már mások a fotós elvárásaim, szokásaim, mint pár éve, egyelőre nagyon szimpatikus ez a kis valami
Persze azért kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az utód, lehet kicsit szívom majd a fogam, hogy lehet megérte volna várni pár hónapot
Azt láttam, hogy valószínűleg ez a 16mm-es objektív is megszűnik, kíváncsi vagyok mi lesz helyette.
Bocs a hosszúra nyúlt sztoriért, de gondoltam illően beköszönök
és legalább kiírtam magamból dióhéjban az utóbbi idők vívódásait a fotómasina választás terén
[ Szerkesztve ]
Feel Good Inc.
-
Tulku
veterán
Hát azért nézz bele egy GH vagy OMD evf-ébe...fényévekkel van a nikon1 vagy a nex7 evf-éhez képest...persze nem a benne látható minőségre értem, hanem nagyságra-kényelemre.
És persze már leírtam, hogy nem szenzort veszünk, hanem rendszert (persze bizonyos elemeit, de rendszerben gondolkodunk) és hát a nex7 nem épp felel meg ennek...ha egy fix obis (mert ugye csak a ceissz 24-es) szép képet készítő gépre vágyom, megveszem olcsóbban az x100-at.
És mivel 5n topikba írok (és persze az volt nekem) így könnyű a dolgom, hiszen egy roppant jó szenzorral szerelt mini masina, amihez azért már van 1-2 obi is ami kiszolgálja...
-
BEE
addikt
Szerintem az EVF nem a töpörített gépekhez való.
Ezek a kis gépek, főként a NEX-ek, sokkal inkább az LCD nézős
használathoz jók.
A kukucska használathoz teljesen más fogású váz kell.
Ide sokkal inkább a kihajtható LCD kívánkozik, akár tapizós kivitelben is.
A testesebb tükrösök meg font pordítva, kézből szenvedős az LCD.Ezért én spec nem is értékelem túl nagyra az EVF hiányát.
Előbb-utóbb lesz Pentax gép is a 24-es szenzorral,
akkor majd pontosabb képet kapok az optikaigényéről.
Addig sajna áll az a tapasztalati tény, hogy a Sony szenzorokból
általában a Sony hozza ki a leggyengébb képet.
Addig viszont a 16-os szenzor a király !BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #841 üzenetére
Ha gyártanak egy vázat, amit nem tudnak kiszolgálni a meglévő objektívek (no jó ne a 300ezres ceisszt vegyük alapul, mert az mft kínálatában elég sok obi kielégíti az OMD igényeit, ami 100 környékén van) akkor az a váz félszemű király...vagy az sem.
Nex 5n-re legalább van 3-4 obi ami feltekerhető és bámulatos képeket csinál, ráadásul azonos pixelszám (16 mp) ezért jóval egyszerűbb az összehasonlítás...persze ezek az én szempontjaim.
No és belenéztél már a nex7 evf-ébe? Olyan kicsi kagylóvagymi, hogy szörnyű, nekem nem igazán fekszik...az 5n opcionális nézőkéje szerintem 100-szor jobb.
A 2-3 tárcsa baromi jó, a nex7 fogása évezredekre van az 5n-től...ez igaz...de hát nem vázat kell gyártani, hanem fényátalakító szerkezetet, aminek része az optika is...szerintem tehát az 5n hatalmas helyzeti előnyben van a 7-tel szemben...ezért mertem javasolni, hogy inkább ŐT versenyeztessék az OMD-vel (szenzora amúgy is nagyobb, tehát nincs hátrányban ezen a téren)
Nyilván működésben az OMD elveri, hiszen egy majd dupla árú gépről van szó...én csak a kiadott minőség szempontjából vizsgáltatnám...
-
sebgutkopf
őstag
Ezzel most nem értek egyet.
Mint gép a nex7 igen is jó gép, sőt bizonyos dolgokban jobb mint az omd, ráadásul még a nex7 is olcsóbb tőle. Nyugodtan oda lehet állítani a két gépet egymás mellé. Már azt is megmutatták a tesztek, hogy zajban egyáltalán nincs gond a 24-es lapkával magas iso-n is állja a sarat. Egyedüli gond vele, hogy a gagyi obikat nem valami jól tolerálja. Jó obival (24-es zeiss) viszont olyan részleteket mutat, amit egy 16mp-es lapka sose tudhat. Itt már az a kérdés kinek van rá igénye és pénze. Az evf akinek az fontos egyértelműen nagyon jó és a 3 vezérlő tárcsás kezeléssel és ugye az avchd2-vel se tudja senki felvenni a versenyt a konkureciából. A design ugyan szubjektív, nálam sose kap érdemi prioritást, de nekem szimpibb hozzáállás az új formai világ keresése, míg a retró láz örök lovagolása elég fantáziahiányos dolog.
Az omd-nek két igazán elismerésre méltó tulajdonsága van. Az egyik az IS, a másik a szigetelt léte. Ezeken kívül semmi olyat nem tud, ami egyedi lenne, és más gépek fölé kerekedhetne. Javult sokat a fókusz is, de azért még az omd se az a váz, amivel kiállnék c-af módban sportfotózni. Nem gyors S-AF módot csinálni nehéz, hanem gyors C-AF-t, amit még mindig egy tükör nélküli se tud igazán magabiztosan. Remélem erre egyre jobban ráfekszenek majd.Számomra egész meglepő, de úgy néz ki nem kell félteni a sony-t. Még mindig több a megrendelés a nex7-re és a 24-es zeiss-re is, mint amennyit gyártani tudnak. Ahogy látom az om5-öt is igen jól áll az előrendelésekkel. Egyik se vágott alá a másiknak.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #832 üzenetére
"a nex7-el kéne összevetni az omd-t."
Na akkor lenne igazán bajban a sanyi..tessék csak a nex 5n-nel...tudjátok ti is, százszor jobb szenzor mint a 7-esben. Persze a fícsörök, egyebek az omd felé billentik a mérleget, de rá lehet aggatni az 5n-re is evf-et...
És persaze a videó összevetés is érdekelne...tehát nem ugorgyuk átal az összevetést, kell ez...a nex7 szerintem nem lesz hosszú életű, ellenben az 5n-nek lesz sok kistestvére
-
sebgutkopf
őstag
válasz
vacsigusz #838 üzenetére
Az előtét olcsóbb, a obi meg jobb.
A befektetés összegénél azt is célszerű lehet figyelembe venni, hogy a halszem egy elég célszerszám, egy ideig poén, utána meg nyűg a fotóstáskában. Aki tudja jól és tudatosan használni, annak nagyon jó, de csak poénból megvenni nem érdemes, ahhoz túl drága, hogy utána alig legyen használva.
Mérd fel mire van igényed. -
vacsigusz
csendes tag
kb 2 hónapja van meg nekem az 5N, volt velem már túrán, céges bulin és nem csalódtam a szerkezetben. Nekem ez az első "komolyabb" fényképezőgépem és még most tanulgatom a fotózást. Lehet megköveztek érte, de én még 1 másodperc videót se vettem fel vele.
Az 50/1.8-at én is beszerzem valamint elgondolkoztam, hogy kell-e nekem a nemsokára érkező samyang halszem vagy elég lenne csak egy VCL-ECF1.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
sebgutkopf
őstag
-
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #835 üzenetére
"Néhány kellemes újítás, hibajavítás és az F5 máris olyan közel lesz az álomgéphez, hogy az 5n tulajok fele mégis elgondolkozik, hogy cseréljen rendszeren belül."
Hát igen és ezen a cserén bukik is majd legalább 50-60 ezer forintot. Úgyhogy a F5-öt kihagyom de valószínűleg az utána következő modellt is.
Azon az 50-60 ezer forinton inkább veszek egy obit hozzá, és majd később cserélek, ezért is vettem három év garanciával a gépet a Sony Centerben.Egyébként a Sony Centerben pozitívan csalódtam. Vettem egy SLT-A57-et náluk, a gép számomra óriási csalódás volt a Nex 5N után. Ezért három nap használat után visszavittem hogy nem vált be, és ha van rá lehetőség, vennék helyette egy másik fényképezőgépet vagy HD videokamerát.
Kicsit tartottam tőle hogy elküldenek az anyámba, hogy mit képzelek (mert megtehették volna, mivel nem internetes rendelés volt és csak ilyen esetben létezik a vásárlástól való elállás joga) de nem így történt.
Megkérdezték, hogy mi a gondom a géppel hátha tudnak segíteni és csak bealítási probléma.
Miután tisztáztuk hogy az SLT-A57 nél az A,S,M, módokban nem működik az autófókusz videó alatt, ami nekem nagyon fontos lenne, és nem beállítási problémáról van szó. Ráadásul ezt ők sem tudták, mivel ha elindítod a videó felvételt az A,S,M módokban ugyanúgy van autófókusz csak éppen a gép sunyin feltűnés nélkül átvált P üzemmódra. Ezután elmondtam hogy egyszerűen többet vártam ettől a géptől, a gépnek számomra vannak olyan korlátai hiányosságai, ami egy olcsóbb gépben megtalálható (pl Nex-5N).
Amit ezután mondott az üzletvezető azon nagyon meglepődtem„természetesen visszavesszük a fényképezőgépet, és mindenben segítünk, hogy olyan készüléket tudjon választani, ami a legközelebb áll az igényeihez, ha olcsóbb készüléket választana, mint az SLT-A57 akkor természetes a különbözetet visszafizetjük”
Így hát vettem újra egy Sony-Nex 5ND gépet (két obis kiszerelés) három év garanciával, 205000 forintért.
A különbözetet nem volt pofám már visszakérni, úgyhogy azt is levásároltam. A keresztlányom kapott ballagási ajándékként egy SonyEricsson Xperia Mini telefont.Nem tudom, hogy menyire jellemző ez a hozzáállás de gyanítom, hogy nem gyakori.
Úgyhogy ezek után csak dicsérni tudom a Sony központi szalonját. -
sebgutkopf
őstag
válasz
haarmaan #833 üzenetére
Nálam az 50/1,8 már kipipálva. Szintén várom vajon milyen lesz a 16-50. Azért az jó lenne, ha a 16 és 18-55-öt egy obival ki tudnám váltani.
Azért a sony mindig tud úgy incselkedni az újításokkal, hogy az emberek elgondolkozzanak a cserén. Néhány kellemes újítás, hibajavítás és az F5 máris olyan közel lesz az álomgéphez, hogy az 5n tulajok fele mégis elgondolkozik, hogy cseréljen rendszeren belül.
Egyébként tényleg az a zseniális az 5n-ben, hogy mindenben előrelépést nyújtó váltási lehetőség nincs hozzá képest. Vagy videóban, vagy fotóban valamiben, ami a végtermék minőségét érinti mindenhol van valami visszalépés az 5n-hez képest. Ez kérem egy jól megtervezett csapda, amibe belesétáltunk annak idején és nem tudunk/akarunk?? belőle kijönni.
[ Szerkesztve ]
-
haarmaan
tag
válasz
realmadrid #831 üzenetére
Nem tudom, hogy érdemes e cserélni a nex-5n gépet erre, szerintem nagyon meggondolandó. Ráadásul ugyancsak elmondhatjuk hogy nem egy kategória a két gép.
Csak a cserén buknál vagy 40-50 ezret, tele van a nett eladó 5N gépekkel, és ha kijön az utódja (F5) akkor még több lesz.
Nagyon meggondolandó a csere és az RX100 sem lesz hibátlan gép. Viszont a csúcskompaktok közt biztos, hogy ez lesz az egyik legjobb gép, videóban meg meg sem közelíti a konkurencia.Tesztek már vannak az RX100-ról a netten, nagyon jókat írnak róla, de azért vannak negatívumok is.
- gyenge és lassan újratőltödö vaku
- sárga szín természetellenes visszaadása
- CAF módban lassú autófókusz
- manuális fehéregyensúly bealítás hibái
- meg egyéb apróságok.
Valamint megemlítik, hogy hiába van az 1. 8-as induló fényerő nagylátón, mihelyt kisebb látószögre zoomolsz már drasztikusan emeli az F értéket. -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #832 üzenetére
Hát igen nem egy kategória a két gép, de ezek a példák nagyon jól mutatják, hogy menyire jól sikerült a Nex-5N, a hibái ellenére is. Minden Nex-5N tulajnak nehéz lesz erről a gépről valami más gépre váltani, vagy feljebb lépni, bármennyire is zavarják a Nex-5N apróbb bosszantó hibái.
Ezt jól bizonyítja a fenti példa is, vagy említhetném az én példámat is.Ezért úgy döntöttem én is, hogy legalább két-három évig megtartom a Nex 5N-t. Addig a pénzem obikra költöm inkább. A következő amit megveszek az az 50-1.8-as lesz. Ellőtte még megvárom míg az új G16-50-röl tudunk valami biztosat. Hátha nem lesz olyan drága.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
haarmaan #830 üzenetére
Kicsit vicces a kérdés, hogy vajon jobb-e annyival az omd az 5n-nél, hogy megérjen +200+250k HUF-ot.
Persze nem egy kategória, de ha csak a képminőséget nézzük nem ad annyival többet, sőt egyáltalán nem ad többet, mert még mindig az 5n-é a legjob aps-c szenzor a piacon. Így meg sokan mondhatják, hogy ennyi pénzt hobbi célra nem ér meg az a pár plusz gomb és a beépített evf. Illetve, aki videózik, abban egyértelműen jobb az 5n.
Eleve bizarr a gondolat, hogy mint döntés összevetjük a két gépet, mert igazából nem konkurensei egymásnak, a nex7-el kéne összevetni az omd-t. -
realmadrid
aktív tag
válasz
haarmaan #830 üzenetére
Halihó,
Nekem is megtetszett a kis RX100.
Úgy néz ki, hogy ISO 800-ig elegendő lesz a képminősége részemről.
Jó lenne komolyabb tesztet is olvasni róla, mert a NEX5N KIT+16-os palacsintám eladó lehet.
Kíváncsi leszek, mennyibe fog itthon kerülni.[ Szerkesztve ]
A sas nem vadászik legyekre
-
haarmaan
tag
Úgy látszik nem csak nekem nem jött össze a Nex 5n röl váltás (feljebb lépés) egy komolyabb gépre. A Nex 5 hiányosságai ellenére egy nagyon jó gép. Rengeteg olyan pozitív tulajdonsága van, ami miatt nekem hiányérzetem volt a feljebb lépés kapcsán, és inkább maradtam a Nex 5n-nél.
És szerintem ez nagyon sok embernél ugyanígy lesz. De azért azon komolyan meglepődtem, hogy van, aki az Olympus OMD ellenében is inkább marad a Nex 5N nél.
[link] -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #826 üzenetére
Hát igen a videó melegedésről már én is olvastam sokk mindent. Tényleg a legjobb jelző rá az hogy kiszámíthatatlan. A dprewieven olvastam hogy egy Nex7 tulajnál volt olyan hogy tiz perc után lelát a felvétel mivel túlmelegedett, majd kb. 10 perc pihenő után egyben felvett 27 percet figyelmeztetés nélkül.
Én egyre jobban hajlok, hogy kell egy videokamera is nekem. Valószínűleg videóra veszek egy ilyen videokamerát a Nex mellé,
[link]
Reményeim szerintés a két gép jól kiegészíti majd egymást. Rövidebb videókra és rossz fényviszonyokhoz marad a NEX, hosszabb intenzívebb (családi videók, események), és extrémebb körülmények közti (víz alatti felvételek, strand stb.) videózáshoz, pedig ez.
A héten vett az egyik haverom egy ilyent nekem elsőre nagyon tetszet. Nagyon kicsi, könnyű, (bőven elfér a nex-hez vett táskában, vagy egy kis zsebben) por, ütés, és vízálló.
Videózáshoz könnyebben használható, a videó minősége nagyon jó, kicsit nagyobb mélységélesség mint a nex 5n-nél, rossz fényviszonyok közt viszont a nex 5n jobb, bár ez sem olyan rossz. -
-
sebgutkopf
őstag
válasz
haarmaan #824 üzenetére
A videó hosszával én már nem tudom mit higgyek. A múltkor feltettem állványra a gépet, hogy mint egy belső kamerás felvétel rögzítsen egy szimulátoros menetet. Hőmérséklet figyelmeztetés nélkül végig futott rajta a 29:50 max videó hossz ráadásul 50p-vel.
Sok mindentől függ mennyit kell dolgoznia a gépnek. A kariban is lehet valami, ha rövidebb ideig kell írni egy gyorsabb kártyára, akkor kevesebb ideig aktív, de már nem tudom mi az igazság. Kiszámíthatatlan. -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #823 üzenetére
Az új Sony obikra kíváncsi leesszek én is. Reméljük, hogy kicsit bővül a sokak által kifogásolt szegényes kínálat. Bár én egész jól elvagyok a kit obival meg a 16-os palacsinta obival.
A SEL16F28-os palacsinta obiban meg pozitívan csalódtam azok után, hogy menyi rosszat lehetet olvasni róla. Aki sokat videózik annak szerintem kötelező darab NEX-re. Beltérben rossz fényviszonyok közt nagyon jól jön. -
haarmaan
tag
Beszereztem egy ilyen memóriakártyát a Nex-5n hez:
32GB SanDisk Extreme Pro (95/MB/s) SDHC UHS-I Memory Cards
[link]
Sokan azt mondják, hogy felesleges ilyen sebességü kártyát venni még az AVCHD 2.0 hoz is elég egy class 6-os sebeségü kártya is.
Eddig egy Transcend 16GB-os class 10-es kártya volt benne (ami nem is olyan rossz kártya) de ehhez képest sokkal gyorsabb lett a gép sorozat módban, valamint a képmentési idő is gyakorlatilag észrevehetetlen.
És még egy érdekes dolog, videó alatt nem melegszik annyira a gép, mint korábban, kb. 14-15 percnél, jön a túlmelegedésre figyelmeztető ikon, és 27-28 percnél kapcsol ki a gép.
A másik kártyánál kb. 11-12 perc folyamatos videofelvétel után megjelent a túlmelegedésre figyelmeztető ikon, és 21-22 perc folyamatos videofelvétel után ki is kapcsolt a kamera.Bár ez lehet, hogy nem a kártya érdeme mivel az előző Nex 5n gépünk gyakorlatilag első szériás volt. Ezt meg két hete vettük egy dupla obis (Nex 5ND) kiszerelésben a Sony központi szalonban. Lehet hogy az újabb modellek már nem melegszenek annyira?
-
sebgutkopf
őstag
Most már a Schneider is gyártani fog autofocus-os obikat a nex-re. Szuper obik lesznek ugyan, de a nagy örömöt számomra értelmetlenné teszi, hogy a várható 21mm f2-es obi ára még a zeiss 24/1,8-on is túlmutat.
A nex7 tulajok talán jobban örülnek neki, ők pénzesebb vevők lévén jobban elcsábulnak az ilyen drága fixekre, illetve a 24mp-es szenzoruk is jobban igényli. Földi halandók számára a sony, sigma és tamron obik maradnak. Ezekből is jönnek az úbbak szépen. Jön valami 14mm-es sigma nagylátó. -
priusz
aktív tag
Teszt az új üdvöskéről: Sony Alpha Nex-7
Könnyu dolog bölcsnek lenni. Csak gondolj valami butaságra, aztán ne mondd ki!
-
sebgutkopf
őstag
Apropó! Tegnap kellemes meglepetést okozott az 5n AF rendszere. Arra vállalkoztam, hogy a rollerrel fel alá suhanó és közeledő-távolodó fiamat megkísérlem mozgás közben lekapni. Mindezt az 50/1,8-al f1,8-on nyitva. Féltem tőle, hogy mozgó téma esetén egyáltalán nem fog tudni élesre állítani ilyen rekeszen. Hát kérem szépen igaz s-af módban, de büszkén jelentem, hogy megoldotta a gép.
Nem csak egyszer, hanem reprodukálhatóan és simán ment a dolog. Viszont az arcfelismerést ki kell lőni, mert az lassú hozzá.
-
sebgutkopf
őstag
Valóban valami ilyesmi kezd kibontakozni. A belépő szintű dslr-nek én ma már nem látom értelmét. Az olcsó kompaktokat simán lenyelik a telefonok, a jobbakat, amik az obijukkal hódítanak (pl.: oly xz1) már sose tudják befogni. A hobbistáknak és minőség vágyóknak egyértelműen a milc való és a dslr szerintem csak a közép és felső kategóriában értelmes (n d7000, n d400, c 60d, c 7d mint közép és d4 1dx mint felső). Meg remélhetőleg most már lesznek középkategóriában full frame dslr-ek. Valami full fram rebell
-
sebgutkopf
őstag
Érdekesen sült el az írásom. Igazából rá akartam világítani a nex előnyei mellett a vele járó macerákra is, de ezek szerint pont a nex mellett győztelek meg.
Tegnap éjjel felénk jó kis csetepaté volt. Nem épp astro fotó, de éjszakai hosszó expós zajszűrés nélkül: villám az 5n-el.
[ Szerkesztve ]
-
ati3x
senior tag
Figyu, az optika azért drága, mert igencsak nehéz sorozatban pontosan megmunkálni! Én csiszoltam távcsőtükröt, nem egyszerű, pláne fényerősebb optikánál. A pontossági igény hatványozottan jelentkezik. És itt még csak egy felületröl beszélünk' Bizony 8-10 lencsénél 16-20 felületet kell pontosan megmunkálni, ha ebből egy is rossz(abb), az fogja meghatározni a teljes rendszer minőségét. Itt jönnek képbe a különböző üveganyagok, bevonatok.. Bizony processzort elektronikát jóval könnyebb sorozatba gyártani, mint optikai elemeket.. Ezért vannak arany árban a fényerős, minőségi objektívek!
-
konyi79
addikt
Érzékelők fejlődnek persze, de pont azért jöttek létre a milcek mert rájöttek sose tudják a kis szenzorral elérni amit a naggyal. Felbontás tovább növelése pedig értelmetlen, senki se nagyít akkorát otthon amit akár a nex5n tud. A dinamika átfogásra kellene rágyúrniuk. Az üvegeknek pedig szerintem nem is kell fejlődnie, ott már adott a minőség, az áruknak kellene lefele fejlődni, mert ami képes kiszolgálni egy 24Mp-es apsc-t az rohadt drága, lásd nex7-zeiss24f18. Szóval nagyszériába kellene ezt a minőséget hozni lencsében.
Abban természetesen igazad van, egy telefonnál ahol kisebb a hely és nem előnyös a mozdó optikai elem alkalmazása van jogosult sága ilyen technológiának, mint nokia 808
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Ebben csak egy hiba van, a pixelek marha kicsik maradnak, szóval ez a pure technológia csak telefonba megy el.
Saját példámon:
Hx100v-m volt 30x optikai zoom, 810mm ekv max gyutáv. Nex5n lett helyette, kicsit féltem is ezt a gyutávot nem fogom tudni megkzelíteni se, de kellett nekem az aps-c. Most megvettem az 55-210 telét ami max 315 ekv max, és reggel óta le vagyok döbbenve. Ugyanis hiába a harmada gyutáv alig marad el az értékelhető nagyítás, annyival részletgazdagabb a kép, pedig mindkettő 16Mp szenzorral készül.
Szóval ha össze kellene hasonlítani egy 1/2.33-at meg egy aps-c-t, kb felét éri a gyutáv nagyíthatóságban. persze ez fényfüggő is, meg tudom hülyeség összehasonlítani. -
ati3x
senior tag
válasz
PRO-peller #811 üzenetére
A probléma, hogy 20x zoomnál, már igencsak nem marad fényerő! És bizony a sok fénynél egy jobb dolog van, a még több fény, vagy a mind jobb fényerő... Bizony a nagy zoom átfogásnál a másik nagy gond, hogy nem lehet végig optimalizálni az optikai minőséget.. Vagyis lehet valamennyire, csak iszonyat drága...
-
PRO-peller
senior tag
Beszállva:
Szal', a kompaktokban még van egy löket: a videjó képesség. Ha egy zsebkompakt 20x zúmmal fullHD hiper mozgóképet rögzít és puttyog hozzá vmi képfélét is, akkor ez még egy hasznos kombó.
A mobil videjó nem nagy szám, valamint optizúm=0.
Dslr videjó okés (már-már helyenként), de nehézkes és nem zsebméret.Vagy nem. ?
-
Tulku
veterán
-
ati3x
senior tag
Kicsit off lesz!
Nem adok neki 5-10 évet.
De! A telefonba épített fényképezőknek tulajdomképpen elértük a határait. Most nem a megapixel, és zajra gondolok.. Ezen még lehet csiszolni.. Azaz a megapixelen már tulajdonképpen felesleges. A fő probléma az optika. Optika nem az a terület, ami ugyanolyan léptekkel képes fejlődni mint az elektronika. A jelenlegi minőségi optikák, már léteztek 50-100 éve is...(igaz, szinte "egyedi" termelési szinten) Probléma ezen a területen a termelés, a minőségi tömegtermelés ezen még lehet javítani, de nem lehet elvárni azt a fejlődési szintet, mint más területeken. A fő korlát maga a fizika, az optikai törvények. Teszem azt, miniatürizálod az optikát de ezzel a optikai felbontóképességet is drasztikusan csökkented. Véleményem szerint amelyik gyártónak jut előbb eszébe az, hogy egy jelenlegi középkategóriás telefon funkcionalítását beépíti egy milcbe, dslr-be, nagyot kaszálhat. Minden adott lenne hozzá, még ha csak olyan "primitív" integrációt valósítana meg, mint pl a "telefon" elektronika mint egy kvázi háttértárként érné el a fényképeket, már nagy dobás lenne! Megmaradt bennem egy cikk, valamikor 2-3 hónapja olvastam, hogy egy haditudósító-fényképész gondolt egyet, iphone-t használt afganisztánban. Az fő indok nem csak a méret, hordozhatóság volt, hanem mindenféle "trükkök" nélkül azonnal tovább tudta küldeni az interneten keresztül az adatokat! Nem csodálkoznék, hogy a Canon valami hasonlón dolgozna, és hozna ki egy ilyen milc-et! Na az lenne csak a "nagy kaszálás"
Habár inkább a Sony-tól várnám el ezt a fajta innovatív gondolkodást. Az én véleményem szerint dslr/milc fronton ők voltak a leginnovatívabbak az utóbbi időben.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #806 üzenetére
Én írtam, hogy az alapvetés volt rossz...a kiindulási kérdés határozott meg rossz talppontot.
Bizonytalan, de ha eldönti, mit is szeretne, mi az ami vonzza (tkp. férfias játék...mert mindannyian ennek vagyunk rabjai ugyi...viszonylag kevesen élünk ebből, vagy kizárólag ténymegörökítés gyanánt kapcsoljuk, archiváljuk) akkor magában a kérdésben van a válasz (mint azt már az utánad következő poszt meg is adta)Erről jut eszembe egy díprevjún 10-12 éve olvasott értekezés, amely egy fotómegmondógurutól származott; megjósolta, hogy a kompakt fényképezőgépeket teljesen leváltják a mobiltelefonok (10 éve még a színes kijelző is gyermekcipőben járt!) és a fényképezés megmarad a dslr szegmensben.
A milc kategóriát nem számolta bele, illetve a csúcskompaktok létjogosultságát (szvsz ez elég markáns terület lesz a későbbiekben az igényes hobbifotósok körében).Most olyan kép kezd kirajzolódni bennem, hogy fokozatosan visszaszorul a dslr szegmens (természetesen megmarad, virágzik, javul, de az "össznépi" dslr vásárlása megszűnik), 5-10 év alatt felváltja a milc, és a csúcskompakt, egyébként 90%-ban a fényképezés hobbi módban teljesen lefedődik a telefonokkal...
-
ati3x
senior tag
válasz
sebgutkopf #806 üzenetére
Valójában rájöttem, hogy mi a megoldás
Ha nagyon akarok játszani az Iphone-al, elcsaklizom asszonytól! Telefont, meg veszek vmi alap androidos kütyüt.. Mert bizony, azok a dolgok érdekelnek, amiket leírtál.. Sőt, hosszabb távon bizony némi asztrófotózás is kerülne a repertoárba.
Bizony a számomra a játék a mélységélességgel, HDR, és videó a priorítás! Magyarul a NEX5N. Kezdésnek alapobival, aztán majd 2-3 másik később.. És persze RAW...
-
sebgutkopf
őstag
Alapvetően azt kell eldöntened milyen fotó minőséggel lennél elégedett hosszabb távon.
Az egyértelmű, hogy az iphone képminősége a közelébe nem tud szagolni egy nex-nek, de még az összevetés gondolata is sértő a nex számára, akár fotó, akár videóról beszélünk.A 4s-ben az a szép, hogy a régebbi kompakt gépeket már megszorítja, vagy hozza a tudásukat, így ott valóban alternatíva és mindig nálad van.
Tehát mire is vágysz?
a, Telefon kijelzőn nézegeted és mutogatod a képeket, vagy neten 800x600-ban, ahhoz tök fölösleges egy nex-et venni oda jó egy iphone nem kell állítgatni és megvannak az emlékek bármikor.b, Nagy felbontású monitoron, nagyméretű papír nyomatban, vagy 100+ cm-es tv-n mutogatni ismerősöknek, családnak magadnak lenyűgöző minőségű képeket, akkor viszont egyértelmű, hogy ezt az iphone sose adhatja meg csak a nex. Ha játszani akarsz a dof-al, szűk dof lehetősége is érdekel, akkor azt megint csak a nex tudja megadni. Tűző napsütésben, kiégés nélküli csúcsfényeket, jól exponált arcokat (nem kifehéredett), megint csak a nex tud adni, az iphone soha. Este vaku nélkül kézből simán használható egy nex. pl: esti város kézből
A dslr és milc fotózás viszont nem csak arról szól, hogy katt és kész. Ha készen állsz valóban PASM módok használatára, valamint a jpg képek már nem elégítenek ki és a maximumot akarod kihozni egy képből, akkor a raw feldolgozás az igazi út, ott a színek, részletek, árnyékok, csúcsfények minden az ízlésednek, vagy a kép egyediségének megfelelően hangolható.
Ha erre a minőségre vágysz és készen vagy a vele járó macerára, akkor ezt az út.Neked kell dönteni a csak kattintok és megosztok kényelem, vagy a kompromisszum mentes minőség hordozható méretben, de azért van vele macera között. Mire vágysz?
Biztosan ki tudsz használni egy milc gépet? Ahogy a többség is sugallta egyet kell velük értsek, hogy nem biztos, hogy ki tudnál, vagy egyáltalán ki akarnál egy nex-et használni.
[ Szerkesztve ]
-
ati3x
senior tag
Az igazi problémám az, hogy nem tudom eldönteni, milyen hamar "unok" rá az iphone-val való fotózásra! Lehet hogy roppant hamar, lehet hogy nem.. Ugyanez az érzés megvan a nex-el kapcsolatban is.. Biztos, hogy ki fogom használni? Pl, az ixussal kattingattam párat, de mostanában elő sem veszem, mert bizony rohadtul zavar, hogy minden full automata, és elég sokszor felidegesített, hogy még a legeslegalapabb dolgokhoz sem lehet hozzányúlni, max az isohoz! De már 400-on is olyan zajos hogy... Aztán ott van haverom, vett egy 450d-t sárgultam is, aztán alig használta/ja.. Majd vett egy kis ixust ő is, mert ugye azt egyszerűbb cipelni, és abban már van hd videó is.. Majd miután vett egy Iphone 4-et azt használja.. Szóval a fő dilemmám hasonló: nem akarok feleslegesen kiadni valamire pénzt, hogy aztán NE használjam! A fotózás mindig érdekelt, és szeretek "babrálni", kísérletezni a beállításokkal..Ma is majd elcsábultam, láttam egy pana G3-at 14-42-vel 4400 SEK-ért, egy 1000-el olcsóbb mint a NEX.. Előnye a kereső, asszem vaku.. Viszont a sony érzékelője nagyságrendekkel jobb (iso) Szal mindenképpen kemény dió...
-
konyi79
addikt
Ha csak elgondolkodtál már fényképező helyett telefon kamerája is megteszi, felesleges a nex neked. Vedd meg az iphone-t meg egy olcsóbb bsi szenzoros kompaktot. Ha nexet veszel jönnek a lencsék, így pedig már nem egy telefon ára...
Nekem N9 szintén 8Mp kamerával, de igen hisztis vagyok ha nincs nálam a nex, pedig az N9 se rossz a maga ligájában. -
ati3x
senior tag
Elbizonytalanítsz!
Bizony ott a videó! Azért az iphone videója fényévekre van a nex5n-től! Még a fotókat csak csak feldobja az ember különböző appokkal.. Francba!! Engem nem különösebben aggaszt a melegedés probléma, mert ugye nem lagzi videózás lenne a cél, ahol vágatlanul több óra egyben.. Jól fogalmaztál, ez egy csapda..
-
Tulku
veterán
Te beleestél egy "csapdába"...persze ez a csapda lehet akár tökéletes is számodra, sokak számára, és nem kell gondolkodnod nex-en...minek?
Hogy miért írom ezeket?
Nex-szel igazán jó videót én nem af-fel lóttem...vettem egy nikony 1,4 50-est egy adaptert, és megnyílt a videó kánaán...olyan plasztikus videók folytak le a képernyőről, hogy ihaj...és persze nem kellett görcsölnöm a fókuszálással sem, peaking és kis tanulás mellett, mindent ment mint a karikacsapás.
Fényképnél az lr pedig csodafegyver, persze ha raw-ot használsz...igaz itt is jól jöhet néha (néha?) a fényerő, de a kitzúm is meglepően odateszi magát fenyképen és kültéren videón.És hogy miért estél csapdába?
Mert i phone-t fogsz venni, mégpedig a használhatóság miatt...gyors, dinamikus, szerteágazó, kényelmes, óllinván...soroljam tovább?Ha pedig félhomályban merengő kutyaarcokat szeretnél levenni,l akkor később is ráérsz kifizetni 170-200 ezer forintot egy aps-c szenzoros, nagyon jó fényképezőre...de te most nem fogsz nex 5n-t venni
És a telefonod is rossz...hát újíts!
Új hozzászólás Aktív témák
- Router gondok
- SSD kibeszélő
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Xbox Classic / Xbox 360
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Milyen asztali médialejátszót?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...