- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
- Egy Biztonsági őr kalandos útja.
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Mindent a StreamSharkról!
- Ep128Emu felhasználói képeskönyv
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Érdekes történések a hardveraprón...1.
-
LOGOUT.hu
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #699 üzenetére
a valasz egyszeru, mert le lehet mindent nyomni a vasarlok torkan..
kozel ugyanaz a termek, viszonylag keves energiaval is eladhato..
nem csak par honapig fut a termek,hanem elhuzzak evekig - ugyanazon fejlesztessel(befektetessel) -
sebgutkopf
őstag
Mit szóltok a nex f3-hoz meg a fekete 18-200-hoz?
Saját szemszögemből ezekre kár volt a mérnökök idejét pocsékolni.Az f3 mondjuk a c3-hoz képest sokat javít a belépő odell ázsióján. Belekertül a full hd avchd videó (a 2-est nem kapta meg az 50p-vel), első nex gép beépített vakuval, illetve a kijelző felfelé hajtható 180 fokba (önportézni lehet), meg lényegében ugyanolyan alakú gripje van mint az 5n-nek.
Állítólag a fekete obi is kicsit fejlesztett, állítólag jobb a közelpontja, majd biztosan ráírják, hogy macro, meg az IS kicsit másabb. Ezt az obit mondjuk így sem értem minek kellett rá időt pocsékolni. -
sebgutkopf
őstag
A véleményem nem változott azóta se az obiról. Otthonról majd linkelek egyet képet.
Talán videózásnál tudok szolgálni némi többlet infóval a korábbiakhoz képest. Egyrészt ezzel az obival nekem a videó felvételek élesebbnek tűnnek mint az eddigiekkel. Kellemesebb a videó színvilága, valahogy kellemesebb az egész felvételt nézni. Nyilván szerepe van benne annak is, hogy a téma határozottan leválik a háttérről, ami erősíti a kiemelést. AF téren, ami érdemi infó, hogy F4-től videó közben jóval határozottabban és könnyebben követi a témát a gép, míg 1,8-on, vagy F2-es régióban a keskeny dof miatt nehéz helyzetben van a gép lévén könnyen a gép mozgatása közben hirtelen szembesülhet a gép egy tiszta homály tartalommal az éles képhez képest, akkor pedig nehéz kérdés, hogy jó, de akkor merre is lesz éles, illetve érdemes állítani rajta, vagy lehet csak a kamerázó volt béna és nem jól követi a témáját és lehet számítani, hogy újra képbe kerül. Ez utóbbi esetben jobb ha kivár. Erre néhéz optimalizálni az AF algoritmust, hogy minek legyen prioritása. Szóval kis dof-el videózni komoly kihívás a gép mögött állva, ha mozog a téma.
-
Stitch
őstag
válasz
sebgutkopf #691 üzenetére
Vannak azóta további tapasztalatok?
Egy ilyen nyitott rekeszes, teljes méretű képet tudnál linkelni?
-
vacsigusz
csendes tag
válasz
sebgutkopf #688 üzenetére
Gratulálok a objektívhez, de legfőképp a türelmedhez.
Úgy érzem ez az 50-es kötelező db lesz. Remélem szeptemberre már több lesz belőle a felhozatal.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
sebgutkopf
őstag
Adapter egyelőre pihető pályán a méret miatt.
EVF iránt még mindig nem tudok rajongani. Nem olyan mint egy valós OVF, főleg napsütésben havar, hogy a nagy kontrasztátfogásnál beég. A gép tartása persze sokkal jobb, meg fényképezőgépesebb a használata, de igazából az is tönkrevágja a kompakt méretet.
Ha vennék evf-t az 5n-re, akkor akár la-ea2-t is vehetnék meg sal 12-50/2,8-at, de az már max annyiban különbözik az a65-től, hogy kevesebb a gomb rajta.Ma egész nap tűző napsütésben fotóztam meg videóztam, sőt még paintball-t is videóztam. Meg tudtam oldani evf nélkül és csak egy kis fotóstáska volt nálam. Nem tökéletes, de a végeredményen ez nem látszik.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #693 üzenetére
EVF?
La2 adapter?
Hogy teljes legyen a boldogságEVF nekem nagyon hiányzott...meg hát itt a nyár, ne hunyorogjunk kérem...
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #688 üzenetére
A türelem rózsát terem...
Mikor beszéltünk róla, hogy veszel egyet?
Használd egészséggel, sok jó képet lőjj vele!!!
-
sebgutkopf
őstag
Szerintem nagy újdonságot nem fogok mondani, alapvetően azt tudom alátámasztani, amit eddig angolul olvashattunk:
Teljesen nyitva 1,8-on meglepően éles. Persze nem az a borotva éles, de jóval élesebb az elterjedt 1,8-as nyitott lágy képű obiktól. Portrézni szerintem már lehet 1,8-on is vele, ha nem a kép extrém sarkára komponálod a témát. Az f2 és 2,2 esetében nem sokat javul a kép, ami nem ezen rekeszeket minősíti le, hanem az 1,8-at dícséri. Általánosan f2,5-től adja azt a képminőséget, ami már bátran vállalható és a dof is elég ahhoz, hogy ne azon kelljen izgulni, hogy véletlen 1cm-t előre dőlt a tested a fotó készítése közben, ezért elmászik az éles rész. 2,8-on már határozottan éles a képe, míg 5,6-on produkálja a legtöbb képrészletet és addig a vignettálás is lecsökken.Az optikai stabi nagyon jó, hogy van benne, sokat javít a használhatóságon. Amit a bokeh-ben jelentkező CA-ra hoznak fel optikai hibát az igaz. Az élességi sík előtt lilás, mögötte meg zöldes a CA, ha fényes, fémes stb.. téma van a képen.
A boltban kérdeztem, hogy hány darab érkezett, azt mondták 2-t kaptak csak én voltam az egyik nyertes lévén már január végén rendeltem.
Aki tapizni akarja az a szombati sony rendezvényen megteheti, ott lesz a hivatalos magyar bemutatója az obinak. -
GAgyiXyXy
aktív tag
válasz
sebgutkopf #688 üzenetére
Neked már jó 7végéd lesz
"Syd Wichowsky szegedi szabadságharcos, aki a Szovjetúnióba emigrált"
-
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #688 üzenetére
teszteszteszt
-
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #686 üzenetére
Végül is nem olyan nagy probléma, mert én se sokat használom az Intelligens autó módot. Többnyire a P módot használom fényképezésnél. Videónál meg az A és S mód.
Intelligens autó módot akkor szoktam kapcsolni, ha valakinek oda adom, hogy lőjön egy pár képet, vagy ha valamelyik kép effektus akarom használni gyorsan. Könnyebb innen elérni, mint a menüben turkálva. Bár a menüből állítva képeffektusok közt van HDR mód, míg az Intelligens Autó módnál a custom menüben lévő képeffektusok közt meg nincs.
Mivel a két módban elérhető képeffektusok különbözőek.Intelligens autó módban nincsenek ezek a módok:
- Lágy fókuszmód
- HDR
- Gazdag tónusú, nono
- MiniatűrHelyettük a részleges szín van betéve külön színenként (piros, zöld, kék, sárga). Ugyanez a custom főmenüben lévő képeffektusoknál egy menüpont alatt szerepel és az option gombbal, tudod állítani az aktuálisan használt szint.
Ezt sem igazán értem hogy mért nem lehetett a két kép efektus menüt egyformára csinálni.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz
haarmaan #683 üzenetére
Ezeken bosszankodtam már én is. Alapból csak pasm-et használok, abból is főleg az a-t és s-t, de néha amikor panorámázok jó lenne az azonos kezelés, de legalább a mode gomb ott marad. Az iAuto viszont nálam is teljesen kiverte a biztosítékot. Nevetséges, hogy csak menüből lehet onnan kimászni, mert neki aztán baromira kell a középső gomb és a jobb gombot meg tilja.
Idegen kezébe adva néha jól jön, de már felkért fotózásra is inkább beállítom, amit akarok és kész. A legjobb az lenne, ha az iauto-t mint mód teljesen le lehetne tiltani, ne is legyen a tárcsán. Mondjuk menüből lehetne pipálgatni mi legyen a módválasztó tárcsán és mondjuk a téma módoknál is lehetne csökkenteni a számukat. Van néhány, amit rövid úton kigyilkolnék. -
haarmaan
tag
válasz
sebgutkopf #673 üzenetére
„a jobb iránygombra nálam is a felvételi mód van ráprogramozva”
Nálam is így van.
Így gyakorlatilag a PASM módokban a jobb gombbal tudsz felvételi módot választani.
Viszont az (SCN, elmosódást csökentö, Panoráma, 3D Panoráma,) módokban a gép automatikusan a tárcsa középső gombjára helyezi a felvételi mód választását, úgy hogy a jobb oldali gombon nincs semmilyen más funkció. Könyörgöm, ha jobb oldali gombra állítom be a módválasztást, akkor a fent említett módokban, mért nem maradhat az a jobb gombon? Legalább ez a funkció megmaradhatna ezekben a módokban a jobb gombon. Ha más funkciót teszel a jobb gombra, akkor azt megértem, hogy nem adja be, mivel ezekben a többnyire automata módokban (SCN, elmosódást csökentö, Panoráma, 3D Panoráma,) úgysem tudnád állítani az oda beállított funkciót.
Ez még nem is lenne akkora probléma, mert megszokható. Az viszont röhejes, hogy ha Intelligens automata módra váltok, akkor a tárcsa középső gombjára a kreatív fényképezés lehetőséget teszi, úgy hogy a jobb oldali gomb megint funkció nélküli marad.
Ennek következtében Intelligens automata módból felvételi módot változtatni csak a főmenübe belépve lehet.
Ezeket az apró kezelési hibákat azért orvosolhatnák valamelyik frissítésben. -
haarmaan
tag
Ha jól tudom, azt jelenti, hogy ilyenkor keresi a gép az esetleges hibás pixeleket az érzékelőn. Ha talál hibás pixelt, akkor azt megjegyzi a gép, és fényképezéskor a mellette lévő pixel tartományával helyettesíti a hibás pixelt. Így gyakorlatilag nem lesznek hibás pixelek a fényképen.
De lehet hogy rosszul tudom. -
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #675 üzenetére
ez magyarul mit jelent?
nem vilagos h miert is van erre szukseg, ill menyni idot/energiat vesz igenybe?
kepet is csinal a "semmirol" ilyenkor a gep? -
Stitch
őstag
válasz
Schanyee #672 üzenetére
Igen. Amúgy én főleg videó képességei miatt döntöttem mellette, de szerintem összességében is egy jól eltalált masina.
sebgutkopf: jaja, a bökdösős AF jó dolog.
Egyébként én is engedem működni az automata AF-t, az arcfelismerés (annak ellenére mondom ezt, hogy idegenkedtem tőle) hasznos tud lenni.
Más. Kikapcsolás után néha magától exponál egyet a gép, még nem sikerült rájönnöm mi célból. Ti is tapasztaltatok ilyet?
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Schanyee #672 üzenetére
Ahogy Stitch írja lényegében 7 funkció állítását lehet gyorsan elérhetővé tenni, illetve a lefelé gomb alapból az expó korrekció, a balra pedig a drive mód, a felfelére nem emlékszem, azon valami olyan van, amit nem használok. :-)
A jobb iránygombra nálam is a felvételi mód van ráprogramozva, míg külön alsóra nálam az iso. A custom-ban meg nálam pl ezek vannak: wb, szín mód, dro/hdr, képminőség, AF/MF. Viszont ízlés szerint sok más minden is ide programozható, attól függően, hogy mit szoktál gyakran állítgatni. Néhányszor már átrendeztem ezt a gyors elérést, ahogy láttam, hogy mire van valóban szükségem.
AF terület választást szerintem fölösleges a custom menübe rakni, mert ha alapból az automatát engeded, akkor van arcfelismerős AF, illetve ha konkrét pontra van szükséged, akkor az automata módban egy bökés a kijelzőre és máris ott a szűk AF terület ahova böktél. Nem kell nyilakkal mozgatni az AF területet, nem kell fix középsővel átkomponálni csak mutatod ahova akarsz.
-
Stitch
őstag
válasz
Schanyee #670 üzenetére
Gondolom kérdéseid egy része annak köszönhető, hogy egynéhány tesztben negatívumként említik, hogy egy-egy funkció csak a menübe belépve, időigényes nyomkodással állítható. Ez részben igaz is, de a "Custom Key Settings / Egyéni gomb beállítása" menüpont sokat segít a dolgon.
Ha ezt jól átgondoltan teszi az ember, akkor az általad is említett legfontosabb funkciókat nagyon gyorsan elérhetővé lehet tenni. A tárcsa középső gombja lesz a Custom menü, ezt megnyomva a kép alján felugrik egy gyorsmenü amibe az általad kiválasztott 5 darab funkció lesz. Ha itt legelőre teszed az ISO-t, akkor az érzékenységre máris van egy "hotkey".
A többi négyre és a legalsó gombhoz pl. ilyeneket rendelhetsz hozzá: AF/MF kiválasztás, Autófókusz terület, Fehéregyensúly, Fénymérési mód, DRO/Auto. HDR, Vaku üzemmód, AEL, stb. A tárcsa jobb gombjára szerintem a Felvételi módot érdemes rakni, így azt megnyomva a képernyőn egyből a hőn áhított tárcsa jelenik meg.
Szerk.: Ha kikapcsolod az Auto visszanézést (az exponálást követően az elkészült kép nem jelenik meg a kijelzőn), akkor a zár hangját leszámítva nem is veszed észre, hogy készült egy kép és egyből exponálhatsz (gyors kártya nem árt). A 18-55-ről tudok még nyilatkozni, azt is csak a Canon megfelelőjéhez képest. Nem tudom ismered-e az EF-S 18-55-öt, de ahhoz képest egy minőségi darab.
Masszív felépítés, halk és gyors működés. A rajzolata is rendben van: "mi más, mint macska, ugyan egy kicsit leméretezve".
[ Szerkesztve ]
-
Schanyee
senior tag
Helo!
Leírnátok pár alapvető tapasztalatot a Nex 5N-ről? Olyasmikre gondolok, mint sebessége és a testreszabás gyorsasága/kényelmessége a belépő szintű DSLR-ekhez hasonlítva. Például ha egymás után akarok lőni spontán 3-4 képet 1-2 másodpercen belül akkor mennyit gondolkodik? Illetve a másik, hogy záridő, rekesz és ISO állítás mennyire történik gyorsan vagy például automata módból Av/Tv vagy manuális módba az átállás? Nem nagyon látok erre tárcsát külön a gépen, azért is kérdezem. Meg pár olyanra is kíváncsi lennék, hogy mennyire vagytok megelégedve a géppel és az objektívekkel (főleg az alap kit és egy olcsóbb tele érdekelne).
-
DaeMonS
tag
válasz
7H1Kkgabris #668 üzenetére
atneztem...
mondjuk engem nem zargat, hossu percekre ott a Sony HDR-em -
DaeMonS
tag
válasz
7H1Kkgabris #660 üzenetére
reszletezned kerlek h a melegedes mikor hogyan,mennyire jelentkezik neked? es miert zavar ennyire?
koszonom -
sebgutkopf
őstag
Még sok sok évvel ezelőtt, amikor kaptam egy más által felvett nekem fontos anyagot, és össze kellett volna vágni és effektezni, minden videós rutin nélkül megpróbálkoztam a premierrel. Azóta biztos sokat fejlődött, de akkor azon vágódtam hanyatt, hogy a program kezelése nem adta magát, tudtam hogy a program tudja, amit akarok, csak nem bírtam előhozni belőle, vagy csak körülményesen.
Akkor javasolták, hogy próbáljam ki a vegast, az egyszerűbb. Láss csodát azzal simán meg tudtam mindent csinálni mindenféle manual olvasgatás és szakkifejezések nélkül. Nálam akkor lopta be a szívembe magát a vegas. Sokat számítanak az első élmények. -
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #664 üzenetére
El, videóban nem nagyon jönnek be az adobe cuccok (sebességre legalábbis). Final Cut-ot szerettem volna kipróbálni, de macerás hackintosh-sá tenni a gépemet.
-
sebgutkopf
őstag
Mi a csuda! El akarod hagyni a premiert?
Jellemzően, gamma, kontraszt, szín, levels és fény effekteket használok, de szoktam pakolni élesítést, zajszűrést ha kell (na az brutál belassítja a renderelést), hasznos a fill light is.
A legújabb update óta végre rendesen tudja használni az amd hd7xxx szériás gpu-kat is, ami tud pörgetni a tempón. A rok ramot meg ez is imádja. -
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #662 üzenetére
Milyen effekteket használsz? Még új vagyok a Vegas-ban, de tetszik, sokkal gyorsabbnak, kezelhetőbbnek tűnik, mint a Premiere
-
sebgutkopf
őstag
válasz
7H1Kkgabris #660 üzenetére
Ha vegasban utómunkázol érdemes effektezni is az anyagot és még jobb lesz az eredmény. Tv-n pedig lehengerlő. A camcorderhez képest azt is észre veheted napos időben, hogy ahol a camcorder képén a világos részek beégnek ott az 5n még vidáman értékes képrészleteket rögzít. Sokkal jobb a nagyobb szenzor dinamikatartománya.
-
7H1Kkgabris
csendes tag
válasz
sebgutkopf #659 üzenetére
Küldtem privátot.
Előre is kösz a segítséget. -
7H1Kkgabris
csendes tag
Szerkesztgetem a Sony nex 5n-el és a Sony HDR-CX130-al felvett videókat együtt, és nézem vissza őket egy 116-cm-es Full_HD tv-n. Eddig nagyon nem néztem vissza őket csak belenézegettem egy-két videóba, és elmentetem a videókat. Most hogy szerkesztem a videókat és rengeteget visszanéztem, azt kell hogy mondjam, hogy a nex-5n toronymagasan alázza a HDR-CX130-at. Jó fényviszonyok közt nagyjából egyforma a teljesítmény. A Hdr-cx 130 talán annyival jobb hogy nagyobb a mélységélesség a felvételeknél, viszont a nex-5n-el sikerült egy-két olyan mosott hátterü videót készítenem (nem tudatosan) hogy leeset az állam. Na ezt a hatást a HDR-CX130-al szinte lehetetlen elérni. Rossz fényviszonyok közt viszont porig alázza a Nex 5n a HDR-CX130-at, az 5n videójához képest a másik csak egy zajtenger. Kíváncsi lennék egy fényerős optikával, mit lehet még kihozni ebből a gépből videók terén.
Úgyhogy nagyon meggondolom még én ezt az eladást.
Csak ne lenne az a fránya melegedés, és az evf ne lenne olyan drága hozzá, meg egy Panasonic X14-42 tudású lencse is jöhetne a Nex rendszerekre. -
sebgutkopf
őstag
válasz
7H1Kkgabris #658 üzenetére
Saját magam csináltam őket :-)
Ha érdekel dobj privátban egy e-mail címet és elküldöm neked, aztán csak bemásolod a helyére és kész. -
7H1Kkgabris
csendes tag
válasz
sebgutkopf #656 üzenetére
Szia kösz a segítséget.
„Alapvetően 2 féle kódolást használok”
1. leggyakrabban wmv 20mbps 50p (ezt nem találom a templatek között)
2. Sony avchd mp4-be 24 mbps 50p (ezt megtaláltam, kell esetleg valamit alítanom rajta a customize template menüponton belül?)Ha nem gond szájbarágósan le tudnád írni, hogy hol találom ezeket a templateket és hogy hogyan, kell bealítani őket?
Előre is kösz a segítséget.
-
sebgutkopf
őstag
Attól félek én is, hogy el akarnák engedni a felét. Örülhetek, ha végre megkapom.
Az volt a kemény, amikor az amazonon sokan előrendelték az obit, majd amikor januárban kiderült, hogy fingjuk sincs mikor lesz, akkor az amazon az összes előrendelést visszamondta. Sokan lestek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
7H1Kkgabris #652 üzenetére
Válam vegas pro 11 fut (természetesen 64 bites). Amikor elkezdtem az avchd 2-vel szenvedni már annak is örültem, amikor végre a 11-es vegas megjelent és néhány codec-nél beállíthatóvá vált az 50p (double pal). A fájlkiterjesztéssel szerintem nem érdemes vacakolni. Tök mindegy mi a lényeg, hogy a vegas először úgyis renderel, majd újrakódolja az egészet. Ha mp4-et választasz, akkor azok lényegében h264 kódolásúak lesznek, míg az m2ts-nél mpeg2 alapú a kódolás.
Az azonban fontos, hogy egy számítógép nagy számolókapacitással, ráadásul nem kell real time renderelnie és kódolnia jóval pontosabban és méret optimalizáltabban tud dolgozni mint a gép felvételkor.Alapvetően 2 féle kódolást használok:
1. leggyakrabban wmv 20mbps 50p
2. sony avchd mp4-be 24 mbps 50pEgyébként képminőségre a kettő között nem látni különbséget, viszont a wmv-t jobban szereti az asus r1 media playerem, míg az mp4 a gyengébb pc-ket és a legtöbb lejátszót megizzasztja.
-
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #654 üzenetére
mondjuk en kivancsi lettem h az 50es post miert tunt el
mennyiert vesztegettek el a keszuleket?az 50essel keszult par kepre en is kivanics lennek...
mivel regen rendelted elengedtek a felet , igaz? -
Stitch
őstag
válasz
7H1Kkgabris #652 üzenetére
A Sony Vegast nem ismerem, de a Powerdirector minden további nélkül megcsinálja az 1080/50p *.m2ts videó fájlokat.
-
7H1Kkgabris
csendes tag
Sziasztok egy kis segítség kéne. Ha van köztetek esetleg olyan, aki Sony Vegast használ az 1080/50p/28mbps videók szerkesztésére (nekem Sony Vegas Movie Stúdió HD Platinum 11 van) az segíthetne. Rengeteg Nex 5N-el és Sony HDR-CX 130-al felvett 1080/50p/28mbps videó felvételem van, ami már rengeteg helyet foglal. Szeretném a Sony vegasal rövidebb filmekre szerkeszteni őket. Már rég meg kellet volna csinálnom.
Álitólag a Sony vegas ezen verzója már támogatja és lehet renderelni AVCHD 2.0 (1080/50p/28mbps) fájlokat. Bár én sehol sem találtam a templatek között 1080/50p-t csak 1080/25i vagy 1080/25p-t.Egy helyen találtam csak a templatek közt a Sony AVC/MWC(mp4. m2ts.avc) csoport alatt olyant hogy:
HD 1920x1980-50p
(Use this setting to create the highest quality 16:9 file.
Audio: 128 Kbps; 48 000 Hz; 32 Bit; Stereo; AAC
Video: 50 fps; 1920x1080 Progressive; YUV; 26 Mbps
Pixel Aspect Ratio: 1,000)Ezzel csak az a gondom, hogy mp4-be rögzít.
Lehetséges egyáltalán hogy olyan kiterjesztésű fájlba (MTS) konvertáljam, a szerkesztet videókat, mint amilyet a kamera készít.
Ha nem, ti mibe konvertáljátok át a kész filmjeiteket, hogy megmaradjon a brutális minőség, és ne legyenek hibák (elcsúszót hang stb).
Előre is kösz a segítséget. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #650 üzenetére
Hullanak az 5n-ek...pedig jó gépek!
Szerintem best-buy minden kategóriától függetlenül. -
sebgutkopf
őstag
válasz
7H1Kkgabris #649 üzenetére
Jó ajánlat!
-
vacsigusz
csendes tag
Szerintem menni fog az LCD felől is mert nekem a nem gyári vitte onnan is. Az biztos hogy nagyon jó képeket csinál. Tegnap eset próbálgattam az erkélyről a kitt obival nagyon meglepett. Egyből látszott, hogy nem gép képességeivel van a gond........
A kezelést azt biztos hogy nagyon szokni kell mert a G10 után teljesen másvilág, nagyon más...
[ Szerkesztve ]
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
konyi79
addikt
válasz
vacsigusz #645 üzenetére
Én megrendeltem Sony boltban a gyárit, kíváncsi vagyok mennyire lehet majd bírni vele. Jó lett volna hátulra is, vagy legalább csak hátulra teszik azt az érzékelőt.
Tegnap voltam a construmán, rekesz előválasztással csináltam képeket 5-8 rekesszel nagylátóban, ISO 800-3200-on. Hosszabb záridőket választott így, de stabival meg lehetett simán fogni.
Nem volt útban, kicsi, már megszokom kezelni is, cserébe fantasztikus a képminőség rossz fényeknél is. -
vacsigusz
csendes tag
válasz
GAgyiXyXy #643 üzenetére
Az említett távvezérlő az elektronikus piacról lett beszerezve (remote control for alfa RC-C3). Mikor a gép nincs összekötve a tv-vel HDMI-in akkor csak egy sima infrás távkioldó és csak két funkció működik, sima zárkioldás és egy 2s-es. Tv-hez csatlakoztatva viszont felszabadul a többi lehetőség pl : képek törlés, nagyítás, menü stb.... Szerintem nagyon jó kis szerkezet pláne ennyi pénzért.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
vacsigusz
csendes tag
A gép beszerzése megtörtént.
Volt egy vitrines db az MM-ben lecsaptam rá. Közben megérkezett a távirányító is hozzá.(3100 huf ra jött ki free free shipping-el) Majd ha az aksi feltöltődött akkor referálok róla ha érdekel valakit.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #640 üzenetére
Na ez nem hülyeség
(amit megvilágít jobb, mert lámpára nem tud majd jól ráállni)
[ Szerkesztve ]
-
GAgyiXyXy
aktív tag
Sziasztok!
Kaptam egy elektronika hibás sigma 18-250 canon ef bajonettes obit. Ki kellene próbálnom, de nekem csak fd-s átalakítóm van. Gondolom manuálba jól használható lenne nagy ritkán amikor kell, de amíg ki nem próbáltam addig nem akarok beruházni 10eFt blendés átalakítóra.
Szóval kérdésem: SZEGEDEN volna valakinek ilyen átalakítója egy próba erejéig??
"Syd Wichowsky szegedi szabadságharcos, aki a Szovjetúnióba emigrált"
-
konyi79
addikt
válasz
sebgutkopf #634 üzenetére
Ezek nem igazán mennek, főleg ha olyan helyen fotózok ahol nincs lámpa a közelbe se . Hülye szokás, de így nekem jobb
Próbálom sokáig tekerni egy irányba, de nem mindig jön be (nem az irányváltás miatt) -
madgie
titán
válasz
sebgutkopf #634 üzenetére
Második (pl utcalámpák). A csillagokat a NEX-3-ban nem lehetett látni, sőt, eleve csak körvonalakat (ebben nagy előnyben van a Panasonic-féle shutter speed effect, mikor a beállitott záridővel frissíti a keresőképet).
Tényleg, nem emlékszem, NEX-en nincs olyan, mint Oly-n? (menüből be lehet állítani, hogy ki/bekapcskor végtelenre húzza magát) Ez a legtutibb megoldás, a Pana-féle bajonettkioldós automata végtelen sem rossz, de sajnos az sem megy a Sony-n.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Csillag fotóban Madgie a szaki, ő gyakorolja a dolgot rendszeresen.
Saját kútfőből én két verziót próbálnék meg, az tuti, hogy MF:
1. simán belenagyítóssal mf-ben élesre állítani a csillagon.
2. egy távoli földi objektumon élesre állítani, mint ház, fa, utcai lámpa stb... akkor már megvan a hiperfokális távolság és minden éles lesz. -
konyi79
addikt
Halihó nex tulajok, miképp szoktátok sötétben pl csillagfotózásnál végtelenre állítani a fókuszt?
-
konyi79
addikt
Kecskeméten vettem, +14k 2 év biztosítás, még törésre is érvényes.
Sehol nem találtam ezzel az obival 190 alatt, szerintem ez jó ár.[ Szerkesztve ]
-
-
vacsigusz
csendes tag
Sajnos a debreceni MM-ban a nex-re nem vonatkozik az akció.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
konyi79
addikt
Üdv mindenkinek, beléptem a nex-5n tulajok klubjába. Ha érint valakit most 160k a MM-ban ha bármi elektromos cuccot beviszel cserére. Mindez 18-55 kittel.
Elsőre nagyon nem tetszett kezelni, aztán nagyon megtetszett a képe, most meg már meg is szoktam kezelni meg rá is jöttem miképp jó nekem testreszabni a gombokat.
Nagyon jó gép. Ami nagyon hiányzik az evf főleg kültéren, játszok a gondolattal megvenni, de szemtelenül sok a ára. Valakinek van már 50-1.8 fixe? Érdekelne tényleg jobb-e, megéri-e az árát? Esetleg tapasztalat 55-210-ről? -
-
vacsigusz
csendes tag
Lassan, de biztosan én is megérkezem a nex fedélzetre. Sikerült beszerezni a 16-os palacsintát, valamint kőkemény 12 au $-ért már szállítás alatt van egy IR remote control.
DaeMonS: Tudomásom szerint alapból 1 év gar jár (esetleg akcióban adnak 2 évet) +pénzért lehet a gart kiterjeszteni akár 5 évre is.
[ Szerkesztve ]
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
DaeMonS
tag
bocsanat h beleronditok az objektivekrol szolo spekulaciotokba
kulonben egyetertek a gondolattal miszerint, minel markasabb,annal tobb munkaora es tudas szukseges a legyartashoz -igy lesz draga - es ez nem gyartosoros mennyiseget takar
valaki felvilagositana hogy pl egy nex 5n-t vasarolva hogyan kapok ra tobb ev garit? Ugye alapbol 2 ev, ezt hogyan lehet megfejelni plussz 3al - hogy 5 legyen?
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #620 üzenetére
Az 50-es egy forradalmi mérföldkő a nex történetében, ráadásul egyáltalán nem drága...és jó a rajza (legalábbis 5n-en, nem tudom mi az ami jó a 7-hez)
Ha valami vásárlókat vonz ehhez a rendszerhez, az ez lesz, nem a nex 9-11-13... -
sebgutkopf
őstag
Ebben is van valami.
Ellenérvnek: a zeissben sincs optikai stabi, sokkal kevesebb alkatrészből áll, a munka dokumentált, lényegében annak a néhány lencsék gyártása a legnagyobb költség, meg az összeszerelő szakember bére. A benne lévő elektronika tudása és bonyolultsága közelébe sincs akár egy c3-hoz képest, nincs benne se nagy méretű cmos szenzor, se nagyméretű dönthető tft, se feldolgozó proci, se akkumulátor, se töltő a csomagban. Feltételezem, hogy egy váznál se annyira mindegy, hogy a bajonett-szenzor távolság megfelelő-e. Mégis a 24-es obi 2,5x annyiba kerül mint egy c3.
Nálam az tűnik racionálisnak, hogy a 24-es zeiss gyártása bőséges hasznot foglal magában, ahogy minden felső kategóriás obi. Az 50-es helyzete érdekesebb és talán kevésbé egyértelmű. Abban már van optikai stabi és kevesebb mint 1/3-ába kerül a zeissnek. Ez már elég nagyságrendi különbség. Viszont mivel "olcsó" obi, ezt biztosan nem japánban gyártják, olcsóbb ember szereli össze kisebb tudással, kevesebb ellenőrzésen megy át és a lencséket se olyan drágán munkálják meg.
Ehhez képest az filléres obikra vágyók még így is fikázzák, hogy milyen drága, max elviselhető, nem egy forradalmi konstrukció. Pedig van benne stabi, szerintem meg elfogadható az ára.Ezt lehet csak a cég önköltségszámításánál mondják meg melyiken több a haszon.
-
BEE
addikt
válasz
sebgutkopf #617 üzenetére
Szerintem egy tükörmentes, stabi nélküli váz előállítási költsége arányaiban
messze alacsonyabb mint egy obié, főleg ha jó is az az obi.
Semmi mechanika, minimális pozícionálás a szenzornál,
és alacsony bérű melósok meg gépek tömegtermelik.Az obi tubusa egy finommechanika, képzett munkás rakja össze,
lassú a gyártása.
A lencséket nehéz precízen megmunkálni, lassú folyamat,
gondos, tehát lassú a kézi összeszerelés.
Nem a mai gyártási trendekbe illő munkadarab.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
sebgutkopf
őstag
Korábban már írtam, hogy amilyen obira igazából vágyom azt jelenleg egyik rendszer se nyújtja az mft sem. Így mindenképpen várnom kell lévén hiányban élek. Akkor pedig akár azt is lehetne mondani, hogy tök mindegy melyik rendszerben várok, ha egyik helyen sincs.
Mondhatnám azt, hogy majd jön a pana 12-35 f2,8 viszont annak sejthető az ára is, illetve a bejelentés és kaphatóság téren úgy néz ki a pana se lesz jobb a sony-nál. Hiába jelenti be a pana mondjuk 2 hónap múlva hivatalosan az obit és árát, ha a boltba kerülés ott is újabb fél év, vagy 8 hónap (még karácsonyra se lesz itt). Az oly 12-50-et meg hagyjuk a bányában a fényerejével együtt.Ráadásul mft fronton még ígéret sincs olyan obira ami érdekelne.
Elmehet mindhárom gyártó a francba!
Egyébként, ha az la-ea2-ből lenne olyan verzió, amiből kihagynák a csavarhúzót, akkor oldalra sokkal kisebb lenne, nem lógni ki az 5n síkjából csak lefelé és máris máshogy néznék rá. Úgyse akarnék af nélküli csavarhúzós obit tenni rá csak ssm motorosat.
-
Tulku
veterán
Szerintem tévedsz...obin nagyobbat lehet kaszálni...de lehet, hogy én tévedek...
Viszont ami bajos, hogy ezekre a gépekre igen jó obikat kell gyárta(t)ni (nézd meg a nex 7-et, hogy teljesít a zeiss-en kívül minden üveggel) ami azért már "igazabbá" teszi állításod, vagyis ilyen precíz üvegeket gondosabb tervezés előzi meg és gyártásuk sem biztos hogy a DPRK területén megy végbe...
Sebi: A kérdés mindig az hogy mit akarunk és mikor...szerintem elmúltak azok az idők amikor a hiánygazdaság miatt kénytelenek voltak az emberek egy-két normális termékért éveket várni...persze mint a mellékelt ábra mutatja visszatérhet, csak kérdés, mennyire éri ez meg az azt bevezető cégnek...
Igaz ugyan hogy adapterrel hosszabb minden, de vedd figyelembe, hogy kapsz egy gyorsabb gépvázat kiépített obiparkkal...talán titkos szándék, hogy nex-alfa párosítást érjenek el minden tulajnál mesterségesen, ami mondjuk meg nem is rossz ötlet...
-
BEE
addikt
válasz
sebgutkopf #614 üzenetére
" Úgy néz ki a sony-t ismét meglepetésként érte, hogy mekkora a kereslet a dedikált nex obikra és egyszerűen nem tudnak eleget gyáratni se az 50/1,8-ból se a zeiss 24-esből. "
De nem is igen törik magukat hogy többet gyártsanak...
Valószínűleg az obigyártáson sokkal kisebb a profit mint a vázon,
ha el lehetne adni a gépet obi nélkül, tán még a kitobit is hanyagolnák.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
sebgutkopf
őstag
A méret miatt viszont én nem ugrok rá az alfa obikra se az adapterre.
Úgy néz ki a sony-t ismét meglepetésként érte, hogy mekkora a kereslet a dedikált nex obikra és egyszerűen nem tudnak eleget gyáratni se az 50/1,8-ból se a zeiss 24-esből. Ebből pedig elég egyértelmű, hogy mire van igény és mit tudnak nagy mennyiségben eladni. Úgy néz ki kénytelenek belátni, hogy az obi gyártó kapacitást bővíteni kell.Ebbe az irányba mutat az is, hogy a sony álláspontja szerint a jövő a tükör nélküli gépeké. Lényegében már nem kapható egy reflekszes gépe se (levette a palettáról) és csak slt illetve nex modellek maradtak. Jön lassan valami full frame gép is kérdés slt vagy féligáteresztő tükör nélkül. Ha ezt a vonalat nézzük, akkor pedig kénytelen lesz a sony a nex-et mint a jövőt rendszerként kezelni. Mikortól teszik meg ezt az egy jó kérdés.
Ha sokáig várnak csak jól tökönszúrják magukat.
-
BEE
addikt
Akkor én most ellenállok a nagyok akaratának, (Hajrá Ludas Matyi !
)
és kib.szok a Sonyval !
Csakis már meglévő Pentax obikat rakok rá a kiobin kívül !Egyébként az adapterrel derül ki, hogy mennyire hozzá lehet szokni
a jó képstabihoz.BEE
Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #610 üzenetére
Nem értelmetlenül...belekényszerít benneteket saját maga által állított csapdába...úgy néz ki sikeresen
A csapda pedig: végy egy jó vázat olcsón esetleg egy jó kitobival...használd, szeresd meg...ha a mag kicsírázott (megszeretted, de növekednél, tehát objektív parkot szeretnél) akkor öntözd (La2 adapter) és a sanyi megmutatja a fényt az alagút végén (alfa obik sokasága, esetleg 1-2 nex zeiss üveg gyémánt áron) és akkor már az övé vagytok
-
Badb0y
addikt
válasz
sebgutkopf #607 üzenetére
Na akkor akar meg is éri megvenni. Mar csak valami jó ovi kellene.
Minőségi laptopok https://notebookokhu.business.site/
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #607 üzenetére
Én jelen körülmények között egy profi objektívpark (fényerős zúm is ugye...) kiépítésére nex-en csak a 2-es adapter segítségével látok perspektívát.
Mert ez a gép bezony Sebi ilyen...modul rendszerű; ha akarom zsebgép (csak 16-ossal) ha tehetem jó gép (EVF, adapter, jó és gyors obik...stb)Még annyit, hogy a sanyi tükrösítette igen intelligensen a 2-est...gondolj bele, ha ennyi energiát áldoztak bele, miért tették...ezzel a svunggal 1-2 obit is tervezhettek volna...
Mondd hogy nincs igazam...
-
sebgutkopf
őstag
Erre relatív egyszer a válasz. Az la-ea1 az helyből felejtős, az AF vele valami iszonyat lassú, inkább rekeszállítás ami hasznos funkciója.
Az la-ea2 viszont a nex vázat pont olyan képességű géppé alakátja mint bármely sony SLT váz, mondjuk a szenzorodnak megfelelő tehát A57, vagy épp A77 képminőségét kapod. Az AF pedig az adapter miatt értelem szerűen rendben lesz, illetve a vázban lévő AF finomhangolást használni lehet, hogy pontos legyen az adott obival.Egy ideig én is gondolkoztam az la-ea2 megvételén, sőt néha most is eszembe jut. Egyedül az tántorít el, hogy eleve nem kicsi az adapter meg az alfa obikkal még nagyobb és akkor a nex platform kis méretének a poénját rontom el. Funkcionálisan viszont nem ront semmi, sőt.
-
Tulku
veterán
válasz
tiszavirág #604 üzenetére
Elején mindig feliratozok, végén nem ...családi videók, persze ha majd közkincs lesz egyszer némelyik, akkor igen...
-
tiszavirág
tag
Amit én viszont soha nem hagyok ki, az pedig a feliratozás: az első - általában 7-10 mp-es- snittben megjelenik a klip címe, az utolsó,szintén 7-10 mp-es snittben, pedig a felvétel helye, ideje, - ha van alatta zene- a zeneszerző és a dal címe, ill. esetenként a szereplő(k) neve(i).
[ Szerkesztve ]
Tudtam, csak nem sejtettem.
-
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf #600 üzenetére
No amit itt sebi írt-ír, azzal ztudok azonosulni ezt pontosan így csináltam én is...
1. Kis snittek, szerintem senki nem élvezi a 12 perces gyermekarcot, vagy tengerparti sétát, ez szerintem (elnézést ha valakinek a lelki világába tiprok) rettentő unalmas.
2. Snittek közötti átmenetek két félék legyenek; úsztatás (lágyabb átmenet, a folyamatosságot szimbolizálja) és a sima vágás, ahol az éles átmenettel a cselekmény-történés dinamikusságát, vagy statikus témák közötti különbözőséget (és persze sok minden mást) akarunk érzékeltetni. Szerintem a snittek hossza erősen változó is lehet, és persze lehet benne egy-két hosszabb lélegzetvételű családi melodráma (gyermek sír majd mosolyog, mert elesett...stb) is akár.
3. Nagyon fontos a zene...és itt nem arra gondolok, hogy keverjük le végig a hangot és rakjunk alá valami "hangot" (youtube, vimeo hemzseg az ilyenektől) hanem a témához illően keverjük , vagy nem keverjük le az eredeti hangot...szerintem sokkal érdekesebb lesz így, izgalmas, figyelem felkeltő (a monoton aláfestő zene éppen úgy fárasztó akár egy 5 perces klipben, mint a folyamatos, átmenetek nélküli filmezés.És persze a legfőbb szabály, hogy nincs szabály, hiszen mindig az adott szitu, vagy érzés dönti el, mit is akarunk kezdeni valójában a felvett anyaggal
Stich: No bakker, én nem hallottam, akkor elég süket vagyok, de hogy a felvételekben sem hallatszik...
-
Badb0y
addikt
Kinek mi a véleménye LA-EA2 vagy LA-EA1 adapterről? Érdemes belefektetni és venni valami jófajta alpha obit (70-400), vagy sose lesz ilyen kiegészítőkkel képes olyan képet produkálni, mint egy alpha gép ugyanezzel az összeállítással ?
Minőségi laptopok https://notebookokhu.business.site/
-
DaeMonS
tag
válasz
sebgutkopf #600 üzenetére
szajbaragos lett, koszonom
reszemrol is hasonlo az elkepzeles, csak kicsit "hollywoodosabb" a vegtermek
a folyamat hasonlo (kis elteressel :
1 mivel cambol kozvetlenul importal a progi, igy hozzavagom az avchd-hdd kamerat es atszedetek mindent- egyszeru esetben imovie, ha "tobb" kell akkor FinalCut. egyeb forras eseteben ue.
2 atfutom az importalt anyagot, ami nem kell-torles.
3 bedobok mindent a szerkesztobe ( par masodperc) es innen pedig jon a tisztazas, latok egy hosszu filmet ami "sok" folosleget tartalmazz, kiszedem ami nem kell, ami tulzas..(ill stilus amit szeretnek mar korvonalazodik)
4 design, kepek, atmenetek, effektek
es kb itt dol el a vegleges stilus.
pl csaladi videoknal szeretem ha egy rovid osszesito van az elejen, egy aktualis zenevel-helyszinhez kothetoen- kepekbol slide show...majd kezdodik a film.ilyesmi felfogassal, epitojellegu javaslatokat varok
Új hozzászólás Aktív témák
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Router gondok
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Fűzzük össze a szavakat :)
- iPhone topik
- Apple Watch
- Hardcore café
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...