Hirdetés

2021. szeptember 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hali_tomi


hali_tomi
tag

Sziasztok!

A következő tapasztalom volt a Smart Clinic nevezetű helyen:

Egy HTC One M8-at vittem be hibátlan állapotban akkumulátor cserére. Akkumulátor-csere után nem működött az érintőkijelző. Egy hónap várakozás után garanciálisan kicserélték az érintőkijelzőt (addig érdekes volt használni a telefon, úgy hogy csak alul érzékelt a kijelző). Ezután elromlott a wifi modul. Szétszedték átnézték, wifi modul újra működött. De közben estére kiderült elromlott a kamera. Újabb szervízelés, összerakás, elromlott ott helyben a SIM kártya modul. Újabb szétszedés, újabb összerakás, a HTC-hez vásárolható Dot-View tok érzékelője romlott el. Újabb szétszedés, összerakás. Elvileg minden jó, bár letesztelni mindent 5 percben elég nehéz.

Ahová eddig jártam szerviz (Mamut) ekkor bezárt, új nyílik a 13. kerületben. Közben észreveszem, hogy most a GPS modul nem jó (WIFI/GSM alapján pozicionál nagyjából, de az bizonyos app-oknak elég kevés). Szerviz, a 13. kerületben (mert ugye, ahová eddig jártam már bezárt): „Ezt biztosan nem mi csináltuk. Nem tudunk vele mit kezdeni.” – Hát biztos nem ők csinálták, biztos semmi köze ahhoz, hogy 8-szor kellett szétszedni a telefont és újra összerakni és minden romlott el szépen sorban. Nem értem, minek vállalnak el olyan készülék szervizelését, amelyhez nem értenek, úgy kb egyáltalán.

Pont a 13. kerületben lévő szervizes mondta, hogy előttem egy ugyanilyen telefont szedtek szét akkumulátor miatt, és miután összerakták a hangszóró nem működött, és szidták a HTC-t. Szóval a HTC a hibás, mert olyan telefont gyártott, amely túl bonyolult a SmartClinic szervizeseinek.

Kritikán aluliak, kontárok. Még egyszer: 8-szor kellett szétszedniük a telefont, egy akkumulátorcsere miatt, minek a végén a GPS modulom végleg elromlott és nekik ehhez semmi közük.

Ilyenkor mit lehet tenni? Azon kívül persze, hogy mindenhová leírom a történetemet.

Köszi.

(#2) Smart Clinic válasza hali_tomi (#1) üzenetére


Smart Clinic
csendes tag

Kedves Tamás!

Sajnos valóban nem sokat segít a helyzet megoldásán az, ha mindenhova leírja ugyanazt a történetet, bár elfogadjuk a tényt, hogy nekünk minden esetben válaszolni illik.

A tisztánlátás kedvéért leírjuk a mi verziónkat is, hogy kerek legyen a történet, bár sok helyen már megtettük ezt. Mi szeretjük ezeket a nézeteltéréseket négyszemközt intézni és megoldást találni a problémákra, nem pedig generálni azokat.

Elöljáróban annyit szeretnénk megjegyezni, hogy a HTC készülékek javíthatósági szempontból nem a 10/10-es kategória. Erről nem mi tehetünk, nem a mi hozzá nem értésünk az oka, még csak nem is az Ön hibája, mint tulajdonosé, hanem a gyártóé, akik ilyen konstrukciójú készülékekkel piacra lépnek. Bizonyára Ön sem talált túl sok szervizt, akár garancián, akár garancián túli szervizelésre, akik ezt a típust elvállalják. Mi ennek ellenére szeretnénk megoldást kínálni az ügyfelek problémáira, mert ez a mi küldetéstudatunk.

Ön valóban akkumulátor cserét kért a készüléken, melyet kollégánk el is végzett. A készülék konstrukciójával kapcsolatos véleményünket általában meg szoktuk tartani magunknak, illetve belső köröknek, mert nem a vásárló tehet arról, hogy olyan készüléket vásárol, ami sajnos elég bonyolultan javítható.

Az akkumulátor csere után Ön visszahozta a készülékét, hogy a kijelző a felső sávban nem érzékel. Bevállaltuk, hogy mi hibáztunk. Ehhez a típusú készülékhez nem is tartunk kijelzőt, mert el sem szoktuk vállalni, de mivel mi hibáztunk, ezért berendeltük Önnek, melyre sajnos várnia kellett és egy 35 ezer forintos kijelzőt garanciában biztosítottunk. Nem értjük ezzel hol a probléma, leszámítva a várakozási időt, amiért ismételten elnézését kérjük, de gyorsabban nem tudtuk megoldani korlátozó tényezők miatt. Tudjuk, ez a tény Önt nem vigasztalja, meg is értjük, mi sem szeretünk várni. Ezért ezt a kritikát elfogadjuk.

Ezt követően még 3 alkalommal javítottuk garanciában a készülékét, minden esetben a megoldást helyezve fókuszba. Mindezt egy olyan készüléken, amin nem kollégáinkat védve, de máshol el sem nagyon vállalják. Még egyszer hangsúlyozni szeretnénk, ez nem Önnek szól, mert nem Ön tehet róla, hogy szervizelés szempontjából rossz konstrukciójú készüléket vásárolt.

Szemléltetésképpen azt tudjuk mondani, hogy úgy kell elképzelni, mint egy Peugeot autót, amin egyszer elindul a hiba, akkor sorban jön elő a többi. Azért mert az elektromos ablakemelő elromlik, nem fogják cserélni garanciában pl az izzókat.

Ezeket a dolgokat leszámítva, kollégáim minden esetben az Ön igényeit szem előtt tartva elvégezték a javításokat, hogy jó szájízzel távozzon tőlünk, viszont sajnos húznunk kellett egy határt, ami után már nem tudjuk a továbbiakban garancia keretein belül javítani a készülékét. Még akkor sem, ha Ön azt gondolja, hogy minden esetben mi voltunk a hibák okozói. Le kell írnunk, hogy sajnos ez nem így van.

Egyben vissza is kívánjuk utasítani az Ön jelzőit szervizünk és kollégáink felé. Cégünk minden esetben megoldás párti, de vannak azok az esetek, amikor határt kell húznunk, és nemet kell mondanunk. Az Ön esete is sajnos ilyen. Köszönjük megértését.

Üdvözlettel,
Smart Clinic

Smart Clinic - okostelefon és tablet szerviz - +36 30 630 22 77

(#3) Smart Clinic válasza hali_tomi (#1) üzenetére


Smart Clinic
csendes tag

-

[ Szerkesztve ]

Smart Clinic - okostelefon és tablet szerviz - +36 30 630 22 77

(#4) hali_tomi válasza Smart Clinic (#3) üzenetére


hali_tomi
tag

Miért is kell határt húzniuk? Mert most már túl sokba kerül Önöknek? Nekem pedig mennyi időmbe került? Mennyibe került az, hogy egy jól működő telefonom volt, és most egy recsegő romhalmaz lett.

Egyébként a korábbi Mamutban lévő üzletükben dolgozó szervizes kollégájukat is felkerestem, aki már nem dolgozik Önöknél. Legalább két dolgot mondott, amit meg kellett volna, nézniük és lehet megjavult volna a készülék, de nem tették. Hiszen a GPS modul működik, csak annyira gyengén veszi a műholdak jeleit, hogy nem tud csatlakozni egyikhez sem. Tehát biztosan valami leárnyékolja, ami NYILVÁNVALÓAN azt jelenti, hogy valami a szervizelésnél történt. Gondolom azt nem feltételezik, hogy szétszedtem a telefonom, hogy leárnyékoljam a GPS antennát.

Egyébként a kedves üzletvezetőjük a 13. kerületben miután megmutattam, a GPS test applikációban a problémámat, szintén letöltötte a telefonjára az applikációt, és mutatta, hogy lám az övé sem csatlakozik egy műholdhoz sem. Nézzem meg! Majd szarkasztikusan közölte, hogy "Na akkor most én is vihetem vissza a telefonom a szervizbe." - Elkértem a telefonját... ki volt kapcsolva rajta a GPS... no comment.

Ami a négyszemközti rendezést illeti: felajánlottam egy rendezési módot, melyben már nem is kértem a telefon javítását, csak a károm megfizetését (GPS modul) és a most már tökéletesen értelmetlen akkumulátorcsere árának visszafizetését. Nem fogadták el.

Majd dönt a fogyasztóvédelem.

[ Szerkesztve ]

(#5) Smart Clinic válasza hali_tomi (#4) üzenetére


Smart Clinic
csendes tag

Kedves Tamás,

Szeretném Öntől megkérdezni, hogy ha tökéletesen működött a készüléke akkor miért hozta a szervizbe?
Sajnáljuk, hogy ezzel a "szerencsétlen" üggyel kapcsolatban találkoztunk Önnel, és az idejét raboltuk, de amint látja mindig készségesen álltunk a rendelkezésére és amit tudtunk garanciában orvosoltuk a problémáját!

Tudnia kell, hogy egy telefonban nem mindig a perifériák hibásodnak meg hanem gyakran az alaplap is, olyan mikrorepedések, szálszakadások keletkezhetnek a több éves használat alatt amit nem lehet kimérni vagy egyszerűen gazdaságtalan a javítása. Az Ön telefonja sem éppen megkimélt állapotú és egy ilyen alaplapi zárlat okozhat olyan egymástól függtelennek látszó hibákat amit egyszerűen nem lehet javítani az általa vezérelt perifériák cseréjével!

A kérdésére válaszolva a Határt ott huzzuk meg, hogy nem fogjuk megvásárolni Öntől 35 ezer Ft. piaci áron a készülékét, ugyanis ezt a megoldást ajánlotta fel ellenkező esetben a fogyasztóvédelmet. Egyrészt cégünk nem foglalkozik használt telefonok adásvételével, másrészt nem szeretnénk a saját, ingyen beépített alkatrészeinket visszavásárolni Öntől ezzel másodszorra is kifizetni azokat...

Smart Clinic - okostelefon és tablet szerviz - +36 30 630 22 77

(#6) hali_tomi válasza Smart Clinic (#5) üzenetére


hali_tomi
tag

Egy akkumulátorcserére vittem be a készülékem, hogy még vagy 2 évig használjam azt. Nem jött össze.

És Önök mit is ajánlottak fel? Hogy ez nem az Önök gondja.

Ja és még mindig vállalják a HTC One M8-ak szervizelését a honlap szerint. Ügyes.

[ Szerkesztve ]

(#7) hali_tomi


hali_tomi
tag

A nagyon szuper garanciálisan cserélt kijelző is szép munka volt. Lásd csatolt képek.

[kép 1]

[kép 2]

[ Szerkesztve ]

(#8) j-technology válasza hali_tomi (#7) üzenetére


j-technology
csendes tag

Röviden: felkészületlen, szavahihetetlen cég.

Hosszan:

Egy IPad Air2-ese van a kisfiamnak. A töltőcsatlakozó sérült, ezért csak a töltőkábelt megtámasztva töltött a készülék. Azt mondták meg tudják javítani. Kifejezett kérésem volt, hogy egy-két órára hagynám csak ott; azt mondták megoldhattó.

Egyes szervízek tartanak az érintőképernyő megrepedésétől a szétszedés közben. Rákérdeztem, hogy nekik van-e ilyen félelmük. A telefonos srác konzultált az egyik szervízessel, aki azt mondta nem probléma, ez csak a kevésbé tapasztalt szervízeseknek jelent problémát..

Másnap bevittem hozzájuk. Ismét megbeszéltük, hogy délután 3-4-re el tudnak-e vele készülni. Azt mondták: igen. Megbeszéltük, hogy hívnak ha elkészültek. Azt terveztem küldök érte futárt (sofőrt), aki kiviszi Diósdra, ahol lakunk. Du. 4-ig nem hívtak, ezért hívtam őket. Mint kiderült hozzá sem kezdtek a készülék javításához, mert sérült a kijelző. Egy szabad szemmel nem látható sérülésre hivatkoztak.

Kértem a főnököt, mint kiderült azzal beszéltem. Azt mondta, biztos senki nem mondta nekem, hogy pár óra alatt megoldják a problémát. Kértem, hogy keresse meg a kollégát, akivel előző nap beszéltem, vagy azt, aki reggel átvette a készüléket. Azt mondta, hogy nem tudja megkeresni, mert ebédszüneten van. 4 órakor. :-)

Odamentem szélyesen, és elhoztam a készüléket.

Kérdéseimre, hogy miért nem hívtak, mikor hívtak volna, miért ígérnek olyat, amit nem tudnak tartan i nem kaptam érdemben választ.

Hajnák Attila

(#9) j-technology


j-technology
csendes tag

Az iPad Air 2-es története azzal folytatódott, hogy bevittem az WestEnd-be az iSAMURAI-ba. Ott szétszedték és elvégezték a cserét kb 3 óra alatt.

Szóval: ha valami olyan problémája van egy apple készüléknek, ami megjavítható szétszedés nélkül (pl. simogatással, meleg lehellettel, ráolvasással...), akkor érdemes a SmartClinic "megbízható profijaira" bízni. Ha viszont annyira hatalmas, komoly a probléma, hogy a készüléket szét is kell szedni, akkor érdemes elvinni egy szervízbe, például a fentebb említett iSAMURAI-ba.

Hajnák Attila

[ Szerkesztve ]

(#10) Burst


Burst
friss újonc

Pár évvel ezelőtt egy Xperia Z3-at vittem hozzájuk betört kijelzővel.
Kicserélték, de az új kijelző konkrétan be volt égve a kijelző közepén. Garanciálisan kicserélték megint, csak hogy valami szar került a palacsintába, mert az a kijelző pedig bármiféle erőbehatás nélkül elrepedt.
Arra pedig már nem vállaltak garanciát, mondván, hogy én törtem el, aminek az ellenkezőjét nyilván nem tudtam bizonyítani, pedig tényleg úgy vigyáztam rá, mint valami kincsre.
Aztán találtam egy szervizt, ahol ingyenes volt a bevizsgálás és végül kiderült, hogy úgy rakták össze a telefont, hogy meg volt feszülve a kijelző a keretben. Senki ne kérdezze, hogy csinálták.

Egyébként, amiért nem nézek jó szemmel a Smart Clinicre, hogy nem vállalnak csak kijelzőüveg cserét, mert hogy az kockázatos (holott ha minden eszköz megvan hozzá, akkor egy rutinos szerelő 100-ból 98 esetben gixer nélkül el tudja végezni) aztán a csak üvegkáros tökéletesen működő kijelzőket eladja jó pénzért. Ezt megbízható forrásból tudom, persze ez nem friss infó. Na de csak összehasonlításképp: egy kijelző csere egy S20 esetén 120.000Ft, míg egy előlapi üveg (kijelzőüveg) csere legolcsóbban budapesten 35.000, 10-15 ezerért drágábban pedig már garanciát is vállalnak a munkára.

Na de a Z3-as sztori régen volt, akkoriban rengeteg negatív véleményt hallottam róluk, viszont mostanra ELVILEG megfordult a helyzet.

Ma (vagyis már tegnap) bevittem hozzájuk egy frissen beázott S20-at.
Az S20 amúgy vízálló, a Samsung kb. 134-es betűmérettel reklámozza hogy IP68, meg minden, egy tengerben készült fotóval, aztán jön az apróbetűs rész, hogy de a jótállás arra nem terjed ám ki.

A telefon egy csúszdás videófelvétel kedvéért egy 2 másodpercre víz alá került, utána még használtam kb 1-másfél órát (tökéletesen működött), aztán mivel lemerült, eltettem.
Mikor este felraktam töltőre (töltött is), akkor vettem észre hogy belülről párásak a kameralencsék, és a sarkán az illesztés enyhén elengedett.
Természetesen azonnal lehúztam a töltőről, és összezártam egy páramentesítővel.

Hogy minél gyorsabban végetvessek az oxidációnak, másnap rohantam is a Smart Clinicbe. Azért hozzájuk, mert mint feljebb említettem, azóta jócskán javultak a vélemények, és szeretném, ha engem is meggyőznének.

Csak egy ultrahangos tisztítást kértem, aminek a végén van egy teljes körű funkcióteszt. Ez tök korrekt áron van, amiért egyébként pacsi nekik.

Kíváncsi leszek a végeredményre, mit mondanak, mi mindent kell cserélni abban a telefonban, amit lemerülésig úgy használtam, hogy elvileg víz volt benne.

Mivel a Z3-as sztori óta jócskán nőtt a műszaki tudásom, le tudom ellenőrizni, hogy nem csak lehúzni akarnak-e.

Reménykedjünk :)

Amúgy a cég maga tök szimpatikus, a TechFunDo-val együttműködésük szerintem abszolút pozitív, egész korrekt áraik vannak, ha odamész tök rendesek, csak nincsenek túl sok helyen, meg amúgy eléggé el vannak dugva.

Hirdetés

Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.