Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  nVidia SLI® topik

Hozzászólások

(#1) csery


csery
tag

NVIDIA SLI®:

2004.-ben debütált az NVIDIA saját fejlesztésű SLI (Scalable Link Interface) megnevezésű technológiája, amely két videokártya összekapcsolását és teljesítményük összeadását teszi lehetővé.

Az NVIDIA-féle SLI lényegében a PCI Express busz mellékterméke volt – létrejött, mert lehetősége volt létrejönni. A PCI Express architektúra lehetővé tette, hogy az egyes PCI Express sávokat tetszőlegesen vezessük el az x1, x2, x4, x8 és x16-os foglalatokig. Az NVIDIA nForce4 Ultra lapkakészlet alapvetően 16 PCI Express sávot engedélyezett a VGA számára, ám ezt az architektúra rugalmasságának köszönhetően 1x16 vagy 2x8-as felállásban is megvalósíthatták az alaplapgyártók.

Az NVIDIA már az NV40 tervezésekor gondolt az SLI lehetőségére, a GPU-nak volt egy területe, amely lehetővé tette az egyik GPU számára, hogy egy másikkal kommunikáljon és megossza a feladatokat kettejük között. Tehát egy hozzávaló lapkakészlettel, „néhány” tranzisztorral, és egy felkészített meghajtóprogrammal lehetővé vált két GPU erejének egyesítése. De vajon 1 + 1 = 2? Csak attól függ, hogy a GPU-k között hogyan oszlanak meg a feladatok. Lássuk, hogy az NVIDIA hogyan oldotta meg ennek megvalósítását.

A 3dfx bekebelezésével a 3dfx-féle SLI-technológia is az NVIDIA tulajdonába került, ám az SLI az NVIDIA olvasatában nem azt a bizonyos Scanline Interleaving-et jelentette. A 3dfx-féle Scanline Interleaving metódus keretein belül az egyes videokártyák a képernyőn megjelenő képkocka egyes sorainak megjelenítéséért felelősek, vagyis az első kártya a páratlan, míg a második kártya a páros sorokat számolja ki. Az SLI névre az NVIDIA-nak csak marketingszempontokból volt szüksége, akkoriban sokaknak a két GPU összekapcsolásából eredő teljesítmény jutott eszébe az SLI-ről, márpedig ez elég volt ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet, és jó időre a középpontba állítsa az NVIDIA megoldását.

Az NVIDIA féle Scalable Link Interface ettől eltérő módo(ko)n növeli a teljesítményt. Az első módszer a split-frame rendering (SFR) névre hallgat. Ez esetben mindkét kártya a végső képkocka egy-egy részét rendereli, a választóvonal horizontális. Az első kártya, mely a „vezérkártya” (az első PCI Express foglalatba került) rendereli le a képernyő felső területét, míg a második felelős a képernyő alsó területéért. Ez a megoldás terhelésfüggő, tehát a kártyák a munkán osztoznak meg 50-50 %-ban, a renderelnivaló képkocka komplexitásától függően.

A régi és az új többutas SLI: régen az SFR AFR-je, most szimplán AFR

A második módszer az alternate frame rendering (AFR) névre hallgat, az SFR-nél megismert módszernél jóval egyszerűbb módon történik a képkockák kiszámítása, ugyanis nincs terhelésfüggő megosztás. Az AFR esetében az egyes frame-eket a GPU-k felváltva számolják ki, tehát például az első kártya felelős a páratlan, a második pedig a páros frame-ek kiszámolásáért. Ez a mód bizonyos szintű késleltetést eredményez, hiszen előfordulhat, hogy a processzor által a videokártyák felé küldött, egymás utáni frame-eket az egyik GPU gyorsabban számolja ki, mint a másik. Ez csak azokban az esetekben fordulhat elő, amikor a megjelenítendő képkockák sorozatában hirtelen komplexitásváltozás történik, ekkor előfordulhat bizonyos mértékű késlekedés a játékos által elvégzett mozgás (billentyű vagy egérkombináció) és a képernyőn megjelenő frame között.

Quad SLI® - Végy négy számolóegységet....

Mint tudjuk, a klasszikus SLI alapvetően csak két módot ismer a képkocka kiszámolására. A már említett AFR ugyanúgy működik, ahogyan az AMD kártyáinál. A másik az SFR, azaz Split-frame Rendering mód, amikor is a megjelenítendő képkocka komplexitásától függően a GPU-k a frame csak egyes részeit számolják ki (pl. GPU1 felső 40 %, GPU2 alsó 60 %), ezzel növelhető a GPU-k kihasználtsága. A GeForce 7950 GX2-esre épülő Quad SLI kiépítés egy úgynevezett AFR of SFR (bal kép), azaz az SFR AFR-je módban számolt, ami azt jelenti, hogy a két videokártya egy-egy képkockát (AFR) számolt ki SFR módban (2 GPU). Okos ötlet, csak a megvalósítás nem ért célt.

Erre az NVIDIA is rájött, és a GeForce 9800-ra épülő három- vagy négyutas SLI esetében megváltoztatta ezt a szisztémát, ettől a ponttól kezdve ők is szimplán AFR módot használnak. Mint tudjuk, ebben az esetben egy-egy GPU egy-egy képkocka kiszámolásáért felelős, aminek vannak előnyei és hátrányai egyaránt. A probléma ott van, hogy a DirectX 9-es játékokat alapból könnyebb AFR-rel skálázni, hiszen csak a texture render targetekkel kell foglalkozni. A DirectX 10 esetén képbe kerülnek a stream output segítségével a Geometry shaderből vagy szimpla render targetből renderelt index és vertex bufferek. Ott van még a copy blt művelet, a DirectX 10-ben megjelenő konstans bufferek, a Vista új programozási lehetőségeinek kihasználatlansága stb., tehát van még hova fejlődni ezen a téren.

SLI Zone

forrás: PROHARDVER!

[ Összeállította: leviske ]

[ Módosította: Bordoi ]

(#2) csery


csery
tag

up!
jöjjetek!

megkérném a moderátort, ha lehetségets, tegye ezt a topikot állandó első helyre, mert kevesen vannak az sli tulajok.

(#3) csery


csery
tag

újabb up!

(#4) MUŁĐER válasza csery (#3) üzenetére


MUŁĐER
addikt

naponta két up megengedett

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#5) csery válasza MUŁĐER (#4) üzenetére


csery
tag

az megvolt!

lassan úgyis megyek, szal nem lesz több up általam

[Szerkesztve]

(#6) csery


csery
tag

na csak hogy kedvet csináljak: az én konfigom:
asus a8n-sli deluxe, athlon674 3200+, 2*512MB kingmax hardcore, először 1, később még1 inno3D 6600GT zalman vf700 cu-val. terveim szerint 3dmark03-ban legalább 15000 pontot fog menni húzva.
05-ben ennek legalább a felét szeretném elérni.szerintetek lehetséges?

[Szerkesztve]

(#7) Sárpac válasza csery (#6) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Szerintem nem kb 5000-5500pontot hoz majd!

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#8) csery válasza Sárpac (#7) üzenetére


csery
tag

2 db 6600GT sli-ben?

(#9) Obi-1


Obi-1
őstag

Valószínűleg azért nem tolong a nép, mert nincs olyan sokmindenkinek kettő NV 6X00 kártyája. :U

Only a Sith deals in absolutes.

(#10) Sárpac válasza csery (#8) üzenetére


Sárpac
nagyúr

Igen!
Alapon (1db) olyan 3000 -3200pötty ha jól tudom!
tehát 3200*1.8 mivel kb 80% a plusz kakaó sliben!

Alapfesz alatt a maximumon túl!

(#11) csery válasza Sárpac (#10) üzenetére


csery
tag

az okés, de ha tuningolom, akkor sem megy fel min. 6000ig?

(#12) csery válasza Obi-1 (#9) üzenetére


csery
tag

sejtem, kedves obi, de gondoltam, többeket is érdekel a téma.

(#13) Avicularia


Avicularia
veterán

ha szert teszek majd még egy asus 6600GT-re ,beszámolok az eredményekről :)

(#14) StuFFy


StuFFy
tag

Hali!

Mennyi volt az az slis lap? Csak két tökegyforma kari tud menni sliben?

Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.

(#15) StuFFy


StuFFy
tag

Ja meg még azt, hogy miért jobb venni 2 6600gt sliben, mint 1 6800ultrát vagy gtt? sztem olcsobb az egy kártya és annyit tud:D vagy rosszul gondolok vmit?

Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.

(#16) Hushpush válasza StuFFy (#15) üzenetére


Hushpush
tag

Jah ez tök igaz. És ha már Sli-ben gondolkozunk most veszel egy 6800Gt-t és kb 1 év múlva sokkal olcsóbban egy másikat.

(#17) StuFFy


StuFFy
tag

Ja most nézem, most még jobb venni két 6600gt (88k) mint egy 6800gtt (93k), főleg, hogy jobb a 2 6600. De sztem most még csak azért jobb az ár/érték, mert új a 6800gt meg ultra.
Elolvastam az első hizzászólásban az első linken lévő cikket, és már nem is akarok annyira slit, mert max akkor jó nagyon, amikor a két csúcskarit veszed meg, mert akkor senkinek semmi esélye megizzasztani.. csak akkor még játék sincs alá, és az, hogy 120 vagy 200 fpsem van e úgysem veszem észre:D főleg nem +120 ezerért.
De így meg elveszti értelmét a pcie is. Mert miért hagynám én el az agpt?
agp vs pcie ugyanolyan kártyánál (pl 6800on) van különbség?

Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.

(#18) truemalk válasza csery (#1) üzenetére


truemalk
csendes tag

NAVÉGREEEE!!
gyerekek én lennék SLI tulajdonos, de nem olyan áron, hogy eladjam a pénégyemet:D
egyszóval: tudtok 775 lábú procihoz SLI alaplapot(pl: Gigabyte 915p w SLI) illetve hogy az hol kapható?
a kedves drága kicsi aranyos Chaintech 6600GT ből má megvan a kettő, de neeeeeeeeem akarooook a64 et!!!!!!!
:O

Fenyeget, Jedi mester?

(#19) Avicularia


Avicularia
veterán

egyenlőre elég ritka madár PCI-E 6800GT
2 Asus 6600GT 80K ,jobban megéri,ha meg behal az egyik ,akkor még mindig tudod egy kártyával használni

(#20) baresz


baresz
tag

Sziasztok!
Na végre egy nekem való topik!

A konfig: Msi k8n diamond athlon +3200@+3800 2*512 ST ram chaintech 6600gt természetesen SLI-be enermax 651p adja a delejt.

Kérdésem is lenne ki milyen forceware-t használ ,teszteltetek már pl. dmark-ban?
Kiváncsi lennék mi a jó eredmény mert nem igen találok SLI-s erdményeket.

Az enyém most 66.93 driver-rel 15622 pontot csinál 3dmark03-ban.
Ja és 3dmark05-be kényelmesen 66xx pont.

[Szerkesztve]

-no money no problem-

(#21) Basmacskin


Basmacskin
aktív tag

én SLI tulaj vagyok! Ott figyel a polcon a Voodoo2 SLI!

Házi gyártmányú kábelekkel... házi gyártmányú driverrrel.. mi kell még? :)

--- Geri vagyok ---

(#22) baresz válasza Basmacskin (#21) üzenetére


baresz
tag

Cool!

-no money no problem-

(#23) BenJoe válasza Basmacskin (#21) üzenetére


BenJoe
senior tag

12MB? ;]:DDD Doom3-at futtatni rajta, rlz! :DD Bővebben: link

Bővebben: link -- képeket nézni kötelezőőő!!!;]

Geri #24: Gondolom nézted a képeket. Na, ilyen fényviszonyokkal megnézném, hogyan teleportálódnak az üres szobákban a fotelekbe a zombicsekovok! :D

[Szerkesztve]

╮(╯ل͜╰)╭ Now we're the ones who help to set the sun... ( ͡ _ ͡°)ノ ♫

(#24) Basmacskin válasza BenJoe (#23) üzenetére


Basmacskin
aktív tag

igen... megvan mind a 2x12 mbyte :)

hasít is mint a szél, csak most pihengetnek :)

szépen elveri az fx5200-at. Meg az fx5600-at. Meg az 5700-at.. meg az 5900-at....

najó, félre a tréfával: Voodoo2SLI RulEZ :)

--- Geri vagyok ---

(#25) jamez válasza BenJoe (#23) üzenetére


jamez
senior tag

Klassz ez a retro-feeling, de én maradok a jó ''öreg'' 9800pro-nál. :)

Ingatlan eladás-vétel, ingatlan jogi kérdések, bérbeadás kérdésed van? Hívj vagy pü.

(#26) Basmacskin válasza jamez (#25) üzenetére


Basmacskin
aktív tag

én meg a 9550@9600pro-nál :)

--- Geri vagyok ---

(#27) banani


banani
tag

helló!
valaki árulja el nekem menniy zsé az, amiből fel lehet állítani egy Sli rendszer!!!
alaplap + vidokártyára gondolok / 6600 / , merthát a proci adott ugye..
ha lehet nem noname cuccokból!
thx

[Szerkesztve]

(#28) Flashy válasza banani (#27) üzenetére


Flashy
veterán

ez nem titok, nem elárulni kell, megnézed árlistában. hogy milyen proci adott azt hogy kéne kitalálnunk hogy ajánlani tudjunk hozzá alaplapot?

(#29) banani válasza Flashy (#28) üzenetére


banani
tag

CPU INTEL P4 S478 3.00GHZ (800FSB/1MB PRESCOTT)
ehhez kellene alaplap , és kártya!
köszönöm

(#30) csery válasza Avicularia (#19) üzenetére


csery
tag

Hát igen, én még nem láttam kiskerben.egyébként pedig nincs annyi pénzem, hogy 6800-ast vegyek, ráadásul amíg összegyűjtöm rá a zsét, addig nem tudom használni a gépet. ha minden jól megy, májusban már menni fog a gépem akkor még 1 6600GT-vel. a 6800GT/U-val meg kellene várnom legalább a júliust, addig nem tudnám használni a gépet.
mennyire megy az asus 6600 GT? mennyit ment 3dmark03-ban?
a lap chipsethűtője hangos neked?
ha igen, mit csináltál vele? (zalman?)

(#31) csery válasza truemalk (#18) üzenetére


csery
tag

ha olvastad a pH!-n a cikket, egyelőre még nincs.

(#32) csery válasza baresz (#20) üzenetére


csery
tag

szerintem az nagyon jó eredmény baresz! 1 6600GT csinál kb 8000 pöttyöt alapon, a második 80%-ot dob a teljesítményen, tehát olyan 14000 körül kell mennie alapon.

(#33) csery válasza banani (#29) üzenetére


csery
tag

hát ember, nem valószínű, hogy ehhez kapsz SLI-s lapot, nagyon ritka: csak egy ilyet ismerek:
Bővebben: link de ez sem s478-as.
úgy tűnik, a régihez a gíártók nem gyártanak új cuccot, csak az újabbakhoz.

[Szerkesztve]

(#34) StuFFy


StuFFy
tag

Na de minek kéne erőltetni a p4et, amikor itt az athlon64:D

Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.

(#35) csery válasza StuFFy (#34) üzenetére


csery
tag

ezzel teljesen egyetértek, ráadásul nem csak hogy olcsóbb, de gyorsabb is mint a p4.

(#36) StuFFy


StuFFy
tag

Csery ha p4ed van, akkor pls futtass le egy superpit 2Mon, és mondd meg mennyi időbe telt, na meg mondj pls egy mhzt. komolyan érdekel, hogy melyik amd felel meg melyik p4nek

Az építőmérnök nem felteszi a kedvenc lemezét, hanem bevasalja.

(#37) truemalk válasza csery (#35) üzenetére


truemalk
csendes tag

gyorsabb? hááá az én kicsi intelem szívesen megharcolna velük ár/érték tekintetben(s775)
lényeg a lényeg: jó hír, hogy lesz nekünk is lapka SLI hez, nem csak a nyamvadt nforce4 ek:D
de mérnemkapható?
és amelyik igen, az mér 300 dolcsinál kezdődik?:D
és melyik a64 olcsóbb a p4 eknél?

Fenyeget, Jedi mester?

(#38) Elrood válasza truemalk (#37) üzenetére


Elrood
őstag

Azért nem kapható, mert az nForce5-t még nem fejezték be:).

''The spice exists on only one planet in the entire universe. A desolate, dry planet with vast deserts. The planet is Arrakis, also known as DUNE.''

(#39) MUŁĐER válasza truemalk (#37) üzenetére


MUŁĐER
addikt

s754-es AMD64 jóval olcsóbb mint a 775-ös P4

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#40) banani válasza csery (#33) üzenetére


banani
tag

thx!
bár csak puszta kiváncsiságból kérdeztem, eszem ágában sincs váltani athl.64 re, meg a dual 6600Gt sem kérdés nálam, marad az X800 !
de azért köszönöm

(#41) baresz


baresz
tag

Hi!

Most is úgy gondolom mint ahogy már sokszor ,hogy milyen jó hogy AMD-vel mérgezem magam már évek óta. Úgy hogy szegény INTEL-esek csak várjanak a sorukra meg N-force 5-re és bízzanak abban hogy ez is ugyanilyen jó lesz mint a 4-es.(addig csak vágy marad az SLI power!)

-no money no problem-

(#42) truemalk válasza baresz (#41) üzenetére


truemalk
csendes tag

el kell keseritselek brádá, már most vannak s775 höz SLI lapok, tudod eddig nekem nem volt bajom az AMD vasú arcokkal, de ha csata alakul, egyértelmű melyik oldalra állok: a teljesitményére (ADd istenem Működjön...imaproci)
:C

Fenyeget, Jedi mester?

(#43) truemalk válasza MUŁĐER (#39) üzenetére


truemalk
csendes tag

mulder: és ezek egy teljesítményi szinten lennének?:D

Fenyeget, Jedi mester?

(#44) MUŁĐER válasza truemalk (#43) üzenetére


MUŁĐER
addikt

bőven

Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.

(#45) baresz


baresz
tag

Hi!

Sli-sek Itt az új driver 75.90 nagyon király 3dmarkban 1xxx pontot nyomott a 66.93-hoz képest és vannak benne új beállítás funkciók.

Az új eredményem vele 16 262 pont alap tuningal.

-no money no problem-

(#46) baresz válasza truemalk (#42) üzenetére


baresz
tag

Hi!
Olvastam a cikket a giga lapról finoman szólva is gagyi öszvér próbálkozás nem merném bevállalni!
Amúgy meg nem vagyok egy megrögzött AMD fun csak szerintem mostanság az Amd jobb választás de gondolom nem lesz mindíg így!

-no money no problem-

(#47) Avicularia válasza csery (#30) üzenetére


Avicularia
veterán

600/1200 meg se kottyan neki ,95xx pont igy 3Dmark2003-ban
chipset hűtőt lecseréltem zalmanra ,nem tudom hogy hangos-e,viszont a zalman elég meleg,bár nem fagy a gép

(#48) csery válasza banani (#40) üzenetére


csery
tag

elárulom neked, hogy nemrég alkalmam volt kipróbálni egy x800prót, és hát nem igazán voltam megelégedve vele. tuningban sem igazán olyan király.

(#49) csery válasza Avicularia (#47) üzenetére


csery
tag

kösz, sokat segítettél.

(#50) AMD!4ever


AMD!4ever
őstag

Ha Harc Lesz rám is számithattok,bár én még nem vagyok sli tulaj de egyszermajd talán.
Jó az Intel szó se róla! csak van jobb is! Bár att ól függ kinek mire kell a gép. Ezen a topikon meghát inkább a játékosok szólnak. Akkor pedig egyértelmü.:DD

AMD:P:P:P

Hiszek egy Istenben,Hiszek egy Hazában,Hiszek Magyarország feltámadásában!

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  nVidia SLI® topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.