Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  Shader war (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) Thom!


Thom!
veterán

[L]http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/fx5950ultra-9800xt.html [/L]
Egy értelmesebb teszt, de még Beyond3D-s teszt várat magára....

Érdekes mód, ahol nem custom scriptet használnak az NV kártyák a teljesítményük jókora csökkenéssel jár.

Szintén AF- és AA-ban elhúz az ATi, míg a kettő együttes használata mellett messze lekörözik az NV-t. :)

(#2) rudi


rudi
nagyúr

No ez jó cim!

Lehetne végre egy ilyen ide minden az ''optimalizációkkal'' kapcsolatban topic, nem kellene 1001 deronatro verzió meg ati/nv átverés topic.

Szóval csatolom amit találtam:

1. régebbi digit-life cikk arról hogyan kapcsolgat aniso szintek között a detonator (ma már DXben is nem csak OGLben) [L]http://www.digit-life.com/articles2/behind-intellisample/index.html[/L]

2. ATI és NV ''optimalizálásának'' módozatai [L]http://www.3dcenter.de/artikel/ati_nvidia_treiberoptimierungen/index_e.php[/L]

3. NV36-NV38: [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv38-36.html/nv38-36.html[/L]

4. detonátorok: [L]http://www.3dcenter.de/artikel/detonator_52.14[/L]

5. NV ''anti shader day'': [L]http://www.guru3d.com/article/article/91/[/L]

Akkor már a régi dolgok is:
3dmark?! - nemtalálom keressetek rá.
ATi shader day: [L]http://www.beyond3d.com/misc/hl2/[/L]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#3) anaqer válasza rudi (#2) üzenetére


anaqer
veterán

Akkor ide írom az AF-gel kapcsolatban, hogy a 28.32-es Detonatorok óta létezik nVidiáéknál is optimalizálás: be lehet állítani, hogy egy adott texture layer maximum hány mintás AF-et kapjon, illetve hogy trit vagy bit használjon a driver ehhez a layerhez.
Kérdés, hogy ez alapból vajon milyen értékre van beállítva?

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#4) e-biza válasza rudi (#2) üzenetére


e-biza
őstag

miért nv anti shader day? :) csak ök is nyilvánosságra hozták azt amit tudnak a konkurencárol. valaki elkezdte, másik folytatta. ;]
amúgy minimálisan leforditottam az nv bemutatot.
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=27185&start=0[/L]

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#5) rudi válasza e-biza (#4) üzenetére


rudi
nagyúr

Azért anit shader day mert jobbat nem tudok rá kitalálni és a mostani helyzetet tekintve szerintem leginkább válaszépésnek lehet tekinteni.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#6) Thom!


Thom!
veterán

Én is érzem sok a topic.

Szelektálni kéne őket.

(#7) rudi válasza anaqer (#3) üzenetére


rudi
nagyúr

Szerintem pont az az ALAPBÓL a nagy kérdőjel. Sőt talán nem is az alapból hanem hogy van-e lehetőség KIKAPCSOLNI az ilyen jellegű ''optimaizációkat''. Szerintem egy 9800XT vagy 5950 tulaj leszarja hogy 60 vagy 70 FPS de KELL neki a TELJES vizuális élmény! Ellemben egy 5600 vagy 9600 tulaj nem bánja ha kicsit gyengébb a kép de 20fps helyett 30al.

A teszt megint más kérdés. Ha ez így megy tovább akkor fennállhat az a fonák helyzet hogy 1024×768/8×AA/8×AF mellett az 5700 performance beállítással (alacsonyabb AF és AA vagy akár shader bitmélység is) gyorsabb lehet mint az 5950 high quality (tényleges 8×AA és 8×AF kellő shader bitmélységgel) beállítással (szerintem TRAoDban már ma is lehet ilyet csinálni...).

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#8) e-biza válasza Thom! (#6) üzenetére


e-biza
őstag

szerintem részletesebb forum kellene. nem csak videokártya,h anem azon belül vagy külön fejezetknt, de nvidia, ati, egyéb kártyák illetve lehetne külön egy detonator részleg, mivel a legtöbb drivert szerintem az nvidia adja ki. kb 2hetente új driver van kinn betaban. ott meg lehete csacsogni ezeket. vagy hülyeség amit gondolok?

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#9) rudi válasza e-biza (#8) üzenetére


rudi
nagyúr

Persze jó lenne egy részletesebb fórum de szerintem a tartalmasabb topicok még inkább. Ennek a topicnak a fele is fölösleges, kérem a moderátorokat jó kemény ritkításra!!!

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#10) anaqer válasza rudi (#9) üzenetére


anaqer
veterán

Ennek a fele??? Most kezdtük és a felét te írtad. :))
Offolást sem sokat látok, nem kevered egy másik nV-s topickal?
( Van egy pár az biztos... )

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#11) rudi válasza anaqer (#10) üzenetére


rudi
nagyúr

OFF
Nekem ebben a topicban már a 4,5,6,8,9,10 és a mostani offolás! És részint a Te 3asod is mert nem sokat mozdít előre de fogást az egyeseknek hogy bezzeg akkoriban a catalystok szutykok voltak, ami igaz is de ma már nem sokat változtathatunk rajta.
ON

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#12) anaqer válasza rudi (#11) üzenetére


anaqer
veterán

OFF
Aki a régebbi Catalystokon keresztül próbál a mostani ATin fogást találni, annak az érvei alapból gyengék. Amúgy sem félek, hogy valahol ''rés marad a pajzson'', mert nincs pajzs! Úgy gondolom nem arról van szó, hogy valamiféle támadást kivédjünk, ellentámadjunk, hanem hogy tisztábban lássunk a sok PR rizsa között.
ON

Igazán szerencsés az lenne, ha valaki programozó fazon csinálna pár tesztet a DX9 SDK-tel, házilag gyúrt shaderekkel, nem pedig egy zárt forráskódú benchmarkkal. Aztán leírná szépen, hogy ilyen-olyan jellegű kódrészletek melyik kártyán futnak gyorsabban, melyik kártyánál kellett esetleg valamit trükközni az adott kód implementálásánál, stb.

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#13) rudi válasza anaqer (#12) üzenetére


rudi
nagyúr

Ez (sajnos) kicsit idealista hozzáállás, de VANNAK ilyen teszeterek!!! Nézd meg a 3dcenter, digit-life, vagy beyond3d tesztjeit, ott van pár ilyen AF-tester (asszem NV ajánlása is van!, 3dcenteren olvashatsz róla a detonatoros tesztben) és hasonló. Egy driver működését veszett nehéz tesztproggi áltla kimérni. Egy példa:
rTunre az ATIhoz - trilinera filter erőltetése - eredmény: X
ATI control panel - saját ''trilinear'' - eredmény kevesebb mint X
konklúzió: ATI nem használ sem bilineart sem trilineart hanem valamit közte, de azt bi és tri-re is! - ehhez hasonló dolgok vannak itt: [L]http://www.3dcenter.de/artikel/ati_nvidia_treiberoptimierungen/index_e.php[/L] csak olvasd már el! Sokkal többet ér mint itt ''IRCzni'' a fórumon...

Mindenki aki ide benéz lécci olvassátok VÉGIG az első 2 hozzászólásban lévő linkeket! Nektek is használ a probléma megértésében...!

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#14) Thom!


Thom!
veterán

GeiL GT2 Radeon 9800 Pro - a leggyorsabb VPU a világon?


[L]http://www.modlabs.net/index.php?location=articles&url=geilgt2[/L]

(#15) erdoke válasza Thom! (#14) üzenetére


erdoke
titán

Hát ez kevéssé passzol a saját topicodba...:F

Egyébként angolul nincs meg ezen az orosz oldalon?

Графическое ядро: ATi Radeon 9800 Pro
Стандартные частоты: 445/740 (чип/память)
Память: 128 Mb DDR
Шина доступа: 256 bit
Чипы памяти: 2.8 ns Samsung, BGA
Технические особенности: оптимизированный BIOS (по утверждению производителя)
система охлаждения: ThermalTake.

Magyarul egy 128 megás 9800Pro 445/740-re húzva egy Thermaltake GIANT II alatt.

A legjobb aláírás a héten

(#16) Thom!


Thom!
veterán

Jó, ez igaz, de most nyissak neki újat - hát nem. :))))

(#17) e-biza


e-biza
őstag

ide is berakom :)

[L]http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=2397&head=1&comments=1[/L]

;]

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#18) Chapell válasza e-biza (#17) üzenetére


Chapell
aktív tag

Na, ehhez pl hozzátartozik a folytatás: [L]http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=2416&head=1&comments=1[/L]

Namost ha valaki megnézi a kommentedet, akkor valyon mit szűr le...

''Csak állsz ott, vagy nézel is?''

(#19) e-biza válasza Chapell (#18) üzenetére


e-biza
őstag

a forum azért van,hogy megosszuk egymással amink van. köszönöm hogy kiegészitettél. egy kérdést engedj meg: ha u.ez nvidia driverben kerül elö, s felrakja ide valaki, miért érkezik hozzá 1000 hozzászolás, hogy nvidia csalo? eben megmagyarázzák hogy a sötétebb kép nem csalás. hát igen erre nem volt nehéz rájönni, de az ut2k3 bugrol nem esik szo. egyszer már megcsinálta az ati hogy lebutitotta a minöséget a sebességért. ez a quack. szerintem ez a fontos. azért kiváncsi lennék,hogy a te kommentedböl mit szürnek le? arroganciát? ehh

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#20) e-biza válasza Chapell (#18) üzenetére


e-biza
őstag

de megmondom mit szür le a kommentemböl: azt,hogy egy nv fan aki csal, hazudik csak hogy az nvidiát megvédje. vagy nem? mit szürhet még le. leszürhetné,hogy az ati low-res texturát használ a high-res textura helyett, de nem biztos hogy megteszi. inkább beküld nekem egy anyázos kommentet, talán ha kedves megflodolja az emailcimem. sajnos csunya világban élünk :( bocsánat hogy be mertem linkelni a képet.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#21) anaqer válasza e-biza (#19) üzenetére


anaqer
veterán

A VízPontszámos dolgot azt el tudom fogadni bugnak, remélhetőleg az OVIST nem buherálható egykönnyen, és így hiteles bizonyíték.

Az UT2003 már más tészta, ott egy teljes menet (detail texture pass) hiányzik. Ráadásul ez egy elég régi feature, detail textúrákat már az eredeti Unreal is használt. Ha ezt szándékosan hagyták el, az egyrészt nagy pofátlanság, de főleg nagy marhaság az ATitól. Ez azért eléggé könnyen észrevehető dolog, nem úgy, mint pl. AF-nél, hogy ''hát egy kicsit mintha homályosabb lenne'' vagy hasonló.

[ Az újonnan érkezők kedvéért azért emlékezzünk meg a quack lényegéről : a driver expliciten Q3-ra kihegyezve (a játékra, nem az enginere!) átállította a maximális textúrafelbontást egy fokozattal alacsonyabbra ( picmip 1 ). Ezzel nyert kb. 10% teljesítmény-többletet, de ha valaki magát a QUAKE3.EXE filet átnevezte ( mondjuk quacke.exe-re ), akkor a driver nem vette ezt észre, és a csalás nem aktivizálódott. Jól mondom? ]

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#22) anaqer válasza e-biza (#20) üzenetére


anaqer
veterán

Azért ne vedd ennyire komolyan!
Remember: shader war, not flame war. :)

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#23) e-biza válasza anaqer (#22) üzenetére


e-biza
őstag

igaz. elnézést kérek. :)

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#24) e-biza válasza anaqer (#21) üzenetére


e-biza
őstag

[L]http://www.tech-report.com/etc/2001q4/radeon-q3/index.x?pg=1[/L]

nem volt elég átnevezni, ha minden igaz hexa editorral bele kellett irni, s a quake-t ki kellett venni.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#25) anaqer válasza e-biza (#24) üzenetére


anaqer
veterán

Kösz a linket, nem is emlékeztem, hogy _ennyire_ lerontotta a textúrafelbontást!
( és tényleg kellet a hexeditor ).

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#26) Chapell válasza e-biza (#19) üzenetére


Chapell
aktív tag

Ebben nem volt semmi arrogancia, egyszerűen csak a folytatása a cikknek, amit belinkeltél. És valóban, az UT2003 bugra(?) egyelőre annyi a magyarázat, hogy driverhiba. Természetesen nem hurroglak le a komment miatt, hisz én az alapján akadtam az adott oldalra :D

''Csak állsz ott, vagy nézel is?''

(#27) Thom! válasza Chapell (#26) üzenetére


Thom!
veterán

Állítólag szimpla beállítási hiba ut.ini-ben, amit már ezer éve tudnak.

(#28) rudi válasza Thom! (#14) üzenetére


rudi
nagyúr

Kétlem hogy ez lenne a leggyorsabb. Keress rá a Macci névre valamilyen vga nevét vagy benchmarkét társítva...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#29) rudi


rudi
nagyúr

Kicsit magasbb szintet ha lehet!

Hagyjuk már a quake3at és a többi elavult cuccot. Ha egy cikkből linkeltek képet akkor LEGALÁBB a cikk szerzőjének véleményét (conclusion) is fejtsétek ki és véleményezzétek.

Pl. igy:
Van a digit-life-s cikk [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv38-36.html/nv38-36.html[/L]. és a végén a 5950 kapcsán: ''Summary: this card is approximately equal to its competitor taking into account that shader games are not widely popular yet.'' Ez nekem kicsit bántja a képemet mert szerintem egy ilyen kártyát valaki NEM monstnra (yet) hanem 1-2évre vásárol.

Másik dolog ami furcsa hogy aquamark teszt csak a kisebb kártyáknál volt szóval megint kimarad a SHADER rész a resztből, és TRAoDnel ki volt kapcsolva DoF pixel shader 2.0.

Ha már shader war akkor úgy érzem az ATI áll jobban. Persze ezt csak a látott tesztek alapján érzem így. Lehet hogy azért van ez így mert egyenlőre csak ''ati oldali'' shader tesztelők vannak (kivétel az aquamark). Majd meglátjuk mi lesz ha végre az NV támogatottjai is kihoznak valami shader benchmarkot...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#30) rudi


rudi
nagyúr

Kicsit magasbb szintet ha lehet!

Hagyjuk már a quake3at és a többi elavult cuccot. Ha egy cikkből linkeltek képet akkor LEGALÁBB a cikk szerzőjének véleményét (conclusion) is fejtsétek ki és véleményezzétek.

Pl. igy:
Van a digit-life-s cikk [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv38-36.html/nv38-36.html[/L]. és a végén a 5950 kapcsán: ''Summary: this card is approximately equal to its competitor taking into account that shader games are not widely popular yet.'' Ez nekem kicsit bántja a képemet mert szerintem egy ilyen kártyát valaki NEM monstnra (yet) hanem 1-2évre vásárol.

Másik dolog ami furcsa hogy aquamark teszt csak a kisebb kártyáknál volt szóval megint kimarad a SHADER rész a resztből, és TRAoDnel ki volt kapcsolva DoF pixel shader 2.0.

Ha már shader war akkor úgy érzem az ATI áll jobban. Persze ezt csak a látott tesztek alapján érzem így. Lehet hogy azért van ez így mert egyenlőre csak ''ati oldali'' shader tesztelők vannak (kivétel az aquamark). Majd meglátjuk mi lesz ha végre az NV támogatottjai is kihoznak valami shader benchmarkot...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#31) Thom!


Thom!
veterán

Image Quality Showdown: ATI vs. NVIDIA Fall '03

[L]http://www.firingsquad.com/hardware/imagequality2/default.asp[/L]

(#32) rudi válasza Thom! (#31) üzenetére


rudi
nagyúr

''Finally, even though NVIDIA’s image quality in Unreal Tournament is really quite good, it should be said that the firm still hasn’t made good on its promise to fix the “Application” setting in its control panel applet, which would allow Direct3D games to use filtering as intended by the game developer[/L]. Instead, it forces a hybrid mode that improves performance and, consequently, benchmark scores.
''
kutyából nem lesz szalonna?

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  Shader war (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.