Tegnap én is befejeztem a játékot, a Shura-befejezéssel.
Nem tudom, milyen a többi befjeezés, én nem tudom név szerint őket, de most pihenve rá a véleményem a játékról a következő a BB platina, és az összes DaS DLC-stől történő megevése, Das3-ból NG4+ után.
A játék látványvilága számomra alulmúlta a várakozásokat, a japán táj és helyszínek nem tudták adni azt a brutális atmoszférát, amit a Bloodborne árasztott például.
A játék nagyon igényesen meg lett csinálva, én buggal nem találkoztam benne, nagyon szép a menüje, a HUD, áttekinthető, szép fontokkal, leírásokkal, ez nagyon tetszik benne. Zeneileg nekem elmarad a korábbiaktól, bár ebben is van pár nagyon jó muzsika.
Harcrendszer. Nos. Sokat beszéltünk róla, ez a játék brutális learning curve-vel rendelkezik, messze a legnagyobb From-játékokban. Most, hogy elkezdtem az NG+-t, és az első két minibosst röhögve levágtam, mobokat bedaráltam azt mondom, hogy kicsit túltolták ezt a nehézséget. Szerintem jól tette a From, hogy mert receptet váltani, egy teljesen más harci stílussal, de én azt úgy beszoptam, hogy csak az endboss három órája utána fordult bennem át valami, és érkeztem meg oda, ahova a játék legelejétől kellett volna: az agresszív, támadó-deflectelő, mikiriző harcmódhoz. Magyarul, a játék végére tanultam meg, hogy is kell a játékot játszani.
Sajnos az olcsó fejlesztői húzások mellett nem tudok elmenni. Én vagyok a világverő shinobi, akitől mindenki fél, a szuper képességekkel felvértezett harcos, mégis, az utolsó faszparaszt csőcselék olyan gyorsan tud 4-5-öt vágni, amire én az összes képességem birtokában sem vagyok képes. Vagy Emma, az orvos, aki van vagy 35 kiló, egy ütésével leveszi a fele HP-mat úgy, hogy 18-as a vitalitym, én, a világverő shinobi meg eltalálom, és lemegy a HP-ja egy tizenötöde.
A bossok duplázása a kínai piacra való, nem egy From-játékba. Fejlesztői kudarcnak tartom, hogy ha levágok valakit, pár pálya múlva ismét visszaköszön, ugyanúgy azt is, hogy duplázzák a bossokat: a faszparasztnak nem elég, hogy egyet kell levágnia, adjunk neki még egyet, szimultán. De ha még az se elég, akkor csináljunk egy harmadik fázist is, amikor azt hiszi, hogy csak kettő van. Ez über gagyi húzás.
Összességében kellemes játék volt, de ebben sosem lesz 11 végigjátszásom, mint a Bloodborne-ban. Nekem jobban bejött a klasszikus From-stílus.
Úgy érzem, most nincs kedvem a többi endinghez, meg a szopó bossokhoz. Lepörgött a credits, én nyertem, és nem a játék győzött le, itt kell megállni. Ha továbbmennék a többi irányba, megint felülnék a szopórollerre, és ehhez egyelőre semmi kedvem.