Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#551) VinoRosso válasza remington2 (#550) üzenetére


VinoRosso
veterán

azért mert ez a folyamatot állítja a progi meg a szálakat( amikehez csak azu ütemező fér hozzá)

(#552) VinoRosso


VinoRosso
veterán

nos vissza kell vonnom az előző kijelentésemet, legalábbis részben, az biztos, hogy a szálakat buzerálja ez a progi, de valóban képes több magot kihasználni a Clear Sky, legalábbis nálam Vista dx10 alatt átlag 10-15 fps-t hozott ez a cucc, ami nem lehet véletlen, így most már 40 felett van bőven, simán játszható a játék. Nem értem akkor viszont, hogy alapból miért nem használja ki a 2 magot, ha egyszer támogatja a párhuzamos feldolgozást :F

[ Szerkesztve ]

(#553) proci985 válasza ateszm (#549) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

egy felbontást/beállítást (előbbri tippre 1280, utóbbi gondolom ultra:D ) tudnál mondani? ezekszerint 3.16ghz mellett még procilimit volt, tehát 6 mega cachevel számolva 3.4 gigás 55nanos core2 már elég egy maghoz, hogy kihajtsa. tehát 4 megás core2 esetén olyan 3.8-4.0 ghzvel számolhatunk, figyelembe véve, hogy az 55nanos 3.2ghzs 9770 sebességét egy 65nanos 8megás quad 3.6 körül hozza.

viszont tesztek alapján én némi CPUlimitet is véltem felfedezni, a 4870x2 kivételével... ami miatt felmerül a kérdés, hogy ha a többi kártyát a CPU miért fogja meg (amikor az x2 kihajtásához pont hogy több CPU kapacitás kéne). illetve van egy másik olvasata is a dolognak, miszerint a vidkari memória fogja vissza a frameratet, de akkor meg felmerül a kérdés, hogy a gtx280 a szintén egy giga ramjával mi a fenét csinál (az x2őn ugyan 2 giga van, de felépítésből és a képkockák felváltva számolása miatt a effekttíve chippenként csak egy gigáról beszélnük... más kérdés, hogy elvileg a két GPU már a 4870x2nél már hozzáférhet egymás memóriájához bizonyos műveletekkor). harmadik verzió, hogy a GTXet a memóriavezérlő és a ddr3 együtt foghatja vissza, illetve annál is van valami gixer a g80-g92 architektúrához hasonlóan a memkezeléssel kapcsolatban (utóbbi nem valszínű, akkor az utóbbiak is döglődnének).

viszont, a 8800gt bőven a 3870 felett teljesít (és a 9600gtk is remekül tartják az iramot), ami arra enged következtetni, hogy az alu:Pex arány továbbra is alacsonynak mondható (tehát a program inkább textúra, mint shaderintenzív, ez magyarázhatja a horror videomemhasználatot). viszont a videomemóriából nem ehet meg 512 mega felett, mert akkor a 8800gtk megdöglenének, tehát a 800mb a teszt szerint nem igaz... bár AAval lehet, hogy addig is fel lehet tornászni, asszem a tesztben az nem volt.

harmadik verzió, hogy valamit nagyon-nagyon elszúrtak a programozók, esetleg megismétlik a Crysis fiaskót, avagy fusson rosszul Nvidia kártyákon, hogy az Atisokon katasztrofálisan menjen (és jé, ott is a CPUterhelésének elosztásával is trükköztek... lehet újra meg kéne néznem azt a progit ezzel a cuccal is). ez az NV logó miatt lehetséges, végülis a GTXeken játszhatóan megy, az Atit meg megfogjuk az emberek 90-95%ánál fellépő procilimittel (végülis itt mindkettő ugyanolyan gyors). ezt talán az a furcsaság támasztja alá, hogy az SoC aktívan terhelt két magot. ha a patchek során sem akaródzik majd effektíve egy magnál többet terhelni, akkor a gyanúm erősödik, bár programozói nemtörődömség/nem elégséges kiadói nyomás is állhat a dolog mögött.

negyedik verzió, hogy a programot béta állapotban adták ki, optimalizálások nagyrésze így elmaradt megfelelő tesztelés hiányában (ez is magyarázhatja, hogy csak egy magot terhel... avagy terhelésütemezést még nem csináltak). erre utalhat az is, hogy az orosz felháborodás miatt két fontosabb piacon (USA, steam) a program csúszik, habár az angol fordítás már elkészült.

na innentől jön a komment erősebb része, bár próbáltam érthetően fogalmazni. avagy párhuzamosítás:

alapállapotban a windows csak annyit csinál, hogy engedélyezi a program számára X magon való futtatást, valamint a program számára elfedi a hardvert (ez ugye azért jó, hogy szegény programozónak ne kelljen már a hardver összes elemét ismernie, tehát ne kelljen hardverspecifikus kódokkal bíbelődnie... magasabb nyelveken általában gyorsabban átlátható és gyorsabb kódot írni, a futás meg a fordítón múlik). a párhuzamosítást végző programnál nem tudom, hogy oldották meg a dolgot (talán az ütemezőt bírálja felül futás idejű párhuzamoítással... viszont az baromi erőforrásigényes és a működés hatásfoka is nagymértékben függ a kódtól/mennyire jól van megírva a párhuzamosító).

namármost bármelyik is az igazság, attól függetlenül a konkurens adatoknak továbbra is be kell várniuk egymást, tehát rossz esetben hiába működik minden mag, ha egymás eredményeire várnak, időben az eredmény ugyanannyi várakozási idő (tehát, 1. task eredmnyére vár a második task, harmadik a másodikéra, és így tovább, első task nulladik magon, második task első magon, harmadik task nulladik magon, tehát a taskokat az ütemező felváltva rendeli hozzá a magokhoz... és láss csodát, 50%os terhelés a program miatt, és semmit nem gyorsultunk két maggal... avagy a progi csak egy magra lett optimalizálva). tehát: ha tegyük fel a progi javult így 20%ot, akkor nem biztos, hogy nem lenne képes 100% javulásra, ha natívban futna két magon, vagy (X-1)x100% javulásra, ha X magon, mivel úgy egyrészt nem kéne egy plussz programnak a memóriában lennie és így prociidőt ennie, másrészt az utólagos párhuzamosítás egy eléggé macerás dolog (natívan párhuzamos kód általában lényegesen gyorsabb ügyes programozókat feltételezve).

mint az eddigiekből kitűnik, a párhuzamosítás programozói szemszögből több odafigyelést (többek között időt és energiát) követel, tehát ha nem kimondottan muszáj, akkor az ember nem ír a programba párhuzamosítást (illetve pl az SoC és a Crysis esetében is fix volt az erőforráskezelés, nem pedig dinamikus a magok kihasználtságának függvényében). na ezért szoktak egy magra írni programokat... sokkal egyszerűbb. meg vannak alapvetően nehezen párhuzamosítható taskok (grafika nem ilyen pl).

remélhetőleg nagyon nagy baromságot nem sikerült leírnom, tanultam erről, de alapvetően ez csak ilyen kiegészítő dolog volt (alapvetően egyprocesszoros és multiprocesszoros operációs rendszerekkel kapcsolatban).

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#554) proci985 válasza proci985 (#553) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

picit továbbgörgetve a témát: meg lehetne nézni adott vidkari, felbontás és beállítások mellett, hogy meddig tart a procilimit. pl alapórajel, 100mhz húzás, 200mhz húzás, stb... fraps második monitoron, CS csak egy magon -tehát defaultban- Fraps második monitorra kirakva mert komolyan befolyásolja a mérést ha a háttérben még az is fut az elsőn. aztán nézni, hogy kb hol érjük el azt a helyet, amikor már semmit nem képes javulni, avagy mégis mekkora processzornál válik nem procilimitessé a játék (adott felbontás, vidkari és beállítások mellett). a dolog ugye amiatt csúnya, mert a phn nem egész egy hete volt egy cikk, ami pont arról szólt, hogy 3ghz mellett már nem igazán van procilimit (ami ugye azért is muris, mert ezen órajel fölött gyárilag nem sok cpu van), nos jött a CS, és bebizonyította, hogy csak programozás kérdése az egész:) más kérdés, hogy a teszt időigényes, avagy a fenének lenne kedve ezzel bíbelődni.

azt hisem a GSCnek hatalmas mázlija van, hogy már kijött a SoC, nomeg hogy jópár helyen elnapolták a megjelenést, mert ebből biza hatalmas bukta lenne (általában a megtérülésnél az első pár hónapot veszik figyelembe a kiadónál elsősorban, arra pedig egy játszhatatlan bugtenger -még ha időközben patchelik is- erősen rányomja a bélyegét... ld SiN, Deus Ex 2), már ha így nem lesz végeredményben az. azt hitte az ember, hogy tanulnak az SoC hibáiból... :W

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#555) VinoRosso válasza proci985 (#553) üzenetére


VinoRosso
veterán

azt elfelejted hogy igazából nem kimondottan a textúrák tárolásához kell sok vram, hanem a rajtuk végzett számítások miatt( pl szűrés ). Nálam egészen addig 50-60 fps amig a napsugarak meg nem jelennek. Aztán a hajnali párában jó ha 25 megvan([link] [link] [link]), de inkább 20 fele tendál. szép, meg minden, de most akkor lehet visszagondolni a fikázott a crysiséra, ami ugyanez csak sokkal szebb és 35 fps ugyanezzel a teljesítménnyel. Arra lennék kiváncsi, hogy egy gt200-asnál mennyire esik vissza az fps, szerintem annka ez a fajta számolás jobban fekszik, mert gyorsabb sokkal a shader domain, nagyobb a mem sávszélesség és nem számít annyira a párhuzamosítás foka, mint az órajelek.

mod: ja 55 manós core2? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#556) ateszm válasza proci985 (#553) üzenetére


ateszm
senior tag

1280,és amit csak lehet bekapcsoltam... nagyon nagy atacknál sem megy le 50 alá az fps :C

szerk: (minden alap órajelen)

[ Szerkesztve ]

(#557) Lala6


Lala6
őstag

Sziasztok!

Jól tudom, hogy ma érkezik a magyar változat?

(#558) VinoRosso válasza Lala6 (#557) üzenetére


VinoRosso
veterán

én 26. ról tudok

(#559) proci985 válasza VinoRosso (#555) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

igen, régi és hülye berögződés, elnézést.

hiába nagyobb a gtxek sávszéle, ha sokkal kőkorszakibb a memvezérlő. shaderrel kapcsolatban nem tudom, hogy állnak jelenleg. mivel komoly áttervezés nem történt, feltételezhető, hogy a memory leak még mindig fennáll, csak a nagyobb memória miatt kevésbé futunk bele:) valamint a dx10.1el lényegesen le lehetne csökkenteni a shaderintenzív területeken a Vram éhséget (meg a számításigényt), csak ugye az Nvidia még mindig 9.5nél tart... mondjuk Atinál nagyobb jelentőségű a driver pont a párhuzamosítás miatt, meglátjuk 8.9el mit fog futni. viszont ott a 4870x2, ami tényleg sehogy nem fér be a képbe...

szóval a napsugarak + köd a gyilkos... hm, alfa idején még nem volt köd, azért hallhattam, hogy hasonló konfigon, mint az enyém, egész jól megy:)

és akkor hány fps lett volna, ha a Crysis még rendesen meg is terhelte volna a CPUt/GPUt...:)

manóst írtam volna?:DDD

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#560) Sonja válasza proci985 (#559) üzenetére


Sonja
veterán

Ezt írtad: "55nanos 3.2ghzs 9770". Nincs 55nm-es, csak 45/65 és erre próbált utalni VinoRosso. ;)

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#561) Sonja


Sonja
veterán

Stalker: Clear Sky: Direct-X-10-Effekte im Video :)

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#562) VinoRosso válasza proci985 (#559) üzenetére


VinoRosso
veterán

eszi a crysis a GPU-t jobban mint a CS. Végig 99% a GPU kihasználtság alatta, CSnél sokszor leesik 95-96ra, bár ez annyira nem lényeges szerintem. A baj az, hogy a raytracing miatt nem lehet rendesen kihasználni a 800 SP-t, mert túl sokszor kell iteratív számításokat végezni, és nagy az adatfüggés( gondolok itt az ezer felé szóródó sugarakra ), ezért is esik le az fps. Másrészt ha szépen megcsinálják, az eszi a vram-ot is.A gt2xx meg gyorsabb shaderrel 512 bit miatt nagyobb sávszélességgel, ddr3 miatt kissebb késleltetéssel rendelkezik, és ha nincs kihasználva az adatpárhuzamosság akkor jobban reagál a terhelésre, és 1GBnál memória szivárgás sem valószínű. Ezért lennék kiv a gt200 teljesítmény esésére itt, mert az rv770nél elég látványos, kb 50-60%. Arra lennék kiv tul.kép, hogy az erősforrás hiány miatt esik e vissza vagy a gyenge kód miatt.

(#563) proci985 válasza Sonja (#560) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

hopp, tényleg. már belekeveredtem, hogy ki éppen hol tart :B elnézést:(

VinoRosso: én utoljára 1.00 alatt néztem Crysist, ott nálam hol GPU, hol CPU limit volt, miközben a másik komponens henyélt. de az esetek nagyrészében olyan 85% felett nem dolgoztak (1280 AA és AF nélkül). mondjuk igazából az borított ki, hogy ugyanazzal a hangkártyával és procival x800gtoval nem volt very high fizika és hang, cseréltem 3870esre és hirtelen lett mindkettő... DX10ben semmilyen hang nincsen leírva... a fizikát meg akkoriban még csak proci számolt... és ezek után eléggé megkérdőjeleződött bennem, hogy akkor mégis mennyire is DX10es a kód (attól függetlenül, hogy mennyire jól néz ki, a Crysis a szememben az egyik indok, ami miatt a dx10 és vista elfogadottsága alacsony maradt). utánna meg nekiálltam azt használni GPUt tesztelni -háttérben rivatuner, taskmngr és everest/coretemp a második monitoron- és meglepődve tapasztaltam, mennyire összevissza terhelt mindent.

a ddr3nak lehet kisebb a késleltetési ideje órajelciklusban, de ha ehhez hozzátesszük, hogy a ddr5 egy órajelciklus alatt többször ír/olvas, valamint az órajelciklus rövidebb, akkor kijön, hogy referencia memóriáknál a ddr1-ddr2-ddr3 effektív (tehát secundumban mért) késleltetési ideje semmit nem rosszabbodott, sőt javult! azaz: ddr1 400mhz 2.5 -7.5 és ddr2 800mhz 5 -15, valamint ddr3 1600mhz 10-30 a gyakorlatban ugyanannyi késleltetést jelent, ugyanis a késleltetést órajelciklusban adják meg. magasabb órajel pedig annyit, jelent, hogy egy ciklus rövidebb ideig tart. a geforcenak tényleg magasabb a memory troughputja (141 vs 115 GB/s), viszont a sávszélessége is dupla.

ami nekem továbbra sem fér a fejembe, az az x2 eredménye... és az 2560nál már nem mutat procilimitáltságot, ellentétben a többiekkel (talán a 3870es kivétel, de azt alapvetően magas Alu:Pex arányra találták ki).

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#564) VinoRosso válasza proci985 (#563) üzenetére


VinoRosso
veterán

igán ám, de itt nem az számít hogy a 30. ciklus végére 5x adatmennyiség jön vissza, mert ez csak a sávszélességet növeli. Én a fizikai késleltetésről beszéltem, vagyis arról, hogy hány ns egy memória rekesz elérési ideje, és ebben a ddr3 jobb. Egyébként sávszélességbe is jobb az 512 bit miatt a gt200 de itt az most nem annyira lényeges, bár nem azért mert nem nagy mennyiségű adatról van szó, de ezt nem mind mozgatni kell, hanem egy-egy rész gyors elrésére van szükség. De egyébként gyanítom, hogy itt valami a shader kóddal nem fasza, vagy akkor a crysisnál nagyon eltaláltak valamit, hogy ugyanez az effekt ott szebb, teljesebb( nem csak akkor látható amikor feljön a nap, földön vízen levegőben stb..) és még gyorsabb is. [link] [link]

(#565) zsolt1129 válasza ateszm (#556) üzenetére


zsolt1129
addikt

Mármint 1280x1024-ben?

(#566) nike_


nike_
addikt

Honnan lehet letölteni a játékot, patch-et és angol vagy magyar nyelvet?

Nincs kedvem visszaolvasni :D

Előre is köszönöm

(#567) feka007 válasza nike_ (#566) üzenetére


feka007
nagyúr

Boltba :P

(#568) nike_ válasza feka007 (#567) üzenetére


nike_
addikt

Már megjelent? ;]

(#569) feka007 válasza nike_ (#568) üzenetére


feka007
nagyúr

Ez igaz... De itt akkor se várd el, hogy vki feláldozza magát azzal, hogy belinkeli neked a torrentet... :P

(#570) nike_ válasza feka007 (#569) üzenetére


nike_
addikt

Oké, csak kérdeztem :DDD

(#571) ateszm


ateszm
senior tag

ilyen nincs... kirak 2 enemy közé...f.ck!!!

(#572) proci985 válasza VinoRosso (#564) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

nem feltétlen jelent nagyobb késleltetést, mivel az órajelciklus rövidebb idő alatt megy végbe (ettől függetlenül lehetséges, hogy a geforceokon jobb ddr3mas memek vannak alacsonyabb hozzáférési időkkel). pl ha egy 1200mhzn futó cuccom órajelenként, vagy egy 2400mhzn futó cuccon kétórajelenként mintavételezünk, és a mintavételezés mindkét esetben t=0 időpillanatban indul, akkor mindkét cucc egyforma időpillanatokban mintavételezhető (ugyanez igaz az írásra, olvasásra, stb). az 512 vs 256 itt az alma meg a körte esete... a geforcenak nagyobb a sávszélje ugyan, de egyszerre egy 128MBs tömb van egy 64bites címcsatornához rendezve (és 8 címcsatorna van, szóval valójában 8x64bit a címtartomány), míg az ati esetében egy mindkét irányban bejárható ringbus segítségével férhetőek hozzá a memóriák (a 3870 egyirányújával szemben így az átlagos késleltetést lényegesen csökkenteni lehetett -optimális esetben minimum a felére, vagy lejjebb-... tehát az a 256 bit a gyakorlatban 2x256bitnek felel meg az előző generációhoz képest). és a 2900xt vs 3870 esetében látszott, hogy az előző generációs ringbusznál az 512bitnek csak hátránya volt. a 48x0ás széria meg gyakorlatilag arról szólt, hogy kapott a chip némi plussz textúrakapacitást, hogy ha az nvidia miatt továbbra is erőltetik az alacsony egy textúrára jutó shaderműveletek arányát, akkor se legyen probléma a kártyák sebességével, ld 2900xt széria nyers shader ereje mennyire nem volt semmire elég, amikor az ellenfél folyamatosan textúraintenzívre hangoltattja a programjait

a crysist végigvittem ultrán is, tudom mire volt képes... nem volt jól optimalizálva, az tény, viszont az árnyékok a bozóton effekt nem volt gyenge, és akkor finom voltam (gyönyörű volt, minden szempontból... és nekem a hangulata is bejött, kicsit a Project Snowblindre, aka Deus Ex Clan Wars és egy hidegháborús Bfilm keverékére hajazott... taktikailag pedig utoljára ekkora élvezetet a Half-Life és Deus Ex nyújtott számomra). viszont ott szerintem a napfénynél volt valami csalás... szvsz máshogy valósították meg. meg valósidejű tükröződésekre pl a fegyveren nem emlékszem. más kérdés, hogy a fizika és az ai sokkal de sokkal izmosabb volt a Crysisban... gondolok itt arra, hogy a bokor mögött elbújt emberünket ott nem látták meg, és lehetett lopakodni... Stalkerben ezt el lehetett felejteni. ugyanígy a zseblámpák használata is bugzott, Stalkerben az ellenfelek koromsötétben is mindig elsőre meglátnak (night vision nélkül gugolva/kúszva is). a pusztítható tereptárgyakról és interakciós lehetőségekről nem is beszélve.

a vízeffektet a stalkernél hagyjuk... a dark valleys képen majdnem elsírtam magam, hogy a mocsár (víz?) még mindig mennyire extrém siváran néz ki. nagyon remélem, hogy lesz textures/particles enchanted mod, mert ez így gyenge.

apropó: rájöttek már a fiúk, hogy a radioaktív cuccok világítanak a sötétben, vagy ez még mindig kimaradt?

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#573) remington2 válasza proci985 (#572) üzenetére


remington2
senior tag

A crysisben tényleg büntetett a víz, a játék is vizes résszel indított, az állam otthagytam a tengerparton :R

rájöttek már a fiúk, hogy a radioaktív cuccok világítanak a sötétben, vagy ez még mindig kimaradt?
Ebben biztos vagy? Ha radioaktív hely közelébe mentél, ott is "világított" a képernyő, legalábbis éjszaka is nappali fény volt :DDD

They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

(#574) feka007 válasza VinoRosso (#564) üzenetére


feka007
nagyúr

Nem jobb a GT200 sávszélje, a 4870 párszáz mb/s-el előtte van.(ha a 4850-ről van szó, akkor oké)

(#575) VinoRosso válasza feka007 (#574) üzenetére


VinoRosso
veterán

miért nem jobb :F

(gt280) 141696 MB/s vs 115200 MB/s (rv770+gddr5)

(gt260) 111888 MB/s vs 64000 MB/s(rv700+ddr3)

meg késleltetésben is jobb

gddr3@2200 /2= gddr2@1100 /2= gddr@510

gddr5@3600 /2=gddr4@1800 /2=gddr3@900 /2= gddr2@450 /2= gddr@225

igaz drágább is jóval a gyártás, és többet fogyaszt. De ez nem az rv7700 vs gt200 topic úgyhogy én ezennel be is fejeztem.

(#576) feka007 válasza VinoRosso (#575) üzenetére


feka007
nagyúr

Nem jobb: [link]
GTX 260----------------4870
111888 MB/s---115200 MB/s

(#577) VinoRosso válasza feka007 (#576) üzenetére


VinoRosso
veterán

hádde ne a gt260-at hasonlítsd már hozzá, hogy igazad legyen, kerek perec leírtam hogy 512 bit! :W az nem 448 :( 512biten nézd meg a linkeden h mennyi vagy olvass vissza 1 hsz-t( gt260at a 4850-el szokták am párba álltani, mert az atinak az az nvnek meg ez a butított kártyája)

[ Szerkesztve ]

(#578) feka007 válasza VinoRosso (#577) üzenetére


feka007
nagyúr

És a GTX 280 mióta egy kategória a 4870-nel, hogy lehet ahhoz hasonlítani? Nézzed már meg az árkülönbséget... :U A 4870-nek a GTX 260 az ellenfele, a 4850-nel szemben nV-nek nincs válasza abban az árkategóriában, tehát ellenfele sincsen...
Én meg akkor azt mondom, hogy 4870X2, az a GTX 280 ellenfele (el is keni mint a vajat)

[ Szerkesztve ]

(#579) Sonja válasza feka007 (#578) üzenetére


Sonja
veterán

Tévedsz, nem ár szempontjából kell nézni! Termékstrukúrálisan a 4870 ellenfele a GTX 280, a 4850-nek pedig a GTX260. Az, hogy olcsóbb a 4870 a GTX280-tól, az ATI agresszív árazásának köszönhető (ami a vásárlóknak jó természetesen). Bárhogy csűröd-csavarod, VinoRosso-nak van igaza! Ami a legnagyobb tény, hogy piszok jól sikerültek a 4800-as ATI kártyák.

Szerk.: Mielőtt kérded, a 4870 X2-nek nincs nV-s ellenfele (az SLI/Tri SLI nem az)!

[ Szerkesztve ]

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#580) feka007 válasza Sonja (#579) üzenetére


feka007
nagyúr

A 4870-et az ATi nem csúcskategóriának szánta, másképp nem így árazta volna, az nV a GTX 280-at pedig igen. Az ATi-nál a csúcskategória a két összetapasztott gpu, ebbe belelehet kötni, hogy nem a legjobb, mert nem gyorsul mindenütt akkorát, meg driver függő, meg bika cpu kell, de ha belegondolunk, hogy így elég egy gpu-t kifejlesztenie, aztán összeragasztani olcsón kettőt egy nyák-on, és van egy nagyon jó közép, felső meg kétgpu-s csúcskártyája, akkor nagyon is jó megoldás.
Az SLi pedig tényleg nem ellenfele, mert az többkártyás rendszert jelent, az meg már más.
OFF vége részemről

[ Szerkesztve ]

(#581) VinoRosso válasza feka007 (#578) üzenetére


VinoRosso
veterán

én leszarom az atit meg az nvidiát is magasról, hogy melyik hogyan pozicionálja a termékeit a piacon a másik ellen, ami a lényeg hogy én ezt írtam amire válaszoltál:

Egyébként sávszélességbe is jobb az 512 bit miatt a gt200

szóval én írtam hogy 512 bit, meg azt is hogy 1GB(szal be lehet lőni, hogy nem a gt260ról beszéltem) és a gt280 meg veri az összes vga-t jelenleg elérési időben és sávszélességben is, ami kritikus lehet egy olyan kaotikus számításnál, amiről szó volt.

(#582) proci985 válasza remington2 (#573) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

naja, Stalkerből utánna hiányoltam is a vizet... a vicc az volt, hogy a Crysis és Bioshock között valahogy a víz hiánya picit feltűnő volt:DDD

naja:D az a helyzet, hogy a sugárzó dolgok világítanak a sötétben. pl ha megnézed a hadtörténeti múzeumban a mig21es óráját, az azért van eléggé vastag kalickában, mert baromi radioaktív anyagokkal kezelték az éjszakai láthatóság érdekében. vagy pl red forest is onnan kapta a nevét, hogy a robbanás után hatalmas dózist kaptak a fák, és gyönyörűen sugároztak, illetve vörösen "égtek" az éjszakában. mondjuk így éjszaka könnyebb lenne elkerülni a nagyon durván sugárzó részeket, viszont figyelembe véve, hogy az AI bizonyos méternél automatán meglát, akárhogy bujkálsz is, ez nem nagy könnyítés. Priboinál legalább pár radioaktiv roncs világít, de az még mindig elhanyagolható mennyiségű ahhoz képest, hogy még mi mindennek kéne.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#583) VinoRosso válasza proci985 (#582) üzenetére


VinoRosso
veterán

ha felteszed az éjjellátót minden anomália világít, sőt még füstöl is :DDD am csak bizonyos koncentráció felett világít, és nem minden anyag ha jól tudom, pl a radon is radiativ gáz, de nem világít, vagy az uránium ami csak UV fény alatt(szép zölden), a rádium az ami világít kéken(innét kapta a nevét) viszont a zónában elég sok a cézium133, ami világít rendesen. Volt egy fizikatanár ismerősöm, akinek volt a szertárban egy 1900as évek elejéről származó céziumlapos órája egy ólomdobozban, azzal tesztelte a geiger számlálót :DDD régen készült még amikor nem tudták,hogy mi fán terem az egész, és jó poén volt, mert lehetett látni a sötétben az óralapot. Biztos jó volt annak aki ilyet hordott magánál anno. ;]

(#584) HolloW


HolloW
senior tag

"Talk to Sakharov" résznél akadtam el, ahol bekéne menni Yantarba a bunkerbe a dokihoz, de az ajtó zárva van. Valaki járt még így ?

STEAM - KOBRA KAI!

(#585) VinoRosso válasza HolloW (#584) üzenetére


VinoRosso
veterán

passz én még addig nem jutottam el de a SoC-ban volt olyna, hogy ha a tojásfejű ott állt az ajtó mögött, mert ráfeszült a zombikra, akkor nem lehetett tőle kinyitni az jatót mert útban volt. Meg kellett várni, mig kicsit csillapodik a helyzet, és akkor elállt az útból egy idő után.

(#586) HolloW válasza VinoRosso (#585) üzenetére


HolloW
senior tag

De amikor nyitnám ki az ajtót azt írja, hogy zárva van, nem állja el semmi az ajtó útját : //

STEAM - KOBRA KAI!

(#587) VinoRosso válasza HolloW (#586) üzenetére


VinoRosso
veterán

akkor nem tudom még nem mentem el odáig :(

(#588) proci985 válasza VinoRosso (#583) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

ideje volt...:D na ja, erre gondoltam. uránnak is kell lennie bőven. én a valszeg szintén azzal szerelt repülőműszert láttam csak, a geiger-müller enyhén szólva magas értéket mutatott:D mondjuk kíváncsi vagyok, az uránbányászok is világítottak e egy idő után a sötétben... najó, ez gonosz volt...^^

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#589) losi73


losi73
senior tag

üdv már az elején el akadtam mikor kimegyek a toronyhoz ott mit kell csinálni mert jöt 3 mutáns kutya az leszedtem és semmi nem történik egy pasi van élve fent a toronyban de az hozzám se szol és én se tudok ö hozzá :F

"Elmebeteg emberek irányítják világunkat elmebeteg célokkal. És az egészben az a legelmebetegebb, hogy aki erről beszél, azt azonnal elmebeteggé nyilvánítják." - John Lennon

(#590) remington2 válasza proci985 (#582) üzenetére


remington2
senior tag

Én úgy tudom, hogy a Vörös erdő nem azért vörös, mert a rendkívüli radioaktív sugárás miatt "izzik", hanem azért, mert a katasztrófa után hihetetlen mennyiségű radioaktivisát "nyelt" el (vagy inkább érintette), így kvázi - bocs a kifejezésért - "kiszőkültek" ~ megvörösödtek a fák.

Szerk: ezzel nem a világítás tényét akarom tisztázni, csak az erdővel kapcsolatban álló dolgokat. Vagy tévedek?

[ Szerkesztve ]

They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

(#591) proci985 válasza remington2 (#590) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

én úgy olvastam, hogy a radioaktivitás hatására gyakorlatilag izzottak a fák az éjszakában. ez valszeg kiszőkülést jelent, bár én némi fényjelenségnek is értelmeztem a dolgot, de lehet, hogy félrefordítottam valamit:/

más: tényleg csak egy magot használ alapból.

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#592) proci985


proci985
MODERÁTOR

cordon. automata ágyú. hogy a büdös fenébe kell az automata ágyút megkerülni? és melyik barom volt a fejlesztők közül, aki jó ötletnek tartott egy 200mig tökéletesen pontos, fát átlövő automata ágyút telepíteni egy olyan játékba, ahol a field of view bugos, tehát a játékos azt hiszi, hogy a bokor takarásában van a köd miatti látótávolságon bőven kívül, ellenben erről az AI nem tud :W eszemmegáll. a vicc az, hogy sejtem csak, hogy automata ágyúról van szó, mert egyszerűen egy fa miatt nem lehet látni, hogy mégis mi a büdös fene lőtt ki. az irtsunk ki egy raklap banditát pisztollyal még csakcsak okés, de ezt már túlzásnak tartom.

és miért csak nekem lejtenek a golyóim, az AI mért lő mindig pontosan?

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#593) VinoRosso válasza losi73 (#589) üzenetére


VinoRosso
veterán

hogyhogy nem tüörténik semmi? felmégy a toronyba aztán le kell mászni, hogy kinyírda mutánsokat, és utána elkap egy kitörés és megint a bázison találod magad

vörös erdő magyar

vörös erdő angol

a magyar fordítás szerintem hibás vagy nem tudom mindendesetre az angol wikin azt írják, hogy attól kapta a nevét, hogy "kiégtek" a fák a sugárzástól és a képeken is látszik, hogy úgy néznek ki, mint a savas eső után

[ Szerkesztve ]

(#594) Szirti válasza proci985 (#592) üzenetére


Szirti
tag

Az még hagyján, hogy átlő a fán, de elkommandóztam addíg, lelőttem minden katonát, szereztem kalast, hátbalőttem a gépágyúst. Odamentem diadalittasan, hogy most eltulajdonítom. Nem lehet felvenni! Ekkora pofátlanságot már rég láttam játékban. Egy óra és a load game sokszori alkalmazásával elküzdöm magam addig, erre kiderül hogy egy PK (ruszki golyószóró, benne van a játék leírásában a hivatalos honlapon).
Nem tudom, hogy csak bug, vagy szimplán buta tervezés. Pedig beleéltem magam, hogy játék elején azzal fogok büntetni...

Ja és bújni kell valami vastsg fa mögött, és amikor táraz, elfutni.

[ Szerkesztve ]

"Revenge is a dish best served cold." - old Klingon proverb

(#595) remington2 válasza VinoRosso (#593) üzenetére


remington2
senior tag

Azt értem hogy hatalmas radioaktív sugárzás érte, ezt nem is vitatom. A vita arról szól, hogy azért vörös, mert "izzik" (mint egy karácsonyfa), vagy azért, mert úgymond "kiszőkült". Szerintem az utóbbi.

"A kutatócsoport tagjai különös érdeklődéssel várták a Vörös Erdővel való találkozást. A katasztrófa után az erőműhöz közeli és a szél irányába eső területen hullott ki a legtöbb radioaktivitás – a talajba keveredett radioaktív szennyezés formájában itt van az elpusztult reaktor anyagának számottevő része. A roppant sugárzástól elpusztult fenyők megvörösödtek – ezek a fák adtak új nevet az erdőnek. A balesetet követő napokban egyetlen órányi itt-tartózkodás alatt halálos dózis érte volna az embert"

forrás

Automata gépágyú . . . az szép lehet. Az, hogy egy csóri kis ballonkabátos bandita shotgunnal a játék végén, páncélban arra járkálva az éjszaka közepén is simán meglő, úgy hogy a látótáv 0, idegesítő. Vagyis én látom (éjjellátó, SEVA), de hogy az örömkatona a hatodik érzékére hivatkozva lő . . . Lehet hogy tényleg valami crysis-szerű megoldással kellene rebootolni ezt az egész játékot, több értelme lenne :U

[ Szerkesztve ]

They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

(#596) Sonja


Sonja
veterán

Ha valaki nem tudná, akkor megjelent az International 1.5.04 patch, KATT! ;)

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

(#597) proci985 válasza Szirti (#594) üzenetére


proci985
MODERÁTOR

hát, csak annyi a baj, hogy én hülye nekiálltam masteren, és két golyó kb halál, a fán meg ugye átlő... viszont tárazással tényleg lehet játszani. pontosabb fegyver kéne ide, de minimum egy military sp9...

remington2: jah, ez már alapjátékban is vicces volt. avagy ha sötét van, nincs lámpájuk, én pedig hang és fénytompított fegyverrel irtuk, a vértjükön meg nincs éjjellátó, akkor hogyna szúrnak ki? messzebbről, mint nekem esélyem lenne őket meglátni?:) tetejébe, három bokor mögül?:DDD

ezzel a jelenettel sem az a baj, hogy enyhén szólva is nevetségesen korai, hanem hogy rámutat az engine apróbb(?) hibáira.

VinoRosso: ok, akkor azt hiszem a magyar fordítás kevert meg. a légi felvételeken szépen látszik, hogy mi is történhetett.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#598) losi73 válasza VinoRosso (#593) üzenetére


losi73
senior tag

üdv érdekes nálam semmi kinyirtam a 3 mutáns és nem történik semmi csávoka fent nézelödik a toronyban lent semmi élet vistán nyomom gondolom az nem gáz :F

"Elmebeteg emberek irányítják világunkat elmebeteg célokkal. És az egészben az a legelmebetegebb, hogy aki erről beszél, azt azonnal elmebeteggé nyilvánítják." - John Lennon

(#599) Eagl3


Eagl3
veterán

Mikortól lesz elérhető magyar nyelvel?

(#600) Sonja válasza Eagl3 (#599) üzenetére


Sonja
veterán

Szeptember 26. után elvileg, KATT!

Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.