Fényévekre van a magyar oktatás még ettől.. :/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Fényévekre van a magyar oktatás még ettől.. :/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Mér' nem e-könyv olvasót? Kiadhatnák azon a tankönyveket, és nem lehetne nagyon elkalandozni tanóra közben, max. fekete-fehér Playboy jöhetne számításba (de ez olyan, mint a műanyag villa a repülőgépen: akinek megy azzal, menne anélkül is...).
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
(#3) lsebestyen
Várható volt, Steve Jobs utolsó projektjei is ezek voltak, az oktatás átszabása, persze hogy jól működjön, ehhez az is kell, hogy olyan programok/alkalmazások legyenek, amik nem vonják el a gyerek figyelmét.
Gondolom itt azért nem kizárólag e-book olvasásról lenne szó, rengeteg interaktív alkalmazás van iPad-re, ami segíti a tanulást, egy e-bookon még egy mozgóképet se tudsz megjeleníteni.
Sok helyen már most is 25-30 ezerbe kerülnek a tankönyvek, szerintem van néhány olyan magyar középiskola, ahol lenne rá igény és megfelelő értelmi szintű tanulók is.
YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
+1
(#1) Thunderzolee
Dél Korea még előrébb jár ott már 2015 elvileg csak e-könyvek lesznek.
Bár én mai napig joban preferálom a nyomtatott könyveket, de előbb utóbb úgíis muszáj váltano, mert olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
Na pont erről beszélek.
Orbánék inkább ebbe az irányba vitték volna el a nagy rendcsinálásukat a tankönyvpiacon. Bevezethették volna, h középiskolától felfelé a tankönyvek nagy részét e-book formájában kell ezentúl kiadni, és minden diák kap egy 10"-os tabletet.
Na persze nem kell iPadet, vannak töredékébe kerülő WayteQ, Concorde, stb tabletek, amik tudtommal szinte csak az akksi-időben térnek el az iPad/Galaxy Tab, stb nagyágyúktól.
És akkor bejelenthette volna, h kínai magyar vegyesvállalatot hoznak létre a tabletek itthoni gyártáshoz, mikor itt volt a kínai államfő.
Diákként biztosan népszerű intézkedés lett volna, h nem kell tankönyvekkel bajlódni ezentúl. Amúgy sem értem miért kell olyan sokféle tankönyv, mikor én jártam iskolába, az unokatestvéreim az ország különböző pontjain is ugyanazt a tankönyvet használta, mint én, nyaranta mikor nyaralni voltam náluk, ill. ők nálunk, ugyanazokat a példafeladatokat oldottuk meg, mert ugyanazt tanultuk mindannyian.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
Tessék, idevág:
http://index.hu/belfold/2012/08/28/a_keziras_vagy_a_folyoiras_hal_meg/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
mert abban nem lett volna ellopható pénz
egyébként kíváncsi vagyok, hogy hány tabletet loptak volna el (mondjuk miközben a gyerek megy iskolába), vagy adtak volna el/vitték volna zaciba, mert másra kellett volna a pénz.
az a baj a sok tankönyv helyett 1 tablettel, hogy oldod meg, hogy egyszerre több oldalt nézel a keresztbehivatkozások miatt, illetve mi van, ha a példatárra és az elméleti könyvre egyszerre van szükséged?
tanuláshoz elég lenne valami e-bookami megbírkózik a pdf-fel, mert 100% hogy a gyerek nem könyvolvasóként fogja használni a tabletet ha teheti.
Nokia 6030 Hardcore User // I Panic Restaurant by Taito
Ja, ez még nem egyszerű kérdés. Itthon vajon mi lenne ha nyilvánosan is tudatnák mindenkivel, hogy az Xy iskola tanulói idéntől iPad-et használnak?
Vajon az első napon hány gyereket rabolnának ki? (ami amúgy nem vicces hanem nagyon szomorú...)
Abban az iskolában kötelező lenne egy TASER is.
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
elég nyílt az Android rendszer ahhoz, hogy úgy átszabd, hogy tisztán céleszköz maradjon belőle.
nem kell bele mediaplayer, fájlkezelő, internetböngésző, ezeket most is fél perc kitakarítani egy Androidos eszközből, nem hiszem, hogy ne lenne ember az országban, aki ne tudná ténylegesen az iskolák igényeihez szabni a droidot
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Ez csak kifogás.. ha rajtad múlna, az utak aszfalt helyett kavicsburkolatúak lennének, mert az közelebb áll a félázsiai megoldásokhoz?
A tízujjas gépelés tanítását is már évtizede be kellett volna vezetni.
Erre mi van helyette, napi kötelező tornaóra.. :/
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
napi kötelező tornaóra az sem hülyeség, csak arra meg nem tudtak felkészülni az iskolák.
nyilván a napi 1 óra 4üteműfekvőtámasznak nincs értelme.
10ujjas gépelés valóban hasznos volna.
Ez csak kifogás.. ha rajtad múlna, az utak aszfalt helyett kavicsburkolatúak lennének, mert az közelebb áll a félázsiai megoldásokhoz?
van itthon 2 monitor a gépre kötve, + 1 laptop is, mégis kinyomtatok dolgokat, ha munkáról van szó. e-inkhez még nem volt szerencsém, de a kijelzőkről rosszabb olvasni nekem, mint papírról.
[ Szerkesztve ]
(#16) Crystalheart válasza Thunderzolee (#14) üzenetére
Nem rossz a napi kötelező tornaóra sem, de attól még megtanulhatnának gépelni is a gyerekek. Poén, hogy az általános iskolai számtech óra nem ér semmit, annyi erővel gépelni is tanulhatnának. (Meg internetbiztonságot, de neem, ComLogót kell nyomatni, meg Word 7.0-t. Komoly, nálunk ez volt, nem olyan nagyon régen. Gépelni viszont akármilyen régi gépen is lehet tanulni.) Nekem is jól jönne most, de én már csak így gépelés-tudatlanul maradok.
Mondjuk szerintem ez a folyóírással nem függ össze, normál esetben a tankönyvbe sem írhatunk, mert vissza kell adni. A munkafüzetek és füzetek továbbra is megmaradnának, a párhuzamosság miatt valószínűleg a hosszú éveken keresztül használandó segédletek (pl. függvénytáblázat) is, viszont a legdrágább része, az évente vásárolandó tankönyvek valóban mehetnének tableten, és végre interaktívvá válhatnának. Gondoljuk csak el, milyen élvezetes volna egy interaktív történelemkönyv, archív felvételekkel vagy rekonstruált videókkal, hogy megnövelhetné a tanulás hatékonyságát!
Felmerült a lopás kérdése. Egy vállalat az állammal való kooperáció keretén belül akár bevállalhatná egy külön iskolákra tervezett és csak iskolákban működő céleszköz legyártását is, hogy értelme se legyen eladni vagy ellopni. Ahogy a Guild Wars-t sincs értelme törni. ) Ami azt illeti, manapság már elég sok iskolában 15-20 ezerbe kerülnek a tankönyvek. Még általános iskolában is 10-15 ezer. Általános iskolában ez 4 évre (feltételezve, hogy mondjuk 4 év után új modellt kapnak, vagy tönkremegy) is rosszabb esetben 40 ezer, ennyiért megoldható lenne.
[ Szerkesztve ]
És a gyereknek ugyanannyi idő visszarakni ezeket, meg rootolgatni
..akár bevállalhatná egy külön iskolákra tervezett és csak iskolákban működő céleszköz legyártását is, hogy értelme se legyen eladni vagy ellopni..
Néhány nap után, már címlapos írás születne a rootolásról.
Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
A felhő-alapú lokális háttértárakkal és szerverrel igen könnyen meg lehetne oldani manapság, hogy önmagában a tablet kb. semmire se legyen alkalmas, és talán az előállítási költsége is csökkenne. Biztos fel lehetne törni, csak az iskolák szolgáltatta adatok híján nem volna értelme. De ez csak egy ötlet, helyi szinten akár csak iskolában használható, központilag regisztrált és személyhez kötött hardverkulccsal is meg lehetne oldani, ami egyben lehetne mondjuk a beléptetőrendszerhez való cucc is, így haza is lehetne vinni. Ezért mondtam, hogy külön oktatási célra kellene kifejleszteni.
[ Szerkesztve ]
A tabletet pártolom.
De az ipadot kötelezővé tenni gusztustalan.
Panni net lemondva már távol tőlem. Voda vicc! Nordtelekom korlátozza a p2p forgalmat,!Ice dsl trükközik a sávszélességgel.T-kábelnet?Próba hónap után jön a szekventálás vigyázz velük.Digi most még rendben.
Vedd könnyedén.
Nem az a lényeg, hogy másra is használható legyen. Inkább az, hogy meg lehet csinálni.
A felhő alapú szolgáltatást a legegyszerűbb megkerülni. Elegendő annyit változtatni az indító szoftveren, hogy indításkor alternatív felhőt is lehessen választani.
A papír alapú tankönyv vs. tábla összehasonlításba be kell kalkulálni.
A jogdíjakat akkor is ki kell fizetni a könyv készítőinek, ha táblán történik a terjesztésük.
A táblák élettartamára erős túlzás 3-4 év. Én vigyázok a dolgaimra, de a 3 évet is neccesnek érzem.
Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
Csak mi értelme volna? Lévén hogy az iskolákon kívül felteszem senki nem futtatna a város központjában valami kalózfelhőt. Meg lehetne fejelni még azzal, hogy csak kis hatótávon belül működne, és az osztálytermekben volna az adó. Bár a felhővel az a baj, hogy lokális szórás esetén nem lehet hazavinni. A hardverkulcsot már annál nehezebb volna hamisítani.
A könyvek nyomtatásán és fizikai terjesztésén túl a jogdíj kevesebb, mint az áruk fele, de igazad van, máris nem térül meg olyan könnyen.
Az élettartammal is valóban gondok adódhatnak, még ha én 10 éve is használom a gépem. Egy telefon már rendszerint nem bír annyit, pláne, ha iskolás gyerek kezében van... (Bár anyám Nokia 6600-sa még 7 évet bírt elég mostoha körülmények közt. Felteszem, egy érintőképernyős okostelefonról ez már nem mondható el.)
Tavaly is tavaly volt a tavaly.
Harrrr!!!!
Vagy adjanak ki szimplán E-könyv olvasót, az interaktív cuccokat meg minden diák számára tegyék elérhetővé otthon, ahol aztán azzal nézik meg, amivel akarják. E-könyv olvasót meg nem lopnak. Azzal olvasni kell, vagy még rosszabb, tanulni.
Szerintem bőven jó lenne ebben a felállásban, diákoknak megmutatjuk a gyönyörű animációkat meg archív felvételeket a suliban, otthonra is leszedhetik, a könyvolvasót, amit kaptak az olvasáson (meg mondjuk lehetne érintőképernyős, mér' ne, és akkor még írni is lehetne rajta) kívül sok mindenre nem lehetne használni.
Élettartamról meg annyit, hogy ha a gép 3-4 év után tönkremegy (ennyit simán kibírhat, ha viszonylag jól össze van rakva), és venni köllene újat, még akkor sem kerülne többe maga a gép, mint mondjuk a tankönyvek ára egy évre mondjuk (mondjuk combo mothafucka') középiskolában.
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
Ez mondjuk pont csak a táska súlyát csökkentené, de arra mindenképp jó volna, meg lenne egy e-könyv olvasója minden gyereknek. (Azt aligha hiszem, hogy amíg nem lehet az eszközön lejátszani az interaktív tartalmakat, addig nagyon mellékelnék az órákon ezeket, legyártani meg senki nem fog még egy háromdimenziós téglalap-felület szemléltetést sem, hiszen úgy nem buli, ha nem integrálják a megvásárolandó tankönyvekbe.)
Az interaktív tartalmak tanórákon a gépről lejátszása nem hiszem, hogy túl fontos lenne, ott egy projektorral/interaktív táblával a tanár is prezentálhat.
[ Szerkesztve ]
"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."
Csak szerinted hány teremben van manapság interaktív tábla vagy projektor, ami egymagában majdnem annyiba kerülne, mint a teljes osztály e-book readere? Persze jó volna, ha volna, csak nincs. (Poén, hogy a helyi iskolában vásároltak másfél milláért három interaktív táblát, miközben a toalettből kialakított kb. 2,5*6 méteres számtech teremben még az XP-t is döcögősen futtatják a legerősebb gépek.)
Igazából álmodozhatunk mi itt, de mindennek - bármelyik elképzelésnek - csak akkor volna értelme, ha jelentős számú iskolában meglépnék egyszerre, márpedig a hazai sulik nagyobbik része filléres anyagi problémákkal küzd, és választhatnak az infóterem fejlesztése, meg az életveszélyes mennyezet vagy a salétromos fal renoválása közt.
[ Szerkesztve ]
Hahaha interaktív tábla... Jó móka
Én pedig az interaktív táblának nem látom értelmét. Minket is felszereltek, tök jó, beb*szták a rendes tábla jobb, ill bal oldalára, egyből nem olyan jó minden szögből.
A tanárok háromnegyede még egy gépet se tud rendesen kezelni...
A sok bamba meg elállítgatja, elforgatja őket, menet közben kitépik a falból ... Vagy 3-4 projit cserélni kellett.
Szép, és jó dolognak találom ezt, én kifejezetten örülnék neki, ha csak egy iPadet, egy füzetet, egy tollat és a kajámat kéne cipelni. Másrészt pedig mindig nálam lehetne minden, így bármikor elővehetem, tanulhatok.
Attól meg nem kell félni, hogy eltűnik a sima írás, gépírás mellett lehetne azt is tanítani, vele párhuzamosan. A reggelente a hűtőre ragasztott cetliket pedig úgysem váltja ki egy iPad...
Ja meg ott a pénzhiány...
mijen igasz, lyavitva
Lopásról, zaciba adásról beszéltek, de biztosan itthon is van egy-két nem feltétlenül elit iskola, ahol ezt a projektet meg tudnák valósítani, még ha nem is 100%-os "papírmentes" formában.
Nálunk pl. elég sok a kisebbség, de néhány órán használják azt a netbookot, amiről itt a logouton írtam egy beszámolót. Mindenkinek névre szólóan van kiosztva, sorszámozva, haza nem vihetik. Pályázati pénzekből sok mindent meg lehetne valósítani, csak ugye sajnos kishazánkban sokszor a rokon cége adja a legjobb ajánlatot, persze minden törvényes.
YouTube - https://goo.gl/bCKFYP
Ott a pont!
Annyiban kiegészíteném, hogy álmodozhatunk itt össze-vissza, de jelenleg semmire sincs pénz és nem is lesz. A következő 50 évben biztosan nem!
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
bejegyzés Kötelező az iPad két belga iskolában