| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
(#2) Mr.Csizmás
Mr.Csizmás
félisten
zippSZAR-t akartál írni?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
z0d1AK
veterán
Szívesen írtam volna.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
z0d1AK
veterán
Nyers, és egyszerű véleményem visszaküldtem a feladónak, jött is a megnyugtató válasz:
"oké többet nem zaklatunk ne haragudj még egyszer."
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
#40835072
törölt tag
majdnem tőlük vettem iphonét
z0d1AK
veterán
Lehet jól tetted, hogy nem vettél.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
(#7) Mr.Csizmás
Mr.Csizmás
félisten
67,9 a samu galaxy spicc.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
z0d1AK
veterán
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
Mr.Csizmás
félisten
ez már sokkal jobb, 12 hó helyi garival
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
z0d1AK
veterán
SAmsung garancia.
| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
sirpalee
csendes tag
Vásárolt tőlük valaki? Nézegettem mobil témában, és az áraik egész korrektnek tűntek, de ezen a topicon kívül semmit sem találtam, egyetlen magyar fórumon se (sem negatív, sem pozitív).
raytraceisten és csodamedic
Mr.Csizmás
félisten
inkább mobilx, speedshop, xxlgsm.....
amúgy ma te vagy az ügyeletes régész
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
danih
addikt
Minden napra egy hullaásó
citrom69
újonc
Én náluk vásároltam ,kiküldték a terméket hamar ,viszont hibás volt,2 hét után elvitték a hibás terméket...az újat azóta se kaptam meg már kb 2 hónapja..szóval ugrott 30e huf és még telóm sincs..
szóval ha valakinek van valami ötlete mit lehetne tenni ilyen esetben ,az írjon légyszives
Döme7117
újonc
Mr.Csizmás, danih
kíváncsivá tettetek.
Nekem is van a Zippzar Mobile (KonQrens Hungaria Kft.)-vel egy nagyon ronda ügyem...Jól jönne bármi info.
zed juron
aktív tag
Érdekes, ezt csak most olvasom, úgy látszik nem csak nekem gyűlt meg a bajom ővelük. Messzire elkerülendők mindenkinek csak ennyit tudok ajánlani.
Rutinosan alázzák be az ügyfeleket, az egyikük a "beszéljük meg típus", a másikuk meg finoman szólva "meglehetősen agresszív".
Vigyázzon mindenki tehát a bőrére és hogy hol költi el a pénzét. Egymillió kis és nagyobb üzlet van akiknél inkább vennék mint náluk. Többé soha.
[ Szerkesztve ]
zed juron
aktív tag
BBT/0038/2012 a ZippZar Mobil Szaküzlet KonQrens Hungária Kft. (1115 Budapest, Tétényi út – Bártfai u. sarok.) vállalkozással szemben
Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina krt.99.
Levelezési cím:1253 Budapest, Pf.10
Telefon:488-2131 Fax:488-2186
e-mail cím:bekelteto.testulet@bkik.hu
BBT/0038/2012
a ZippZar Mobil Szaküzlet KonQrens Hungária Kft. (1115 Budapest, Tétényi út – Bártfai u. sarok.) vállalkozással szembeni ügyben a fogyasztói jogvita rendezése érdekében az eljáró tanács alulírott napon a következő
A J Á N L Á S T
teszi:
A vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a telefonkészüléket cserélje ki, amennyiben a csere nem lehetséges a vételárat fizesse vissza.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény (Fgytv.) 34. § (2) bekezdése szerint a tanács ajánlása ellen fellebbezésnek helye nincs.
INDOKOLÁS
A fogyasztó 2011. 10. 17-én vásárolt egy HTC Sensation típusú telefont bruttó 113.000.-Ft-ért. A telefont 2011. december 05-én visszavitte a vállalkozáshoz, mert a készülék egy nap alatt lemerült. A vállalkozás ekkor tájékoztatta arról, hogy a készülék hardware hibás. A javítási határidő 2012. január 04-én járt le. A fogyasztó kérte a javított készüléket vagy a vételár visszafizetését, de a vállalkozás elutasította a kérését.
A fogyasztó kérelemmel fordult a békéltető testülethez annak érdekében, hogy a testület kötelezze a vállalkozást a vételár visszafizetésére.
A békéltető testület elnöke szerint az ügy egyszerű megítélésű, ezért az eljárás lefolytatására Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 25 § (3) bekezdése alapján egyedül eljáró testületi tagot jelölt ki. A meghallgatás 2012. február 20-i időpontjáról feleket az Fgytv. 29. §-ban foglaltaknak megfelelően értesítette. Az értesítésben közölte a felekkel a kijelölt eljáró testületi tag személyét, és felhívta a felek figyelmét arra, hogy az Fgytv. 25. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nyolc napon belül kérhetik, hogy a testület háromtagú tanácsban járjon el.
Felek határidőben ezirányú kérelmet nem terjesztettek elő.
Az értesítésben a békéltető testület elnöke a vállalkozást felszólította, hogy az értesítés részére történt kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozzék (válaszirat) a fogyasztó igényének jogosságát és az ügy körülményeit, illetően, nyilatkozatában jelölje meg az állításait alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, illetve csatolja azokat az okiratokat (ezek másolatát), amelyek tartalmára bizonyítékként hivatkozik. Figyelmeztette a vállalkozást, hogy az ügy érdemére vonatkozó nyilatkozattételének elmaradása esetén a tanács a rendelkezésére álló adatok alapján határoz.
Az eljáró tanács megállapította, hogy a vállalkozás értesítése szabályos volt, az eljárásról és a meghallgatás időpontjáról szóló értesítést képviselője 2012. január 27-án átvette. A vállalkozás a jelen eljárásban a meghallgatás időpontjáig válasziratot nem küldött.
A vállalkozás előzetesen a jogvita tárgyára kiterjedő hatályú alávetési nyilatkozatot nem tett.
A fogyasztó a meghallgatáson megjelent. A meghallgatáson szabályszerű értesítés ellenére a vállalkozás nem jelent meg. A felek között így egyezség létrehozására nem volt lehetőség. Az eljáró tanács tagjával szemben a fogyasztó kifogást, kizárási indítványt nem terjesztett elő.
Az eljáró tanács megállapítja, hogy a vállalkozás magatartása nem tette lehetővé a békéltető testület ügyben eljáró tanácsa számára az egyezség létrehozásának megkísérlését. A Budapesti Békéltető Testület által az Fgytv. 29. § (8) bekezdése szerint kiküldött értesítés, továbbá az abban foglalt figyelmeztetés ellenére nem tett az ügyben semmiféle nyilatkozatot és a kitűzött meghallgatáson sem jelent meg.
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 36/B. §-a szerint “A békéltető testület közzéteheti annak a vállalkozásnak a nevét, székhelyét és az eljárással érintett tevékenysége megjelölését, amely a 29. § (8) bekezdése szerinti felszólítás ellenére nem tett az ügy érdemére vonatkozó ‑ a 29. § (8) bekezdésében foglaltaknak megfelelő tartalmú ‑ nyilatkozatot és a kitűzött meghallgatáson nem jelent meg, ilyen módon megakadályozva az egyezség létrehozását.”
A fogyasztó a meghallgatáson a kérelmében leírtakat változatlanul fenntartotta. Elmondta, hogy készüléket december 05-e előtt egy héttel vissza kellett vinnie a vállalkozáshoz, mert megnyomta a gyári beállítást és a menü nem magyarul jelent meg. A vállalkozás a magyar nyelvet visszaállította. A javítási határidő lejártakor a vállalkozást felkereste, de nem kapta vissza a készüléket.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet2. § (1) bekezdése szerint „a jótállás időtartama egy év”.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §(1) bekezdése szerint, „aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.”
A Ptk. 305. §(1) bekezdése szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
A Ptk. 305/A.§ (1) bekezdés szerint, „ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól. Mentesül a kötelezett a szavatossági felelősség alól akkor is, ha a hiba a jogosult által adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára a jogosultat figyelmeztette.
(2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.”
A Ptk. 306. §(1) bekezdés alapján hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
A Ptk. 308. § (4) bekezdése szerint, „fogyasztói szerződés esetében a fogyasztó - az (1)-(2) bekezdéstől eltérően - a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Az ennél rövidebb elévülési határidőt megállapító kikötés semmis”.
A Ptk. 309. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, „a szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
A Ptk. 310. § szerint „aszavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint”.
Az eljáró tanács a becsatolt dokumentumok alapján és a fogyasztó meghallgatását követően megállapította, hogy a fogyasztó igénye az ajánlásban foglaltak szerint megalapozott. A vállalkozás a készüléket az általa vállalt egy hónapos javítási határidő elteltéig nem javította ki és a vállalkozás nem bizonyította azt, hogy a telefon nem anyag-vagy gyártási hiba miatt hibásodott meg. A készülék rendeltetésére figyelemmel a kijavítást a vállalkozás által vállalt javítási határidőn belül el kellett volna végezni.
A békéltető testület a fogyasztó meghallgatása és a rendelkezésre álló dokumentumok alapján a Ptk. jótállásra és hibás teljesítésre vonatkozó szakaszainak megfelelően ajánlást fogalmazott meg, miszerint a vállalkozás az ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül a telefonkészüléket cserélje ki, amennyiben a csere nem lehetséges a vételárat fizesse vissza.
A tanács ajánlása elleni fellebbezés lehetőségét az Fgytv. 34. § (2) bekezdése zárja ki. Azonban a fél az Fgytv 34. § (3) bekezdése alapjánaz ajánlás részére történt kézbesítésétől számított tizenöt napon belül keresettel annak hatályon kívül helyezését kérheti a Fővárosi Törvényszéktől (1055 Budapest, Markó u. 27. 1363 Bp. Pf. 16), amennyiben
a) a tanács összetétele vagy eljárása nem felelt meg e törvény rendelkezéseinek,
b) a békéltető testületnek az Fgytv. 18. § (1) bekezdése alapján nem volt hatásköre az eljárásra,
c) a kérelem meghallgatás nélküli elutasításának lett volna helye, az Fgytv. 29. § (4) bekezdésében meghatározott okból
Az Fgytv. 34. § (4) bekezdése szerint „a vállalkozás az ajánlás hatályon kívül helyezését az említetteken túl akkor is kérheti a békéltető testület székhelye szerint illetékes törvényszéktől, ha az ajánlás tartalma nem felel meg a jogszabályoknak.”
Az Fgytv. 34. § (5) bekezdése szerint a pert a Budapesti Békéltető Testülettel szemben kell megindítani.
Az Fgytv. 36. §-a (5) bekezdése szerint „a fogyasztó a határozattal jóváhagyott egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat végrehajtásának, illetve az ajánlásban foglaltak követésének elmaradásáról köteles értesíteni a békéltető testületet.”
Az eljáró tanács figyelmezteti a vállalkozást, hogy az Fgytv. 36. § (1) bekezdése alapján, ha a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a békéltető testület - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - jogosult a jogvita tartalmának rövid leírását és az eljárás eredményét - legkorábban az ajánlásnak a vállalkozás részére történt kézbesítésétől számított hatvan nap elteltével - nyilvánosságra hozni.
Budapest, 2012. február 20.
Pösztörné dr. Rácz Szilvia
eljáró tanács elnöke
Kapják:
1. Fogyasztó
2. Vállalkozás
3. Irattár
gt350
csendes tag
Eszetekbe se jusson ez a hely! Erősen kerülendő, még felhívni is őket!
bejegyzés ZiPpZaR Mobile@szánalom.com