Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Mister_X


Mister_X
nagyúr

Ének, művészettörténet és hittan egy végzős középiskolai osztályban? Ugye csak szívatsz? Még jó, hogy én már többségében azokat az órákat fogom felvenni, amik tetszenek.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#2) horush


horush
addikt

Nekünk azért jobb volt ilyen szempontból, egyedül nulladikban volt rajzóra, hogy legyen valami a 12 angol mellett, de egyébként humán tárgyakból kb. csak magyar meg töri volt.

(#3) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Ezekből a kis szösszenetekből látható, hogy valami nem kerek az oktatásban. (és nem csak tantárgyak terén)

A tanítás módszereivel is van gond, mert ha nem jön tanár órára az gond, vagy ha bejön ugyan, de lehet netezni vagy amit akartok és neeeeem légből kapott dolgok ezek. És még lehetne teregetni. Ezekből lesz a jövő. Ezekből a pf hagyjuk. Persze nem mindenhol megy ez.

[ Szerkesztve ]

(#4) Szatyor95


Szatyor95
aktív tag

Ez ugye egy rossz vicc? Mondjuk a mi sulinkból kiindulva... Volt, hogy több sallang óránk volt mint informatika. Pedig ez a szak, amire jelentkeztünk. Lehet majd úgy végzitek, mint mi. Eleinte informatikusnak jöttünk, most már gépészeti informatikusként tartanak minket számon. Így lett például heti 3 műszaki dokumentációnk, meg 1 CAD, és mellé 3 normál infó.

Amúgy cserélhetnénk, az oka az aláírásomban látható. :P

Nyugodj békében Integra!

(#5) Armahun


Armahun
addikt

Tedd be kérlek az órarended kíváncsi lennék rá.

Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.

(#6) szili.tamas1


szili.tamas1
senior tag

Durva hogy a statisztikajavitas elobbrevalo mint a sallangmentes oktatas. Fosnak hogy telelesz a munkaugyi kozpont biologia meg enektanarokkal. Vicc az egesz.

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#7) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

én is mesélek pöppet: most kezdem az egyetemet, és közel sem informatikai szakirányban, pedig infó suliból jöttem. (Bláthy Ottó Titusz szki Budapest) Amikor odakerültünk (2009) ígértek szakmát, CISCO-t, és minden szépet és jót. Semmi nem lett belőle persze, csak annyit sikerült elérniük, hogy 32 emberből 28 megutálja az infót. Szétszedett gépet az iskolában nem láttunk, és a tanterv sem volt egyáltalán összefüggő, ráadásul a tanárokat is cserélték össze-vissza. Elmélyíteni a tudásunkat egyik területen sem sikerült. Amit tudok a gépekről, azt a családi vállalkozás miatt tudom, nekem nem probléma megcsinálni egy gépet. Szóval egy szimpla érettségivel fejeztük be eme csodás intézményben a tanulmányunkat...

Szerk.: Majd elfelejtem. A tavalyi évet úgy kezdtük el, hogy az irodalom tanárunknak nem volt biztos az állása, mert ugye az új törvény miatt nyugdíjazták. Na ez akkor még nem derült ki, de aztán végülis igen. Persze utód tanár 1.5 hónapra rá érkezett, így a 11-es anyagot október/november környékén kezdtük!
Órarendünk novemberig nem volt, mert nem voltak fixek a tanárok, így csak 2 napra előre tudtuk!
Szerencsére egy alkoholista kretén személyében rajztanárt kaptunk, csakhogy legyen pénteken és hétfőn hetedik óra...

[ Szerkesztve ]

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#8) Dany007


Dany007
veterán

Szomorú.
Alapvetően tényleg csak szórakozásból olvasom az összeesküvés-elméleteket... de komolyan kezdem tényleg elhinni, hogy a cél a következő nemzedék totális elbutítása...
Fizika nincs, logikus gondolkodásra lehetőség sincs. Ének meg művészettörténet meg hittan... az meg van???
Nevetséges...

(#9) Armahun


Armahun
addikt

Egy barátom úgy fogalmazta meg, hogy a mai oktatás lényege, hogy sok mindenről tudjon az ember keveset.
Így gyakorlatilag nem ért semmihez.

Ha szerinted egy tárgy lehet Ő, akkor te is az vagy. Jó étvágyat evés előtt illik kívánni. A már evő embert ezzel étkezévében megszakítani igen nagy illetlenség.

(#10) Stonerice


Stonerice
őstag

Én pár éve középiskolában mint infó szakos, második év végén le érettségiztünk, aztán se kép se hang.
Más osztályok 3 évig tanulták az informatikát, és sokkal több elméletet tanultak mint mi. Ugyanígy volt a matekkal is :D. Csöppet szégyeltük magunkat. Minket egész más módszerrel tanítottak.

Sok mindent rövid idő alatt, kevés gyakorlással. Majdnem mint egy kínai gyár mottója ;]

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#11) XharX válasza Mister_X (#1) üzenetére


XharX
aktív tag

Egyedül az ének ami még nem biztos, arra még van lehetőség, hogy mégsem lesz olyan óránk, de arra is van, hogy lesz. Ez ha minden igaz holnap tisztázódik, de már a lehetőség se kecsegtet.
A hittan az azért van, mert egyházi iskola vagyunk. Nekem ezzel bajom nincs, azt leszámítva, hogy fél évig hetente megkaptam, hogy hülye vagyok ateista nézeteimért. Szerencsére ebből új tanár lesz.

(#3) SymbianOS Szerencsére a legtöbb ponton mi is a jobbik félhez tartozunk mint iskola, de akadnak itt bőven hibák.

(#4) Szatyor95
(Volt) fizika tanárom nem kapod :P Azonkívül, hogy tantárgyában és azonfelül is bőven kompetens illetőről van szó, emberileg is becsülendő.

(#5) Arni A pontos órarendem még nem tudom, arra 1-2 napot várni kell, de azt letudom írni, hogy miből mennyi órám lesz.
Matematika 4
Angol 3
Történelem 3+1(osztályfőnöki óra is a legtöbbet erre van áldozva)
Irodalom és nyelvtan 4
Művészettörténet 1
Testnevelés 2
Hittan 3
Német 3
Informatika 4
Biológia 2
Filozófia 1
Ének(ez még elválik) 1

(#7) alkatraz3000 Egy biztos, hogy téged se irigyellek :(

(#12) callmeakos


callmeakos
veterán
LOGOUT blog

Továbbra is hálát adok, hogy nem kell a magyar oktatási rendszert használnom, mert ahogy előttem is mondták, itt valami nem stimmel.

Kedvenc sztorim még mindig, hogy középsuli 11. osztályától kezdve többféle informatikai órák voltak. Volt programozás, informatika, számítástechnika, úgynevezett Web óra (ez weboldalak készítését jelentette). Nem is volt gond, kivéve egyet. A programozás tanárunk csöppet bogaras volt. Egy az, hogy 11. osztálytól kezdve Turbo Pascallal kezdtünk (ami nem gond), de a bökkenő ott volt hogy nem tudtunk azon túllendülni. Érettségiig se! Azaz, egy bő 2 hónapos tananyagot sikerült két éven keresztül hajkurászni, holott többször felvetettük, hogy esetleg nem kellene áttérni C+ra, vagy Javara, de nem. Csináljuk ezt, mert az hasznos. A vicc kategória akkor jött el, amikor utolsó évben ugyan onnan kezdtük az egészet, mint egy évvel előbb. És nem is foglalkoztunk mással. :DDD

Tudtuk mi hogy a tanár kissé bogaras, de azért ez mindennek a teteje. Pedig aztán az emelt szintű OKJ képzésre jól jött volna az a C+ vagy Java alapismeret :U

[ Szerkesztve ]

All→M8

(#13) bradam válasza Armahun (#9) üzenetére


bradam
aktív tag

Ha a középiskolai példánál maradunk akkor ez miért baj? Miért feladata egy középfokú oktatási intézménynek (kivéve:ha kifejezetten szakiskola), hogy elmélyítsen egy adott tárgyban? Szerintem jobban járnak, ha sok mindenből egy kicsit kapnak, és az alapján könnyebben tudnak választani, hogy milyen irányba szeretnének orientálódni.

(#14) #75376384 válasza bradam (#13) üzenetére


#75376384
törölt tag

Ezzel nem is lenne gond, de miért nem tanítanak pl. ének helyett valamilyen alapvető pénzügyi ismereteket (csak egy példa)?
Elképesztő, hogy mennyire lekötik a fiatal diákokat ilyen-olyan programokkal/tárgyakkal, de valahogy mégsem életre nevelik őket.
Nekünk is volt anno építőipari középiskolában ének(!!), de a matekot normálisan az egyetemen tanultam meg, mert amit ott kaptam anno az kevés volt és sz*rt sem ért, de ének az volt... Ezek csak kiragadott példák, de szerintem a lényeg érthető.
Így x évnyi egyetem után mondjuk már itt is azt mondom, hogy szerintem szörnyen átgondolatlan az egész magyar (felső)oktatás.

(#15) pepe091 válasza callmeakos (#12) üzenetére


pepe091
MODERÁTOR

Ugyan.. Mi is infó tagozat voltunk a gimiben ahol a tanár a következőt játszotta el (ha nem mellette ülök, nem hiszem el):

Gép elindít, Win betölt, Total Commander indít. Mivel próbaverzió volt fent, a commander kiírta, hogy továbblépéshez nyomja meg a 3-as gombot. Ő megnyomta az 1-est, commander bezárul. Commander újra elindít, most azt írja nyomja meg az 1-est. Odahajol hozzám a tanár, kérdi itt mit kell csinálni? Mondom neki nyomja meg az 1-es gombot, erre mondja, hogy de hát az előbb is azt nyomtam! :(((

Ugyanez a "tanár" mikor lecserélték a számítógépét egy újra, nem tudta elindítani, mert nem találta a power gombot.

Egy idő után megelégeltük ezt a "hozzáértést" és többen bementünk az igazgatóhoz, hogy erről beszéljünk vele. Az eredmény csak annyi volt, hogy ott szépen elmondták nekünk, hogy ez biztosan nem így van, mert a tanárnak programtervező matematikus diplomája van, és ért hozzá. :U

(#16) Mister_X válasza pepe091 (#15) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Erről eszembe jut az egyik matekórám. Szöveges feladat: egy medencét két különböző cső x idő alatt tölt fel, csak az első csőt használva 100 perc alatt telik meg a medence. Hány perc alatt tölti meg a második cső a medencét? Tanár felírja az adatok kiírásánál, hogy cső 1. = x, cső 2. = x-100 Elkezdem írni a füzetbe, majd jelentkezem, "Tanárnő, az adatok hibásak". "Mert?" "a 2. cső ideje biztos nem x-100, ugyanis x-nek mindig kisebbnek kell lennie 100-nál, mert két csővel hamarabb megtelik a medence, de ha 2. cső egyenlő x-100-zal, akkor a második cső negatív idő alatt tölti meg a medencét" - nézi, nézi, aztán kioktat, hogy ezt a feladattípust márpedig így kell megoldani. Aztán eltökölt még tíz percet a számolással és valahogy sehogy se jött ki. Én persze megoldottam a feladatot - azért néha elcsodálkozom, hogy 51 pontot sikerült összehoznom az érettségin :U

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#17) bradam válasza #75376384 (#14) üzenetére


bradam
aktív tag

Válaszolva az "Éneket miért?"-re. Vannak olyan tárgyak, amelyek indirekt módon fejlesztik az embert, nem az "életre" nevelnek. Számtalan cikk van arról, hogy például a zenének milyen pozitív hatásai vannak. Nem fog tőle megtanulni deriválni, sem angolul kommunikálni az emberekkel. De egy olyan szeletét mutatja meg a világnak, amit a tiszta reál tárgyakon keresztül az ember nem "lát" meg. Pénzügyi "óra" meg egy olyan kérdés, főleg a mai világban, hogy minimális idő megtanulni, akár a neten keresztül, akár máshogy. Aki pedig erre nem veszi a fáradságot, annak valószínűleg az óra sem segítene sokat.

Felsőoktatási kérdésben egyetértünk, félig off-topic, szóval nem hozom ide :)

(#18) #56573440


#56573440
törölt tag

rá se ránts, legalább felkészít a főiskolára :D

(#19) Stonerice


Stonerice
őstag

Mindenesetre a Fizika, Biológia és a Matek nagyon fontos tantárgy. Szerettem volna is, é sjó is lettem volna belőlük ha csak ezeket tanítják.
De mivel sok felesleges dolgot kellett tanulni, és az uncsi tantárgyakat is szinten kelett tartani, ezért az ember lelkesedése és ideje, hamar elillan

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#20) Mister_X válasza Stonerice (#19) üzenetére


Mister_X
nagyúr

"szinten kelett tartani" - kettes nem elég? :DDD Én úgy voltam vele, hogy amiből nem érettségizek, nem érdekel, abba nem is fogok energiát fektetni. Dolgozatkor puskát lemásoltattam műszaki ismeretek, rajz, ének-zene, fizikai kémia előtt. Kémiát nem mertem elbliccelni (ofő), biológiát szerettem csak a tanár volt egy k*csög r*banc (zéró tiszteletet érdemelt tőlem az egyik húzása után), fizikából meg magam is meglepődtem, hogy 4-es voltam.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#21) #56573440 válasza Mister_X (#20) üzenetére


#56573440
törölt tag

én se hittem de soha nem tudhatod mikor fog még jól jönni valami amit megtanultál. nem hittem hogy anyagismereteken a vas-karbon egyensúlyi diagram valaha is előjön valaha is az életemben azon túl persze hogy sikítva ébredek mert abból vizsgáztam...

aztán egyszer a konditerem pultját támasztó egyébként ki tudja hány szív és légzésproblémáért, tömegbalesetért, verekedésért, nomeg a teremben előforduló túledzésekért és sérülésekért (halloood ittvan látod??? ubze ilyen nincs... pakoljááámégrá... kétszázzal nyomok fekve ma...legyen kettőötven... és fél...oldalanként...melegítésnek...) felelősségrevonható hölgy panaszkodott hogy nem érti és vizsgázni fog belőle... ;]

[ Szerkesztve ]

(#22) Vladi


Vladi
nagyúr

Emelt fizikán fizaika? Há hol élsz te? :Y :DD

Anno lehet azé még nekünk volt is oktatás. 2 év alatt letudták az ilyen vackokat, utána csak a nagyonkötelezőérettésgitantárgy, meg persze a szakmai. :)

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#23) Szatyor95 válasza callmeakos (#12) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Véletlenül nem a kispesti Ganzba jártál? Ott szoktak ilyenek előfordulni. :D

Nyugodj békében Integra!

(#24) greenity


greenity
aktív tag

Nagyon egyszerű a megoldás arra, hogy miért nincs fizika 12.-ben. Mert nincs a tantervben!

Már akkor sem volt, amikor én végeztem 2008-ban. Oké, nekem volt, de csak azért mert fizika fakultációra jártam.

Tehát ebben nincs semmi meglepő!

Az egy másik dolog, hogy ha nem is a fizikai törvényeket kéne bevasalni, hanem a gondolkodásmódot megértetni és elérni hogy elsajátíttsák a diákok. Erre azért szükség lenne, nem vagyok egy vén darab, ez látszik abból, is hogy mikor érettségiztem, (amúgy 25 éves vagyok) de én is látom, hogy ez gond.

"Egy mosolynál jobb a több"

(#25) bambano válasza bradam (#17) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a gyerekem volt iskolájában buktattak énekből. ennyire azért nem kellene, hogy fontos legyen a kornyikálás.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#26) Vladi válasza bambano (#25) üzenetére


Vladi
nagyúr

Készség tantárgyból eleve marhaság. Dúdoljon el valamit meg tanulja meg a szöveget és kopácsoljon egy kicsit cintányérral oszt kettes. :DD

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#27) proci985 válasza bradam (#17) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog (1)

"Pénzügyi "óra" meg egy olyan kérdés, főleg a mai világban, hogy minimális idő megtanulni, akár a neten keresztül, akár máshogy."

Volt szerencsem kiharomszogezni, hogy kb egy ket oras felsooktatasbeli eloadas kihagyasa kb 8 ora alatt hozhato otthon szintre ugy, hogy van jegyzet / konyv. Elnezve par esetben a magyar atlag penzugyi kulturajat, a "majd ugyis otthon megtanulja" utopia. Fent van a neten... persze, ezt az indoklast ertem, csak eppen kb MINDEN fent van a neten es az informacio megbizhato forrasbol, erthetoen kinyerese ido. Egy ket oras eloadas osszerakasa kb 4-8 ora egy alapbol teruleten levonek, egy korrekt literature survey meg jellemzoen tobbhetes melo (jo, az melysegben es szelessegben altalaban teljesen mas kategoria, ellenben egy temahoz nem ertonek a megbizhato es ertheto forras megtalalasa is hasonlo ugras lehet... emlekszem, nekem anno mire osszeallt a leghutesem belement szaz oras nagysagrendben idom, masfel evem es a temaban tobbszaz - parezer hozzaszolasom). Ugyanugy, penzugyi alapismeretek nelkul kb a ketkredites kozgaz alapszintjere feljutni szaz oras nagysagrendu raforditas, amit gimnaziumban le kellett volna adni.

Remek dolog a zene, kell az is, lehetoleg ugy bemutatva, hogy a diakoknak is erdekes legyen (mert egy kisse recsego magno lehet nem jo atadni, ha mondjuk a diak kozben a filharmonikusoknal koncertberletes), en is autodidakta modon megtanultam a szintetizatoron jatszani otthon mellekesen, meg valamennyit szorakoztam samplerekkel es egyeb hangkeltokkel is. Kell enek, de nem minden aron es csak relevansan.

Filozofia volt meg ilyen vicces dolog, avagy amikor sok-sok evvel kesobb egy open source program minosegellenorzesere szolgalo frameworknel a kapcsolodo adatoknal Platon szepsegidealja is felmerult, mint korai modell minosegasszertaciora.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#28) agoka07


agoka07
senior tag

Örömmel látom, hogy nem csak nálunk van ez így. Könyvelés szakon vagyok intenzív angol nyelven én is futok bele az utolsó évembe. Nem értem, miért kell hittan ugyan annyi óraszámban, mint marketing, közgazdaság és ne is említsem a könyvvitelt. A másik meg, miért szinte ugyan azt tanítják 2-3 tantárgyból?

S35-3310-1600-KU380-W300i-Shine-C3050-Spiro-858 Smart-SK17i-Galaxy S-Note 1-Galaxy S4-G4-S6 Edge-Note 8

(#29) Mister_X válasza greenity (#24) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Én mondjuk tényleg nem értem, hogy miért kell ilyen semmilyen órákkal telerakni egy végzős órarendjét... Nálam az egyetlen "felesleges" óra a társadalom ismeret volt, de az tök érdekes volt: átvettük a fogyasztói társadalom felépülését, mi a hatásköre a polgármesternek, miniszterelnöknek, köztársasági elnöknek, foglalkoztunk az Unióval is rengeteget. Ja, meg minden második órán South Parkot vetített a tanár :DDD

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#30) greenity válasza Mister_X (#29) üzenetére


greenity
aktív tag

Hát nézd, nekem is volt rajz és énekórám, mellette pedig pl 8 óra matekom és 2 óra fizikám utolsó évben, matspeces osztályban. Igen jobb lett volna a más elosztás, most már ez van. Az énekóra egy dolog, mi mondjuk kivételesen értelmesen tanultuk még annak idején.

A gazdasági dolgokat viszont valóban lehetne tanítani, mert pl vicc, hogy valaki érettségivel a kezében egy csekket nem tud kitölteni, de ez csak egy kirívó példa.

"Egy mosolynál jobb a több"

(#31) Dany007 válasza Mister_X (#29) üzenetére


Dany007
veterán

Az akkor már nem volt felesleges... :)

Tényleg meglepő, hogy éneket tartanak végzősöknek... Mégha szakirányú suliról lenne szó.. de informatikai irányultságú iskolában? Végzősnek? Röhej...

Mi attól ki voltunk kelve anno, hogy építész szakközépben 1-2. osztályban éneket kellett tanulni.
Senkit nem érdekelt, a tanárt se. Mindenki tisztában volt vele, hogy semmi értelme nincs annak a heti 2 órának. Mégis megtartották. Ezer másik hasznosabb órát eltudtam volna képzelni... Sőt még a testnevelést is értelmesebbnek tartom ennél.
Egy óra fizikát meg aztán végképp.

És zöldteának abban nagyon igaza van, hogy a fizikában és a matematikában nem sok képlet meg szabály megtanulása a legfontosabb, hanem a gondolkodásmód!
Mert ennek segítségével elkerülhető, hogy szerencsétlen ember kiadjon mondjuk 9 ezer forintot egy gumiszalagra ami állítólag feltölti energiával és sikeres ember lesz tőle és hasonlók...
Mert egy kis gondolkodással meg szemléletmód váltással az ilyenek is elkerülhetőek lennének.

Egyébként nem viccből írtam amit írtam az elején, hogy kezdek hinni azon összeesküvés-elméleteknek amelyek szerint szándékosan butítják ezt a generációt, mert nem létezik akkora gyökér a döntéshozók körében aki ezt ne látná kristály tisztán...

[ Szerkesztve ]

(#32) #75376384 válasza bradam (#17) üzenetére


#75376384
törölt tag

Senki se vitatja a zene fontosságát, de lássuk be, nem a középsulis valamitől lesz "zseni" a gyerek. Akkor már inkább a korábban írt pénzügyi életrenevelésből ragadjon rá valami. A zenét pedig tartsuk meg max 8. osztályig v. az esetleges különtanárnak.

(#33) CloZee


CloZee
aktív tag

Hittan végzős osztályban? Melyik elmebeteg vallási csoport vette meg az iskolát?

Puzsér kapcsolódó.

[ Szerkesztve ]

(#34) Szatyor95 válasza greenity (#24) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

Szerintem elsuhantam valami felett -ha igen, bocsi-, de nálunk például van fizika, pedig a 12. évfolyamnál tartok. :)

Nyugodj békében Integra!

(#35) bradam válasza proci985 (#27) üzenetére


bradam
aktív tag

bambano: Nem beszéltem buktatásról, csak a fontosságát próbáltam hangsúlyozni. Valószínűleg a jegyes rendszert el is kellene felejteni a "készség" tárgyakból, bár nem látok bele, hogy milyen módon lehetne optimálisan megreformálni, a szöveges megfelelt / nem felelet meg sem túlzottan hatékony szvsz.

proci985: Ha valakinek az nem motiváció, hogy több pénze maradjon hóvégén, akkor mi az? Természetesen nem mondtam, hogy ne tanítsanak pénzügyi alapokat (illetve nem akartam, elnézést a ferdítésért).

De ki fogja tanítani a pénzügyet? Ha maradunk annál, hogy milyen az átlag pénzügyi kultúra itthon, akkor az a tanárokra is vonatkozik, tudjuk, hogy ma a tanárok nagyrésze mennyire nem kompetens. Berakjuk a matek tanárt, esetleg az irodalmat, ha hozzáértőnek gondolja magát?

Kell enek, de nem minden aron es csak relevansan.: Ez a kulcs talán, nem akartam piedesztálra emelni, anno én sem láttam értelmét az irodalommal együtt, utólag jön rá az ember egyes dolgok hasznára.

Abban egyetértek, hogy az előre elkészített anyagból könnyebb tanulni, sok idő, míg az ember megfelelő forrásokat talál.

vzarmo: Senki se vitatja a zene fontosságát - Ebből indult az egész téma, hogy sokan nem látják semmiféle hasznát.

lássuk be, nem a középsulis valamitől lesz "zseni" a gyerek: Nem is mondta senki, hogy az lesz. Annyit mondtam, hogy hozzátesz az élet(ed)hez, gyakorlatilag hasznos alapvetően.

A zenét pedig tartsuk meg max 8. osztályig v. az esetleges különtanárnak.: Miért? Pont az lenne a lényeg, hogy ne legyen semmiféle szakosodás az átlag osztályokban, tanuljon mindent a nebuló, szélesebb látása lesz a világra. Aki szeretne specializálódni, mert érdekli, annak gyanítom van ma már lehetősége arra, hogy képezze magát, akár iskolán belűl, akár kívül.

(#36) #75376384 válasza bradam (#35) üzenetére


#75376384
törölt tag

szerintem nagyon félreértesz valamit. nem azzal van a gond, hogy látják e hasznát vagy sem, de egy közel felnőtt embernek már teljesen értelmetlen ilyet tanítani. zenei oktatásra ott az általános iskola. ha 14 éves koráig nem kezdi el annyira érdekelni, hogy külön tanárhoz járjon akkor utána már annyira se fogja megváltani a világot szvsz. a szakközépiskolának pedig pont a szakosodás a lényege, ahol nem biztos, hogy mellékes tárgyként az éneket kellene erőltetni. ahogy szerintem az irodalom is vicc kategória. majd biztos egy jöttment tanár fogja kitalálni, hogy mire gondolt a beszívott költő, amikor az adott verset írta... zárójelben jegyezném meg, hogy nem vagyok a művészetek ellen, mert nagyon fontosnak tartom az ilyen irányú képzést is, de az arányok valahogy nagyon nem stimmelnek.
az alapvető pénzügyi ismeretek alatt sem feltétlen a helyes pénzgazdálkodást taníták meg, hanem pár dolgot, ami a későbbiekben segítene eligazodni ebben a fantasztikus magyar valóságban. ez persze megkívánná a folyamatos felkészülést tanári részről, mivel olyan sűrűn módosítanak mostanság törvényeket, mintha csak alsógatyát cserélnének.

ezek tényleg csak kiragadott példák. az egészet egy sokkal hosszabb folyamat lenne megreformálni. elindult valami mostanság "reform" néven, csak megint az irány nem jó (nyugatimádat, az..), talán ezért is ez a szoksásonál több ellenvélemény.

szerk.: a "zseni" nem véletlen volt idézőjelben, barokkos túlzás. a lényeg szerintem érthető.

[ Szerkesztve ]

(#37) greenity válasza Szatyor95 (#34) üzenetére


greenity
aktív tag

Hát nézd, a tanterv szerint nincs, nyilván van saját tanterve mindenkinek, gyanítom nem normál gimibe vagy középsuliba jársz. Vagy egyszerűen faktos vagy.

"Egy mosolynál jobb a több"

(#38) bradam válasza #75376384 (#36) üzenetére


bradam
aktív tag

közel felnőtt embernek már teljesen értelmetlen ilyet tanítani.: Közel sem felnőtt, 17-18 évesen még bőven formálódik.

14 éves koráig nem kezdi el annyira érdekelni, hogy külön tanárhoz járjon akkor utána már annyira se fogja megváltani a világot szvsz: Nem kell megváltani, hozzáadott értéke van az ének órának is, ez a 14 éves általános iskolás gondolat meg egy vélemény amit nem támasztasz alá.

szakközépiskolának pedig pont a szakosodás a lényege: Ha jól láttam HitSuliba jár, nem szakközépbe, javíts ki ha tévedek.

ahogy szerintem az irodalom is vicc kategória, majd biztos egy jöttment tanár: Rossz tanárok mindenhol vannak, abszolút nem fair összehasonlítás az, ha rossz irodalom tanárt, jó Matek/Fizika stb tanárral hasonlítod össze.

Szerk: Pénzügyi ismeretekre szükség lenne, de a jelen helyzetben nincs rá erőforrás, a tanár meg motiválatlan ahhoz, hogy utánképezze magát.

[ Szerkesztve ]

(#39) Mister_X válasza bradam (#38) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Attól mert még egyházi kézben van az iskola (az egyház meg az államéban), még szakosodhat, hisz' nem nevelhetnek mindenki papnak meg apácának.

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#40) bradam válasza Mister_X (#39) üzenetére


bradam
aktív tag

Mivel nem láttam említve (ismét - javíts ki ha tévedek), az órarendje alapján próbáltam arra következtetni, hogy nem szakközépiskolába jár, nem azt mondtam, hogy nem lehet egyházi iskola szakiskola :)

[ Szerkesztve ]

(#41) Mister_X válasza bradam (#40) üzenetére


Mister_X
nagyúr

Én is rosszul fogalmaztam: egyháti iskola =/= hitiskola :N

"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."

(#42) neduddki


neduddki
nagyúr

HI!

hat taln hogy a delikvens tugya, hogy
P=M*omega

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#43) Balathruin


Balathruin
veterán

Én is most kezdem (újra*) a 9. osztályt, előre szóltak, hogy utolsó évben nem lesz fizika és olyan tankönyvekből fogunk tanulni amelyek még "bétatesztesek". Hmm... De jól hangzik.
* Nem buktam.

(#44) Szatyor95 válasza greenity (#37) üzenetére


Szatyor95
aktív tag

"gyanítom nem normál gimibe vagy középsuliba jársz" Mondjuk úgy, hogy nem normális középiskolába. :D Lényegében eléggé őrült megoldásokkal állnak elő mindig a vezetőség részéről, és az sosem jó, ami máshol van. Gondolom innen ered, hogy van fizika is, holott ezek szerint a tantervnek nem része. Faktra szerencsére nem jelentkeztem, pláne nem ilyesmire. Hamar a tanár idegrendszere látná kárát.

Nyugodj békében Integra!

(#45) #75376384 válasza bradam (#38) üzenetére


#75376384
törölt tag

lassan kezdem azt hinni, hogy direkt nem akarod megérteni a mondanivalóm lényegét. :U mint azt több hozzászólásban is láthatod, a beszélgetés témája már kicsit eltért a posztoló írásától és egy kicsit messzebbről nézi a dolgokat. megpróbálok nem írni túlzásokat se, mert már másodszorra érted félre(?) azt is.
a szakközepes résznél kiszedted a mondat felét, olvasd el egyben az egészet légy szíves. ha nem is kimondottan a posztolóra vonatkozik, írták itt fentebb többen is, hogy náluk mi (volt) a helyzet. ne ragadjunk le az éneknél ez csak egy kiragadott példa. volt ott más felesleg is.

"Rossz tanárok mindenhol vannak, abszolút nem fair összehasonlítás az, ha rossz irodalom tanárt, jó Matek/Fizika stb tanárral hasonlítod össze."
ötletem sincs, hogy honnan szedted ezt az összehasonlítós dolgot. egyébként nincs élő ember, aki meg tudná mondani, hogy mit gondolt akkor az író/költő pontosan, de ezt mégis számonkérik a diáktól (ez a része viszont tényleg tanárfüggő, hogy pontosan hogyan teszi ezt).

amúgy parttalan vita. szerinted van létjogosultsága még késő középsulis szakaszban egy énekórának, szerintem viszont feleslegesen sok a sallang és rosszak az arányok.

(#46) bradam válasza #75376384 (#45) üzenetére


bradam
aktív tag

A vitának nem az lenne a lényege, hogy meggyőzzük egymást? Csak dobáltad a véleményed a levegőbe (ahogy lehet én is tettem), mindenféle alap nélkül.

Nem feltétlen kiragadtam, csak nem láttam értelmét az egész bekezdés beidézésének, az egészre vonatkozott ettől függetlenül, ha nem is volt egyértelmű.

Az összehasonlításos rész nem okés, hülyén fogalmaztam igazad van, a tagolás(hiánya) miatt még egy gondolatnak vettem az egészet.

Az utolsó bekezdésedre, ámen :)

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.