bambano: Nem beszéltem buktatásról, csak a fontosságát próbáltam hangsúlyozni. Valószínűleg a jegyes rendszert el is kellene felejteni a "készség" tárgyakból, bár nem látok bele, hogy milyen módon lehetne optimálisan megreformálni, a szöveges megfelelt / nem felelet meg sem túlzottan hatékony szvsz.
proci985: Ha valakinek az nem motiváció, hogy több pénze maradjon hóvégén, akkor mi az? Természetesen nem mondtam, hogy ne tanítsanak pénzügyi alapokat (illetve nem akartam, elnézést a ferdítésért).
De ki fogja tanítani a pénzügyet? Ha maradunk annál, hogy milyen az átlag pénzügyi kultúra itthon, akkor az a tanárokra is vonatkozik, tudjuk, hogy ma a tanárok nagyrésze mennyire nem kompetens. Berakjuk a matek tanárt, esetleg az irodalmat, ha hozzáértőnek gondolja magát?
Kell enek, de nem minden aron es csak relevansan.: Ez a kulcs talán, nem akartam piedesztálra emelni, anno én sem láttam értelmét az irodalommal együtt, utólag jön rá az ember egyes dolgok hasznára.
Abban egyetértek, hogy az előre elkészített anyagból könnyebb tanulni, sok idő, míg az ember megfelelő forrásokat talál.
vzarmo: Senki se vitatja a zene fontosságát - Ebből indult az egész téma, hogy sokan nem látják semmiféle hasznát.
lássuk be, nem a középsulis valamitől lesz "zseni" a gyerek: Nem is mondta senki, hogy az lesz. Annyit mondtam, hogy hozzátesz az élet(ed)hez, gyakorlatilag hasznos alapvetően.
A zenét pedig tartsuk meg max 8. osztályig v. az esetleges különtanárnak.: Miért? Pont az lenne a lényeg, hogy ne legyen semmiféle szakosodás az átlag osztályokban, tanuljon mindent a nebuló, szélesebb látása lesz a világra. Aki szeretne specializálódni, mert érdekli, annak gyanítom van ma már lehetősége arra, hogy képezze magát, akár iskolán belűl, akár kívül.