Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) #72042496 válasza chris-v (#200) üzenetére


#72042496
törölt tag

Miért, az a valóságban csak másfél óra? :DDD

Az "auto HDR" mit takar? Mert a PS4 is magáról vált HDR-be, de itt lehet, valami másról lesz szó.

#202 solti
A Nintendo nagyon jó! De a "nagy" konzolokon sem csak egyforma játékok vannak.

[ Szerkesztve ]

(#202) solti


solti
senior tag

10 kb egyforma játék között lehet hogy a story meg a látvány dönt... de én inkább játszom valami újféle, eredetibb játékkal Nintendon :DD (üthettek :))

(#203) Trollbjorn


Trollbjorn
csendes újonc

"Emiatt a tipikus működési módjuk nem is dolgozik virtuális memóriával. "

Ez meg mi? Az xbox OS win10 kernel alapú, ráadasul egy NanoVisor cucc alatt megy. Minden modern oprendszer védett üzemmódban fut és paging-et használ már az intel 386 proci óta. Azt PC-n is meg lehet tenni hogy letiltjuk a swap filet így nem lehet a háttértárat használni arra hogy nagyobb virtuális memóriát lássunk mint amennyi fizikai van, azonban védett üzemmódban sehol nem címezhető közvetlenül a fizikai memória így másik processz vagy a kernel vagy akár a másik oprendszernek (pl. XBOX-on a "Shared" Hyper-V partició ami a nem játékok progikat futtatja) fenntartott memória területre nem tud szemetelni a játék/böngésző/akármi.

(#204) #16820480 válasza #72042496 (#201) üzenetére


#16820480
törölt tag

Valamelyik tesztben mondták, hogy annyi a kontroller üzemideje, mint a DS4-nek.
A tárhely meg minden egyes ilyen anti-fan írásban egyre kevesebb, szerintem jövő héten már csak 500G lesz szabad rajta :)

(#205) Abu85 válasza chris-v (#200) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én például a sugárkövetést igen, mert azt például támogatja a PlayStation 5, és nagyságrendekkel jobb környezettel, mint amit most a Microsoft kínál az XSS/XSX-hez. Nézd meg az új pókembert. Tudod, hogy miért tudták elérni 4K-ban azt visszaverődési minőséget? Mert a konzol lehetőséged ad arra, hogy a sugár kilövése után, menet közben megváltozhasson az objektumok LOD szintje a sugár távolságának függvényében. Az XSS/XSX DirectX 12 rendszere fix LOD szintet enged csak, ami a sugár kilövése után módosíthatatlan. Ha más LOD szintre kell átállni, akkor új sugarakat kell kilőni. Ez az oka annak, hogy a PlayStation 5 az új pókember játékban olyan nagyon gyorsan meg tudja csinálni 4K-ban azt a rendkívül megterhelő sugárkövetéses effektet. Ha ezt a lehetőséget nem tartalmazná az API, akkor az az effekt jó, ha 10 fps mellett futna, nem pedig 30-cal, ahogy azt most teszi. Szóval lehet "no DX12 Ray Tracing", meg "no real time RT" szövegeket puffogtatni, de a rögvalóság jelenleg az, hogy a Sony saját megvalósítása nagyságrendekkel a Microsoft aktuális rendszere előtt jár. Később még felzárkózhat a Microsoft, vagy esetleg elkérhetik az AMD-nek a Radeon Rays 4.0-ját, az képes arra, amire a PS5.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#206) #72042496 válasza #16820480 (#204) üzenetére


#72042496
törölt tag

Tegap megnéztem VR-ék videóját, és abban is 667 GB-ot mondtak. Ez változhat is a frissítésekkel, engem mondjuk pont nem érdekel. A VRR, ALLM és Atmos annál inkább.

[ Szerkesztve ]

(#207) RudY válasza chris-v (#193) üzenetére


RudY
addikt

Dolby Vision és Atmos csak a játékoknál nincs vagy a Blu-ray lemez, illetve egyéb médialejátszásnál sem érhető el?

(#206) Balika911
VRR és ALLM a HDMI 2.1 része és feltétele, úgyhogy szerintem határidőt kaptak csak a megoldásra és menni fognak ezek is, különben átnevezhetik 2.0-ra a portot.

[ Szerkesztve ]

(#208) Carlos Padre válasza Döglött Róka (#195) üzenetére


Carlos Padre
veterán

"Ha nem játszol multi játékokat, egyértelműen PS."

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#209) Silenzio válasza powered (#191) üzenetére


Silenzio
addikt

1. Nem kell kétévente gépet fejleszteni, mert hülyeség. Most adtam el a 3770-essel szerelt irodai HP-met, amit játékra és vágásra vettem - és nem játékra lett túl lassú, hanem 4K vágásra. ;) RE3 azon is elment 50 fps-sel mindent majdnem maxra nyomva (GTX 1060).

2. (afféle ellenérv) 10 ropi egy olyan kütyü, amivel minden billentyűzet és egér működni fog PS4-gyel, XBox-szal és Nintendo Switch-csel is. Én rühellem a kontrollert, szóval a magam fajtának kifejezetten örvendetes hír, és be is ruházok egyre.

https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

(#210) Carlos Padre válasza chris-v (#200) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Csak kb annyira igaz, mint hogy nincs játék xboxra.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#211) Kansas válasza chris-v (#193) üzenetére


Kansas
addikt

Ja, szépen össze van foglalva, csak jó része hazugság, a másik jó része lovaglás brandingen.
Kiemelem a jogos pontokat, hogy érezd:
PS5 - no VRR - no 1440p support - no quick resume - no PS5 games on external storage - slower load times - weaker (3 TF difference) - no auto HDR - Vision - no Dolby Atmos - no DX12 Ray Tracing - no real time RT - 2 hours controller battery - games at $70 - 667gb storage

Ami jogos kritika, hogy van egy pár feature ami ugyan benne lesz a konzolban, de nem launch-kor, ilyen a VRR, a 8K és a storage bővíthetőség.

Quick resume van. Egyszerre egy game-re. Igazából sokkal hamarabb volt, mint Xbox-on. Az más kérdés, hogy bár kényelmes, de tényleg annyira rohadt fontos, hogy több game közt lehessen így ugrálni?

no auto-HDR: hazugság , ilyen feature van/lesz: hogy pont úgy-e ahogy Xbox-on azt nem tudom, de van/lesz.

no Dolby: valóban, van helyette Tempest 3D, ami nem korlátoz a Dolby-licenszes termékek használatára, és az se kizárt hogy többet tud, mint a Dolby...

no DX12 Ray Tracing: nincs hát. Meglepődtél? A DX az egy Microsoft-brand API, amin nem Windows fut, azon nincs DirectX - de ne aggódj, az összes DX feature-nek van párja PS-en

no real time RT: ez nettó hazugság, hogy mást ne mondjak kapásból az új Pókemberben is van.

2 hours controller battery: bullshit. annyit fog tudni, mint a DualShock

games at $70: bullshit is meg nem is. A játékok árai valóban feljebb mentek, de ahány játék, annyi ár, nem mind $70, van ami olcsóbb, van, ami drágább, de aki azt hiszi, nem lesznek Xbox-ra is ennyiért vagy többért játékok, az durva meglepetésben fog részesülni

667gb storage: ja, ennyi van beépítve, amit a játékok tudnak használni(fölötte/alatta, 825GB-ig a rendszer van)... összehasonlításul a Series X-ben ez az érték 802 GB - több, de nem egetrengetően sokkal, talán 2 játék ha elfér a különbségen, Series S-en meg 364 GB

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#212) Carlos Padre válasza #72042496 (#201) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Az Auto hdr a kamu hdr microsoftos marketing elnevezése.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#213) Kansas válasza Carlos Padre (#212) üzenetére


Kansas
addikt

Kamu vagy nem kamu, ha jobban néz ki tőle a játék, nekem jöhet.
De tartok tőle, hogy nem lesz teljesen konzisztens és artifact-mentes az élmény, és ha hasonlót csinálnak PS-re, akkor ott sem.
PS4-en is inkább kikapcsoltam...
Annak mondjuk örülnék, ha valahogy(pl. HDMI-CEC módjára) egy helyen lehetne egyszerűen állítani a HDR-t, nem kéne külön a TV-n/monitoron és külön a konzolon...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#214) #72042496 válasza RudY (#207) üzenetére


#72042496
törölt tag

A HDMI 2.1 specifikáció részei, de opcionális funkciók, nem kötelező implementálni őket. Emellett HDMI 2.1 se kell hozzájuk, mert HDMI 2.0 alá is implementálhatóak. Ettől még a legtöbb új eszköz támogatja ezeket, nem is értem a Sony-t, hogy ott mit gondolnak a mostani (nem)kommunikációval. Szerintem is menni fognak ezek, csak amit csinálnak, az egy hasonlóan rossz vicc pepitában, mint hogy a ZH8-as csúcstévéjük sem kapott a kiadáskor 2160p@120 támogatást, illetve hogy az idei felhozatalukhoz egy ilyen táblázat kellett.

Ami nincs HDMI 2.0-ban, az az FRL signaling és a megnövelt sávszélesség. Telkóban az amerikai angolt követve egy l-lel írjuk a signaling szót, mielőtt valaki ráugrana. :)

[ Szerkesztve ]

(#215) Kansas


Kansas
addikt

Az én gyanúm az, hogy a PS5 firmware fejlesztésében valahol elakadtak, és ezeknek a "kényelmi feature"-öknek az implementálásával már nem akarták csúsztatni a megjelenést, inkább az alapokat csinálták meg rendesen.
Az se biztos, hogy nem ezért van az, hogy aki az első eresztésből nem kap, az majd csak jövőre, és nincs heti restock... lehet hogy februárban már a teljes feature-settel szerelt PS5-ök jönnek, a mostaniak meg "early access"-nek felelnek meg...

De ez csak spekuláció, saját kútfőből, semmi több...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#216) #72042496 válasza Kansas (#213) üzenetére


#72042496
törölt tag

"nem kéne külön a TV-n/monitoron és külön a konzolon..."

Itt mire gondolsz? A PS4-et közvetlenül a tévére kötöttem, és ha egy játék támogat HDR-t, akkor abban indul el. A tévé pedig utomatikusan HDR módba vált, ha ilyen jelet kap. Egyáltalán nem kell hozzányúlni, és gondolom, ez éppúgy működni fog a PS5-tel is.

[ Szerkesztve ]

(#217) Döglött Róka válasza hunluki (#197) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Szerintem ezzel semmi baj, valamivel muszáj árulni a terméket és bevonzani a vásárlót. Ha mindenki ugyanazt árulná, nem lenne verseny, nem lenne választék.

Én speciel magasról teszek a HW-ra. Felőlem gőz is hajthatja a box-ot (magas labda tudom), akkoris azt fogok venni mert az egy olyan platform, ami az ízlésemnek megfelel :)

Az hogy erősebb mint a másik, csak azért vicces, mert most a sok sony-buzi (már bocsánat de ami akörül a márka körül megy már beteges egyeseknél) hirtelen irányt váltott 2013 után, hogy az nem is olyan fontos. Emlékszem amikor valamelyik boltban az eladó akart győzködni amikor Xbox kontrollert vettem Mortal Kombat X-hez hogy PS-en nagyobb élmény, mert 5%-al nagyobb a felbontás. Többet nem mentem oda...

Egyébként felőlem gyengébb is lehet. Amíg van Sea of Thieves, meg Gears, nem érdekel.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#218) Döglött Róka válasza Kansas (#211) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Quick resume van. Egyszerre egy game-re. Igazából sokkal hamarabb volt, mint Xbox-on. Az más kérdés, hogy bár kényelmes, de tényleg annyira rohadt fontos, hogy több game közt lehessen így ugrálni? - KHM, boxon hot standby-nak hívták ezt. One óta létezik.

Egyszerre egy game-re az nem quick resumem csak standby :) Javíts ki ha tévedek.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#219) Kansas válasza #72042496 (#216) üzenetére


Kansas
addikt

Akkor neked okosabb TV-d van, mint nekem(Samsung UE40MU6452), a PS4-em csak akkor látja, hogy a TV tud HDR-t, ha előtte a TV setupjában bekapcsolom arra a bemenetre.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#220) BiP válasza powered (#191) üzenetére


BiP
nagyúr

Én általában 2 évente fejlesztem a gépet , és a régi cuccok eladásával együtt kb 5-600 k huf bele megy simán.. Ami elég gáz.

2évente 5-600e Ft? Akkor Te csinálsz valamit nem jól. Vagy nem a konzol szintjét lőtted be, emiatt nem is összehasonlítható a konzol 150e-es árával. (ami amúgy most 185e)

(#221) -FLY-> válasza #16820480 (#175) üzenetére


-FLY->
őstag

Te komoly azt gondolod, hogy egy multiplat AAA studio foglalkozni fog a kontroller új funkcióival? Idáig sem öltek bele energiát. Örülni fogok neki, ha igen, de nem ez a realitás. Amúgy box kontrollere is fejlődött valamennyit, nekem az abszolút nincs meg, hogy előző generációban rezegtek volna külön a ravaszok, egyéb apróságok.

(#222) Kansas válasza Döglött Róka (#218) üzenetére


Kansas
addikt

Tévedsz... pontosabban marketingen lovagolsz, amennyiben a Quick resume egy MS marketing név egy feature-re.
PS4-en is van ilyen, és játék kivételével tudsz bármi mást csinálni a PS-en, nem kell standby-ba tenni az egész konzolt. Csak a konroller PS gombjával kell kiugrani a játékból a főmenübe.
Szerintem egyébként ez a több játékra használva vagy RAM vagy SSD pazarlás, függően attól, hova menti ki sz Xbox a játék futási állapotát... hány játékot játszik egy átlag Xbox user egyszerre, hogy ez a feature ennyire fontos? Eddig annyit se tudtak, mint a Sony...

"Xbox one hot standby"-ra guglizva nem a feature leírása jön be egyébként, szóval kétlem, hogy hivatalosan így hívták volna.

Ja, és a Quick Resume se megy minden játékkal...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#223) #72042496 válasza Kansas (#219) üzenetére


#72042496
törölt tag

Most hogy mondod, az "Ultra HD Deep Color" opciót valóban engedélyezni kellett, ez egy egyszeri beállítás. Valahol előkerült, hogy valamiféle kompatibilitás miatt létezik ez, de tényleg elhagyhatnák.

Nem egy olyan kérdést láttam, hogy X típusú jel (tipikusan PC-ről az RGB) miért nem megy a tévén, amikor támogatja.

(#224) hunluki válasza Döglött Róka (#217) üzenetére


hunluki
senior tag

Nem is feltétlen az erő, pl switchemet is imádom mert szeretek ágyban dögölve játszani, illetve most ugyan nem aktuális de amíg melóba jártam és sokat vonatoztam akkor nagyon jó volt.

Inkább a forrasztott ssd miatt fáj a fejem, tekintve hogy szeretném ha később nem lenne instant kuka a konzol ha a "fő" tárhely megadja magát gariidőn túl. A teljesítmény sokadlagos, series x is erősebb mint a pro, mégis God of War úgy nézett ki rajta hogy harántterpeszbe pippantottam le magam tőle. Amúgy mielőtt megvolt a pro a sima slimmel is teljesen elégedett voltam.

Az meg aki bármelyik márkát szopkodja kb instant hülye nálam is. Meg kell nézni mivel játszol, komáid mivel tolják ha szeretsz multizni és kb itt el is dőlt, a többi hitvita.

(#225) powered válasza BiP (#220) üzenetére


powered
tag

Persze én túlzás vagyok, adok a külcsínyre is :DDD Viszont elég egy vga-t venni és már el is repültél anyagilag.. 3080 majdnem 400-ért etc etc.
Amúgy konzolhoz kell egy tv, ami általában is adott, aztán viszontlátásra.
Pc-hez tudjuk jól, hogy van világítós egérke meg billecske , hangfalacska és akkor még a gép belsejében körbe sem néztünk. Én felültem az rgb és a külalak vonatra, tudom gáz, ilyen vagyok.
Konzol oldalon legalább nem tudnak ennyire leszivatni a sok baromsággal, ott veszel max még pár joy-t és talán ki is fújt , max egy jó fülest hozzá.

(#226) Kansas válasza #72042496 (#223) üzenetére


Kansas
addikt

PS4-en(és igazából PC-n is) az zavar, hogy ha engedélyezed a HDR-t, akkor minden tartalomra(OS-re/főmenüre is) kényszeríti, ha támogatja az, ha nem... és ha nem támogatja, akor a 8-bites tartalom a 10-bites HDR megjelenítéssel egy fakó, mosott szar.
Illetve PS4-en a HDR beállítása(fényerő/kontraszt) is sokszor lehetetlen játékon belül játékspecifikusan, csak a főmenüben generálisan.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#227) hunluki válasza powered (#225) üzenetére


hunluki
senior tag

Én tök ellentéte vagyok ennek, ami csillogvillog az instant kuka kb, még a hdd és power ledem is ki van kötve :D

Anno 3-350 körül rápattintottam PC-re 4-5 évente aztán elegem lett belőle.

(#228) Kansas válasza hunluki (#224) üzenetére


Kansas
addikt

A forrasztott SSD akkor gond, ha elkezd dögleni, egyébként inkább pozitívum, hiszen így tudtak ilyen sebességet elérni.
Ha emlékszel, telefonokban is mennyire ágáltak sokan a fix, bővíthetetlen(alaplapra szerelt) belső tárhely és akku miatt, pl. iPhone vagy Google Pixelek esetében, aztán mára megbarátkoztak vele és nem látom hogy sorra hullottak volna a telefonok se háttértár gond miatt...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#229) -FLY-> válasza hunluki (#224) üzenetére


-FLY->
őstag

"Az meg aki bármelyik márkát szopkodja kb instant hülye nálam is. Meg kell nézni mivel játszol, komáid mivel tolják ha szeretsz multizni és kb itt el is dőlt, a többi hitvita."

Főleg, mi játékosok azzal profitálunk a legtöbbet, ha kiélezett verseny jön létre.
Speciel én nem szeretnék még drágább játékokat... de azt igen, hogy nyalják ki a seggemet, amennyire csak lehetséges, bármelyik félt is választom.

(#230) powered válasza -FLY-> (#229) üzenetére


powered
tag

Én nem tudom hogyan jutottunk el idáig, de keményen szivatnak minket.
Nem is oly rég 10k volt egy pc-s játék, most már 20, ps5 játékokra ránéztem 30 körül láttam őket. WTF

(#231) #72042496 válasza Kansas (#226) üzenetére


#72042496
törölt tag

Hmm, PC-ről ismerem a jelenséget. Most nem tudom, hol tart a dolog, de évekkel ezelőtt a hócipőm teli volt vele, az egyik ok, amiért vettem egy külön médialejátszót, majd PS-t.

PS-ről (PS4 Pro) nálam a menü és az SDR játék SDR képmódban megy a tévén (LG C8), és csak HDR tartalomnál vált HDR-be. A médialejátszó (Shield TV), illetve filmlejátszás ugyanígy működik. Emlékeim szerint korábban a Samsung KS8000 is eszerint viselkedett.

[ Szerkesztve ]

(#232) Zanik válasza Döglött Róka (#217) üzenetére


Zanik
addikt

És arról a Sony vagy maga a PlayStation konzol tehet, hogy egyes emberek betegesen rajonganak valamiért (lásd még nVidia/AMD, Nikon/Canon, Apple/Samsung)?

Neked nem a PlayStation-nel van bajod, hanem emberekkel van bajod.
Megsúgom: tele van ilyen emberekkel a világ! (köztük vannak XBox rajongók is).

Én pl. tök jó gépnek tartom az XBox Series X-et. Erősebb, kompaktabb, és még tetszik is a felépítése, a külseje. Ha 6 évvel ezelőtt nem PS4-et veszek, hanem XBox One-t, lehet most én is XSX-et választanám. Mert nem oldalról, meg márkákról szól ez. Hanem hogy játszani jó, és tök jó, hogy most megint kijön két nagyszerű gép, és még szebb, még jobb játékokat lehet majd rájuk készíteni.

Nekem pl. van XBox fiókom PC-n. Meg van XBox360 kontrollerem PC adapterrel.
Olyan nagy baj, hogy van mellette egy PS4 Pro-m?

Nézd meg a Twitter-en a Sony és a MS gratulál egymásnak. Mert ezt a hülye ellenségeskedést, fanboykodást, meg a másik oldal köpködését mi csináljuk, emberek.
És sajnos mindig is lesznek ilyen emberek.
De a legfontosabb dolog: nem kell velük foglalkozni! :N

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#233) Kansas válasza #72042496 (#231) üzenetére


Kansas
addikt

Nekem az ez előtti TV-im nem támogattak HDR-t, szóval az se kizárt, hogy a TV hibája, és HDR jelként kezel mindent, amit azon a bemeneten kap, amin a HDR engedélyezett, akkor is, ha 8-bites... majd utána nézek, nem lehet-e valahogy dinamikusra/auto-detect-re kapcsolni...
Vagy lehet hogy a PS4Pro tud ennyivel többet a Slim-emhez képest...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#234) Alexios válasza Kansas (#228) üzenetére


Alexios
veterán

Mi köze a forrasztásnak a sebességhez? Mindkét konzolt lehet később bővíteni, forrasztás nélkül, arról meg nem tudnék hogy ettől csökkenne a sebesség

(#235) Kansas válasza Alexios (#234) üzenetére


Kansas
addikt

Az a köze hozzá, hogy így lehet custom storage-ot csinálni overhead nélkül, saját vezérlővel, saját protokollal. Azért ilyen gyors.
Ha standard megoldást használsz, akkor azon van saját vezérlő, illetve foglalkozni kell a standard signaling és egyéb storage szabványokkal(pl. NVMe) illetve adott esetben a beépített tömörítő/enkripciós algoritmusokkal(pl. SandForce) ami mind overhead, így lassítja az eszközt.
Nem véletlen, hogy a Sony külön kiemeli, hogy az add-on SSD-k esetében mind be lesz vizsgálva általuk és névlegesen gyorsabbnak is kell lenniük, mint a forrasztott SSD-jük, hogy pl a prioritási szinteket(2-helyett 6) lehessen rajtuk emulálni...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#236) Döglött Róka válasza Kansas (#222) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Amiről te beszélsz, az pause-nak hívják. Ezt minden modernebb konzol tudja, még a Switch is. :D

Quick resume nem marketing bullshit. Box-on a játékok virtuális gépként futnak. Amikor egy játékot váltasz Series-en akkor virtuális gép (értsd a játékot) memóriáját lementi a háttértárra és leállítja. Semmilyen erőforrást nem zabál azon a 10 GB-on felül amit lement a háttértárra pause közben.

Ilyen nincs PS-en.

Nekem fontos, mert több játékot pörgetek, multiplayer játékoknál fontos, ha haver hív játszani akkor nem kell mentenem, elindítanom a másikat, várni. sorolhatnám.

Tököm tudja hogy hívták már.... megvan : Instant On.

Zanik: Szóval sem mondtam hogy a konzollal van bajom, a PS mint olyan nem érdekel mert nekem nem elég amit kínál. Ezt írtam is fentebb. A gyökerekkel van bajom, igen.
Örülök hogy megy az olvasás :)

"Nekem pl. van XBox fiókom PC-n. Meg van XBox360 kontrollerem PC adapterrel.
Olyan nagy baj, hogy van mellette egy PS4 Pro-m?" - Én tényleg telibeszarom, mit csinálsz otthon. Semmi közöm hozzá.

[ Szerkesztve ]

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#237) Alexios válasza Kansas (#235) üzenetére


Alexios
veterán

De ennek semmi köze a forrasztáshoz. Attól hogy be kell vizsgálni, még egy sima nvme slotban fog ülni, a forrasztás semmit nem tesz hozzá.

(#238) Kansas válasza Alexios (#237) üzenetére


Kansas
addikt

Látom, nagyon nem érted... a PS5 forrasztorr SSD-je nem NVMe és nem slotban ül, hanem custom vezérlés és direktben a NAND chipek vannak az alaplapra szerelve, így egy csomó olyan részelemre nincs szükség, amit az m.2-es bővítőn megkapsz, ha kell, ha nem.
Az alaplapi SSD esetében azokkal a konzol számára teljesen fölösleges funkciókkal nem kell foglalkozni, amik az m.2 esetében azért vannak jelen, hogy az SSD a kompatibilitást biztosító szabványoknak(pl. m.2, NVMe, stb.) megfeleljen. Mert nem szempont, hogy hordozható legyen.
Így viszont megszabadul bizonyos bottleneck-ektől, és attól lehet gyorsabb.
Ahogy a PCIe v3 slot limitálja a PCIe v4-es SSD-ket, úgy limitálja a slot úgy általában az SSD-t. A SATA vagy a PCIe SSD-k nem azért olyan gyorsak, amennyire, mert a NAND nem tud többet, hanem mert az interfész limitálja(az más kérdés, hogy emiatt nyilván nem tesznek az interfésznél jelentősen gyorsabb NAND chipeket/vezérlőt az SSD-re).
Ha nincs slot, nincs limitáció.

A szervizelés megkönnyítéséhez persze csinálhattak volna saját szabadalommal slot-ot, ami nem limitál, de az nem ingyen van, se a kifejlesztése, se a gyártása, se a szabadalmaztazása, gondolom, úgy ítélték meg, hogy nem éri meg nekik.

Ennél szájbarágósabban nem tudom előadni, esetleg próbálkozz más fórumtársnál vagy a Gugliban, ha még mindig nem tiszta.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#239) -FLY-> válasza Kansas (#238) üzenetére


-FLY->
őstag

Azt meg majd az idő eldönti, hogy jó ötlet volt dobni a moduláris dizájnt, sebesség csak egy dolog, ami amúgy sem 1:1 ben csapódik le a valóságban. Szerintem mindenki aki egy kicsit jártas ebben, az tudja, hogy több dolog is befolyásolja egy ssd sebességét, nem biztos, hogy ér ez ennyit, de meglátjuk.
Nekem már úgy is a 2 év gyári garisból jut, legalább ennyi jó van ebben a készlethiányos történetben.

(#240) Kansas válasza -FLY-> (#239) üzenetére


Kansas
addikt

Nyilván az SSD sebesség-különbség a PC-hez vagy egymáshoz képest a 1st party címekben fog meglátszani, nem a multiplatform játékokban, amit a PC is visszafoghat, míg el nem terjed a DirectStorage.
Minél inkább az adott konzolra van optimalizálva egy játék, annál inkább kijön a custom feature-ök előnye.
Gondolom, ez az egyik ok arra, hogy az MS nem gyúrt annyit az SSD sebességére, mert a mostani PC-s NVMe SSD-kből is ki lehet hozni 2,4GB/s környéki sebességet, esetenként még PCIe v4 nélkül is, így nem nagyon kell belenyúlni az XBOX exkluzív játékokba, hogy PC-n is menjenek komolyabb kompromisszumok nélkül...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#241) Döglött Róka válasza Kansas (#240) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Miaza directstorage?

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#242) Kansas válasza Döglött Róka (#241) üzenetére


Kansas
addikt

A DirectX12 API-készlet része , ami pont ugyanazt csinálja, mint a konzolos SSD-k, csak PC-n.
PH cikk róla, illetve Microsoft DevBlog bejegyzés.

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#243) Иван


Иван
őstag

Az xboxra konkrétan nincs semmi exklúzív cím, pár crossgen game turbózott változata van. PS5-re exklúzíva Demon Souls ami egy rétegjáték, meg pár techdemo jellegű game (ratcher and clank és astrobot).

Most nem éri meg egyik se szvsz. Induláskor egy konzol se éri meg. Legelőször akkor majd ha jönnek a ránc felvarrt verziók olcsóbban. Jelenleg kapsz drágán egy béta tesztet.

Amúgy xboxra szavaznék, csak van PC-m (de ez így nekem tökéletesen nyerő állapot). Nekem a Sony exklúzív játékai nagyon hasonlóak. Story-driven cinematic adventure TPS with RPG elements. De az lenne jó ha a Sony elkezdené szintén kiadogatni PC-re és akkor olcsón megnyerném a konzolháborút :D

i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2

(#244) Zanik válasza Иван (#243) üzenetére


Zanik
addikt

HZD és Death Stranding már elérhető PC-n.
Sőt, elvileg volt augusztus végén egy nyilatkozata a Sony-nak, hogy elképzelhető hogy fognak még PS excluzív játékokat később is PC-re portolni: [link]

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#245) #72042496 válasza Иван (#243) üzenetére


#72042496
törölt tag

Tavasszal mindkettő (illetve mind a négy :)) jó lesz már szerintem. Addigra kivasalják az esetleges kezdeti hibákat/hiányosságokat.

[ Szerkesztve ]

(#246) arty válasza #16820480 (#175) üzenetére


arty
veterán

at launch :D sony/fanboy damage control...
ennyi erővel nem lett volna sok beletenni launcsra sem... de persze az is lehet, hogy két hét mulva már ps3 emulátor is lesz ps5ön! :W

Ha van ds4 kontrollered, akkor ki tudod számolni mennyibe kerül egy ds4 kontroller a ps5-höz neked: SEMMIBE. Ennél csak több a 26k, akár hogyan is számolom.

Attól még, hogy a ds4 is használható lenne a ps5-ön, nem tűnne el a fekete lyukba a ds5 a gép mellől... (remélem látod h tudatosan vagy tudat alatt mit művelsz... ;) )

"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

(#247) lugosi


lugosi
MODERÁTOR

PS5-öt vagy Xbox SX-et vegyek? Elolvastam cikket, nem kerültem közelebb a döntéshez. (A hszeket is, míg a flémbe bele nem untam.)

Szerintetek?

PC-m nincs (nem is lesz), mac-et használok. Eddig PS-eim voltak (PS3-mal bezárólag, 4-et nem vettem), de ez nem befolyásol. Az olvasottak alapján úgy gondolom, hogy az online szolgáltatások alapján kellene döntenem. 95%-ban COD-ot játszok multiban, mellette néha esetleg ezt-azt. Melyik előfizetés ad többet ilyen esetben? A multi gondolom mindkettőben benne van. Letölthető játszható játékok melyikben vannak jobban?

(#248) zzola válasza lugosi (#247) üzenetére


zzola
félisten

AA játékot nem nagyon ad egyik sem, illetve MS a sajátjait day1. Ha félretesszük a fanboyságot, szerintem a MS jobb szolgáltatást nyújt. Ellenben több Sony játékos van, így multiplayer játékokban is több a résztvevő...
Dilemma, játékosszám alapján Sony-t venném, szolgáltatások miatt meg Boxot.

[ Szerkesztve ]

(#249) Chaser válasza Silenzio (#209) üzenetére


Chaser
titán

erről valami hivatalos info?
egér+billzet támogatás volt x-en, kb 20 játékhoz
magát a menüt talán kezelte a billzet, nem kontrolleren kellett pötyögni a karaktereket
ha egér+illzetet minden játéknál ennének a konzolok, haza is vágnák a gamer pc világ nagyját sztem, mert aki fps-t akar annál kontroller nem jáccik' - persze tudom, hogy van akinek oké... -

Kansas
pcie4 mit limitálna forrasztott csatival és cserélhető kártyával?
a "kommersz" gen4 ssd-k 5000MB/s körüli olvasát tudnak, de csak eztán jönnek az új vezérlők, 8000 körüli olvasással, és nyilván nem ott lesz a vége
telefon fronton sztem kihagytad a matekból, hogy arra nem több száz gb-nyi adatot töltöttek le, sokszor naponta
nem mintha nagyon kopnának az ssd-k, de pár nagyságrenddel több adat kerül rájuk mint a csodafonokra

_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus

(#250) opr válasza lugosi (#247) üzenetére


opr
veterán

Ha 95% CoD, akkor ps5, ha más nem, az exkluzív tartalmak, meg az early patch miatt.

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.