Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Joshi


Joshi
titán

Most akkor ezt hogy kell értelmezni? Hogy Carmack besült a VR-rel? ;] Ja nem, már átadott minden tudást ami VR-ből benne volt és most más területen mutatja meg hogy mit is tud. :DDD Köszönjük Carmack bácsi. :R

[ Szerkesztve ]

(#2) Chp válasza Joshi (#1) üzenetére


Chp
őstag

Ne légy már ilyen szarkasztikus vele. :))
Észbontó koponya a fazon - mint tudjuk -, csak kisüt valami finomat majd.

(#3) Joshi válasza Chp (#2) üzenetére


Joshi
titán

Tudom, mindig a jó oldalát kell nézni a dolgoknak. ;]

(#4) arn válasza Chp (#2) üzenetére


arn
félisten

az a 90es evekben volt :) mindenkinek van egy csucs a karrierjeben. itt most csak menekul a sulyedo hajorol - egyertelmu, hogy a vr laz lecsengett, mint a 90es evekben.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#5) bitblueduck válasza Joshi (#1) üzenetére


bitblueduck
senior tag

Carmack nem game designer, lehet tényleg szoftveres oldalról úgy érzi, hogy az úttörő dolgok belettek tolva a tech stackbe és mehet érdekesebb vizekre. Vagy az is lehet tényleg lelép még valami bukta előtt. De mit kéne még csinálnia? Használható a technológia, normál ember nem hányja szét magát 30 perc után, content meg nem rajta múlik. Meg az se hogy 4k 120FPS alá kell a vas, azért csodát nem lehet tenni ott sem, egy minimum teljesítmény kell.

An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.

(#6) Joshi válasza bitblueduck (#5) üzenetére


Joshi
titán

Nagyjából ezek Carmack nélkül is megvalósultak volna, de az is lehet hogy nem is tett hozzá érdemben semmit. Félre értés ne essék, én nem akarom fikázni Carmackot, de olyan elánnal kezdte el az Oculusnál a munkát, hogy itt sokan ennél azért többre számítottak. Véleményem szerint ez leégés nevezzük bárminek.

(#7) szmörlock007 válasza Joshi (#6) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Szerintem meg egyáltalán nem leégés, elmonda ő is, hogy elégedetlen a jatékfelhozatallal ami viszont teljesen független az általa végzett szakmai munkától, sokat fejlődött alatta technikailag a cucc. Az ai-ban meg egyértelműen nagyobb fejlődési görbe van ezek után mint a vr-ban.

(#8) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Azért lett volna még mit csinálnia szoftveresen. Nincs fiziológiai korrekció, kalibráció a felhasználó oldalán (legalábbis az Oculus Go esetén nincs) Nincsenek kezelve a geometriai torzítások. Dolgozhatott volna a videos tartalmak előállításának problémáin, hiszen ők vannak a legtöbb információ birtokában a tartalom megjelenítés oldalán. Dolgozhatott volna az Oculus VR kamerákon is, hogy az általa kritizált tartalmakra nagyobb hatása legyen.

Az ő piacuk csak részben függ a generált tartalmaktól, főleg hogy azokhoz komoly gép is kell. A VR képeknek, videóknak szerintem nagyobb hatása lett volna az egész szegmensre, és ahogy a youtube-on, itt is az amatőr szegmens adhatta volna a tartalmak nagy részét, de nekik kellett volna egy könnyen kezelhető minőségi VR kamera, amit az Oculus elfelejtett prezentálni, a többiek meg elég gyenge minőséggel áltak elő.

Ez kb. olyan mintha a TV hőskorában csak a megjelenítésre koncentráltak volna, a kamerák meg maradtak volna fapados szinten. Az élményhez mindkét oldalt fejleszteni kell.

Amúgy nekem is úgy tűnik, hogy menekül a süllyedő hajóról, de tényleg nem tudjuk, hogy mit tett hozzá eddig a dologhoz, mennyire volt megkötve a keze anyagilag, illetve döntése a projektek irányára.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#9) aginor válasza Chp (#2) üzenetére


aginor
addikt

Sosem láttam benne azt a zsenit, amit annyira ajnároznak egyesek, és valljuk be, a doom-okon kívűl nem csinál semmi forradalmit. A VR-el sem tudott csodát tenni, ahogyan az AI-val sem fog.
Én azt érzem rajta, hogy kétségbeesetten meg akarja ismételni a kilencvenes évek csúcsát a karrierjében és emiatt vándorol egyik helyről a másikra, amikor már látja, hogy ott ez nem fog sikerülni, ahogyan Ő maga is fogalmazott "amíg nem lesz túl öreg". :U ;]

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#10) dabadab válasza aginor (#9) üzenetére


dabadab
titán

"Sosem láttam benne azt a zsenit, amit annyira ajnároznak egyesek"

Jó, mondjuk mennyire vagy otthon a 3D programozásban? Mert ha semennyire, akkor ez nem olyan nagyon meglepő.

DRM is theft

(#11) bot1978 válasza arn (#4) üzenetére


bot1978
senior tag

Lecsengett? Marhaság.
Sorold fel hány versenyképes mai videojátékban lehet úgy bekapcsolni a VR támogatást, mint a Dying Light-ban és rájössz, hogy nem lecsengett, hanem szándékosan elgyerekjátékosították.
Ugyanaz a tartalombutítás megy, mint a 3D moziban. Ha csak animációs mesefilmek vannak 3D-ben, akkor lecseng az, persze.
Nézd meg az Oculus store-ban a megvásárolható játékokat. Kb. a 90% egy max 6-12 éves korosztályba sorolható botrányosan bárgyú és bénán kinéző lövölde.
Az lehet a gond a VR-ral, hogy túl jó.
Ha a jachton kokózás nem elég elit, nem elég top élmény, akkor kevésbé lehet lehúzni a népet a tőzsdén és gondolom az extrém gazdagoknak nem tetszik ha valakinek elég az, hogy a fejére húz egy tech cuccot és pont leszarja a cégét meg a részvényét.
Lehet, hogy rosszul látom, de látványosan felülvezérelt és szándékosan lealjasított lett az egész.
Abból ami ma létezik sokkal, de tényleg nagyságrendekkel többet ki lehetne hozni.

(#12) s912


s912
aktív tag

Megjött az esze Carmack papának. Hagyja is ott Cukibácsiékat.. Amit tudott, letett az asztalra VR-el IS kapcsolatban. Ééééés. Jöhet a Skynet.. :)

(#13) strogov válasza bot1978 (#11) üzenetére


strogov
senior tag

"Kb. a 90% egy max 6-12 éves korosztályba sorolható botrányosan bárgyú és bénán kinéző lövölde"

Mert ezt lehet olcsón, gyorsan megcsinálni. Ez a 22-es csapdája amit valakinek fel kell oldani. Ameddig nincs több 100 millió eszköz a felhasználóknál addig nem éri meg több száz millió USD-t beleölni egy játék fejlesztésébe. Ameddig nem lesz valami amiért kiadjanak az emberek több ezer USD-t egy eszközre, addig nem lesz több 100 millió eszköz a felhasználóknál.
Konzoloknál megy a finanszírozás ami garantálja, hogy nem lesz nagy bukta. Mobilon kezdetben szintén beszálltak pénzzel, marketinggel egy-egy húzó címbe. VR-nél egyelőre egymásra várás van.
VR-rel nem foglalkozom, mert szerintem bukó, de AR-hez nagyon sovány a jó fejlesztő eszköz kínálat. Nagyon sokat kell tákolni ha jót akarsz. Ha VR-nél is ez a helyzet akkor az nagyon megdrágítja a fejlesztést, és az időtállóságot is csökkenti, mert a tákolásod neked kell húznod verzióról verzióra.
AR-re az apple nagyon rárepült, és nagyon el is húzott. Nem csodálkoznék ha a spájzban már faragnák a hozzá tartozó cél kijelzőt (szemüveget, vagy mást).

(#14) Z10N válasza aginor (#9) üzenetére


Z10N
veterán

Ebbol is latszik, hogy lovesed sincs a munkassagahoz...

"a doom-okon kívűl nem csinál semmi forradalmit"
Azt ugye vagod, hogy a 3d programozas teruleten meg csinalt egy ket dolgot tul az id tech1-n (id tech 2, 3, 4, 5). Amikbol sok open source lett. Mutass mar olyat aki ilyet csinalt az utobbi 20 evben. De ezen kivul ott van az Armadillo Aerospace, az X-Prize, diszdoktori cim, szamos dij es kituntetes, stb. Termeszetesen nem kell ajnarozni, de sok mindenben uttoro volt es a szemlelete, illetve a hozzaallasa az ami tekintelyt parancsol. Sokan vehetnenek rola peldat.

"A VR-el sem tudott csodát tenni, ahogyan az AI-val sem fog."
Te aztan mar csak tudod. Te milyen eredmenyeket ertel el eddig ezeken a teruleteken. Meg mi az, hogy csoda? Mintha kotelezo lenne neki. Egyebkent meg VR tartlamat is kell am kesziteni, ami nem az O feladata. A keretrendszert es a hardvert finomitotta/javitotta, ami sokat jelent.

"Én azt érzem rajta, hogy kétségbeesetten meg akarja ismételni a kilencvenes évek csúcsát a karrierjében és emiatt vándorol egyik helyről a másikra, amikor már látja, hogy ott ez nem fog sikerülni"
Vagy csak optimalisan kihasznalja az eroforrasait es mindenhez hozzatesz valamit es nem fasul bele egy adot szakteruletbe, amikor friss/mas otletekkel tudna lenditeni mas teruleten.

Ui: Amugy meg ajanlom figyelmedbe ezt a "rovid kis reszt", illetve ezt az interjut megnezni.

[ Szerkesztve ]

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#15) aginor válasza Z10N (#14) üzenetére


aginor
addikt

Ok.. :C

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#16) dabadab válasza aginor (#15) üzenetére


dabadab
titán

Hát, akkor köszönjük a topikhoz való értékes hozzászólásaidat.

DRM is theft

(#17) aginor válasza dabadab (#16) üzenetére


aginor
addikt

Szintúgy, és már mehetsz is vissza imádkozni hozzá.. :P

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#18) arn válasza bot1978 (#11) üzenetére


arn
félisten

de hat te is ugyanazt irod... nincsenek tartalmak, nem kell a hw sem.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#19) dabadab válasza aginor (#17) üzenetére


dabadab
titán

Bocs, de annyit tettél hozzá a beszélgetéshez, hogy teljesen fogalmatlanul beszóltál. Kaptál rá elég rendes választ, erre bedurciztál és még több fogalmatlan beszólást dobtál be.

Szerinted ennek volt bármi értelme?

DRM is theft

(#20) s912 válasza dabadab (#19) üzenetére


s912
aktív tag

Kiengedte a gőzt? :DD

(#21) GodGamer5


GodGamer5
addikt

A vr tartalmak konkrétan tragikusak...
Amúgy egy isten ez a csávó, de inkább azzal kéne foglalkoznia amihez ért... A nextgen engine-ek programozásához. :) Mondjuk kezdetnek visszamehetne az id-hez, vagy esetleg a Crytek-nél is próbálkozhatna.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#22) szmörlock007 válasza aginor (#17) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

Inkább hozzá, mint egy senkihez ;)

#14 Zion: pontosan, minden szóval egyetértek. :)

[ Szerkesztve ]

(#23) robohw válasza Chp (#2) üzenetére


robohw
aktív tag

"Észbontó koponya a fazon "

Az bizony! :C

My own programming language: http://www.robomax.online

(#24) Tigerclaw válasza bot1978 (#11) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Szerintem inkább arról van szó, hogy a magas gépigény, a kétséges végeredmény és a kicsi piac miatt kevés stúdió látott benne fantáziát, hogy minőségi AAA címet adjon ki VR-re.

Nem érte meg nekik befektetni egy nagy rakás pénz, miközben várhatóan anyagi bukás lesz még sikeres fogadtatás esetén is. Szondázás folyt, kicsi pénz, kicsi foci elven. A nagyobb címek mögött vagy külsős támogató volt, mint pl. a Sony, vagy nagy kockázat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#25) Z10N válasza aginor (#15) üzenetére


Z10N
veterán

Latom csak tapsikolos smileyra futotta a sutnivalodbol, ami ezek alapjan nem sok, de azert fikazol masokat.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#26) kisfurko válasza GodGamer5 (#21) üzenetére


kisfurko
senior tag

Ja, tragikusak. Mint pl. az Assetto Corsa, a DCS, Project Cars, vagy az Elite Dangerous. :U
Édes istenem...

(#27) bot1978 válasza arn (#18) üzenetére


bot1978
senior tag

Ha lefordítjuk dollárra, hogy mennyibe került elkészíteni a DL-hez a VR támogatást, vagy az ED-hez, Dirt-höz stb. akkor ezen az analógián azt is nézhetjük, hogy mennyibe kerül kijönni a konzol mellett a PC-s verzióval is.
És arról szerintem nincs szó, hogy valakinek tényleg van a tulajdonában VR és nem csak gondol valamit róla, kipróbálja a címet, ami a legjobbak között van a kínálatban és mindennek utána azt mondja az elményre pár perc után, hogy számára elmúlt a varázs.
A VR qrvajó, csak sokkal nagyobb grafikus teljesítményt igényel így a bányászláz hosszú kés volt egyenesen a szívébe.

A szemenként egy-egy 4K kijelzőt technikailag ma is össze lehetne legózni, arról meg hogy a gyártók 3 évig nem jöttek ki nextgen VGA-kal nem Carmack tehet. A panelgyártást nem érintette a bányászláz és már 8K panellel jönnének, csak hova?
Két hét lenne Ádámka első lépéseit megvágni mkv-ban, ha feltételezzük, hogy 8K kamerával vetted fel, mert minden letérdel tőle egy mai konfigban.
Mégis fejlesztik a 8K panelt. Az a hw akkor miért kell szerinted? Érted, nincs meg az a következetesség, amiről beszélsz. Ez inkább egy felülvezérelt döntés.

Hogy ne nézzél otthon 4k VR-ban sztrippert, mert otthon nem tudnak lehúzni közben. Érted ez sok embernek nem tetszik. Ne nézzél körül a világban, otthon VR-ban, hanem utazzál. Érted?
Szóval ez túl jó.
Ez vele a baj.
Hogy túl jó.

(#28) Joshi válasza bot1978 (#27) üzenetére


Joshi
titán

"Hogy ne nézzél otthon 4k VR-ban sztrippert, mert otthon nem tudnak lehúzni közben. Érted ez sok embernek nem tetszik. Ne nézzél körül a világban, otthon VR-ban, hanem utazzál. Érted?
Szóval ez túl jó.
Ez vele a baj.
Hogy túl jó."

Miket hadoválsz te itt össze? :Y :O ;]

(#29) bot1978 válasza Joshi (#28) üzenetére


bot1978
senior tag

Mekkora marketing volt mögötte?
Hányszor láttad a TV-ben, hogy Te egyébként megnézhetnéd 360 fokos VR-ban is ezt az angol várat vagy középkori spanyol falvakban sétálgathatnál Peratallada például. Vagy akármilyen VR reklámot? Egy Trivago többet hirdet.
Véletlenül leszedtem egyben vagy 30 sztrippert egy toriban. Na, bumm. Más kérdés, hogy nem vagyok az a típus aki elmegy egy didibárba, de azért már az összes csajt láttam. Csak megnéztem. :) Ha ezeket az öltáncokat egyesével kifizettem volna az már többszörösébe kerül, mint a VR szemüveg ára és akkor tényleg jöttök azzal, hogy drága?

Nem gömbölyű valahogy az a történet, hogy ezt senki meg sem próbálta eladni.
Persze beállíthatsz hülyének, de miket hordtok itt össze kérdezek vissza: Hogy anyagi okok miatt csak 6-12 éveseknek készült lövöldékre éri meg a VR-t használni a szórakoztatóiparban? Komolyan? És ez hihetőbb szerinted? Szerinted nincs benne több?

szerk:
kicsit az über jut eszembe, mert ugye taxisnak lenni kell, az a világ legfontosabb állása, szóval über az ne legyen és addig lobbiztak... Ha így közelítem, akkor erősebben lobbiznak azok, akiknek nem kell a VR, szóval kérdéses a jövője, de hogy kifulladt az szerintem hülyeség. Ez két 4k kijelzővel qrvajó lesz még akkor is ha megmarad ezen a szinten, hogy a fejedre kell húzni ezt a bumszli vackot.

[ Szerkesztve ]

(#30) dabadab válasza Joshi (#28) üzenetére


dabadab
titán

Ha jól értem, akkor azt, hogy a Háttérhatalom direkt elgáncsolja a VR fejlődését, mert különben olyan jó lenne, hogy a Háttérhatalom álla felkopna, mert mindenki otthon ülne VR pornóra recskázva.

Ha jól értem.

DRM is theft

(#31) bot1978 válasza dabadab (#30) üzenetére


bot1978
senior tag

ha szerinted például egy egyszerű taxist egészséges úgy említeni, hogy ő a "háttérhatalom" akkor mondhatjuk így is, de egy natív 4K VR az nagyon átalakítaná a világot, szerintem jobban, mint a mobilok, de legalább annyira

(#32) bot1978 válasza strogov (#13) üzenetére


bot1978
senior tag

Van egy pár kollégám, akinek az utazás a dilije és mind teljesen rákattant, amikor meséltem, hogy vannak már magas felbontású kvázi VR képek és végig lehet kattintgatni az utcákon és nem arról beszélek, hogy úgy érdekelte, mint egy izgalmas film, hanem teljesen rákattant, hogy ő hogy megnézné, mert így választaná ki, hogy hová megy el élőben.
Ha éppen el akarom adni a sajátom teszem azt átviszem neki, feltelepítem a GoogleEarthVR-t és10 percen belül eladtam, úgy rákattan az asszonnyal, hogy fel se áll onnan órákig, még ki se kísér csak a gyerek. És ennek a a palinak a mai napig nincs Riftje.
Ezt a terméket nem adták még el. Ez így megállt, nem tudom mi van vele, de nem piaci alapon nincs rá szükséglet, valami más a baj.
Én ebből nagyon sokat el tudnék adni TV reklámmal. Nagyon sokat.

(#33) bot1978 válasza Tigerclaw (#24) üzenetére


bot1978
senior tag

Kicsi a piac? Ha a 28. féle turmixgépet megéri fél órán át tolni a teleshopban a VR-t meg nem akkor igen, de tényleg nem? Biztos ez, hát hogy a toszba már? Ez a Google Earth VR gépigénye:

CPU: Intel i5-6400 equivalent or better
RAM: 8 GB
OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1 or later, Windows 10
VIDEO CARD: Nvidia GeForce GTX 970, AMD Radeon R9 Fury equivalent or better
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
FREE DISK SPACE: 4 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 4096 MB

Ez olyan horror? Azt hiszed a nyuggerek nem vesznek egy ilyen mondjuk 3 éves notebookot ami ezt tudja? Főleg nyugatEUban?
Nem értek egyet, szerintem jó TV reklámmal rengeteget el lehetne ebből adni olyan embereknek is, akik egyáltalán nem is játszanak.

(#34) arn válasza bot1978 (#27) üzenetére


arn
félisten

az egesz vr kerdes ott van elkefelve, hogy olyan cimek kellenenek, amik exkluzivak. amig az embereknek eleg a jatekelmeny egy monitoron, es a vr egy megkerdojelezheto alternativa, az hype lecsengese utan nincs, ami eletben tartsa. azert ne felejtsuk, a vr nem cel, hanem egy eszkoz - a jateknak kell olyannak lennie, hogy ezt az eszkozt egyedive es eladhatova tegye. ha fut xy masik fele modon, ami eleg az embereknek, akkor a dragabb es maceras alternativa el fog halni, akarmilyen jo is.

de egy ilyen korunk volt mar a 90es evekben... pontosan ugyanide jutott par ev alatt. majd ha kompromisszumok nelkul (felbontas, sebesseg, etc) olcson nyujt jobb elmenyt, piackepes lesz.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#35) bot1978 válasza arn (#34) üzenetére


bot1978
senior tag

Szerintem az exkluzív cím rögtön azt a kérdést veti fel, hogy hány tulajdonos van, mert csak az lehet vevő, aki tulajdonos ezért piaci alapon nem megy, csak ha folyamatosan leveszed a felhasználót, pl. havidíj ami nem az a népszerű dolog, amivel lehet operálni ha vevőkört akarsz bővíteni.
Emiatt (ha videojáték) akkor inkább abba az irányba kellene menni, hogy azokban a nagy címekben, ami tömegeket mozgat legyen támogatás. Például egy GTA úgy jelenjen meg és döntsön eladási rekordokat a megjelenés napján, hogy ott legyen a grafikus menüben a VR és jelenthessen előnyt másokkal szemben multiban.
Teljesen elhibázott lépésnek tartom az Oculus store-t, ami még azt a szoftvert is exkluzívvá teszi, ami nem az. Ha most eladnám a Riftet és vennék egy HTC-t állati körülményes lenne használni a programokat, amiket az Oculus Store-ból töltöttem le tehát egy Oculusos fiókhoz van regisztrálva, hogy megvettem…
Ez a Facebookos kapzsiság megvan, tehát az látszik, hogy megvolt az igyekezet és a pénzt is beletolták csak nem a jó irányba. A Rift store-t megcsinálni sem volt olcsó, képzelheted.
Na, most ha azt a pénzt beletolják a GTA6-ba és ezzel a fickóval f@szán megcsinálják hozzá a támogatást (mert meg lehet hozzá csinálni lásd vorpx maroknyi csapata és az ő pici pénzük) és a megjelenés napján mindenütt ezrek mutogatják a millióknak, hogy milyen király VR-ban és ott a GTA6 grafikus menüjében a VR akkor ezzel az egy címmel már meg van oldva az, amit a store soha nem fog megoldani hidd el.
Ehelyett most van egy Oculus store és abban pl. egy Lone Echo meg még pár egyedi játékélményt adó nagyobb cím lényegében szinte teljes titokban, mert akinek nincs meg a hw az nem is tud a létezéséről. Vagy max meg tud nézni egy [ilyen] trailert amiből egyáltalán nem megy át, hogy ez a lebegés mennyire más játékélmény mint idáig bármi.

Olyan teljesen mint egy zrt. Én, mint részvényes kapom az osztalékot (ingyenes alkalmazások) meg az információkat a store-ban, mindenki másnak meg titok az egész. Teljesen el van cseszve. Egy GTA-t elég lenne 2 percben megmutatni valakinek akinek a GTA a kedvenc címe, hogy ez VR-ban amúgy ilyen Carmackkal csináltunk hozzá a supportot. Na, az működne, a GTA népszerűségét egy körben lenyúlni. Nem kicsiben egy ismeretlen címmel egy zárt körű store-ban szerencsétlenkedni.

[ Szerkesztve ]

(#36) Alchemist válasza arn (#34) üzenetére


Alchemist
addikt

Számomra már a Wii interaktív hadonászása után érdektelen lett bármilyen nyomogatós kontrolleres játék (függetlenül a grafikától), legfeljebb a VR ad hasonló élményt.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#37) Joshi válasza bot1978 (#35) üzenetére


Joshi
titán

Az a gond, hogy hiába készítenek AAA VR címeket, mert csak az fogja tudni hogy igazán milyen is ez, akinek van VR eszköze mint pl Oculus S vagy Vive akármi. Szóval még mindig ott tartunk hogy először kell beszerezni egy VR eszközt és csak utána a játékot. Addig ez úri játék lesz amíg ilyen drága és körülményes lesz használni. Azért körülményes, mert drága, kényelmetlen és még akár össze is hányhatod magad. ;] Ja és akkor még meg sem említettem azt, hogy grafikai minőségben még meg sem közelíti a sima 2D grafikai minőséget.

(#38) ceia


ceia
őstag

Szerintem nincs jövője olyan szórakozásnak, amihez szemüveg kell. Egy csomó embert zavar, vagy egyszerűen nem jó a látása. A VR nem a játékok technológiája lesz. Más területeken viszont nagy előrelépést hoz. Gondolok itt az orvostudományra, vagy az építészetre, ipari tervezésre

        it's more fun to compute

(#39) bot1978 válasza Joshi (#37) üzenetére


bot1978
senior tag

Logaritmikus lenne olyan népjátékkal, mint a GTA. Az elején gyorsan nőne a vevők száma.
Elmagyarázom mire gondolok:
Tulajdonképpen elkezdene működni a termékmarketing. Abban az 5 percben amikor kipróbálnád egy haverodnál, nem egy vadidegen címben szerencsétlenkednél, próbálnál rájönni, hogy egyáltalán mit kell csinálni és hogyan lehet irányítani úgy, hogy ne hányd el magad stb. hanem a kedvenc játékodat látnád, hogy mennyivel jobb VR-ban.

Fiatal felnőttekről beszélünk, akik nem fogják nézni órákat, ahogy a gépükkel vacakolsz, de megengedik, hogy kipróbáld, de azért ez erősen korlátos időben. Ebben az időben kell működnie a marketingnek. Ráadásul Te is inkább kellemetlenül érzed magad, ha totál béna vagy mások előtt, azt sem tudod melyik gomb mit csinál stb.
Ezért (is) tarolt nagyon az autószimulátoros körökben. Egyik érdeklődő sem az ismeretlen címeket kezdte kipróbálni, hanem ment egy kört a kedvenc játékával és azt mondta, hogy ez qrvajó. Vásárló is lett.
Más magabiztosan használni valamit és az előnyeire fókuszálni és más szerencsétlenkedni vele 2 percet és azt mondani a végén, hogy hú ez nem nekem való.

Ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor tetszik neked a gondolat és úgy érzed szívesen zenélnél. A gondolat visz be egy hangszerboltba erre ott a kezedbe nyomnak egy millás hangszert. Te meg azt sem tudod hogyan szólaltasd meg, de csak kettő perced van. Ki fogod próbálni? Persze, mert érdekel, de csak zavartan szerencsétlenkedni fogsz vele és utána nem fogod megvenni, mert drága. Sőt lehet, hogy egyenesen elfordulsz tőle azzal, hogy ez nem neked való.
Ha viszont előtte játszottál egy 50k hangszerrel egy évet, akkor magabiztosan a kezedbe veszed és lehet, hogy úgy elájulsz a hangjától, hogy hitelt veszel fel csak hogy hazavihesd. Teljesen más az, ha működik a termékmarketing.

(#40) robohw válasza bot1978 (#39) üzenetére


robohw
aktív tag

Nem akarlak megbántani, de nagyon rosszul látod ezeket a dolgokat.
Nincs túl sok értelme kifejtened az álláspontodat, mert sajnos már az alapoknál tévedsz.

My own programming language: http://www.robomax.online

(#41) Interceptor válasza aginor (#17) üzenetére


Interceptor
addikt

Persze ne zavarjon, hogy már a 3. ember mondja, hogy valami nem stimmel a hozzá állásoddal, "gondolkodásoddal". Nyomasd csak így tovább a "szakértést".

Nem kell drága gép, csak játékra kell

(#42) Joshi válasza bot1978 (#39) üzenetére


Joshi
titán

Általában olyan ember érdeklődik egy játék eszköz után aki alapvetően játszik. Pl nem vesz kormányt az, aki soha nem játszott autós játékkal. A VR sok játék kategóriában képviseli magát, szóval mindenki megtalálja magának elsőre is azt ami érdekli. De igazság szerint az első ismerkedés a VR-rel nem is arról szól, hogy autós játékban top időt fuss, vagy hogy egy lövöldés játékban kiváló teljesítményed legyen. Pont erre találták ki a demo anyagokat, számtalan van belőle és tökéletesen megfelel arra, hogy elcsábítsa az embert. A lényeg ilyenkor hogy átjöjjön a feeling, átéld ezt a világot. Persze miután lesz egy saját VR eszköze az embernek már sokkal részletesebben szemügyre veszi főleg a hibáit/hiányosságait.

A hangszeres hasonlatod teljesen más, én nem keverném ide.

[ Szerkesztve ]

(#43) abéla válasza Joshi (#37) üzenetére


abéla
senior tag

A grafikai megjelenítés terén azért vitatkoznék a kijelentéseddel, szerintem egy oculus S jelenleg hozza a pár évvel ezelőtti gfx szintet, de ami a lényeg hogy kb lesz*rod, mert annyira durva váltás monitorhoz képest.
Múltkor mondtam havernak hogy kb egy shoot 'em up vs. modern fps élmény-különbséghez mérhető az amit megtapasztalsz a VR-t kipróbálva.
Mondom ezt úgy hogy toltam még rendesen Commando-t, Alien Breed-et, végig Doom/ HL/ BF / COD/ ..stb szépen sorban.
És VR-t DK2-vel kezdtem 4 éve, majd nemrég oculus S-sel folytattam (köztes lépést kihagyva).

Amiben igazad van, hogy az elterjedéshez alacsonyabb ár kell, bár szerintem nyugati/us viszonyok között az oculusok (S / Quest) 400$ -os ára már kezd elég jó lenni--> pörög is a bisznisz odaát.

Az sem teljesen fedi a valóságot, hogy nincs tartalom, valóban 3-4 éve kissé szegényes volt, de beindult rendesen.
Jönnek/vannak jó tartalmak (sztem az alant szereplők mindegyike megállná a helyét nem-vr-ben is, kiváló játékok/élmények -már amelyiket ki tudtam próbálni- és ezek csak az általam kipróbálandók listája):
fps :Arizona Sunshine, Onward, Zero Caliber, Contractors, Robo Recall, Blade and Sorcery, SuperhotVR, Batman Arkham, Spider man,
kaland : Stormland, Asgard's Wrath, Lone Echo I-II, Vader Immortal I-II-III, Fallout/Skyrim VR, In Death, Sacralith, Defector,
doku: Google Earth VR, ISS, Apollo11, Everest, Chernobyl VR, Blue, Jurassic Park, Titanic Vr
ritmus/sport : Beat Saber, Pistol Whip, The Climb, Creed, The thrill of the Fight
szimek: Elite , Asetto Corsa, Project Car, Wingsuit, Dirt Rally, DCS, Aircar, War Thunder
furi, de jóféle : Drunken Bar Fight, Job Sim., Wrench, Hotel RnR,
ami jön (és kell): The Walking Dead (survivor horror/rpg), Medal of Honor: Above and Beyond (nagyon jó hnagulata van eddig)

Szóval látod ez csak az én listám, ezen kívül min. 4-5x ennyi, bőven értékelhető cím van(sőt).

Én magam is szemüveges lévén, nem osztom a szemüveg-kifogás teoriát sem, kb egy szemüveg árának 1/3-1/4-ből (25k) van lencsefeltét (optikus által felírt paraméterekkel).

Ami a gond, hogy az embereknek sokszor nincs ideje, energiája ennyire komoly immerzióhoz.
Na meg a konzol-kanapé effektus: lehuppanok, ne kelljen rákészülnöm, ne kelljen beállítanom, ne kelljen megtanulnom... ne kelljen semmit se. (szerintem ez a stream-twitch közvetítések iszonyat népszerűségének korában egyáltalán nem elhanyagolható szempont)

Na és a kognitiv disszonancia redu: ha nincs mani/idő vagy lusta/punnyadt vagy nyilván ki kell mosdatni magad, ergo a VR meghalt, hülyeség, hányat, nincstartalom. (ált. alany ne magadra vedd)

De jja, néhány órás Onward, meg Elite után én is ide írogatok, ahelyett hogy , nyomnám tovább. (kell a pihi nna :DDD )

[ Szerkesztve ]

hootka!

(#44) eami válasza abéla (#43) üzenetére


eami
addikt

szemüvegeseknél is max annak kellhet külön kiegészítő aki közelre nem lát jól. a rövid látóknak nem kellene hogy gond legyen, hiszen ott van a szemük előtt display :D

(#45) Necroman_Mk2


Necroman_Mk2
őstag

Nem túl bíztató egy ilyen nagy név "lelépése", ugyanakkor abban is igaza van, hogy a VR fejlődése és elterjedése lassabb, mint amire ő is számított. Persze a másik oldalt is meg lehet érteni, mivel sokan még mindig ódzkodnak a technológiától, annak vélt vagy valós ellenokai miatt. Mondjuk én nem vetem meg, sőt, volt szerencsém teremnyi walking attractionben is részt venni - hát, tényleg más úgy lövöldözni kétméteres démonokra, mint egy monitoron át. A múltkor egyébként volt nálunk a cégnél VR bemutató, sokan ekkor tapasztaltak először ilyet. A legnépszerűbb a Richie's Plank Experience volt, természetesen egy valódi deszkával, de volt ott hullávasút, Kitchen Demo meg egy autóverseny is.
A "bazári látványosság" hangoztatóit meg emlékeztetném, hogy annak idején a videojátékok is hasonló bazári látványosságként indultak az árkád termekben. És látjuk, hova jutott a dolog! ;)

(#9) aginor A játékok megítélése ízlés dolga, de a 1990' években készült id Software játékok technikai téren mind-mind nagy előrelépést hoztak , kikristályosítva az FPS műfajt. Sőt, ilyen szempomtból még a Doom 4-t is ide lehet venni, pl. a poly-bump miatt.

(#36) Alchemist Játékstílusa váltogatja, de az biztos, hogy egy sport minijáték gyűjteményt után nem fogok kattintgatós módon játszani. A golf esetében ez hatványozottan igaz.

(#39) bot1978 A VR egyik réspiaci túlélését (a vágyott sikerig) én is az autós szimulátorok nagy rajongótáborában látom. Mert TÉNYLEG nem ugyanolyan egy monitoron játszani, mint VR-ban.
Nem lepődnék meg, ha idővel az autóversenyzős e-sport versenyek csakis VR-ban mennének.

(#38) ceia Ha a 3D házi mozi bukására célzol, akkor jelezném: ez picit más. Ott tényleg számított, hogy egy teljesen elsötétített teremben nézed-e a filmet több méteres vásznon, vagy otthon, nem teljesen izolált sötétségben egy max. 2 méteres képernyőn.

(#43) abéla A VR játékok szándékosan "igénytelenebbek" grafikailag a képernyős társaiknál, mivel itt a framerate stablitiása sokkal fontosabb, már csak egészségügyi szempontból is.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#46) bot1978 válasza Necroman_Mk2 (#45) üzenetére


bot1978
senior tag

Az igazi túlélés a két lábon állás lenne, ha nem az unokáknak vennék, hanem maguknak és ha az unoka ott van akkor játszana vele.
Űrséta, mélytenger, vulkán belseje etc. csomó olyan hely van, ahol élmény lenne körülnézni és nem juthatsz el oda. Az ismeretlen mindenkit érdekel többé kevésbé csak ezekhez magas(abb) felbontás kell, hogy igazi élmény legyen.
Beütött nagyon ez a bányászláz és nem is igazán amiatt, hogy felment a VGA-k ára sokkal inkább amiatt, hogy maga a számítási kapacitás árazódott be, így a jövőre is leárnyékolja az egészet.
Meg nagyon hiányzik az a 3 év, amiből kettőben már ezerrel a több (magos)GPU-t kellett volna fejleszteni, nem az öreg sorozatokat gyártani ezerrel.

Az teljesen nyilvánvaló, hogy csak az az út járható a jó VR felé, ha felszeleteljük a képet és a GPU-k egyenkét egy-egy szeletét számolják csak a képnek, aztán a végén egymás mellé tesszük a megjelenítő előtt. Minden más esetben annyi a pixel, hogy egyszerűen nem lehet egy GPU-val lenyomni 2db 4K kijelzőre 60FPS-t. Csak hát ez még ott tart, hogy most kezdjük a fejünket vakarni, hogy hogyan legyen, mert az elmélet szép, hogy valami több magos GPU, csak aztán a gyakorlatban itt is gond van, meg ott is gond van.

(#47) robohw válasza Necroman_Mk2 (#45) üzenetére


robohw
aktív tag

Ezek már életképesebb érvek, de azért az összességében mégis csak megfontolandó, hogy ha egy COMDEX-en nem képes robbantani a technológia.

Már pedig hiba bármiben lehet, egyedül a piacban nem.
Értem ez alatt azt, hogy ha bármit létrehozol és még sem tudod pénzzé tenni, akkor arról nem a vásárlók tehetnek.

My own programming language: http://www.robomax.online

(#48) Necroman_Mk2 válasza bot1978 (#46) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Nem mélyedtem el a VR programozásban, de szvsz ha az "egy kép feldarabolása" működne, akkor ezt használná mindenki. Valamiért azonban mégis a szemenkénti renderelést használják a fejelsztők, aminek biztosan van valamilyen, nem túlságosan hangoztatott oka.

Amúgy a Facebook helyében, ha van egy kis esze, akkor támogatnám a következő holdmissziókat, cserébe azonban VR kamerát kell fölszerelni a roverre, amivel akár élőben lehet mind a leszállás, mint a jármű mozgását követni. Szerintem megdobná a VR sisakok eladását.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#49) robohw válasza Necroman_Mk2 (#48) üzenetére


robohw
aktív tag

"de szvsz ha az "egy kép feldarabolása" működne, akkor ezt használná mindenki. "

Ez így Igaz.
Egy-egy képkocka hatékony tömörítése egyszerűen nem valósítható meg soronként.

My own programming language: http://www.robomax.online

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.