Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) 8th válasza Noukoum (#100) üzenetére


8th
addikt

Az se százas aki golfot vesz 12misiért amikor annyiért már hibrid camry is van.

(#102) David75 válasza Noukoum (#100) üzenetére


David75
őstag

De nem érted, hogy a golfot se szarrá extrázva veszik itt nyugaton se, és az hogy ID3-ból az alapmodell is már sok "extrát" tartalmaz az nem segít a népautóvá válásában vagy az elektromos autók terjedésében, mert ez az árán is meglátszik. Ennyiért elmegy és vesz mercit, audit bmw-t mert annak a belseje fényévekkel jobb lesz és tud vele menőzni a kollégái meg a csajok előtt. Az se érdekli hogy a szervíz, meg a benzin költség 10 év alatt mondjuk behozza a különbözetet mert nem is tervez 10 évre az autóval. Tehát ez max annak éri meg aki vallásos környezetvédő, vagy ilyen handrás/karotta szintű elektromos autó püspök/főpap/rabbi.

[ Szerkesztve ]

iPhone 14 pro | Cube Acid 2020

(#103) Noukoum válasza David75 (#102) üzenetére


Noukoum
veterán

Majd évek múlva erre visszatérünk.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#104) David75 válasza Noukoum (#103) üzenetére


David75
őstag

Tehát te a már belinkelt eladási statisztikák alapján ami rámutat, hogy az legtöbb angol vásárló leginkább a ~£20000-os árkategóriában vesz autót arra következtetsz, hogy pár év múlva ez a £20000 felmegy az ID3 £32000-es árszintjére és így népautóvá válik. Mondod mindezt egy jelenleg tartó gazdasági vállság közepén amikor a munkanélküliség sokéves rekordokat döntöget szerte Nyugat-Európában? Csak mert ez így ebben a formában megalapozatlan és leginkább a valóságtól messze elrugaszkodott következtetés.

[ Szerkesztve ]

iPhone 14 pro | Cube Acid 2020

(#105) Lami66 válasza David75 (#102) üzenetére


Lami66
őstag

Nem mondod, hogy a pénzes nyugati népek nem kérnek a Golfba navigációt 540 ezerért!? :D
Én ezekből az extrákból csak a klímát kérném, és máris olcsóbb 1,2 millióval ( 7 fokozatú DSG váltós verzió, és van benne carplay, android auto, mirrorlink)

[ Szerkesztve ]

(#106) hobizoli válasza Noukoum (#100) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ennyi erovel kezd el extrazni az ID3-t is, es pikk-pakk eleri egy Model3 arat az is...
akkor melyiket venned mar? a szembol rajzfilmfiguranak kinezo ID3-t?
nulla megjelenese van
meg ami "csak" ugy megy, mint egy fele annyiba kerulo atlag ICE auto?

a fapad ID3 es a Pro kozott van 3.3millio ardiffi
aztan olyan fude sok minden extra nem jut bele annyiert, az akksi is 58kWh-s abban is, meg az alufelni a Pro-nal is kulon opcinalis extra a 17.5misis arcedula ellenere is
ennyi erovel a 77kWh-s akksis majd mennyi lesz, ~20?

tudod miert nem menozik a VAG a elorendelesi szamokkal? mert nem vmi fenyes...
ha lenne ra 300k db elorendelesuk mostanra, mar reg tele lenne vele kiabalva a szaksajto

a Model3-ra meg csak az USA-bol volt egy het alatt 400k eljegyzes anno ugy, hogy teszt sem volt rola kint sehol meg akkor, csak bemutattak egy szinpadon a prototipust par szinben

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#107) #16820480 válasza SyMbioTe (#97) üzenetére


#16820480
törölt tag

A Leaf 2 tényleg szép lett :K A Zoe meg Honda E sem rosszak, de ez utóbbiban én nem látok semmi extrát, pedig mindenki teljesen odáig van érte, hogy milyen szép és vagány lett. A Kona, meg az összes többi SUV meg mehetne felőlem vissza tervezőasztalra, nem szeretem a SUV-okat :N

Kopi31415: Erről amúgy valami számolást tudnál linkelni, mert ahogy kerestem én mindenhol csak olyan eredményeket látok, hogy gyártást nézve a benzines kisebb terhelés a környezetre, de amint elkezded vezetni, ez elég gyorsan megfordul, elektromos hálózati veszteségeket meg egyebeket belevéve is.
Ehhez még annyi gondolat, hogy elég sokan laknak azért olyan házban, amire fel lehet dobni egy napelemet, akkor megkerülöd a töltésnél a távolról jövő áram veszteségét. Illetve ha majd egyre inkább újrahasznosítanak akksikat, akkor a gyártásban is fordulhat a kocka.

(#108) emvy válasza Lami66 (#105) üzenetére


emvy
nagyúr

Nem a navigacio onmagaban kerul 540e forintba.

while (!sleep) sheep++;

(#109) Lami66 válasza emvy (#108) üzenetére


Lami66
őstag

Igen, azt sejtettem, hogy valami kurvadrága cuccal együtt kerülhet ennyibe....mondjuk....ööö....mi is dobja meg az árát ennyire? Talán a rádió?

[ Szerkesztve ]

(#110) #06658560 válasza #16820480 (#107) üzenetére


#06658560
törölt tag

A well to wheel nem foglalkozik a gyártással. Viszont az átlagos erőmű hatásfoka 60-65%, kőolaj finomítás meg bőven 90% felett. A szállítás vesztesége, a töltési veszteség is durván eltér. Számítást manapság sajnos nem tudok már előkaparni, rég volt az egyetem.
Sokan laknak napelem felszerelés lehetősége mellett, de még többen úgy, hogy fogalmuk nincs hol tudják letenni az autót este, vagyis még tölteni se tudnák. Amúgy a napelem megtermeli már a saját előállítási energiaigényét élete alatt pluszban?

(#111) #06658560 válasza hobizoli (#106) üzenetére


#06658560
törölt tag

Szerintem az ID.3 szebb a Model3-nál. Utóbbi orra nagyon rusnya.

(#112) #06658560 válasza 8th (#101) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ha az igenyeimnek jobban megfelelne a Golf, akkor azt venném ugyanannyiért.

(#113) bioengin válasza Noukoum (#100) üzenetére


bioengin
tag

Egy fapad új 8. golf nem 8M. "Csak" 6. És a hazai belépőmodellelhez képest úgy egyáltalán nem fapad.
Hasra ütve a magyar összautóállomány 70%-ánál magasabb felszereltségű.
[link]

(#114) #16820480 válasza #06658560 (#110) üzenetére


#16820480
törölt tag

Erről csak ilyen információkat tudok mutatni, szerintem itt elég jól végigszámolja a srác a dolgokat, és nyilván itthon teljesen más számokkal kellene dolgozni, de még nála is kijött az, hogy az adókedvezmény meg ilyen-olyan visszatérítések nélkül is az amúgy egész drága napelem szett simán visszahozza az árát.
Ha lenne rá lehetőségem, én is valószínűleg rakatnék fel, de most egy darabig biztosan lakótömbben fogok lakni, oda meg nem lehet. Majd egyszer...

Amúgy oké az olajfinomítás hatásfoka 90%, de aztán a motoré, amibe töltöd meg (legalábbis a neten elérhető adatok szerint) 20-35% csak, az elég nagy veszteség összességében. Ehhez képest az erőmű 60-65%-a és aztán az elektromotor 90+%-a jobban hangzik. Plusz a fékerő visszacsatolás miatt az autó kinetikus energiáját újra lehet hasznosítani, ami benzinesnél elvész.

[ Szerkesztve ]

(#115) noPublicFG válasza k-adi (#91) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Igen! Sajnos azt nem lehetett kipróbálni, csak beülni. Annyira új volt, hogy 1,5km-t tettek meg vele. (Valószínűleg a gyártósoron :D )

plus ça change, plus c'est la même chose

(#116) SyMbioTe válasza Noukoum (#100) üzenetére

Részletkérdés, hogy 12,5-ért én már nem Golfot nézegetnék, sok egy Golfért.
Kedvedért megnéztem, őszintén szólva, ha megelégszem a kézi váltóval, nekem az alap verzió 1,5TSI-vel, meg a sárga fényezéssel tökéletesen elég lenne, minden benne van ami
nekem kell. (tolatókamera, ledes lámpák, automata klíma, kulcs nélküli indítás, usb-c, AA/Carplay, tempomat) Ennyi nekem teljes mértékben megfelel, és ez 7M lenne.

Ami jólenne, de nem létkérdés, az ülés-kormányfűtés, meg a HUD ami tetszik az új autókban.

Ha kiválasztom automatával + HUD, ülés + kormányfűtés, akkor lenne 10M. Mondjuk azt nem tudom a HUD-hoz miért kell mindenképp egy fél millás rádió-navigáció. :U
De ennyit meg nem érne meg a HUD, szóval automatával + ülés + kormányfűtéssel lenne 9,2M. Nem tudom neked mi muszáj, ami miatt 12,5M lett, gyakorlatilag fullextrásra nyomogattad.

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#117) hobizoli válasza SyMbioTe (#116) üzenetére


hobizoli
nagyúr

önigazolásként, mi másért.... :DDD

több drón kell ;P

(#118) #06658560 válasza #16820480 (#114) üzenetére


#06658560
törölt tag

Kihagytad a szállítás és a töltés, tárolás veszteségét. Plusz a kinyerését. Elektromos áram esetén azok a nagyok. Lásd vízhűtött töltőkábel és társai. Az volt még a komoly tétel. Mert maga a villanymotor ideális lenne hajtásra.

(#119) #16820480 válasza #06658560 (#118) üzenetére


#16820480
törölt tag

A szállítás mondjuk benzinnél sem annyira ideális, mivel egy teherautó szállítja, aminek belsőégésű motorja van :D
A tárolásról olyasmi rémlik, hogy az is valami elég magas hatásfokkal működik már manapság, de valóban a kapacitás jelenleg problémás. Vannak erre is ötletek és megoldások (pl. sűrített levegős tárolórendszer), de az egy elég egyértelmű helyzet, hogy benzint mindig is a világ másik végéről kell hozzák neked, soha nem fogod a kertedben bányászni és finomítani, hacsak nem egy olajmezőn laksz. Megújuló energiaforrásnál ez jóval nagyobb arányban működhet, és így ténylegesen decentralizált hálózatot lehet létrehozni. És nem úgy, hogy tartályokban széthurcolod az energiahordozót mindenhova, hanem helyben nyered ki. Ez lesz szerintem az egyik nagy áttörés a közeljövőben, illetve a másik az akkumulátorok gyorsabb tölthetősége és nagyobb energiasűrűsége.

(#120) <Adamsky> válasza SyMbioTe (#116) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

És azt se felejtsük el, hogy abban 4 elektromos ablakemelő (gomb) van, nem 2,5 :D
Ja, meg rendes testreszabható (legalábbis úgy tűnik) műszeregység, a multi-kormányon rendes gombokkal. Viszont úgy egészében nézve, ezt is sikerült elcseszniük. Sajnos az új Golf-ba is belekerült pár világmegváltónak szánt marhaság. Mint amilyen pl. az új lámpakapcsoló panel.

[ Szerkesztve ]

(#121) SyMbioTe válasza <Adamsky> (#120) üzenetére

Naigen, még az ablakemelőt túl is lehet élni, bár kicsit fillérszexuálásnak tűnik, de mindegy.
Az speciel nekem is negatívum az ID3-ban, hogy minden ilyen érintős vacak. Tőlem lehet érintő, de a klímapanel az legyen külön, rendes fizikai, és a kormányon is gombok legyenek. Ez a érintés + haptikus visszajelzés menő, csak nem ide való, mert nagyon nem praktikus.

De mondjuk ezt is embere válogatja, lehet valakinek ez nagyon bejön.

[ Szerkesztve ]

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#122) hobizoli válasza SyMbioTe (#121) üzenetére


hobizoli
nagyúr

az a gesztusvezerlos legyezgetessel lapozgatas is egy parasztvakitas csak... foleg, hogy vagy mukodik eppen, vagy nem
el nem tudom kepzelni, hogy ez vkinek "bejon", vagy musthave lenne

a 2 gombos ablakemelos dolog az Alfa 147-ben is igy volt 20 evvel ezelott az 5 ajtos modelleknel
megmodom oszinten szerintem tavaj engedtem le utoljara a hatso ablakokat barmiert, pedig az idei evbol sincs mar sok hatra :DDD


a sok fix gombnak meg igazabol az a baja, hogy nem lehet updatel-ni uj okossagokkal
mindenre van egy fix gomb, amikor az erintokeprnyon kirakni egy virtualis gombot sw-bol fenyevekkel egyszerubb es olcsobb...
lasd iPhone is, elotte minden telefon tele volt gombokkal....ma?

pl a parkolo autoban jarjon a klima a kiskutyanak is mennyivel egyszerubb megoldani egy virtualis gombbal sw-bol, ami megjelenik a kijelzon opciokent, a hardveres klimapanelon meg fix mindennek a helye
ez is utolag kerult bele pl

több drón kell ;P

(#123) k-adi válasza hobizoli (#122) üzenetére


k-adi
nagyúr

igazad van. félig legalábbis.. míg a mobilt van időd nézni, nyomogatni, addig vezetés közben kevésbé van erre idő - ha vezetésbiztonság fontos szempont, ezért akármennyire is "okosodik" a kocsi is, bizonyos gombok, funkciók még elég sokáig szükségesek lesznek (míg felnő az új ájfon gyerek generáció akik csukott szemmel is nyomogatni tudják majd)

(#124) Dr.Momo


Dr.Momo
tag

Szerintem mindenképp örvendetes, hogy A VW csoport ráállt az elektromobilitásra. Az, hogy hogyan néz ki az ID.3 teljesen szubjektív. Az én véleményem szerint nem csúnya, de nem is kiemelkedő. Ettől függetlenül még lehet, hogy nagyon jó autó. Sajnos az ára sok embernek nem fér bele a büdzsébe, nemcsak itthon, hanem nyugaton sem. De ettől függetlenül nem szabad már most temetni. Sokan párhuzamot vontak a Teslával. A Tesla autói sem az átlag ember pénztárcájához vannak méretezve, mégis eladási rekordokat döntenek meg minden tehetősebb országban. Sokan céges autónak veszik és egy normálisabb lízingkonstrukcióban lehet, hogy jobban ki lehet jönni mint egy prémium belső égésű autóval. Nekem csak egy bajom van az ID.3-al, ugyanaz ami a többi e-autóval (kivéve a Teslát), és ez a hosszú távú autózás / töltőhálózat körüli káosz. Sokan elfelejtik, hogy a Tesla autók lelkét a nagy lefedettségű és megbízható gyorstöltő hálózat adja. Amíg csak a Tesla rendelkezik ezzel, addig én semmilyen másik e-autóba nem ülnék át, akármilyen szép, jó minőségű és jól felszerelt is.

(#125) Auratech


Auratech
őstag

Szerintem nincs más útja az elektromos autógyártásnak, mint a Tesla. Az, hogy a gyártástechnológiát folyamatosan fejleszteni, megújítani kell. A WV-nek van előnye a hagyományos autóépítésben egy friss elektromos autó gyártóhoz képest és ez meg is látszik az ID.3 designjében, anyaghasználatában, futóművében, a beltér ergonómiájában.
Az ID.3 -ban pont az látszik, hogy gyűlölik az elektromos autózást mindazok a munkatársak, akik parancsra átállni kénytelenek villanyosWV gyártásra. Szeretniük kéne, de nem bírják, persze eljátsszák, mint a kulturális polkorrektséget, ami mögött a legtöbb echte német gesztusában, távolságtartásában ott dolgoznak a több száz éves beidegződések, aminek egyik eredménye, hogy az iparosításban jók tudnak lenni.
Amikor valaki notóriusan elkésik és nincs értelmes oka a késlekedésnek, érdemes a mélylélektani oldalt megvizsgálni. A németeknek nem akaródzik villanyautót gyártani teljes szívvel. Az ID.3 szoftveresen nagyon izzadszágszagú.
A Tesla motorterében a formákban, megoldásokban meg néha szinte oroszos elnagyoltság köszön vissza. Ha a motort megnézed, nem egy technológiai remekmű, egy kifinomult megoldásokat sejtető mérnöki teljesítmény képe, hanem egy Ural indítómotorjának hengere köszön rád. Miközben meg jól működik.

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#126) mad823 válasza Auratech (#125) üzenetére


mad823
őstag

A VW egy dolgot szeretne: pénzt keresni. Pont leszarják, hogy milyen hajtást kell egy autóba tenni, hidd el. Nyilván össze kell szedni a villanyhoz a know-how-t és a szoftverfejlesztésben is fel kell kötni a gatyát. A belső égésű motorok fejlesztésébe is euromilliókat kell és kellett lapátolni, most meg a villanyba kell. Ez van. Adjanak el minél többet, és keressenek minél többet rajta, csak ez a lényeg.

(#127) emvy válasza Auratech (#125) üzenetére


emvy
nagyúr

A VW legalabb kuzd, es a vezetoseg elegge el van kotelezve. Szerintem meg fogjak csinalni, benne lesznek a top 3-ban.

while (!sleep) sheep++;

(#128) 8th válasza Auratech (#125) üzenetére


8th
addikt

WV VW

(#129) #06658560 válasza Auratech (#125) üzenetére


#06658560
törölt tag

Tesla motortere? Milyen gyártástechnológiát fejleszt folyamatosan a Tesla, amit az egyéb autógyárak nem?

(#130) Atlantis


Atlantis
veterán

Szép dolog, hogy küzdenek, de az elektromos autózás csak köztes lépcső, amit a kismillió szabvány miatt sikerült el is baltázni...nem mondom, hogy teljesen kidobott pénz, mert az akku-technológia és a szoftveres finomságok máshol is jól jöhetnek, de a jövő az üzemanyagcelláé. Amíg az ki nem alakul rendesen. addig meg nekem megfelelnek a hibridek. :)

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#131) #06658560 válasza #16820480 (#119) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az elektromos vezetéken szállítás vesztesége is nagyon nagy. Van közben egy halom jobbra-balra transzformálás is. A kamion általi szállítás vesztesége meglepően kevés, ha utána számolsz, valamint a vezetékes szállítás is jó hatékonyságú. Elektromos energiát tárolni nagyobb veszteséggel tárolunk, mint benzint. Utóbbi alig párolog egy zárt tartályban.

Szerintem a decentralizált termelés nem fog működni ahogy az a fantasztikus akku áttörés is el fog maradni. Már két évtizede várjuk, mégis az összes technológia vagy egy évtizedre van a tömegtermeléstől. Pont két évtizede, mint a fúziós erőmű.

(#132) mad823 válasza #06658560 (#129) üzenetére


mad823
őstag

A tesla maga tervezi és gyártja a motort és az akkutechnológiát, kb. mindenki más rajta kívül pedig beszállítótól veszi. Azért ennek vannak előnyei...

(#133) #06658560 válasza mad823 (#132) üzenetére


#06658560
törölt tag

Ahogy hátrányai is. Első körben hátrány, hogy a szakosodott cégekkel ellentétben alig van tapasztalata benne. Mondjuk egy Siemensszel, Bosch-sal összevetve.

(#134) SyMbioTe válasza hobizoli (#122) üzenetére

Legyezgetős vezérlést megmutatod haveroknak, aztán azt is elfelejted kb, hogy benne van.

2 gombos emelő szimplán fillérb*szás, de az elviselhető / meg lehet vele barátkozni. Én használom, mert bal első + jobb hátsót szoktam letekerni nyáron, és így van egy kis huzat. (nem szeretek mindig klímázni)

Frissíteni nem lehet, de ha van is fizikai rész, attól függetlenül lehet a kijelzőn is egy klíma rész, amibe meg ezek kerülnek bele. Kutya mód meg nem rossz, de amennyi idő alatt bekapcsolom a menüből, annyi idő alatt a fizikain is beállítom a klímát. (igaz kiírva nem lesz, max írok egy cetlit. :DDD )
Mondjuk nálam kutya autóba nem ülne, az fix. :N

„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”

(#135) emvy válasza Atlantis (#130) üzenetére


emvy
nagyúr

> jövő az üzemanyagcelláé

az iparag nagyresze nem ert veled egyet

while (!sleep) sheep++;

(#136) Fall-N válasza sh4d0w (#2) üzenetére


Fall-N
veterán

Így igaz. Egy autóban nem szabad elvinnia a vezetéstől a figyelmet a rendszernek és kezelő szerveknek. Ezért is jó a fizikai visszajelzést adó gomb, joystick stb. Hiába rezeg (haptikus) akkor sem lehet vakon megtalálni. Ha az ember régóta használja az autóját, akkor vakon tudja hová kell nyúlni a megfelelő gombokért. Hiába fancy az érintéses kezelés, nem véletlenül vannak fizikai kezelők egy munkagépben sem. Szép is lenne ha Jóska azért ejtené le a raklap üveges sört, mert a targonca villájára véletlenül tízszer érzékelt a rendszer. Vagy a kollégák fejére. (Targoncáztam én is rengeteget, de a fizikai kezelőkkel lehet gyorsan és precízen kezelni.) De jó példa a távirányító is. Hiába van mobil alkalmazás rá, oda kell nézni, mert nem lehet vakon kitapogatni.

(#137) Atlantis válasza emvy (#135) üzenetére


Atlantis
veterán

Az iparág nagy része a hibridekkel sem értett egyet, helyette tolták a downsizingot...most mégis agyra-főre adják ki a hibridnek csúfolt autókat, más kérdés, hogy a mild-hibrid nem más, mint mókusvakítás.

[ Szerkesztve ]

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#138) hobizoli válasza Atlantis (#130) üzenetére


hobizoli
nagyúr

az FCEV egy halott dolog

a 100km-hez elegendo 1kg hidrogen eloallitasa elektrolizissel 40kWh 100% hatasfoknal
de ilyen hatasfok csak a meseben letezik, valojaban 50-52kWh kell hozza, es akkor az meg csak normal legkori nyomason van
csak eddig egy atlag BEV 250-300km-t elpotyogott
a 700bar-ra surites energia igenye +15kWh, aztan jon a tarolas hatasfoka, a FC hatasfoka, a inverter hatasfoka, a motor hatasfoka es a hajtaslanc hatasfoka
amire az egesz lancot nezed mar 75-80kWh-ban van a 100km FCEV-vel
annyival a legtobb BEV 450-500km-t elpotyogott...de 400-t kb mind

FCEV-ben is van Litium akksi csak kisebb, mert a FC-t nem lehet hirtelen loketre megterhelni egy gyorsitashoz, ezert pufferelni kell az energiat, a FC-hez meg Platina kell, ami sokkal dragabb a Litiumnal is

megnezed a Maia specifikacioit, 1850kg a sulya, pont mint egy Model3LR BEV-e is, de a 2-3millioval dragabb is
a BEV-t akar otthon is toltheted a gyari fali toltojevel, a FCEV-nel ez a 700bar-s nyomas miatt sem fog soha megtortenni, meg a Hidrogen sem lesz hazhoz vezetve, nezdmeg menyi H2 tolotallomas van egyatalan a vilagban, meg Tesla-nak csak a sajat SC-e mennyi

a VályiPista-ék FCEV-s viodejaban 8GBP-ert tankolnak 1 kg H2 gazt a Mirai-ba, az 3300HUF
annyiert kapzs ma 8liter benzint, amivel barmelyik ICE auto elpotyog manapsag 100km-t
nem mellesleg 3300Ft-ert elektromos arambol 80+ kWh-t lehet tolteni otthon, amivel a M3LR akksija, 0%-rol 100%-ra toltheto es az azzal 450-500km-t elmegy

a Toyota ezt az FCEV dolgot 1992 ota fejlesztve hozta ki erre a szintre, amit a BEV-k az utobbi 10 eveben fejlodve helybol atugrottak
azert toljak csak, mert a kozel 30 ev alatt beolt csilliarjaikat nem akarjak elveszteni egyik naprol a masikra, a fosszilis energiat arulo cegeknek is ez a tuleseluk zaloga, hogy toljak az FCEV-t a BEV-vel szemben

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#139) Atlantis válasza hobizoli (#138) üzenetére


Atlantis
veterán

Szerintem nem, de a Toyota/Hyundai szerint sem, márpedig nekik azért jobb lehet a rálátásuk a dologra. Műszakilag jó megoldás, más kérdés, hogy a politika mit enged majd meg.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#140) Feketelaszlo válasza emvy (#135) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Attól függ, melyik iparág :P Az EU-s Green Deal tárgyalásokon egyes cégek és nemzetek óriási befektetést tesznek a hidrogén lobbi mögé, s a jelenlegi tervezeteken elég komoly nyomot is hagyott a hidrogén-gazdaságra való felkészülés. Hogy lesz-e üzemanyagcellás vonat, kamion vagy e-gáz erőmű (ugye milyen jó marketing név?) az ma már nem kérdés, bár az való igaz, hogy az üzemanyagcellás autót még a legmerészebb álmodozók is csak fantazmagóriának tartják.

(#141) #16820480 válasza #06658560 (#131) üzenetére


#16820480
törölt tag

Hát, ezt majd meglátjuk 5-10-20 év múlva, én drukkolok a decentralizált termelésnek is, ahogy az elektromos autóknak is. Hétköznapi használatra nem sok különbség van egy BEV és egy benzines között, pár szokás módosításán kívül nem okoz gondot egyik vagy másik használata, de sok előnye van a BEV-nek azért, kezdve azzal, hogy nem ott pöfögi ki a káros anyagokat, ahol lakik az ember.
Érdekes amúgy, ahogy mindenki áttörésre vár például akkumulátorok terén, ami nagyon hangzatos, hogy hirtelen fillérekért lesz minden. A valóságban meg az van, hogy az elmúlt bő évtizedben folyamatosan csökken az akkuk ára, és ha minden jól megy, akkor hamarosan beesik a 100$/kWh alá.

(#142) hobizoli válasza #06658560 (#133) üzenetére


hobizoli
nagyúr

aztan megis hatekonyabb technikat csinaltak a nagyokenal, tobbek koztot azert is, mert nem egy masik ceg profitjat kell megtermelniuk, hanem onkoltsegen jon hazon belul, es akkor nem kell kiruppotlankodni belole semmit, hogy az ara tarthato legyen
a kulso beszallito nem fog a meglevo technikaja helyett masikat tervezni, mert az neki koltseg, es a kesz cuccoat akarja elsosorban eladni
ha meg annal jobb kell, akkor magad ki kifejlesztheted, es nem az o ezen koltseget kell kifizetni minden beszallitott darabban

azert a villanymotor nem egy atombomba...
par okos ugyes mernok kell, az meg ugylatszik van is nekik hazon belul is
olcsobb oket megfizetni ekkora darabszamnal

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#143) <Adamsky> válasza SyMbioTe (#121) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... kicsit fillérszexuálásnak tűnik ... " - így van. Ez főleg olyan kontextusban kínos, hogy ez lett volna az "új generáció" hírnöke a VW-nél.
Egyébként, ha visszanézed a hozzászólásaimat, akkor láthatod, hogy én az ID.3-at nem villanyautó mivoltában kritizálom, hanem, mint autót. Előbbit azért is nehéz, mert mind a mai napig megoszlanak a vélemények, hogy kinek és mire éri meg igazán. Egyet viszont kijelenthetünk. Ez még messze nem az "ultimate" megoldás, ami leválthatná a belsőégésű motoros járműveket.
Gombok, ergonómia, "tapi" kijelző: ahogy írod a haptikus visszajelzés menő, de lósz@**a se jó. Vannak funkciók, amik meg kell, hogy maradjanak hagyományos gomb szintjén. Még akkor is, ha már az autó minden egyes szavunkat pontosan érteni fogja. Addig míg utóbbi be nem teljesül, átmeneti megoldásnak szükség lesz egy érintőkijelzős vezérlő-központra.

#122 hobizoli
" ... a 2 gombos ablakemelos dolog az Alfa 147-ben is igy volt 20 evvel ezelott ... "
Nem tudom, nem néztem utána, de arra tippelek, hogy a "váltó kapcsoló", amivel ki tudtad választani, hogy elől v. hátul szeretnéd az ablakokat vezérelni, azért az csak egy nyomógomb volt, nem? És nem pedig egy érintőkapcsoló, amit képtelenség kitapogatni.

" ... a sok fix gombnak meg igazabol az a baja, hogy nem lehet updatel-ni uj okossagokkal ... "
Azoknál a funkcióknál, amikhez szerintem elengedhetetlen a hagyományos gomb / tekerő, stb. azokat nem is nagyon kellene update-elni. De még elvileg azoknál is megoldható bizonyos szintű testreszabhatóság ill. frissíthetőség (pl.: pici kijelző a gomba, ami tetszőleges piktogramot jelenít meg)

" ... a parkolo autoban jarjon a klima a kiskutyanak ... "
Ez megint csak egy olyan fícsör, amit a tulaj álló helyzetben is ráér megkeresni v. bekapcsolni. Szvsz. akkor jó / ergonomikus egy autó műszerfala, ha azon bárki kiigazodik, aki vezetett már autót. Itt most nyilván nem arról beszélek, hogy hogyan lehet mondjuk a hazakísérő-fényt beállítani, hanem a sokat emlegetett alapfunkciókról (klíma, lámpák, ablaktörlő, tempomat, stb.)

#123 k-adi és #136 Fall-N
+1
... pont erről beszélek.

#125 Auratech
"A WV-nek van előnye a hagyományos autóépítésben (...) meg is látszik az ID.3 designjében, anyaghasználatában, futóművében, a beltér ergonómiájában."
Pont ez az, ill. részben. A futóművön kívül ugyanis - sajnos - nyugodtan letagadhatnák, hogy ez egy VW termék.
"Az ID.3 -ban pont az látszik, hogy gyűlölik az elektromos autózást ... "
Ebben lehet valami, de ez sok más nagy gyártóra is igaz. Én komoly összegben mernék fogadni, hogy ha nem lenne a CO2 kvóta és bünti, akkor nem törnék ennyire (sem) magukat. Vagy nem hoznának ki sebtiben ilyen beta-s autót, mint az ID.3.

" ... a motort megnézed, nem egy technológiai remekmű ... "
Jaja. Nemrég láttam a YT-n egy videót, amiben azt magyarázták, hogy bizony bizonyos évjáratú motorjai a Tesla-nak - konstrukciós hiba okán - hajlamosak elromlani. Ha pedig egy ilyen motor megkotlik, akkor az javíthatatlan.

#129 Kopi31415
"Milyen gyártástechnológiát fejleszt folyamatosan a Tesla, amit az egyéb autógyárak nem?"
A Battery Day-es előadást nézted, vagy olvastál róla? Azért ott elhangzott pár ígéretes dolog. Tudom-tudom, mondani sok mindent lehet, de az elhangzottak egy része már kísérleti fázisban van.

[ Szerkesztve ]

(#144) hobizoli válasza <Adamsky> (#143) üzenetére


hobizoli
nagyúr

igen, a ket ablakemelo gomb ugyanezzel a megoldassal mukodik az elso vagy a hatso ablakok vezerelesere
nem tapigomb, de az elve ugyanez

------

az lehet de kaphat tok mas skin-t a felulet is egyuttal egy nagyobb sw frissitesnel, ahogy az egy magsabb szintu Android/iOS frissitesnel is megvaltozik a kisebb/nagyobb mertekben a dizajn, vagy lehet akar Custom is
erre fix gomboknal nincs elvi lehetoseg sem

-----

a szimmering hiba miatt beazo motor csak bizonyos altipust es evjaratot erint, az ujabbaknal maskepp van megoldva mar ez (is), es mas az alkalmazott szimmering is

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#145) <Adamsky> válasza hobizoli (#144) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... az lehet de kaphat tok mas skin-t a felulet ... "
Értem én amit mondasz, de ez autónál másodlagos. Itt a könnyen könnyen értelmezhető, felhasználóbarát kezelhetőség lenne az elsődleges szempont.
Azért telefonoknál is szokott lenni anyázás, ha valamit nem ott talál a user, ahol az előző verzióban volt. Képzeld, mi lenne az autóknál ...

" ... a szimmering hiba miatt beazo motor ... "
Jaja, azaz! Az addig OK, hogy kijavították, de ha nem "tegnap" kezdtek volna autót építeni, akkor lehet ilyen hibába bele sem esnek. Az ilyenekből látszik a tapasztalat hiánya.

(#146) #06658560 válasza <Adamsky> (#143) üzenetére


#06658560
törölt tag

Amit a Battery day kapcsán hallottam, olvastam az a pont nem működik kategória. A komplett kasztnit kiönteni olyan bonyolult szerszámot igényel, amit lehet le se lehet gyártani, mert valahol mindig ütközni fognak a csúszóbetétek, a produktivitása meg garantáltan nulla lesz. A ciklusidők miatt is hegesztik a jelenlegi kasztnikat, és kerülik szenteltvíz szinten az öntést, kovácsolást.

(#147) mad823 válasza #06658560 (#146) üzenetére


mad823
őstag

Ilyenről ott szó nem volt. Fuss neki mégegyszer...

(#148) Fall-N válasza hobizoli (#144) üzenetére


Fall-N
veterán

Ilyen alapvető funkcionális gomboknál nem az eye candy a lényeg, hanem a megbízhatóság és a vezetés közben ne vonja el a figyelmet. A többi csak marhaság. Lehet akármilyen szép a dizájnja, ha funkcionálisan egy nulla. Egyébként ahogy írták előttem, nem azért van mert ez a jó irány, hanem spórolni tud a gyártó. Kevesebb gomb, kevesebb hardver, kevesebb gyártási költség, kevésbé bonyolult elektromos szerkezet. Valahol jó lenne, de nem az. Mármint megbízhatóság szempontjából jobb lenne a kevesebb mechanikus alkatrész, de kellenek.

(#149) hobizoli válasza <Adamsky> (#145) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ahhoz kepest a VAG meg foleg nem tegnap kezdett autot gyartani, aztan megis jol becumizodtak a lancos vezerlessel, ami meg a Lada-ban is megugorhato probelma volt ezelott ~50 evvel

több drón kell ;P

(#150) <Adamsky> válasza hobizoli (#149) üzenetére


<Adamsky>
nagyúr

" ... aztan megis jol becumizodtak a lancos vezerlessel ... "
Nem tudom, hogy ott mi lehetett a háttér, de míg ebben az esetben simán el tudom képzelni, hogy a spórolás, ill. az a duma, hogy az első tulajnak még - a számítások alapján (ugye tervezett avultatás) - tuti nem lesz vele gondja, addig a Tesla esetén inkább az "erre nem is gondoltunk" az esélyesebb.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.