H​i​rd​et​és

2017. december 11., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Vladi


Vladi
(PH! nagyúr)

Hogyne, hogyne, rengeteget fejlődtem.

Olyan ez, mint a 4k, meg a 3d. Szép is jó is, értelme nem sok, mindenesetre legomboltatnának rólunk egy valag pénzt. Megint.
Kösz nem. :N

Jani másszál fel! Maradj a kompon!

(#2) sto1911 válasza Vladi (#1) üzenetére


sto1911
(PH! kedvence)

Ha casual vagy, akkor nem is kell ertened. Masreszt csak arrol gombolnak le penzt, aki annyira hulye, hogy neki a legujabb jatekot azonnal es maxon kell vegigvinnie, 4K meg csilliard elsimitassal. Aki nem hajlando kompromisszumra az fizessen. Az ertelmesebbje meg lekapcsol ezt-azt, ami mozgasban fel sem tunik, viszont 2x annyi fps-e lesz :D
Es van ertelme is meg ha te nem is hiszed el.

Plusz, szerintem leginkabb a konzolosoknak mossak az agyat az "eleg a 30 FPS is, ugysincs kulonbseg" mantraval, mert nem bir tobbet a HW.

Amit meg linkeltek mar szerintem millioszor: http://frames-per-second.appspot.com/http://frames-per-second.appspot.com/

Ha itt nem latod a kulonbseget a 30 vs. 60 kozt, akkor veled van a baj.

(#3) kemotox válasza Vladi (#1) üzenetére


kemotox
(őstag)

Mi ez a "jaj lehúzzák a pénzet" szöveg? Ahhoz két ember kell. Egy aki megkísérli a lehúzást, és a másik, aki hagyja... Érted, ha fingasz akkor ne reklamálj, hogy büdös van :D

(#4) Vladi válasza kemotox (#3) üzenetére


Vladi
(PH! nagyúr)

Én már soknak és fárasztónak érzem az egész cécót a tech fejlődés körül. Meggyőződésemmé vált, hogy az új fejlezstések 90%-a nettó marhaság. Ennyit szerettem volna elmondani.

Jani másszál fel! Maradj a kompon!

(#5) sto1911 válasza Vladi (#4) üzenetére


sto1911
(PH! kedvence)

A 60 FPS pont nem az, a 3D-vel egyetertek. Rossz topikba irtal :DD

(#6) kmisi99 válasza sto1911 (#5) üzenetére


kmisi99
(PH! kedvence)

Való igaz pl multis FPS nél az alacsony FPS valódi hátrányba helyez. Egyszerűen több fps el hamarabb és könnyebben becélozza az ember az ellenfelet.

Dell Precision M4600

(#7) VoidXs válasza Vladi (#1) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Valószínűleg előbb írtál, mint olvastál. A 3D tényleg csak látványélmény, a 4K-ról pedig annyit, hogy FHD FXAA fölött aztán minden teljesen mindegy 20 colon, de moziba például nagyon is jó, ott a vak is látja a különbséget, bár ettől otthonra még ugyanúgy hülyeség marad.

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#8) D1Rect


D1Rect
(PH! félisten)

Újraraktam a rendszert és valamelyik játékban(asszem' lol) volt 30 fps limit, borzalom.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#9) VoidXs válasza D1Rect (#8) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

A LOL-ban nincs, amit ismerek, egyedül az NFS Rivals. Szerencsére átkonfigolható.

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#10) D1Rect válasza VoidXs (#9) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

De van, 30-60-80-unlimited.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#11) sto1911 válasza VoidXs (#9) üzenetére


sto1911
(PH! kedvence)

A Dead Space 1-ben volt elszurva a vsync, 30-ra korlatozott, jatszhatatlan is lett tole.

(#12) VoidXs válasza sto1911 (#11) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Az tudtommal csak AMD-n volt ilyen, nálam nem, bár driverből tiltva van a VSync.

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#13) Teasüti


Teasüti
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Jó írás, örülök, hogy foglalkozunk a mélyvízzel is. :K

Nem értem azt a részt, hogy a frame buffer kiírása két képkocka intervallumnyi időbe telik - ok - és amikor elkezdi kirajzolni az aktuális képkockát a monitor, akkor az események már előrébb járnak két képkockával (input lag? - esetleg megfejelve a tripla puffereléssel). Ez is ok. De mégis hogy következik ebből ez: "Ezt a jelenséget hívják aztán mindenhogyan: akadás, szaggatás, lag, stb. A jelentés azonos, a folyamatosság megszűnik, és egy rövid pillanatra az agyunknak (már akinek) is nehezére esik feldolgozni." ???
Szvsz a kirajzolási időnek semmi köze a képfrissítési rátából adódó folyamatossághoz. Most ha 80 ms késleltetéssel jelenítek meg 25 képkockát másodpercenként, az ugyanúgy szaggatni fog akkor is ha 0 ms késleltetéssel történik ugyanez. Legfeljebb szinkron hibák lesznek a hanggal a késleltetés miatt, de a kép folyamatosságához ennek semmi köze.

Szívesen olvasnék egy bővebb írást ennek kapcsán is: :K
A VSync hivatott megoldani ezt a problémát, de az is inkább árt, mint használ, de ha ebben a témában is vannak partizánok, szívesen megvitathatjuk azt is.
Amióta lcd monitort használok (idestova ~10 éve) kizárólag Vsync-el vagyok hajlandó játszani.
Meghallgatnám miért is lenne érdemesebb enélkül, bámulva a screen tearing-et (nem). Főleg ha még fps cap sincs és felvisít a VGA egyes gyengébb alkotások alatt a több száz fps miatt.

Esetleg ha van tapasztalat a Gsync-el, akkor az is jöhet.

És ha belemászunk, akkor még örülnék annak is, ha tájékoztatnál miként kapcsolódik ez az input lag-hez (tripla puffereléssel, stb), valamint ki lehetne térni a mozgás felbontásra is. Bár ez utóbbi nem kapcsolódik szorosan az időzítéshez, de nem rég vettem lcd tévét és akkor döbbentem rá, hogy ez egy olyan új fogalom számomra, ami a monitoromtól sem idegen. Sőt!

[ Szerkesztve ]

(#14) Teasüti válasza VoidXs (#7) üzenetére


Teasüti
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

+1
Egy 4k projektort elfogadnék, de minden másnak, ami kisebb képmérettel rendelkezik, mint ami kitölt egy egészséges 80-90°-os látószöget, oda nem kell fHD-nál több.

(#15) Teasüti


Teasüti
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Amúgy egészen nosztalgikus újra látni ezt a képet. :C

Jah meg mintha elmaradt volna a többi eset kivesézése. Két esetből vontál csak le konklúziót (60+ fps esetén a screen tearing, és <60 fps esetén a szaggatás), de mi történik ha nincs bekapcsolva a Vsync és nem akkor kerül a frame bufferbe az új képkocka, amikor a monitor épp frissítene?

Hmm, újra értelmezve ezt a részt mégis csak látom az értelmét. Kiragadtam a lényegi mondanivaló nélkül (<60 fps) és csak a képfrissítési rátára figyeltem. :B
Szóval a 60 hz-es monitoron akarunk megjeleníteni 60-nál kevesebb képkockát és ha jól értem, akkor ilyenkor vagy ismétli a képkockát a monitor, ha nincs frissítés, vagy frissíti az újat, ha elkészült. Ez a gyakorlatban meg úgy néz ki, hogy véletlenszerű(nek tűnő) időközönként kapunk új képkockát, addig az előzőt ismétli a monitor. Két frissítés közti különböző időintervallumok felelősek a szaggatásért. Got it. :R

De mi van akkor, ha nincs Vsync? Szóval mi a helyzet a többi esetben?

[ Szerkesztve ]

(#16) VoidXs válasza Teasüti (#13) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Alacsony, nem osztós képfrissítésen két jelenség jöhet létre:

a) Váltakozó FPS esetén (tehát a játékok 99.9%-ában) minden képkockaidő más. Általában drasztikusan, mivel ha olyan algoritmusokat vezetnének be, ami a különbségeket kisimítja, az az átlagos FPS romlásával jár. Tegyük fel, hogy jön egy 80 ms-os, az kitart majdnem 4 képkockát (lefele kerekítünk), utána egy 50-es, az 2-t, stb. Minden képkocka különböző hosszúságon át jelenik meg, és amikor jön a 200 ms-os csoda a 20-asok közé, az a legrosszabb.

b) Konstans FPS esetén is hasonló a helyzet, csak nem ennyire durva. Ha a labdás oldalon nézed a 25 FPS-es animációt, mintha egy picit folyamatosan menne, aztán ugrana egyet. Ez azért van, mert minden lustavagyokkiszámolnimégaztishogyhányadik képkocka nem kétszer, hanem háromszor van, ez másodpercenként többször is előfordul. Leginkább ezért használok SVP-t, hogy 60 FPS-ben tudjam nézni a filmeket.

A VSync-ről pedig írok majd.

[ Szerkesztve ]

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#17) Teasüti válasza VoidXs (#16) üzenetére


Teasüti
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

b) ez egyszerű, a 3:2 pulldown miatt van. SVP sem tökéletes megoldás (de még a Reclock se), ha a monitor nem ismer olyan vertikális frissítési frekvenciát, ami azonos, vagy többszöröse a videóénak.
Videóból kicsit jobban képben vagyok, mint grafikából. :B

(#18) VoidXs válasza Teasüti (#17) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Dede, az SVP tökéletes, ha egy képkocka pont úgy esik, hogy kettő közé két helyre, akkor egyszerűen számít oda két újat. 12:5 pulldown-ig simán elbánik mindennel, de szerintem többel is, csak olyan videóval még nem találkoztam.

[ Szerkesztve ]

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#19) VoidXs válasza VoidXs (#16) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Megírtam.

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#20) Akos96 válasza VoidXs (#12) üzenetére


Akos96
(senior tag)

Abból, hogy valamelyik ismerősödnek AMD-m van és volt korlát, neked pedig Nvidiád és nem volt korlát még nem következik az, hogy csak AMD-n van FPS limit. ;] Dead Space-ben a játékban bekapcsolt vsync minden videokártyán 30 efpéest produkál. Mindhárom Dedszpészben. Ha valaki 60 frémet akar szekundumonként, akkor elsétál a driverbe.

[ Szerkesztve ]

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#21) VoidXs válasza Akos96 (#20) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Az utolsó tagmondatommal bebiztosítottam magam egy hasonló jellegű kommentre. Konkrétan pontosan ezt vártam, pontosan tőled.

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

(#22) Akos96 válasza VoidXs (#21) üzenetére


Akos96
(senior tag)

Akkor teljesítettem az elvárásokat.
Szerk.: nem tudhatod, hogy valóban én vagyok az, akitől elvártad a fórumban, hogy valóban én legyek. Lehet, hogy nem. És akkor nagyon alulteljesítené valaki az elvárásokat.

[ Szerkesztve ]

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#23) VoidXs válasza Akos96 (#22) üzenetére


VoidXs
(PH! kedvence)

Így is fel lehet fogni :D

http://házido.ga/ - nem, nem ékezet nélkül. | Download more GHz!

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.