Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bacsis


bacsis
Közösségépítő

Műig a kedvenc filmem :R

(#2) KisTopi95


KisTopi95
aktív tag

Szép írás. Egyik kedvenc autóm, igaz amikor ezek készültek, én még tervben sem voltam :DDD

Mit is kéne ide írni?

(#3) Sub-ZeRo


Sub-ZeRo
nagyúr

Az egyik legjobban összerakott trilógia, szeretem. :) Fantasztikus a film.
El lehet gondolkodni rajta. :))
Az autó meg gyönyörű. 81-83-as autókról van szó és már akkor volt benne pl. állítható kormány meg ilyenek. Na ez nem semmi. Nálunk akkor meg a trabantra meg a wartburgra kellett várni éveket. Hát egy kicsit el voltunk/vagyunk maradva....

[ Szerkesztve ]

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#4) BiP


BiP
nagyúr

Jó kis írás. A trilógiát is szeretem.

Aki nem engedheti meg magának, hogy vegyen egy DeLorean-t, próbálkozhat még a Volkswagen Scirocco-val vagy az Isuzu Impulse-szal :)

[ Szerkesztve ]

(#5) RETRO-G


RETRO-G
tag

Szeretem ezeket a filmeket, és az írás is nagyon jól sikerült, viszont találtam benne egy apró hibát:
Csomagtér: 396 liter (14 köbcentiméter) szerintem ez nem teljesen stimmel!

Csak így tovább, ha időd engedi, írhatnál egyet a Pontiac Firebirdről is (Knight Rider)

Nokia 3210 -> Nokia 3510 -> Nokia 3510i -> SE T610 -> SE K800 -> HTC LEGEND -> Defy+ & Samsung B2100 -> Z3C -> iPhone 7 -> iPhone 8

(#6) BiP válasza RETRO-G (#5) üzenetére


BiP
nagyúr

Pontiac Firebird Trans Am (3.generációs)

Szerintem köbláb lesz az a 14, így saccra.

[ Szerkesztve ]

(#7) nbg


nbg
senior tag

hmm, az az 1,2 tonna nem is olyan sok ahhoz kepest, hogy szinte az egesz kasztni acel. Mai szemmel nezve, persze...

[ Szerkesztve ]

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#8) Jarod1


Jarod1
addikt

Na, sikerült megvan a Fluxus kondenzátor!!! :P

(#9) Xaels


Xaels
félisten

Szép autó és egyedi. Én szerencsés vagyok mert élőben is láttam egy ilyet jó pár éve amikor, ha jól emlékszem, az Autómánia kapta meg 1-2 tesztkörre.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#10) rainmen


rainmen
aktív tag

A cikk nagyon jó.
Az autóról még annyit, hogy elég sok nyűgje volt, azért sem szerették annyira. :N

(#11) HXY


HXY
addikt

A 20 év átrozsdásodás elleni garancia nem semmi!

Manapság már nem mernek ilyent bevállalni a gyártók...

(#12) draco31


draco31
veterán

Nekem is az egyik kedvenc trilógiám, rég láttam már, meg kellene nézni megint.
Jól összerakott írás!!! :K

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

(#13) Tüzi

Állítólag van valami gyár, ahol lehet venni új DeLoreant. Találtak valami nagy raktárkészletet, és bár másféle motorral, de ugyan azt kapod, mint anno.
Nem is volt valami horror ára, sőt, ha hozzáveszem, hogy kitűnően sózott útjainkon ez az autó sose lesz rozsdás, akkor kész nyeremény.

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#14) ^Clown válasza Tüzi (#13) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Akkor jól emlékeztem, beugrott a cikk kapcsán :) Igen, találtak ha jól rémlik 20-25 autónyi alkatrészt, most összerakják őket, és igen tetemes összegért eladják. Jól teszik :)

(#15) jamez


jamez
senior tag

Nagy élmény volt látni élőben az autót amit a universal studios állított ki. :R

[ Szerkesztve ]

Ingatlan eladás-vétel, ingatlan jogi kérdések, bérbeadás kérdésed van? Hívj vagy pü.

(#16) Polllen


Polllen
nagyúr

Mindig imádtam ezt a verdát, meg a filmet. :DDD

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#17) angyalpc2 válasza HXY (#11) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

az nem 200 év?
:DD

[ Szerkesztve ]

(#18) TOM-202


TOM-202
senior tag

Gratulálok a cikkhez! Hát igen, ez egy örök trilógia és ennek semmivel össze nem téveszthető, jellegzetes autó főszereplője a DeLorean. Én még egészen fiatal koromban néztem meg a trilógiát először, és talán emiatt örök nyomot hagyott bennem az autó formája. Egyébként én is láttam már élőben ilyet és meg kell hagyni egészen másképp fest a valóságban mint a filmvásznon. :)

(#19) Archer


Archer
őstag

A trilógia valami iszonyat módon egyben van, odafigyeltek minden apró részletre, nem tudom ma már miért nem sikerül ez a kedves filmkészítőknek. Az autó meg magáért beszél, rozsdamentes acél nem pedig biliacél mint amiből a mai autókat gyártják emellett szerintem szép is a maga egyszerű formájával. Kár, hogy ma már csak szinte agyon-vissza kerekített műanyag undormányokat tudnak gyártani.

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#20) impalaman válasza ^Clown (#14) üzenetére


impalaman
aktív tag

Nem csak 20-25 autónyi alkatrészt "találtak", hanem felvásárolták a DMC megmaradt alkatrészállományát és abból építenek "új" autókat. Évente nem sok készül, az ár magas, a várólista pedig hosszú. Viszont, ha megveszi az ember akkor van egy életre szóló autója. :)

Egyébként egy texasi cég foglalkozik ezzel, itt lehet megadni az opciókat és leadni a rendelést.

szerk.: Amúgy nekem a Vissza a jövőbe a kedvenc filmem, a DeLorean pedig a kedvenc autóim között szerepel, igen előkelő helyen. :)

[ Szerkesztve ]

(#21) 3XV


3XV
tag

Idén az Oldtimer Expón láttam DeLoreant...addig "csak" tetszett, azóta viszont nekem is az egyik kedvenc. Ez a karosszéria élőben az igazi látvány.
Jó írás! :R

[ Szerkesztve ]

(#22) Napfénysüti

Jó cikk lett! :R

Érdekes egy járgány bár nekem nem különösebben tetszik de én is az említett Vissza a jövőbe trilógiában ismertem meg.
Viszont ha jól írtad akkor egy érdekesség: hátul nagyobb átmérőjű tárcsa van benne mint elöl. Ez számomra elég fura és logikátlan. Tényleg így volt szerelve?

Tudomásom szerint ezért se volt egy nagyon keresett autó a maga idejében mert a többi sportkocsi (pl Porsche) sokkal jobb menetteljesítménnyel rendelkezett.

Megnéznék egyet élőben mert a sirályszárnyat mindig is érdekes megoldásnak találtam. Bár nálam ebben az SL300 Gullwing Mercedes az örök favorit. :R

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#23) olbaidhun


olbaidhun
őstag

Nagyon jó cikk! Szeretem a filmet is, nemrég szereztem be BR-en is!

7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/

(#24) Findzs


Findzs
addikt

jó cikk jó volt olvasni, köszi

1 dolog úgy gondolom kimaradt:
John Zachary DeLorean (January 6, 1925 – March 19, 2005)

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#25) Sidaries


Sidaries
őstag

Nem rossz írás, bár pár hiba azért van benne, ha gondolod, akkor írom és kiegészítem.

Mint a Delorean Klub oszlopos tagja szívesen segítek ilyenekben. Akit jobban érdekel a gép annak tényleg ajánlom az általad is linkelt delorean.hu-t és a delorean.blog.hu-t. Ott rettentő mennyiségű információt írunk az autóról, történetéről, John Deloreanről.

Valamint egy érdekesség, hogy a Magyar Delorean Klub itt a Prohardveren alakult ebben a fórumban:
Delorean Fórum

:D

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#26) impalaman válasza Sidaries (#25) üzenetére


impalaman
aktív tag

Rendszeresen szoktam olvasni a blogot és a delorean.hu-t is, mindkettőn érdekes írások vannak. Örülök annak, hogy van Magyarországon is egy közösség ami foglalkozik az autóval.

Live the Dream. :D

[ Szerkesztve ]

(#27) #43960832


#43960832
törölt tag

Pont nemrég olvastam az autóról, nem is tudom mi kapcsán...
Nekem megadatott a lehetőség, hogy a filmben szereplő példányt is láthassam élőben. :)

[ Szerkesztve ]

(#28) csucsbicep


csucsbicep
nagyúr

Ütközni sem kell vele: [link]

(#29) Boxi88


Boxi88
őstag

A filmet imádtam! A kocsi is nagyon magával ragadó volt... talán azért mert időgép volt! :U Most már annyira nem tetszik.

[ Szerkesztve ]

(#30) Sidaries válasza csucsbicep (#28) üzenetére


Sidaries
őstag

Nem azért vettem. :)

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#31) Lalikiraly válasza BiP (#4) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Ezt a témát már nem akartam feszegetni de így van :) a VW Scirocco az a DeLorean Licenszer alapján készült :) mint a többi is.
Namost a Scirocco nál azért került szinte mindegyikre tetőablak hogy ne lehessen átalakítani felfele nyíló ajtósra. más tetó kell a kocsira blabla. Nagyon sokba van legalább 200 ezerbe. Barátom már utánajárt :) Neki egy GTI Sircije van. Egyébként a Scirocco az sárkányt jelent. Hmm azthiszem alakul a következő cikkem :)

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#32) Lalikiraly válasza ^Clown (#14) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Jól emlékeztek, de az a 25 autó már réges régen elkelt :) mikor kihirdették hogy újra összeraknak belőle párat, azonnal elkeltek :) Nem csoda. Egy IKON lett belőle a film révén :) De én a cikkben tárgyilagos próbáltam maradni. Egyébként a DeLorean licenszer alapján készült a Alfa Romeo Giulietta is :) Meg még sorolhatnám. De az Isuzu ról még én sem tudtam. Amúgy abban az időszakban volt menő az Isuzu Gemini is :) Áhh faszom már megint az autóbuziságom jött elő :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#33) Lalikiraly válasza Sidaries (#25) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Szia énis regisztrált tagja vagyok egyébként a DeLorean klubb nak :)
Énis láttam már az autót személyesen. Természetesen cooperálhatunk a témában. Mindent szívesen fogadok. Pláne tesztvezetést :D:D:D Én OT Shown láttam :) Megmutatták a motorját mindent :) Azért azt meglesik a népek az utcán hély :P

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#34) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Jah és köszi a dícséreteket :)

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#35) Sub-ZeRo válasza Lalikiraly (#34) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Ja van szerkesztés gomb is... Nem kellene percenként másnak válaszolni mikor egyben is eltudod mondani mindenkinek amit akarsz... :((( :o :W

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#36) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Jaj, hogy én ezt a filmet mennyiszer láttam... Meg a kocsi is, ebből nem sok szaladgál. :O

(#37) scuynat válasza Lalikiraly (#33) üzenetére


scuynat
csendes tag

és ki vagy ott?

egyébként az OT show-on szerinted kinek az autóját láttad?

[ Szerkesztve ]

(#38) Sidaries válasza scuynat (#37) üzenetére


Sidaries
őstag

Az enyémet láthatta.

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#39) scuynat válasza Sidaries (#38) üzenetére


scuynat
csendes tag

én tudom :))

(#40) Sidaries válasza scuynat (#39) üzenetére


Sidaries
őstag

Hoppá. Nem is néztem a nevedet. :)

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#41) Napfénysüti

Megnéztem a Delorean kulbhonlapot, igényes kis oldal. :R

Viszont egy megjegyzés a cikkhez: ha már egy "sportkocsiról" szól az írás akkor a menettulajdonságokat is bele lehetne írni a cikkbe. Szerintem át is lehetne másolni egyeztetés után a kluboldalról az adatokat.
Így azokat elnézve kicsit csalódás is az autó, azt hittem némileg jobban megy. Egy kérdésem lenne: azt lehet tudni hogy miért ilyen nehéz? Gondolom az ajtó miatt meg hogy így a küszöbök is vastagabbak de elég tetemesnek tűnik az 1244 kg. Talán egy jobb motorválasztással nagyobb siker lehetett volna anno de ezt már ugye sose tudjuk meg. :(

Més que un club!

(#42) Sidaries válasza Napfénysüti (#41) üzenetére


Sidaries
őstag

Hát ez bizony egy hosszú történet, hogy miért ez a motor lett.

A menettulajdonságok:
teljesítmény: 137LE / 208 Nm
0-100 - 10,5 mp (amerikai verzió) 8,5 mp (európai verzió)
végsebesség: 199 km/h
fogyasztás: 8-13l / 100km
önsúly: 1244 kg

A tömege elsősorban az alváz miatt ennyi és az akkori sok extra miatt. Az ajtók darabja pl. 45 kg. Egyébként annyira nem nehéz, mint gondolná az emberek nagy része, inkább a 137 LE a harmatos egy kicsit.

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#43) Napfénysüti válasza Sidaries (#42) üzenetére

Köszi a választ! :R

Majd még átolvasgatom az oldalatokat mert érdekelne hogy miért pont ez a motor került bele. Nálam egyértelműen ez az autó leggyengébb része. Bár azt nem néztem hogy mekkorák a méretei csak abból gondoltam hogy 80 körüli sportkocsiknál ennyi súly is lehetett már sok. :B

Most találtam angol wikin hogy eredetileg Citroen Wankelt akartak bele. Az nem lett volna semmi bár ott más problémák jöttek volna elő (tömítés :U ). De hogy pont francia (Peugeot-Citroen-Volvo) honnan jött?

Colin Chapmen besegített? A dizájn meg Giugiaro? Azért mit ne mondjak vannak nevek a kocsi mögött. :K

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#44) Sidaries válasza Napfénysüti (#43) üzenetére


Sidaries
őstag

Egyébként tényleg nem könnyű, szó se róla.

A fő ok a motorválasztásnál az volt, hogy egy megbízható, olcsón fenntartható, kis fogyasztású motor legyen. A Wankel a fogyasztásnál csúnyán elvérzett. A PRV-6 mindegyik kritériumnak megfelelt, csak az ereje volt kicsit kevés (itt még 170 lóerőről beszélünk). Aztán 1981-től bevezettek amerikában pár környezetvédelmi törvényt, aminek az eredménye egy katalizátor lett és -33 lóerő. Ekkor érte el az autó a végleges 137 lóerejét és 10,5-es gyorsulását.

1980 környékén, amikor az autós újságírók az autót tesztelték, akkor még a 170 lóerős változatot kapták és jellemzően az adequate, azaz elégséges jelzőt használták. Az 1981-es autó viszont általában már a sluggish, azaz lomha jelzőt kapta. Viszont nagyon tiszta gép lett, csak ez senkit sem érdekelt aki sportautót akart venni. :)

Egyébként az autó a globalizáció ékes mintapéldája.
John Delorean apja román, anyja magyar. Angol pénzből, Észak-Írországban, német acélból, olasz formaterv alapján, svéd motorral, francia váltóval, az amerikai piacra gyártotta az autót. Jó, mi? :)

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#45) Napfénysüti válasza Sidaries (#44) üzenetére

Multinacionális végtermék. :D

Azt olvastam hogy a katalizátor nélküli verziók 170 lovasak. Sőt az angol wikin még valami 200 lovas teljesítmény is feltűnt. Kár hogy az amcsik már akkor ennyire odavoltak a "zöldségért" mert az a 33 ló elég sokat tud számítani.
Amúgy a Wankel nem csak a fogyasztás miatt jobb hogy nem lett. Ugye anno szinte az összes autógyár megvette a licenszét hogy majd ők ezzel váltják le az Otto motort. Aztán az NSU még alkotott vele valamit meg a Mazda. Utóbbi az egyetlen aki a mai napig. Vannak hátrányai ahogy tudom a tömítések tartóssága, az olajfogyasztás az ami nem túl kellemes dolog. Ebből tehát jobb a PRA motor. Attól tartok egy jobb motor még inkább megdobta volna az árát. Főleg az eredeti 12.000 $-os árhoz képest ami ugye így is 25.000 $ lett. Csak így meg nagyon lemaradt a konkurensektől. :(
Esetleg Colin Chapmannel kellett volna Mr. DeLoreannak többet konzultálnia. Az öreg nagyon értett a gyenge sportkocsikhoz számomra a mai napig ő az egyik legnagyobb koponya konstruktőri fonton. :)

Més que un club!

(#46) Sidaries válasza Napfénysüti (#45) üzenetére


Sidaries
őstag

Nagyon sokat beszélgettek. Itt írtam róluk nagyon sokat:
Lotus

A Lotus tudott volna jó autót csinálni, de sok kompromisszumot kellett kötni, mert a Lotus manufaktúraként működött, a DMC pedig tömeggyártásban gondolkodott.

Az amcsik pedig akkor voltak oda a környezetvédelemért. Mára ez már elmúlt. :)

A 200 lovas teljesítmény pedig az úgynevezett Stage II. motor. Lehet mostanában venni az autókhoz átalakítókitet, és az újakat is lehet így rendelni. Ez a régi motor fejlesztett változata, 197 lóerős. Ez azért már elég korrekt anyag.

Ezen felül terv szinten megvan a Stage III. is 250 körüli lóerővel, turbóval.

Viszont nem kell félni ettől a motortól sem, mert egy nagyon jól használható, élhető motor. Csak gyorsulási versenyre nem kell menni vele. :)

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#47) Napfénysüti válasza Sidaries (#46) üzenetére

Akkor azért lehet valamit Chapman ötleteivel faragtak.

Egy ilyen Stage II-III motor azért már elég derekasan mozgatta volna. Ha jövőre eljutok OT expóra és ott lesz a géped megszemlélem majd. :)
Szoktál vele közlekedni vagy inkább csak garázsban tartod féltve?

Més que un club!

(#48) Sidaries válasza Napfénysüti (#47) üzenetére


Sidaries
őstag

Az autó nagy részét a Lotus készítette. Az alváz egy az egyben a Lotus Espirit alváza.

Természetesen közlekedek vele. Éppen hétfőn megyek vele Írországba a 30 éves találkozóra. :)
Eurofest 2011

I am the Visionaire, follow me if you dare...

(#49) Tüzi válasza ^Clown (#14) üzenetére

Amit én olvastam, abban nem 20-25 autónyi alkatrész volt lefotózva/galériázva. Inkább pár ezer... :) Nem volt drágább (kicsivel csak) mintha akkor vettél volna egyet. Összegileg :)

どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。

(#50) Lalikiraly válasza Sub-ZeRo (#35) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog

Jah jah jah tudom, csak midníg elfelejtem :D Bocsiiiiii

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.