Kobaltból meg egyre kevesebb kell bele, a Tesla is ezen ügyködik, hogy ne is kelljen, de alig használ már. Például ez is drasztikusat fejlődött a 10 évvel ezelőttihez képest...
A Tesla valószínűleg LFP (LiFePo4) akksit fog használni a Model 3-ban, ez az az "új" akksi, amibe nem kell kobalt. A hátránya, hogy az energiasűrűsége alacsonyabb, mint a NCA (LiNiCoAlO2). Szóval nincs kobalt, viszont ez az akksi valószínűleg vagy nehezebb lesz, vagy kisebb lesz a tárkapacitása.
A jövőt én sem látom, de egyre több technológiai akadályt vélek felfedezni ahhoz, hogy bízzak abban, hogy a fejlődés töretlen lesz.
Ami az alternatív akkutechnológiákat illeti, a lítiumakku a hetvenes években lett kikísérletezve, az első, boltokban kapható lítium akkus eszköz 1991-ben jelent meg a piacon. Negyven év eltelt, és most értük oda, ahol állunk. Egyelőre semmi ilyesmit nem látni más technológiákkal. Sokféléről érkezik hír, de konkrét alkalmazás nem látható.
[ Szerkesztve ]
Forget your troubles, c'mon get happy