Szerintem itt sokak jelentősen alulbecslik az elektromos autók környezetterhelését. Egy EU-s brosúra szerint a benzines gépjárművek szén-dioxid-kibocsátása teljes élettartamra vetítve kb. 220g/km, az elektromos autóké kb. 170 g/km (a jelenlegi EU-s energia mix alapján)
(forrás - utolsó grafikon).
Megjegyezném, hogy ez annak az EU-nak a becslése, ami jelenleg tűzzel-vassal próbálja rákényszeríteni az autógyárakat, hogy álljanak át az elektromos autók gyártására.
(Az autógyárak lobbistái(?) ennél csúnyábbakat is állítanak: "Egy idén megjelent, Christoph Buchal fizikusprofesszorral közösen írt tanulmányban azt mutattuk ki, hogy a német energiamix tekintetében egy elektromos autó valamivel több szén-dioxidot bocsát ki, mint egy modern dízelautó. A VW által később publikált adatok megerősítették, hogy az e-Golf valamivel több szén-dioxidot bocsát ki, mint a dízel Golf a német energiamixen belül. (Ha a teljes európai energiamixre vetítjük ki az összképet, amelybe beletartozik a francia atomenergia nagy hányada is, akkor az e-Golf valamivel jobban teljesít, mint a dízel.)" (forrás).)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''