Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#431) freeknight válasza bambano (#420) üzenetére


freeknight
őstag

Én alapvetően nem vagyok a villanyautók pártján, de azért nagyon komoly zavar van nálad az erőben.

Először is, amit tisztázzunk, a g astra 500k, a tesla meg 20 millió. Csakhogy szemléltessük, kicsit más koordináta-rendszerben mozognak ezek a kocsik, és a vásárlóik is.

- Nem, nem kell a teslát bécsbe hordani, csak ameddig garanciális. Ahogy a g astrát se hordod márkaszervizbe így 20 éves korában, jó a sarki szerelő is. Mivel kicsit több g astra fut az utakon, mint tesla, nyilvánvaló, hogy többen is értenek hozzá, de budapesten 1 hely biztos van, ahol bármilyen tesla modellt viszel, hozzá fognak tudni nyúlni.

- Hatástalanítva van? Miért, mi az a g astra, bomba? :D Nem igazán tudom ezt a mondatot értelmezni. Gondolom arra gondolsz, hogy egy cseppet nagyobb akku van a teslában nagyobb feszültségen, de nem fog megrázni senkit, amíg nem kezdik el egy csípőfogóval vagdosni a fesz alatt lévő vezetékeket, de ez a g astrában sem egészséges.

- Nem kell hozzá 15 plecsni, hogy szereljék az e-autót. Sőt, magyarországon jelenleg nincsen szabályozva, hogy autószerelő képzésen kívül kell-e valami más is, hogy nagyfeszültségű hibrid/elektromos autókat szereljenek. Nyilván az a szerelő, aki ebbe a bizniszbe bele akar fogni, az el fog végezni valamilyen tanfolyamot, pusztán jól felfogott önérdekből, hogy ne csapja agyon az áram az emelő alatt. Egyébként vannak már erre szakosító tanfolyamok az országban, nem is egy, ahogy a márkakereskők is szerveznek ilyen képzéseket házon belül. Jelenleg megy is a harc, hogy ez elismert képzés legyen, az autógyárak és a szerelőműhelyek részéről is, az okj utáni rendszerben valószínűleg erre is gondol majd a jogalkotó.

- Ismétlem. G Astra 500k, Tesla 20 millió. Nyilván többe fog kerülni szervizelni is. Aki Teslát vesz magának, valószínű ezt tudja, és ki tudja fizetni a többletköltséget.

- Az a műhely, amelyik ért hozzá, a tesláról is meg tudja mondani pár perc alatt, mi baja van. Ahogy a g astrával is lehet lyukra futni, láttam én már olyan g astrát, aminél 700ezer rálocsolása után sem tudták megmondani, miért rángat a kocsi :)

- fent már írtam én is, nem kell bécsbe hordani.

- A g astrád kevesebbe kerül, mint a kereskedő sikerdíja, amennyiért elpasszolta a teslát. Elemi dolog, hogy többe kerül szervizeltetni.

- Lehetséges, hogy várni kell a tesla alkatrészekre, és nem lesz kész 1 nap alatt. És akkor mi van? Aki 20 milliót el tudott költeni a kocsira, nem fog ott állni letolt gatyával, mert kihullott alóla az autó. Például elhoz egy Octaviát a cégétől addig, vagy ami valószínűbb, van még otthon 2-3 másik autó is, amibe át tud ülni.

A többiben egyetértünk, de azért érzékeljük, hogy Teslát nem azért vesznek az emberek, mert spórolniuk kell az üzemagyagköltségen, és csak ez lebeg a szemük előtt.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.