Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#41) Füleske válasza Somatom (#39) üzenetére


Füleske
addikt

A szolgáltató már pánikol is. Holnaptól mindenkinek elektromos autója lesz és mindenki egyszerre fog, csak otthon tölteni. :)
Jelenleg is már a többletáram a gond a szolgáltatóknak és ez várhatóan a jövőben még fokozódik a terjedő napelemek miatt. [link]
2024 - től meg is szűnik a nullszaldós elszámolás.

(#42) Vesa


Vesa
veterán

Látom jól hozod a tipikus magyar irigy prolit!
Klasszikus...

A cikkhez: Kicsit több infót még olvastam volna, bár az is igaz, hogy tele a net már ezzel, ha nagyon akar az ember, mindent megtalál a témában ezerszámra.

Magam részéről nem a hatótáv a váltás gátja, hanem a töltés időtartama. Az addig rendben van, hogy vannak töltő állomások és ezekhez lehet tervezni az utat, de arról általában nem szól a fáma, hogy ezek javarésze max 2, esetleg 4 állásos eszköz, tehát ha odaérek és mindegyiken lóg valaki, akkor igen jelentős várakozás elé nézek. Az otthoni töltés sima ügy, de második autónak drága csak azért, hogy munkába járjon vele az ember. Kell mellé egy másik is, amivel el lehet utazni messzebbre anélkül, hogy izgulni kelljen a töltőállomás foglaltsága miatt.
Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#43) nullpoint


nullpoint
senior tag

Először röhögtem hogy 2-3km-re minek autóval vinni a gyereket (nem a havaseső orkán esetről van szó). Aztán eszembe jutott hogy ismerek olyat aki konkrétan 350 méterre viszi a gyereket autóval az oviba. :D :D

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#44) Somatom válasza Füleske (#41) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, a napelem is ilyen behúzás. A megtérülésbe belekalkulálják a szolgáltatónak eladott áramot. Csak az a bibi, hogy a szolgáltató nem akarja megvenni, hanem kényszerítik rá. Más lesz a matek, ha ez a kényszer megszűnik és a szolgáltató fityiszt mutat, mert nappal nem kell neki az áram. Ugyanez lesz az autó töltéssel is. Eleinte ingyenesek voltak az oszlopos töltések, de már kezdik fizetőssé tenni. Mennyi idő után? Két év? Csak idő kérdése, hogy az otthoni töltésnek is külön tarifája legyen. Az ingyen parkolás sem fog örökké tartani.
Az én felhasználói szokásaimhoz amúgy sem passzol az e-autó. Inkább a dízel autó + e-bike. Az viszont biztos, hogy a dízelbe rakatok olyan állófűtést, ami a vizet is melegíti. Cirka 1200 Euró, ami sztem nagyon megéri. Úgy már nem gond, ha csak napi pár Km -t megy az autó (mondjuk, arra meg inkább benzines való).

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#45) nevemfel válasza Vesa (#42) üzenetére


nevemfel
senior tag

Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!

Fosszilis energiahordozónak hívják, és 1 perc alatt beletöltöd egy sima acéltartályba, amit üzemanyagtanknak neveznek. Bámutalos, hogy manapság mire képes a technika.

Forget your troubles, c'mon get happy

(#46) Vesa válasza nullpoint (#43) üzenetére


Vesa
veterán

MOndjuk azért kell autóval vinni, mert gyalog fél órával tovább tart és a szülőnek időre be kell érnie a munkába is...de számos egyéb oka is lehet. Szeretem, amikor valaki kizárólag magából és a saját életéből indul ki, mintha az valamiféle általános érvényű valami lenne és mindenki azt az életet élné...

nevemfel
Látom felfogtad, amit, és amiért írtam...ja nem..

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#47) nullpoint


nullpoint
senior tag

Lehet nem egy cikket olvastunk, itt valami olyat láttam hogy az anyataxisofőr odaviszi a gyereket a helyszínre, majd visszatér a kiindulási pontra.

A kedvedért mégegyszer átolvasom, hátha csak összefolytak a betűk a szemem előtt és rosszul értelmeztem.

:U

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#48) nevemfel válasza Vesa (#46) üzenetére


nevemfel
senior tag

Felfogtam. Akkor másképp fogalmazok: Azt aztán várhatod.

Forget your troubles, c'mon get happy

(#49) Somatom válasza Vesa (#46) üzenetére


Somatom
veterán

Azért az elég speciális eset, ahol 5-10Km -re nem elég egy elektromos bringa gyereküléssel, vagy utánfutóval. Nekem a bringa mellé volt tartaléknak egy klímás Daewoo Kalosom, 95 ezer Km -rel, tökéletes műszaki állapotban, cirka 500 ezer Ft értékben (420 -at fizetett a biztosító a TK -ra). Ez így, együtt max. 2 milla és akkor az egy igen ütős bringa, amin biztos, hogy nem izzadsz meg a melóba tekerésnél.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#50) FeRRaR1 válasza D1Rect (#2) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nincs így ezzel mindenki.

Nagyon nincs készen ez az elektromos autózás dolog még. Volt egy nagy hatótávos Zoém, 400km. Ezt soha nem tudta, de a 280 megvolt ha nem kellett klímázni meg nem mentél autópályán.

Télen 6 fok alatt ez leesett 145 km-re a fedélzeti szerint, de ha világítottál, fűtöttél, zenéltél akkor már inkább 110 alatt volt a VALÓS megtehető táv, de ez sem igaz mert nullára nem merítheted. Illetve nagyobb tempón 120 felett sokkal gyorsabban ette a kilométereket.

Az év felében minden nap tölteni kellett szinte, pedig nem futottunk hosszú távokat. Reptéri fuvar télen szülőknek? Reggel beszállok, 140-es hatótáv úgy hogy a töltőről szedem le. Reptér 62 km oda, meg vissza is és nem mertem elindulni, átültem a benzinesbe.

Másfél év után elegem lett. Rettentően rossz fedélzeti rendszer, olcsó megoldások tömkelege mindez drágán, hirdetett hatótávval még nyáron sincs köszönő viszonyba, töltőoszlopok vagy foglaltak vagy nem működnek sokszor ha kimerészkedtünk a városból.

Eladtam és vettem olcsóbban egy hibrid Lexust, ami minden téren földbe döngöli. Kényelem, hely, pakolhatóság, minőség, zene, meg úgy átgondolt az egész, érződik hogy itt mindenen erősen gondolkoztak az előddel ellentétben. Néztünk i3-ast mi is, de kisebb mint a mini Zoé, a hatótávja közelében sincs (csak képzelni merem milyen lehet télen). De legalább drágább és a speckó gumi ami van rajta lufi könnyedséggel lyukad de legalább az is méreg drága és csak a bridgestone gyártja.

Regényt írhatnék, városba, csak és kizárólag akár jó is lehet második autónak, de ahhoz legalább egy Leaf 2 vagy Model 3 kell szvsz, hogy ne legyen hasogató fejfájásod a nap végére.

Szóval részemről köszönöm, a következő 10 évben még nem veszek elektromost, és utána sem biztos.

(#51) #89309696


#89309696
törölt tag

Nem kell sajnálni az autót, használati tárgy, mint minden bármi más is. Ha 2 Km-re kell vele járni akkor 2 Km-re. Ki nem szarja le, ha az autónak nem optimális, nekünk embereknek se sok minden optimális, foglalkozik vele valaki?

Elektromos autó nagyon fasza, csendes, jól megy, nincs váltogatás, egypedálos használat. lokálisan nem pufog stb. nekem is kéne, de még nagyon messze van az, túl sok a kompromisszum. Oltári drága, hatótáv épp elég ha spórolsz vele, lassan tölt, dögnehezek, elveszi a helyet az akku, gagyi beltér az olcsósítás miatt stb., de majd eljön az ideje.

Én egy kicsit elkapkodottnak tartom a vásárlást, jobban körülnézhettél volna a piacon, szerintem nem az i3 a legjobb döntés, de nem fogod megbánni ezt se. Golf jobb lett volna ha már az lett felhozva, igaz az akkuhűtés, de ha egyszer ovijáratos az autó nem mindegy, hogy napi 3 villámtöltés után lelassul? Mész vele valamikor 600Km egyszerre? :F

Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata, azóta ezerszer több kedvvel ülök az autóba. A motorja már annyira nem is érdekel mivel megy, mindkettőt kedvelem, csak ne legyen alulmotorizálva, utálom a gyenge autókat egy kínlódás velük közlekedni.

[ Szerkesztve ]

(#52) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Egy biztos: nekünk nem lesz elektromos motorral hajtott autónk.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#53) Vesa válasza #89309696 (#51) üzenetére


Vesa
veterán

"Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata,"

Részemről detto!
22 évvel ezelőtt ültem bele először egy automata 7-er bmw-be, azóta a hatodik autómat fogyasztom -plusz a páromét-, és mondhatom, hogy kézi váltós autóm azóta sem volt, és soha többet nem is lesz.
Volt olyan ismerős, akinek segítettem autót venni, tolta a jól bevált "szeretek kézzel váltani, érezni akarom az autót" mantrát, aztán miután rábeszéltem egy automatára, 1 hónap múlva közölte, hogy soha többet nem akar kéziváltóval szarakodni.

Elektromost meg majd akkor, ha épeszű áron, épeszű akkumulátor technológiával lehet kapni, aminek a töltése nem vesz sokkal több időt igénybe, mint egy normál tankolás. A tanulópénzt fizessék mások.

A tudomány a valóság költészete!

(#54) UnA válasza Vesa (#46) üzenetére


UnA
Korrektor

Akku: én semmilyen szinten nem vagyok szakértő a témában, de amennyire ismerem, a töltés és az energia leadása is anyagszerkezeti változás, emiatt az 5 perces töltés leginkább egy robbanásszerű folyamatnak tűnik. Szóval nem valószínű ;)

(#55) HussarF válasza -vitya- (#38) üzenetére

Felismertelek Alfa Amore-ről :)
Azért, ha jön a villany Alfa, akkor dobd ezt a rossz bajort és vissza a kígyóshoz! :D

Így új autó vásárlás előtt állva, én is elgondolkoztam a Tesla-n, de viszonylag hamar elvetettem. Biztos, hogy nagy királyság, meg minden, de nekem egyelőre nem ez kell.

Egyébként, akik a hálózatot féltik, szerintem nem kell túlzásokba esni. Fejleszteni mindenképpen kellene, villanyautó nélkül is. És nem fog megjelenni egyik napról a másikra 1M villanyautó az országban. Amilyen sebességű lesz az átállás, azt valószínűleg simán leköveti majd a hálózatfejlesztés. Erre az MVM is készíttetett már elemzéseket és nem olyan katasztrofális a helyzet. Inkább a "zöld"energiával kapcsolatban szokott menni a hantázás. Jó dolog ez a szél meg napenergia, de egy atomerőmű még jobb.

[ Szerkesztve ]

(#56) ncc1701


ncc1701
veterán

Fura vagy.

Amúgy ha használt elektromost keresel minimum 150km hatótávval, akkor az első, ami 5-6M magasságában beesik, az i3. Tudom, mert a héten kellett néznem, cégnél fizetős lesz a parkolás.

(#57) Samus


Samus
addikt

Eléggé irigyellek. Nem a BMW miatt, hanem az eszmefuttatás miatt. Nekünk is ezért lenne jó egy full elektromos autó, a sok rövid táv miatt. De amíg ilyen áron mennek, addig a kisember nem ezzel fog járni...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#58) Vesa válasza UnA (#54) üzenetére


Vesa
veterán

Számos megoldási lehetőség létezhet, persze ezek jelenleg csak elméleti szinten. Az is megoldás lehet, ha az akkuk méretét drasztikusan csökkenteni tudják (ami nem lehetetlen, csak nézd meg mennyivel mentek össze az elmúlt 20évben azonos teljesítményen), mert ebben az esetben akár egyfajta "energiacellaként" cserélhetővé is válna (ezzel egyébként a Tesla is kíséreltezett, de jelenleg nem járható út). A csere pedig simán lehet 5 perc, az újratöltést pedig megoldják ipari keretek között (a gázpalackokhoz hasonlóan).

Ezen kívül, számos teljesen új elven működő akkumulátor fejlesztáés is fut, melyeknél eleve szempont a gyors tölthetőség. Ez már csak azért is létfontosságú, mert a Föld Lítium készlete megnövekedett kitermelési szint mellett is maximum 50évre elég, ami egyértelműen nem teszi lehetővé a jelenlegi litium-ion akkukra való hosszú távú tervezést.

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

(#59) -vitya- válasza HussarF (#55) üzenetére


-vitya-
őstag

Igen, az i3 előtt a Giuliát vártam, hogy megveszem majd ;-)
De aztán a méregzöld palást letakarta a kígyót! És kedvenc márkámat meg épp csak azért szidom, hogy ennyire lemaradt a jövőlátásban, a gondolkodásban.
Mild hibrid amit ki tudnak hozni, így 2021-ben talán? Nagyon eltévedtek.

Giuliába beépítenének egy 60-80kwh akkut, jó motorral, már fizetném is be.

-=Витя=-

(#60) Noukoum válasza Somatom (#28) üzenetére


Noukoum
veterán

“ Most közel 4 milló autó van Magyarországon. Mi lesz, ha ebből mondjuk egymillió elektromos lesz?”

Jelenleg nincs 20ezer elektromos autó Magyarországon, szerinted mikorra lesz 1millió?
Könyörgöm annyi baromság terjed a köztudatban, legalább itt ne terjesszétek őket..

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.