Értem, amit írsz, de ettől továbbra is igaz, hogy az első három kilométeren belül az elektromos jármű kevésbé szennyezi a környezetét, mint a belső égésű. Helyben mindenképpen kevesebb szennyeződést tol a levegőbe.
Van egy három éves Ford Transit Connect dízel (adblue) autónk. Tavaly szeptemberig naponta egy kört ment, nagyjából kétszer 25km. Azóta átszervezés miatt naponta kétszer 9-11 kilométert fut városban, a torlódások mértékétől függően választott útvonallal.
Nyáron nincs gond. Télen a forgalomtól és a hőmérséklettől függően 2-3 hét alatt telik meg a dpf.
Amikor szól az autó, hogy autópályára kellene menni regenerálni, előveszem a táblagépet, obd2 bt kapcsolat és kb félóra motorjáratás kétezres fordulaton a regenerálás befejezéséig. Horrorisztikus mennyiségű szén-dioxid kibocsájtás mellett.
Télen többször fordult elő, hogy a 11 km nem volt elegendő a motor, regenerációhoz előírt hőmérsékletének eléréséhez.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!