Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ivana


ivana
Ármester

Rozsdamentes acélból nem lehet bringavázat csinálni. Ez sima hiten (gázcső). A jobb acél vázak cro-mo ötvözetek, ezek erősebbek ezért vékonyabb falú váz készíthető, de ezek is rohadnak, bár kevésbé, mint az olcsóbb darabok.

(#2) Ellia


Ellia
addikt

Csak egy tipp, azt a zárat dobd el jó messzire és vegyél egy normális Ulakatot. Oké, hogy jó áron vetted, sokat se költöttél rá, de nem hiszem, hogy ürülnél neki, hogyha egy körömvágó ollóval is lazán elvágnák...

(#3) Kolondrum


Kolondrum
félisten

A bicikli sem olcsó hóbort, de ez nem vészes.

(#4) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Jó gépnek néz ki.Mindenesetre egy alapos első-hátsó agy zsírozást beiktatnék,ha már évekig állt.A középsőt is le lehetne,ha lehet,de valószínűleg monoblokkos,így azt is cserélném.A váltóknak legalább egy kis Wd 40.Az összes bowdent szintén.Lehet kapni zsírspray-t is,az is jó.Ha nem működik rendesen a hátsó váltó,illetve úgy működik,ahogy írtad,akkor kinyúlt a láncod,kuka.Saját tapasztalat.Egyébként lehet kapni lánc nyúlás mérőt is,de pontatlan váltás nagy eséllyel a lánc hibája,hacsak nem sérült a hátsó váltó,annak következtében,hogy ráesett a bicó.Na most,ha láncot cserélsz,van egy ilyen íratlan szabály,hogy első hajtóművel,váltóval,hátsó lánckeréksorral,váltóval illene cserélni.Mindenesetre egy lánccserét megpróbálnék.Használd egészséggel,sokáig. ;)

(#5) wody21 válasza Jack Hunter (#4) üzenetére


wody21
tag

Jaj, azért nem minden úgy működik, ahogy itt megpróbáltad leírni.

2003 óta tekerek suliba, majd munkába + természetesen hobbi is (utóbbi két évben sajnos már inkább csak hétvégén sikerül gurulni). Rengeteg elkoptatott gumi, lánc, fogaskeréksor, lánctányér, milliónyi defekten vagyok túl, előfordultak kínlódások hajtással, váltással stb...

- WD-40 nem jó mindenre, tisztogatni ok, de kenni nem fog, tehát ésszel kell használni. Zsírspray totál más dolog, nem felcserélendő ez a kettő.
- A posztban leírt, hátsó váltó esetében tapasztalt tüneteket nagyon kis eséllyel okozhatja "kukázni való lánc". Simán csak a hátsó váltó beállításának kérdése. Ha a lánc elkopott, túlnyúlt lenne (ugyanúgy kopott fogaskeréksorral), akkor a leggyakrabban használt (=legkopottabb) fokozatban ugrálna erőteljes tekeréskor, vagy ha már majdnem kukás, akkor például a legkevésbé használt fokozatokban ugrálhatna.
- Ha valóban cserés' lenne a lánc (továbbra sem hiszem, hogy esetünkben az lenne), akkor a legbiztosabb megoldás a lánc + fogaskeréksor csere, illetve ellenőrizni a lánctányérok állapotát - ha cápafogas, akkor azt is hamarosan kell majd cserélni. Mivel ezen a gépen nem alu lánctányérok vannak, ezért azok nem kopnak olyan hamar.

".Na most,ha láncot cserélsz,van egy ilyen íratlan szabály,hogy első hajtóművel,váltóval,hátsó lánckeréksorral,váltóval illene cserélni.Mindenesetre egy lánccserét megpróbálnék."
- Ilyen íratlan szabály nem létezik, hajtóművet, váltót miért kéne cserélni? Ha lánctányérra gondolsz, az előfordulhat, de előbb említettem, milyen esetben lehet annak a cseréje elkerülhetetlen. Lánc cseréje önmagában viszont az esetek túlnyomó részében teljesen értelmetlen - a lánc + fogaskeréksor együtt dolgozik, és együtt kopnak össze - ha pl. 1000 km futás után próbálna valaki kizárólag láncot cserélni, akkor nagy eséllyel ugrálna akár majdnem az összes fokozatban az új lánc. Akik sokat tekernek (évi 6-8000km és efölött) azok közül vannak, akik két (három?!) láncot használnak egy soron, és párszáz km-enként rotálnak. Így OK a lánccsere, de ez meglehetősen spéci módi. :)

A poszthoz:
Használd egészséggel a Hydrát! Úgy rémlik ez a 2002-es évjáratú Magellan Hydra lehet - akkortájt ment ez a funky "Comic Sans lookalike" betűtípus az alsó vázcsövön :)
Én jelenleg is ugyanezen évi Magellan vázzal szerelt bringát hajtok legtöbbet - csak az pont a modell lineup másik végén helyezkedett el akkoriban (Easton alu csöves Pyxis Team :) )

[ Szerkesztve ]

(#6) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

:N

(#7) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

köszönöm a tanácsokat!
Szóval 17 éves? Ahhoz képest tényleg jó állapotban van. (kivülről legalábbis, nem tudom belül mennyire eszi a rozsda)
Mikor megvettem, utána szerelővel átnézettem, azt mondta rendben van.
A lánc szerintem nincs megnyúlva, mert nem ugrott még meg sose, a lánckerekek sem kopottak, nem hiszem, hogy túl sokat ment vele az előző tulaj(ok). A láncot, váltókat Lidl-ös láncolajozó spray-vel kenem.

[ Szerkesztve ]

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#8) ivana válasza Jack Hunter (#4) üzenetére


ivana
Ármester

van egy ilyen íratlan szabály,hogy első hajtóművel,váltóval,hátsó lánckeréksorral,váltóval illene cserélni

Egy normális sor elfut 2-3 láncnyit, egy hajtókar tányér 2-3 sornyit. A váltóba meg max. görgők kellenek. Jobb láncok országúton kibírnak akár 6-8 ezret.

(#5) wody21 ha pl. 1000 km futás után próbálna valaki kizárólag láncot cserélni, akkor nagy eséllyel ugrálna akár majdnem az összes fokozatban az új lánc. 1000km még a legolcsóbb láncoknak sem kéne probléma legyen.

(#9) MineFox54 válasza Jack Hunter (#6) üzenetére


MineFox54
őstag

Szimpla butaság amit írsz.

(#10) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Frissítve 2021.06.17.
Mivel gyakorlatilag új a hajtáslánc, megy mint a golyó :) Most meg centirozni kéne megint. Hihetetlen hogy nem lehet szegély nélküli bicikli utakat csinálni.

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#11) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Frissítve

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.