Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Gdi


Gdi
senior tag

Nem értek a lovakhoz, szóval a kérdésem, hogy a fólia miért akadálya a műszaki vizsgának?

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#2) Lord Myn válasza Gdi (#1) üzenetére


Lord Myn
senior tag

Első szélvédőre + ablakokra, elvileg nem engedélyezett a fóliázás vagy csak nagyon kis mértékben lehet engedélyezetten sötétíteni és kell róla külön papír is.

Én az 1 éves Opelemmel jártam úgy, hogy a kötelező szervíz után elkezdett emelkedni a vízhőmérséklet, leállítottam és megnéztem: kiderült elfelejtették visszatekerni a tartályon a sapkát, majd' az összes fagyálló elment a kb. 60 km-es út alatt, amíg nem vettem észre. Amikor visszamentem és rákérdeztem, csak annyit mondtak, hogy elnézést... :U (bár Mo-n már, sajnos, ez is valami). Úgyhogy többet oda nem viszem az autót.

"War does not determine who is right - only who is left."

(#3) elithun


elithun
őstag

Én is szeretem a kocsim szerelgetni, de ha lenne egy 6 éves Luxury kivitelű 320d-m, akkor már én sem szeretnék azzal bajlódni, hogy kapcsolókat szerelgetek, borotvával takarítom az üveget, meg olcsóért utángyártott alkatrészeket vadászok, stb.

Szerintem ez nem mentalitás kérdése, hanem ekkora értékű autónál már inkább embered van ezekre a feladatokra, és elvárod, hogy minőségi munkát végezzenek.

[ Szerkesztve ]

„Minden egyes tapasztalat közelebb visz a megértéshez.”

(#4) Cifu válasza Gdi (#1) üzenetére


Cifu
nagyúr

A 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 97. §-a szerint szabályozot műszaki előírásokban szerepel, hogy a szélvédőn csak a felső sávban (meg van határozva, milyen vastagon), a B oszlop elötti, elülső ajtók ablakain pedig 70%-osan, vagy annél jobban átlátszó fóliát lehet használni. A B oszloptól hátrafelé nincs meghatározva ilyen korlátozás. A fólia felhelyezésekor az ablak és a fólia közé H vagy AF jelölést kell elhelyezni, illetve ellenőrzéskor be kell tudni mutatni a műbizonylatot, hogy szakszerű és szabályos a fólia.

A gyakorlat az, hogy a rendőrök többsége nem is foglalkozik vele, a műszaki vizsgákon meg "áttolják okosba" a szabálytalan autókat.

Tippre a BMW első gazdája valami olcsóbb sötét fóliát rakot fel (azért a jobb minőségű fóliáknál a ragasztót nem ilyen problémás leszedni tudomásom szerint), és eddig mindig "áttolták" a vizsgán az autót. Az új gazdája sem foglalkozott vele, ami egyébként megmosolyogtató - tisztában kellett lennie, hogy ebből gondja lehet, tehát már vásárláskor gondolnia kellett volna erre.

Mondjuk tetszik, amikor a prémium árkategóriás autók gazdái prémium eljárást várnak, és nem kapják meg, akkor még mindig márkahűségről, kapcsolatokról beszélnek. Megérdemlik. :)

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#5) Petyyyyy válasza Cifu (#4) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nagyon jó a szó. Egy normális fólia x év visszaszedési garanciával jár, ami azt is jelenti hogy nem kell kicserélni az üveget a ragasztó maradék miatt. A többivel pedig egyetértek.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#6) pet007


pet007
aktív tag

Egyreszt nem mindenkinek van affinitasa szerelgetni, masreszt te visszamentel volna megkoszonni hogy szetcsesztek az autod? ;]

(#7) Cifu válasza pet007 (#6) üzenetére


Cifu
nagyúr

A Leier sem fedhetettlen eme történetben, de especiel a kocsi tulaja is kérdőjeles, hiszen végül is az egész történet problémája az első ajtók oldalablakaira felhelyezett, feltehetően gagyi és a jogszabályoknak nem megfelelő fólia - innentől az esztétikai és műszaki állapotból hibátlan autó megfogalmazás már nem áll meg...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) bambano válasza Cifu (#4) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

"A 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 97. §-a szerint szabályozot műszaki előírásokban szerepel, hogy a szélvédőn csak a felső sávban (meg van határozva, milyen vastagon), a B oszlop elötti, elülső ajtók ablakain pedig 70%-osan, vagy annél jobban átlátszó fóliát lehet használni.": nem jól mondod, nem ilyen szabályozás.

A hivatkozott szabályozás azt mondja, hogy a szélvédőnek a ráeső fény 75%-át, az oldalüvegnek a 70%-át át kell engednie minden esetben. Ez azt jelenti, hogy a szélvédő és a ráragasztott fólia EGYÜTTES áteresztő képességének el kell érni a 75%-ot, az oldalablak és a ráragasztott fólia esetén 70%-ot.

mivel az üvegek elsöprő többsége gyárilag színezett, ennek következménye, hogy gyakorlatilag tilos fóliázni.
Kivétel a szélvédő felső szélétől lefelé addig a vonalig, ameddig a napellenző kiakar lehajtva.

Tehát a te általad írt és az én általam írt között az a különbség, hogy te a fólia áteresztő képességét írtad, én meg a komplett üveg+fólia rendszerét.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) Cifu válasza bambano (#8) üzenetére


Cifu
nagyúr

Jogos az öt pont, tényleg teljes átlátszóságot ír.

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#10) marositech válasza Cifu (#9) üzenetére


marositech
senior tag

De a tulaj szerint már így vette a kocsit. Csak arról nincs infó, hogy 2012-óta "elsőtulajos" vagy nem.
Ha ez a verzió érvényes, akkor 6 évig senkinek nem tűnt fel, hogy van egy fólia? Átment 2 műszakin csak úgy?

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#11) mephi666 válasza marositech (#10) üzenetére


mephi666
nagyúr

...nézz körbe az utakon, milyen autók mászkálnak műszakival :DDD a fólia a legkevesebb

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#12) Petyyyyy válasza marositech (#10) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nem láttuk - vagy legalábbis én nem - milyen fólia volt az oldalsó ablakokon. Azok általában kevésbé színezettek, mint az első szélvédő és simán fóliázható úgy, hogy az szabályos is maradjon. Szóval nincs kizárva hogy probléma nélkül szerepelt a vizsgákon.

Persze most naív vagyok és feltételezem hogy nem a hátsón lévőkhöz hasonló volt fent.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#13) bambano válasza marositech (#10) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha 2012-es, akkor 2016-ban volt egy vizsgája, és utána most következik a második. tehát egy vizsgán csúszott át.

a fóliához való hozzáállás minden vizsgáztatóhelyen más és időben is változik, illetve attól is függ, hogy melyik vizsgabiztost küldik vizsgáztatni. van, hogy minden fóliáért rapli van. van, hogy a vizsgabiztos megérkezik egy koromfeketére fóliázott autóval, és akkor minden autó átmegy csúszópénz nélkül. van, hogy megkapja a lecseszését a megyei fővezető, és ettől az, ami tegnap még simán átment, ma már főbelövés.

a privát magánvéleményem az, hogy enyhíteni kellene a szabályokon egy ésszerű mértékig. mert az, hogy egy modern autóra egy betörésvédő és/vagy hővédő fóliát sem lehet felrakni, szerintem túlzás, és nem akadályoz semmiben. mikor tizenx éve vettem az akkori autómat használtan, az koromfeketére volt fóliázva, engem zavart a vezetésben. kifejezetten nem bántam, hogy a vizsgabiztos leszedette.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) mephi666 válasza bambano (#13) üzenetére


mephi666
nagyúr

nálunk tervben van, hogy a b-oszlop mögött körbefóliáztassuk az f-et, mivel nincs klíma és pár fokot jelenthetne nyáron... mellesleg jó lenne, ha nem égetné ki a hátul ülők szemét sem a nap :K nem a sötétítés a lényeg, hanem a praktikum... szélvédő felső részére szintén hasznos lenne egy sáv, hogy ne kelljen annyiszor vatanent nyomni :D (én úgy tudtam, hogy b-től hátra is műbizis fólia kell, abba nem köthetnek bele műszakin)

ui: céges kocsi (peugeot 208) b-től hátra valami brutál sötét... sötétben parkolóból kiállni oroszrulett vele, mert szó szerint semmit nem látni... fényszórót még észrevenni, de ha ott császkál egy sötét ruhába öltözött gyalogos, az ugorhat

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#15) marositech válasza bambano (#13) üzenetére


marositech
senior tag

Nem 2 évente van műszaki?

Ha meg ez a gyári állapot, akkor minek kötekedik? Egy ilyen embernek, mint az elszenvedő fél, minek tenne rá fóliát?

Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)

(#16) dugo_ válasza marositech (#15) üzenetére


dugo_
veterán

4 év felett 2 évente. Az első 4 évben új autó esetén nincs.

(#17) Petyyyyy válasza marositech (#15) üzenetére


Petyyyyy
addikt

A legtöbb jármű esetén a vadonatúj példányokra 4, az első forgalomba helyezést követő harmadik naptári éven belül 3 évre adják meg a műszaki vizsgát, azon túl azonban már csupán kétéves hosszabbítások léteznek, s az autóbuszok, trolibuszok, személytaxik és személymentők esetén egyetlen évre szól a műszaki vizsga érvényessége.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#18) industrial


industrial
tag

Ha nem volt műbizonylat vagy utólagos bejegyezve a forgalmiba mint átalakítás vagy Af szám akkor jogos a fólia levétele. Illetve lehetséges hogy megmérték a fény áteresztést..meglehet. Nem szokták...de ha korábban egy műszaki vizsga ellenőrzésen ilyenen buktak meg akkor jogos lehet az elővigyázatosság...ugyanis nem 30 ezres bírságok vannak hanem..millios tételek.

(#19) pető bá' válasza elithun (#3) üzenetére


pető bá'
őstag

"Szerintem ez nem mentalitás kérdése, hanem ekkora értékű autónál már inkább embered van ezekre a feladatokra, és elvárod, hogy minőségi munkát végezzenek."

Szerintem egy utolsó sarki pék haverfusiműhellyel is a minimális elvárás az, hogy NE rosszabb állapotban kapd vissza az autódat. Egy szakszervizben szerintem a profizmust várja el az ügyfél, hogy prioritás legyen az autója, és pont annyi ideig legyen szervizben, amennyit muszáj.. mondjuk Mo-n túl sok ilyen sztorit lehet olvasni, csak papíron cserélt alkatrészek, nem jó olaj (Toyota Auris/Yaris sztori) stb...

Szakszerűtlen volt a fóliázás? Hát oldják meg, de tényleg, ha azt mondják, hogy 5 óra volt lekaparni, és csak egy 0.7-es JackDaniel's vitte le, akkor azt fizetem meg anyagban és munkadíjban, de ne adja oda összeb@szva.
Már az hihetetlen, hogy nem ejtettek meg egy telefont, hogy elsőre nem lehetett vizsgáztatni, de az, hogy utána már nem veszi fel a telefont, mert úgysem tudna mondani semmit..? Ezek mit éreznek ilyenkor, nem érzik, hogy ők szolgáltatnak, abból élnek, hogy emberek fizetnek nekik? Nem válaszolnak egyetlen e-mailre sem? Ez majdnem idegesítőbb, mint a sz.r munka amit végeznek.

"...korábban egyben jött meg a keret, és benne a kapcsolók, most viszont csak a kapcsolók jöttek meg, a keret meg nem. Pedig az kellene. Higgyem el, korábban nem így jött, csak most."
Ezt egy gyári szerviznél inkább nem is kommentálnám.

Aztán persze bocsánatkérés, meg ISO9001, FENTRŐL, meg csomagtértálca..

#A logout cikkhez:
"Türelmes volt a cikk szereplője, le a kalappal"
Ebben egyetértünk, gondolom nem akarta elhinni, hogy lehet még rosszabb..

[ Szerkesztve ]

"... and I hope you have a great day!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.