Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#24) wetomi


wetomi
aktív tag

(#18) t72killer
Egyébként az egész email-ügyintézéses koncepció rossz, mi a garancia arra, hogy más (leginkább asszony/férj, vagy épp a bejelentkezve tartott gép elé ülő rokon), akinek nincs ügyintézési joga, nem kezd el a másik nevében intézkedni? Az email-jelszavaikat rengetegen megadják a párjuknak, ilyen-olyan okokból, nem kell rögtön orosz-kínai állami hackercsoportokkal dobálódzni ahhoz, hogy félremenjen a dolog.

Ezért találta ki a szolgáltató az ügyfélbiztonsági kódot/jelszót/pin kódot, hogy még ha más is használja a levelező rendszert, azt a kódot csak te, mint tulajdonos, vagy ügyintézésre jogosult tudja és a szolgáltató. Ha nem akarod írásban megadni, akkor irány az webform, vagy IVR azonosítás után rögzíttesd telefonon a gondod, bajod.

(#19) Victor Súgó
már most is elfogadott a hiteles elektronikus aláírás az e-maileknél. Ha gondolod, titkosított zip-ben is elküldheted a leveled, de ahhoz, hogy miért fogyott el a mobilnetem, de ahhoz fölösleges.

webes ügyfélszolgálat valami üzenő és esetleg chat felülettel Mert az ügyfélszolgálat szempontjából a chat másik felén bárki ülhet, ezért valamivel azonosítanod kéne magad, pl jelszó, vagy bejelentkezni az online profilba, vagy pl facebook hitelesítés. Erre már van példa manapság is

(#20) Apollyon
Személyes adatokkal való azonosítás most is van sok esetben, ha egy meghatározott telefonszámon beszélsz. Ez általában az érintett telefonszámot jelenti és csak a kártya tulajdonosa járhat el.

Persze a telefonos ügyintéző nem ismeri az ügyfél hangját, tehát bárki bediktálhatja az előfizető adatait, de ebben az esetben nem a szolgáltató a hibás, hogy elhiszi, az emberünk pl megfázott, hanem az követ el adatvédelmi visszaélést, aki más helyett diktálja be az adatokat. Innentől nem a szolgáltató felelőssége az esetleges következmény.

Haver / exfeleség dologra meg azt mondom, hogy az ilyen közel álló személyek nem hinném, hogy tudnának akkora kárt okozni, amekkora bajt megkockáztatnak, jobban tartanék inkább az erre a területre specializálódott (csalás) profi bűnbandáktól

Bűnbandák? Elég ha mondjuk egy családi vita miatt kikerül egy hívásrészletezés, mert hát a feleség milyen kárt okozhat, ha megcsalják? Ha a híváslistát elküldik egy újságírónak, vagy ilyenek. Egy híváslista tartalmazhat kompromittáló telefonszám+időpont adatokat. Ez most csak egy példa volt.

Örülök amúgy, hogy gondolkoztok az ügyön, de valószínűleg nem ültetek a "másik" oldalon, míg én igen.

Félreértés ne essék, nem mondom, hogy tökéletes a mostani általánosan alkalmazott rendszert, de higgyétek el, a hatóság már ugrott volna a dologra, ha annyira gáz lenne. Csak át kéne jobban gondolni a felhasználóknak is az egyéb lehetőségeket, nem pedig felfújni.

Az új, egyszerű és biztonságos megoldások a szolgáltató dolgát is megkönnyítenék, de ugye elég széles az ügyfélkör, a mai napig van akinek problémát okoz pl az e-mail fiók kezelése vagy az elektronikus számla használata.

De ha gondoljátok, visszatérhettek a postai levélhez, aláíráshoz, mert azok nem törhetőek fel és nem hamisíthatóak.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.