Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Whysperer


Whysperer
addikt

Na erre kíváncsi leszek,hogy sikerült-e az AMD-nek.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#2) Dr. X


Dr. X
aktív tag

A processzor és az APU között mi a különbség? Mert az Intel több évnyi előnnyel rendelkezik az AMD-vel szemben a processzoroknál.

(#3) Sefter


Sefter
veterán

Az a szánalmas, hogy a jelen generáció sem natív 1080p (tisztelet a kivételnek), mikor már a ps3-nál is ezzel kardoskodott a sony (hogy képes lenne rá)...

Psn ID: sefter_hun

(#4) haxiboy válasza Sefter (#3) üzenetére


haxiboy
veterán

A konzolosokat úgysem érdekli a felbontás meg az fps, csak összedugják a TV-vel, berakják a lemezt és játszanak. Az hogy ocsmányul néz ki, és sz@rul fut...(szintén tisztelet a kivételnek) nem érdekli őket.

A jelenlegi generáció képes LENNE 1080p 60fps-re de a mai türelmetlen világban a kiadókat csak a bevétel érdekli, és ha ígyis megveszik 60-80 euroért (mert igenis megveszik) akkor minek öljön felesleges hónapokat, és persze pénzt a fejlesztésbe ha így is ugyanakkora bevétele lesz, ráadásul sokkal hamarabb a polcokra kerülhetnek a játékok..

Az is megoldás lehetett volna hogy nem 140k lenne egy konzol hanem mondjuk 200k (vagy árulják nagyobb veszteséggel), és a lehető legbikább hardvert beletenni, nem egy középkategóriának számító valamit, és ha nem is optimalizálnak, legalább erőből megoldaná, ma úgyis ez a divat mondjuk Android fronton :U konzol fronton szintén működhetne....

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#5) Polllen


Polllen
nagyúr

Ha azt feltételezzük, hogy ugyanez az architektúra marad, csak erősebb variánsban, akkor az ms és sony nem nagyon bukik semmit. A fejlesztő környezet marad, csak több lesz a kraft.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#6) Tegla80 válasza Sefter (#3) üzenetére


Tegla80
addikt

sok a kivetel ;)

Sony® & PlayStation®

(#7) Cifu válasza Polllen (#5) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az oké, de mit csinálsz az XBone / PS4 tulajokkal? Vagy úgy gondoltad, hogy akkor majd a fejlesztők optimalizálják egyfelől az XTwo / PS5 tulajok gépére, amelyik erősebb lesz (több ram, több mag, erősebb VGA, esetleg SSD), és gyengébb felbontás / grafika mellett fog futni az XBone / PS4-en?

Ennek aligha lenne jó vége...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#8) haxiboy válasza Cifu (#7) üzenetére


haxiboy
veterán

Szerintem egyszerűen skálázhatóvá tennék a rendszert, mint PC esetében, csak itt előre meglennének a grafikai beállítások.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#9) velizare válasza Dr. X (#2) üzenetére


velizare
nagyúr

[link]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#10) Polllen válasza Cifu (#7) üzenetére


Polllen
nagyúr

Jaja, mert a teljes architektúra leváltása visszamenőleges kompatibilitás nélkül sokkal jobb lenne.

Ha 2018-ban valóban jön új generáció váltás, akkor azt minimál moddiggal lehet csak gazdaságosan megvalósítani. Ebben az esetben a kiadók eldönthetik, mire fejlesztenek. Valószínűleg az újra tennék, de a lehetőség adott kiadni régi hw-ra is 900p-ben.

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#11) Abu85 válasza Polllen (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Dehogynem. Az AMD azt fogja mondani, hogy oké megcsináljuk, de akkor 250 dollár/APU, ugyanis a Microsoft és a Sony nem tud máshoz nyúlni. És akkor megint mehet a gépek veszteség melletti árusítása. Az, hogy az AMD mit akar egy dolog, nyilván nem azért akarják a gyors frissítést, mert az a konzolbiznisz egészének jó, hanem azért, mert automatikusan nyernek, és le lehet húzni az MS-t és a Sony-t nagyjából úgy 10 milliárd dollárral.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) vader108


vader108
tag

Nagyjából 2-3 hete volt egy Sony-s igazgatói nyilatkozat/interjú, amelyben arról beszélt elképzelhető lehet, hogy lesz egy erősebb hardveres PS4.. Ennek megvizsgálják a lehetőségeit.

(Pontosan tudják, hogy nem valami izmosra sikeredett generáció ez)

(#13) flashpointer válasza Cifu (#7) üzenetére


flashpointer
őstag

Majd lesz normal meg extra grafikai beallitas egy jatekon belul, az utobbi csak a jobb gepen megy.

Akinek jo a 720p 30 fps-el veszi az elsot, aki meg 1080p-t akar ugyanilyen megjelenitesi sebesseggel veszi a premiumot ( :

Vagy majd erobol oldjak meg a grafikat nem szoftverfejlesztessel mint ami emlitve lett, legyen 200 a konzol es nem kell annyit idot es penzt elszorni optimalizalassal, sok jateknal jobban megerne mert nem 16k lenne egy hanem 10k, par jatek utan bejon a kulonbseg.

(#14) Sefter válasza Tegla80 (#6) üzenetére


Sefter
veterán

Hiába, ha sok a 900p...
A konzolnak pont itt kéne erősnek lenni, fix vason optimalizálni kellene! (példának az ios-androidot tudnám felhozni, míg az elsőt optimalizálják, egyszerűbb vason is sokkal stabilabb/jobb, mint az "izomból megoldom" második...)

[ Szerkesztve ]

Psn ID: sefter_hun

(#15) Abu85 válasza flashpointer (#13) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nyilván nem az a része megoldhatatlan a dolognak, hogy az X gépnél erősebb lenne az új Y gép. A grafika nagymértékben skálázható, tehát gyakorlatilag minimális befektetéssel megoldható lenne, hogy ugyanaz a program X és Y gépen is fusson.
A probléma itt az lenne, hogy Y gép pályáztatás nélkül születne meg. Ez csak annak a cégnek kedvező, aki a gépbe szállítja a rendszerchipet. A Sony és az MS nem azért nem csinálta ezt eddig meg, mert nem lenne megoldható. Gyakorlatilag bőven az, de ilyenkor a beszállító olyan árat szab meg, amilyet akar, és akár nagy veszteségek árán is ki kellene fizetni, mert túl sok pénz van az X gép szoftverében. Emiatt az Y gépek sosem születnek meg, mert nem jön ki pozitívra a mérleg. Sosem termelné vissza a befektetést.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) haxiboy válasza flashpointer (#13) üzenetére


haxiboy
veterán

Illetve gondoltam még arra, hogy a nyakunkon vannak a VR headsetek megjelenései (Rift, Vive, Sony stb), ezekhez a megfelelő élmény miatt erős hardver kell, ide már nem elég a 900p 30fps...még az 1440p-n is látom a pixeleket egy cardboarddal...

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#17) Whysperer válasza Abu85 (#11) üzenetére


Whysperer
addikt

Talán ezért jön 2016 végére A Zen és akkor abból csinálnak egy Grafikus maggal megtoldott változatott is. Valami Fury stílusban HBM2 memóriákkal.

Mondjuk azt sem tudom megérteni,hogy pl.: a Fallout 4 Pc-re írás kritikán aluli,hogy nvidia GTX 960-on szebben fut mint egy R9 Fury-n. Ezzel szemben meg Konzolon meg AMD-ra van programozva.

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#18) Abu85 válasza Whysperer (#17) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Akkor is 99%, hogy egyik cég sem fogja megrendelni a frissítést. Az a baj ezzel, hogy nem fogja visszatermelni a befektetett pénzt. Sosem. Úgy meg minek vele vesződni...

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Whysperer válasza Abu85 (#18) üzenetére


Whysperer
addikt

Azért elég szépen eladásokkal vannak már a PS4-ek. és még 2 évig eladnak párat. Most volt nem is olyan rég,hogy már nyereséget termel.

[ Szerkesztve ]

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#20) Polllen válasza Abu85 (#11) üzenetére


Polllen
nagyúr

Én a szoftverfejlesztésekre gondoltam. A HW árazása nyilván egy másik kérdés, de az AMD nincs olyan helyzetben, hogy túlságosan felverje az árakat. Jelenleg egyeduralkodók, de a meglévő szerződéseik kötik őket.

Ha a következő generációnál meg túl keménykedik magukat, hosszú távon lecserélik őket.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#21) haxiboy


haxiboy
veterán

Vagy jön egy kegyetlenül izmos AMD konzol. Jó lenne egy harmadik szereplő a komolyabb konzolok terén (Nintendot azért nem ide sorolom mert felénk nincs nagy sikere).

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#22) #52815360 válasza Abu85 (#15) üzenetére


#52815360
törölt tag

Ez forditva is lehet igaz. Túl drága? Oké. Kitoljuk a generációt 2020 -ig és a következőből az amd kimarad mert okoskodott. Nyerhet nagyot is amd, de bukhat is.

(#23) flashpointer válasza haxiboy (#16) üzenetére


flashpointer
őstag

jaja, pont nem jott jokor a VR a konzoloknak, az elozo tul hamar jelent meg hogy figyelembe lehessen venni a fejlesztesenel, ha meg meg 5 evet varnak a kovetkezo generacioval egy csomo haszontol esnek el.

De biztos szamolgatjak a jachtokon hogy melyik esetben menne tobb a zsebbe.

(#24) TESCO-Zsömle válasza haxiboy (#16) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Ez ott bukik, hogy a VR-t már most sem a fotórealizmus adja el, hanem az a léptékű interaktivitás, ami másképp elérhetetlen. Meg fogják csinálni gyengébb vason is és élvezni is fogja a nép, mert nem a grafika a lényeg, hanem az, hogy a melletted ülő karakter tartja a szemkontaktust akkor is, ha elhajolsz.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#25) Tegla80 válasza haxiboy (#16) üzenetére


Tegla80
addikt

gondolom ezt nem olvastad.......szoval nem kell ;)
De elhiszem,h nem tudjatok megerteni,h itt nem kell par evente varialni,mert ez nem pc....ez ennyit tud kezdettol a vegeig.Ami kozben fejlodik az a programozo aki foglalkozik a dologgal.
Jah es nekunk ez tenyleg eleg.....lathatod "paratlanul sikeres az uj konzolgeneracio" :R

[ Szerkesztve ]

Sony® & PlayStation®

(#26) haxiboy válasza TESCO-Zsömle (#24) üzenetére


haxiboy
veterán

Számomra élvezhetetlen volt az első ocolus rift...a második már tűrhető, de még nagyobb felbontás kéne. 90HZ-hez meg azért 90 FPS is Kéne különben megintcsak élvezhetetlen lesz, pláne hogy még élsimítás is szükséges különben nem szép.
2160×1200 natívon @ 90HZ-t meghajtani a jelenlegi konzolok megfelelő grafikai beállítás mellett meg nem tudnak.

Természetesen a jelenlegi gerenáció minden tekintetben jó, a célnak megfelel.

[ Szerkesztve ]

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#27) Blindmouse


Blindmouse
senior tag

nagyon nem lennék meglepődve ha jönne. A 360-ból is volt 8 revizió, léptetve a csíkszélességet, csökkentve a fogyaszást, egyre jobban integrálva.
Nem lenne akkora feladat egy gyorsabb GPU-t odapakolni, csak duplázzák meg azokat a részeket amik kevesek. Szegény AMD-nek meg lehet tolni előre egy valag pénzt, hogy ki bírja fizetni a rezit meg a dolgozókat még valamiből.

3440x1400@120Hz #ultrawidemasterrace #gloriouspcgamingrace

(#28) szasanyi


szasanyi
félisten

Két kérdésem van a témához:

- a PS3 és PS4 megjelenései között hány év telt el?
- a SONY-t érdekelte-e a sok PS3 (játék) tulajdonos, aki nem tudják használni a sok (drágán) megvásárolt PS3 játékot?

Valahol olyat is olvastam, hogy a konzolok életciklusa rövidül és most ez a cikk / hír is erről szól. Nem biztos, hogy minden objektív alapot nélkülöz ez, másrészt a PS4 és a támogatása sem szűnik meg ezért (sem) én nem tartom kizártnak.

[ Szerkesztve ]

(#29) DudeHUN


DudeHUN
senior tag

Közben a Nintendo NX nevű fejlesztése jövőre beesik nagyon úgy néz ki. A pletykák szerint az N egy izmos gépet fog lerakni az asztalra. Meglátjuk. Mondjuk, ha nem spórolnak és a 3rd party kiadók is kiadják a játékokat talán meglátjuk a konzolosoknak mennyire kell a jobb grafika.

Amúgy meg a 2018 vége reális. Minden generáció cirka 5 évet ment a PS3-360 páros előtt.

[ Szerkesztve ]

Gamer for Life

(#30) TESCO-Zsömle válasza haxiboy (#26) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Akkor ezt tessék megnézni, hogy mit tud most a PS4.

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#31) Abu85 válasza #52815360 (#22) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az se jó, mert az AMD-n kívül a másik reális pályázó az Imagination. A többi cég egyszerűen vagy nem érdekelt ebbe a konzolbizniszben, vagy nem dokumentálja elég jól az architektúrákat, anélkül pedig nem lehet optimalizálni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32) szasanyi válasza TESCO-Zsömle (#30) üzenetére


szasanyi
félisten

Ez tényleg nem sok. :D :D Sztem hiba csúszott a linkelésbe.

(#33) #52815360 válasza Abu85 (#31) üzenetére


#52815360
törölt tag

2020 -ig ez még változhat.

(#34) TESCO-Zsömle válasza szasanyi (#32) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Javítva.

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#35) HaJózsi válasza vader108 (#12) üzenetére


HaJózsi
aktív tag

Nem, erre én is emlékszem, csak arról szólt a dolog, hogy legyen-e PS4 4k BluRay lejátszóval. Talán pont ugyanebben a cikkben tagadta Shuhei Yoshida a PS5 létezését.

Meg most fejelesztik és adják majd ki a PS VR-t. Mi értelme lenne egy új PS-nek így?

'Ne higgy el mindent, amit az interneten látsz.' - Albert Einstein

(#36) Cifu válasza TESCO-Zsömle (#30) üzenetére


Cifu
nagyúr

No offense, de ez kb. 10 évvel ezelötti grafikai színvonal... :U

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#37) sting2


sting2
addikt

Már az előző generációnál is volt egy olyan érzésem a vége felé, hogy elég volt belőle jöhetnének az új gépek.
5 - 6 év max.
Ennyi idő alatt pont beleun az ember az addig látott grafikai rutinokba, megoldásokba, képi világba, amelyek minden esetben jellemeznek egy korszakot.

Sound & Vision : Marantz- Sony - Playstation

(#38) bozont


bozont
veterán

Engem inkább az érdekel, hogy mikorra várható PS4 Slim verzió? Ha lesz egyáltalán.

(#39) Vitamincsiga


Vitamincsiga
tag

'19-ben megvehető lesz.

2020-ban nyári olimpia lesz Japánban. UHD-ben!
Ahhoz, hogy akkor már szakítsák a nagy zsét, kint kell, hogy legyen a vasnak a piacon. És az sem árt, hogyha pár "nagy név" is megvásárolható lesz hozzá... Ehhez is idő kell.
Az FHD -> UHD átállás ekkora ér csúcspontjára, vele pedig az igény, hogy ha már megvettük, használjuk másra is, mint tévézésre. A Piac, pedig nagy Úr.

A technikai oldala persze érdekesebb!
A képernyőnél a 10-bit színmélység és HDR, valamint a ~8MP felbontás fotórealisztikus megjelenésért kiált! Ahhoz, hogy az akkori APU elbírjon ezzel, komoly fejlesztéseket kell még az AMD-nek is eszközölnie. Mindezt ~200W TDP keretből... Szerintem ezek mind HW, mind SW oldalról már elkezdődtek.

Amennyivel a PS4 és az XboxOne életciklusa rövidebb lesz, annyival hosszabb lesz ennek a generációnak. Egy +2 méteres valamit már nem nagyon akarhat senki sem lecserélni olyan könnyen... Ezt bekalkulálják a gyártók is! érdemesebb a FHD életciklusából elengedni akár 2 évet is, mert az UHD többet fog hozni a konyhára ennyi idő alatt...
A 8k-s TV tényleg egy fal méretű lenne már - hogy viszed be egyáltalán a nappaliba? És bármilyen új technológia is jöhet akkorra, amit ma még csirájában is látunk! Erre tervezni manapság...

Ami pedig a vasat illeti: ~10 nm-es gyártástechnológia mellett - ha az AMD nyer - 16 Zen alapokon továbbfejlesztet magot, +12(16) TFlops grafikus egységet az APU-ban és min 32 GB HBM2 - vagy jobb - 1 TB/s adatátvitelű rendszert tartok elfogadhatónak, SSD-vel és Gbit WLAN-nal :D
Jó móka lesz...

[ Szerkesztve ]

Jó lenne egy varázsgömb ;-)

(#40) Cifu válasza Vitamincsiga (#39) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az FHD -> UHD átállás ekkora ér csúcspontjára, vele pedig az igény, hogy ha már megvettük, használjuk másra is, mint tévézésre.

Mennyi idő is kellett, amíg az FHD valóban "elfogadott" legyen, és ki is használják például a játékgépek? 8 év? Az UHD kvázi tavaly indult, kétlem, hogy 2020-ra csodák történnének. Elkezdhet elterjedni, de effektíve 4-5 év alatt nem fog általánossá válni.

A képernyőnél a 10-bit színmélység és HDR, valamint a ~8MP felbontás fotórealisztikus megjelenésért kiált!!

Hajdan ugyanezt olvastuk az 1024x768 (SVGA) elterjedésekor. :DDD

Amennyivel a PS4 és az XboxOne életciklusa rövidebb lesz, annyival hosszabb lesz ennek a generációnak.

Miért is? Meg fog állni a fejlődés talán? :DDD

Egy +2 méteres valamit már nem nagyon akarhat senki sem lecserélni olyan könnyen... Ezt bekalkulálják a gyártók is! érdemesebb a FHD életciklusából elengedni akár 2 évet is, mert az UHD többet fog hozni a konyhára ennyi idő alatt...

A tömegek még mindig 32-46"-os TV-ket vásárolnak. Messze van az még, amikor 2m képátlójú TV-k fognak egy átlag lakásban virítani.

A 8k-s TV tényleg egy fal méretű lenne már - hogy viszed be egyáltalán a nappaliba?

Például felcsavarható OLED kijelző?

Ami pedig a vasat illeti: 10 nm-es gyártástechnológia mellett - ha az AMD nyer - 16 Zen alapokon továbbfejlesztet magot,

Minek 16 CPU mag? Pont az a fejlesztési irány, hogy pár CPU mag kell kvázi a vezérléshez, és a többit pedig GPU magok számolják.

Gbit WLAN-nal

Az még odébb lesz. Meg irtó szépen fognak majd kinézni a panellakásoknál a frekitartományok, amikor már mindenhol AC-s routerek fognak szórni. :DDD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#41) tDr1v3r


tDr1v3r
veterán

Biztos vagyok benne hogy '19 előtt be sem jelentik az újat. Rengeteg tartalék van még a gépekben, így is visszafogják az erőforrásokat és jóformán még ki sem ismerték a hardvert a fejlesztők.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#42) TESCO-Zsömle válasza Cifu (#36) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

És látod, mennyire zavarja ez a játékost? :U A VR nem a grafikáról, hanem a játékélményről szól.

De felhozhatnám a Nintendo-t is, akiknek a te analógiád alapján már évek óta halottnak kéne lennie, mert grafikailag sehol nincsenek.

(#39) Vitamincsiga: És akkora már kopogtatni fog High-End/Enthussiast vonalon a 8k is...

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#43) Cifu válasza TESCO-Zsömle (#42) üzenetére


Cifu
nagyúr

De felhozhatnám a Nintendo-t is, akiknek a te analógiád alapján már évek óta halottnak kéne lennie, mert grafikailag sehol nincsenek.

A Nintendo 2012-2014-ben masszív veszteségeket termelt, 2011-ben még 12 milliárd dolláros forgalmat generált, 2015-ben ez várhatóan 4,6 milliárd körül fog alakulni. Mindezt úgy, hogy a Nintendo keményen visszafogta a kiadásait, hogy ne legyen veszteséges.

A Wii U három év után, idén érte el a 10 millió eladott példányt, miközben másfélszer ennyi XBox One és két és félszer ennyi PS4 került eladásra.

Ma gyakorlatilag az összes AAA játékeladásnál a Wii U kimarad a multiplatform leosztásból, mert a hardware-e gyenge ehhez, illetve túl kicsi piac, hogy megérje rá átírni.

Szóval én úgy látom, a felhozott példád eléggé rosszul sült el...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#44) TESCO-Zsömle válasza Cifu (#43) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

2011-ben még 12 milliárd dolláros forgalmat generált

Miből? A 2007-es Crysis keresztbe-hosszába alázta minden címüket és teszi azóta is. Ha az általad felhozott érv igaz lenne, akkor nem 2012-14-es masszív visszaesésről kéne beszélned, hanem 2002-2004-esről, mert már akkor sem voltak grafikailag sehol az akkori konzolokhoz/PC-khez képest.

Vagy a grafika csak az elmúlt 2-3 évben kezdett el ennyire fontos lenni? Mert én anno nem így vettem észre... De ott van akkor a Minecraft. Grafikája alapján totális bukásnak kéne lennie.

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#45) Cifu válasza TESCO-Zsömle (#44) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az ugye megvan, hogy most nekiállsz egy-egy játékot kihozni példának, holott itt hardware-ről beszélünk. A szituáció meg az, hogy a VR szemüvegek számára a jelenlegi konzolok képtelenek nagy felbontású, folyamatos, és ugyanakor szép grafikát nyújtani. Valamiből engedni kell, ez ugye a grafika lesz.

Hogy mennyire lesznek vevők rá a vásárlók, azt majd meglátjuk.

De ettől még tény, hogy ez a grafikai színvonal messze a ma elvárt színvonal mögött marad.

Ahogy a VR már párszor megpróbálta meghódítani a népeket, és viszonylagos sikereket el is értek, de a trendek még is azok voltak, hogy ezek egy szűk réteget alkottak, míg a mainstream inkább a szép grafikára mozdult tovább (lásd még hajdan a 3D-s verekedős játékok esetét a 3D grafika hőskorában, például Virtua Fighter).

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#46) Tesztelo.hu


Tesztelo.hu
senior tag

Voltak korábban olyan elméletek is, hogy a mostani lesz az utolsó valódi konzolgeneráció, a köv. már csak inkább egy hálózatos megjelenítő lesz, és nagy központi szerverek fogják számolni, streamelni a képet a neten, és ezen lesznek a játékok is. Így egyszerűen javulhat folyamatosan a hardver és a szoftver is.

(#47) Cassi válasza Tesztelo.hu (#46) üzenetére


Cassi
senior tag

Ó, az még a nyáron volt a következő tuti trend, most meg már ősz van :D Az nVidia jól meg is szívatta magát a csodálatos gridjével, egy sort sem olvastam róla sehol hónapok óta, nemhogy arra térnének át tömegesen a kiadók.

A kiindulási cikk meg mindent az AMD-nek abból az óhajából fejtett ki, hogy a cég szeretne új konzolos csipeket eladni 2018-ban. Semmi más konkrétum nincs...

(#48) TESCO-Zsömle válasza Cifu (#45) üzenetére


TESCO-Zsömle
félisten

Az ugye megvan, hogy mindez irreleváns, mivel a VR igazi varázsa nem a szemkápráztató grafikában, hanem az eddig nem látott interaktivitásban rejlik.

Nem tudom ki találta ki ezt a hülyeséget, hogy grafika = játékélmény. Az játékot -főleg konzolon- nem a grafika fog eladni, hanem az élmény, amit nyújt. Ez eddig is így volt és eztán is így lesz.

Kényelmesen elfelejted, hogy a VR elterjedése előtt olyan SW-es és HW-es korlátok álltak, melyeket csak most kezdtek el ledönteni. A régi VR-nek esélye nem volt azokat a késleltetési értékeket elérni, amit a mostaniak céloznak meg.

(#46) Tesztelo.hu: Az csak egy álom, hiú ábránd. Nem mondom, hogy lehetetlen, de ha a VR-t is hozzácsapod, akkor már szinte az. Szépen hangzik ez a cloud-gamind, de olyan komoly infrastrukturális fejlesztéseket igényelne, hogy az valami hihetetlen. Egyszerű/casual játékokra esetleg, de gondolj bele, hogy hány olyan játék van, ahol a sima egy irányú 80-120ms ping is már elfogadhatatlan, cloud-gamingnél meg ezeket az értékeket szorozd meg kettővel, mert a 120ms alatt odaérő input után még 120ms kell, hogy a lerenderelt kép eljusson hozzád. Ha az elvárt 30-40ms alatt akarsz maradni, akkor ez hálózat szintjén a szerver fele 10-20ms-ot jelent. A VR-nél meg mi is a cél? 10ms? Megnézném azt a több száz/ezer kilométeres, szolgáltatók tucatján átívelő kapcsolatot, ahol tartani tudják a max 5ms pinget...

[ Szerkesztve ]

Sub-Dungeoneer lvl -57

(#49) Cathulhu


Cathulhu
addikt

Minden további nélkül el tudok képzelni egy 14 nanos, emelt órajelű, több magot (mind cpu mind gpu) és több RAMot tartalmazó generációt, ahol a szoftveres alapok változatlanok, csak több a craft. A fejlesztőket ez nem érintené hátrányosan, AMD tapsikolhatna, sony és ms se járna rosszabbul, mint most. Nevek meg lehetnének xbox one 4K és Playstation 4 VR, így a vásárló is el tudná dönteni van e szüksége rá. Amíg a motor jól skálázható, addig a hardver is alatta.

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#50) haxiboy válasza TESCO-Zsömle (#30) üzenetére


haxiboy
veterán

Láttam a videót, ilyen grafikát tud a telefonom is...

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.