Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) M107


M107
addikt

:R

Egyetértek, de most a mai rohanó világban is bebizonyosodott, hogy a név nem minden.
Például az itt említett Blaupunkt család tv-je

[ Szerkesztve ]

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#2) LackoMester


LackoMester
addikt

Jó kis írás, köszönet érte. :R

ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz

(#3) M107 válasza M107 (#1) üzenetére


M107
addikt

:R

Lejárt az idő....

Annyit még hozzá, hogy a Blaupunkt tv igaz már TESCO márának hívják, de a 60" LED TV-je 129 000 Ft-ért tavaly karácsonykor lett véve, gyönyörü képe van kategóriájához mérten, s nem nagyon találtam olyan video file-t amit nem játszott volna le (standard video file-t) nem a kill sample-ra gondoltam Avi, Quicktime 720-1080p és i formátumú mov, mkv 2.0-3.0-3.1-3.2.-4.1-4.2 (ami az alap) 4.3-5.0-5.1 fálj konténer formátumú mkv. asf, flv, vmw ,vmw HD, vmw 7-8-9, Ts, VCD s SVCD, sima Vob, nem DVD formátumút is, Asf, sajnos az ASX nem játsza valamiért tehát tényleg sok oldalú. 3 HDMI 2.0, 2 Scart, 1 75 ohm koax, kártya olvasó CLI, ami ugye alap.

Visszatérve az alap kérdésre, tehát manapság már nem a név dönti el, persze hozzájárulhat akik még emlékzenek, rá a márka múltjára hanem a tudás, a garancia idő, s a tartósság ami nem elhanyagolható szempont. 1 tv az legalább a gari idő után menjen még vagy 3-4 évet minimum.

S itt én, 2 év garit vagy felette 3 +év gari pl LG. Tehát azon felül még 3 vagy 4 év lenne az ideális az vagy 6 vagy 7 év az alatt egy teljes generáció váltás is végbe megy s megérheti az újabb készülék beruházásán gondolkodni , de előbb is :)

[ Szerkesztve ]

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#4) E770


E770
senior tag

:R ideje volt már rendesen helyre rakni a tömegesen félre csúszó vásárlói szokásokat

(bár szvsz a lustaságból csak a márkanév alapján döntést hozó fogyasztót nem lesz könnyű felvilágosítani a márkanév-gyártó-termék-részegység gyártó-... összefüggésekről)

nagyon kíváncsi lennék, mi visz rá ilyen sok embert, hogy márkanevekben gondolkodjanak, sőt érzelmekkel társítva rajongjanak vagy utáljanak egyes márkaneveket :F

(#5) Osynho válasza M107 (#3) üzenetére


Osynho
addikt

Tavaly karácsonykor 50" volt az a 130 ezres Blaupunkt tv, nem? :)

(#6) Dr. X


Dr. X
aktív tag

Miért is baj, ha néhány nagy múltú márka eltűnik? Így működik a világ, a gyengék elhullanak. Ami régen Thomson, Philips, JVC tévé volt, az most Samsung, LG, Sony. Mint írtátok Ti is, a márka mit sem ér, ha gyenge a termék. Hiába nosztalgiáznátok egy márka miatt, ha az a cég már lemaradt minőségben a vetélytársaktól. Nem mindegy, hogy egy középszer Thomson vagy egy csúcsot képviselő X márka?

(#7) Misi_D


Misi_D
tag

Hátőőő.
Én viszont úgy látom, hogy az ermlített "jól csinálták" márkák épp ugyanazt tették, mint a "rosszul csinálták" márkák (alán a Philips az egyetlen kivétel).
Előre bocsátom, hogy nem követem az egyes cégek életét, ettől függetlenül most őszintén, 10 évvel ezelőtt mégis ki látott fantáziát, az Arcelik csoportban?? Ill. 10 év azért kellett itt is a fellendülés apró csíráihoz. Akkor ezt pozitív kimenetnek értékeljük?
A TCL is kérdéses számomra. Az eladáskor errefelé nem ismerte senki - ok, h Európába akartak betörni a Thomsonnal, de ez minimum kockázatos húzás volt a Thomson részéről. Nekik - most legalábbis úgy tűnik - bejött a márka szempontjából. Másnak meg nem.

Ezek alapján nehéz kijelenteni, hogy a JVC, Pioneer stb. rossz üzletet csinált - térjünk vissza rá mondjuk 10 év múlva.

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!

(#8) Jim Tonic


Jim Tonic
nagyúr

Hát, nem tudom. Egyrészt a pénz beszél, a kutya ugat. Másrészt mindig borzongok attól, hogy felszínes információk alapján megítéljük nagyvállalatok döntéseit. Más téma az, amikor a MS kidob el elbaltázott terméket, és más az, amikor egy cég kénytelen az életben maradása miatt döntéseket meghozni. A TV ágazat leállítása egy cég életében mindenképpen fájdalmas, mindenképpen veszteséges, logikus döntésnek tűnik megmenteni azt, amit még lehet.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#9) Cifu válasza M107 (#1) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nem értek egyet. Amikor az emberek jelentős része még mindig ott tart, hogy pl. csak Opel vagy csak VolksWagen autót vásárol, mert az előző is olyan volt, és jó volt, amikor mindennapos dolog, hogy azért vesz valaki Samsung mosogató gépet, mert a Samsung TV-jével meg van elégedve, amikor sokan csak azért is Panasonic márkahűek, mert oda meg vissza vannak az eddigi tapasztalataiktól, hogy az Apple-mániát már ne is említsem....

A márkanév nagyon fontos, a köré kiépített marketinggel együtt. De mindez mellé kell egy jó és életképes gazdasági terv is. Szvsz például a Pioneer TV ágazata itt szúrta el. Csináltak egy maximalista, és tényleg szuper TV szériát, csak éppen méregdrágán. Csakhogy a TV-k esetében a piac a tömegekről szól, amely az olcsóbb (és óhatattlanul gyengébb minőségű) készülékekkel lehet kielégíteni. Szóval a vége az lett, hogy a Pioneer egyszerűen túl kevés TV-t tudott eladni, és a piaci jelenléte el lett söpörve. A TCL azért csinálja ezt jól, mert a teljes piacot lefedi, a filléres modellektől a csúcsmodellekig...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#10) Sefter


Sefter
veterán

Félve kérdezem a cikkben érintett gyártók közül ki volt érdekelt házimoziban.. :F
(Mert a cím erre utal..)

Psn ID: sefter_hun

(#11) Misi_D válasza Jim Tonic (#8) üzenetére


Misi_D
tag

Egyetértek. +1

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!

(#12) M107 válasza Osynho (#5) üzenetére


M107
addikt

:R

Bocs elnéztem :)

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#13) M107 válasza Cifu (#9) üzenetére


M107
addikt

:R

Meglehet, amíg ellehet kérni + ezreket sőt 10 ezreket is egy márkanévért.
Anno én utáltam az LG-t mint márkát mert sok hibás terméket gyártott 2009-2012 időszak, s lám mostanság már nincs annyi selejt cuccuk.
Anno mennyi TV-jüket, házimozijukat mosógépüket és egyéb pc-s dolgaikat láttam tönkermenni egyik napról a másikra röviddel a vétel után.

UI:

Bezzeg a 2004-es házimozijuk a mai napig megy THL552 van is az optikájában pár száz óra lejátszás, viszont pc-s dvdírói cdírói meg egylenőek a hulladékkal, a GSA 4163-4165-4166-4167B kivételével.
Kerregnek nyikorognak hamár egy kis karc van a lemezen végük. Ezt még a mai napig sem sikerült javítani Blu-Ray fronton sem. (pc-s meghajtókról beszélek). azokat ismerem mint a rossz pénzt.

Manapság ez valahogy eltűnt. Rájöttek valamire gondolom. :DDD

[ Szerkesztve ]

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#14) kenand


kenand
veterán

Az a szörnyű, hogy a TV szabvány és újítások 90%-át a PHILIPS és a SONY készítette, az előbbi már nem gyárt TV-t az utóbbi is háttérbe szorult.
Koreai és Kínai dömping van. De valódí újítás nincs....(persze már minden lényeges dolog ki van találva)
Pl egy 100cm-es TV-n 4k felbontás csak népbutítás. Minek. ... 2-3 m-ről már nincs különbgség a képben.
Ráadásul nincs is nézhető 4k tartalom.
Ha egy LCD elromlik kuka, (vagy lehet bontani) 3-4 legó alkatrészből áll, amit méreg drágán árulnak (max ha tudsz hozzá illő bontottat szerezni akkor van remény elfogadható áron javításra.)

Mondjuk a cikkben "házimozí alap egységéről" az erősítőről nincs szó. De ott nincs is ilyen nagy gond. Ott még tartják magukat a Japánok. (Hangfalakban meg továbbra is Európa erős, max Kínában összerakva)
Persze az a piac sokkal kisebb...lapos TV vásárlól 1/10-e sem vesz házimozi erősítőt+hangalakat, és talán nindern 100-ik, drábább kategóriájút.

[ Szerkesztve ]

(#15) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

emlegetsz egy csomó márkát, akik állítólag lerombolták a nimbuszukat. a valóság ezzel szemben az, hogy sosem voltak jobbak, mint most. egy kivétel van, a pioneer, amelyik anno szebb napokat élt meg.

de a jvc-t, thomsont, grundigot, pláne blaupunktot mint hajdani menő márkát emlegetni... erős túlzás.

a valóság az, hogy ezek a márkák régen is az alsó polcon voltak, most is ott vannak, nem történt semmi érdekes.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) Jim Tonic válasza bambano (#15) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

A JVC 1990 környékéig menő volt, pl. nagyon jó TV-i voltak. A mélyrepülést ott kezdte el, nem most. Aztán volt egy szép visszatérése a videokamerákkal, csak annak meg nincs most piaca. A Grundig gyártotta magnós deckek a legjobbak között voltak, de ez szintén bőven '90 előtt. A Blau sosem volt túl menő, de azért erős középkategória volt. De ennek is sok-sok éve.

Ebből messze kilóg a Pioneer, így van. Ők nem is igazán zuhantak le, egyszerűen nem tudják eladni a kategóriát, amit képviselnek. Ez a TV-nél bukott ki a leghamarabb.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#17) mzso válasza M107 (#1) üzenetére


mzso
veterán

Én úgymondanám, hogy majdnem semmi.
Hiába jók mondjuk a Samsung TV, ha egy porszívót veszel az már szánalmas aluminiumtekercses, jó eséllyel egy éven belül elpusztuló vacak lesz, amit szervizelni sem lehet.

(#18) mzso válasza Cifu (#9) üzenetére


mzso
veterán

Félre értelmezed. A márka már nem jelzi a termék minőségét, képességeit. Már csak az emberek hiszik azt.

(#19) M_AND_Ms válasza bambano (#15) üzenetére


M_AND_Ms
addikt

a valóság az, hogy ezek a márkák régen is az alsó polcon voltak, most is ott vannak, nem történt semmi érdekes.
Ez így ebben a formában nem mindig igaz
Az általad említettek közül a Thomsonnak egy rövid fellángolása volt a 90-es években, de tény, hogy sohase volt vezető, prémium márka.
A Grundig inkább a 60-as, 70-es években volt jelen azóta folyamatosan esik a szintje

Viszont:
A Blaupunkt a 80-as, 90-es években autóhifiben volt igencsak erős (tévében sohasem, csak egyszerűen "azt is gyártunk"). Nem neveztem volna akkor "alsópolcosnak". Ugyanígy a Pio autóhifiben nagyot alkotott, ezzel együtt az otthoni hifiben is jelen volt a minőségiek között. A plazmakorszakban, meg ugye a tévéivel tűnt ki. A JVC meg vezető volt a videotechnikában, professzionális szinten is.

Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!

(#20) Jim Tonic válasza mzso (#17) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Inkább 2-3 év, de igen. Most döglött meg. Beleér a forgórész az állórészbe, az a gyanúm, mert erős a fémszag, és nem a kefe az. Ahogy néztem, jó kis bronzpersely van benne, szóval még véletlenül sem az örökkévalóságnak készült. Szétszedni még véletlenül sem tudom, maximum barmolással.

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#21) Zolaash


Zolaash
aktív tag

Az Akairól nem esett szó. Ha jól tudom, ők is eladták a márkanevet, azóta valami gagyi cuccokat gyártanak e név alatt. Nem jól tudom?

Rip and tear

(#22) kenand


kenand
veterán

Japánok is ott tolták el, hogy csak minőségi termékeket gyártottak, de az amberek 90%-nak az olcsóbb kell. De sajnos a drága minőségíből csak egy ideig lehet megélni, addig amig az a dolog kuriózum.
A lapos TV már nem az. És mostani TOP sem tud semmi fontos dologgal többet, mint az olcsó átlagos.
Hamarosan jönnek a Kínai TV-k még olcsóbban (pontosn már itt is vannak) és az átlag embernek ez is tökéletes lesz. És háttérbe szorul a Samsung és az LG is. Telefon fronton ez már látható, de hamarosan a TV-k nél is ez lesz.
Sajnos a kínai support 0, de ha 2 év után tönkremegy majd veszel másik olcsót.

(#23) Vadmeggy válasza M107 (#1) üzenetére


Vadmeggy
aktív tag

Pedig ennek pont az ellenkezője igaz. Egy cég sikere nagyon nagyban múlik a brand megítélésen. Az általad felhozott példa pont azt mutatja, hogy a brand lejáratása milyen súlyos következményekkel jár.

[ Szerkesztve ]

Ha szélesebb lenne, lehetne gyúrópad. Rajta tricepszezne egész Európa.

(#24) adodaniel


adodaniel
őstag

Ez a cikk igazából semmiről nem szól. Címe is félrevezető, ugyanis pl. a JVC-nek annyi köze van a házimozihoz, mint nekem a belgyógyászathoz. Semmi. Az egydobozos szetteket a marketing nevezte el házimozinak, de közük nem sok van hozzá maximum annyi, hogy x irányból jön valami hang.
A másik: A Pioneer a csúcsplazmája (KURO) után szállt ki és az LCD piacra tért most vissza, ugyanis már nem beszélhetünk plazma piacról. Almát a körtével összehasonlítani? Áruk sem ugyanott van... Ám pl. házimozi erősítő és BD-lejátszó téren él és virul a márka olyannyira, hogy felső kategóriás (nem high-end) referenciaterméket is tud felmutatni.

[ Szerkesztve ]

(#25) Steady74 válasza adodaniel (#24) üzenetére


Steady74
addikt

A JVC tudtommal projektorban igen erős szintet képvisel, ami szintén része (lehet) a házimozinak.

A cím valóban félrevezető kicsit, egy házimozi komponensről volt szó igazából, másról nem.

(#26) Cifu válasza kenand (#14) üzenetére


Cifu
nagyúr

Az a szörnyű, hogy a TV szabvány és újítások 90%-át a PHILIPS és a SONY készítette, az előbbi már nem gyárt TV-t az utóbbi is háttérbe szorult.

Ez így nettó marhaság. A Sharp, Thomson, Telefunken, stb. gyártók is mind-mind bőven adtak bele a szabványokba. A Philips pedig a mai napig gyárt TV-t.

Koreai és Kínai dömping van. De valódí újítás nincs....(persze már minden lényeges dolog ki van találva)

Mit nevezel valódi újításnak? Az első nagy szériás LED háttérvilágítású TV-t a Samsung árulta, ahogy a local dimming is náluk jelent meg. Az OLED terén hiába a Sony volt az első, most az LG vezeti a piacot. Újítás a SmartTV (az első komoly ilyen TV egy ACER gyártmány volt...), a mobil-TV kapcsolat, és így tovább...

Ráadásul nincs is nézhető 4k tartalom.

Hát mikor kijöttek az 1080p-s TV-k, akkor túl sok FHD tartalom se volt még errefelé. Egyébként az, hogy *nincs* nézhető 4K tartalom pedig nettó hazugság, hiszen akár Youtube-on is tudsz 4K-s videókat nézni 2012 óta. A NetFlix-en idén áprilistól jelentek meg a 4K-s tartalmak... Stb...

Ha egy LCD elromlik kuka, (vagy lehet bontani) 3-4 legó alkatrészből áll, amit méreg drágán árulnak (max ha tudsz hozzá illő bontottat szerezni akkor van remény elfogadható áron javításra.)

Most cserélem le a 6 éves Samsung LE-40A659-es televíziómat, amit monitornak használok. Azért cserélem le, mert sajnos sikeresen megtörtem a képernyőjét. A tápegységében 2x kellett kondit cserélnem, mert sajnos ez a pontja elég gagyi a Samu TV-knek (4 évesen jelentkezett először a probléma), de filléres az alkatrész (2db 16V 1000mf kondi összesen 220 forint), és az első cserét egy villanyszerelő fél óra alatt csinálta meg 2000 forintért. A másodikat magam végeztem el...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#27) adodaniel válasza kenand (#14) üzenetére


adodaniel
őstag

Mondjuk a cikkben "házimozí alap egységéről" az erősítőről nincs szó. De ott nincs is ilyen nagy gond.

Attól függ, hogy mi nem számít gondnak. Szolgáltatások bővülése a hangminőség rovására azért elég nagy gond. És e felé tart az erősítő piac is, főleg az általad piedesztálra emelt japán gyártók körében. A lényeg, hogy DLNA, Spotify, Wifi ... stb. legyen, közben meg a pl. korábbi fém előlap már régóta műanyag és az erősítő lassan nem nehezebb egy jól megpakolt hátizsáknál... :U
Angol gyártók például még be merik vállalni a kevesebb szolgáltatást a jobb hangminőségért cserébe pl. Nad, Cambridge Audio, Arcam. Sokuknál az Ethernet port is csak nemrég került fel az erősítőre, mikor a japánok már mindennel rég telepakolták a sajátjukat. Ez azért elgondolkodtató szerintem.

(#25) Steady74 A projektort elfelejtettem, valóban igazad van.

[ Szerkesztve ]

(#28) elefant válasza adodaniel (#24) üzenetére


elefant
HÁZIGAZDA

Nem tér vissza a tv piacra. Eladták a márkanevet egy skandináv áruházláncnak, ők kvázi saját márkás terméket csináltak belőle. A Pioneer mint cég ma már nem foglalkozik tévékkel.

(#29) nubreed


nubreed
veterán

Pedig sajnos úgy van ahogy a cikk írja. Nekem már eszembe nem jutna semmilyen JVC, Pioneer, Philips, Grundig, Blaupunkt terméket venni. (Igen végig olvastam a cikket). Még akkor sem, ha egyeseknél jól sült el a márkanév eladás. Ez már akkor sem ugyanaz és ezt a képet nem tudom kitörölni a fejemből. Sajnos ez van.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#30) #06658560 válasza Cifu (#26) üzenetére


#06658560
törölt tag

A Philips nem gyárt tv-t.

(#31) #06658560 válasza Jim Tonic (#16) üzenetére


#06658560
törölt tag

A cikk címével ellentétben csak a tv-t vizsgálja mint terméket, így eme szegmensben olyan márkák, amelyeket videomagnóiról, autórádióiról ismer a nép, nem állják meg a minőségi, ismert, jó márka kritériumot. Tv terén nem voltak jók.
Ami viszont fájdalmasan kimaradt az a Loewe. Rosszmájúan még mondanám az Oriont is.

(#32) elefant válasza #06658560 (#31) üzenetére


elefant
HÁZIGAZDA

A Loewe-t még nem adták el, hanem egy befektetőcsoport beszállt a cégbe (bár ez lehet, hogy csak technikailag különbözik)

Az Orion igaz, én is gondolkodtam rajta, de az nagyon régen volt, nem nagyon passzolt meglátásom szerint ide. (de attól még simán lehet, hogy igazad van)

[ Szerkesztve ]

(#33) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

A főoldalon lévő "PR - Az IPS technológia úttörő szerepe a modern monitorok világában" reklám cikk nekem 404-et dob nem található, megnézné valaki, köszi

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#34) Cifu válasza #06658560 (#30) üzenetére


Cifu
nagyúr

Pardon, látom, a TPV megvette a teljes TV részlegét a Philipsnek... Maxima Mea Culpa, erről lemaradt, mint annak a rendje...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#35) Findzs


Findzs
addikt

annó volt jó kis aiwa kazettás magnóm elég drága volt és jó minőséget képviselt
azok is eltűntek talán a sony -ba olvadtak [link]

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#36) elefant válasza Findzs (#35) üzenetére


elefant
HÁZIGAZDA

Igen, a Sony vette meg. Egy darabig úgy volt, hogy kezdenek majd valamit a márkával, aztán hagyták elsorvadni valamiért.

(#37) bambano válasza elefant (#36) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

valamiért, valamiért...
nem az aiwa, mint kazettás magnó márka sorvadt el, hanem a kazettás magnó, mint piaci szegmens.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#38) Findzs válasza elefant (#36) üzenetére


Findzs
addikt

ott legalább lett volna esély rá, hogy a márka megőrizze hírnevét
de lehet jobb is ha eltűnik egy nagy nevű márka mint, hogy elgagyiasodjon :U

"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."

(#39) elefant válasza -=MrLF=- (#33) üzenetére


elefant
HÁZIGAZDA

Köszi! Intézzük!

:R

(#40) elefant válasza bambano (#37) üzenetére


elefant
HÁZIGAZDA

az Aiwa-nak voltak videómagnói és audió eszközei is. Lett volna hely tovább lépni szerintem. Persze ezt innen azért elég nehéz eldönteni.

(#41) Mumia


Mumia
csendes tag

Ilyenkor érdemes arra gondolni mekkora marhaság is a márkahűség.

Amúgy még mindig fura látni, amikor a gazdasági válságról mint valami megmagyarázhatatlan külső átokról beszél valaki, pedig a válság nagyon is része a jelenlegi világgazdaságnak. És nem fog elmúlni, mivel nem lehet a problémát azon eszközökkel megoldani amiket a létrehozásakor használtunk.

(#42) konigjanos válasza Zolaash (#21) üzenetére


konigjanos
senior tag

Igen, meg a maxel is ugyan úgy...

(#43) Tomi_78 válasza kenand (#22) üzenetére


Tomi_78
tag

"az amberek 90%-nak az olcsóbb kell."
"Hamarosan jönnek a Kínai TV-k még olcsóbban (pontosn már itt is vannak)"
"Sajnos a kínai support 0, de ha 2 év után tönkremegy majd veszel másik olcsót."

Hát igen, a kínaiak már a... nappaliban vannak, mert a mai TV-k és más szórakoztató elektronikai cuccok többsége már ott készül.
Persze az jó dolog, ha olcsó lesz, de ha ez a minőség rovására megy, akkor köszönöm, de én nem kérek ebből a folyamatból. Nekem sincs sok pénzem, és annyira nem vagyok gazdag, hogy megengedhessem magamnak a gagyit - ha értitek, mire gondolok (=nincs lehetőségem 2-3 évente új készüléket venni, mert az előző bekrepált, akármilyen olcsó is volt).
Mindenesetre az én LCD Sharp TV-men még büszkén virít hátul a "Made in Japan" felirat, és megérte az árát, mert már bő 4 éve szolgál hűségesen és hibátlanul. Igaz, hogy még nem lehet vele internetezni, meg nem 3D-s, de nincs is sokkal lemaradva a mai követelményektől: full HD-s, tudja a PVR-t, MPEG4 dekóderes, HDMI-s, sok médiaformátumot ismer... mi kell még?
A másik TV-m meg egy öreg CRT-s Orion, annak már az idejét sem tudom, hogy mióta üzemel, mert úgy kaptuk használtan, de becsületesen szolgál az is. :K
És én igazából a mi márkáinkat (Orion, Videoton) sajnálom, hogy ezek is ebek harmincadjára jutottak, mert én most is legszívesebben magyar gyártmányú és márkájú készülékeket vennék. Hiába no, én ilyen nosztalgikus típus vagyok, nekem ez is számít, nemcsak az árcédula. :)

(#44) Osynho válasza Tomi_78 (#43) üzenetére


Osynho
addikt

"Persze az jó dolog, ha olcsó lesz, de ha ez a minőség rovására megy, akkor köszönöm, de én nem kérek ebből a folyamatból."

Ez esetben ne vegyél kb semmilyen elektronikai cikket. ;) Sajnos nem évtizedekre gyártanak manapság.

"Mindenesetre az én LCD Sharp TV-men még büszkén virít hátul a "Made in Japan" felirat, és megérte az árát, mert már bő 4 éve szolgál hűségesen és hibátlanul. "

Ez örvendetes, de egyrészt nem biztos, hogy a felirat miatt működik még mindig, másrészt lehet, hogy egy full kínai tv is elmegy ennyi ideig, azért ez nem statisztika.

Jellemző a magyarokra egyébként, hogy 1-2 eszköz használata után (legtöbbször releváns összehasonlítás nélkül) azt egekig magasztalják és az elégedettségüket kivetítik a márkára. Ennyi információból statisztikát kreálnak maguknak, holott ehhez azért kicsit nagyobb mintavétel kellene. :)

(#45) #06658560 válasza elefant (#32) üzenetére


#06658560
törölt tag

A Loewe esetén már az átcsomagolt kínai vacak is megjelent. Vagyis pont illenek ide. Amúgy úgy tudom, meg is vették a kínaiak.

(#46) oettinger01


oettinger01
őstag

Döbbenetes változások mennek végbe a tv ipart illetően ez tény. Nem csoda, hogy nagy gyártók is belebuktak ebbe, nekünk még van ITT tv-nk használatban és hibátlanul működik, az mekkora szám volt annak idején :)

A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!

(#47) ronroli


ronroli
tag

Remek érzelmektől vezérelt cikk, egyet is értek, hogy mit kéne csinálni, de semmi adatot nem láttam, ami bizonyítaná a "parkettát elégető ember" butaságát. Ezt csak mi gondoljuk így, de sehol egy hiteles adat, ami egyértelműen bizonyítaná az összefüggéseket.
Azért jut csődbe egy cég, mert a neve alatt gagyi tévéket is árulnak? A szuper tévéivel nem menne csődbe?

(#48) nubreed válasza ronroli (#47) üzenetére


nubreed
veterán

Nem, az hogy a csődfelé lovagol egy egykor neves márka nem amiatt van, mert " a neve alatt gagyi tv-ket" árulnak. A gagyi tv árusítás a neve alatt már egy következmény, menekülő útvonal, az évek óta brutális veszteséget termelő ágazattól megpróbáltak megszabadulni és eladni a márkanevet és a gyártási techológiát. Hogy ez kinek jött be kinek nem az más kérdés.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#49) Vesa válasza oettinger01 (#46) üzenetére


Vesa
veterán

ITT-Nokia néven is futott még virágkorában.

A tudomány a valóság költészete!

(#50) bambano válasza Vesa (#49) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

futott az ITT Schaub Lorenz néven is...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.