Ez érdekes!
[ Szerkesztve ]
Amíg nem képesek kihozni egy Half-Life 3-at, addig ezek csak üres szavak.
Microsoft ott fogja szivatni a Khronost, ahol tudja. Nem erdeke, hogy a PC-s grafikai szint elhuzzon az Xbox-tol, ezert sem kerultek bele bizonyos funkciok a DX12-be, amiket egyebkent az Xbox-os valtozat tamogatni fog. Jah, es a PS4 miatt sem akarja a Vulkan terjedeset.
Fejlesztok meg osoreg motorokat toldoznak foltoznak, tapasztalatuk is azokban. Ehhez vegyunk meg hozza egy MS-os penzbeli tamogatast a DX12-hoz es a sir meg is van asva.
Vulkan API egyebkent lesz Mac OS X-en, vagy hulyeseget kerdezek? En peldaul orulnek ha mac-es is kijonnenek majd nagyobb cimek.
[CsuCsu]: A PS4 és a következő Nintendo konzol támogatja a Vulkan-t.
Milgram1: Az OSX-ben az Apple saját Metal API-ja van, nincs Vulkan.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Van ra esely, hogy Metal API-vel jatekok jobban elterjednek ott is?
Nem hinném, hogy drasztikus változás áll be e téren, bár az elterjedtebb motorok közül pár támogatja (majd), pl. az Unity.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
"a PC-t fel kellene zárkóztatni itt is"
És még hol? Valahogy legtöbbször az a helyzet, hogy a konzol csak köhög
Full HD-ban, 30 fps-re limitálva gyengébb textúrákkal, és általános grafikával,
akkor mihez kéne felzárkóztatni a mit is? A "feature" egy dolog... a végén
kipottyanó és szabad szemmel érzékelhető eredmény meg sajna egy másik.
[ Szerkesztve ]
"A "feature" egy dolog... a végén
kipottyanó és szabad szemmel érzékelhető eredmény meg sajna egy másik."
Meg is válaszoltad a saját kérdésed. A lényeg ebben az, hogy az a szint ami kipottyan a végén kevesebb/egyszerűbb kóddal és kisebb erőforrásigénnyel is megoldható legyen.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
Odaig olvastam, hogy "a Valve szakembere".
A PS4 nem tamogatja a Vulkan-t (nem tudom, honnan vetted), LibGNM van.
A Nintendo pedig semmi hivatalosat nem arult el, hogy tamogatni fogja-e. Annyi tortent, hogy csatlakozott a Khronos Group-hoz, ami az egvilagon semmit nem mond. FYI, tobbek kozott a Microsoft is Khronos tag. De meg ha tamogatni fogja is, egyelore 0 darabot adtak el belole, tehat pont semmi hirerteke nincs. A bizakodasra a Wii U "sikerei" se adnak tul sok okot.
[ Szerkesztve ]
A PS4 nem tamogatja a Vulkan-t (nem tudom, honnan vetted), LibGNM van.
Hol is olvastam, hol is olvastam...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Igen, pontosan ezert nem akarja a MS a terjedeset. PC es Xbox cimek ne legyenek portolva a tobbire.
Kicsit megkavarodtam a pr cikk vélemény nem elolvasása közben, most akkor a még ki sem adott vulkán, win10, vagy konzol fényezős dologra akar kilyukadni?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Szájkarate.. Nem tud konkrét rendszert mutatni az illető, ezért beszél hülyeségeket. Előbb adják ki a Vulkánt, utána jöhet a marketing szöveg. Amíg nem adják ki, addig mindenképpen a DirectX12 a nyerő. Egyénként nem értem, hogy mit vacakolnak ennyit. Egy kész API-t kaptak, amiben csak pár dolgot kellett átírni (a függvények nevét egy rövid programmal, vagy script-tel villámgyorsan át lehet írni). A SPIR-V-t nem most találták ki. Lehet, hogy indiai vagy koreai "programozókat" alkalmaznak?
Szerintem meg csak egy kijelentésen való elmélkedés volt. A múltkori is betalált amikor a valve programozója azt találta mondani hogy ratyi az opengl erre kirúgták. Az vidia és a valve is bizonygatta hogy márpedig király az oszt a megváltás csak nem onnan gyütt ahonnan mondták hanem a amd felől kb mindenkinek.
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
Vulkan fény.
üdvöske, redmondi óriás, tetszetős, rendre, légkavaró, akár, megoldás, kicsike, ipar.
Én még nem láttam azt a nagy megváltást se dx felől, se vulkán felől. (gyanítom utóbbival pc-n nem is fogok találkzni vagy fél évig legalább, telón játszani meg biztos nem fogok egy ideig)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Ha már el sem olvasod Abu cikkeit, minek trollkodsz? Olvasd el, és megtudod, miről szól az egész.
Kisbalázs ezt +1-ezte
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
Nem trollkodok, addig szoktam olvasni egy cikket, ameddig nem találok benne ordenáré hülyeséget. Most a címig jutottam... (amúgy átfutottam és kb az volt benne amit abutól vártam, nem jó értelemben)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Na ez így érdekes lesz. Érik már egy ideje a konzolra váltás gondolata bennem, és az ilyen kavarások csak még jobban erősítik a gondolatot.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
No és mi tart vissza?
Abu majd úgyis elmagyarázza, hogy miért jó sub-FHD felbontáson médium textúrák mellett 25-30FPS-sel bohóckodni, így mindenki boldog és elégedett lesz, főleg a konzolosok a sok jövőbemutató technológiával.
J
Ha az apira izgulsz, hajrá.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Az, amit lentebb le is írtál..
Lehet, hogy drámaian túlzóan fogalmaztam, de nekem úgy tűnik, mintha direkt nehezíteni akarnák a pc-s játékok megjelenését.
Ahhoz képest, hogy a vga-k ára folyamatosan emelkedik nem gyengén, folyamatosan azt hallani, hogy A nem jó erre, B nem jó arra, A támogatja ezt, de csak szoftveres emulálással, B hiába jövőbe mutató, mégse jó semmire..
A béke időkben viszonylag normális áron tudtam venni egy vga-t, és az 2-4 évig egyformán vitt minden játékot.
Ennek egy ideje vége..
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
kicsit tisztulhatna már a kép
Nekem speciel nem az a bajom, h számodra hülyeséget találtál a cikkben, hanem h ezt a szokásos - negatív - stílusodban odaböffented. Mindig. Mindenhová.
Közléskényszer rulez?
Xbox-rol sokkal konnyebb lesz dx12-re portolni mint csak a linux miatt Vulcan-al bajlodni...
És ezzel a lendülettel a Vulcan felkerül a polcra az OpenGL mellé. Jó, hogy van, de mintha nem is lenne.
evDirect villanyautós töltőhálózat
és schawo:
Ezt honnan szedtétek? Amellett, hogy idővel Linuxra is lesz vulkan (először valószínűleg az AMD zárt driverén keresztül), a kulcs mondat ott van a cikkben, nem olvastátok?
"A DirectX 12 csak Windows 10-re van, míg a Vulkan lesz egy csomó operációs rendszerre, beleértve a Windows 10-et is."
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
"A béke időkben viszonylag normális áron tudtam venni egy vga-t, és az 2-4 évig egyformán vitt minden játékot."
Nem tudom én még s3 trioval kezdtem és ilyenre sosem emlékeztem hogy 4 évig egyformán vitte a játékokat (magyarán magas beállításokkal). Talán most van/volt egy baromi hosszú életű generáció az AMD-nél pl. a 7950 személyében ami még ma is minden létező játékot röhögve elvisz szép képet eredményező beállításokkal és még el is fog vinni jó ideig. Amit hiányolsz időszakot az konkrétan évek óta tart.
Túl sok ph!-t olvasol, itt szugerálja a cikkíró ilyen "vélemény" írásokkal hogy a pc olyan amilyen mert így api úgy api, a pc le van maradva a "korlátlan" erőforrással rendelkező konzoloktól. Kijön egy játék aminek trehány a pc portja azonnal írja a véleménycikket, de még olyannál is osztotta a pc-t (dying light) ahol egy középkategóriás pc is jóval részletesebb képet jelenített meg mint az erősebbik konzol, ps4. Persze ami játék pc-n megy jobban és konzolon rosszabbul azokról még egy kósza hír se járta be a ph! oldal hasábjait. Semmilyen gyakorlati baki nem érdekli, ez szerintem tényként leírható mert már sokasodnak ezen példák, így szakmailag érdekes és sok információt ad, de gyakorlati következtetéseket én nem vonnék le a ph! jövőre vonatkozó vga véleménycikkekből.
Ez a cikk is minőségi, és sok igazság van benne, ugyanakkor ha fejlesztőcég lennék én is csak egy irányt céloznék meg. Illetve ha a directx12 csak fele annyira jó mint amennyire akár ezen az oldalon beharangozták, akkor véleményem szerint semmi szükség mág api-re, koncentráljanak egyre, ismerjék ki, szülessen pár olyan grafikus motor ami valóban hatékonyan használja és az terjedjen el.
[ Szerkesztve ]
Te nem erted. Xbox-rol windows-ra portolni dx12-vel nagyon konnyu lesz. Vulcanra megirni mar sokkal tobb munka amit nem biztos, hogy bevallalnak a 0,1% (?) linuxos jatekos miatt.
Pont olyan, mint dx6-11 és az opengl viszonya. Az opengl is van mindenre. De kit érdekelt?
evDirect villanyautós töltőhálózat
Jajj. Valahol 20% körül van a steames adatok szerint a Win10, ezzel állítod szembe a Linuxosok szerinted 0.1%-át. Most akkor kérlek olvasd el még egyszer amit írtam, mert hiányzik 79.9%.
Win7, 8, 8.1, Linux, mindre lesz Vulkan. DX12 egyikre sem. Na melyik éri meg üzletileg?
Az meg egyértelmű, hogy egy xboxos új cím egyből DX12. De erre meg mondhatják azt, hogy akkor nem MS konzolra fejlesztek játékot, és máris nyertek egy csomó extra felhasználót. Pont erről szól a cikkben írt ember véleménye is, hogy jobban megéri megvárni azt a kis extra időt a Vulkan miatt.
schawo: nem is hinnéd mennyien használják, akik nem MS platformra fejlesztenek.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Egyszerű, mint a faék. Lesz DX11 port is. Ahogy eddig is volt. A DX10 is Vista only volt, mégsem tört be az OpenGL ezerre, pedig az XP után a Vista alig terjedt, lasszóval kellett fogni a Vista felhasználókat.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Pont azt mondják, hogy lám OpenGL is van minden platformra, Win alatt a játékok szinte mindegyike mégis DX-et használ. Mert az, hogy professzionális programoknál használják az OpenGL-t, vagy Linuxon, az a PC-s játékosok >95%-át pont nem érinti.
[ Szerkesztve ]
Szerinted akkor hany % az, aki szeretne AAA jatekkal jatszani, de csak es kizarolag linuxon? Amire jonnek a dx12-es jatekok valtani fog windows 10-re az akit erdekel. A pc portokban nincs akkora penz, hogy ennel tobbre lehessen szamitani. Az is kerdeses, hogy mikor es milyenfejleszto eszkozok lesznek vulcan-ra mert opengl-re gyakorlatilag nem is volt ilyesmi...
[ Szerkesztve ]
Ha a Vulkan/DX12 erejére szükség van, akkor oda karcsú lesz a DX11. Ha ezt a két dolgot össze kell hozni, az olyan mintha két külön játékot fejlesztenél kevés átfedéssel.
Az OpenGL-nek meg nem kell betörnie sehová, gy.k. minden nem MS platformon ott van. Android, Linuxok, stb. Az, hogy MS platformon (gy.k. játékra) miért nem terjedt jobban, azt Abu elég jól leírta a korábbi cikkeiben.
Kristof93: Hagyd már a Linuxot. Win7, 8, 8.1 -ben gondolkodj. Nem vált mindenki, engem sem érdekel egyik 7-es utáni Windows sem, mert egyszerűen igénytelenül néznek ki azzal a falt designnal (meg sok egyéb ok is van, de nem érdekes itt most), egy ideig biztos nem váltok a 10-re, pedig rendszeresen játszom.
A fejlesztőeszközök terén meg nyilván tanultak a korábbi problémákból, különben nem is lenne értelme nekiállni új api-nek.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
Dx11 verzio meg lesz egy jo darabig, a jatekok nagy reszenel nem olyan egyszeru, hogy megy vagy nem megy. A kerdes meg mindig az, hogy megeri-e penzt rakni a vulcan lekepezobe az a 3 linuxos es Pirk kapitany miatt, aki 2 ev mulva is windows 7-el fog nyomulni - nem hiszem, de majd meglatjuk. A Khronos eddigi erofeszitesei alapjan pedig en annyira nem lennek biztos a normalis tamogatasban.
Mas a technologiai fejletseg/feature es mas a teljesitmeny.
PS4: 1152:72:32 @ 800 kb. R265-270 szint
XBO: 768:48:16 @ 853 kb. R260 szint
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Igen, Win7-en fogok nyomulni egy ideig még amikor játszom, mert egyszerűen a hányinger kerülget az újabb cuccaiktól. Most volt alkalmam OSX-et használni egy rendes mac gépen, még azt is szívesebben használnám, de ez legyen az én dolgom...
Én Abu-nak igazat adok abban, hogy miért nem életszerű a DX12 és a 11 egyidejű támogatása. Egy nem túl régi cikkében írta is ezt. Persze lesz még DX11 sokáig, de aminek akkor is elég lesz, annak nem lesz szüksége egy low level api-ra, vagy nem profitál belőle annyit, hogy megérje egy teljesen más engine beépítése a játék alá.
Valamint továbbra sincs semmi köze ennek a beszélgetésnek a Linuxhoz.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
En inkabb AC Unity pc portja szerure szamitok a dx11 verzioktol. Nagyon kevesen fogjak 0-bol ujrairni a motorjukat mostanaban, ugyhogy a dx11 lekepezo mar megvan, csak lehet hogy semmin sem fog tul jol futni.
Tehát még el sem terjedt, de már elavult a DX12
Én Abu-nak igazat adok abban, hogy miért nem életszerű a DX12 és a 11 egyidejű támogatása. Egy nem túl régi cikkében írta is ezt.
jajj...
Talán Abu /%==!)Ö( akarom mondani a PH! VGA véleménycikk hasábjaiból kihúzhatnád a fejedet és megnézhetnéd hogy hogyan zajlanak ezek a dolgok a való életben 15+ éve.
-(1) Eggyetlen érdemi PC játékos centrikus API család van PC-re immár mióta az aszemet tudom, ez pedig a DX aktuális verziója. OpenGL játék olyan ritka volt eddig is mint a fehér holló
-(2) Az indie játékokat leszámítva, AAA fronton maradva gyakorlatilag senki le sem szarja emberemlékezet óta a többi PC-s API-t
-(3) A PC játékosok tömegeit nem érdekli sem a Steambox sem a Linux
-(4) Akinek a zsebében elkölteni való pénz van pedig legkevésbé sem azzal foglalkozik miket ígérnek a határozatlan jövőre, hanem hogy itt és most mit lehet kapni a pénzért. A cégek pedig ugyanez fordítva: mit kell tenni itt és most ahhoz hogy minnél hamarabb megkapják a zsebemben levő pénzt.
-(5) Az utóbbi években felmutatott AMD VGA üzleti eredmények pontosan megmutatták mit érnek a zavaros ígéretek.
Ezek fényében miért kéne azt gondolni, hogy a közeljövő bármilyen változást hoz?
J.
"Persze ezt nyilván nem fogja kimondani a Valve, mert a WDDM 2.0 képességei messze túlmutatnak minden alternatív driver modellen, beleértve a SteamOS-ét is, de ettől ez még tény marad."
Van erről valamilyen részletező cikk? Mi az, hogy jobb, pontosan miben és miért jobb, mint az 1.1, 1.2 és 1.3?
A felhasználók csak annyit látnak belőle, hogy minél újabb a driver-modell, annál csúnyább az OS. A WDDM 1.1 baromi jól néz ki, míg a 2.0 ocsmány. Ez alapján a felhasználók jogosan gondolhatják akár azt is, hogy a legújabb, vagyis a 2.0 sokkal kevesebbet tud, mint a régebbi 1.1-es verzió.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Mi ez a Linux-csolatas? Es akit mondjuk az egyszerubb PS4(-uj Nintendo) port erdekel? Mert lehet valaki nem PC-Xbox jatekot fejleszt, hanem PC-PS4.
"Ilyen például a programozható MSAA mintavétel, a template-eket támogató shader nyelv, illetve a crosslane swizzle."
Abu, mindhárom dolog érdekelne ! Ha leírnád nagyvonalakban, hogy mi(k)ről van szó, azt nagyon szépen megköszönném.
A PS4-nek még mindig semmi köze a Vulcanhoz. Talán, majd, egyszer, esetleg. A Nintendo meg még aztán végképp sehol, nemhogy a Vulcan támogatás, hanem maga konzol is a távoli ködbe vész.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Mit nem értesz? Hisz világosan le van írva, hogy aki a közeljövőben még nem tervez low level API-ra kiadni játékot és/vagy teljesen új motort ír, annak jobb választás a Vulkan, mert fejlettebb, több lehetőséget enged meg, mint a DX12. Akinek sürgős, annak meg igazából úgy sincs más választása PC-n, mint a DX12, pláne hogy a régebben már HLSL-ben megírt shadereket is le kéne cserélni, ha Vulkanra akarnák kihozni. A WDDM 2.0 képességei (és emiatt a Win 10) pedig kellenek ahhoz, hogy bármelyik low level API lehetőségeit teljesen ki lehessen használni. Linuxon pedig egyelőre nincs olyan drivermodell, ami tudná azt, amit a WDDM 2.0.
Ja, még adós vagy a legalább egy voxel cone tracinges játékkal, ugye tudod?
(#36) schawo:
Amelyik kiadónál a konzolra dolgozó stúdió low level API-ra írja a játékot és aztán abból portolják PC-re, az nem nagyon fog már külön DX11-re is dolgoztatni. A többieknél az idő- és pénzkerettől függ, hogy lesz-e.
(#46) huskydog17:
"A felhasználók csak annyit látnak belőle, hogy minél újabb a driver-modell, annál csúnyább az OS. A WDDM 1.1 baromi jól néz ki, míg a 2.0 ocsmány. Ez alapján a felhasználók jogosan gondolhatják akár azt is, hogy a legújabb, vagyis a 2.0 sokkal kevesebbet tud, mint a régebbi 1.1-es verzió."
He? Mi köze van a drivermodellnek a GUI-hez?
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
Hír Vélemény: nincs sok értelme DirectX 12 portokat készíteni?