Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) speter33


speter33
aktív tag

Lehet csak bányászásra fogják használni :DDD

(#2) Z10N válasza speter33 (#1) üzenetére


Z10N
veterán

Valamelyik e-autonal mar ez a koncepcio...

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

(#3) Strezi


Strezi
őstag

Hiánypótló, fanyalgó cikk :C
Tehát azonos szinten van de mégsem :F Mindennapi embereknek érthető és valós hasonlatot hoztak. Sokkal - sokkal közelebb van ehhez a konzolgenerációhoz mint az előzőhöz, amin a nyugati piac nagy része a játékot értelmezi.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#4) Petykemano


Petykemano
veterán

A Tesla miért nem rendelt semi-custom big APU-t?

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#5) #25954560 válasza Petykemano (#4) üzenetére


#25954560
törölt tag

mert bajok vannak a Semi-vel :DDD

(#6) #54625216


#54625216
törölt tag

Fél évvel ezelőtt még sikerült ugyanezt a véleményt egy mondatba tömörítve is megfogalmazni:

" A Tesla szerint ezzel a teljesítménnyel egy szinten vannak az új konzolokkal, ami azért közel sem fedi a valóságot, inkább szépíti azt, de az kétségtelen tény, hogy autóba még megközelítőleg sem építettek ilyen erős GPU-t."

Forrás: Abu 2021.01.29.

(#7) Duck663 válasza Petykemano (#4) üzenetére


Duck663
őstag

Mert ha azzal mész az AMD-hez, hogy egyedit akarsz, akkor igen mélyen kell a zsebedbe nyúlnod. Persze a Teslánál van lóvé, csak a sikerben nem biztosak.

[ Szerkesztve ]

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#8) JKJ420


JKJ420
tag

Ez a "cikk" nevetséges. Nem véletlenül nem vállalja a nevét az írója.

(#9) beef válasza JKJ420 (#8) üzenetére


beef
őstag

Ott van az írója és mi a nevetséges benne?

(#10) Petykemano válasza JKJ420 (#8) üzenetére


Petykemano
veterán

Ez egy publicisztika, ami az író véleményét közli, nem tárgyilagos és nem objektív.

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#11) Samott


Samott
addikt

Ez mondjuk tendenciozus ahogy latom, barhol felmerul hogy valami jobb mint a PS5 mar jon is a felmentocikk. Itt mar az is baj, hogy hozza merik az azonos teljesitmenyu cuccot.

[ Szerkesztve ]

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#12) Abu85 válasza Samott (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha azonos lenne a teljesítménye, akkor nem lenne baj, de csak TFLOPS-ot mérni nem sokat ér. Egyrészt a Tesla Arcade több nagyságrenddel lassabb SSD-t használ, sokkal kisebb memória-sávszélességet biztosít, nincs egységes memória, és a tartalomdekódolást sem végzi egy erre dedikált célhardver, vagyis erre a CPU-t, illetve a GPU-t kell bevetni.

A TFLOPS értékek olyanok, mint az ultramobil GPU-knál megadott paraméterek. Papíron jól mutatnak, de a gyakorlatban lófaszt sem érnek, ha nincs mögé rakva kellő sávszél, kellő mennyiségű regiszterterület, kellően erős geometriai feldolgozás stb... Ezért van, hogy az asztali hardverek még kisebb TFLOPS-on is szanaszét alázzák a telefonos holmikat, ha az adott programhoz nem baltával faragták a geometriát. Az Apple rendszeresen a konzolokhoz hasonlítja az ultramobil IGP-jét. Már ugye Xbox One szint. Csak ennek nincs látható eredménye, ahogy a korábbi console-class kamunak sem volt soha bizonyítéka, de a papír elbírta.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) mad823


mad823
őstag

De nem is az a lényeg, hogy mi tud egy PS5höz képest, hanem az, hogy ülj be egy mai mondjuk Peugeotba, és nyomjál meg pár gombot a kijelzőn egymás után. Kb. másfél másodperces várakozások vannak képernyőváltásonként, az ilyen autókban használt infrastruktúránál több nagyságrenddel jobb és hasznátlhatóbb UI-t ad a Tesla, meg van feature drop és ilyenek...

(#14) bunfi


bunfi
őstag

Értem én, hogy az USA-ban a kertvárosi urbanizáció miatt már lassan WC-re sem lehet elmenni autó nélkül (és épp összeroppan az elöregedő infrastruktúra), de miért is fontos, hogy lehet játszani egy autóban? Kb. nettó baromság...

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#15) Pingüino


Pingüino
senior tag

Nem mintha utól kéne érni a PS5-öt, mivel nem annak a konkurenciája. Ez csak arra van, hogy a töltőnél állva lehessen rajta tolni valami játékot. Nem arra, hogy az ember 4k 120Hz-el Godfall-ozzon. :)

A probléma inkább az, hogy egyedi rajta a szoftver, és sem PC-s, sem konzolos játékokat nem lehet rá egyszerűen átportolni. Az van, amit adnak hozzá.

(#16) Pingüino válasza bunfi (#14) üzenetére


Pingüino
senior tag

Fél-1 órás töltési időknél nem biztos, hogy baromság. Ezt azért rakták bele, hogy ha állsz a pálya mellett a töltőoszlopra kötve, legyen mivel elütni az időt.

(#17) Petykemano válasza Pingüino (#15) üzenetére


Petykemano
veterán

a MÁV, ami nem a a gyorsvasúti (>2-300km/h) vobalairól híres, azért az IC kocsikat feldobhatná ilyenekkel. És mekkora hangulat tudna kialakulni: 4892 pályaszámú IC kocsi vs 4934 pályaszámú IC kocsi.
Manapság Lehet, hogy jelentősen növelhető is lenne ezzel a jegyárbevétel. 😃

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#18) Pingüino válasza Petykemano (#17) üzenetére


Pingüino
senior tag

Az a baj, hogy nem csak az eladási szám, de a jegyek ára is megugrana. :P
De biztos vicces lenne. Pláne mikor jön az állomás, ahol le kellene szállnod, de még nem ment le a kör. Szólni kell a kalauznak, hogy álljon már a vonat egy kicsit, amíg befejezitek. :D

(#19) bunfi válasza Pingüino (#16) üzenetére


bunfi
őstag

Király. Prémium árért állhatok a pálya mellett, mert könnyebb engem piszkálni, mint megoldani a valódi problémát... (teherszállítás, tömegközlekedés).

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#20) andor80 válasza bunfi (#14) üzenetére


andor80
senior tag

NEked....

Tartsd tisztán a képernyőd ne engedj a digitális szennyezésnek.Blokád alatt tartom én is!

(#21) Pingüino válasza bunfi (#19) üzenetére


Pingüino
senior tag

Nem kötelező elektromost venni. De ha már valaki megveszi, és állni kell neki 20 percet egy pihenőben, akkor miért ne tennék ezt kellemes időtöltéssé?
A másik meg, hogy ha van gyerek a kocsiban, azt is le lehet vele foglalni akár menet közben is.

(#22) bunfi válasza Pingüino (#21) üzenetére


bunfi
őstag

Egyelőre, sajnos irreálisan nagy az elköteleződés abba az irányba, hogy a belső égésű motorral rendelkező személygépjárművek forgalmazását minél előbb megszüntessék.

Ezt egy utólagosan beszerzett eszközzel is meg lehet oldani, ami praktikusság és ár szempontjából is sokkal jobb megoldás. Persze igen komoly hátránya, hogy nem nagyon "bragging-right" alapanyag.

[ Szerkesztve ]

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#23) Pingüino válasza bunfi (#22) üzenetére


Pingüino
senior tag

Nekem azzal semmi bajom sincs, hogy átáll az autózás elektromosra, sőt. Az olyan hiányosságokat pedig, mint a hatótávolság, meg a töltőhálózat bőven ki fogják kupálni, mire szükség lesz rá. Egyelőre a tehetősebbek veszik az elektromosakat. Mire az átlag vásárlóhoz is eljutnak, már nem lesznek ilyen gondok.

(#24) nemlehet válasza bunfi (#14) üzenetére


nemlehet
őstag

Te nem utaztál még gyerekkel? Itthon is vannak 2-3 órás utak pedig ez egy kicsi ország, máshol 4-6 óra sem számít feltétlen kirívónak.

Nem tudom, hogy van-e gyári backseat screen a Tesla-ban (így gyors google search alapján nincs, vagy nem alap), de semmiből sem áll olyan modellt is kihozni.
Nagy áldás tud ám lenni egy hosszabb útnál, hogy pár órát leköti a gyereket egy minőségi játék. Nem tudom mi lesz a kínálat de pl PS-en sok kreatív vagy gondolkodtató/fejlesztő cím van.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#25) Pingüino válasza nemlehet (#24) üzenetére


Pingüino
senior tag

Bizonyos modellekben van középen is hátul, meg fejtámlába építve is. De a legtöbben nincs.

(#26) Noukoum válasza bunfi (#14) üzenetére


Noukoum
veterán

Az erős hardver azért kell hogy később se legyen kevés a kakaó a frissítéseknek és új funkcióknak, valamint az Autopilot is örül a jövőálló hardvernek. Vagy magyarul azért kell hogy egy ilyen árú autóban ha megnyomsz valamit akkor azonnal reagáljon, ne kelljen másodperceket várni meg dadogó képernyőt és animációkat nézni 2021-ben.
Az már csak ajándék hogy játékokat is lehet rajta játszani. Töltés közben meg teljesen reális ez, ha valaki tényleg nem tud mit csinálni abban a 20-30 percben akkor játszhat az autón. Vagy gyerekeknek nem kell a telefon vagy tabletet nyomkodniuk, hanem tudnak az autón játszani akár a kormány segítségével.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#27) Pingüino válasza Noukoum (#26) üzenetére


Pingüino
senior tag

Az autót vezérlő és a szórakoztatóelektronikai rész két külön rendszer. Semmi közük egymáshoz. Az autopilot AI gyorsítóval megtámogatott célhardveren fut.

(#28) bunfi válasza nemlehet (#24) üzenetére


bunfi
őstag

Tiszta sor, nem is ezt vitattam. Csak őszintén szólva az autó élettartama több (remélhetőleg legalábbis...), mint a harver erkölcsi elévülése. És akkor még nem beszéltünk fizikai elhasználódásról, amelyet csak szervízben és drágán lehet orvosolni.

Ha x86 az alap, akkor mivel az XBOX és a PS operációs rendszere üzleti titok, csak PC-s játékok maradtak... Arra meg az az SoC a cikkben említett limitációk miatt nem hiszem, hogy annyira acélos lesz mondjuk 5 év múlva.

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#29) LordX válasza Pingüino (#21) üzenetére


LordX
veterán

Még. 2030-tól Kaliforniában csak elektromos autóra fognak adni újonnan forgalmi engedélyt. Remélhetőleg addigra minden 2. bokorban lesz 4 töltő, különben ennek a szabálynak sokan nem fognak örülni..

(#30) #72042496 válasza nemlehet (#24) üzenetére


#72042496
törölt tag

"pl PS-en sok kreatív vagy gondolkodtató/fejlesztő cím van."

Például? Komolyan érdekel, mik a jók. A hetekben kérdeztek ilyenről, viszont én max. PC-re ismerem a Zachtronics játékokat, azok meg erősek picit. :)

[ Szerkesztve ]

(#31) atike


atike
nagyúr

.....csak egy kérdésem van....

Mégis miért? :F :U

Eddig is gond volt, hogy a "sofőr" nem felügyeli a vezetést, ezután mi lesz?

(#32) Pingüino válasza LordX (#29) üzenetére


Pingüino
senior tag

Tisztában vagyok vele. Norvégiában már 2025-ben be akarják tiltani a belsőégésű motoros autók forgalmazását. De ezek olyan országok, ahol megtehetik, mert jól élnek es/vagy úgy használjak az autót, hogy megéri nekik. Mire ez a fanyalgó magyaroknál is elterjed, addigra orvosolják a hiányosságokat.

(#33) Pingüino válasza atike (#31) üzenetére


Pingüino
senior tag

Menet közben tiltja a játékot. Persze úgyis megkerülhető lesz, mint minden, de az olyan darwin díjasoknak meg tök mindegy, hogy az autó rendszeren, vagy a mobiljukon szórakoznak vezetés helyett.

(#34) rednifegnar válasza Pingüino (#32) üzenetére


rednifegnar
senior tag

ja ugy konnyu betiltani, hogy kozben ko gazdagra keresik magukat az olajon ami olyan csunya dolog hogy csak na, de azert a belole szarmazo penz mar nem volt olyan budos nekik, most meg a zoldkodes kepmutato szineiben tetszelegnek.

a tesla ps5 dumaja is ugy kezelendo ahogy a tobbi, mint a pl savtartot autpilotnak nevezik, kb hasonloan hulyeneknezos.

A camera does not make art, the artist makes art.

(#35) #16939776


#16939776
törölt tag

Egy célhardvert hasonlítottunk össze egy olyan dologgal aminek másodlagos/harmadlagos funkciója, hogy játékok fussanak rajta.
Nem gondolom, hogy az út szélén ugyanazt azt az élményt keresné vagy várná el a felhasználó, mint otthon, a nappaliban ülve megkap a konzoltól, meg az óriás méretű lapostv-től, szóval még átverésről sem lehet szó.

[ Szerkesztve ]

(#36) #54625216 válasza Abu85 (#12) üzenetére


#54625216
törölt tag

Igazából minden bejelentésnél lehetne írni egy hasonló cikket, amikor komplett platformokat hasonlítanak össze kiragadott hardver paraméterek alapján, ami lássuk be ma már olyan gyakori marketing eszköz, hogy külön szekciót kellene fenntartani nekik a PH-n.

(#37) bunfi válasza Pingüino (#32) üzenetére


bunfi
őstag

A kőolaj és földgázbevételekből tellik rá... ;] Az autóhasználat szempontjából vannak komoly kétségeim, pl. észak-déli irányban majdnem 2000km az út és a hűs északi-tengeri szélben gyorsan szétrohadnak az autók.

#36 kpbendeguz
Tekintve, hogy mennyire zabálják az emberek a marketing bullshitet, még az is lehet, hogy kellene. Habár nem fűzök vérmes reményeket ahhoz, hogy a tudatos vásárlás teret nyerne ezáltal...

[ Szerkesztve ]

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#38) ElEvEn11


ElEvEn11
senior tag

Imádom olvasni az Abu-fikázókat. :D Mennyire utálhatják a PH-t és mégis azt olvassák. :K Pedig lehet mást és ezt ők is tudják, mégis itt élik ki magukat, hogy ez mekkora szar. :DD :))

[ Szerkesztve ]

Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)

(#39) Z_A_P válasza Noukoum (#26) üzenetére


Z_A_P
addikt

A tesla "Autopilot" rendszere a ma kaphato egyik legbutabb rendszer az ossze gyarto kozul, konkretan level-2 (0..5 szint van).
Az mas kerdes hogy ok ezt nagyvonaluan "Full Self-Driving technology"-nak hivjak :W

[ Szerkesztve ]

OK

(#40) Pingüino válasza Z_A_P (#39) üzenetére


Pingüino
senior tag

Az egy dolog, hogy jelenleg a mindenki számára kiadott szoftver csak level-2, de azt állítani, hogy az övék a legbutább rendszer, nettó nem igaz. Konkrétan mindenki más is level-2 szinten van, és bőven lemaradva a Teslától. Képességeiben már inkább a level-3-hoz vannak közelebb, de a törvényi szabályozás miatt nem hívható annak.

Egyedül néhány kifejezetten vezetésautomatizálással foglalkozó cég, pl. a Waymo előzi meg őket, de azok is csak előre kialakított pályán képesek önállóan közlekedni. Ha kiengednék őket a közutakra, ugyanúgy csak level-2.

(#41) Cassi


Cassi
senior tag

Normál körülmények között most lehetne gúnyosan heherészni, hogy valószínűleg úgy is többen játszanak majd PS5-tel, mint Teslával - de aztán eszembe jutott a hónapok óta porosodó, "talán majd ősszel" státuszú PS5-előrendelésem :DDD

[ Szerkesztve ]

(#42) Pingüino válasza Cassi (#41) üzenetére


Pingüino
senior tag

Mondjuk az autó kormányával és pedáljaival játszani egész jó móka lehet. :)
Már csak az hiányzik, hogy legyen benne valami nagyobb kijelző. Az átlátszó OLED kilőve, mert annak kikapcsolt állapotban is van valamekkora fényszűrése, a szélvédőn pedig semennyi nem megengedett. Viszont valami napellenző alól lehúzható vetítővászonnal, meg egy tetőre szerelt LED-es kivetítővel teljes az élmény. :D

[ Szerkesztve ]

(#43) nemlehet válasza bunfi (#28) üzenetére


nemlehet
őstag

Ez nézőpont kérdése. A Tesla nem olcsó és nincs is népautónak pozícionálva. A felső középosztály nagy része azért 4-6 évente cserél autót, főleg aki sokat megy vele. Ha addig nagyjából versenyképes a beépített hardver szerintem rendben van.
Plusz attól hogy mondjuk a legújabb címek nem mennek rajta még nem feltétlen értéktelen, főleg ha PC kínálat van.
Nyilván irreális elvárás vagy ígéret hogy ők a csúcsok csúcsát belepakolják az autóba.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#44) Pingüino válasza nemlehet (#43) üzenetére


Pingüino
senior tag

Nem lesz PC kínálat, mert egyedi oprendszer fut rajta, saját játékokkal. Bár lehet, hogy élelmes emberek majd megoldják a portolást.

(#45) RandomName válasza mad823 (#13) üzenetére


RandomName
aktív tag

+1
A Totalcar-os fiúk többször hangoztatták, hogy jellemzően a klasszikus autóipari fejlesztés ciklusa 6-8 év. Ez az idő a tervezőasztaltól az első eladható példányig megy, és a koncepciófelállítás, kockázatelemzés, jogi osztály, szabadalomvásárlás, beszállítói szerződések megkötése, prototipus, tesztelés, javítás, részvényesek meggyőzése, újítások vállalati hierachián történő átküzdése, újratesztelése, költségoptimalizálás, gyártósor átállítási terv, stb. van benne ebben az időszakban.

A Tesla meg nem így csinálja, mert még nem akkora lassan reagáló vállalati rendszerrel rendelkezik, mint mondjuk a PSA konszern, ahol sok esetben egy tízcentes változtatás sok hónapos döntési procedúra.

Ráadásul sok esetben olyan furának tűnik, de mintha a középkonzolt a gyártó nem tekintené az autó részének, csak szükséges rossznak.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001

(#46) Petykemano


Petykemano
veterán

Magam nevében beszélek:
Amikor megjelent a hír, hogy egy játékra alkalmas gép kerül az autóba, egészen korszakalkotónak tűnt az ötlet. Hiszen a fedélzeti média evolúciója nyilván ez:
semmi -> rádió (hang) -> tablet (kép) -> konzol (élmény)

Igaz, a vezetőülésről elérhetően biztosan újdonság, de önmagában a játéklehetőség beépítése a kocsiba nem új:
[link]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#47) moleculez


moleculez
veterán

Ennyi pénzért legyen benne minimum ilyen hardware, egy hoszabb töltés esetén az autópálya mellett jó móka lehet elütni az időt. :K

Alapvetően máshogy kell ezekhez hozzáállni, ez már nem csak egy közlekedési eszköz, annál jóval több, és sok autós berögződést kell még elengedni az e-autózás kapcsán, kell ennek egy 10 év még. Kicsit ilyennek képzelem a hintó-belsőégésű motor váltást, kb ugyanezek a viták, kritikák lementek.

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#48) Noukoum válasza moleculez (#47) üzenetére


Noukoum
veterán

Annyi a különbség hogy már jelenleg is sokkal jobb a technológia, mint az előd. És igen, részben azért mert nem tegnap találták fel sem az akkumulátort sem a villanymotort. Aki elektromos meghajtású autóba ül egyszer, az többet már nem akar visszaülni a belsőégésűbe a mindennapok során. :)

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.