Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) vicze


vicze
félisten

Annyit nem árt hozzátenni, hogy a Mobileye Intel leányvállalat és a Xilinx-el itt az Altera oldaláról is szemben állnak, illetve ha tudnának FPGA és így nyílt alapra helyezni egy alternatív platformot Intelnek a Xilinx ellen az FPGA piacon is előnyös lenne.

(#2) Béééla


Béééla
őstag

"Hardveres szempontból viszont az FPGA-nak alapvetően ott van a késleltetésre és a konzisztens teljesítményre vonatkozó előnye a SIMD feldolgozókat bevető megoldásokkal szemben. "
Mert HDL-ből még sose csináltak hardvert :W
Az ASIC megnevezés itt azért hibás vagy zavaró, mert nVidiáék GPU-t adnak, ASIC-ről akkor beszélhetnénk, ha az fpga-n kikísérletezett feldolgozót valaki beküldené mondjuk TSMC-nek valamelyik gyárába, és kipottyanna egy FPGA-nál nagyobb órajelen, kisebb késleltetéssel dolgozó célhardver.

Az FPGA igazi előnye (és Xilinx azért kapálózik) hogy ha jön egy bugfix vagy új feature, nem kell egy igazi ASIC-et eldobni hanem az ő zsebükbe folyik majd a lóvé, hiszen ugyanazon a vason fut mint az előző n+1 generáció.

Bélabá

(#3) Abu85 válasza Béééla (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak egy része GPU. Van benne rengeteg fixfunkciós blokk is. MobilEye dettó. Ezek leginkább heterogén processzorok, amelyek sok fixfunkciós blokk mellett tartalmaznak általános számításra tervezett részegységeket is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#4) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

A bitmain gyárt majd nekik asicet, az autó menet közben btc-t is termelni fog ;]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#5) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Egy szigorúan csak (márka)szervízben programozható FPGA-nak lenne értelme. Netre kötni életveszélyes és nagyobb kárt okozhat egy hackertámadás, mint egy programozási/tervezési hiba.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#6) golya87 válasza Dr. Romano (#4) üzenetére


golya87
őstag

Minden viccnek a fele igaz, Bitmain már régóta kacsintgat AI irányba ASIC fronton.

(#7) #06658560


#06658560
törölt tag

"Szoftveres szinten az autógyártók, főleg a nagyobbak számára egyértelműen az az előnyös, ha saját megoldásokat használnak, ami felett teljes kontrolljuk van. Ez nyilván nehezebbé teszi a fejlesztéseket, és komoly befektetési költségek is felmerülnek, de hosszabb távon megéri, már csak azért is, mert nem lesznek hozzákötve egyetlen gyártó zárt megoldásához, illetve lehetőségük lesz megkülönböztetni a vezetést automatizáló technológiáikat a versenytársaktól. A kész alapoknak ugyanis tényleg nagy hátránya, hogy minden konkurens ugyanazt kapja meg, így ha két autógyártó például a Mobileye mellett teszi le a voksát, akkor a vásárolt funkcionalitás erejéig ugyanazt tudják az autóik.

Valószínű jövőkép a saját lapka összeállítása is, ugyanis ma már rengeteg IP-t lehet licencelni, és a saját részegységek fejlesztése sem kiemelkedően bonyolult, ami lehetőséged ad az autógyártóknak arra, hogy birtokolják a technológiájukat, illetve megkülönböztessék ezeket a konkurensektől. Hosszabb távon ez az ideális irány, és könnyen lehet, hogy az elején csak az számít majd, hogy ne zárják be magukat egy adott platformra."

Jaj, látszik, hogy megint játékfejlesztő fejjel gondolkozol, mint LL API esetében is.

(#8) Abu85 válasza #06658560 (#7) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ennek semmi köze a grafikus API-khoz. Az autógyártók célja a termékeik megkülönböztetése. Nyilvánvaló, hogy ez nem lehetséges, ha mindenki a MobilEye megoldását használja. Ha tehát valami egyedit akar kínálni x/y gyártó, akkor egyedit is kell csinálni, és nem vásárolni a komplett platformokat, amelyek bárkinek elérhetők a piacon.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) #06658560 válasza Abu85 (#8) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nem, az autógyártók célja a minél hatékonyabb autonóm rendszer beépítése! Hogy ezt saját fejlesztéssel, vagy valakitől megvéve tudják biztosítani, az mindegy. Az ABS, ESP modulok sem fontos honnan jönnek, ha teljesítik a minőségi követelményeket.
A piacon vásárolható platform lényegesen, akár nagyságrendi eltéréssel olcsóbb lehet, így nem lesz érdeke az autógyárnak a saját fejlesztéssel foglalkozni. Ma sem az azonosítás miatt fejlesztenek maguk, hanem mert a piacon sincs működő, azonnal beépíthető megoldás. A hozz´gondolt ideád, ami az API vonalat hozza, hogy majd a stúdióknak milyen fasza lesz és mennyire úgy a jó, hogy maguknak csinálnak mindent.

(#10) Abu85 válasza #06658560 (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A leghatékonyabb megoldást saját maguk tudják elérni. Már csak azért is, mert ők lesznek azok, akik kontrollálhatják a rendszert, nem pedig egy x/y partner. Szóval ha tényleg a hatékonyság a kulcskérdés, akkor nyilván mindent maguk terveznek meg, de azért ez nem ilyen egyszerű ám, mert ennek költségei is vannak. Valami köztes megoldás célszerűbb, amikor magát a szoftvert ugyan kontrollálhatják, és nem zárják be magukat máshoz.
A minőségi követelményekkel vannak problémák azért. Az egyik vezető ellenérv a zárt megoldásokkal szemben, hogy végeredményben az autód cselekedeteiért te felelsz, miközben nem te írod a szoftvert. Ez akármilyen minőségi követelmények megléte mellett is nehezen kezelhető helyzet.

Nem teljesen értem, hogy a grafikus API-kat minek idekeverni. Teljesen más világról van szó. Tényleg érthetetlen számomra, hogy a Vulkan/DX12-nak mi köze van az ADAS-hoz. Erre reflektálni sem nagyon tudok, mert totál hülyeség, már elnézést. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#11) Kisgépkezelő válasza Abu85 (#10) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Egy családtagom dolgozik fejlesztőként a legnagyobb autóelektronikai beszállítók egyikénél és ő mondja, hogy tolatóradarttól a motor, váltóvezérlőkön át a hibrid rendszerekig komplett egységként fejlesztik és gyártják a világ szinte összes márkájának, a megrendelő meg nagyjából csak paraméterezi az adott típushoz. Gondolom az is lehetséges forgatókönyv, hogy a végén majd mindenkinek a Bosch, vagy a Continental szállítja az autopilotot, aztán majd a Skoda kicsit kalapossofőrös paramétereket állít be, a BMW meg türhőkopaszost. Egyébként is lassan olyan költségesek lesznek a fejlesztések, hogy már lassan alig lehet követni, hogy épp ki melyik partnerétől, vagy akár konkurensétől vesz motorokat, komplett platformokat, meg megymást.

(#12) Abu85 válasza Kisgépkezelő (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azt nem hiszem, hogy Bosch vagy a Continental fejleszt majd ilyen hardvert, de azt el tudom képzelni, hogy mondjuk ők vesznek, vagy akár terveztetnek platformokat, és ahhoz majd egyedi igények szerint írnak szoftvert. És akkor az adott megrendelőé a kontroll, megmarad a megkülönböztetés, és kiszolgálható a piac.

Hosszabb távon szerintem itt az Intel a sötét ló. Ők a MobilEye és az Altera birtokában eléggé sok kaput kinyitottak maguknak. Amint lesz egy épeszű CEO-juk, rögtön rá fog startolni erre a területre olyan megoldásokkal is, amelyek a MobilEye és az Altera technológiáit integrálják egy rendszerchipbe. És akkor ott a MobilEye, mint egyszerűen beépíthető megoldás, plusz ott az Altera FPGA az egyedi konfiguráláshoz potenciálisan nyílt szoftveres lehetőségekkel. Jobbat álmodni se lehetne ide.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#13) alevan válasza Abu85 (#12) üzenetére


alevan
őstag

Ám vannak már kiszivárgott Intel CEO jelöltek?

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#14) MaUser válasza Abu85 (#12) üzenetére


MaUser
addikt

Azt nem hiszem, hogy Bosch vagy a Continental fejleszt majd ilyen hardvert.

FYI, a Bosch például rengeteg ASIC-et gyárt. Igen a saját fab-jában, ami mellé jön az új.:)

Btw, amilyen fillérba..., izé költségoptimalizálás megy OEM-ek szintjén, nagyjából addig lesz érdemben kérdés az FPGA, amíg ilyen úri huncutság az ADAS. Megy máris minden tömeggyártott cucc tized áron, amint lehet fix félvezetőn és kész.

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#15) FlashLed válasza Dr. Romano (#4) üzenetére


FlashLed
senior tag

Na nee :D :D

The Mechanic

(#16) Abu85 válasza MaUser (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Csak nem az AV területre gyártanak. Ez azért eléggé speciális irány, ami mellett mondjuk a Bosch még bőven ellesz a saját megoldásaival, mert kellenek továbbra is. Kb. olyan ez, hogy a Hynix sem fog azért AI technológiákat fejleszteni, mert van saját gyáruk. Egyszerűen nem erre specializálódtak.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17) Kisgépkezelő válasza Abu85 (#16) üzenetére


Kisgépkezelő
senior tag

Mindenféle ADAS renmdszereket ők is fejlesztgetnek, demózgatnak mostanában. Annyi előnyük van, hogy élő partnerkapcsolatuk van szinte az összes autógyártóval és rendelkeznek a területen megkövetelt összes tanusítvánnyal, meg miegymással. Járműiparban ez fontos.

(#18) #06658560 válasza Abu85 (#10) üzenetére


#06658560
törölt tag

A grafikus API-kat azért kell ide keverni, mert megint ugyanazt a mantrát/hülyeséget tolod, mint azokkal, csak itt tényleg nem is értesz a piachoz semmit.

"A leghatékonyabb megoldást saját maguk tudják elérni. Már csak azért is, mert ők lesznek azok, akik kontrollálhatják a rendszert, nem pedig egy x/y partner."

Amennyiben ez igaz lenne, akkor maguk fejlesztenének ESP, ABS rendszereket, komplett motorvezérlő elektronikákat, és minden egyebet is. A valóság ezzel szemben az, hogy ezeket a Bosch, Continental, Segula stb. cégek fejlesztik már lassan fél évszázada.

#16: Akkor ez valami kamu oldal?

[ Szerkesztve ]

(#19) Abu85 válasza #06658560 (#18) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mármint azt, hogy az explicit API-ké a jövő? Mégis mennyit fejlesztett a Microsoft és a Khronos a hagyományos API-kon, amióta van DX12 és Vulkan? Elárulom ... gyakorlatilag semmit. Innentől kezdve vannak az explicit API-k, és semmi más. Ha pedig nincs más alternatíva, akkor nehéz lehetne az explicit API-kat mellőzni a jövőben nem?

Azért nagyon fontos figyelembe venni, hogy a felsorolt cégek nem ugyanazt szállítják mindenkinek. A paraméterekbe eléggé beleszól a megrendelő. Ez mondjuk a MobilEye esetében jelenleg nem igaz. Ott van egy fix megoldás, és mindenki azt kapja, beleszólási lehetőség nélkül. Az egyedi igények nem léteznek nekik. Ezekre a Xilinx próbál reagálni.

Neked is és Kisgépkezelőnek is: Az AV az ADAS-nak egy speciális területe lesz, amíg ugyanis az ADAS esetében a vezetéstámogatáson van a hangsúly, addig az AV-nél a 100%-os automatizáláson. Bár ezeket is ADAS-ba kategorizálják, de valójában annyira nagy a különbség, hogy az eddigi beszállítók nem feltétlenül lesznek jók. Ha részt vennének, akkor a MobilEye, a Xilinx, az NVIDIA nem ütné a döglött lovat.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#20) MaUser válasza Abu85 (#19) üzenetére


MaUser
addikt

Khm, a Mobileye-nek annyira nem léteznek az egyedi igények, hogy nagyjából kezüket-lábukat törték és minden kérését teljesítették a GM-nek, hogy végre bekerüljenek egy értelmes számban eladott autóba (Opel). A performance-ukat meg ugye ismerjük. :U

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#21) Abu85 válasza MaUser (#20) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

És milyen egyedi képfelismerő algoritmust írtak nekik? :)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.