Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) Abu85 válasza Plasticbomb (#298) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ja az MMIO-ra gondolsz. Az valóban működik Linux alatt. A Windows WDDM-je ennél azért kötöttebb, így ott vannak bizonyos, kvázi megkerülhető limitek, de annyira nem ajánlott bizonyos határokon túllépni. A Linux DM-je azért jóval kötetlenebb, ezért is érhető el ár a ROCm is, Windows-ra csak csonka formában jön.

A Smart Access Memory annyiban más, hogy megkerüli a WDDM-re vonatkozó limitet. Amikor ilyen módban működik a hardver, akkor berak egy host visible és coherent flag-et a teljes eszközlokális memóriára. Ennyi a trükk, ehhez persze kell bűvészkedni a mikrokódban, de az AMD-nek ez megoldható, ismerik a saját hardvereiket. Ezzel ugye másfajta eszközlokális memóriatípus nem is fog létezni az adott heapben. Igazából mindkettő használható, de Windows-on csak az utóbbi működik igazán.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#302) Malibutomi válasza Steven (#262) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Jahminden oldal lehozta

Mindenhol kimaradt hogy ez augusztusi meres ES kartyaval es kezdetleges driverekkel

(#303) Duck663 válasza arn (#293) üzenetére


Duck663
őstag

Nagyon elméletileg változhat. Az nv egy értéket határoz meg a kilőtt sugarak számát illetően, az AMD-nél 2 érték van. Idéznék a XBOX-os cikkből: "Természetesen a sugárkövetés teljesítménye sok dologtól függ, de a Microsoft szerint az Xbox Series X IGP-je 379,6 milliárd sugarat képes másodpercenként feldolgozni, ha a BVH gyorsítóstruktúra dobozaira vonatkozó bejárásról van szó, háromszögek mellett pedig 94,9 milliárdos maximális értékkel kell számolni." Ez az ami megváltoztathatja az arányokat, de hogy milyen mértékben az jó nagy kérdés. Lehet csak pár %-ban, lehet számottevően. Nem tudni. Viszont ehhez DXR 1.1 kell!

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#304) gbors válasza flydomi (#288) üzenetére


gbors
nagyúr

Húha. Orvos látott már? Ez már bőven súlyosabb, mint egy mezei funkcionális analfabetizmus :) Adok egy jótanácsot - szórakoztass mást a gyűlölködéssel.

#292 arn: azok jelentik ugyanazt a szintet az adott architektúrában. Mindkettő a 104-es chipre épül, enyhén megvágva (pont ugyanannyira, 2 SM-mel).

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#305) flydomi válasza gbors (#304) üzenetére


flydomi
junior tag

LoL.

Nem irigylem most a Nvidiat,annak ellenere,hogy 2070S kartyam van. :)
Mazli? :DD
Ez van.Nvidianak most nincs mazlija,a'la szerencseje. :K
Mert ez csak arrol szol,ugye? :)
Orulok annak,hogy vegre nem csak egy-egy szereplos lett a proci es videokartya vilaga. :)) Gondolom,teged ez zavar,hamar mazli......... ;]

Csak neked:- [link]

[ Szerkesztve ]

(#306) Zanik válasza relixo (#299) üzenetére


Zanik
addikt

"Drágaság van nem is kicsit és ez pofátlan rablás. Ennyi."

Oszt zöldségesnél jártál-e mostanában? ;]

Nem kötelező ám új hardverbe pénzt fektetni. :N
El kell tudni fogadni, hogy azok az "arany évek", mikor jó ár/érték aránnyal kaptál felső-középkategóriás videókártyát, nos, azok véget értek.

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#307) szmörlock007 válasza Abu85 (#285) üzenetére


szmörlock007
aktív tag

"az EA tartaléklángra csavarta az R&D-t"

Ez azt jelenti, hogy akkor a frostbite a továbbiakban már nem lesz olyan vezető technológiai dolgokban, mint amilyen pl 2013 körül volt? Mert azért anno a Bf3 meg a Bf4 nagyon gyönyörű volt és nagyon jól optimalizált.

(#308) flydomi válasza relixo (#299) üzenetére


flydomi
junior tag

A másik,hogy AMD híres a driver problémákról várhatóan lesz nem is egy féle a sok újdonsággal,

Lisa neni valszeg erre is gondolt,mikor atvette az AMD iranyitasat. :)
De kivancsian varjuk ezt is. :B

(#309) arn válasza gbors (#304) üzenetére


arn
félisten

Ez hibas megkozelites. A csucsgpuk osszeveteset megertem, de alatta ugy vagjak meg, ahogy a portfolio kivanja.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#310) Abu85 válasza szmörlock007 (#307) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem hiszem, csak nem akarnak annyira kísérletezni. Ez érthető. Az EA játékok eladásából él, és az innovatív technológiák viszik ám a pénzt, miközben egy csomó újítás be sem kerül a játékokba. Eközben kaptak ők hideget és még hidegebbet az utóbbi időben, hogy szarok a játékok. Azért valahol fel kell állítani egy prioritást, hogy erre költesz, vagy jó játékokat fejlesztesz, amik mondjuk nem annyira szépek, mint lehetnének.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#311) bunfi válasza #06658560 (#300) üzenetére


bunfi
őstag

Bakker tényleg, megtréfált az emlékezetem. :R A másik oldal sem hozta ki ritkábban: [kép].

[ Szerkesztve ]

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#312) Duck663 válasza Abu85 (#310) üzenetére


Duck663
őstag

De hát tény, hogy sz@rok a játékaik. A jó játékhoz innováció is kell, és az kell(het) motor szintjén is. Szóval kell a motorra költeni, és bizony sokszor sok fejlesztés kukás lesz, mert nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, a játékfejlesztés már csak ilyen. Szerintem az egyik fő gond, hogy a Frostbite-ot rakták minden alá, de az nem igazán jó mindenre. Olyan ez mint az AllinOne dolgok, mondják, hogy mindenre jó, de valójában semmire sem, csak mindenre középszerűen használható.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#313) #52931072 válasza relixo (#299) üzenetére


#52931072
törölt tag

Szóval olvasgattad a hozzászólásokat és láttad, hogy van még hová lehúzni a színvonalat?
Ez összejött. :C

(#314) Darmol válasza Chaser (#153) üzenetére


Darmol
senior tag

Az Intelnek a bérgyártás témája nem (sem) annyira egyszerű, hogy presztízs. Kb. hasonló, a helyzet mint az nm-ek esetében. Sokáig jól működött a "saját tervezés saját gyártás miatt nagy a profit" marketingként, aztán visszaütött. Július 24.-én bejelentették, hogy bérgyártatni fognak. Nézd meg a részvényárfolyamot.
ÉS amúgy valójában már az AMD 3XXX procikat sem érik utol. Persze lehet hüppögni, de valahol ott az igazság, hogy tökmindegy milyen procid van a gépben, ha a Win10 frissít akkor ott kő kövön nem marad.

Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

(#315) Noukoum válasza #52931072 (#313) üzenetére


Noukoum
veterán

:DD

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#316) Duck663 válasza Darmol (#314) üzenetére


Duck663
őstag

A presztízs egy dolog, de kapacitás!!! Így se bírja a TSMC! Hiába akarnak valami bérgyártani, lehet a termék a végén drágább lesz, mert a kapacitásért valakit túl kell licitálni, aztán azt valahol vissza is kell termelni.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#317) gabika1972 válasza b. (#96) üzenetére


gabika1972
tag

Okt 29, nov 2 és nov 10-én mutatják be elvileg a Dirt5 , Godfall és Warcraft videókat amik az új kártyákon futnak (legalábbis a bemutatón erről volt szó).

[ Szerkesztve ]

(#318) gbors válasza flydomi (#305) üzenetére


gbors
nagyúr

Senki nem mondta, hogy az NVIDIA-nak nincs szerencséje. Amilyen helyzetben vannak, maguknak köszönhetik. Az AMD számára szerencse, hogy az NVIDIA ilyen helyzetbe hozta magát. Ez nem azonos azzal, hogy az NVIDIA peches. Comprende?

Mégis mi a fenéért zavarna, hogy kétszereplős a piac? Értelemszerűen én is örülök neki. Őszintén szólva fogalmam sincs, mit kínlódsz ezen a témán - úgy teszel, mintha a "mázli" szó valami sértés lenne.

#309 arn : nem az. A struktúra nagyon hasonló minden generációban, a pillanatnyi szükségletek inkább a nevezéktanban jelentkeznek.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#319) arn válasza gbors (#318) üzenetére


arn
félisten

A csucsot vesd ossze, az alatt teljesen mas szempontok lehetnek az adott generaciora.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#320) Zanik válasza Abu85 (#310) üzenetére


Zanik
addikt

Hát, igen, a Frostbite 3 felett azért már jócskán eljárt az idő.
Az eljövendő Unreal 5-ön kívül várhatóak más nextgen játékmotorok amúgy?
Várható-e Decima 2 vagy Snowdrop 2 például?

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

(#321) Kansas válasza Zanik (#320) üzenetére


Kansas
addikt

Úgy tudom, a PS5-ös FIFA21-re újítanak valamit a Frostbite-on... meglátjuk.

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#322) Darmol válasza Plasticbomb (#165) üzenetére


Darmol
senior tag

Ha már kipróbálod, annyit tudok mondani, hogy anno egy Civ4 Linux alatt durván jobban futott mint Win7 alatt (ugyanazon a vason). És ez alatt azt kell érteni, hogy úgy 3x gyorsabb volt.

Aki azt mondja "nem tudom elhinni az igazságot" az naiv. Aki azt mondja "nem akarom tudni az igazságot" az ostoba. Aki azt mondja "az igazság tilos" az gonosz. Aki azt mondja "én határozom meg az igazságot" az beteg.

(#323) BoC1ka válasza Duck663 (#316) üzenetére


BoC1ka
senior tag

Hihetetlen mennyi prohardver user dolgozik a TSMC menedzsmentjébe akik tisztában vannak gyártói kapacitásokkal :D

Amennyiben tényleg ott dolgozol akkor mea culpa.....

YNWA

(#324) HavocS válasza relixo (#299) üzenetére


HavocS
senior tag

230-ból megvan a ryzen 2600+b450+1660ti+1tb ssd+ház+700w-os fsp táp, ez most pont mindenben elég 1080p@60@high-ra. 27"-os, 75 Hz-es IPS monitor 50-60k, egér-bill még mechanikus is kijön is 40-ből, szintén 40-ből kapsz normális 2.1-es vagy belépő 5.1-es fadobozos hangcuccot, és még így is csak 370-nél járunk, és teljesen normális gamer gép. A perifériák ára max annyira változik amennyire a forint száll el, a 144 FPS, meg a 4k meg olyan szintű luxus amit meg kell fizetni, csak eddig téma se nagyon volt.

Addig, amíg a játékosok 50%-a 1660 vagy az alatti teljesítményű játékkal játszik, úgyse engedhetik meg a fejlesztők, hogy hirtelen az 1080p@60-ra is 700 dolláros kártya kelljen, mikor eddig a 150-200 dolláros szegmens erre bőven elég volt...

(#325) sb válasza Sinesol (#243) üzenetére


sb
veterán

Ugyanarról beszélünk de nem ugyanaz a megítélése.
Én azt mondtam a valósághűségben van nagy szerepe a jelenlegi raszter+shading megoldásokhoz képest. De ettől még van egy rakás más dolog amit a raszter+jelenlegi árnyalási modellek a 90%-át technikailag nézve hozzák egy móricka rajzhoz képest.

Értsd:


A 2. kép nem élethű teljesen. Innen nem is nagyon lehet már RT nélkül továbblépni a valós kép felé.
De ettől bőven "elégséges" távolságra van az 1. totálisan gagyi és valóságtól rohadt messze álló képtől. Sokkal közelebb a valódihoz.

Erről szól amit írtam. És, hogy ez sokaknak elég. Nem is véletlenül, alapvetően grafikailag elég jó szintet képvisel önmagában. Főleg játékban ahol interakció van és nem is erre figyel az ember javarészt.

@arn:
sok ember azt nem erti meg, hogy nem fognak a jovoben ennyit szarakodni egy fake raszteres megoldassal
Nem hiszem, hogy ez hamar eljön. Rohadt drága a full RT, még akkor is ha mellette ki lehet dobni a teljes raszteres grafikát ami szintén nem olcsó, lásd a csillió tflops vga-kat a szerény cpu-khoz képest.
De még innen is rohadt messze van a teljes RT képalkotás. Azért a jelenlegi valós rendereket közel sem realtime számolják renderfarmok, nem 1db vga.

Pedig amúgy egyszerű lenne mert az RT mindent elintéz amivel raszteres grafika mellett külön szarakodni kell.

[ Szerkesztve ]

(#326) makkmarce válasza Chaser (#199) üzenetére


makkmarce
őstag

az sajnos tisztán látszik, hogy fejlesztésekhez nulla közöd van...
ez nem házépítés, hogy csinálod a 25.-et, és tudod, hogy a kőműves 1 méter falat 1 óra alatt húz fel, és nem is egy gyártósor, hogyha becsavarsz 25 csavart, akkor tuti kész a kis asztalka.
Kötbérezhetsz boldogan, és ott csődbe is mentél, mert nem kötbért fogsz kapni, hanem bukod a pénzed, ahogy szépen bedől a fejlesztés. Sajnos halvány gőzöd sincs egy ilyen rendszer komplexitásáról, és a közben felmerülő problémákról (mondjuk az is lehet, hogy 2-3 hónapja kapták meg a devkitet az új konzolokhoz, és közös lauchot akarnak, vagy késik a fordítással a japán/német cég, vagy épp koronavírusos a zenekar.. és ezek még nem is a közvetlen fejlesztés problémái, hanem a 3rd party beszállítók miatti csúszás).
Aki ebbe az iparágba fektet, az pontosan tudja, hogy egy AAA termék fejlesztése akár 1-2 évet is csúszhat, ráadásul a fejlesztés nem úgy működik, mint az építkezés, hogy ha 2x annyi kőművest veszel fel, akkor 2x olyan gyorsan készül el. (elég csak megnézni az ID3 fejlesztést, ahol 10.000 fejelsztő se jutott sehova, de komplexitásában ezerszer egyszerűbb egy villanyautó programja, mint a CP2077).

okoskodom, tehát vagyok

(#327) nexplo


nexplo
őstag

Nem lett rossz, bár a teszteket nagyon várom. Árban viszont vastagon fog a ceruza a pirosaknál is... ;]

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn! :)

(#328) gbors válasza arn (#319) üzenetére


gbors
nagyúr

Azt is összevetettem, de szerintem a 104-es chip relevánsabb, az a sweet spot.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#329) Pöttön


Pöttön
őstag

Hát, nem lenne baj hogy ha az AMD összeszedné végre magát vga fronton is, és ez által adva egy esélyt hogy normalizálódjanak az igen csak beteges vga árak...
Lehet én vagyok e téren az elfogult, de elsősorban az Nv sok éves egyeduralmának tudom be azt, hogy ma már egy játékra szánt csúcs vga fél millió ft-nál kezdődik, a "jó ár-érték" arányt képviselő kártyák meg 80-120k...

A sport a legjobb kikapcsolódás...

(#330) exedoc válasza sb (#325) üzenetére


exedoc
senior tag

+1
Ebben egyet értek.
RT még nagyon gépigényes. Az még nagyon messze van, hogy fullba legyen tolva egy játékban. Unreal Engine-ben is vannak szép megoldások, de tulajdonképpen valahol kénytelen vagy meghatározni hol "mosod össze" a standard screen space reflection-el, és beállíthatod, hogy mennyit "költesz" RT-re. Megoldásnak ugyan nem rossz, de még messze van attól, hogy egy egész játékot elvigyen. Amolyan tech demo-nak, meg belső látványterveknel rohadt, jó meg magas poligonszámú autó rendereknel hdr-el, de na..

(#331) #69523456 válasza nexplo (#327) üzenetére


#69523456
törölt tag

Bizony vastagon fogott a ceruza, főleg, ha vetünk egy pillantást erre az ábrára: ami a különálló grafikus kártyák eladását mutatja. Azért, mert végre összehoztak egy ütőképes kártyát, még lehetett volna szerényebbnek lenni... Főleg,hogy semmit nem tudunk a tesztjeik körülményeiről. Lesznek itt még meglepetések...
https://sg.hu/cikkek/it-tech/142327/az-nvidiae-a-grafikus-kartyak-piaca

[ Szerkesztve ]

(#332) Kansas válasza #69523456 (#331) üzenetére


Kansas
addikt

Abban a cikkben a legfrissebb adatok idén Q2-ről szólnak(ápr-máj-jun), abban még egyik új széria sincs benne(nyilván)... majd akkor akarj következtetéseket levonni, ha látod a 2020Q4 és 2021Q1-es adatokat... bár a készletek ebben az időszakban még nagyon bele fognak szólni, úgyhogy inkább 2021Q2 lesz, mire normalizálódnak a dolgok...

A total GPU share grafikon eladások szempontjából nem számít, mert az Intel a magáét egyelőre ingyen adja CPU-val egybeépítve(játékra pedig kb. alkalmatlan), és abban az adathalmazban még az Xe sincs benne.
Az viszont pl. érdekes lenne, hogy alakulnak az IGP-mentes F-es Intelek eladásai a teljeshez képest...

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#333) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Olvasva itt a hsz -eket....b@sszus. :U Gyerekek, lehet menni NV kartyat venni(good luck than ;] ) a scalperektol, MSRP -hez kepest 50% -os felarral, vagy varni a boltban par honapot a pre-orderre, szinten emelt aron. Van fent egy vagon hirdetes, senki nem fog senkit vissza tartani. Meg ZEN 3 -at sem kel venni.

Don't Tread On Me

(#334) M.T. válasza b. (#143) üzenetére


M.T.
senior tag

Igazán nem szeretnék kötekedni de szerinted a profiknak szántak 1 kártyát aminek nincsenek pofessionális driverei, illetve gamer kártyaként tartják számon.
"Plus, it features a staggering 24 GB of G6X memory, all to deliver the ultimate gaming experience."
Ezt írják róla az officiális oldalon.

(#335) Atom_Anti


Atom_Anti
senior tag

Sikerült máris szereznem egy 6800-as szériát, de egy 0-val a végén többre számítottam :D

(#336) BiP válasza Atom_Anti (#335) üzenetére


BiP
nagyúr

:)
A mostani 6800 "remake" minden bizonnyal tud is majd annyit. Bár nem találsz majd embert, aki leteszteli neked 3dmark11-ben :)

(#337) arn válasza gbors (#328) üzenetére


arn
félisten

es milyen szempontbol vetetted ossze? azert nem relevans, mert egy adott generacional lehet teljesen mast talaltak fontosnak az adott szinten.

ha eleve a 3070et es a 2080at hasonlitod, olyan konfigot epitettek, hogy a pixel, textura teljesitmeny, mem savszel alig tobb (10% alatt). belepakolhattak volna tobbet, az rt magok helyett de nem tettek... igy a raszteres teljesitmenytol tul sokat nem varhatsz el. ellenben a szamolasi teljesitmeny ketszerese - total egyertelmu, hogy mi volt a celjuk, amit a mai jatekok sokkal kevesbe hasznalnak ki. tedd a szamolasi teljesitmenyt szuk keresztmetszette, es megkapod a generacios lepcsot.

a csucs az csucs, annyit tud ma a ceg. az mutatja, hogy az adott ceg mit gondol a jelenlegi iranyvonalnak, es ehhez milyen gput epit. az nvnak a rt a fontos, ehhez fogja elsosorban skalazni a kisebb gpukat is.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#338) Atom_Anti válasza BiP (#336) üzenetére


Atom_Anti
senior tag

Hát kíváncsi leszek, mert akkor 10év 10x-es teljesítmény :R ?

(#339) arn válasza sb (#325) üzenetére


arn
félisten

ez egy hosszu ut... ket eve az rtx 2000et a 3dfx voodoohoz hasonlitottam, hogy kb ott tartunk raytraceben, ahol a voodoo volt a 3d grafikaban - jelenleg ez 24 ev evolucio vs par ev. de eljon az a valtaspont, ahol a fejlesztesi idoben sem eri meg mar a masikkal foglalkozni, hogy mikor fogalmam nincs, az elejen nagyobb lepesekkel fognak haladni, sok lesz meg az ujdonsag.

de a raytrace nem egy ficsor, hanem egy teljesen uj szemleletmod, es vegeredmenyben megeri - fokozatosan valtogatjak le a raszteres megoldasokat. szvsz az is remek lenne, ha ez altalanos lenne: [link]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#340) Duck663 válasza sb (#325) üzenetére


Duck663
őstag

A kettes képnél a legnagyobb baj, ami a baba élethűségén a legtöbbet ront az a műanyag kinézet! Ettől évek óta nem képesek megszabadulni, és van egy olyan érzésem, hogy ezen a játékokba épített RT se fog segíteni.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#341) gbors válasza arn (#337) üzenetére


gbors
nagyúr

De, releváns. Nézd meg a történelmet: a 104-es GPU a Keplertől a Pascalig 4 GPC-vel, 256-bites busszal volt szerelve, és 4 ROP blokkal. Ez elég standard. A Turingnál megemelték a GPC-k számát, de amúgy maradt ugyanaz a felállás. Az Amperenél pedig maradt a 6 GPC, viszont a ROP-ok "beköltözése" hozta magával, hogy 4 helyett 6 blokk van benne.
Emiatt nem jó az a felvetésed sem, hogy alig nőtt a 3070 - háromszögfeldolgozásban nem nőtt, de nyilván nem az a szűk keresztmetszet, ha a 102-es GPU is elketyeg vele, pixelben 1.5-szeresére nőtt, a TEX egységek meg már régóta nem szűk keresztmetszetek. Ami jelentős faktor, az az, hogy a sávszél nem nőtt.
Ezzel együtt, abban igazad van, hogy az RT volt a fókusz. Viszont szerintem korai volt ennyire átmenni rá - hacsak persze ezzel párhuzamosan nem kezdték el karcolni az architektúra határait, és RT nélkül sem lett volna nagyon több benne. Én erre gyanakszom.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#342) Kolbi_30 válasza Pöttön (#329) üzenetére


Kolbi_30
őstag

Amíg van aki kiad egy nem professzionális kartyaert akár 500 ezret, addig annyi lesz. Az tehet róla aki megveszi.

You want some birth control, you can smoke a cigarette.

(#343) tibaimp válasza Atom_Anti (#335) üzenetére


tibaimp
nagyúr

Ez jó volt :C

A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...

(#344) Plasticbomb válasza Darmol (#322) üzenetére


Plasticbomb
addikt

Kiprobalom? 3 eve csak azert tartogatom meg a win telepitest a masik SSDn, hogy amikor valami nagyon nem megy, vagy csak win kene, akkor legyen, legtobbszor kb csak azert rebootolok, hogy idonkent lefusson az update. Minap telepitettem fel macOS-t is a gepre (ahhoz kepest, hogy regebben mennyit lehetett vele szivni, ez most nagyon esemenytelen volt, foleg ugy, hogy meg csak nem is inteles gepre ment fel, hanem egy Ryzenre. Regen meg egy olyan geppel is lehetett szopni, ami egyebkent kikopott masa volt egy macnak (i5-5675c), ugyanakkor most kb el is vesztette a varazsat nekem. Windowsrol Linuxra vandoroltam, s a pingvin annyira bevalt, hogy egyszeruen nem ereztem, hogy macOSt akarok hasznalni. Fel ora mulva bootoltam vissza Archra. Meg mielott visszabootoltam, gondoltam meglesek egy ket jatekot, hogy fut a gep, de a jatekvalasztek, finoman fogalmazva sem tunt rozsasnak, kb mobilrol athozott egy ket jatek, illetve par strategia, meg egy ket presztezs jatek, s a tobbi zs kategoria. Azt meg Linuxon is tudnek jatszani, szerencsere nem kell (koszi Proton!).

Van, ami jol, vagy akar jobban fut, de a legtobb jatek kb hasonlo teljesitmenyt produkal. Az a 3szoros teljesitmeny, nem tudom, hogy meg fennall e, de pl pont a CivVI az ami multkor kiakasztott: nincs crossplay win gamerekkel, s a jatek is kesessel kapja meg az ujjabb DLCket/javitasokat. S ezt a nativ verziora ertem, nem neztem meg vegul, hogy a wines verzio hogy fut, inkabb jatszottam valami nyugtatot (No Mans Sky vagy Satisfactory, amit mostanaban surun jatszok, neha egy fel ora Star Citizen, World of Tanks, World of Warships itt ott... Vicces, valaki panaszkodott twitteren, hogy a No Man Sky nem fut neki, csak Winen, ami miatt megneztem, hogy tenyleg nem fut-e ( szepen szalad az!), azota belevertem 120 orat (?ugy harom het alatt?).

ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)

(#345) arn válasza gbors (#341) üzenetére


arn
félisten

elotte mikor szamitott a raszteres es a rt teljesitmeny? tudtommal a 2000 volt az elso rtx - ezen az uton mentek tovabb.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#346) #72042496


#72042496
törölt tag

Sziasztok!
HDMI VRR támogatás lesz? Logikus lenne, hogy igen, de van-e róla konkrét információ?

(#347) Kansas válasza #72042496 (#346) üzenetére


Kansas
addikt

Elvileg a FreeSync műxik HDMI-n keresztül is, megfelelő(értsd nem GSync) monitor esetén. Nem volt szó arról, hogy ebben a generációban a FreeSync-hez hozzányúlnának... illetve annyi hír van róla, hogy elvileg mindkét új konzol támogatja...

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

(#348) #72042496 válasza Kansas (#347) üzenetére


#72042496
törölt tag

Tévé miatt kérdeztem a HDMI VRR-t, a FreeSync nem jó nekem sajnos.

(#349) acu


acu
csendes tag

A lényeges rész ebben a launchban nem igazán az hogy éppen melyik rosszabbul optimalizált játékban ki jobb 1-2fpssel, hanem hogy ez egy életképes versenynek tűnik most. Előző pár generációnál hiába próbálkozott AMD vért izzadva akármilyen kazán turbolégcsavaros kártyával, nem volt elég piacot nyerni. Erre most pont az a meglepő hogy van egy kompakt csúcs line-up ahol nem lóg ki a lóláb a wattokkal vagy a speciális memóriával (A ref kártyák majdnem megegyező specjei, felépítés és méretek is azt erősítik mennyire volt tervezési és gyártási hatékonyság szem előtt) . És ez valoszinüleg visszaköszön majd a normális kihozatallal és gyártási költségekben is. Persze ők sem tudnak végtelen mennyiséget szállitani, de pont annyi valszeg lesz mostani helyzetben ami a piaci résben a hiányt kielégiti.
Ennek szól az árazás is. Az egyik oldal annyit kér amennyit akar mert uralja az egész piacot, a másik meg amennyit akar mert mást nem nagyon kapsz. Nyilván 600$+ kategóriában nehéz már árversenyröl elmélkedni (itt már inkább más preferencia dönt), de ebben még ott a lehetöség hogy reagáljanak NV lépéseire (mert fura módon most nekik kell) ha azok végre elkezdenek valojában is mennyiséget gyártani vagy kijön egy Super refresh sorozat. Megkockáztatom a kissé túlárazottnak tűnő sima 6800 árát egy pillanat le tudják adni még 430-450$ környékére is.

(#350) Kansas válasza #72042496 (#348) üzenetére


Kansas
addikt

Mert a TV-d támogat HDMI VRR-t de FreeSync-et nem? Azt meg hogy?
Tudtommal a HDMI-n keresztüli változó szinkron az az AMD által használt custom kiterjesztés a VESA AdaptiveSync szabványhoz, ls csak a FreeSync része, a GSync-nek nem.
Ez a HDMI VRR valami harmadik lenne? Én eddig csak konzolok kapcsán hallottam róla, amikben meg hogy, hogy nem, AMD GPU van...

Igazából ott fog eldőlni a kérdés, hogy az NV kártyák támogatják-e, illetve támogatja-e bármilyen olyan eszköz, aminek semmi köze az AMD-hez vagy NVidiához(pl gamer telefonok)

szerk.: úgy tűnik, a HDMI2.1 szabvány része, ráadásul az NVidia is támogatja... wow! :Y
Ma is tanultam valamit... :R

[ Szerkesztve ]

Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.