Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) #06658560


#06658560
törölt tag

"Ahogy terjed a WebGL, úgy válik egyre égetőbb problémává, hogy nem létezik nyílt, szabványos alternatíva a 3D-s modellek szállítására."

Mit jelent, hogy szállítás?

"A glTF 1.0 természetesen kiterjeszthető, ami utat nyit a további fejlesztésének, illetve az iparág résztvevői saját specifikus kiterjesztéseket is kiadhatnak, és ezek később akár szabványossá is válhatnak, ha nagy lesz rájuk az igény. A váltást az iparág különböző konverterekkel és betöltőkkel segíti; tulajdonképpen mindenkinek érdeke a közös formátum, így az áttérést a lehető legkényelmesebbé szeretnék tenni a fejlesztőknek."

Magyarul olyan nyílt szabvány, amit mindenki úgy barmol szét, ahogy jól esik neki, s lesz a végén milliónyi inkompatibilis megoldás.

"A Khronos Group véleménye szerint egyébként a glTF a 3D-s webnek azt jelenti, amit a képeknek a JPEG, a hangoknak az MP3, vagy a videóknak a H.264."

Valaki látott már minimum dián 3D-s webet?

(#2) Abu85 válasza #06658560 (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Feltöltöd a kiszolgálóra és a user letölti a program indításakor. Mint amikor nézed a Youtube-ot, akkor a videotartalmat fokozatosan letölti, vagy a képeket is. A WebGL esetében is ez történik, csak eddig nem volt szabványosított formátum a 3D-s modellekre.

Nem, a Khronos csak 100%-os megegyezéssel vesz fel a szabványba kiterjesztéseket, tehát a közös alap mindig megmarad.

Rengeteg WebGL-es program van a weben. Emiatt vált szükségessé a glTF. A WebGL a de facto standard a 3D web szempontjából. Minden iparági szereplő mögötte áll. Már a Unity is leállította a saját WebPlayerjét és csak a WebGL-t támogatja.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) #06658560 válasza Abu85 (#2) üzenetére


#06658560
törölt tag

" A WebGL esetében is ez történik, csak eddig nem volt szabványosított formátum a 3D-s modellekre."

IGES.

"Nem, a Khronos csak 100%-os megegyezéssel vesz fel a szabványba kiterjesztéseket, tehát a közös alap mindig megmarad."

Attól még vannak kiterjesztések, amelyek nem szabványosak, magyarul a végeredmény minden lesz, csak szabványos nem.

"Rengeteg WebGL-es program van a weben. Emiatt vált szükségessé a glTF. A WebGL a de facto standard a 3D web szempontjából. Minden iparági szereplő mögötte áll. Már a Unity is leállította a saját WebPlayerjét és csak a WebGL-t támogatja."

Merre van az a rengeteg? Mert júzer oldalon elég kevéssé, az biztos.

(#4) Abu85 válasza #06658560 (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az IGES nem elég jó. Nem a webre van optimalizálva. A glTF esetében ez volt a kulcsfontosságú tényező.

A nem szabványos kiterjesztések támogatását be lehet építeni. Ugyanaz a koncepció, mint az OpenGL vagy az OpenGL ES-nél. Jönnek az újítások, és be lesznek emelve szabványba.

WebGL Earth, Urban Galaxy Online a legismertebb, de keress rá a Google-ben. Kismillió oldal van. :)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5) alevan válasza Abu85 (#2) üzenetére


alevan
őstag

Nem, a Khronos csak 100%-os megegyezéssel vesz fel a szabványba kiterjesztéseket, tehát a közös alap mindig megmarad.

Nem ez volt az OpenGL-el is?

[ Szerkesztve ]

"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."

(#6) #06658560 válasza Abu85 (#4) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Az IGES nem elég jó. Nem a webre van optimalizálva. A glTF esetében ez volt a kulcsfontosságú tényező."

Az IGES nem elég jó. Ja, csak a komplett gépészeti ipar használja már kismillió éve. Tényleg nem elég jó.

"A nem szabványos kiterjesztések támogatását be lehet építeni. Ugyanaz a koncepció, mint az OpenGL vagy az OpenGL ES-nél. Jönnek az újítások, és be lesznek emelve szabványba"

Az NV-s kiterjesztések be lettek emelve, amikkel "kvázialacsonyszintű" viselkedést lehetett adni az OpenGl-nek? Futnak AMD-n és Intelen?

Ha google kell ahhoz, hogy az ember találjon ilyet, akkor az rohadtul nem terjed. Ha terjedne, akkor látnánk.

[ Szerkesztve ]

(#7) Abu85 válasza #06658560 (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Webre nem elég jó. Ezzel nem lehet mit tenni. Az IGES-t nem arra tervezték, hogy a WebGL alapformátuma legyen. A glTF-et igen.

Ha az AZDO-ra gondolsz, akkor elméletben működik minden gyártón. A gyakorlat már mást mutat. Jelenleg csak az Ogre motor használja ezt, és az AZDO mód egyelőre csak GCN-en fut hibátlanul. A többi architektúrára bevalottan nincs tesztelve. Az NV-re van némi optimalizálás, de a fejlesztők is meg vannak lőve. Az NV publikus formában nem árulja el, hogy mit, hogyan, merre. A fő programozónak erre vonatkozóan volt is egy kirohanása régebben. [link] - Nem feltétlenül van igaza, de ingerült lehet, hogy nem tud dolgozni.

Tanuld meg használni a Google-t. ;)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#8) bsh


bsh
őstag

"nem létezik nyílt, szabványos alternatíva a 3D-s modellek szállítására."
volt valaha egy vrml

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.