Félek mindhiába, de pár dolog, hátha átmegy valami belőle:
- "valaki által kiválónak minősített sablonba mennyire illeszkednek"
Úgy hívják a sablont hogy Rec709, és iparági sztenderd. Ezt használja mindenki SDR masteringre.
- "Láttam egymas mellett két high-end IPS-t és Amoled, de volt ott Oled is 106cm-en és egyedül az IPS-nek volt köze a természet valós színeihez."
Senem Amoled tévé, senem 106 centis Oled tévé nem létezik, nem tudom mit láthattál (gondolom telefont).
- "csak ne a wow faktor legyen a fő szempont"
A wow faktor a végtelen kontrasztból és az "elmerülök benne" feketékből jön, szerintem amire te gondolsz az hogy nem kellene a szuperfényes szénnészaturált képet erőltetni (a természetes színek helyett), a kuled spec erről szól (minél fényesebb, minél nagyobb színtömeg).
- Gondolom az megvan hogy a teljes filmipar a Sony professzionális 30'-as OLED tévéin dolgozik (kivéve a DV mastereket, azok Dolby Pulsar-on készülnek)
Nem hibátlan az OLED tévé techno még, de javaslom nézz meg egy valós készüléket valós tartalommal (nem is kell kalibráltatni, ISF módban elég pontos alapból), lehet megváltozik a véleményed.