Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) dabadab


dabadab
titán

Most először fordult elő azonban, hogy egy Tesla-tulajdonos ellen vádat emeljenek azért, amiért az elektromos autója Autopilot módban halálos balesetet okozott.

Ez hülyeség. A sofőr ellen emeltek vádat, mert ő okozott balesetet, ezt egyébként senki sem vitatja.
Az egész ügyben egyedül az az érdekes, hogy az újságírók fújhatják körülötte a szenzációt, mert Tesla.
Ezelőtt is történtek olyan balesetek, amikkor a user bekapcsolta a tempomatot meg a sávtartót, aztán utána tett a vezetésre, szóval ilyen szempontból abszolút semmi újdonság nincs (és így nyilván az sem igaz, hogy "ez az első eset, amelyben vádat emelnek egy sofőr ellen, aki szélesebb körben elérhető, félautomata vezetéssegítő rendszert használt.").

A bírósági dokumentumok szerint a Tesla hirtelen gyorsított fel egy nem biztonságos, kontrollálhatatlan sebességre

Csodálatos újságírás :U
Valójában ezt írja a forrás:

Lopez’s family, in court documents, alleges that the car “suddenly and unintentionally accelerated to an excessive, unsafe and uncontrollable speed.”

Szóval ez nem egy tényszerű állítás, hanem egy polgári perben (igen, ugyanis itt már nem a cikk címében és első bekezdéseiben említett büntetőperről, hanem egy másik, szintén a baleset miatt indult polgári perről van szó, de hát az olvasónak nem kell mindent az orrára kötni, ugye) a felperes állítása.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#2) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Mi ebben a meglepő? Az összes üzemeltetési utasításban ott van, hogy figyelned kell, mit csinál az autó.

Mutogatni való hater díszpinty

(#3) maputo válasza dabadab (#1) üzenetére


maputo
tag

Ez igaz, a felhasználó a hülye, csakhogy a Teslának illene valamit kezdeni az ostoba sofőrökkel, ha már úton-útfélen azt hangoztatják, hogy "már majdnem itt a teljes önvezetés" ahelyett, hogy "figyelj az útra". Ők adnak egy veszélyes eszközt a hülyék kezébe. (A másik a Plaid 2 mp-es gyorsulása...)
Ha egy kicsit is akarnának, tudnának olyan rendszert fejleszteni, ami tényleg ellenőrzni, hogy a sofőr figyel-e. A világ műszakilag egyik legfejlettebb autójában hogy lehet megtenni, hogy valaki átmászik a hátsó ülésre "vezetés" közben?

(#4) dabadab válasza maputo (#3) üzenetére


dabadab
titán

Ez igaz, a felhasználó a hülye, csakhogy a Teslának illene valamit kezdeni az ostoba sofőrökkel, ha már úton-útfélen azt hangoztatják, hogy "már majdnem itt a teljes önvezetés" ahelyett, hogy "figyelj az útra"

A Tesla a sofőröknek kifejezetten azt mondja, hogy "figyelj az útra".
Vagy veled már fordult elő olyan, hogy beültél egy Tesla vezetőülésére és ott az autó megpróbált rábeszélni, hogy ne figyelj az útra?

DRM is theft

(#5) hcl válasza maputo (#3) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Dolgoztál már userekkel? Bármilyen hülyebiztos rendszert képesek beszívatni.

Mutogatni való hater díszpinty

(#6) maputo válasza dabadab (#4) üzenetére


maputo
tag

Ó igen, ez így működik. Ha nincs ellenőrzés, mindenki betartja a szabályokat. Ha itthon még nem is, az emberek nyugaton már belátták, hogy a sebességkorlátozás a közösség biztonságát szolgálja, és nem kellett traffipaxerdőket telepíteni mindenhova.

(#7) jeni


jeni
félisten

és miért kell 2023-ig várni az ítélethozatalra?
a karambolt okozó autóvezető kapjon 50 évet,a Tesla meg fizessen több százmilliót dollárban és szüntesse meg az önvezetői szolgáltatást a Tesla kocsikban.

(#8) hcl válasza jeni (#7) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

"és szüntesse meg az önvezetői szolgáltatást a Tesla kocsikban."
Nehogy fejlődjön, véletlenül se haladjon a világ előre :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#9) dabadab válasza maputo (#6) üzenetére


dabadab
titán

Ha nincs ellenőrzés, mindenki betartja a szabályokat

De van.
Tényleg, most mennyi erőfeszítést igényelne, hogy egy ilyen hozzászólás előtt legalább youtube-on megnézd, hogy miről van szó?

DRM is theft

(#10) dabadab válasza jeni (#7) üzenetére


dabadab
titán

és miért kell 2023-ig várni az ítélethozatalra?

Az a polgári per.

szüntesse meg az önvezetői szolgáltatást a Tesla kocsikban.

A Tesla autókban nincs "önvezetői szolgáltatás". :U

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#11) BE4GLE válasza dabadab (#4) üzenetére


BE4GLE
aktív tag

Ebben a formában a funkció értelmetlen. Ha ugyanúgy figyelned kell és korrigálnod, akkor valójában nem jó semmire. Na meg egy ilyen funkció jelenléte már önmagában magával vonja a lankadó figyelmet. Jobb ha a sofőr nem is használja. Csak ugye ezt a Tesla nem fogja kimondani sose.

Redmi Note 9 Pro

(#12) jeni válasza hcl (#8) üzenetére


jeni
félisten

"Nehogy fejlődjön, véletlenül se haladjon a világ előre"
az örültekkel?
a könyvet olvasó autóvezetővel,a hátsó ülésre mászó autóvezetővel,az anyós ülésen ülő autóvezetővel?
mi lesz még itt a későbbiekben?

(#13) vicze válasza dabadab (#10) üzenetére


vicze
félisten

"A Tesla autókban nincs "önvezetői szolgáltatás"."

Akkor a "Teljes önvezető képesség"- ként árult 12e$-os termék pontosan micsoda?

Illetve azt is tudjuk, a felhasználók híresek arról, hogy elolvassák a feltételeket minden alkalommal.

(#14) hcl válasza jeni (#12) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

200 éve még az is elképzelhetetlen volt, hogy ne gőzzel működjön valami. 60 éve nem gondolták, hogy mindenki zsebében számítógép lesz.
A userek helyett nem tudsz gondolkodni.
Persze, lehetne jobban csinálni, stb., de ez még eléggé az eleje az egésznek, lesz jobb is.

És ha betiltod, akkor sehogyan nem lesz jobb.

@vicze1: "Illetve azt is tudjuk, a felhasználók híresek arról, hogy elolvassák a feltételeket minden alkalommal."
Akkor a gázfűtést is be kéne tiltani, meg még egy csomó mindent :) Nem véletlen, hogy a törvény ismerete nem mentesít a felelősség alól, és az sem, hogy autóbaleset okozásáért a sofőrt szokás elővenni.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#15) kikikirly válasza maputo (#3) üzenetére


kikikirly
senior tag

2014 óta kint van a konfigurátorba hogy FSD hardver - FSD Coming Soon...
Horváth András ide vágó videója:https://www.youtube.com/watch?v=0OBU0aHT148&t=4s
Holnaputánra itt az önvezetés és persze Lidar nélkül is megy a Level 5-ös önvezetés, hisz a főmérnök úr megmondta...(Komment szekcióba amit a Tesla fanok lenyomnak, elég hajmeresztő).

Tesla még mindig toppon van elektromos autók terén, de csökken a konkurencia lemaradása.

(#16) dabadab válasza vicze (#13) üzenetére


dabadab
titán

Akkor a "Teljes önvezető képesség"- ként árult 12e$-os termék pontosan micsoda?

Hát, az nem az. (És persze tök mellékes, de az adott esetben baromira nem ez volt az autóban, hanem az Autopilot két évvel ezelőtti változata.)

Illetve azt is tudjuk, a felhasználók híresek arról, hogy elolvassák a feltételeket minden alkalommal.

És?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#17) dabadab válasza BE4GLE (#11) üzenetére


dabadab
titán

Ebben a formában a funkció értelmetlen. Ha ugyanúgy figyelned kell és korrigálnod, akkor valójában nem jó semmire.

Te sem vezettél még hosszabb úton tempomattal, igaz? (Mert hát a szóban forgó cucc tulajdonképpen egy tempomat.)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#18) vicze válasza dabadab (#16) üzenetére


vicze
félisten

Nem vitattam, a sofőr vétségét egy percig sem és nem mondtam, hogy nem az Autópilóta volt az autóban a Teljes önvezetés helyett.

Nyilván ha adaptív tempomat hívnák, akkor is megtörténne ez.

(#19) hcl válasza vicze (#18) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Jópár éve volt a Totalcaron valami Audi teszt, és az ugye nem volt önvezető - de ha az autópályán bekapcsoltad a sávtartót, meg az akár állóra fékező tempomat, akkor szépen elment a beállított sebességgel akármeddig... :DDD

Mutogatni való hater díszpinty

(#20) kopi72 válasza hcl (#5) üzenetére


kopi72
aktív tag

foleg a programozo userek! Azok direkt keresik is

Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!

(#21) hcl válasza kopi72 (#20) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Most panaszkodott egy kisfőnök, hogy a SAP fejlesztői milyen sötétek... :DDD

Mutogatni való hater díszpinty

(#22) BE4GLE válasza dabadab (#17) üzenetére


BE4GLE
aktív tag

Ó tényleg? Mutass egy Tesla promót, ami azt állítja, hogy ez "tulajdonképpen egy tempomat". :U

Redmi Note 9 Pro

(#23) bdlackoo


bdlackoo
tag

Ez van amikor a user a beta tester.

dinosaurs are jesus ponies

(#24) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

a kérdés az, hogyha hirtelen megkattan a szoftver, belefér-e az emberi reflexidőbe, hogy korrigáljon?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) dabadab válasza BE4GLE (#22) üzenetére


dabadab
titán

Bocs, de aki autót vezet, az egy promót néz, vagy azt az autót, amiben ül?
(Egyébként nyilván akkor is gondban lennél, ha meg kellene mutatnod, hogy mégis milyen Tesla promó mondja azt, hogy nem kell az utat figyelned.)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#26) BE4GLE válasza dabadab (#25) üzenetére


BE4GLE
aktív tag


Szóval az a típus vagy, aki szereti, ha az övé az utolsó szó. :DDD

Redmi Note 9 Pro

(#27) Gyok2


Gyok2
aktív tag

Ez egy érdekes kérdés, hogyha Autopilot módban okoz balesetet valaki, akkor mennyiben az ő felelőssége, mennyiben a Tesláé, mert odaírják, hogy nem, de az elnevezése, működése nem ezt sugallja.
Nyilván akkor nem lehetne hype, nem fizetnék ki az árát, és nem lennének "önkéntes" fejlesztők 12000-ért.

[ Szerkesztve ]

Tiszta Windows rendes ház

(#28) dabadab válasza Gyok2 (#27) üzenetére


dabadab
titán

Ez egy érdekes kérdés, hogyha Autopilot módban okoz balesetet valaki, akkor mennyiben az ő felelőssége

Egyelőre erre az a válasz, hogy teljes mértékben az övé (hacsak nem az Autopilot konkrét működési hibája okozta volna a balesetet, de itt erről szó sincs).

DRM is theft

(#29) vicze válasza bambano (#24) üzenetére


vicze
félisten

Inkább meddig vász amíg beleavatkozol, ennyire bízol a rendszerben. Ha egyáltalán figyelsz mert túlságosan megbízók benne.

(#30) vicze válasza dabadab (#28) üzenetére


vicze
félisten

Ha az Autopilot hibája okozta akkor is a sofőr a hibás, csak US-ben csinálhat magán pert a Tesla ellen, amiből peren kívüli megegyezés lenne.

(#31) Gyok2 válasza dabadab (#28) üzenetére


Gyok2
aktív tag

Pont ezért, akkor hívják Fejlett Adaptív Tempomat és Sávtartó Asszisztens-nek.

Tiszta Windows rendes ház

(#32) #54625216 válasza kikikirly (#15) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Holnaputánra itt az önvezetés és persze Lidar nélkül is megy a Level 5-ös önvezetés, hisz a főmérnök úr megmondta..."

Jelenleg kb. itt tart a béta:

Model 3 - Beta FSD 10.9 - Test Loop 1 - 2021.44.30.10 - 17 Jan 2022

(#33) ddekany


ddekany
veterán

Most akkor az a baj simám, hogy balesetet okozott, mert nem látta át a szitut, vagy az a gond, hogy emelettel megtévesztő a termék neve? Mert ha az utóbbi, az feltételezi, hogy azért lett csak baleset, mert a vezetőt megtévesztette a termék neve, ami nem túl reális.

(#34) BE4GLE válasza dabadab (#25) üzenetére


BE4GLE
aktív tag

Nem igazán értem miért véded ilyen harciasan a Teslat. A sofőr felelősségét senki nem vitatja. Én sem. Viszont abban pillanatban, hogy a gyártó mindenféle vezetési segédletekkel próbálja vonzóbbá tenni az autóját, ő maga is felelősséget kell vállaljon az okozott balesetekért. Ez a funkció nem csak arról szól, hogy pl. ne kelljen órákon át folyamatosan a gázon tartani a lábad.

Ez van a Tesla oldalán:

"Az Autopilot fejlett biztonsági és kényelmi funkciói úgy vannak megtervezve, hogy a vezetés legfárasztóbb részében segítsenek. Az Autopilot nemcsak új funkciókat kínál, hanem a meglévőket is hatékonyabbá teszi, hogy Teslája egyre biztonságosabbá váljon, és még többre legyen képes.
A Autopilot képessé teszi az autót arra, hogy automatikusan kormányozzon, gyorsítson és fékezzen a sávon belül.
A jelenlegi Autopilot-funkciók a vezető aktív felügyeletét igénylik, és nem teszik lehetővé az autó önálló működését."

Fáradtan senki se vezessen. És legyen szíves fogni a kormányt és fékezni, ha kell. Mire is jó ez?

Redmi Note 9 Pro

(#35) ddekany válasza #54625216 (#32) üzenetére


ddekany
veterán

Nem semmi, hogy ennyire jól egyáltalán működik, csak épp még nem hasznos. Vannak videók, ahol meg neki akar rohanni egy oszlopnak pl. Ha havi (vagy heti?) egyszer összetörik a kocsi, ha nem állsz állandóan készen adrenalinnal felpumpálva, akkor az még nem hasznos. Ez a nagy kérdés, ahhoz a "picihez", ami hiányzik, valami totálisan más kaliberű AI kell, vagy ezzel pár év alatt megérkeznek oda (amit nagyon kétlek).

(#36) ddekany válasza BE4GLE (#34) üzenetére


ddekany
veterán

De a többi gyártónál is van ilyen. És mint hallom néha azok is csinálnak hülyeséget, pl. rendszeresen megpróbálnak belerohanni az álló kocsisorba. Szóval ez egy probléma, de nem újdonság, és nem csak a Tesla-nál.

(#37) Gyok2 válasza BE4GLE (#34) üzenetére


Gyok2
aktív tag

De szépen megfogalmazták. A vezetésben a vezetés fárasztó, amiben segít, csak állj azért mindig készenlétben, ami talán még fárasztóbb, és persze fizess érte, hogy nekik dolgozhass. "Ügyes, nagyon ügyes..."

Tiszta Windows rendes ház

(#38) kikikirly válasza #54625216 (#32) üzenetére


kikikirly
senior tag

H. András New York Times cikkéről beszél a videóban, mely szerint Tesla 2016-ban hamis videóval demózta a Tesla Autopilotot: nem csak az autó szenzorait, hanem előtte LIDAR-al beszkennelték az egész útvonalat, majd ezt betápláltak az autóba.A betáplált útvonal és az autó saját szenzorjai segítségével végig ment ezen az útvonalon.Igy is volt kis ütközés, szalagkorlátot lekoccolta a Tesla.Musk szerint LIDAR felesleges, emberi szem is olyan mint 2 db kamera...
Azért a New York Times nem egy zuglap.
Az is teljesen egyértelmű hogy a Tesla Level 2 és feles önvezetése városban összetörné magát és az utasát. Erről is csinált tesztet a New York Times.
Az se semmi hogy a konfigurátorba 2014 óta ott szerepel az FSD hardver alatt hogy FSD Coming Soon. Közben az összes önvezetéssel kapcsolatos cikk szerint alsó hangon 5-8 év kell még a level 5-ös önvezetéshez.

[ Szerkesztve ]

(#39) #54625216 válasza kikikirly (#38) üzenetére


#54625216
törölt tag

Mondjuk a sajtó (ezek közül is főleg a New York Times és a Wall Street Jurnal) szakavatottságát a kérdésben erősen vitatom, mert vagy a gagyerák clickvadászat vagy valamely politikai agenda, vagy lobbiérdek,vagy - legjobb esetben - csak az író/szerkesztő privát elfogultsága érdekében tematizálnak, főleg EV és önvezetés témában.

"Az is teljesen egyértelmű hogy a Tesla Level 2 és feles önvezetése városban összetörné magát és az utasát. "

Erre elég jó cáfolat a videó, amit linkeltem, tehát a legrosszabb esetben sem egyértelmű, legfeljebb - mivel béta - nyilván benne van a hiba kockázata.

A fő kérdés amúgy nem az lesz, hogy az FSD képes-e valaha is 100%-osan balesetmentesen vezetni, hanem hogy ugyanannyi levezetett kilométeren többet hibázik-e, mint egy átlag emberi sofőr. Márpedig ebben egyáltalán nem állnak rosszul az önvezető rendszerek (nem csak a Tesla-é), csak ugye a fent említett újságírói tematizálásnak köszönhetően minden egyes balesetből, amiben az önvezetés a legkisebb mértékben is érintett világhírt kreálnak, a "vagy rosszat, vagy semmit" FUD szerkesztési elvek alapján.

(#40) kavalkád válasza vicze (#13) üzenetére


kavalkád
aktív tag

> Akkor a "Teljes önvezető képesség"- ként árult 12e$-os termék pontosan micsoda?

marketing szöveg.

6 szintben határozták meg az önvezetési képességeket, ezen valahol a level 3-nál tart a Tesla.

https://www.synopsys.com/automotive/autonomous-driving-levels.html

(#41) kavalkád válasza #54625216 (#39) üzenetére


kavalkád
aktív tag

szerintem jól megfogtad a lényeget, baleset mindig lesz, de ha százalékban kevesebb mint amennyit a humánok (és gyíkemberek) okoznak akkor ez egy jó irány.

(#42) k-adi válasza vicze (#13) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Akkor a "Teljes önvezető képesség"- ként árult 12e$-os termék pontosan micsoda?"

Egy BS, nem is szabadna ilyen névvel semmit se árulni még, főleg hogy olyan messze vannak a level 5-től mint mi átlagosan egy rendes nyugati fizetéstől

(#43) ddekany válasza #54625216 (#39) üzenetére


ddekany
veterán

De most kikerestél egy olyan FSD beta videót, hol nem volt beavatkozás, míg a legtöbben van. Persze általában nem világos, hogy baleset lett-e volna beavatkozás nélkül, vagy csak hirtelen ijesztőnek tűnt amit csinál. Viszont azért volt pár, aminél egyértelmű volt, hogy nem értette a környezetet, mint pl. virágos ládát hogy ott van, vagy az aluljáró lábát még pár hónapja. Illetve az eléggé általános, hogy a többi autós hülyének néz, mert miért nem mész, vagy miért tolakodsz, stb. És ez még csak az, ami pár óra vezetés alatt kibukik egy-egy tesztnél. Mi lenne, ha egész évben ez vezetne, és nem figyelsz? Nem látszik a fény az alagút végén egyenlőre.

[ Szerkesztve ]

(#44) kavalkád válasza ddekany (#43) üzenetére


kavalkád
aktív tag

> nem értette a környezetet

ha 5 forintost dobálnánk fel 10-ből 8-szor pont ilyen sofőrre esne :D

(#45) bkercso válasza maputo (#3) üzenetére


bkercso
nagyúr

Nem is a félkész rendszer a sz@r, és nem is a Zemberek a hülyék, amiért nem tudják használni. Egyszerűen csak statisztikai okokból mindig lesznek ilyen sztorik. Az arányuk lenne érdekes, hogyan módosul az önvezető rendszerekkel. Az egyenkénti sztoriknak nincsen valódi hírértéke, csupán csámcsogni valók.

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#46) ricsi99


ricsi99
addikt

Kis országunk úgy látom tele van teslákkal... nap mint nap látom ,hogy zárovonalom /piroson simán átsuhan... és tuti gyorshajt mert ha 70-el megyek akkor is beelőz :D
Leszorító/ egymás segg@töl 2m-re 90-el tépő funkció is lehet benne :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#47) Kaiku válasza hcl (#8) üzenetére


Kaiku
senior tag

Ezt komolyan mondod, hogy egy ki nem fejlesztett, több sebből vérző rendszertől megy előre a világ? :W

(#48) Chrys_ válasza maputo (#3) üzenetére


Chrys_
addikt

Ugyanúgy, ahogy egy primitív buszban, csak kicsit lassabban megy :)

(#49) strogov


strogov
senior tag

Norbi sem ételt árul hanem kiegészítőt, bármi is a marketing mögötte. A Tesla sem önvezetőt árul hanem vezetés segítő rendszert. Norbival az a probléma, hogy úgy néznek ki a cuccai mintha ételek lennének, Tesla-nál meg, hogy az esetek jelentős részében valóban teszi amit kell. Másrészt az autó olyan tempóban gyorsul, hogy egy átlagember ping-je alatt eléri 0-ról a 60-at. A fenti video-ban is csinál olyan gyorsulást, hogy ha marhaságot talál ki akkor nincs ember aki időben megállítaná, akkor sem ha ott a lába a féken.

(#50) hcl válasza Kaiku (#47) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Komolyan mondod, hogy valami csak úgy lesz, és nem megy végig azokon a lépcsőfokokon, hogy ötlet, prototípus, korai termék, kiforrott termék.. vagy hogy mondjam magának...

Mutogatni való hater díszpinty

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.