Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Jhonny06 válasza MAXIMIZE (#38) üzenetére


Jhonny06
veterán

Haverom most intézni ezeket, pontosan tudom, hogy mennyi minden van. És? Senki nem állította, hogy nincs. Én arról írtam, hogy ennek a 99%-a bullshit, mivel az Uber továbbra is legálisan működik, tehát nincs miért belekötni.

(#52) E770


E770
senior tag

nagyon szomorú vagyok, hogy ma Magyarországon így kezelik az Uber-t, szinte ellenségnek tekintik lehetőség helyett :(((

de közben minden más (Wundercar, Oskar, többi telekocsi...) mintha valami tök más lenne, pedig közben (utas oldalról) lényegében ugyanezt csinálják
vajon miért tűrik meg, mikor pl. egy hosszabb távú telekocsi úton sokkal jobban függ az életed a vezetőtől, mint egy városi fuvarnál

addig szvsz nem lenne szabad szabályosságot, szabályszerűséget felhozni az Uber kapcsán, amíg a jogalkalmazás évtizedek óta tűri a hiénákat!

köszi a cikket :R
minél nagyobb ismeret, s több felhasználója lesz az új lehetőségeknek, annál hamarabb lesz lehetetlen a szőnyeg alá söpörni

(#53) devil-k válasza E770 (#52) üzenetére


devil-k
nagyúr

Az Oszkár az kicsit más tészta. Ott nem a nyereségszerzés a cél, hanem a költségek megosztása, amit az EU támogat, ezért nem sikerült itthon elkaszálni és nem is tudják a jövőben sem. Az megint más kérdés, hogy sokan üzletszerűen használják a dolgot.

Vagyis rendelkeznek egy legalább 8 fős autóval, megjárják Debrecen-Budapest útszakaszt egy nap kétszer, minden nap és elég jó lóvét szakítanak vele. Azt bebizonyítani pedig nem tudod, hogy ők ezzel úgy foglalkoznak, mint üzleti tevékenység. Egyszerűen csak rávágják, hogy dolguk van ott és kész. Egyébként az ilyen "üzleti" Oszkárosok jobb áron visznek oda-vissza, mint az "egyéniek".

Pl..
Debrecen - Budapest - kb. 2.650 Ft (egyéni Oszkár, a sofőr + 3 fő)
Debrecen - Budapest- kb. 2.300 Ft (üzleti Oszkár, a sofőr + 6-8 fő)

Rengeteget utazok Oszkárral. Pont azért, mert olcsóbb, mint egy diákjegy és gyorsabb, komfortosabb is (általában).

[ Szerkesztve ]

- mozi bolondéria -

(#54) E770 válasza devil-k (#53) üzenetére


E770
senior tag

ez a telekocsi is OK, szerintem is rendben van

csak akkor nincs alapja annak, hogy a taxizáshoz micsoda pav meg minden kell, bezzeg az Ubernek meg semmi, tehát nem egyenlő a feltétel -- szerintem eleve hibás gondolkodás, az Uber nem sárga pesti taxi, se busz sáv se megállás nincs külön joggal

aki közlekedés biztonságot emleget taxi vs. Uber az mintha elfelejtené, hogy Oskar meg szabályos akkor?
azaz a fuvar célja nem befolyásolja a fuvar egyéb körülményét szvsz, szóval most is sikerült egy remek lobbijogszabályt hozni ismét a bölcs de nemkapzsi jog"alkotó"knak

[ Szerkesztve ]

(#55) devil-k válasza E770 (#54) üzenetére


devil-k
nagyúr

Az a baj, hogy sokan a levegőbe beszélnek, hogy nem kell az Uber sofőrnek semmi, csak autó "oszt aggyad neki", pedig ez nem így van. :)

Én pártolom a telekocsit és az Ubert is. Nagyon jó és hasznos dolgok.

- mozi bolondéria -

(#56) DonElvis


DonElvis
tag

Teljesen egyetértek az előző hozzászólásokkal, ez egy jó és működő rendszer, valamint költséghatékony.

Haladni kell a korral.

A taxisoknak sem az überezőkön kellene köszörülni a nyelvüket, hanem átgondolni azt, hogy miért lehet az Uber olcsóbb. Persze ezen már taxis cég elgondolkozott, és ott is okoseszközök osztják a címeket, habár erősen le vannak maradva. Taxis ismerősöm nyilatkozott arról, hogy mibe is kerűl neki az, hogy egyáltalán dolgozni tudjon. Az autó fentartásán és üzemeltetésén kívűl komoly összegeket kell leperkálnia a (ha jól emléxem kb. 60K HUF/hó) a taxistársaságnak, ha egyáltalán címet akar kapni. Ha jól tudom a drosztért ahol áll, azért is fizetnie kell havi szinten (szintén 60K HUF/hó) a BKK-nak. Szóval kn 120K HUF minusszal indúl egy hónapja úgy, hogy egy métert nem ment még az autóval. Ezek nagyon durva terhek, amelyektől az Uber mentesűl.

Volt mostanág vamailyen határozat, hogy az Uber törvényes-e vagy nem. Ha jól vagyok tájékozódva, akkor sikerűlt valamilyen megoldást találni arra, hogy az Uber törvényesen működhessen tovább. Innentől nem értem, hogy taxisok miért nem übereznek inkább.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#57) devil-k válasza DonElvis (#56) üzenetére


devil-k
nagyúr

Mert ha már sárgára "mázolták" azt a rohadt autót, akkor had érezzék már magukat new yorki taxisnak! :DDD

- mozi bolondéria -

(#58) E770 válasza DonElvis (#56) üzenetére


E770
senior tag

aki a klasszikus taxit választja, az persze más feltételekkel működik, mást fizet, de más körülmények között is közlekedik, parkol
lehet, illetve lehessen választani, mind a fuvarozóknak, mind pedig az utasoknak (a stoppolás sincs tiltva, az is egy másik verzió)

vajon a kisvárosi magánzók vagy a pesti hiénák milyen társaságnak fizetnek fix díjakat? ;]

az Uber mellett van még pár másik hasonló, s remélem lesz is még egyre több, legyen verseny itt is!

(#59) DonElvis válasza devil-k (#57) üzenetére


DonElvis
tag

Nah a válaszod volt pont az, amit már én sem mertem leírni :C

Az utasnak kivűl esik az érdeklődési körén, hogy milyen színű a kocsi ami Ab-ból B-be viszi. Jelenleg az autó színén és az áron kívűl nem nagyon tudok különbséget tenni a két szolgáltatás között. Gondolom a legtöbb esetben az ár dominánsabb mint a szín. Innentől kezdve eléggé egyértelmű a döntés.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#60) DonElvis válasza E770 (#58) üzenetére


DonElvis
tag

"vajon a kisvárosi magánzók vagy a pesti hiénák milyen társaságnak fizetnek fix díjakat? ;]"

Itt azokra gondolsz, akok se nem Uber(vagy hasonló) se nem sárgataxi oldalon nem harcolnak? Mert ez ám jó kérdés. Bevallom soha nem utaztam így Európában. Ázsiában ez bevett dolog pl városok között, és komoly alternatívája a tömegközlekedésnek. De itthon.... tényleg nem láttam még ilyet.

Ami nem számít, az nem érdekel

(#61) devil-k válasza DonElvis (#60) üzenetére


devil-k
nagyúr

"De itthon.... tényleg nem láttam még ilyet."

Szerencséd.... Ők a legrosszabbak. Ellenük kellene tüntetni, nem az Uber ellen. :((

- mozi bolondéria -

(#62) E770 válasza DonElvis (#60) üzenetére


E770
senior tag

itt csak arra gondoltam, hogy amit írtál ("komoly összegeket kell leperkálnia a (ha jól emléxem kb. 60K HUF/hó) a taxistársaságnak, ha egyáltalán címet akar kapni.")

ez nem vonatkozik a kisebb településekre, mert ott nincs társaság, akinek fizetnie kell címekért, de nincs is diszpécser akit felhívhatnál te mint utas

a pesti hiénákról pedig ugye nem is beszélve (pl. [link])

[ Szerkesztve ]

(#63) Rodi 4.80


Rodi 4.80
senior tag

A taxi az Uber-hez képest olyan, mintha még mindig fülkébe járnánk telefonálni, vagy internet kávézóba netezni.
Haladni kell a korral, ez van.

(#64) Rodi 4.80 válasza D1Rect (#19) üzenetére


Rodi 4.80
senior tag

Az átlag embernek ha adnál 10 misit hogy fektesse be, jövőre 20 milla adóssága lenne. A gazdagság is egy szakma, nem a pénz tesz azzá valakit. :D

(#65) Rodi 4.80 válasza devil-k (#20) üzenetére


Rodi 4.80
senior tag

"a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is."

Ez azért van mert létezik egy taxis maffia, aminek a keze elég mélyen be van dugva a kormány seggébe, és nem szereti a konkurenciát.

(#66) Rodi 4.80 válasza MAXIMIZE (#46) üzenetére


Rodi 4.80
senior tag

Egy taxis(társaság) ne követeljen egyenlő feltételeket, míg magába nem nézett!

(#67) D1Rect válasza Rodi 4.80 (#64) üzenetére


D1Rect
félisten

Ezt így -ebben a formában- még nem hallottam, de nagyon találó megfogalmazás. :R

(#68) #02683648


#02683648
törölt tag

Hát nem tudom, ha egy, egyetlen egy szakmát kellene mondanom (a politikus mellett bár az nem szakma...) akikkel zéró, nulla, semmi szolidaritást nem tudok érezni, akkor az a taxis. Úgyhogy nem, baromira nem ejtek könnyet a világ egyik taxisa felett sem aki bármilyen netes alkalmazás miatt be kell h a jövőben csukja a boltot.

Az állam szempontjából egy másik, és legitim igény, h az uberrel keletkezett jövedelem le legyen adózva.
Ettől független a taxisok kapálózása, ami az ő szempontjukból érthető de attól még nem fogok vele azonosulni.

Vannak olyan szakmák ahol egy hasonló megoldás bejövetele esetén a már a piacon lévő "oldschool" szereplők mellett állnék ki, de az taxis nem ilyen, számomra legalábbis biztosan nem az.

(#69) devil-k válasza #02683648 (#68) üzenetére


devil-k
nagyúr

Miből fakad ez a negatív érzés? :)

- mozi bolondéria -

(#71) devil-k válasza A texasi (#70) üzenetére


devil-k
nagyúr

Nagyon szívesen! Használd egészséggel! :R

- mozi bolondéria -

(#72) tresh válasza Rodi 4.80 (#65) üzenetére


tresh
addikt

+1 :R

Amúgy jó pofa ez a taxis "munka" de az én szemembe nem más mint egy hivatásos sofőr és valljuk meg ehhez nem kell 8 általánosnál több tudás. Igen ez most durva lenézésnek tűnhet de a taxisok 50%-a gps nélkül már eltéved..(régen fejből tudta az összes utat és mindig a gyorsabb rövidebb úton ment). A fele szintén a yes/no angol tudáson tovább nem jutott. Szóval lehet szépíteni itt a dolgokat de a taxis társadalom 20-25 éve ugyan azon a szinte áll sőt csak rosszabbodik.(prémium szolgáltatásokra persze ez nem igaz) Ettől függetlenül semmi bajom nincs a taxisokkal azon kívül hogy rájuk nem vonatkozik a KRESZ és a rend éber őreivel igen csak jóba vannak..
Viszont nem illik elfelejteni hogy a taxis szolgáltatásoknak vannak előnye idő terén pl mehet buszsávba,kijelölt parkolóhelyeken tud megállni(városba ez előny) .

Nekem szerencsére sok pozitív tapasztalatom van taxizások terén. De azért úgy gondolom az Uber jó példa nekik hogy mennyire el vannak maradva és hogy lépni kell ha versenybe akarnak maradni hosszútávon.

Köszi az írást érdekes volt :))

(#73) WhiteWalker


WhiteWalker
nagyúr

Egy kérdés felmerült bennem ,mert erre senki nem tér ki...Mi történik ha Uberezés/Oszkározás közbe balesetem lesz? Elvesztem az egyik lábam mondjuk...ki lesz a felelős ,ki fizeti a költségem, vagy kapok e életjáradékot ?

Nem tudom , de csak sejtem ,ha ez taxizás közbe történik akkor gondolom biztosítás jön létre köztem és a taxi közt , mint a BKV járművein...

Ilyenkor hogy van ez? :U :R

[ Szerkesztve ]

(#74) tomazin válasza MAXIMIZE (#7) üzenetére


tomazin
veterán

míg az übert brmelyik hülye csinálhatja

hát igen, szerencsére mindig intelligens, kultúrált, előzékeny taxisokkal találkozik az ember, akár utas, akár az úton közlekedik.

Abban a részében egyetértek, hogy irdatlanul lehúzzák a taxisokat, és sok embernek fáj, hogy a jó kis pénzkereseti lehetőséget (értsd a taxisok lehúzását) el akarja tőlük venni az über.

(#75) #56573440 válasza WhiteWalker (#73) üzenetére


#56573440
törölt tag

"mint a BKV járművein..."

a bkv már rég nem ad klasszikus értelemben biztosítást. ha valami gebasz van akkor vagy ad vagy nem, ha nem, vagy vitatod a mértékét, akkor viheted perre.

a taxiknál van biztosíték, mind a taxis oldalán, mind a cégnél, ezen túl meg saját kategóriája van a hivatásos taxis autóknak kgfb terén is.

ha a taxis hibáján kívül történik arra nem nagyon találtam (mondjuk nem is néztem túl sokáig) egyértelmű leírást, mert ott a kárt okozó jármű biztosítója az elsődleges aki fizethetne, de az ugye normál esetben egy mezei biztosítás csak... hogy olyankor fizet e a taxis cég vagy a biztosítója az egy roppant jó kérdés

(#76) devil-k válasza WhiteWalker (#73) üzenetére


devil-k
nagyúr

Ki biztosítja az utasaimat, ha Oszkározom?

[ Szerkesztve ]

- mozi bolondéria -

(#77) PistiSan


PistiSan
addikt

Köszi a cikket, felénk még jó sokáig nem lesz ilyen, de érdekes olvasmány volt.

(#78) E770 válasza devil-k (#76) üzenetére


E770
senior tag

ha pedig (szabályellenesen) kötelező nélkül vezetne bárki, akkor a MABISZ fizet elsőre (aztán persze majd az okozó a MABISZnak) de a vétlen utas kárrendezése elvileg sosem marad el

(#79) devil-k válasza PistiSan (#77) üzenetére


devil-k
nagyúr

Sajnos, Debrecenben sincs, pedig az ország 2. legnagyobb városa. :(

(#78) E770
Elvileg. :K

[ Szerkesztve ]

- mozi bolondéria -

(#80) RexMaximus válasza MAXIMIZE (#28) üzenetére


RexMaximus
aktív tag

Nem. A rendszer nem engedi. A taxisok maguk csinálták ki az iparágukat. Gyakorlatilag mindenhol rémes a megitélésük.

Az Uber rendszerében értékelni tudják egymást a soför és utasa. Így a rendszerből kiesnek a nem kívánt személyek. Ezzel nem tudják felvenni a versenyt a taxisok. Ez az iparág így megváltozott. Ha megnyeri a jogi csatákat az Uber, ha nem.

(#81) RexMaximus válasza E770 (#52) üzenetére


RexMaximus
aktív tag

Őt támadják, mert a legnagyobb. Egyben rajta múlik, ennek az új iparágnak a sorsa. Azaz a jogi csatákat ő vivja :)

[ Szerkesztve ]

(#82) WhiteWalker válasza #56573440 (#75) üzenetére


WhiteWalker
nagyúr

Ez a vagy ad vagy nem, bízom benne hogy nem így működik...
Mindenesetre nekem egy taxis autója nagyobb biztonságot ad , mind műszakilag mind sofőrileg,mind biztosítás terén.
Köszönöm de se über se oszkár részemről.

(#83) devil-k válasza WhiteWalker (#82) üzenetére


devil-k
nagyúr

Meglátszik, hogy nem ismered se az Ubert, se az Oszkárt, de azért elítéled mind a kettőt.

1.5 éve Pesten egy taxiban utaztunk és karamboloztunk, a taxis volt a hibás. Hívtak egy másikat, 5 percre rá ott koccanás volt, a taxis volt a hibás. Na, ennyit róluk.

- mozi bolondéria -

(#84) #56573440 válasza WhiteWalker (#82) üzenetére


#56573440
törölt tag

őőő azért nem tudom, a környezetemben többször előfordult hogy nem fizetett a másik biztosítója. az egyik cimborára ráhúzták a kormányt, ő motorral volt a másik autós, elismerte a csávó a hibáját volt rendőr ahogy megy személyi sérülésnél. a biztosító meg azért nem fizetett mert szerinte holttérben volt a motorral, és nem húzódott és fékezett eléggé hogy megelőzze a balesetet. nem tetszik találkoznak a bíróságon. hogy rárántotta a kormányt a másik kb, fékezni nem volt ideje a motorral az nem számított, és egész biztos a motorosok hobbiból elüttetik magukat mert az olyan jó móka...

[ Szerkesztve ]

(#85) hemaka


hemaka
nagyúr

Nem utaztam még Uberrel (egyszer, ha rászorulok majd kipróbálom), inkább BKV-zok (nagyon ritkán járok éjszakai járattal), ha már van bérletem. A sima taxit meg messziről kerülöm.

(#86) macko20


macko20
őstag

Egy illegális dolgot kipróbálni még mindig bűncselekmény?
Aki megadja a bankártyájának a titkos adatait egy külföldi cégnek ,teljes hozzáféréssel ,az megérdemli ,h ha átverték mehessen a sóhivatalba reklamálni !

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés is ! Üdv.:m20

(#87) #56573440 válasza macko20 (#86) üzenetére


#56573440
törölt tag

igen

ha illegális kipróbálni. ezt illegális?

(#88) Jhonny06 válasza macko20 (#86) üzenetére


Jhonny06
veterán

Maradi-e vagy? Soha nem rendeltél még semmit a netről? Mert ha igen, akkor már te is megadtad a kártyád adatait. Meg még több millió ember, aki nap mint nap biztonságosan vásárol a neten. Nem a kőkorszakban élünk. Amúgy nem illegális az Uber, szóval miről beszélünk?

Meg ki beszélt itt átverésről? Elolvastad a bejegyzést/tudod egyáltalán hogy milyen témához szólsz hozzá? Mert az az érzésem, hogy nem igazán. ;)

[ Szerkesztve ]

(#89) WhiteWalker


WhiteWalker
nagyúr

Nem ismerem egyiket sem, valóban. De nem is szeretném.
Ritkán járok még taxival is , de ha nagyon rá vagyok szorulva akkor már inkább taxit választom.

(#90) devil-k válasza WhiteWalker (#89) üzenetére


devil-k
nagyúr

Akkor hogy alkothatsz véleményt valamiről amit nem ismersz? :Y

- mozi bolondéria -

(#91) Xaels


Xaels
félisten

Ne haragudjatok, de most nem olvasom végig a szájkaratét.

Egy hosszabb tervezést nem tudna valaki betenni mondjuk Dél Pest és Óbuda között? Mert ez a táv ami van azt Bubival is hamar letudja az ember.

Annyit azért hozzátennék, ha már belváros. Napközben amikor áll a fél város akkor kijön a Taxi azon előnye, hogy használhatja szabályosan a Busz sávot. Így akinek azért fontos, hogy haladjon nem biztos, hogy alternatíva tud lenni az Uber.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#92) macko20 válasza Jhonny06 (#88) üzenetére


macko20
őstag

Tehát rendelek a netről ,de nincs bankszámlám....akkor ez ,hogy is van?

amikor kapsz egy sms-t a banktól ,h a fent nevevezett cég a teljes keretedett leemelte a számládról ....kitől kéred a megoldást?

Villanyszerelés is ! Üdv.:m20

(#93) Jhonny06 válasza Xaels (#91) üzenetére


Jhonny06
veterán

A Moszkva tértől pl. a Dél-Pesti kórházra 2100-2700 körüli összeget írt és azért ez nem egy rövid táv. A taxi ennyiért két utcával odébb visz kb.. :DDD

(#94) E770


E770
senior tag

nem meglepő nekem: [link]

de a Bp.-i taxisok szolgáltatásainak ilyen értékei szerintem ennek a harmadát sem érik el

(#95) atike


atike
nagyúr

Kinek is jó?

- akik sokat utaznak taxival

Itt máris megbukott nálam.... :DDD :DDD

(#96) Jhonny06 válasza macko20 (#92) üzenetére


Jhonny06
veterán

És hogy fizeted ki, utánvéttel vagy sárga csekken? LOL..

[ Szerkesztve ]

(#97) devil-k válasza atike (#95) üzenetére


devil-k
nagyúr

Vagy ha többen indultok valahova. :P

- mozi bolondéria -

(#98) atike válasza devil-k (#97) üzenetére


atike
nagyúr

Ja, az alulétránkat is elviszik... :DDD

Bocsi, akkor mégiscsak... :DDD :P

(#99) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Birom ezeket a szólamokat, hogy a taxisok nagy arányban bunkók, tuskók, megpróbálnak lehúzni, bezzzzeg az Über. Az ilyen kijelentések elkövetői aztán nagyon képben lehetnek a dolgokkal...

Übernél lényegesen könnyebben lehet valaki személyszállító kisiparos, mint rendes taxis, úgyhogy aki a taxis szakmában csődöt mondott még lehet belőle Überes, fordítva meg elég nehezen.

Nem azt akarom mondani, hogy a taxizás elit szakma elit emberekkel, de az én tapasztalatom elég sok céges repülőtér->BP, BP-> repülőtér út alapján (Zóna Taxi / Taxi 4), az hogy egyetlen egy BP-i taxiutamon sem volt probléma. Soha.

Németországban pedig egyetlen-egyszer volt: egy faszkalap elvállalta a fuvart, de nem jött ki, majdnem lekéstem a repülőgépet.

(#100) joysefke válasza joysefke (#99) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Mod:
Németországban 2x volt gondom taxival (ott minimálisan, de kicsit többet is taxiztam mint itthon)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.