Hirdetés

2017. március 25., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) citkar


citkar
(PH! addikt)

Hát igen, a Taxis cégek elavultak. Nem akarnak haladni a korral, pedig kellene.

Pedig szerintem megférne az Uber és a Taxi egymás mellett, ha arra gondolok egykor a repülőjáratok is drágák voltak, luxus szolgáltatásnak minősültek, majd jöttek az olcsó fapadosok, kompromisszumokkal, de elérhetőbb árakon. A Taxis maradhatna "luxus" szolgáltatás, sok csomaggal utazóknak, szép, nagy autóval stb (persze ehhez sokat kéne javítaniuk a szolgáltatásukon, mert személy szerint nekem is több negatív tapasztalatom van velük pedig alig taxiztam), az Uber meg az elérhetőbb, egyszerűbb és olcsóbb.

Csak a Taxisok kötik az ebet a karóhoz...

(#2) devil-k válasza citkar (#1) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

Egyébként sokan azt hiszik, hogy az Uber ilyen szutyok autókat "küld ki" az utasoknak, pedig ez nem így van. Elég komoly feltételeknek kell megfelelni, hogy ahhoz, hogy Te sofőr legyél náluk. A saját tapasztalataink is azt mutatták, hogy mindegyik autó amivel jöttek a sofőrök, egytől egyig patyolat volt és új(abb) jármű.

Egyébként aki flancolni akar vagy más típusú igénye van, annak lehetősége van választani. Igaz, nem Magyarországon még, de pl. Londonban igen. Ott pl. van

uberX
uberXL
UberEXEC
UberLUX

Egyébként volt, amikor mi is bőrönddel utaztunk és egyik sofőrnek sem volt egy szava sem. Sőt, mindegyik kiszállt és segített berakni a csomagtartóba. Ha 2-3 nagyobb bőrönddel mentünk volna, az sem jelentett volna problémát, volt hely rendesen.

Az a baj, hogy Magyarországon csőlátás van és nem akarnak/mernek nyitni az emberek az újdonságok felé. Pedig ez a jövő.

[ Szerkesztve ]

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#3) citkar válasza devil-k (#2) üzenetére


citkar
(PH! addikt)

Hát akkor még jobb :)

Ez a Taxizás olyan, mintha muszáj lenne kaszával aratni a búzamezőkön, mert vannak, akik nem tudnak csak kaszálni (és nem is akarnak mást megtanulni, mással foglalkozni), de elég furcsa lenne, ha betiltanák a kombájnokat :D

Mondjuk az is természetes, hogy a taxisok féltik a munkájukat, de az államnak itt kéne közbelépnie, hogy fokozatosan alakulhasson át a személyszállítás, nem a tiltásban látom a megoldást.

[ Szerkesztve ]

(#4) Duliee válasza devil-k (#2) üzenetére


Duliee
(Jómunkásember)

Ez nem csak Mo.-n van így, az Uber ellen máshol is "vonultak"

Ami pedig igaz, a taxizás nem haladt a korral, legalábbis itthon biztosan nem.. Mobilizáció van, okostech cuccok... Erre kellett volna pillérezni a jövőt..

Xiaomi Redmi 4A 2/32 | Xiaomi Redmi Note 4 International -> Hardveraprón - FSP 350-60 EPN Bronze belsős golyóscsapágyas táp - 3990 Ft fél év gar | FSP350-60EGN - GOLD belsős FSP - 1 év gar. 7900 FT

(#5) devil-k válasza Duliee (#4) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

Sok helyen be is van tiltva, pl. Olaszországban. :(( Nem vonulni kellene, hanem fejlődni. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb taxis imádja lehúzni az utasokat, tisztelet a kivételnek, akikből egyre kevesebb van mostanság.

[ Szerkesztve ]

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#6) M5Norbi


M5Norbi
(őstag)

Se nem taxizom,se nem Uberezem de azt hiszem az ország lakosságának 90%-a is így van ezzel.
Nekünk azt hiszem annyi jön le ebből hogy a fejlődés jó és ha azért valamennyire lehetne szabályozni(mert ugye országunkban rögtön jönnének akik nem becsületesen,normális formában csinálnák) illetve a legfontosabb ADÓznának akkor szerintem nem lenne ez rossz.

Az a helyzet főnök hogy helyzet van,nem is hogy helyzet szinte már szituáció..... Galaxy S6 Marsmallow 6.0.1

(#7) MAXIMIZE válasza devil-k (#5) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Ja, tök igazságos a rendszer, az hogy taxis legyen valaki kell 1 milló ft (és az autót nem számoltam bele, mer ugye az az uberhez is kell), meg rengeteg vizsga, idő és türelem, míg az übert brmelyik hülye csinálhatja mindenféle képzés nélkül. Nem az uberrel van a baj, ha nem az igazságtalan rendszerrel, a nem egyelő feltételekkel, pont ezért nem tudnak a taxis társaságok fejleszetni, nincs rá pénzük a sok sarc mellett, amit ugye az ubernek nem kell meg a sofőreiknek befizetniük. Pont ezért nem használom ezt a rendszert, inkább fizetek kicsit többet a taxiért (ugye ami nem is mindig igaz, szorzó függő) de inkább nem támogatom az igazságtalan rendszert, az a baj sokan így gondolkodnak hogy occcsó-occcsó legyen, csak a hátteret nem nézik meg, ezért megy nagyon sok válllakozás tönkre itthon és sok ember ezért lesz munkanélküli aki saját magának teremt munkát, mert jönnek ezek a kiskapus rendszerek.Ja és nem vagyok taxis, csak egy volt vállalkozó (teljesen más terület) akit sikerült hasonlóan ellehetetlneíteni.

(#8) cintula187


cintula187
(PH! addikt)

+1 az Ubernek, de gáz, hogy csak a belvárosban lehet rendelni. Az nem érdekel, hogy a térképemen nem látom Uber kocsit a környékemet, riasszon egyet aki ráér és jöjjön ki a 16-17 kerbe is.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9) M5Norbi válasza MAXIMIZE (#7) üzenetére


M5Norbi
(őstag)

Hát igen. Aki becsületesen csinálja az hátrányba kerül a kiskaput kereső,adócsalókkal szemben.

Ez csak részben a rendszer hibája ez mentalitás kérdése is. Nyilván ilyen sosem lesz de ha valaki csak élősködik,nem fizet közterheket azt jobban kéne szankcionálni.
Sok ilyet ismerek ő nem adózik mert mindenki csinálja meg a politikusok,meg nem is úgy süt a nap...és ő megérdemli az A6.ost.
A rendszer ott rossz hogy a kisvállalkozó nyög a terhek alatt míg akinek megindul a szekér már mindent lehet....
És nem jó egy kalap alá venni egy falusi kis boltot 4 alkalmazottal egy 4 sofőrös fuvarozó vállalkozással mert egyik százezres a másik akár több milliós hasznot termel.
Kíváncsi lennék egy ilyet aki csak ingyen él a rendszerben egyszer szaladna az orvoshoz hogy ő/felesége/gyereke/akárkije haldoklik és a rendszer azt mondaná hogy ne haragudjon de a befizetett összegből a befizetőket látjuk el nem önöket hogy állna a szája.....

Az a helyzet főnök hogy helyzet van,nem is hogy helyzet szinte már szituáció..... Galaxy S6 Marsmallow 6.0.1

(#10) devil-k válasza MAXIMIZE (#7) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

"Ja, tök igazságos a rendszer, az hogy taxis legyen valaki kell 1 milló ft (és az autót nem számoltam bele, mer ugye az az uberhez is kell), meg rengeteg vizsga, idő és türelem, míg az übert brmelyik hülye csinálhatja mindenféle képzés nélkül"

Sajnos, a képzett taxisoknak egy része olyan buta és sötét, ráadásul idegbeteg, hogy régen abba kellett volna hagynia azt, amit csinálnak. Tisztelet a kivételnek itt is.

Egyébként szimplán csak alkalmazkodni kell az új rendszerhez és kész, aki nem veszi fel a versenyt, annak annyi. Debrecenben is van egy taxitársaság ahol megmondták, hogy "x" évtől fogva nem lesz CB-n címkiosztás, csak táblagépen, az erre szánt applikációval. Ennek használatát vagy megtanultad és elfogadtad, vagy lehúzhattad a rolót.

Azt is figyelembe kell venni, hogy a pénz az nagy úr. Nem azért mennek az emberek tömegközlekedéssel és "olcsóbb" Uberrel, mert jó móka, hanem mert ilyen pénzügyi helyzetnél ennyi az alternatíva. Ráadásul az Uber szolgáltatás nem fog félrevezetni, nem fog kerülőúton menni és nem fog neked többet kiszámlázni ezáltal. Egyébként tudok olyan taxisról aki Uber sofőr is egyben!

(#8) cintula187
Debrecenben pedig abszolút nincs is. :((

[ Szerkesztve ]

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#11) MAXIMIZE válasza M5Norbi (#9) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Szerencsére, te is nyitott szemmel jársz a világban. :R

(#12) MAXIMIZE válasza devil-k (#10) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Ok, csak úgy könnyű fejlődni, hogy nem minusz 1 millával kezded a melót, kiváncsi lennék hány uber sofőr lenne és azok mennyiért dolgoznának, ha nekik is ezt a pénzt be kéne fizetniük. És itt most lehet azt mondani hogy nem kötelező taxizni lehet uberezni, csak hogy ez szerény vígasz annak az 5000 taxisnak aki már befizette azt a pénzt ami kell ahoz hogy taxis legyen. (Mivel akkor még nem volt uber amikor elkezdték a szakmát)

(#13) devil-k válasza MAXIMIZE (#12) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

Megértem a taxisok álláspontját is teljes mértékben.

Viszont egy valamit ne felejtsünk el. Más 2015-ben taxisnak lenni, mint 1995-ben és más volt 1985-ben. De mondhatnám ezt a recepciós szakmára is. Ebből a két szakmából régen derekasan meg lehetett élni, tisztességesen. Ma már nem, s ez nem a taxisok (vagy a recepciósok) hibája, hanem a kialakult körülményeké, helyzeté. Sosincs olyan megoldás ami mindenkinek jó lenne. Törekvések azok mindig vannak....

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#14) M5Norbi válasza MAXIMIZE (#11) üzenetére


M5Norbi
(őstag)

Nézd én olyan helyen dolgozom ahol minden fillért leadózok.
Tetszik nem tetszik ez van. Nem bánom valahogy csak halad belőle az ország.Akik a leginkább szidják mindig az aktuális rendszert (engem egyik sem érdekel,se a politika) azok semmit nem tesznek érte.
De van mindenféle ismerősöm.
Kisvállalkozó: sokat nyögött,spórolt talán most kezd neki nyugalmasan menni a dolog
Őstermelő: nagyon keveset adózik nyugdíja se lesz a minimumot befizeti hogy dokihoz mehessen de így is épp megél. Ebben az ágazatban az EU pályázatos nagygazdáknak van jövőjük.
Nagyvállalkozó: igazi bűnöző.Pár éve egy rossz Simsonja volt és kocsmázott most vagy 3 Audi több ház és vagy 20 millió félretéve ügyvédre mert azért tudja hogy van baj.

Az a helyzet főnök hogy helyzet van,nem is hogy helyzet szinte már szituáció..... Galaxy S6 Marsmallow 6.0.1

(#15) dni válasza cintula187 (#8) üzenetére


dni
(őstag)

De pl. a belvárosból kivisz a XVI.kerbe, csak nem jön ki a XVI. kerbe, hogy elvigyen pl a belvárosba?

(#16) MAXIMIZE válasza devil-k (#13) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Ez tök így van ahogy mondod, én pont egy ilyen reménytelen törekvő vagyok... :D

[ Szerkesztve ]

(#17) Kékes525


Kékes525
(PH! nagyúr)

Egész kellemes szolgáltatásnak tűnik az Uber. Ha Szegeden is lesz ilyen kipróbálom.

Rablótámadás, kezeket fel! Jobb, ha te mondod, a te hangod mélyebb.

(#18) cintula187 válasza dni (#15) üzenetére


cintula187
(PH! addikt)

Igen.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#19) D1Rect válasza M5Norbi (#14) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

"Nagyvállalkozó: igazi bűnöző.Pár éve egy rossz Simsonja volt és kocsmázott most vagy 3 Audi több ház és vagy 20 millió félretéve ügyvédre mert azért tudja hogy van baj."

Annyira imádom, ha itthon bárkinek többje van mint egy lyukas alsógatya, az azonnal bűnözőnek van nyilvánítva.
Persze az átlagember annyira se tud bánni a pénzzel, hogy a jövedelmének 10%-át eltegye nyugdíjra.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#20) devil-k válasza D1Rect (#19) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

"Persze az átlagember annyira se tud bánni a pénzzel, hogy a jövedelmének 10%-át eltegye nyugdíjra."

Ez aztán demagóg kijelentés volt a javából. :(

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#21) blackrulz


blackrulz
(PH! kedvence)

annyira cuki amikor ilyen esetben mindenki a taxist hibáztatja pedig annyira sokrétű a jelenlegi probléma hogy az hihetetlen.

a törvényi szabályozás normális esetben azért valósul meg a taxizásra, mert egy csomó kritériumnak kéne megfelelnie a vezetőnek, az utónak és a fuvart szerverző cégnek is. minőségbiztosítás, megfelelő felelősség biztosítás (baleset esetén azért nem mindegy hogy a vezető biztosítója esetleg a kezelésem vagy maradandó sérülésem után fizet e vagy nem...) megfelelő jogosítványok, stb. ezek pénzbe kerülnek, nem kevésbe.

az megint más kérdés hogy jelenleg ezt jóformán piackorlátozásra használják, és az egész rendszer rugalmatlan, az állam célja hogy lesápolja ezt a piacot is, a taxis cégek célja hogy más ne is üzemelhessen, a szolgáltatásuk minősége pedig nevetséges (egy időben sokat taxiztam, minden 3-4. fuvarnál hívtam is a fuvarszervezőt mert botrány amit műveltek).

de az uber nálam kimeríti a csinálok egy magán konyhát, amibe ha véletlenül bejössz akkor ehetsz ott, persze hogy fajlagosan olcsóbb lesz ha nem kell az éttermekre vonatkozó szabályozások, sápok, előírásoknak megfelelve üzemelnem.

mondjuk engem szerencsére már nem érint a téma, maximum sofőr szolgálat játszik egy ideje...

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#22) D1Rect válasza devil-k (#20) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

Tekintve, hogy pár napja jött ki az OTP öngondoskodási felmérése, szerintem egyáltalán nem demagóg a kijelentésem.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#23) greenlizard válasza D1Rect (#22) üzenetére


greenlizard
(lelkes újonc)

(Sajnos) +1.

(#24) toth_janika válasza D1Rect (#22) üzenetére


toth_janika
(őstag)

Így van, egyáltalán nem demagóg. Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta, de így is problémát okoz félretenni. Mert gondolkodjunk. Félretenni a nyugdíjas évekre, a lakásra, egy nyaralásra és kéne egy kis tőke arra az esetre is, amikor ne adj isten valami tönkremenne és azonnal venni kell (mosógép, hűtő, stb) vagy, ha elveszíteni valamelyikünk a munkáját. Tehát, ha ezekre havonta "csak" 10e Ft-ot tesz félre az ember, ki lehet számolni, hogy mennyi marad.
Emellett az ember a lehető legköltséghatékonyabb megoldásokat keresi. Soha nem taxiztam saját pénzből. Mikor céges ügyben kellett mennem a cég adott hitelkártyát. Egész egyszerűen nincs arra pénzünk, hogy 1500-2000 ft-ot eltaxizzunk egy nap. Emellett a taxisok empátiája, közlekedési képessége és szabálykövetése kritikán aluli! Tisztelet a kivételnek! Nem egyszer fordult elő, hogy városban 80+-al az 50-es táblánál, csak mert ő taxis és minél hamarabb elvisz annál hamarabb fogja a következő fuvart! Úgyhogy marad a BKV és éjszaka az Uber.

@blackrulz
Igazad van abban, hogy kell a biztonság. De kérdem én, hogy a taxi társaságoknál van biztosítás az utasokra? A BKV-nál évek óta nincs...

[ Szerkesztve ]

Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/

(#25) M5Norbi válasza D1Rect (#19) üzenetére


M5Norbi
(őstag)

Fuvarozik,gabonázik,lop belőle,áfázik stb.
NEM mondok olyat amit nem tudok biztosra hogy igaz.

Ő még nem bukott a 10 km-re lakók most szabadultak.

Az átlagember nem tud félretenni mert nincs miből. A fővárosi bérek közel nem átlagosak a vidékiekhez képest és még ott sem mindenki tud félretenni.
Igaz a legtöbb ember nem tud bánni a pénzzel sajnos ebben egyetértek.
De a többség tudna ha lenne miből.
Az OTP Öngazdálkodási felmérése aztán releváns.
Akinek ott a pénze alig kamatozik akinek hitele van náluk azt nyúzzák.
Aztán kijelentik hogy az emberek hülyék. Persze olyan öltönyös,szolgálati autós,milliós fizetéssel bíró emberek akiknek a legnagyobb gondjuk hogy vitorlázni vagy szörfözni tanuljanak e meg a nyáron.

[ Szerkesztve ]

Az a helyzet főnök hogy helyzet van,nem is hogy helyzet szinte már szituáció..... Galaxy S6 Marsmallow 6.0.1

(#26) devil-k válasza toth_janika (#24) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

"Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta,"

Mindenki szeretne félrerakni, de akik csak éppen megélnek a minimálbérből, hogy rakjanak félre? :F

"Soha nem taxiztam saját pénzből. Mikor céges ügyben kellett mennem a cég adott hitelkártyát."

Sok embert még be sem jelentenek rendesen, nemhogy ilyen privilégiumot élvezzen.

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#27) blackrulz válasza toth_janika (#24) üzenetére


blackrulz
(PH! kedvence)

taxi engedélyhez kötelező a pénzügyi teljesítőképesség igazolása, erre minden biztosítónak van kezesi biztosítása is. tehát vagy a megfelelő módon zárolja a taxis számlán az előírt pénzt, vagy a biztosítón keresztül intézi ezt.

ezen túl a fuvarszervezőnek is kell legyen ilyen jellegű tartaléka ami kocsik számától függően változik.

más kérdés, hogy bonyolíthatja a helyzetet ha nem a taxis hibájából következik be a kár, de legjobb tudomásom szerint ezek a biztosítások arra is kiterjednek (megint más kérdés hogy mivel biztosítóról van szó, a fizetési hajlandóság nem igazán van a csúcson)

a bkv-nál nem volt jogi alapja vagy a cégnek kötelezettsége ilyen jellegű szolgáltatás biztosítására, bár ez is csak törvényi kiskapu, teljesen jogosan kötelezhetnék rá őket.

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#28) MAXIMIZE válasza toth_janika (#24) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Ha valaki taxis az azért szabálytalan, bunkó, erőszakos mert ő taxis??? Az ubernél mindenki úriember, sose szabálytalankodott ők a megtestesült erkölcs és tisztesség??? Na ne röhögtess, remélem ezt te sem gondoltad komolyan. Ha valaki bunkó, szabálytalan vagy tisztességtelen az nem a szakmájából adodóan az, hanem a neveltetésétől az emberi ráhatásoktól lesz olyan amilyen, és ez ugyan úgy igaz a taxisokra az uberesekre és a világ minden szakmájában dolgozó emberére. Ugyan annyi fa.. van az ubersek közt is mint a taxisok közt, és ugyan annyi normális is.

(#29) devil-k válasza MAXIMIZE (#28) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

+1 Egyetértek

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#30) Roland861010 válasza MAXIMIZE (#12) üzenetére


Roland861010
(senior tag)

Akkor te miért nem csinálod te id..ta !
Ugyan olyan vizsga kell már hozzá mint a taxisoknak erkölcsivel Pavval mindennel!Tuti taxis vagy vagy apád!

http://www.flickr.com/photos/107269762@N02/with/10603536966

(#31) MAXIMIZE válasza Roland861010 (#30) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Na az ilyenekről beszéltem, az hogy valaki ilyen inteligens mint te, nem a szakmád miatt van, hanem ilyennek neveltek.

(#32) devil-k


devil-k
(PH! nagyúr)

Uber-taxisra támadt egy utas

Ez azért elég durva.... (ez akár egy taxissal is történhetne)

[ Szerkesztve ]

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#33) D1Rect válasza toth_janika (#24) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

"Így van, egyáltalán nem demagóg. Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta, de így is problémát okoz félretenni."
Mindenki a saját szintjén nyomorog. Le kell ülni, át kell beszélni, hogy mire-mikor-mennyit.
Az első pár hónap kellemetlen és szokatlan, de aztán nyugalom lesz belőle.

(#25) M5Norbi: Rájöttem, hogy te nagyvállalkozó alatt nem ugyanazt érted amit én.

"Igaz a legtöbb ember nem tud bánni a pénzzel sajnos ebben egyetértek.
De a többség tudna ha lenne miből."

Nem, nem tudna.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#34) Jhonny06 válasza MAXIMIZE (#7) üzenetére


Jhonny06
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Tiszta fejjel nézve a taxizáshoz a jogosítványon kívül semmi nem kellene. Nem az Uber a hibás azért, hogy létrehozott egy modern, bullshit-mentes megoldást, ami megvédi az utasokat a hiéna taxisoktól meg a fölösleges lehúzástól.

Megpróbálják úgy beállítani, mintha valami életveszélyes dolgot csinálnának az Uber sofőrök, közben mint említettem, a jogsin kívül semmi nem kell ahhoz, hogy elvigyél valakit A-ból B-be, mint ahogy pl. egy haverodat elviszed. Nyilván lázadnak a taxisok, mert nem lehet többet lehúzni nagyon sok embert (főleg a gazdag külföldieket, akik a modern nyugatról jönnek és szívesen használják az Uber-t, mert ott már alap).

Ha jogsi nélkül akarna valaki Uberezni, akkor megérteném, de így teljesen alaptalan MINDEN, amit a rendszer ellen próbálnak felhozni.

[ Szerkesztve ]

Niche parfümök szórófejes üvegben, különböző kiszerelésekben! Tom Ford, Creed, stb. http://bit.ly/2mJppxN

(#35) MAXIMIZE


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Egy másik fórumból valaki elég jól megfogalmazta a lényeget (remélem nem sértődik meg, hogy bemásoltam):

" itt nem a versenyről, meg az innovációról van szó, hanem arról, hogy egy államilag szabályozott területre a szabályok telibeszarásával belép egy szereplő a világ minden országát letámadva. Erre az a megoldás, hogy betiltani, és nem az, hogy akkor majd jól átfogalmazni a szabályokat, hogy az innováció meg a korszellem, bla-bla.

Eleve vállalkozást úgy kell indítani, hogy a jogszabályi környezetet felmérjük. Hát ez az ubernek nem sikerült. Le kell húzni a rolót. Aki meg olyan hülye volt, hogy pénzt tolt bele ebbe a rendszerbe kockázati befektetőként, az meg is érdemli."

(#36) D1Rect válasza MAXIMIZE (#35) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

Ez egy baromság.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#37) toth_janika válasza devil-k (#26) üzenetére


toth_janika
(őstag)

Igen, tudom, hogy vannak olyanok, akiket nem jelentenek be. A munkámhoz tartozik, hogy ki kell mennem helyszínre néhány esetben és így oldották meg. Most már kulcsos autók vannak...

@blackrulz:
Köszönöm a részletes leírást, ezt egyáltalán nem tudtam. :R

@MAXIMIZE:
Nem általánosítottam. Odaírtam, hogy "Tiszelet a kivételnek". Biztos, hogy vannak normálisak is. Akikkel eddig én taxiztam azok egytől egyig bunkók voltak. 80-al 50-es táblánál. Persze, más is megcsinálja, de ne akkor, amikor egy vadidegen ül mellette, aki haza akar érni a családjához. Az, hogy ő felcsavarodik a fára, vagy elcsap valakit legyen az ő sara, de én ne sérüljek az ő f*szsága miatt! Pont a taxisoknak és a tömegközlekedési vezetőknek kellene a legjobban betartani a KRESZ-t, mert életek múlnak rajtuk!
A másik kedvenc példám: taxis cigizik, megkértük, hogy ne tegye, mert zavar minket. Válasz: "az én kocsim, azt csinálok, amit akarok".
És ami testvéremmel történt. Két sáv: balra kanyarodó, egyenesen haladó. Taxis balrakanyarodó sávban, öcsém egyenesben. A taxis szépen bevágott öcsém elé, aki nem volt figyelmes belement a jobb hátuljába. Így az ő bal eleje törött. Egyértelmű a felelősségi kör. A rendőrség előtt megérkezett két másik taxis is, akik, mit ad a jóisten, látták, hogy öcsém volt a szabálytalan. Mi történt ezután? Első körben elvették öcsém jogsiját közúti veszélyeztetésért, másodfokon felmentették...
Az emberek saját szemük után ítélnek. Biztos van olyan, aki ennek az ellenkezőjét tapasztalja, és biztos, hogy van atyaúristen nagyon jó taxis is, csak én még nem láttam!

[ Szerkesztve ]

Flickr - http://www.flickr.com/photos/toth_janos/

(#38) MAXIMIZE válasza Jhonny06 (#34) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Akkor nézz utána, hogy mi kell ahoz hogy taxizhass, én sem tudom pontosan, de van taxis ismerősöm aki levezette nekem már párszor, hát meglepődnél hogy mennyi minden, sok-sok pénzért. Csak egy pár dolog a teljesség igénye nélkül: páv, taxiengedély, biztosítás az utasra, közelező biztosízás ami temészetesen drágább mint egy normál autóra, kocsi sárgítás, évenként vizsgáztatás természetesen magsabb áron mint a normál autó, vállalkozói engedély, és persze az adókról nem is beszéltem, egységesített szabadjelző ami megint csak nem 2 forint, taxióra és a hitelesítése amit természetesen cserélni kell nem kevés pénzért, könyvelő, 10 évnél fiatalabb autó légkondival, drosztdíj. Így hírtelen ennyire emléxem de kb 2x ennyi van.

(#39) MAXIMIZE válasza toth_janika (#37) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Hát ezaz, hogy te az alapján írod a vélmenyed emberekről, hogy nem ismered őket általánosítasz, nyilván uberessel nincs annyi és akkora tapasztaltod mint taxival (mert nem is lehet). Majd amikor annyit uberztél mint taxiztál, és még mindig tartod, hogy a taxisok úgy kollektíven bunkók az ubersek meg atyaúristenek, akkor érteni fogom amit mondasz.

(#40) devil-k válasza MAXIMIZE (#39) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

Jesszus.... Aki így értelmezi ezt, annak valami nem okés a fejében.

Egy taxis ugyanúgy lehet jófej és bunkó, mint egy Uberes, s fordítva is. Pont.

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#41) MAXIMIZE válasza D1Rect (#36) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Ez a te véleményed amit tiszteletben tartok, az enyém egyezik az idézet írójával, talán csak annyiban nem, hogy nem kell betilteni, mert szerintem is maga az ötlet nagyon jó, ez a telefonon hívom látom hol van meg minden, csak csinálják a törvényben szabályozott módon ahogy az összes személyszállító, egységes feltételek mellett, és ha tényleg olyan jók, akkor úgy is ők lesznek a piacvezetők.

[ Szerkesztve ]

(#42) MAXIMIZE válasza devil-k (#40) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Pontosan, erről beszélek, csak nem mindenki érti ezt.

(#43) D1Rect válasza MAXIMIZE (#41) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

A taxizás fölött elrepült az idő. Ma már "mindenkinek" van jogosítványa és autója is, a helyismeretet pedig felülírta a technológia.
Semmi extrát nem nyújt a taxitársaság, de próbálnak úgy csinálni, mintha mégis.
Most következik egy pár éves vergődés és a lobbizás minden lehetséges módon, de a haladást úgysem fogják megállítani.
A taxisok többségére semmi szükség, persze könnyebb reklamálni, mint átképezni magukat.

Aztán majd mekkora sikítozás lesz pár év múlva, amikor "közös tulajdonú" önjáró autók viszik az embereket...

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#44) D1Rect válasza devil-k (#40) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

Az uber sofőr 1x bunkó és onnantól minden utas látni fogja, hogy viselkedett...

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#45) devil-k válasza D1Rect (#44) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

Így van. Ez is egyfajta garancia, hogy oda-vissza lehet értékelést adni!

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#46) MAXIMIZE válasza D1Rect (#43) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Én ezt értem, de akkor úgy legyen vége a taxizásnak, hogy egyenlő feltételek mellett verjék le őket, azzal szerintem senkinek semmi baja nem lenne.Ezt egy tök egyszerű focis példával lehetne leírni, van egy aktuális bajnok csapat és kezdődik az új bajnokság az újonc csapattal, azt mondaná a szervezőbizottság mivel ti ujjoncok vagytok kaptok 30 pont előnyt a többi csapathoz képest csak úgy. Hát nyilván a többi csapat fel lenne háborodva, de ha ugyan azok a feltételek, akkor senkinek egy rossz szava nem lenne, gyertek játszunk az erősebb fog nyerni, ennyi.

(#47) devil-k válasza MAXIMIZE (#46) üzenetére


devil-k
(PH! nagyúr)

Az a bajuk a taxisoknak, hogy nem ők találták ki az Ubert. ;]

Az ipari forradalom óta úgy bánunk világgal, mint egy hotelszobával, amiben mi vagyunk a rocksztárok.

(#48) MAXIMIZE válasza D1Rect (#44) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Ez például tök jó, ennyivel is többet nyújtanak mint a taxi, ezért nem értem, hogy miért kell kijátszani a törvényeket.

[ Szerkesztve ]

(#49) MAXIMIZE válasza devil-k (#47) üzenetére


MAXIMIZE
(kvázi-tag)

Szerintem a taxisoknak semmi baja az uberrel, lagalábbis az értelmesebb rétegnek, hanem a nem egyforma szabályozással van a bajuk.

(#50) D1Rect válasza MAXIMIZE (#48) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

Látsz az uber autó tetején taxi lámpát?
Tudod miért nem? Mert nem taxi.

A focis anekdotánál maradva pedig a jelenlegi felállás szerint a bajnok csapat fizeti a bírót.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.