Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#122) llax válasza Cifu (#121) üzenetére


llax
senior tag

A 2x repülő 1D 180 körüli, a (várhatóan) 5x használható 1D+ az 200 körüli T/W-vel rendelkezik... Szóval minden téren fejlődött. (Olyan is lehet, hogy tartósabb "padlógázzal" nem bírná ki az 5 repülést, de mások továbbra sem tudnak ilyet...)

Mivel az SS/SH esetén tesztpéldányról, majd 1.0 verzióról is beszélget Musk, gondolom a Raptorból sem a legelső szériának kell tudnia a hosszú élettartamot, főleg nem a Starhopper alá szerelteknek. Némileg hasonló utat akarnak bejárni, mint a Merlin-ekkel.
Épp 1-2 napja jegyezte meg Musk, hogy néhány RUD előfordulhat :) Ez a merészebb kísérletezésre utal. Gondolom a Raptor-ból is lesz majd olyan példány, aminek a belét is kihajtják.
Azt szerintem rajtuk kívül senki nem tudhatja, hogy LOX pumpa integrálásának mekkora hatása van az élettartamra, de a tömegre több száz kg...

A Merlin-ek sem valami ész nélküli anyagspórolástól lettek olyan könnyűek, hanem Te is (talán jobban) tudod, hogy megoldották azokat a dolgokat, amit más csak tervezgetett, de azok fejlesztési ütemével 20 év alatt se lett volna belőle repülőképes hajtómű (pontosabban lett, de a Holdra leszálláson kívül később nem használták másra)... Ezen felül nem álltak le még kis időre sem a fejlesztéssel az első sikeres példány után, ha valamiben, akkor ebben nagyon eltérnek az "átlagtól" és nekik már sok tapasztalatuk van a dolgok ilyen megközelítésében. A 2018-as ASAP jelentés, amellett, hogy feltűnően sokat foglakozik velük (a Boeing-hez képest), foglalkozik az általuk alkalmazott spirál fejlesztési modellel is (ami inkább szoftvereknél jellemző).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.