de járműbe építve nem nagyon fogják 2021-nél hamarabb tesztelni.
Nem hiszel te sem a Blue Origin ütemtervének?
Mivel eladásra is megy a dolog, őket kötik a fix paraméterek, ezen túl nem számolnak olyan kísérleti járművekkel és annyi kísérleti repüléssel, mint a SpaceX.
Ebben biztosak vagyunk? A BO szeret titokzatoskodni....
Csak nézd a Merlin-eket, honnét indultak és mi lett belőlük mára. Sőt, ha külön kiemeled a Merlin 1D-t, az is hatalmas fejlődésen ment keresztül, nem is sok év alatt. Szerintem a Raptor-okal hasonló utat akarnak bejárni.
Lehet, hogy hasonlót akarnak, de a Merlin egy elég speciális eset, akárhogy is nézzük. Gyakorlatilag teljesen kicserélődött menet közben a hajtómű. Mintha az SSME esetét látnánk viszont - szép tervek, de évtizedes fejlesztés szükséges hozzá. Csak itt lépcsőfokokként haladtak...
A Blue Origin egyből leszállásra és újrahasznosításra alkalmas rakétát épített, a SpaceX sok kísérlettel érte el azt. Aztán meg lehet nézni, hogyan száll le egy New Shepard és hogyan egy F9.
A SpaceX-nek nem volt dedikált fejlesztőplatformja, a Falcon 1-el indultak, élből. A BO-nak ott volt a Charon és a Goddard kísérleti jármű széria, amely a DC-X / Delta Clipper hagyatékra épült (Bezos az ezeket fejlesztő McDonnald-Douglas mérnökeire építette a BO-t)...
A Goddard 2007-ben egyik tesztindítása előtt
Aztán meg lehet nézni, hogyan száll le egy New Shepard és hogyan egy F9.
Mi baj van a New Shepard leszállásával?
Nekem valamiért ez a kísérletezős, megcélzott eredményt sok lépcsőben elérő megközelítés jobban tetszik, viszont ilyet nem sok cégtől lehet látni. Mindenki más egyből készterméket akar kitolni a hangárból.
Gradatim Ferociter!
Szerintem pont a BO-ra jellemző inkább a sok lépcsőben történő megközelítés...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.